SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pff, deze kapot geluisterd, En dan hadden ze zo'n live-versie ervan die altijd op tv kwam. Die langharige had veel zinquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:35 schreef o.us2.0 het volgende:
Rai is echt 1 van de mooiste varianten van Arabisch muziek
Ik ging dit vroeger kapotluisteren als een kleine o.us2.0. Met de "nieuwe" walkman van babaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
Pff, deze kapot geluisterd, En dan hadden ze zo'n live-versie ervan die altijd op tv kwam. Die langharige had veel zin
Plemp dan een mooi leuk Koerdisch nummer wat niet van Dashni is dan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:33 schreef Che_ het volgende:
[..]
Van alles eigenlijk, maar Dashni vind ik echt te gemaakt en 13-in-n-dozijn muziek maken
Welke categorie? Dans, klassiek, oud? Luister het niet zoveel, ken wel wat liedjes.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:41 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Plemp dan een mooi leuk Koerdisch nummer wat niet van Dashni is dan.
Met een leuk klassieke melodie zoals Urva sana kusmus of 1 2 3 soleil. Zoiets. Lijkt mij sterk dat dat er niet isquote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:45 schreef Che_ het volgende:
[..]
Welke categorie? Dans, klassiek, oud? Luister het niet zoveel, ken wel wat liedjes.
Deze is wel vet mooit man, srslyquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2013 01:21:18 ]
Gejat van Ibo!quote:
De Perzische taal vind ik eerlijk gezegd mooier klinken dan het Turks. Mahasti en Shohreh Solati beluister ik wel eens, maar verder ken ik weinig Perzische zangers.quote:
Hayedeh?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:26 schreef Bilge het volgende:
[..]
De Perzische taal vind ik eerlijk gezegd mooier klinken dan het Turks. Mahasti en Shohreh Solati beluister ik wel eens, maar verder ken ik weinig Perzische zangers.
Leuke cover van Ibo hoor.quote:
Russische liedjes? Volgens mij nooit naar geluisterd. Post een typische Russische liedjequote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:28 schreef Ayca het volgende:
[..]
Russisch ook.
Mensen die zeggen dat russisch lelijk is zijn gek, het is krachtig.
quote:
Dit ken je wel tochquote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
Russische liedjes? Volgens mij nooit naar geluisterd. Post een typische Russische liedje
Ik wilde net posten dat ik alleen die Sovjet staatsmuziek kende en waaronder Sovjet volkslied. Dat vind ik wel mooi. Daar valt dit ook onder of niet?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:43 schreef Ayca het volgende:
Nu ben ik klezmer aan het luisteren.En ik begon bij ibo.
[..]
Dit ken je wel toch
Ja, daar doelde ik ook op.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:48 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik wilde net posten dat ik alleen die Sovjet staatsmuziek kende en waaronder Sovjet volkslied. Dat vind ik wel mooi. Daar valt dit ook onder of niet?
Azeri's weer met hun Sovjettrekjes.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:51 schreef Ayca het volgende:
[..]
WatIk ben geen communist hoor, verre van. Maar het is gewoon heerlijk bombastisch.
L'internationale?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:55 schreef Che_ het volgende:
Ik ben al een tijd op zoek naar een titel van zo'n Sovjet anthem..bijna net zo bekend als het national anthem. Ik weet de tekst niet, maar het liedje valt op door het 'hummen'. Misschien weet jij welke ik bedoel
Slechter dan nu onder Aliyev, denk je?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 02:05 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja... het is nou niet alsof het in die omgeving zo geweldig ging toen.
Wanneer was je er voor de laatste keer daar dan?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 02:17 schreef Ayca het volgende:
Oh, ik weet vrij weinig over de politieke situatie in Azerbaijan nu.
Moet je pers in je land van afkomst geweest zijn? Nee toch Oussie.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 02:27 schreef o.us2.0 het volgende:
Ach so, ik had altijd gedacht dat je een Azeri was door jouw oude ondertitel.
Ik bedoelde een Azeri uit Azerbeidzjanquote:
Neeeeeeee, natuurlijk niet. Zo bedoelde ik het ook niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 07:33 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Moet je pers in je land van afkomst geweest zijn? Nee toch Oussie.
Ik zou het echt niet weten, van mijn moeders kant zijn ze blijkbaar Turkmeens, ben er nooit geweest dus ik zou het niet wetenquote:
Anadolu Turkmen'i dus. Het merendeel van de Turken is Turkmen maar tegenwoordig worden alleen die die hun stam/clan nog weten aangeduid met Turkmen. We zijn verder geen aparte etnische groep of zo.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:00 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet weten, van mijn moeders kant zijn ze blijkbaar Turkmeens, ben er nooit geweest dus ik zou het niet weten
Ik hier nog drie kits liggen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:02 schreef Arcadia het volgende:
Weet je wat Borte, ik stuur wat DNA op, mag jij uitzoeken wat ik allemaal ben![]()
Is me die moeite ook bespaard
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:55 schreef Arcadia het volgende:
Iemand trouwens die laatste aflevering van Game of Thrones gezien?![]()
![]()
Heb in mijn leven nog nooit geschreeuwd bij een serie, bij deze aflevering maar liefst 3 maal
Ik zou bijna zweren dat je mij persoonlijk kentquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Anadolu Turkmen'i dus. Het merendeel van de Turken is Turkmen maar tegenwoordig worden alleen die die hun stam/clan nog weten aangeduid met Turkmen. We zijn verder geen aparte etnische groep of zo.
Wel zijn we stoerder, mooier en beter, dat dan weer wel.
Oh for real, wat moet je hebben? Speeksel, haar, een stuk vel, een buisje gevuld met mijn dierbaar bloed?quote:
Kan ekiyor.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:11 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik zou bijna zweren dat je mij persoonlijk kent
Straks nog hele naaste neef/nicht van elkaarquote:
Mother.....quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:11 schreef Ayca het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Het was allemaal zo dichtbij...
Maar laten we niet spoileren voor de mensen die nog willen kijken.
Wut, is het nog maar 1 afleveringquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:22 schreef Ayca het volgende:
Oke.
Nog maar 1 afl en daarna een heel jaar wachten. Ik heb 2,5 seizoen in iets meer dan een week gekeken.
Iets meer dan een week... ik kon niet stoppen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:23 schreef Arcadia het volgende:
2,5 seizoen kijken in 1 week, iemand heeft haarzelf opgesloten in haar slaapkamer
En dexter ook over een maandje. Genoeg te doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:23 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Wut, is het nog maar 1 aflevering![]()
Achja binnenkort Breaking Bad.
Tsssk Ayca, zijn jouw tentamens al voorbij?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:29 schreef Ayca het volgende:
[..]
Iets meer dan een week... ik kon niet stoppen.
Heb Dexter nooit gezienquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:31 schreef Ayca het volgende:
[..]
En dexter ook over een maandje. Genoeg te doen.
En anders de boeken maar lezen.
Ja!quote:
Nee, beginnen volgende week. Ik ga wel weer weg.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:32 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Tsssk Ayca, zijn jouw tentamens al voorbij?
Veel geluk met je tentamens :-), ik zal Dexter eens bekijken in mijn vrije tijd in shaa Allah.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:34 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja!
[..]
Nee, beginnen volgende week. Ik ga wel weer weg.
Ja, dat vind ik nou ook lastig. Ik kan wel Arabisch spreken (en een beetje lezen), maar schrijven kan ik niet. Ik ben nu begonnen met oyle bir gecer zamanki (weet niet of ik 't goed schrijf) en ik hoop ergens een Engelse sub te vinden zodat ik het begrijp.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:23 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt, het Turks werkt op een andere manier dan het Nederlands (met agglutinaties, zonder woordgeslacht). Misschien helpt het om kinderprogramma's (zoals Pepee) te kijken?
Ben je Arabisch? (voor de rest)quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:41 schreef Raindrops het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik nou ook lastig. Ik kan wel Arabisch spreken (en een beetje lezen), maar schrijven kan ik niet. Ik ben nu begonnen met oyle bir gecer zamanki (weet niet of ik 't goed schrijf) en ik hoop ergens een Engelse sub te vinden zodat ik het begrijp.
yle bir geer zaman ki begon heel leuk, maar ze hebben het nu verpest.quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:41 schreef Raindrops het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik nou ook lastig. Ik kan wel Arabisch spreken (en een beetje lezen), maar schrijven kan ik niet. Ik ben nu begonnen met oyle bir gecer zamanki (weet niet of ik 't goed schrijf) en ik hoop ergens een Engelse sub te vinden zodat ik het begrijp.
Katalam al logha/lora 3arabia?quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:41 schreef Raindrops het volgende:
[..]
quote:
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 01:34 schreef TheMagnificent het volgende:
Moet ik het uitleggen? ''Milli olmak?''
Deze manquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:11 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Kif halek, beslama, alhamdulilah alaa koulli 7aal, bsa7a.
Yarhamukallah, ma3a salamaa, djazaak allahu khair, barak allahoe feekum, itaqillah oukhti.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:12 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Deze man! Waar haal je die woordjes vandaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 00:20:59 ]
http://www.islamproducten.nl/koran/1742-koran-leespen.htmlquote:
Wat handig! Zo voorkom je wel fouten (als het goed werkt).quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:19 schreef Arcadia het volgende:
Heb trouwens vandaag - eindelijk na 3 weken - mijn koranpen ontvangen. Denk dat ik zowat de enige Turk ben hier die met zoiets echt heel blij is.
Gule gule kullan.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:19 schreef Arcadia het volgende:
Heb trouwens vandaag - eindelijk na 3 weken - mijn koranpen ontvangen. Denk dat ik zowat de enige Turk ben hier die met zoiets echt heel blij is.
Ja hoor, werkt heel goed, kan aya per aya laten lezen omdat er ook zo'n speciale koran bij zit. Zit ook andere handige boekjes bij met dua, tafsir, Turkse vertaling van sura's e.d.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:21 schreef Julis het volgende:
[..]
Wat handig! Zo voorkom je wel fouten (als het goed werkt).
Heb je zelf geen Koranles gehad?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:21 schreef Arcadia het volgende:
[..]
http://www.islamproducten.nl/koran/1742-koran-leespen.html
Gaat mij helpen met mijn Arabisch lezen/leren in shaa Allah, ben er iig heel tevreden mee. Heb een goedkopere kunnen vinden voor 50 euro.
Nooit. Toen ik eerste moskee ging was ik inmiddels al vrij oud en liep per ongeluk de vrouwenkamer inquote:
Sagol, nieuwe Macbook en camera? Je nodigt die dief voor een tweede maal uit zie ikquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:25 schreef Bortecinem het volgende:
Hayırlı olsun, Arcadia.
Ik heb gisteren mijn nieuwe Macbook en camera ontvangen. Ben echt blij. /oppervlakkigheiddentop
toch nog gekocht?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:25 schreef Bortecinem het volgende:
Hayırlı olsun, Arcadia.
Ik heb gisteren mijn nieuwe Macbook en camera ontvangen. Ben echt blij.![]()
/oppervlakkigheiddentop
Geluk bij een ongeluk zou ik zeggen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:24 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nooit. Toen ik eerste moskee ging was ik inmiddels al vrij oud en liep per ongeluk de vrouwenkamer in
Tilki.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:28 schreef Bilge het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk zou ik zeggen.![]()
Succes met leren lezen. Ik kan wel Arabisch lezen, maar helaas niet begrijpen.
Ik ken het gevoel, heel veel onmacht en dan bedenken wat je met die persoon zou doen als je hem vasthad.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:28 schreef Bortecinem het volgende:
Ik zei toch dat ik ging kopen, Triggeerr.
Arcadia, dief deyince sinirler tepeme biniyor. Ik word er zo aggressief van.
Najah ongeveer de helft wordt vergoed door de verzekering dus.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:28 schreef Arcadia het volgende:
Zaken gaan goed bij je online parfumzaakje dus als ik kijk naar je aankopen, toen ik in Turkije was en verbleef tijdens mijn vakantie in een internaat heeft een van die koters daar mijn Acqua di Gio gegapt
Inderdaad.........quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:29 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel, heel veel onmacht en dan bedenken wat je met die persoon zou doen als je hem vasthad.
Werkt dat bij elke Koran? Of alleen bij wat je meegeleverd krijgt?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:21 schreef Arcadia het volgende:
[..]
http://www.islamproducten.nl/koran/1742-koran-leespen.html
Gaat mij helpen met mijn Arabisch lezen/leren in shaa Allah, ben er iig heel tevreden mee. Heb een goedkopere kunnen vinden voor 50 euro.
Welke MacBook heb je?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:25 schreef Bortecinem het volgende:
Hayırlı olsun, Arcadia.
/oppervlakkigheiddentop
Ja. Als je het echt met me te doen hebt, mag je me gerust een vervanging opsturenquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Najah ongeveer de helft wordt vergoed door de verzekering dus.
Wat een peach.!
Alleen bij wat je erbij geleverd krijgt, maar kan nog veel andere dingen los kopen, zo heb je ook nog ahadithboeken, tafseerboeken, maar dat soort boeken kun je als niet-Arabier beter in het NL of EN kopen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:31 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Werkt dat bij elke Koran? Of alleen bij wat je meegeleverd krijgt?
Masallah voor je devotion man [ afbeelding ]
MacBook pro 13 nog wat scherm en i5 iets ofzo iets.quote:
Helaas mag ik dat niet doen. Maar houd de İci Paris goed in de gaten. Die hebben vaak goede deals.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:32 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ja. Als je het echt met me te doen hebt, mag je me gerust een vervanging opsturen
Dat klopt zeer zeker. Standaardarabisch ('t Fus7a dus) begrijp en spreek ik zeer redelijk, kan bijv. lezen en begrijpen en de Arabische media als Al Jazeera etc. volgen maar het fus7a in de Koran blijft op een of andere manier lastiger te begrijpen dan de spreektaal. Maar zo is het vaak ook zo met de Nederlandse versie.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:33 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Alleen bij wat je erbij geleverd krijgt, maar kan nog veel andere dingen los kopen, zo heb je ook nog ahadithboeken, tafseerboeken, maar dat soort boeken kun je als niet-Arabier beter in het NL of EN kopen.
Zo devoted ben ik niet hoor, als ik sommigen bezig zie, dan schaam ik me voor mezelf wel hoor![]()
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
MacBook pro 13 nog wat scherm en i5 iets ofzo iets.
Hollander.quote:
(Die nu in de aanbieding is bij de MediaMarkt)
Je zei dat je al had gekocht gulum, je geheugen is slechter dan de mijnequote:Op donderdag 6 juni 2013 00:28 schreef Bortecinem het volgende:
Ik zei toch dat ik ging kopen, Triggeerr.
Arcadia, dief deyince sinirler tepeme biniyor. Ik word er zo aggressief van.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:17 schreef Ayca het volgende:
Insallah, masallah.Hij zal vast goed deeg kunnen makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het mooie aan een mac is dat het in waarde blijft voor een lange tijd, over 2-3 jaar kan je het nog steeds voor 700 euro ofzo kwijt, hoef je met een windows niet te verwachten.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:41 schreef Bortecinem het volgende:
Het was een goede deal al kon ik voor hetzelfde geld een beest van een Windows krijgen - aldus Trigger.
Yav aldım işte kafamı karıştırma.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je zei dat je al had gekocht gulum, je geheugen is slechter dan de mijne
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bismillah, euzubillah, hadiyallah?
Bedankt voor de tipquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:37 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dat klopt zeer zeker. Standaardarabisch ('t Fus7a dus) begrijp en spreek ik zeer redelijk, kan bijv. lezen en begrijpen en de Arabische media als Al Jazeera etc. volgen maar het fus7a in de Koran blijft op een of andere manier lastiger te begrijpen dan de spreektaal. Maar zo is het vaak ook zo met de Nederlandse versie.
Is het ook zo bij de Turkse Koran of begrijp je het juist beter in het Turks?
Turks begrijp ik beter natuurlijk, in Egypte kun je zo'n 3 maanden cursus volgen, dan leer je het Oud-Arabisch van de koran, wil deze zomervakantie in shaa Allah beginnen aan de 2-jarige cursus van MediU. Als je linkje wilt, wil ik het best even zoeken voor jequote:Op donderdag 6 juni 2013 00:37 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dat klopt zeer zeker. Standaardarabisch ('t Fus7a dus) begrijp en spreek ik zeer redelijk, kan bijv. lezen en begrijpen en de Arabische media als Al Jazeera etc. volgen maar het fus7a in de Koran blijft op een of andere manier lastiger te begrijpen dan de spreektaal. Maar zo is het vaak ook zo met de Nederlandse versie.
Is het ook zo bij de Turkse Koran of begrijp je het juist beter in het Turks?
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:43 schreef Ayca het volgende:
[..]
Mijn vader grapte laatst dat hij gecremeerd wilde worden, waarop ik zei dat ik de as dan zou kunnen gebruiken voor een tattoo. Blik van m'n moeder was priceless. /coolstory daarna begon ze over de hel
Hayrini gor yavrumquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Yav aldım işte kafamı karıştırma.
[..]
Mijn vader grapte laatst dat hij gecremeerd wilde worden, waarop ik zei dat ik de as dan zou kunnen gebruiken voor een tattoo. Blik van m'n moeder was priceless. /coolstory daarna begon ze over de hel
Denk dat ik hem wel langer zal gebruiken. Mijn oude laptop was al 6 jaar oud.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het mooie aan een mac is dat het in waarde blijft voor een lange tijd, over 2-3 jaar kan je het nog steeds voor 700 euro ofzo kwijt, hoef je met een windows niet te verwachten.
Geen wonder dat jij zoveel issues hebtquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:43 schreef Ayca het volgende:
[..]
Heb wel interesse naar het linkje.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:43 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip
[..]
Turks begrijp ik beter natuurlijk, in Egypte kun je zo'n 3 maanden cursus volgen, dan leer je het Oud-Arabisch van de koran, wil deze zomervakantie in shaa Allah beginnen aan de 2-jarige cursus van MediU. Als je linkje wilt, wil ik het best even zoeken voor je
Ook dan kan je er nog een relatief mooi prijsje voor krijgen, terwijl een windowsbak dan al in de museum staatquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:44 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Denk dat ik hem wel langer zal gebruiken. Mijn oude laptop was al 6 jaar oud.
Cool & thanks, Oussie.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:39 schreef o.us2.0 het volgende:
Nee grapje. Gefeliciteerd met je aankoop, als je vragen hebt over Mac OS X, je weet mij te vinden. Veel dingen zijn anders dan op Windows.
Hahaha dan is het goed.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook dan kan je er nog een relatief mooi prijsje voor krijgen, terwijl een windowsbak dan al in de museum staat
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook dan kan je er nog een relatief mooi prijsje voor krijgen, terwijl een windowsbak dan al in het museum staat
De accu is echt een verademing trouwens. Gewoon op Schiphol + vliegreis naar Turkije of een ander vlucht van max. 5 uur doorknallen op Photoshop of een andere zware grafische applicatie (neem ik aan, ivm je camera) zonder dat je batterij tekort komt.quote:
Met mijn asus moet ik alles op minimum zetten en dan gaat hij max 3 uur meequote:Op donderdag 6 juni 2013 00:48 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De accu is echt een verademing trouwens. Gewoon op Schiphol + vliegreis naar Turkije of een ander vlucht van max. 5 uur doorknallen op Photoshop of een andere zware grafische applicatie (neem ik aan, ivm je camera) zonder dat je batterij tekort komt.
Nicequote:Op donderdag 6 juni 2013 00:43 schreef Ayca het volgende:
[..]
Die batterij was ook wat mij het eerste opviel! Echt tof. Mijn oude laptop - een Asus van rond de 800 euro - was na 2 uur surfen op het internet al leeg.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:48 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De accu is echt een verademing trouwens. Gewoon op Schiphol + vliegreis naar Turkije of een ander vlucht van max. 5 uur doorknallen op Photoshop of een andere zware grafische applicatie (neem ik aan, ivm je camera) zonder dat je batterij tekort komt.
Tessekrler abi.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:46 schreef Arcadia het volgende:
[..]
http://soyouwanttobeastud(...)iversity-of-madinah/
ctrl+f syllabus
Ik had ook een Asus hiervoor, die ging gewoon niet aan zonder opladerquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:49 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Met mijn asus moet ik alles op minimum zetten en dan gaat hij max 3 uur mee
Achja. Wel leuk om te zien dat ze het ene moment erdogan vervloekt over het mogelijk plaatsen van een moskee en het andere moment begint over de hel etc. Turkenquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen wonder dat jij zoveel issues hebt
Wat is er mis met het plaatsen van een moskee dan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:53 schreef Ayca het volgende:
[..]
Achja. Wel leuk om te zien dat ze het ene moment erdogan vervloekt over het mogelijk plaatsen van een moskee en het andere moment begint over de hel etc. Turken![]()
Verder hou ik wel van haar natuurlijk
Toevallig alevieten?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:53 schreef Ayca het volgende:
[..]
Achja. Wel leuk om te zien dat ze het ene moment erdogan vervloekt over het mogelijk plaatsen van een moskee en het andere moment begint over de hel etc. Turken![]()
Verder hou ik wel van haar natuurlijk
word?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:54 schreef Julis het volgende:
Je kunt jezelf ook lekker opwarmen met een macbook.
Gelukkig maar. Mijn bloed is dşk en heb het altijd koud.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:54 schreef Julis het volgende:
Je kunt jezelf ook lekker opwarmen met een macbook.
De 2,9 Ghz 8GB versie. Retina is vooralsnog te duur voor mij en vind ik het geld niet waard. Draai ook Windows hiernaast en dat kan niet op een Retina ivm resolutie.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Die batterij was ook wat mij het eerste opviel! Echt tof. Mijn oude laptop - een Asus van rond de 800 euro - was na 2 uur surfen op het internet al leeg.
Welke heb jij trouwens?
Kun je beter een man nemen, da's nog goedkoper dan een macbookquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Mijn bloed is dşk en heb het altijd koud.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:58 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Kun je beter een man nemen, da's nog goedkoper dan een macbook
http://instantrimshot.com/
Oewh die van jou is een stuk stoerder!quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:56 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De 2,9 Ghz 8GB versie. Retina is vooralsnog te duur voor mij en vind ik het geld niet waard. Draai ook Windows hiernaast en dat kan niet op een Retina ivm resolutie.
Protip: Werk zoveel mogelijk met je oplader aangesloten, dan gaat je batterij over een jaar of een aantal jaren nog steeds goed mee. Des te vaker je hem tot 100% moet opladen, des te minder jouw accu wordt.
De enige plekken waar ik zonder oplader er mee werk is tijdens colleges of die ene keer dat ik hem in de bus of trein gebruik.
O?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:56 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De 2,9 Ghz 8GB versie. Retina is vooralsnog te duur voor mij en vind ik het geld niet waard. Draai ook Windows hiernaast en dat kan niet op een Retina ivm resolutie.
Protip: Werk zoveel mogelijk met je oplader aangesloten, dan gaat je batterij over een jaar of een aantal jaren nog steeds goed mee. Des te vaker je hem tot 100% moet opladen, des te minder jouw accu wordt.
De enige plekken waar ik zonder oplader er mee werk is tijdens colleges/vergaderingen of die ene keer dat ik hem in de trein moet gebruiken.
Des te meer cycles je accu maakt (van ontlading tot volledige oplading), des te zwakker jouw accu wordt. Maar dat betekent niet dat je het volledig moet vermijden.quote:
Naja, je kunt het zien als een voordeelquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Mijn bloed is dşk en heb het altijd koud.
quote:
Valtie niet uit met een hittegolf ofzo?quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:02 schreef Julis het volgende:
[..]
Naja, je kunt het zien als een voordeel.
[..]
[ afbeelding ]
Command-Control-Shift-4, then space, then click a window: Take a screenshot of a window and save it to the clipboardquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:02 schreef Julis het volgende:
[..]
Naja, je kunt het zien als een voordeel.
[..]
[ afbeelding ]
Boos op bouw van moskee, maar wel geloven in hemel/hel? Dubbele normen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:59 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nee. Sjiieten.
Heeft er verder niets mee te maken, mijn moeder is geen praktiserend moslim.
Ik wilde ook een MacBook halen, maar ik besef dat ik beter de schoolcomputers kan gebruiken, extra afleiding heb ik niet nodigquote:
Ja, die optie ken ikquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:04 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Command-Control-Shift-4, then space, then click a window: Take a screenshot of a window and save it to the clipboard
Hoef je niet meer te knippen enzo voor 1 venster.
Blijkbaar nietquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Valtie niet uit met een hittegolf ofzo?
Gewoon doen, ben nog nooit zo blij geweest met een laptopquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:07 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik wilde ook een MacBook halen, maar ik besef dat ik beter de schoolcomputers kan gebruiken, extra afleiding heb ik niet nodig
Was een voobeeld, ging meer om erdogan dan echt de moskee denk ik.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:04 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Boos op bouw van moskee, maar wel geloven in hemel/hel? Dubbele normen.
Je kan ook Windows op je Mac installeren. Maar een Windows als je hoofd OS gebruiken op een Macbook is best wel "quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:08 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja, die optie ken ik. Maar ach, ik doe graag moeilijk, Misschien vind ik daarom een Windows stiekem leuker. MacBook is te beperkend voor mijn gevoel (.exe mis ik
)
[..]
Blijkbaar niet![]()
.
Ik heb ook Windows er op. Zonder Windows kon ik o.a. geen SAI-Tool, LoL en SPSS gebruiken/afspelen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:10 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Je kan ook Windows op je Mac installeren. Maar een Windows als je hoofd OS gebruiken op een Macbook is best wel "".
.dmg is makkelijker man
Hahah.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:12 schreef Bortecinem het volgende:
Waar hebben jullie het over. Apple is beter want sexy.
Mensen die over exe dmg gaan praten.
Ik ben volgens mij nooit echt superblij geweest om iets materialistischquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:09 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Gewoon doen, ben nog nooit zo blij geweest met een laptop. (Okee, behalve toen ik als een kleine straatmoker mijn eerste laptop kreeg met maar liefst 80GB HD
![]()
).
SPSS is er gewoon voor hoor.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:12 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik heb ook Windows er op. Zonder Windows kon ik o.a. geen SAI-Tool, LoL en SPSS gebruiken/afspelen.
En dan zeuren als mannen niet voor jou kiezen maar voor de sexy dame, want "beter".quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:12 schreef Bortecinem het volgende:
Waar hebben jullie het over. Apple is beter want sexy.
Mensen die over exe dmg gaan praten.
Oh ja, maar de gratis versie die onze school aanbod nietquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:14 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
SPSS is er gewoon voor hoor.
[ afbeelding ]
Ik gebruik Windows om te gamen, eigenlijk is dat best triest. Een MBP kopen en dan er op willen gamen.
I wish I was you.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:14 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij nooit echt superblij geweest om iets materialistisch,
Emrah Modus: Ne guzel, sicacikquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:08 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja, die optie ken ik. Maar ach, ik doe graag moeilijk, Misschien vind ik daarom een Windows stiekem leuker. MacBook is te beperkend voor mijn gevoel (.exe mis ik
)
[..]
Blijkbaar niet![]()
.
Deze SPSS was ook gratis.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:15 schreef Julis het volgende:
[..]
Oh ja, maar de gratis versie die onze school aanbod niet.
Mijn moeder is nu ook al dagenlang aan het haten op Erdogan, ik heb een televisieverbod thuis opgelegd, ze weet niet eens wat er speelt, maar zoekt een excuus om hem af te krakenquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:09 schreef Ayca het volgende:
[..]
Was een voobeeld, ging meer om erdogan dan echt de moskee denk ik.
Eens met deze man.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:15 schreef Arcadia het volgende:
[..]
En dan zeuren als mannen niet voor jou kiezen maar voor de sexy dame, want "beter".
Gaat er om wat je ermee kunt en OSX schiet wel een beetje te kort.
1300 euro facebook candy crush machine
Watwatwat?! Ik niet sexy?quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:15 schreef Arcadia het volgende:
[..]
En dan zeuren als mannen niet voor jou kiezen maar voor de sexy dame, want "beter".
quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Watwatwat?! Ik niet sexy?Dit gaat over mijn haat voor dure computers, niet over jou hoor, het was eerder een algemene steek naar vrouwen. Verder snap ik je spoiler niet zo, aan de man hebben? Ik vat hem nu, het is al laat is mijn excuus, uhm, nee hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Watwatwat?! Ik niet sexy?Idd, zo onwetend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkapte sneer. Mac is voor hipsters.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:20 schreef Julis het volgende:
Neyse, Mac is wel leuk hoor Borte. Ik denk dat-ie wel past bij jouw gebruik.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Verkapte sneer. Mac is voor hipsters.
Iphone 5 kopen. 60 euro/maand om in stijl te kunnen whatsappenquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:19 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Eens met deze man.
MacBook kopen en dan alleen maar Facebook/Office gebruiken
Ga je nu ook je blog schrijven in de starbucks met je mac.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit is zooo hipster.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hehe I know I know.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:22 schreef Julis het volgende:
[..]. Nee, ik bedoelde meer... Naja, je werkt toch met foto's en zo. Dat dus!
Neequote:Op donderdag 6 juni 2013 01:23 schreef Arcadia het volgende:
Waarom heeft Ayca een elektriciteitsteken in haar avatar? AC/DC ofzo?
Oh ja ik had ook nog een blog he...quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:23 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ga je nu ook je blog schrijven in de starbucks met je mac.
Swag kost geld, adam.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:23 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Iphone 5 kopen. 60 euro/maand om in stijl te kunnen whatsappen
advertenties er op doen, verdien je ook nog eens geld ermee.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh ja ik had ook nog een blog he...
Deze post is zo mooi, ik wil hem bijna op Facebook gooien.quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:26 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mode is een verzinsel om de rijke man rijker te maken
/illuminati
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0%C4%9Fdir_boyuquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:27 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Waarom dan wel, als ik het mag weten
quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:27 schreef Ayca het volgende:
[..]
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0%C4%9Fdir_boyu
Speel je LoL vaak en Kubis ook? Anders kunnen we eens een potje doen 5 vs 5 turken op fokquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:12 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik heb ook Windows er op. Zonder Windows kon ik o.a. geen SAI-Tool, LoL en SPSS gebruiken/afspelen.
Tip: mits via internet besteld, laat hem nog in verpakking en wacht even tot WWDC. Voor het geval dat er een nieuwe versie uitkomt met drastische verbeteringen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:25 schreef Bortecinem het volgende:
Hayırlı olsun, Arcadia.
/oppervlakkigheiddentop
Neuh, ik speel het niet vaakquote:Op donderdag 6 juni 2013 01:47 schreef xminator het volgende:
[..]
Speel je LoL vaak en Kubis ook? Anders kunnen we eens een potje doen 5 vs 5 turken op fok
Ingamename: JustinBieberr99
[..]
Tip: mits via internet besteld, laat hem nog in verpakking en wacht even tot WWDC. Voor het geval dat er een nieuwe versie uitkomt met drastische verbeteringen.
[..]
quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij en ik moeten de nieuwe zG en jS worden eigenlijk.
HAHAHAAHAHquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:00 schreef Julis het volgende:
[..]![]()
.
Dankzij TM weet ik wat hij bedoelt met zijn naam.
[..]
quote:Op donderdag 6 juni 2013 01:47 schreef xminator het volgende:
[..]
Speel je LoL vaak en Kubis ook? Anders kunnen we eens een potje doen 5 vs 5 turken op fok
Ingamename: JustinBieberr99
[..]
Tip: mits via internet besteld, laat hem nog in verpakking en wacht even tot WWDC. Voor het geval dat er een nieuwe versie uitkomt met drastische verbeteringen.
Ah nee hoezoquote:Op woensdag 5 juni 2013 23:43 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
yle bir geer zaman ki begon heel leuk, maar ze hebben het nu verpest.Beter Hatirla Sevgili kijken!
Ja, kom uit Irakquote:Op woensdag 5 juni 2013 23:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ben je Arabisch? (voor de rest)
/gewoonnieuwsgierig
Ja, m'n opa is Turks en m'n oma is Irakeesquote:
Kerkuk?quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:52 schreef Raindrops het volgende:
[..]
Ja, m'n opa is Turks en m'n oma is Irakees
Aber naturlich, abi. Sorman bile ayip.quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Je lahmacunlar zien er goed uitsmaakte het ook?
Mwa, enige verschil is dat je dan niet die korting van de mediamarkt zal hebben maar als de geruchten kloppen dat ze met haswell chipset uitgeleverd gaan worden dan zijn dat toch drastische verbeteringen. Neyse technische praat begrijp je vast niet, veel plezier ermeequote:Op donderdag 6 juni 2013 18:16 schreef Bortecinem het volgende:
Oeps.
Daar moest nog bij: ik heb de laptop een uur nadat ik hem binnen had al uitgepakt en aangezet.
En die nieuwe zal ook weer een stuk duurder zijn.
Ah, volgend jaar misschien. Dan geef ik deze wel aan mijn zusje.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:40 schreef xminator het volgende:
[..]
Mwa, enige verschil is dat je dan niet die korting van de mediamarkt zal hebben maar als de geruchten kloppen dat ze met haswell chipset uitgeleverd gaan worden dan zijn dat toch drastische verbeteringen. Neyse technische praat begrijp je vast niet, veel plezier ermee
GG.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ah, volgend jaar misschien. Dan geef ik deze wel aan mijn zusje.
-
https://www.23andme.com/u(...)BhgereOcXpHXtQ==&r=1
Voor de Turken (en niet-Turken) hier die een 23andme test hebben laten doen, wat staat er bij jullie onder deze SNP?
GG.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ah, volgend jaar misschien. Dan geef ik deze wel aan mijn zusje.
-
https://www.23andme.com/u(...)BhgereOcXpHXtQ==&r=1
Voor de Turken (en niet-Turken) hier die een 23andme test hebben laten doen, wat staat er bij jullie onder deze SNP?
Wajoooquote:[...]
Studies have suggested that people who are either AA or AG at rs53576 are more sensitive to stress and have reduced social skills compared to individuals who are GG. A recent study published by Shimon Saphire-Bernstein at UCLA provided evidence that people who carry the A version of rs53576 are less optimistic and have lower self-esteem. In addition, brain scans have suggested that AA or AG individuals are less responsive to social cues than GG people.
Although not proven, there is also some evidence that people who carry the A version of rs53576 are at increased risk for autism, a disorder characterized by impaired social interaction and communication. Oxytocin is currently being used experimentally to treat children with autism (read more about this here and here).
[...]
23andme
quote:Even though these findings resonate with numerous studies linking rs53576 to prosocial behavior and empathy, they should be considered as preliminary since the study was carried out with a limited number of participants 23 to be exact and all of European ethnicity. Some geneticists have suggested that this sample size is simply too small to provide meaningful information, but it can also be argued that a very large sample wasnt necessary because only a single, well-studied SNP was investigated.
Geen last van hoogtevrees?quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:38 schreef sylvesterrr het volgende:
Zo, terug van een dagje Texel. Heerlijk genoten! Skydiven is leuk!![]()
Zie fobo voor een foto.
Oeps. Helemaal vergeten om hier te reageren.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:55 schreef Julis het volgende:
[..]
Wajooo. Tof om te weten. Hehehhe.
Maar...
[..]![]()
Nou weet ik niet of ik ook GG heb, maar die kans is wel groot volgens mij (kon niet vinden hoeveel % SNPs overeenkomen bij siblings).quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oeps. Helemaal vergeten om hier te reageren.
Goed stuk. Heb er weinig aan toe te voegen.
Ik ben een 'AA' trouwens. Zo is mijn vader. En alhoewel ik het van mezelf wel had verwacht - of ja, AG zou beter bij mijn persoonlijkheid passen, is mijn vader's uitslag wel verassend. Mijn vader is juist heel sociaal, helpt altijd anderen (vaak zelfs ten koste van zichzelf), kan niet rustig thuis zitten - hij moet altijd mensen om zich heen hebben - maar denkt in het algemeen gewoon veel aan anderen. Hij is niet 'knuffelig' of hoe je dat ook zegt maar hij is zeker ook niet koud. De meeste mensen die hem kennen zouden hem omschrijven als sociaal en vriendelijk.
Mensen die mij kennen zouden mij eerder omschrijven als koud. Mijn nicht bijvoorbeeld noemt mij van kleins af aan al 'koelkast'. Ik ben in het algemeen best wel egostisch - maar echt niet zo dat ik voor mijn eigen belangen over anderen heen wals of zo, dat zeker niet. Wat niet zo is is dat ik geen empathie kan tonen. Dat kan ik zeker wel, tot op het punt dat problemen van anderen mij echt dwars kunnen zitten. Ik heb regelmatig dat ik een tijdje stop met het kijken/lezen van nieuws omdat ik er gewoon depressief van word. Ik heb er bijvoorbeeld serieus weleens over nagedacht om alles op te geven om 'arme kindjes in Afrika' te gaan helpen.
Over het minder sociaal zijn dan AG of GG mensen: dat is bij mij meer een mix. Ik heb regelmatig geen 'zin' in mensen, sluit mij af van mijn omgeving puur om alleen te zijn. Ik ben dan niet boos of zo. Maar dat is gewoon hoe ik ben - zullen mijn genen wel zijn.Ik ben ook iemand die regelmatig botst met zijn/haar vrienden. Ruzies komen best vaak voor.
En als ik merk dat mensen mij niet mogen zonder een goede reden, dan zal ik zeker niet mijn best doen om aardig gevonden te worden. Dan denk ik gewoon 'fok jou' hehe. Maar verder ben ik wel makkelijk in het maken van nieuwe contacten en als ik ergens nieuw ben en zie dat er mensen buiten de groep vallen, dan betrek ik ze erbij. Ik kan er echt niet tegen als mensen worden buitengesloten bijvoorbeeld.
Dus mijn genen hebben mij voor tenminste voor een deel gevormd, maar of ze mij definiren? Zeker niet. Omgeving en opvoeding speelt zeker ook een rol hierbij. In mijn geval wel tenminste. Daar ben ik van overtuigd.
Idd het is waarschijnlijk een combinatie van factoren.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:15 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nou weet ik niet of ik ook GG heb, maar die kans is wel groot volgens mij (kon niet vinden hoeveel % SNPs overeenkomen bij siblings).
Opa is ook GG trouwens, opa en broertje zijn beide zeer sociale mensen. Maar ik herken mij best wel in jouw verhaal.
Lijkt mij ook sterk dat dit allemaal afhangt van 1 SNP.
Canon 60D met de 18-135 mm kit lens. Ik wou eigenlijk de Nikon 7100 of de Canon 7D, maar die waren toch te duur. Verder ook de goedkope Canon plastic fantastic lens gekocht.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:21 schreef Levolution het volgende:
Borte welke camera heb je nu? Is het vergoed door de verzekering?
Geen zin in mensen hebben is ook herkenbaar voor mijquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oeps. Helemaal vergeten om hier te reageren.
Goed stuk. Heb er weinig aan toe te voegen.
Ik ben een 'AA' trouwens. Zo is mijn vader. En alhoewel ik het van mezelf wel had verwacht - of ja, AG zou beter bij mijn persoonlijkheid passen, is mijn vader's uitslag wel verassend. Mijn vader is juist heel sociaal, helpt altijd anderen (vaak zelfs ten koste van zichzelf), kan niet rustig thuis zitten - hij moet altijd mensen om zich heen hebben - maar denkt in het algemeen gewoon veel aan anderen. Hij is niet 'knuffelig' of hoe je dat ook zegt maar hij is zeker ook niet koud. De meeste mensen die hem kennen zouden hem omschrijven als sociaal en vriendelijk.
Mensen die mij kennen zouden mij eerder omschrijven als koud. Mijn nicht bijvoorbeeld noemt mij van kleins af aan al 'koelkast'. Ik ben in het algemeen best wel egostisch - maar echt niet zo dat ik voor mijn eigen belangen over anderen heen wals of zo, dat zeker niet. Wat niet zo is is dat ik geen empathie kan tonen. Dat kan ik zeker wel, tot op het punt dat problemen van anderen mij echt dwars kunnen zitten. Ik heb regelmatig dat ik een tijdje stop met het kijken/lezen van nieuws omdat ik er gewoon depressief van word. Ik heb er bijvoorbeeld serieus weleens over nagedacht om alles op te geven om 'arme kindjes in Afrika' te gaan helpen.
Over het minder sociaal zijn dan AG of GG mensen: dat is bij mij meer een mix. Ik heb regelmatig geen 'zin' in mensen, sluit mij af van mijn omgeving puur om alleen te zijn. Ik ben dan niet boos of zo. Maar dat is gewoon hoe ik ben - zullen mijn genen wel zijn.Ik ben ook iemand die regelmatig botst met zijn/haar vrienden. Ruzies komen best vaak voor.
En als ik merk dat mensen mij niet mogen zonder een goede reden, dan zal ik zeker niet mijn best doen om aardig gevonden te worden. Dan denk ik gewoon 'fok jou' hehe. Maar verder ben ik wel makkelijk in het maken van nieuwe contacten en als ik ergens nieuw ben en zie dat er mensen buiten de groep vallen, dan betrek ik ze erbij. Ik kan er echt niet tegen als mensen worden buitengesloten bijvoorbeeld.
Dus mijn genen hebben mij voor tenminste een deel gevormd, maar of ze mij definiren? Zeker niet. Omgeving en opvoeding speelt zeker ook een rol hierbij. In mijn geval wel tenminste. Daar ben ik van overtuigd.
Studies naar eeneiige tweelingen die apart van elkaar hebben geleefd, maar toch bijna precies hetzelfde zijn qua karakter vind ik wel altijd merkwaardig om te lezenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frustrerend dit.
![]()
Heldere uitleg. Ik dacht dus dat scheve driehoeken ook mochtenquote:Op zondag 9 juni 2013 00:13 schreef Levolution het volgende:
Als n zijde 6 cm is, houd je nog maar 6 centimeter over voor de overige twee zijden. Stel je maar eens voor wat er dan gebeurt. Die twee zijden kunnen elkaar nooit raken zonder tegen de zijde van 6 cm aan te liggen en dan heb je geen driehoek meer.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een ongelijkzijdige driehoek? Mag ook, werkt nog steeds niet met 6 cm.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:17 schreef Julis het volgende:
[..]
Heldere uitleg. Ik dacht dus dat scheve driehoeken ook mochten. Maar dan is het blijkbaar geen driehoek meer
. Ik kwam daar pas achter toen ik de driehoekjes aan het tekenen was.
Oh, God. ik brabbel nu echt onzin. Dat was een idee van mij, Maar dat idee van mij klopte niet. Maar toen ik een driehoek probeerde te maken met 3 + 3 zijdes lukte het niet. Aya, laat die 'scheve driehoeken'. Luister naar Levo.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:38 schreef Levolution het volgende:
[..]
Een ongelijkzijdige driehoek? Mag ook, werkt nog steeds niet met 6 cm.
The Fuck? Italiaans, Engels, Duits en Frans in groep 8quote:Op zondag 9 juni 2013 00:31 schreef Julis het volgende:
Oh, voor de genteresseerden van de SBS-toets 2013:
http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyuruayrinti.asp?ID=10300
Wel leuk om te zien wat ze in de Turkse groep 8 krijgen.
Ja! Dat viel me ook op. Ik neem aan dat ze n taal moeten kiezenquote:Op zondag 9 juni 2013 00:44 schreef xminator het volgende:
[..]
The Fuck? Italiaans, Engels, Duits en Frans in groep 8
En toch spreekt geen Turk fatsoenlijk Engels, wtf is dit.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:44 schreef xminator het volgende:
[..]
The Fuck? Italiaans, Engels, Duits en Frans in groep 8
SBS-toets? lol is dat voor tokkie-Nederland?quote:Op zondag 9 juni 2013 00:31 schreef Julis het volgende:
Oh, voor de genteresseerden van de SBS-toets 2013:
http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyuruayrinti.asp?ID=10300
Wel leuk om te zien wat ze in de Turkse groep 8 krijgen.
Deze test is gemaakt om aanleg te meten, als ze het een beetje begrijpen mogen ze in de toekomst taaldocent(e) worden.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:44 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja! Dat viel me ook op. Ik neem aan dat ze n taal moeten kiezen. Toch?
"Hoe heet het hond dat volgens Hart van Nederland op een donderdagmiddag werd gered uit het water?quote:Op zondag 9 juni 2013 00:48 schreef Che_ het volgende:
[..]
SBS-toets? lol is dat voor tokkie-Nederland?
quote:Op zondag 9 juni 2013 00:51 schreef Julis het volgende:
[..]
"Hoe heet het hond dat volgens Hart van Nederland op een donderdagmiddag werd gered uit het water?
A) Fluffy
B) Kara Goz
C) Spike
D) Oorspoet Stortsjoek"
Nope. Alleen rekenen-wiskude, taal, studievaardigheden en wereldorintatie. Maar volgens mij is de Turkse groep 8 geen Nederlandse groep 8.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:48 schreef xminator het volgende:
Maar vooralsnog werd Engels niet getest toch met CITO?
quote:Op zondag 9 juni 2013 00:59 schreef Julis het volgende:
[..]
Nope. Alleen rekenen-wiskude, taal, studievaardigheden en wereldorintatie. Maar volgens mij is de Turkse groep 8 geen Nederlandse groep 8.
Als ik de logica van deze en deze Wiki-artikel volg, dan is 'groep 8' toch echt groep 8.quote:Liseye geiş, 8. sınıf yani ortaokul 4. sınıf sonunda yapılacak Seviye Belirleme Sınavı(SBS) ile belirlenecektir. Bu sınav, ortaokulda grlen derslerden oluşmaktadır. 2012-2013 eğitim senesinde son defa yapılacak ve bu sınav son bulacaktır.
Bron: Wikipedia TR.
Optie 3: Hen op de hoogte stellen van de gemaakte fout + verzoek om de fout te corrigeren (vermeld het correcte adres). Mochten ze niet meewerken, kun je altijd nog boos worden.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:06 schreef xminator het volgende:
Een messenset voor mn moeder via zo een ierse grouponsite (had nog heel wat tegoed daar), vervolgens besteld via de site van leveranciers (ships worldwide). Hele bestelling ging mis, dus via de mail adres verzonden zouden ze het toesturen. Ik had al een tijdje die track en trace code en ze hadden het nog niet verzonden dus had het kunnen opmerken.. Er stond <mijn woonplaats> IE. Jetton yeni dustu![]()
In de voorwaarden stond Ierland only maar ik bestel vaker zo.
Dus wat zal ik doen?
Optie 1. Weg geld (tegoed)
Optie 2. Boos mailtje sturen.
Maarrr ze beginnen op een leeftijd van 14 jaar aan lise. Dat is in Nederland 12 jaar (meestal). Maar ja, als je het zo bekijkt dan is het idd groep 8.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Als ik de logica van deze en deze Wiki-artikel volg, dan is 'groep 8' toch echt groep 8.
Tegenwoordig is er een nieuw schoolsysteem (4+4+4), maar 'vroeger' was het zo:
İlkğretim = basisschool (ilkokul + ortaokul tezamen; duur: 8 jaar)
Ortağretim (lise) = voortgezet onderwijs (duur: 4 jaar)
Yksekğretim = hogeschool/universiteit
Haha dat bedoel ik. Heb ik gedaan en anders jammer.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Optie 3: Hen op de hoogte stellen van de gemaakte fout + verzoek om de fout te corrigeren (vermeld het correcte adres). Mochten ze niet meewerken, kun je altijd nog boos worden.
Hoe komt gij daarbij? Dat is niet waar (helaas).quote:Op zondag 9 juni 2013 01:11 schreef Julis het volgende:
Ik zou het wel creepy vinden als iemand die ik niet ken mij messen stuurt. Maar jij bent wel goed met mailtjes sturen, heb ik vernomen. Tja, tja, moeilijk. Het staat wel in de voorwaarden. Maar wie leest er nou de voorwaardes helemaal?
Oh, met dat laptop-gedoe. Of had jij die mail net zelf opgesteldquote:Op zondag 9 juni 2013 01:13 schreef xminator het volgende:
Hoe komt gij daarbij? Dat is niet waar (helaas).
Hier zou je wel een leuk onderzoek over kunnen doen.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:16 schreef Levolution het volgende:
In Turkije kun je tenminste wel gelijk schreeuwen en zo alles voor elkaar krijgen. Hier in de westerse wereld werkt het alleen maar tegen je als je agressief bent.
Wat een btalanden zijn het toch ook. Mannelijkheid en hoge test niveaus worden niet meer gewaardeerd.
Nee, kwam van tweakers af geloof ikquote:Op zondag 9 juni 2013 01:17 schreef Julis het volgende:
[..]
Oh, met dat laptop-gedoe. Of had jij die mail net zelf opgesteld?
Ik vind de Turkse lise sowieso al wat vaag, omdat er verschillende soorten zijn. Waar je in Nederland vmbo/havo/vwo hebt, heb je in Turkije dit lijstje. In Nederland is de groepering per niveau, terwijl het op Turkije een groepering is op een bepaald vakgebied. Volgens mij was het dan ook zo dat je niet (gemakkelijk?) alles kan volgen na de lise, terwijl je in Nederland alle richtingen op kan op het mbo/hbo/uni. (Al heb ik gevoel dat 'mbo' samengeperst is in lise.)quote:Op zondag 9 juni 2013 01:13 schreef Julis het volgende:
[..]
Maarrr ze beginnen op een leeftijd van 14 jaar aan lise. Dat is in Nederland 12 jaar (meestal).
Ligt dat niet aan het feit dat je je niet zomaar overal kunt inschrijven (na het voldoende behalen van je tentamens)? Ik doel op de SYS.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:24 schreef xminator het volgende:
Sowieso zegt het feit dat er zoveel dershaneler aanwezig zijn en op grote schaal bezocht worden dat het Turkse onderwijs niet deugt.
Ze gebruiken het als voorbereiding voor de OSYS en al die andere toetsen met rare benamingen (OSS, SBS, LYS, YGS, KPSS etc.) om nog hogere scores te halen, maar geeft dat niet gewoon aan dat het onderwijssyteem slecht functioneert?quote:Op zondag 9 juni 2013 01:30 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ligt dat niet aan het feit dat je je niet zomaar overal kunt inschrijven (na het voldoende behalen van je tentamens)? Ik doel op de SYS.
Vergeleken met het Nederlandse systeem zijn er nogal wat beperkingen.
Ja, zo raar vond ik dat om te horen. Ik ken een aantal Turken die speciaal naar zo'n cursus oid gingen om voor de CITO-toetsen te oefenen. Mja, ik kan me niet herinneren dat ik speciaal daarvoor ging trainen.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:31 schreef xminator het volgende:
In Nederland komt het de laatste tijd ook voor zelfs bij de CITO-toetsen, maar niet zo grootschalig als in Turkije.
Tsjah dat vraag ik me ook af, maar blijkbaar lukt het ze niet? Vind het sowieso vaag dat ze dan een aantal jaar naar dershane gaan en dan meerdere keren zo een toets maken totdat ze een hoge score behalen.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:34 schreef Julis het volgende:
Wat ik me wel afvraag is of je het niet overleven zonder een dershane. Tegenwoordig kun je toch best veel oefentoetsen/samenvattingen/hulpstof vinden op het internet, neem ik aan. En tja, als je discipline hebt en de vragen stelt aan je docent op school...
Oh, dat vind ik wel jammer ... In Nederland leer je dan tenminste zelf plannenquote:Op zondag 9 juni 2013 01:38 schreef xminator het volgende:
In Turkije (althans wat ik van de universitaire studenten die via exchange komen hoor) is dat ze echt aan hun handen worden vastgehouden. Dus dat ze veel les krijgen en veel contacturen hebben, daarom vinden ze het in Nederland lastig omdat je hier maar 8 uur les hebt in de week en dan de week erop weer alles voorbereid moet hebben.
quote:Op zondag 9 juni 2013 01:40 schreef Levolution het volgende:
Er wordt overal ter wereld steeds meer van kinderen verwacht. Als ik zie wat mijn neefjes en nichtjes nu allemaal moeten doen en dat vergelijk met onze tijd, is dat echt een groot verschil. Wat een prestatiemaatschappij is het toch ook geworden. Kinderen moeten leren, maar ook spelen.
Zag laatst op tv dat het aantal eerste hulpgevallen van kinderen gestegen is in de afgelopen jaren. Oorzaak: kinderen zijn motorisch onderontwikkeld omdat ze te weinig fysiek spelen (beschermende ouders), weten daardoor niet meer hoe ze moeten vallen, maar worden wel op een sport gezet.
Dacht hier ook laatst aan, in het verleden speelde iedereen buiten. Deden de leukste dingen oorlogje spelen, verstoppertje spelen, tikkertje spelen, (boom)hutten bouwen etc. Op straat was het ook altijd druk, maar als ik nu naar buiten kijk zie ik nooit kinderen buiten spelen. Echt een groot verschil met tien jaar geleden.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:40 schreef Levolution het volgende:
Er wordt overal ter wereld steeds meer van kinderen verwacht. Als ik zie wat mijn neefjes en nichtjes nu allemaal moeten doen en dat vergelijk met onze tijd, is dat echt een groot verschil. Wat een prestatiemaatschappij is het toch ook geworden. Kinderen moeten leren, maar ook spelen.
Zag laatst op tv dat het aantal eerste hulpgevallen van kinderen gestegen is in de afgelopen jaren. Oorzaak: kinderen zijn motorisch onderontwikkeld omdat ze te weinig fysiek spelen (beschermende ouders), weten daardoor niet meer hoe ze moeten vallen, maar worden wel op een sport gezet.
Is ook een slechte ontwikkeling. Gezondheid is niet meer belangrijk, je bent een tandwiel en je moet blijven draaien, steeds harder.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:43 schreef Julis het volgende:
[..]. Hmpf. Prestatiemaatschappij vind ik wel een slechte ontwikkeling
. Daarnaast brengt het stress met zich mee. En dat is ook funest voor je gezondheid.
Inderdaad, natuurlijk heeft de technologische ontwikkeling daar ook een beetje aan bijgedragen, die kinderen zitten constant met hun iPad te spelen enzo, maar het is niet alleen dat. Het is echt omdat ze gewoon thuis keihard aan de bak moeten om hun huiswerk af te krijgen. Wij hadden ook onze technologie destijds, consoles en handhelds enzo, toch waren we buiten te vinden.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:46 schreef xminator het volgende:
[..]
Dacht hier ook laatst aan, in het verleden speelde iedereen buiten. Deden de leukste dingen oorlogje spelen, verstoppertje spelen, tikkertje spelen, (boom)hutten bouwen etc. Op straat was het ook altijd druk, maar als ik nu naar buiten kijk zie ik nooit kinderen buiten spelen. Echt een groot verschil met tien jaar geleden.
Enige huiswerk wat ik had tot en met groep 8 was eens per week/maand topografie lerenquote:Op zondag 9 juni 2013 01:51 schreef Levolution het volgende:
[..]
Inderdaad, natuurlijk heeft de technologische ontwikkeling daar ook een beetje aan bijgedragen, die kinderen zitten constant met hun iPad te spelen enzo, maar het is niet alleen dat. Het is echt omdat ze gewoon thuis keihard aan de bak moeten om hun huiswerk af te krijgen. Wij hadden ook onze technologie destijds, consoles en handhelds enzo, toch waren we buiten te vinden.
Ik heb recent gezien dat ze zelfs in groep 1 huiswerk meekrijgen!!!!!1111111
En de lat wordt steeds hoger trouwens, want ouders willen dat hun kinderen goed presteren, dus wat doen ze? Ze maken hun huiswerk voor ze. Dus de kinderen met ouders die dat niet kunnen blijven achter.
quote:Op zondag 9 juni 2013 00:51 schreef Julis het volgende:
[..]
"Hoe heet het hond dat volgens Hart van Nederland op een donderdagmiddag werd gered uit het water?
A) Fluffy
B) Kara Goz
C) Spike
D) Oorspoet Stortsjoek"
quote:Op zondag 9 juni 2013 02:41 schreef xminator het volgende:
Van dershaneler naar iqtest![]()
www.iqtest.dk
Wat scoren jullie?
Net eventjes snel gemaakt, uitslag:De laatste keer dat ik een iqtest maakte had ik 143. 3/4 jaar geleden ongeveer. Maar je leert elke dag zeggen!! Dus nu moet ie wel over 9000 zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |