GG.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ah, volgend jaar misschien. Dan geef ik deze wel aan mijn zusje.
-
https://www.23andme.com/u(...)BhgereOcXpHXtQ==&r=1
Voor de Turken (en niet-Turken) hier die een 23andme test hebben laten doen, wat staat er bij jullie onder deze SNP?
Wajoooquote:[...]
Studies have suggested that people who are either AA or AG at rs53576 are more sensitive to stress and have reduced social skills compared to individuals who are GG. A recent study published by Shimon Saphire-Bernstein at UCLA provided evidence that people who carry the A version of rs53576 are less optimistic and have lower self-esteem. In addition, brain scans have suggested that AA or AG individuals are less responsive to social cues than GG people.
Although not proven, there is also some evidence that people who carry the A version of rs53576 are at increased risk for autism, a disorder characterized by impaired social interaction and communication. Oxytocin is currently being used experimentally to treat children with autism (read more about this here and here).
[...]
23andme
quote:Even though these findings resonate with numerous studies linking rs53576 to prosocial behavior and empathy, they should be considered as preliminary since the study was carried out with a limited number of participants 23 to be exact and all of European ethnicity. Some geneticists have suggested that this sample size is simply too small to provide meaningful information, but it can also be argued that a very large sample wasnt necessary because only a single, well-studied SNP was investigated.
Geen last van hoogtevrees?quote:Op donderdag 6 juni 2013 18:38 schreef sylvesterrr het volgende:
Zo, terug van een dagje Texel. Heerlijk genoten! Skydiven is leuk!![]()
Zie fobo voor een foto.
Oeps. Helemaal vergeten om hier te reageren.quote:Op donderdag 6 juni 2013 23:55 schreef Julis het volgende:
[..]
Wajooo. Tof om te weten. Hehehhe.
Maar...
[..]![]()
Nou weet ik niet of ik ook GG heb, maar die kans is wel groot volgens mij (kon niet vinden hoeveel % SNPs overeenkomen bij siblings).quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oeps. Helemaal vergeten om hier te reageren.
Goed stuk. Heb er weinig aan toe te voegen.
Ik ben een 'AA' trouwens. Zo is mijn vader. En alhoewel ik het van mezelf wel had verwacht - of ja, AG zou beter bij mijn persoonlijkheid passen, is mijn vader's uitslag wel verassend. Mijn vader is juist heel sociaal, helpt altijd anderen (vaak zelfs ten koste van zichzelf), kan niet rustig thuis zitten - hij moet altijd mensen om zich heen hebben - maar denkt in het algemeen gewoon veel aan anderen. Hij is niet 'knuffelig' of hoe je dat ook zegt maar hij is zeker ook niet koud. De meeste mensen die hem kennen zouden hem omschrijven als sociaal en vriendelijk.
Mensen die mij kennen zouden mij eerder omschrijven als koud. Mijn nicht bijvoorbeeld noemt mij van kleins af aan al 'koelkast'. Ik ben in het algemeen best wel egoïstisch - maar echt niet zo dat ik voor mijn eigen belangen over anderen heen wals of zo, dat zeker niet. Wat niet zo is is dat ik geen empathie kan tonen. Dat kan ik zeker wel, tot op het punt dat problemen van anderen mij echt dwars kunnen zitten. Ik heb regelmatig dat ik een tijdje stop met het kijken/lezen van nieuws omdat ik er gewoon depressief van word. Ik heb er bijvoorbeeld serieus weleens over nagedacht om alles op te geven om 'arme kindjes in Afrika' te gaan helpen.
Over het minder sociaal zijn dan AG of GG mensen: dat is bij mij meer een mix. Ik heb regelmatig geen 'zin' in mensen, sluit mij af van mijn omgeving puur om alleen te zijn. Ik ben dan niet boos of zo. Maar dat is gewoon hoe ik ben - zullen mijn genen wel zijn.Ik ben ook iemand die regelmatig botst met zijn/haar vrienden. Ruzies komen best vaak voor.
En als ik merk dat mensen mij niet mogen zonder een goede reden, dan zal ik zeker niet mijn best doen om aardig gevonden te worden. Dan denk ik gewoon 'fok jou' hehe. Maar verder ben ik wel makkelijk in het maken van nieuwe contacten en als ik ergens nieuw ben en zie dat er mensen buiten de groep vallen, dan betrek ik ze erbij. Ik kan er echt niet tegen als mensen worden buitengesloten bijvoorbeeld.
Dus mijn genen hebben mij voor tenminste voor een deel gevormd, maar of ze mij definiëren? Zeker niet. Omgeving en opvoeding speelt zeker ook een rol hierbij. In mijn geval wel tenminste. Daar ben ik van overtuigd.
Idd het is waarschijnlijk een combinatie van factoren.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 00:15 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nou weet ik niet of ik ook GG heb, maar die kans is wel groot volgens mij (kon niet vinden hoeveel % SNPs overeenkomen bij siblings).
Opa is ook GG trouwens, opa en broertje zijn beide zeer sociale mensen. Maar ik herken mij best wel in jouw verhaal.
Lijkt mij ook sterk dat dit allemaal afhangt van 1 SNP.
Canon 60D met de 18-135 mm kit lens. Ik wou eigenlijk de Nikon 7100 of de Canon 7D, maar die waren toch te duur. Verder ook de goedkope Canon plastic fantastic lens gekocht.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:21 schreef Levolution het volgende:
Borte welke camera heb je nu? Is het vergoed door de verzekering?
Geen zin in mensen hebben is ook herkenbaar voor mijquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oeps. Helemaal vergeten om hier te reageren.
Goed stuk. Heb er weinig aan toe te voegen.
Ik ben een 'AA' trouwens. Zo is mijn vader. En alhoewel ik het van mezelf wel had verwacht - of ja, AG zou beter bij mijn persoonlijkheid passen, is mijn vader's uitslag wel verassend. Mijn vader is juist heel sociaal, helpt altijd anderen (vaak zelfs ten koste van zichzelf), kan niet rustig thuis zitten - hij moet altijd mensen om zich heen hebben - maar denkt in het algemeen gewoon veel aan anderen. Hij is niet 'knuffelig' of hoe je dat ook zegt maar hij is zeker ook niet koud. De meeste mensen die hem kennen zouden hem omschrijven als sociaal en vriendelijk.
Mensen die mij kennen zouden mij eerder omschrijven als koud. Mijn nicht bijvoorbeeld noemt mij van kleins af aan al 'koelkast'. Ik ben in het algemeen best wel egoïstisch - maar echt niet zo dat ik voor mijn eigen belangen over anderen heen wals of zo, dat zeker niet. Wat niet zo is is dat ik geen empathie kan tonen. Dat kan ik zeker wel, tot op het punt dat problemen van anderen mij echt dwars kunnen zitten. Ik heb regelmatig dat ik een tijdje stop met het kijken/lezen van nieuws omdat ik er gewoon depressief van word. Ik heb er bijvoorbeeld serieus weleens over nagedacht om alles op te geven om 'arme kindjes in Afrika' te gaan helpen.
Over het minder sociaal zijn dan AG of GG mensen: dat is bij mij meer een mix. Ik heb regelmatig geen 'zin' in mensen, sluit mij af van mijn omgeving puur om alleen te zijn. Ik ben dan niet boos of zo. Maar dat is gewoon hoe ik ben - zullen mijn genen wel zijn.Ik ben ook iemand die regelmatig botst met zijn/haar vrienden. Ruzies komen best vaak voor.
En als ik merk dat mensen mij niet mogen zonder een goede reden, dan zal ik zeker niet mijn best doen om aardig gevonden te worden. Dan denk ik gewoon 'fok jou' hehe. Maar verder ben ik wel makkelijk in het maken van nieuwe contacten en als ik ergens nieuw ben en zie dat er mensen buiten de groep vallen, dan betrek ik ze erbij. Ik kan er echt niet tegen als mensen worden buitengesloten bijvoorbeeld.
Dus mijn genen hebben mij voor tenminste een deel gevormd, maar of ze mij definiëren? Zeker niet. Omgeving en opvoeding speelt zeker ook een rol hierbij. In mijn geval wel tenminste. Daar ben ik van overtuigd.
Studies naar eeneiige tweelingen die apart van elkaar hebben geleefd, maar toch bijna precies hetzelfde zijn qua karakter vind ik wel altijd merkwaardig om te lezenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frustrerend dit.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |