Maar het punt was dus dat Baelish op haar zou wachten. Die is nu al een tijd onderweg richting Lysaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:58 schreef Gwywen het volgende:
Sansa ging toch weg na de purple wedding? Dat haarnet en zo, dat kreeg ze zelfs van Dontos, als ik me niet vergis. Daarna was het snel wegwezen voor haar.
klopt maar had die rooie hoer nu niet gezegd in de serie dat er 2 donzen bedden aan boord van de boot waren tegen varys denk ik...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:59 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar het punt was dus dat Baelish op haar zou wachten. Die is nu al een tijd onderweg richting Lysa
Dat gebeurt toch al consistent de hele serie?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:50 schreef stinkie het volgende:
Ik kreeg het gevoel dat er een paar flinke stukken verhaallijn werden overgeslagen op het eind, klopt dat?
In de boeken komt hij pas ook veel later weer terug, en op dat moment heeft Sansa (net als de lezer ws) zoiets van 'huh, wie ben jij nou weer'.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Die dronken dikke ridder (even naam kwijt) uit de eerste aflevering van seizoen 2 zou haar toch 'helpen'? Ik vond het al vreemd dat hij helemaal niet meer terugkwam in de serie, misschien hebben ze later toch besloten het anders aan te pakken.
Klopt. Dat was ik even vergetenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:30 schreef Amnon het volgende:
[..]
In de boeken komt hij pas ook veel later weer terug, en op dat moment heeft Sansa (net als de lezer ws) zoiets van 'huh, wie ben jij nou weer'.
Als jij het zegt. Ik weet die details niet meerquote:In de boeken ging Littlefinger toch ook eerst weg, maar bleef nog een paar weken stiekem op zijn schip hangen om op Sansa te wachten?
Ze hebben iedere nar uit de serie verbannen. Waar zijn Patchface, Jinglebells, Dontos, Butterbumps gebleven?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Die dronken dikke ridder (even naam kwijt) uit de eerste aflevering van seizoen 2 zou haar toch 'helpen'? Ik vond het al vreemd dat hij helemaal niet meer terugkwam in de serie, misschien hebben ze later toch besloten het anders aan te pakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Krijg nu wel zin om weer een voorspelling te gaan maken! Maar dit keer dan focussen op de dingen die anders lopen dan in de boeken, kijken of ik daarmee in de buurt kan komen. Even over peinzen
[ Bericht 0% gewijzigd door Zhenar op 12-06-2013 00:11:22 ][b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Mooie pre-cap....quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:57 schreef Zhenar het volgende:
OK, mijn voorspellingen voor dingen die anders zullen gaan dan in de boeken. Ik neem maar wat meer risico's om het wat spannender te houden, en probeer mijn eigen wensen uit te schakelen en te kijken naar wat er logisch is in vervolg op wat er in de serie is opgezet (en weggelaten)...
• Shae the funny whore: gaat de rol van Dontos overnemen en redt Sansa, om daarna door Littlefinger afgemaakt te worden. Ik heb namelijk het idee dat Tyrion in de serie wat meer een clearcut held (en veel beheerster) is en dus niet Shae in woede zou wurgen. Bovendien is Shae sterk aan Sansa gekoppeld en mag ze haar erg graag. Voor serie-Shae zou het redden van Sansa een win-win zijn: ze helpt haar maatje en is gelijk van haar concurrentie om Tyrion af.
• Gendry: komt aan in King's Landing, maar vertrekt snel weer (niet veilig, of wil op zoek naar Arya als hij over de RW hoort). Komt dan de BwB weer tegen...
• Lady Stoneheart: wordt aan het einde van aflevering 1 onthuld. Vormt een nieuwe brotherhood en wordt geconsumeerd door haar lust voor wraak.
• Rickon & Osha vs. Ramsay & Reek: Osha & RIckon proberen de Umbers te bereiken, maar de Bastard van Bolton komt ze op het spoor en jaagt ze op samen met een (onwillige) Theon, die uiteindelijk zorgt dat Rickon en Osha alsnog kunnen ontsnappen (naar Skagos?) --> dit heb ik overigens niet zelf bedacht, maar is een theorie die ik elders heb gelezen, maar me wel aannemelijk lijkt om wat verhalen vers te houden.
• Asha/Yara: krijgt in het Noorden bericht dat Balon dood is en reist terug om daar Euron aan te treffen en pittige gesprekken te hebben.
• Brienne, Jaime en hun eed: proberen Sansa te bevrijden, want dat hebben ze beloofd aan de dooie Cat. Tywin is hier niet van gediend en steekt er een stokje voor.
• Cersei: is niet gediend van Brienne's invloed op Jaime en gaat konkelen om zich van Brienne te ontdoen, door de Tyrells tegen haar op te stoken (ivm dood van Renly). Ze gooit Brienne in de cel en vervreemdt zich daarmee van Jaime, om daarna met een ander het bed in te duiken (Kettleblack? Of gewoon weer Lancel? Misschien Bronn!)
• Stannis & Mel: varen naar The Wall, maar komen de vloot van Manderly tegen die ze flink outnumbert. Wonder boven wonder komen ze een paar afleveringen later toch nog (zonder Davos) aan bij de Wall om die te te redden van de Wildlingaanval. Want Davos heeft Manderly zover gekregen om Stannis door te laten en is achter is gebleven in de hoop zijn vloot definitief te ronselen. (Wellicht blijkt dat laatste pas in seizoen 5, net als dat het onduidelijk was in dit seizoen wat er precies in Winterfell gebeurd was).
• Dany fast-forward: denk dat ze in seizoen 5 met het hele verhaal meer tempo gaan nemen *dus meer content in 1 seizoen) en daarom nu al Dany wat eerder Mereen laten veroveren in seizoen 4, om dan als cliffhanger voor haar verhaallijn te eindigen met Drogon die een kind heeft vermoord, wat haar doet twijfelen aan of ze wel goed bezig is.
En dan nog even de plaatsing van wat grote gebeurtenissen voorspellen:
• Afl 1: Lady SH staat op
• Afl 3: Purple Wedding
• Afl 5: Oberyn vs. Mountain
• Afl 7: Dany verovert Mereen
• Afl 8: Tyrion vs. Tywin
• Afl 9: Lysa en de Moon Door
• Afl 10: Wildlings vallen de Wall aan, redding door Stannis
Dus niet Tyron/Tywin in afl 9 (wat in lijn zou zijn met spectaculaire afleveringen 9 van eerdere seizoenen), maar nét een aflevering eerder, voor surprise factor. En dan in aflevering 9 alsnog wel een WTF-factor vanwege de onthullingen omtrent de complotten van Littlefinger en afmaken van Lysa.
Zo, over een jaar maar weer kijken of er wat treffers bij zittenDenk eigenlijk nu meteen al dat ik er met Dany helemaal naast zit en ze het seizoen wéér eindigen met de verovering van een stad, dus daar komt toch een beetje wishful thinking kijken geloof ik. Maar laat ik mezelf niet nu meteen al tegenspreken, dat mag de show zelf gaan doen
Ja, mooi moment was dat hè. Ik was al een beetje bang dat ze dat eruit zouden laten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:49 schreef Kirb het volgende:
Reek reek, it rhymes with weak.. Yay Reek is erin!
Antonio Banderas ... of een andere grote Spaanse acteurquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
En volgend seizoen natuurlijk Oberyn Martell.Daar kunnen ze gerust een grote naam voor casten, hij blijft toch niet lang
![]()
Ja, maar Purefoy heeft dat arrogant/gemene al vanzelf, daar hoeft hij niet veel voor te doen. Banderas vind ik altijd een beejte 'n doetje eigenlijkquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:55 schreef Young_David het volgende:
[..]
Antonio Banderas ... of een andere grote Spaanse acteur
De eerste, Conan Stevens speelt Bolg in alle drie de Hobbit films. Hopelijk is hij daar nu klaar mee.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:31 schreef ems. het volgende:
Ik ben benieuwd wie we als The Mountain te zien krijgen. Die dude uit het eerste seizoen was -perfect- als mountain, en toen kregen we in seizoen 2 opeens een heel andere vent die ik een stuk minder indrukwekkend vond.
Hopelijk hebben ze die eerste weer terug kunnen regelen ofzo.
Ahja, hopelijk is dat een teken dat hij terug komtquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:43 schreef Pagan het volgende:
[..]
De eerste, Conan Stevens speelt Bolg in alle drie de Hobbit films. Hopelijk is hij daar nu klaar mee.
[ afbeelding ]
Afl 9 en afl 10 zou je ook om kunnen draaien. Naar mijn gevoel was het gevecht tussen de wildlings en de mannen van Stannis behoorlijk groot en dus meer geschikt voor de negende aflevering.quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:57 schreef Zhenar het volgende:
OK, mijn voorspellingen voor dingen die anders zullen gaan dan in de boeken. Ik neem maar wat meer risico's om het wat spannender te houden, en probeer mijn eigen wensen uit te schakelen en te kijken naar wat er logisch is in vervolg op wat er in de serie is opgezet (en weggelaten)...
• Shae the funny whore: gaat de rol van Dontos overnemen en redt Sansa, om daarna door Littlefinger afgemaakt te worden. Ik heb namelijk het idee dat Tyrion in de serie wat meer een clearcut held (en veel beheerster) is en dus niet Shae in woede zou wurgen. Bovendien is Shae sterk aan Sansa gekoppeld en mag ze haar erg graag. Voor serie-Shae zou het redden van Sansa een win-win zijn: ze helpt haar maatje en is gelijk van haar concurrentie om Tyrion af.
• Gendry: komt aan in King's Landing, maar vertrekt snel weer (niet veilig, of wil op zoek naar Arya als hij over de RW hoort). Komt dan de BwB weer tegen...
• Lady Stoneheart: wordt aan het einde van aflevering 1 onthuld. Vormt een nieuwe brotherhood en wordt geconsumeerd door haar lust voor wraak.
• Rickon & Osha vs. Ramsay & Reek: Osha & RIckon proberen de Umbers te bereiken, maar de Bastard van Bolton komt ze op het spoor en jaagt ze op samen met een (onwillige) Theon, die uiteindelijk zorgt dat Rickon en Osha alsnog kunnen ontsnappen (naar Skagos?) --> dit heb ik overigens niet zelf bedacht, maar is een theorie die ik elders heb gelezen, maar me wel aannemelijk lijkt om wat verhalen vers te houden.
• Asha/Yara: krijgt in het Noorden bericht dat Balon dood is en reist terug om daar Euron aan te treffen en pittige gesprekken te hebben.
• Brienne, Jaime en hun eed: proberen Sansa te bevrijden, want dat hebben ze beloofd aan de dooie Cat. Tywin is hier niet van gediend en steekt er een stokje voor.
• Cersei: is niet gediend van Brienne's invloed op Jaime en gaat konkelen om zich van Brienne te ontdoen, door de Tyrells tegen haar op te stoken (ivm dood van Renly). Ze gooit Brienne in de cel en vervreemdt zich daarmee van Jaime, om daarna met een ander het bed in te duiken (Kettleblack? Of gewoon weer Lancel? Misschien Bronn!)
• Stannis & Mel: varen naar The Wall, maar komen de vloot van Manderly tegen die ze flink outnumbert. Wonder boven wonder komen ze een paar afleveringen later toch nog (zonder Davos) aan bij de Wall om die te te redden van de Wildlingaanval. Want Davos heeft Manderly zover gekregen om Stannis door te laten en is achter is gebleven in de hoop zijn vloot definitief te ronselen. (Wellicht blijkt dat laatste pas in seizoen 5, net als dat het onduidelijk was in dit seizoen wat er precies in Winterfell gebeurd was).
• Dany fast-forward: denk dat ze in seizoen 5 met het hele verhaal meer tempo gaan nemen *dus meer content in 1 seizoen) en daarom nu al Dany wat eerder Mereen laten veroveren in seizoen 4, om dan als cliffhanger voor haar verhaallijn te eindigen met Drogon die een kind heeft vermoord, wat haar doet twijfelen aan of ze wel goed bezig is.
En dan nog even de plaatsing van wat grote gebeurtenissen voorspellen:
• Afl 1: Lady SH staat op
• Afl 3: Purple Wedding
• Afl 5: Oberyn vs. Mountain
• Afl 7: Dany verovert Mereen
• Afl 8: Tyrion vs. Tywin
• Afl 9: Lysa en de Moon Door
• Afl 10: Wildlings vallen de Wall aan, redding door Stannis
Dus niet Tyron/Tywin in afl 9 (wat in lijn zou zijn met spectaculaire afleveringen 9 van eerdere seizoenen), maar nét een aflevering eerder, voor surprise factor. En dan in aflevering 9 alsnog wel een WTF-factor vanwege de onthullingen omtrent de complotten van Littlefinger en afmaken van Lysa.
Zo, over een jaar maar weer kijken of er wat treffers bij zittenDenk eigenlijk nu meteen al dat ik er met Dany helemaal naast zit en ze het seizoen wéér eindigen met de verovering van een stad, dus daar komt toch een beetje wishful thinking kijken geloof ik. Maar laat ik mezelf niet nu meteen al tegenspreken, dat mag de show zelf gaan doen
Blijf wel uit dit topic tot je alles gelezen hebtquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:01 schreef DonRaja het volgende:
Ik zit pas in boek 1, ze komen nu net bij the Vale aan met Tyrion. Heb nu de hele zomer om bij te lezen, zodat ik sommige beslissingen in de serie wellicht beter begrijp.
Is lastig, ik ben erg nieuwsgierig/ongeduldig aangelegd helaas.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:03 schreef Kirov het volgende:
[..]
Blijf wel uit dit topic tot je alles gelezen hebt
Je zult iig gaan merken dat de boeken lang niet zo oppervlakkig zijn als de serie
Klopt wat je zegt. Hoe ze het gaan doen in de serie weet ik niet, misschien dat ze Balons dood uitstellen tot eind seizoen 3 en de plot met Asha die Theon gaat redden gebruiken als filler, aangezien ze voor de rest bar weinig te doen hebben tot de Kingsmoot.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:25 schreef kossikvassik het volgende:
Beste fokkers,
Heb al een tijd terug A Storm of Swords gelezen.
Hoe zit het nou met de verhaallijn van de Greyjoys in de serie?
In de boeken gaat Asha Greyjoy toch niet proberen Theon te redden? En Balon moet toch dood gaan? Of denken jullie dat ze heel het verhaallijn van de troonopvolging op de Iron Islands weglaten in de serie?
Lijkt me niet dan ze Euron en Victarion weg laten.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:25 schreef kossikvassik het volgende:
Of denken jullie dat ze heel het verhaallijn van de troonopvolging op de Iron Islands weglaten in de serie?
Dus ze laten Balon nog gewoon in season 4 doodgaan en Asha'a nieuwe verhaallijn is fillerquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:05 schreef Funzel het volgende:
[..]
Lijkt me niet dan ze Euron en Victarion weg laten.
Begin dan bij een van de eerdere boeken, nu heb je m.i. teveel gemist.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:26 schreef Syphixx het volgende:
gisteren begonnen met m'n eerste boek.. direct naar staal en sneeuw want vanaf daar kan ik het snel op pikken... geweldig verhaal !
in de tv serie zie je eigenlijk "niks'
Mee eensquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:34 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Begin dan bij een van de eerdere boeken, nu heb je m.i. teveel gemist.
Is de serie dan oppervlakkig?:Oquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:03 schreef Kirov het volgende:
[..]
Blijf wel uit dit topic tot je alles gelezen hebt
Je zult iig gaan merken dat de boeken lang niet zo oppervlakkig zijn als de serie
Vergeleken met de boeken welquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:25 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Is de serie dan oppervlakkig?:O
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
[ Bericht 15% gewijzigd door Pagan op 16-06-2013 13:04:36 ]Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
Ik ook.quote:Op zondag 16 juni 2013 13:25 schreef Franknfurter het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is waar ik Lena Headey van ken
Lekker simpel vermaak met leuke acteurs jaquote:Op zondag 16 juni 2013 15:44 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik ook.Matige film, maar met prima acteurs (Matthew Goode is ook
).
Ok dat is wel waar, maar waarschijnlijk kun je een serie (voor groot publiek) moeilijk nog diepgaander makenquote:
Tormund-Jonas dan?!quote:Op zondag 16 juni 2013 13:15 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zie het verschil niet tussen Balon Greyjoy en Argus Filch!
Maar dat is tenminste dezelfde acteur!!quote:
quote:Op zondag 16 juni 2013 20:06 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Maar dat is tenminste dezelfde acteur!!
4 tot 6 schat ik zo.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:27 schreef maurisioo het volgende:
Hoeveel jaar gaat het eigenlijk nog duren voordat het volgende boek verschijnt?
Afgaande op de tijden tussen de voorgaande boeken zou het wel eens mee kunnen vallen.quote:
Vraag me af of seriekijkers Alliser en Janos nog herkennen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 07:13 schreef Kyubey het volgende:
Volgens MAHL zitten Lysa Arryn, Alliser Thorne en Janos Slynt weer in seizoen 4
Ik vind hem zelfs nog redelijk blankquote:Op zondag 30 juni 2013 03:24 schreef Nic1 het volgende:
Veel lijken te vallen over zijn huidskleur, wat onzin is aangezien de Martells "Salty Dornishmen" zijn en die hebben een Mediteraans / Latijns Amerikaans uiterlijk.
Ik denk dat dat voor velen juist het probleem is. Ik had me de Martells ook wat donkerder voorgesteld.quote:
Dat. Iedereen heeft toch een ander beeld in z'n hoofd, daar kan geen enkele acteur aan voldoen. Als hij (of zij) de rol maar goed speelt.quote:Op zondag 30 juni 2013 00:33 schreef Kyubey het volgende:
Hij zag er niet zo uit als ik had voorgesteld, maar ik zie liever een goed acteur dan iemand die er exact op lijkt.
I can see it happen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:39 schreef Kyubey het volgende:
http://winteriscoming.net/2013/06/red-viper-cast/
[ afbeelding ]
Oberyn Martell
In Dorne heb je op zich wel donkere huidskleuren (Sand Dornishmen), maar House Martell is dat niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:49 schreef Young_David het volgende:
Volgens mij is Westeros redelijk op Europa gebaseerd. Winterfell Engeland/Schotland, King's Landing Frankrijk, dan kom je met Dorne al in de buurt van Spanje/Italie. Daar past een Latijns uiterlijk bij. Echt donkere huidskleuren passen meer bij de meer exotische locaties zoals Valeria en alles wat ten zuiden van Qarth ligt.
Dat was een van de scenes waar ik het meest in opging idd. Ik wist echt niet wie zou winnen.quote:
Myers-boksquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:33 schreef Young_David het volgende:
[..]
[offtopic]wat een leuke ondertitel heb jij[/offtopic]
Mace is wel wat dikker (hoeft natuurlijk niet in de serie). Hij zou ook Euron of Victarion kunnen worden. Er schieten me zo geen andere belangrijke namen binnen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:29 schreef Young_David het volgende:
Mark Gatiss gecast voor seizoen 4
Onbekend in welke rol, maar misschien Mace Tyrell
quote:Styr is a character that will debut in the fourth season. He was not present in Season 3 but leaked casting auditions indicate he's being cast.[1]
In the booksEdit
In the A Song of Ice and Fire novels, Styr is one of Mance Rayder's lieutenants and the Magnar - "Lord" in the Old Tongue of the First Men - of the Thenn people, a clan of Free Folk established in a valley north of the Frostfangs. In the series, much of his plotline from A Storm of Swords is taken by Tormund Giantsbane - including being mistaken by Jon Snow for Mance, and leading the climb over the Wall.
Ik hoop niet dat hij voor één van die twee Greyjoys is gecast. Ik beeld die twee me een stuk ruiger voor.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:49 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Mace is wel wat dikker (hoeft natuurlijk niet in de serie). Hij zou ook Euron of Victarion kunnen worden. Er schieten me zo geen andere belangrijke namen binnen.
Ik ook, maar kleding etc doet veel.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:53 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat hij voor één van die twee Greyjoys is gecast. Ik beeld die twee me een stuk ruiger voor.
Nu nog Titus en Vorenus erbij en de cirkel is weer helemaal rondquote:Op donderdag 25 juli 2013 20:45 schreef Angelof9 het volgende:
Ellaria Sand: http://insidetv.ew.com/2013/07/25/game-of-thrones-rome-actress/
Hmm had haar eigenlijk pas seizoen 5 verwacht.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:45 schreef Angelof9 het volgende:
Ze komt toch gezellig mee met de Red Viper in boek 3 al?quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:00 schreef Funzel het volgende:
[..]
Hmm had haar eigenlijk pas seizoen 5 verwacht.
Je verwart haar waarschijnlijk met Ariannequote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:13 schreef Funzel het volgende:
Is dat zo? Kan ik me niet meer herinneren.
In Rome was ze wel oke, maar in Human Target vond ik haar zwaar irritant. Maar ze is qua uiterlijk wel een goede match voor Ellaria, denk ik.quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:45 schreef Angelof9 het volgende:
Die is ook boek 4 al.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:14 schreef MAHL het volgende:
[..]
Je verwart haar waarschijnlijk met Arianne
Klopt ja, maar Ellaria is boek 3, dus vandaar dat ik dacht dat Funzel ze met elkaar verwarde.quote:
Zou je dit in spoilers kunnen doen? Ik heb geen idee wie Lady Stoneheart is en wil dat nog een poosje zo houdenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:38 schreef Nagil het volgende:
Daniel Portman (Pod) en gwendoline Christie (Brienne) zijn in IJsland gespot, het lijkt erop dat ze al een groot deel van hun queeste in volgend seizoen gaan stoppen. Wellicht dat we hier Lady Stoneheart ontmoeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |