abonnement Unibet Coolblue
pi_127317402


Vorige topics:
TRV / [Centraal] Ryanair
TRV / [Centraal] Ryanair #2
TRV / [centraal] Ryanair #3
TRV / [centraal] Ryanair #4
TRV / [centraal] Ryanair #5
TRV / Ryanair #6
TRV / Ryanair #7 - Waar we online inchecken
TRV / [Centraal] Ryanair #8 Online inchecken beetje offline...
TRV / [Centraal] Ryanair #9 | Alleen lopen is goedkoper!
TRV / [Centraal] Ryanair #10 ||| Elke week nieuwe aanbiedingen!
TRV / [Centraal] Ryanair #11 ||| in december nog goedkoper
TRV / [Centraal] Ryanair #12 ||| Waar de koffers thuis blijven
TRV / [Centraal] Ryanair #13
TRV / [Centraal] Ryanair #15

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaal gesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online incheckt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchecken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken. Als de fout snel na de boeking opgemerkt wordt het soms gratis kan worden aangepast door Ryanair te bellen.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastic tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook met betrekking tot vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen (hieronder meer)
- als eerste aan boord te gaan (hieronder meer)
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc. regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze Airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaalt)

Prijsoverzicht extra's:
-Creditcardtoeslag: 2% van de totale transactie
-Toeslag instappen met prioriteit (p.p./enkele vlucht): €7,- online, €10,- via callcenter of op de luchthaven
-Stoelreservering: €10,- online, €15,- via callcenter of op de luchthaven
-Naamswijziging €110,- online, €160,- via callcenter of op de luchthaven
Ingecheckte bagage:
-1e tas, 15 kilo: €15-€40 online, €60-€130 via callcenter of op de luchthaven
-1e tas, 20 kilo: €25-€50 online, €75-€140 via callcenter of op de luchthaven
-2e tas, 15 kilo: €40-€60 online, €105-€160 via callcenter of op de luchthaven
-Toeslag voor overbagage, per kilo: €20,- op de luchthaven

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jouw belastingen en toeslagen betaalt. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuit gaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jouw ticket hebben betaald, dus Ryanair betaalt het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik ook zonder Creditcard(kosten) boeken?
Je kan er ook voor kiezen om te betalen met de betaalkaarten (debit) van Maestro, Visa Connect, Visa Electron, Mastercard Prepaid en Visa Delta. Hiermee bespaart u 2% op de kosten van uw boeking.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?




Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

[ Bericht 8% gewijzigd door Thetallguy op 12-08-2013 21:39:03 ]
pi_127317426
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Voor de terugreis moet je apart inchecken en een boardingspas uitprinten (maximaal een week van tevoren), heb je dat al gedaan?
Ja, hebben we gedaan. Ook twee boardingtickets voor de terugreis gekregen, maar daar staat dus niet: BBG1 - ingecheckte tas. We hebben overigens wel 50 euro betaald, dus je zou denken dat het gelukt moet zijn! Maar op de terugweg tickets moet ook weer dat BBG1 ingecheckte tas staan?
pi_127317833
Je boekt in feite twee aparte vluchten, je moet dan ook twee keer betalen voor je bagage ben ik bang -O-
pi_127318479
quote:
4s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:46 schreef kamustra het volgende:
Je boekt in feite twee aparte vluchten, je moet dan ook twee keer betalen voor je bagage ben ik bang -O-
Dus twee keer 50 euro? Ik was er al bang voor.. Maar dank voor je reacties!
pi_127318574
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:11 schreef Fairytopia het volgende:

[..]

Dus twee keer 50 euro? Ik was er al bang voor.. Maar dank voor je reacties!
Ja in het hoogseizoen betaal je 50euro per koffer van 20kg. Maar je hebt al ingecheckt, dus dan kan je niet meer een stuk bagage toevoegen. Dan zul je het luchthaventarief moeten betalen van ¤105 euro.
  zondag 2 juni 2013 @ 13:19:59 #6
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127318728
Ik had niet begrepen dat je de koffer ná het boeken had toegevoegd. Tijdens het boeken is het automatisch voor heen- en terugreis samen, ná het boeken dus blijkbaar niet.

Ik zou een alternatief zoeken voor de terugreis, want dat luchthaventarief is wel hoog.
pi_127323277
Iemand zin om de topicstart een keer een 2013-update te geven? B-) veel tarieven/voorwaarden etc kloppen niet meer.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_127325451
Ik heb enkele kleine dingen (onder andere prijzen) geupdate op de wiki.
pi_127325788
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:55 schreef Thetallguy het volgende:
Iemand zin om de topicstart een keer een 2013-update te geven? B-) veel tarieven/voorwaarden etc kloppen niet meer.
Ja, die smerige pizza verkopen ze niet meer.
pi_127396623
Gisteravond teruggekomen met Ryanair. Vanaf Weeze naar Warschau Chopin (Modlin is in verbouwing) gevlogen. Is wat anders natuurlijk dan LOT etc maar je merkt er eigenlijk vrij weinig van. Beenruimte scheelt mss hooguit een centimeter, geen broodje en een drankje maar verder niks. Vliegtuig zat beide keren goed vol, op de heenweg zo goed als helemaal. Overigens was Weeze lastig te vinden, we reden via Arnhem en erna door Klevel of zo naar Weeze. Maar uiteindelijk reden we door een soort bos en zagen we een oud klein bordje staan met Flughaven en vervolgens reden we een doodlopend straatje in. Godzijdank een Duitse vrouw die ons begeleidde naar het vliegveld.
pi_127410297
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 12:07 schreef LUFC het volgende:
Gisteravond teruggekomen met Ryanair. Vanaf Weeze naar Warschau Chopin (Modlin is in verbouwing) gevlogen. Is wat anders natuurlijk dan LOT etc maar je merkt er eigenlijk vrij weinig van. Beenruimte scheelt mss hooguit een centimeter
Scheelt een inch (2,54cm)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_127411173
Oke. Njah, voor dat anderhalf uurtje vliegen vind ik het wel best. Hadden overigens op de terugweg 1 kilo teveel (16 ipv 15) maar maakte niet uit omdat de andere tas 11 was en 1 persoon ook geen handbagage had. Verrasste me wel enigszins.
pi_127431876
Even een vraagje, een vriend van mij uit het buitenland heeft gisterennacht 5 uur 's ochtends(nederlandse tijd) een ticket bij ryanair gekocht voor mij. Alleen dan niet via ryanair zelf, nu is er een fout, er staat mr ipv. mrs. moet daarvoor ook betaald worden om het via ryanair te laten wijzigen? Aangezien het hier niet om de naam gaat maar alleen het voorvoegsel?

Of is het beter om contact op te nemen met de klantenservice van de site via waar het ticket is gekocht?
pi_127432509
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 09:42 schreef cafpow het volgende:
Even een vraagje, een vriend van mij uit het buitenland heeft gisterennacht 5 uur 's ochtends(nederlandse tijd) een ticket bij ryanair gekocht voor mij. Alleen dan niet via ryanair zelf, nu is er een fout, er staat mr ipv. mrs. moet daarvoor ook betaald worden om het via ryanair te laten wijzigen? Aangezien het hier niet om de naam gaat maar alleen het voorvoegsel?

Of is het beter om contact op te nemen met de klantenservice van de site via waar het ticket is gekocht?
Een fout van jullie of van het bedrijf waar je hem hebt gekocht? Neem aan van jullie?

Probeer ze voor de zekerheid te bellen ja. Zou het eerst proberen bij het bedrijf waar je ze hebt gekocht, als die geld vragen dan gewoon direct bij Ryan Air.

Waarom zou je trouwens via een ander bedrijf boeken en niet rechtstreeks bij RyanAir?

Het is een risico dat ze het opvallen en dat je ter plekke een nieuw ticket moet kopen. Kans acht ik niet heel groot.
Paar jaar geleden nog gevlogen als een mevrouw van de Nederlandse Antillen :') (niet Ryan Air). Maargoed, ze kunnen je er natuurlijk op weigeren.

Overigens kun je bij Wizz Air dergelijke veranderingen gratis doorvoeren door even te bellen, zolang je nog niet online bent ingecheckt. Denk dat dat bij Ryan Air ook wel gratis te regelen moet zijn als je nog niet bent ingecheckt.
pi_127432700
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Een fout van jullie of van het bedrijf waar je hem hebt gekocht? Neem aan van jullie?

Probeer ze voor de zekerheid te bellen ja. Zou het eerst proberen bij het bedrijf waar je ze hebt gekocht, als die geld vragen dan gewoon direct bij Ryan Air.

Waarom zou je trouwens via een ander bedrijf boeken en niet rechtstreeks bij RyanAir?

Het is een risico dat ze het opvallen en dat je ter plekke een nieuw ticket moet kopen. Kans acht ik niet heel groot.
Paar jaar geleden nog gevlogen als een mevrouw van de Nederlandse Antillen :') (niet Ryan Air). Maargoed, ze kunnen je er natuurlijk op weigeren.

Overigens kun je bij Wizz Air dergelijke veranderingen gratis doorvoeren door even te bellen, zolang je nog niet online bent ingecheckt. Denk dat dat bij Ryan Air ook wel gratis te regelen moet zijn als je nog niet bent ingecheckt.
Het punt is zeg maar dat hij in Zuid-Amerika woont en we samen vanuit Stockholm naar London gaan. En hij heeft de tickets gekocht, met de creditcard van zijn pa.
Wacht even af tot later vandaag zodat hij contact op kan nemen met de winkel waar hij de tickets heeft gekocht. En anders bel ik zelf ryanair...
pi_127441256
Jammer dat die tijden zo klote zijn voor Warschau vanaf EHV met Ryanair. Maar ga hem toch boeken denk ik binnenkort.
pi_127441440
Morgen naar Reus, op en neer voor 30 euro. :7
Abracadabra, tapate guarra!
pi_127465561
Ok, mijn issue met de naam is geregeld en kosteloos via het reisbureau. :)

Een vraagje koffer erbij kopen kan je toch altijd doen in principe dus tussen nu en de reisdatum?
pi_127467690
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 23:24 schreef cafpow het volgende:
Ok, mijn issue met de naam is geregeld en kosteloos via het reisbureau. :)

Een vraagje koffer erbij kopen kan je toch altijd doen in principe dus tussen nu en de reisdatum?
Klopt, maar als je eenmaal ingecheckt bent (dat kan vanaf 14 dagen voor vertrek), dan is het niet meer mogelijk iets toe te voegen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_127474430
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 23:24 schreef cafpow het volgende:
Ok, mijn issue met de naam is geregeld en kosteloos via het reisbureau. :)

Een vraagje koffer erbij kopen kan je toch altijd doen in principe dus tussen nu en de reisdatum?
Goed om te horen. En voor de rest wat Thetallguy zegt.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:53:13 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_127484798
'Onderzoek naar gesjoemel met veiligheid in vliegtuigen'

Experts uit de luchtvaartindustrie willen dat in Europa een grootschalig onderzoek wordt gedaan om te achterhalen of piloten van luchtvaartmaatschappijen onder druk worden gezet om te sjoemelen met de veiligheid. Dat bleek donderdag in een rondetafelgesprek in de Tweede Kamer.

Er zijn vooral veel zorgen over de manier waarop luchtvaartmaatschappij Ryanair met het personeel omgaat. Piloten zouden ziek moeten vliegen, geen petities van de vakbond mogen tekenen en te weinig brandstof meekrijgen.
pi_127491169
Zag ik laatst iets over bij Zembla. Maar kwam ook KLM er aan te pas.
pi_127625931
EHV - Girona blijft gewoon duur in de zomer.. Verwacht ik niet meer van Ryanair
pi_127625983
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:50 schreef Tjik het volgende:
EHV - Girona blijft gewoon duur in de zomer.. Verwacht ik niet meer van Ryanair
Klopt, was vorig jaar ook. ¤200 euro voor een retourtje.
  maandag 10 juni 2013 @ 18:43:33 #25
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127627501
Een luchtvaartmaatschappij is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling, en heeft als oogpunt dat er winst gemaakt moet worden.
In de (school)vakanties, waarin een heleboel mensen verplicht vrij moeten nemen of vrij zijn is er relatief veel vraag naar vluchten richting het zuiden, een maatschappij zal natuurlijk wel gek zijn om een vlucht dan goedkoop aan te bieden, want beter 5 mensen die per ticket 100 euro betalen dan 10 mensen die 45 euro per ticket betalen.
Concurrentie is er in die periode nauwelijks, want dat zou betekenen dat een luchtvaartmaatschappij in het eigen vet gaat snijden, de zomerperiode zorgt ervoor dat de magere winterperiode wat overbrugd kan worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_127653193
Zo, weer thuis na een weekendje Reus (Tarragona). Heenvlucht was goed op tijd en kwam zelfs een kwartier eerder aan dan gepland. Terugreis was vertraagd omdat het vliegtuig te laat aankwam. Stonden we al buiten te wachten terwijl de mensen het vliegtuig uitstapten :')

Ook waren beide landingen redelijk matig. Het valt op dat Ryanair piloten enorm hard aan komen vliegen. Zo stuiterde het toestel bij de landing van de heenreis 2 maal en moest vol in de ankers.

Daarnaast valt het me op dat ze steeds meer shit proberen te verkopen onderweg, maar werkelijk niemand maar dan ook niemand koopt die troep :D (krasloten, nepsigaretten :'), telefoonkaarten, parfum en nu ook snoepzakken)

Wat verder opvalt is dat ze altijd maar een paar in flight magazines hebben en altijd vooraan uitdelen. Zo weet bijna niemand wat ze verkopen en koopt er ook bijna niemand wat van de eetkar.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_127654202
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Terugreis was vertraagd omdat het vliegtuig te laat aankwam. Stonden we al buiten te wachten terwijl de mensen het vliegtuig uitstapten :')
Dit had ik ook op de heenreis van Weeze naar Warschau. Vroeg me ook al af hoe dat met ingecheckte bagage zou gaan, aangezien ik ze niet zag inladen. Maar godzijdank wel alles meegekomen.
pi_127672245
Mijn vlucht is gecancelled . Gratis omgezet naar de volgende dag. Dus nog een dag langer Marokko, woo!

Meer info: http://www.ryanair.com/en(...)ENCH_STRIKE_23_EN-GB
pi_127674096
Lukt dat wel met hotel en werk/school?
pi_127674671
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Zo, weer thuis na een weekendje Reus (Tarragona). Heenvlucht was goed op tijd en kwam zelfs een kwartier eerder aan dan gepland. Terugreis was vertraagd omdat het vliegtuig te laat aankwam. Stonden we al buiten te wachten terwijl de mensen het vliegtuig uitstapten :')

Ook waren beide landingen redelijk matig. Het valt op dat Ryanair piloten enorm hard aan komen vliegen. Zo stuiterde het toestel bij de landing van de heenreis 2 maal en moest vol in de ankers.

Daarnaast valt het me op dat ze steeds meer shit proberen te verkopen onderweg, maar werkelijk niemand maar dan ook niemand koopt die troep :D (krasloten, nepsigaretten :'), telefoonkaarten, parfum en nu ook snoepzakken)

Wat verder opvalt is dat ze altijd maar een paar in flight magazines hebben en altijd vooraan uitdelen. Zo weet bijna niemand wat ze verkopen en koopt er ook bijna niemand wat van de eetkar.
Meeste ervaringen komen me niet bekend voor. Het landen herken ik bijvoorbeeld niet.

Ze verkopen inderdaad veel troep. Krasloten, sigaretten en telefoonkaarten worden amper gekocht. Ik zie echt wel iedereen een magazine krijgen (mits ze die willen) en er werd ook flink wat eten gekocht. Maar dit ligt natuurlijk ook aan het tijdstip dat vliegt.
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 11 juni 2013 @ 19:38:37 #31
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127675605
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 19:14 schreef Piger het volgende:

[..]

Meeste ervaringen komen me niet bekend voor. Het landen herken ik bijvoorbeeld niet.

Ze verkopen inderdaad veel troep. Krasloten, sigaretten en telefoonkaarten worden amper gekocht. Ik zie echt wel iedereen een magazine krijgen (mits ze die willen) en er werd ook flink wat eten gekocht. Maar dit ligt natuurlijk ook aan het tijdstip dat vliegt.
Ik moet inderdaad zeggen ik vaak wel het idee heb dat piloten van Ryanair in de SOP hebben staan dat ze de kist zo hard mogelijk op de grond moeten zetten.
Nu kan het aan de luchthavens liggen waar ze op landen, maar ik moet in dat opzicht toch zeggen dat een Easyjet of KLM dat een stuk beter doen op Amsterdam dan Ryanair op Eindhoven, want ik heb op beide vliegvelden onder alle weersomstandigheden gevlogen, en Ryanair spant in dat opzicht toch wel de kroon.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_127695066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef BoxeurDesRues het volgende:

Ook waren beide landingen redelijk matig. Het valt op dat Ryanair piloten enorm hard aan komen vliegen. Zo stuiterde het toestel bij de landing van de heenreis 2 maal en moest vol in de ankers.
Herkenbaar, zelfs Wizzair land veeeeel zachter
pi_127695705
Dat Wizzair is best duur trouwens. Vind het helemaal niet zo'n low cost carrier. Heel soms hebben ze leuke prijzen.
pi_127695908
Zag in Reus overigens nog een low cost carrier die ik nog niet kende. www.jet2.com friendly low fares
Abracadabra, tapate guarra!
pi_127733334
ik zit te twijfelen over het boeken van een ticket, en dat ligt met name aan het feit of ik mijn backpack mee kan nemen als handbagage. Heb hem net opgemeten en hij is iets te hoog en te breed, (als in 1 a 2 cm ) de dikte zal afhangen van hoe ik hem inpak. Denken jullie dat ik dat mee mag nemen of zijn ze echt zó pietluttig daarin? :)
pi_127733478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:32 schreef wild-r0se het volgende:
ik zit te twijfelen over het boeken van een ticket, en dat ligt met name aan het feit of ik mijn backpack mee kan nemen als handbagage. Heb hem net opgemeten en hij is iets te hoog en te breed, (als in 1 a 2 cm ) de dikte zal afhangen van hoe ik hem inpak. Denken jullie dat ik dat mee mag nemen of zijn ze echt zó pietluttig daarin? :)
Als het echt gaat over 1 of 2 centimeter zoals je zegt, zal het geen punt zijn. Ze controleren de laatste tijd wel steeds meer. Komen ze langs met zo'n doos om te kijken of je koffer/tas erin past. :')
Abracadabra, tapate guarra!
pi_127733569
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:34 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Als het echt gaat over 1 of 2 centimeter zoals je zegt, zal het geen punt zijn. Ze controleren de laatste tijd wel steeds meer. Komen ze langs met zo'n doos om te kijken of je koffer/tas erin past. :')
o boy... dat klinkt wel ernstig.. Bedenk me net dat ik best langs een vliegveld kan, woon vlakbij vliegveld Eelde en daar vliegt ryanair ook op. Daar zullen ze vast wel zo'n ding hebben :P
pi_127737594
Als je hem klein stukje kan invouwen, moet het lukken toch?
pi_127739068
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:35 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

o boy... dat klinkt wel ernstig.. Bedenk me net dat ik best langs een vliegveld kan, woon vlakbij vliegveld Eelde en daar vliegt ryanair ook op. Daar zullen ze vast wel zo'n ding hebben :P
Voordeel van een backpack is dat die wel wat speling heeft als je wat duwt. Als hij in de dikte en breedte prima is dan past die doos er wel omheen (is een langwerpige doos, dus hoogte is minst van belang). Als dat eenmaal past kan je die doos gewoon wat aanduwen als ze dat willen.

Zelfde is met dat standaard rek dat ze hebben; hoogte is minst belangrijk. Zolang je hem maar in dat rek geduwd krijgt.

Toeslag is overigens 60 Euro als het niet past. Pinnen niet toegestaan dus zorg voor de zekerheid voor wat cash of dat je een creditcard bij je hebt. ;)
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:28:05 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127739137
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:37 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Morgen naar Reus, op en neer voor 30 euro. :7
Reus O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_127749680
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Reus O+
Deze mevrouw weet! :D Wat ik alleen jammer vind aan Aeroport de Reus is dat het slecht bereikbaar is met ov. Bus 50 rijd maar 1 keer per uur, van en naar het station, wat een beetje weinig is. Verder is het een top vliegveld :o
Abracadabra, tapate guarra!
  vrijdag 14 juni 2013 @ 01:07:23 #42
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_127776798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ook waren beide landingen redelijk matig. Het valt op dat Ryanair piloten enorm hard aan komen vliegen. Zo stuiterde het toestel bij de landing van de heenreis 2 maal en moest vol in de ankers.
Ik moet zeggen dat ik die ervaring ook wel heb met Ryanair. Het gaat allemaal net iets ruiger. Als je hard remt, kun je natuurlijk een afslag eerder pakken van de landingsbaan en dat scheelt tijd. En het lijkt ook alsof Ryanair harder over de baan taxiet. Scheelt ook tijd uiteraard. Anderzijds is de slijtage aan het vliegtuig ook groter bij een harde landing (banden) en hard remmen, en dat kost ook weer centjes.
It's not a lie, if you believe
pi_127867918
vraagje ik moet binnenkort een koffer bijkopen bij de reservering. Nu zoals eerder hier een vriend uit het buitenland met zijn vaders creditcard de tickets gekocht..moet ik de koffer dan met dezelfde creditcard bijkopen, of kan ik ook een andere creditcard daarvoor gebruiken???
pi_127870514
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:07 schreef cafpow het volgende:
vraagje ik moet binnenkort een koffer bijkopen bij de reservering. Nu zoals eerder hier een vriend uit het buitenland met zijn vaders creditcard de tickets gekocht..moet ik de koffer dan met dezelfde creditcard bijkopen, of kan ik ook een andere creditcard daarvoor gebruiken???
Je kan hier ook een andere creditcard voor gebruiken. De creditcard hoeft niet per se van jou te zijn.
pi_127873746
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:26 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Je kan hier ook een andere creditcard voor gebruiken. De creditcard hoeft niet per se van jou te zijn.
Thanks...dan kan ik binnenkort alvast wegen en koffer bijboeken :)
  zondag 16 juni 2013 @ 22:01:40 #46
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_127879435
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:26 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Je kan hier ook een andere creditcard voor gebruiken. De creditcard hoeft niet per se van jou te zijn.
Dat werkte bij mij dus laatst niet. Ik had het ticket gekocht en m'n ouders wilde later met hun eigen kaart een koffer bijboeken, maar ze kregen steeds een foutmelding totdat ze de mijne weer gebruikten.
pi_127883523
Ik ga binnenkort ook vliegen met Ryanair. Is het qua zitplaatsen hier net als bij Easyjet dat degene die vanaf de gate het hardst rent het beste plekje krijgt in het vliegtuig? :P Of krijg je vaste stoelnummers?
  zondag 16 juni 2013 @ 23:06:25 #48
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_127883739
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:02 schreef Palomar het volgende:
Ik ga binnenkort ook vliegen met Ryanair. Is het qua zitplaatsen hier net als bij Easyjet dat degene die vanaf de gate het hardst rent het beste plekje krijgt in het vliegtuig? :P Of krijg je vaste stoelnummers?
Je kunt een zitplaats reserveren. Doe je dat niet dan is het inderdaad rennen voor je leven :+
pi_127884189
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:02 schreef Palomar het volgende:
Ik ga binnenkort ook vliegen met Ryanair. Is het qua zitplaatsen hier net als bij Easyjet dat degene die vanaf de gate het hardst rent het beste plekje krijgt in het vliegtuig? :P Of krijg je vaste stoelnummers?
Wie het hardst rent inderdaad. Tip; als je haast hebt en snel het vliegtuig uitmoet bij aankomst; ga helemaal achterin zitten. Hier is vaak veel ruimte, heb vaak gehad dat ik 3 stoelen voor mezelf had en omdat zowel de deur voor als achter open gaan kun je direct bij aankomst uitstappen.
Abracadabra, tapate guarra!
  zondag 16 juni 2013 @ 23:37:48 #50
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_127885671
En hoe zit dat bij transavia?
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
pi_127886158
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:37 schreef opruimertje het volgende:
En hoe zit dat bij transavia?
Bij Transavia heb je wel vaste stoelnummers. Tegen betaling kun je deze zelf kiezen if i'm right.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_127892912
Godsamme volgens mij heb ik lekker dom gedaan, volgens mij staat zoiets ook te vaak in dit topic, maar ik heb misschien een naam verkeerd ingevuld voor een vliegticket van Ryanair. Heb van tevoren goed gekeken, bij meerdere namen is 1e voornaam zoals in het paspoort staat voldoende. Dat dus gedaan, nu blijkt dat de persoon die meereist een streepje heeft tussen de 1e en 2e voornaam. Had ze ook wel duidelijker over kunnen zijn dus. Maar ja... Ik moet het dus laten wijzigen neem ik aan? ;(
pi_127893049
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:44 schreef TheHappyPrince het volgende:
Godsamme volgens mij heb ik lekker dom gedaan, volgens mij staat zoiets ook te vaak in dit topic, maar ik heb misschien een naam verkeerd ingevuld voor een vliegticket van Ryanair. Heb van tevoren goed gekeken, bij meerdere namen is 1e voornaam zoals in het paspoort staat voldoende. Dat dus gedaan, nu blijkt dat de persoon die meereist een streepje heeft tussen de 1e en 2e voornaam. Had ze ook wel duidelijker over kunnen zijn dus. Maar ja... Ik moet het dus laten wijzigen neem ik aan? ;(
Je hebt toch bij iedereen alleen de 1e voornaam gebruikt? Een streepje of een spatie maakt echt niet uit, ik zou het niet veranderen. Het paspoort wordt namelijk maar heel kort (10 seconden) bekeken, en daarbij zal echt niet opvallen of er een streepje of een spatie staat.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_127893706
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 09:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Je hebt toch bij iedereen alleen de 1e voornaam gebruikt? Een streepje of een spatie maakt echt niet uit, ik zou het niet veranderen. Het paspoort wordt namelijk maar heel kort (10 seconden) bekeken, en daarbij zal echt niet opvallen of er een streepje of een spatie staat.
Ik heb bij iedereen de 1e voornaam gebruikt ja. De persoon in kwestie heet Anne-Roos, maar zij heeft er ook niet aan gedacht omdat dat toen ze geboren werd ook een fout was van de gemeente, dat streepje, dus niemand noemt haar zo.
pi_127894154
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:25 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Ik heb bij iedereen de 1e voornaam gebruikt ja. De persoon in kwestie heet Anne-Roos, maar zij heeft er ook niet aan gedacht omdat dat toen ze geboren werd ook een fout was van de gemeente, dat streepje, dus niemand noemt haar zo.
Ik zou het niet veranderen, scheelt je toch zo'n 110 euro. Mocht je je toch niet op je gemak voelen zou ik het wel doen. Maar ik geef je mee dat er echt niet intensief gekeken wordt naar het paspoort en de ticket, de kans dat men hier moeilijk over gaat doen is klein.
Abracadabra, tapate guarra!
  maandag 17 juni 2013 @ 11:24:40 #56
382977 opruimertje
ruimt altijd alles netjes op
pi_127895279
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:47 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Bij Transavia heb je wel vaste stoelnummers. Tegen betaling kun je deze zelf kiezen if i'm right.
Okee.. ik hoop dat we gewoon vaste plekken hebben!
Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg. :)
pi_127899108
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:44 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ik zou het niet veranderen, scheelt je toch zo'n 110 euro. Mocht je je toch niet op je gemak voelen zou ik het wel doen. Maar ik geef je mee dat er echt niet intensief gekeken wordt naar het paspoort en de ticket, de kans dat men hier moeilijk over gaat doen is klein.
Inderdaad dat maakt echt niet uit. Don't worry. Zolang er maar wel Anne staat en geen Roos is het al goed.
  maandag 17 juni 2013 @ 14:51:39 #58
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_127903196
Als ze moeilijk doen, zeg je dat Anne de eerste voornaam is en Roos de tweede. Daarmee is het vast en zeker opgelost. De eerste naam is namelijk altijd voldoende.
It's not a lie, if you believe
pi_127909477
Superbedankt heren, ik ben gerustgesteld :) Nu maar op naar Rome eind juli O+
  maandag 17 juni 2013 @ 17:26:09 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_127909807
Over twee weekjes naar Girona vanaf Eelde, spotprijsje :7.

Iemand ervaring met die bus die je dan vanaf dat vliegveld naar Barcelona moet rijden?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_127910042
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:26 schreef Fir3fly het volgende:
Over twee weekjes naar Girona vanaf Eelde, spotprijsje :7.

Iemand ervaring met die bus die je dan vanaf dat vliegveld naar Barcelona moet rijden?
Kost ¤25,- voor een retourtje. Gewoon naar buiten lopen, waar de bussen staan. En bij het loket kan je een kaartje kopen.
Volgens mij kan je op de site van Barcelonabus kijken voor de tijden.

EDIT : http://www.sagales.com/pu(...)2013-06-07-(604).pdf

Voor vertrek vanaf 1 juli. Als je voor 1 juli vertrekt moet je het even zeggen, dan stuur ik die ook wel.
  maandag 17 juni 2013 @ 17:44:13 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_127910468
Vertrekken op 30 juni.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 17 juni 2013 @ 17:51:49 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_127910751
quote:
Dank u! Zijn mooi op elkaar afgestemd :D.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 17 juni 2013 @ 18:13:23 #65
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127911576
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:26 schreef Fir3fly het volgende:
Over twee weekjes naar Girona vanaf Eelde, spotprijsje :7.

Iemand ervaring met die bus die je dan vanaf dat vliegveld naar Barcelona moet rijden?
Die sluit direct aan op de vlucht, nog eerder dan de bus naar Girona.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:09:31 #66
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127913867
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:50 schreef LUFC het volgende:
Dat Wizzair is best duur trouwens. Vind het helemaal niet zo'n low cost carrier. Heel soms hebben ze leuke prijzen.
Wizzair is juist vaak de goedkoopste tegenwoordig. Alleen bagage is echt belachelijk duur geworden, tot wel 70 euro per retourtje in het hoogseizoen.
pi_127914154
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
Vertrekken op 30 juni.
Ik ga in augustus ook vanaf Eelde naar Girona. Op de site van Ryanair te zien komt jouw vlucht ook pas om 22:10 aan. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met die bus als je weer terug bent. Hoop niet dat dat late aankomsttijdstip voor problemen zorgt (vooral als er ook nog vertraging is).
  maandag 17 juni 2013 @ 20:44:34 #68
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_127918491
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:15 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ik ga in augustus ook vanaf Eelde naar Girona. Op de site van Ryanair te zien komt jouw vlucht ook pas om 22:10 aan. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met die bus als je weer terug bent. Hoop niet dat dat late aankomsttijdstip voor problemen zorgt (vooral als er ook nog vertraging is).
Daar ben ik dus ook enigszins bevreesd voor. Ik hou je op de hoogte.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_127918682
quote:
11s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daar ben ik dus ook enigszins bevreesd voor. Ik hou je op de hoogte.
Zag in het tijdschema van de bussen dat er iig nog een om 00:15 rijdt en heb bij mn hotel al nagevraagd of ze 24-uurs receptie hebben, dus wat dat betreft levert het voor mij denk ik geen problemen op. Alleen zou een iets vroegere vlucht wel idealer zijn ;)
  maandag 17 juni 2013 @ 20:49:19 #70
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127918728
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:15 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ik ga in augustus ook vanaf Eelde naar Girona. Op de site van Ryanair te zien komt jouw vlucht ook pas om 22:10 aan. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met die bus als je weer terug bent. Hoop niet dat dat late aankomsttijdstip voor problemen zorgt (vooral als er ook nog vertraging is).
Ik ben wel eens na middernacht gearriveerd, nog steeds altijd een bus na aankomst van het vliegtuig. Het is Spanje he, die beginnen pas om middernacht ;)
pi_128010035
http://www.ryanair.com/en(...)new-737-800-aircraft
Ryanair koopt vandaag 175 (!) nieuwe vliegtuigen.
pi_128017514
quote:
6s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:30 schreef kamustra het volgende:
http://www.ryanair.com/en(...)new-737-800-aircraft
Ryanair koopt vandaag 175 (!) nieuwe vliegtuigen.
Had het al gelezen in een van die boekjes die in het vliegtuig lag ja. Ik was mijn oortjes weer eens kwijtgeraakt, dus had eigenlijk geen andere keuze dan dat verschrikkelijke meuk boekje lezen. Ik vind het echt knap dat ze 150 pagina's op die manier weten te vullen.
  donderdag 20 juni 2013 @ 17:16:48 #73
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128041297
Hoe betalen jullie eigenlijk als je geen creditcard hebt?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128041400
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:16 schreef Susteren het volgende:
Hoe betalen jullie eigenlijk als je geen creditcard hebt?
Prepaid creditcard.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_128041402
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:16 schreef Susteren het volgende:
Hoe betalen jullie eigenlijk als je geen creditcard hebt?
Ik leen er meestal een. Maar je kunt ook creditcards op prepaid nemen :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 juni 2013 @ 17:21:17 #76
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_128041502
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik leen er meestal een. Maar je kunt ook creditcards op prepaid nemen :)
Hmm ik twijfel om niet een paar ekkies extra te betalen voor Transavia, daar kun je gewoon met paypal-ideal betalen.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_128041521
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:21 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hmm ik twijfel om niet een paar ekkies extra te betalen voor Transavia, daar kun je gewoon met paypal-ideal betalen.
Kun je doen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128042077
Je kan tegenwoordig ook met een gewone bankkaart (Maestro) betalen hoor, is nog goedkoper dan met een creditcard.
pi_128042871
Je kunt niet met een betaalkaart betalen. Als je met een creditcard betaald dan ben je vaak verzekerd voor vertragingen en als je bagage tijdelijk kwijt is.
pi_128043907
Tuurlijk wel, dat staat gewoon tussen de mogelijkheden...
Dat je bank extra diensten aanbiedt bij gebruik van een creditcard staat daar los van, de vraag van Susteren was voor het geval je geen creditcard hebt.
pi_128043994
Kan ik met mijn pinpas met Maestro® logo op internet betalen?
In veel Europese landen is het mogelijk om via Maestro® een internetbetaling te doen. Dit is veilig en werkt eenvoudig. Om een Maestro® betaling te doen op internet heb je een 12-cijferig nummer nodig. Momenteel verstrekken de Nederlandse banken dit nummer nog niet aan hun klanten. Daardoor is het voor Nederlandse pinpashouders nog niet mogelijk om een internetbetaling via Maestro te doen.
pi_128044611
Oh dat wist ik niet, maar dat ligt dan aan de Nederlandse banken. Met een Belgische Maestrokaart is het me namelijk al verschillende keren gelukt om met Ryanair vluchten te boeken.
pi_128044652
quote:
11s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:49 schreef kamustra het volgende:
Oh dat wist ik niet, maar dat ligt dan aan de Nederlandse banken. Met een Belgische Maestrokaart is het me namelijk al verschillende keren gelukt om met Ryanair vluchten te boeken.
Ja, in Belgie kan het wel ;p
pi_128097732
Iemand het volgende al voorgehad? Een van kameraden heeft een ö in zijn naam staan. Bij het boeken kon ik dat zonder problemen ingeven en ik heb daarnet iedereen ingechechkt zijn naam stond ook nog normaal, nu staat echter eenmaal als alles is ingecheckt oe ipv ö bij zijn naam... Ik weet dat ze streng zijn streng zijn bij eventuele fouten namen en daarom kijk ik altijd alles goed na, maar dan krijg je dus dit.. Ok het is gewoon een computer probleem maar toch, voor alle zekerheid nog eens navragen.
pi_128098603
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:32 schreef ehouse het volgende:
Iemand het volgende al voorgehad? Een van kameraden heeft een ö in zijn naam staan. Bij het boeken kon ik dat zonder problemen ingeven en ik heb daarnet iedereen ingechechkt zijn naam stond ook nog normaal, nu staat echter eenmaal als alles is ingecheckt oe ipv ö bij zijn naam... Ik weet dat ze streng zijn streng zijn bij eventuele fouten namen en daarom kijk ik altijd alles goed na, maar dan krijg je dus dit.. Ok het is gewoon een computer probleem maar toch, voor alle zekerheid nog eens navragen.
Dit hoort / Gaat automatisch. Onderaan je paspoort / op de achterkant van je ID kaart zie je hoe het eigenlijk moet. Bijvoorbeeld : ä -> ae etc.
En dan zal bij hem wel staan in plaats van ö -> oe
pi_128099338
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:32 schreef ehouse het volgende:
Iemand het volgende al voorgehad? Een van kameraden heeft een ö in zijn naam staan. Bij het boeken kon ik dat zonder problemen ingeven en ik heb daarnet iedereen ingechechkt zijn naam stond ook nog normaal, nu staat echter eenmaal als alles is ingecheckt oe ipv ö bij zijn naam... Ik weet dat ze streng zijn streng zijn bij eventuele fouten namen en daarom kijk ik altijd alles goed na, maar dan krijg je dus dit.. Ok het is gewoon een computer probleem maar toch, voor alle zekerheid nog eens navragen.
Volgens de Duitse spelling kan een "ö" ook geschreven worden als een "oe", net als dat een "ä" hetzelfde is als een "ae" en een "ß" als "ss".
pi_128103409
ok merci. Het zal dan geen probleem vormen. :p
pi_128169596
EHV - Warschau Chopin 45 euro midden juli. Misschien toch maar weer gaan voor dat prijsje. Hoewel Weeze - Warschau me paar weken geleden 35 (ex bagage) kostte.
pi_128206384
Vraagje aan de experts. Ik ben bij het boeken aangegeven dat 1 vd 2 reizigers een koffer van 15kg meeneemt. Nu ben ik aan het inchecken, en die koffer staat er ook bij. Hij verdwijnt echter als ik op de 3e pagina aangeef dat ik geen reisverzekering wil van ryanair. Hij staat in eerste instantie dus wel aan de rechterkant vd pagina bij de prijsuiteenzetting, maar verdwijnt dus als ik de reisverzekering weiger. Vervolgens komt ie ook niet meer terug, en de totaalprijs gaat dan omlaag. Heb natuurlijk wel allang betaald enzo. Op diezelfde pagina staat overigens wel aangegeven dat ik 1 koffer heb, en mijn vriendin niet. (Dat staat bij de opties om een extra koffer mee te nemen)
Iemand enige kennis hiervan?
pi_128212371
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:14 schreef Retarded het volgende:
Vraagje aan de experts. Ik ben bij het boeken aangegeven dat 1 vd 2 reizigers een koffer van 15kg meeneemt. Nu ben ik aan het inchecken, en die koffer staat er ook bij. Hij verdwijnt echter als ik op de 3e pagina aangeef dat ik geen reisverzekering wil van ryanair. Hij staat in eerste instantie dus wel aan de rechterkant vd pagina bij de prijsuiteenzetting, maar verdwijnt dus als ik de reisverzekering weiger. Vervolgens komt ie ook niet meer terug, en de totaalprijs gaat dan omlaag. Heb natuurlijk wel allang betaald enzo. Op diezelfde pagina staat overigens wel aangegeven dat ik 1 koffer heb, en mijn vriendin niet. (Dat staat bij de opties om een extra koffer mee te nemen)
Iemand enige kennis hiervan?
Als je bij het boeken 1x een koffer hebt toegevoegd dan is dat toch prima? Jij wel, je vriendin niet (hoewel dat bij de meeste stelletjes andersom zou zijn :P )
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_128213258
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 19:14 schreef Retarded het volgende:
Vraagje aan de experts. Ik ben bij het boeken aangegeven dat 1 vd 2 reizigers een koffer van 15kg meeneemt. Nu ben ik aan het inchecken, en die koffer staat er ook bij. Hij verdwijnt echter als ik op de 3e pagina aangeef dat ik geen reisverzekering wil van ryanair. Hij staat in eerste instantie dus wel aan de rechterkant vd pagina bij de prijsuiteenzetting, maar verdwijnt dus als ik de reisverzekering weiger. Vervolgens komt ie ook niet meer terug, en de totaalprijs gaat dan omlaag. Heb natuurlijk wel allang betaald enzo. Op diezelfde pagina staat overigens wel aangegeven dat ik 1 koffer heb, en mijn vriendin niet. (Dat staat bij de opties om een extra koffer mee te nemen)
Iemand enige kennis hiervan?
Dit "probleem" had ik ook. Ik had per 2tal 1 koffer van 15 kilo. Tijdens het inchecken zag ik er echter niks van. Alleen dalijk op je boarding passes staat het wel, let maar op ;) Is een beetje verwarrend inderdaad.
pi_128217314
quote:
7s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:12 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Jij wel, je vriendin niet (hoewel dat bij de meeste stelletjes andersom zou zijn :P )
hahah so true ;) zij neemt wel 75% vd ruimte in koffer in.
pi_128226618
Jaren geleden een keer met Ryanair naar Dublin gevlogen. In september voor de tweede keer met Ryanair naar Pisa. Heeft er iemand wel eens zo'n lot gekocht en wat gewonnen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128226620
Mag je bij Ryanair ook als eerste boarden met een klein kind?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128226633
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:50 schreef LUFC het volgende:
Dat Wizzair is best duur trouwens. Vind het helemaal niet zo'n low cost carrier. Heel soms hebben ze leuke prijzen.
In februari voor 50 euro retour naar Riga gevlogen en vorig jaar voor 40 euro naar Vilnius.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128226636
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:02 schreef Palomar het volgende:
Ik ga binnenkort ook vliegen met Ryanair. Is het qua zitplaatsen hier net als bij Easyjet dat degene die vanaf de gate het hardst rent het beste plekje krijgt in het vliegtuig? :P Of krijg je vaste stoelnummers?
EasyJet heeft tegenwoordig trouwens vaste plaatsen. Tenmiste, toen ik in april naar Liverpool vloog wel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 25 juni 2013 @ 06:58:15 #97
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128226779
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 05:41 schreef Nielsch het volgende:
Mag je bij Ryanair ook als eerste boarden met een klein kind?
Nee, je moet gewoon in de rij gaan staan.
pi_128226931
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 06:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee, je moet gewoon in de rij gaan staan.
Belachelijk beleid. Maar goed, dan ga ik helemaal achteraan staan zodat ze extra lang moet wachten. Kan ze namelijk niet tegen en gaat ze keihard huilen. Dat zal ze leren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 25 juni 2013 @ 07:45:46 #99
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128227001
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 07:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Belachelijk beleid. Maar goed, dan ga ik helemaal achteraan staan zodat ze extra lang moet wachten. Kan ze namelijk niet tegen en gaat ze keihard huilen. Dat zal ze leren.
Ik zie niet in waarom het belachelijk is, als je als eerste wil instappen zorg je toch gewoon dat je op tijd bent en vooraan gaat staan? Zoals iedereen doet.
pi_128227096
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 07:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom het belachelijk is, als je als eerste wil instappen zorg je toch gewoon dat je op tijd bent en vooraan gaat staan? Zoals iedereen doet.
Of anders betaal je die paar euro voor Priority.
pi_128227149
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 07:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom het belachelijk is, als je als eerste wil instappen zorg je toch gewoon dat je op tijd bent en vooraan gaat staan? Zoals iedereen doet.
nee, ik wil gewoon voorrang krijgen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128227151
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 07:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Of anders betaal je die paar euro voor Priority.
ja daag... ze doen het maar met een huilend kind
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 25 juni 2013 @ 08:13:03 #103
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_128227263
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nee, ik wil gewoon voorrang krijgen
:') Dan ga je met een andere vliegmaatschappij.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_128227313
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:13 schreef Luxuria het volgende:

[..]

:') Dan ga je met een andere vliegmaatschappij.
nee... ik ga de andere passagiers gewoon irriteren
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 25 juni 2013 @ 08:18:04 #105
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128227336
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nee... ik ga de andere passagiers gewoon irriteren
Trolololo
  dinsdag 25 juni 2013 @ 08:18:34 #106
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_128227343
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

nee... ik ga de andere passagiers gewoon irriteren
Want? Wat hebben zij je misdaan? Dan ben je echt asociaal.
Wel het goedkope van Ryanair willen en dan beginnen te zeiken over het beleid :')
All she wants and needs is just a little taste..
pi_128227389
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 08:18 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Want? Wat hebben zij je misdaan? Dan ben je echt asociaal.
Wel het goedkope van Ryanair willen en dan beginnen te zeiken over het beleid :')
:D

natuurlijk ga ik gewoon een beetje vooraan staan en bovendien kan mijn dochter ook prima in de rij wachten.... niets aan de hand dus.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128227405
Waarom mag je met Ryanair eigenlijk alleen lijken vervoeren op de route London Stansted - Knock. Is er een grote begraafplaats op Knock ofzo?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128231578
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 05:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In februari voor 50 euro retour naar Riga gevlogen en vorig jaar voor 40 euro naar Vilnius.
Dat zijn wel hele mooie prijzen. Zelf 270 betaald ooit voor Vilnius (wel genaaid, was eigenlijk 250). Maar Riga wil ik nog een keertje heen.
pi_128233177
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:30 schreef LUFC het volgende:

[..]

Dat zijn wel hele mooie prijzen. Zelf 270 betaald ooit voor Vilnius (wel genaaid, was eigenlijk 250). Maar Riga wil ik nog een keertje heen.
Riga is tof! Zorg dat je gaat als Dinamo Riga (ijshockey) thuis speelt in de Arena Riga. Daar zijn ze gek op! Absoluut een aanrader om een wedstrijd te bezoeken (kost ook amper wat). Ook altijd mooie sfeer met ruim 10.000 fans in de arena.

http://www.dinamoriga.eu/en
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128249434
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Riga is tof! Zorg dat je gaat als Dinamo Riga (ijshockey) thuis speelt in de Arena Riga. Daar zijn ze gek op! Absoluut een aanrader om een wedstrijd te bezoeken (kost ook amper wat). Ook altijd mooie sfeer met ruim 10.000 fans in de arena.

http://www.dinamoriga.eu/en
Ik hoop vanaf september een halfjaar in Vilnius te studeren, dan zal ik ongetwijfeld Riga bezoeken. Bedankt voor de tip ;)
pi_128757679
Merk dat de tickets helaas weer duurder worden... Is het ooit iemand gelukt om voor een leuk prijsje in de zomermaanden naar Ibiza te vliegen vanaf Eindhoven? :P Of wat zijn andere leuke zomerse bestemmingen voor een leuk prijsje half augustus? Milaan, Londen al geweest.
pi_128759549
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:17 schreef Deezertje het volgende:
Merk dat de tickets helaas weer duurder worden... Is het ooit iemand gelukt om voor een leuk prijsje in de zomermaanden naar Ibiza te vliegen vanaf Eindhoven? :P Of wat zijn andere leuke zomerse bestemmingen voor een leuk prijsje half augustus? Milaan, Londen al geweest.
Dat heb ik ook gemerkt, vorig jaar rond deze tijd waren de tickets vanaf 12,99, terwijl dat nu vanaf 22,99 is! Als dat zo door gaat is Ryanair over een tijdje niet zo low-cost meer helaas. Ik zit nog steeds te wachten op een actie met goedkopere tickets deze zomer, maar ik ben bang dat dat niet meer gaat lukken.
Een jaar geleden ben ik met Ryanair naar Warschau gevlogen. Lijkt niet echt een zomerse bestemming, maar ik Polen kan het echt heet zijn! Begin augustus was het toen rond de 35 graden. Veel warmer hoeft het van mij niet te zijn om nog een beetje een relaxte vakantie te hebben ;)
pi_128760833
22,99 voor een vliegticket niet meer low-cost? Dat is de prijs van 8 biertjes op een Amsterdams terras, of een retourtje Amsterdam - Den Haag met de NS. Ryanair heeft 'vroeger' zoveel tickets voor ¤0,01 - ¤5 in de markt gegooid dat het publiek nu verwend is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:58:00 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_128761269
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:47 schreef Thetallguy het volgende:
22,99 voor een vliegticket niet meer low-cost? Dat is de prijs van 8 biertjes op een Amsterdams terras, of een retourtje Amsterdam - Den Haag met de NS. Ryanair heeft 'vroeger' zoveel tickets voor ¤0,01 - ¤5 in de markt gegooid dat het publiek nu verwend is.
8 bier!? Duur zeg, tegenwoordig!
pi_128761521
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:47 schreef Thetallguy het volgende:
22,99 voor een vliegticket niet meer low-cost? Dat is de prijs van 8 biertjes op een Amsterdams terras, of een retourtje Amsterdam - Den Haag met de NS. Ryanair heeft 'vroeger' zoveel tickets voor ¤0,01 - ¤5 in de markt gegooid dat het publiek nu verwend is.
Ik zeg niet dat 22,99 (enkele reis hè) niet meer low-cost is, maar dat als de prijzen ieder jaar bijna het dubbele worden, de Ryanair-tickets over een aantal jaar toch wel in de buurt komen van 'normale' luchtvaartmaatschappijen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 17:37:21 #117
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_128764859
Het zal eerder andersom zijn. De normale luchtvaartmaatschappijen kleden hun product steeds meer uit en de goedkoopste tickets zullen daarom steeds minder in prijs verschillen met de goedkoopste van Ryanair. En als de verkapte regionale vliegveldsubsidies door de Europese Commissie eenmaal definitief de nek om zijn gedraaid, heeft Ryanair toch een probleem.
It's not a lie, if you believe
pi_128765156
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:17 schreef Deezertje het volgende:
Merk dat de tickets helaas weer duurder worden... Is het ooit iemand gelukt om voor een leuk prijsje in de zomermaanden naar Ibiza te vliegen vanaf Eindhoven?
Gek. Je zou toch niet verwachten dat er iemand in de zomer naar Ibiza wil en dat die tickets dus wel wat goedkoper zouden zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128766845
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:58 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

8 bier!? Duur zeg, tegenwoordig!
de toeristische plekjes in Amsterdam dan
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_128766932
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:37 schreef 18konijn het volgende:
Het zal eerder andersom zijn. De normale luchtvaartmaatschappijen kleden hun product steeds meer uit en de goedkoopste tickets zullen daarom steeds minder in prijs verschillen met de goedkoopste van Ryanair. En als de verkapte regionale vliegveldsubsidies door de Europese Commissie eenmaal definitief de nek om zijn gedraaid, heeft Ryanair toch een probleem.
die subsidies zijn er in principe voor iedereen, het is alleen ryanair die daar het aggresiefste mee om gaat. Verder wel eens met je punt dat er steeds meer toegewerkt wordt naar een uitgekleed product, waarbij de klant zelf kan kiezen waar hij voor betaalt. KLM/Swiss/BA ook met ruimbagage nu, maar dat zal alleen maar verder gaan.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 9 juli 2013 @ 19:28:20 #121
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_128768779
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 16:04 schreef larsico het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat 22,99 (enkele reis hè) niet meer low-cost is, maar dat als de prijzen ieder jaar bijna het dubbele worden, de Ryanair-tickets over een aantal jaar toch wel in de buurt komen van 'normale' luchtvaartmaatschappijen.
Ik kijk de laatste tijd niet eens meer naar Ryanair, Transavia is met bagage toch goedkoper.
pi_128768804
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik kijk de laatste tijd niet eens meer naar Ryanair, Transavia is met bagage toch goedkoper.
Als ik ruimbagage mee moet nemen ga ik sowieso niet voor Ryanair, dan ben je idd gegarandeerd duurder uit, vooral in het hoogseizoen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 19:49:29 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_128769380
:) In september, oktober, november en verder komen er zeker goede acties met Ryanair, ook weer 7 euro tickets en dergelijke.
De luchtvaartmaatschappijen verdienen het meeste in de zomervakantie, zeker in de zogenaamde bouwvak, daarnaast is dit jaar eind augustus qua terugvlucht extreem duur geprijsd vanuit de Zuidelijke bestemmingen, vanaf Athene tot Marokko en de Canarische Eilanden.

Luchtvaartmaatschappijen zijn een commerciële onderneming welke de tickets voor de beste prijs willen verkopen en elkaar dus volgen in de prijsstelling, dus ook een low cost maatschappij als Ryanair, welke zonder bagage vaak toch enkele tientallen euro's goedkoper is.
Goedkoop vliegen voor weggeefprijzen doe je buiten de zomermaanden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_128770028
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 19:49 schreef ozzietukker het volgende:
:) In september, oktober, november en verder komen er zeker goede acties met Ryanair, ook weer 7 euro tickets en dergelijke.
De luchtvaartmaatschappijen verdienen het meeste in de zomervakantie, zeker in de zogenaamde bouwvak, daarnaast is dit jaar eind augustus qua terugvlucht extreem duur geprijsd vanuit de Zuidelijke bestemmingen, vanaf Athene tot Marokko en de Canarische Eilanden.

Luchtvaartmaatschappijen zijn een commerciële onderneming welke de tickets voor de beste prijs willen verkopen en elkaar dus volgen in de prijsstelling, dus ook een low cost maatschappij als Ryanair, welke zonder bagage vaak toch enkele tientallen euro's goedkoper is.
Goedkoop vliegen voor weggeefprijzen doe je buiten de zomermaanden.
Hoe weet je dat er weer goedkope acties komen, welke bronnen?
Verder ben ik het niet volledig met je eens, vorig jaar ben ik voor 25,- naar Warschau gevlogen in augustus. Dat vind ik toch ook een weggeefprijs ;)
pi_128771103
Vorig jaar in de zomer was de prijzenoorlog tussen Ryanair en Wizz gaande op routes ex-Eindhoven waar ze beiden op vlogen. Budapest, Gdansk, Warschau en in mindere mate Krakau/Katowice kon je toen voor een grijpstuiver krijgen. Dat dat voor beide partijen niet echt rendabel was is wel te zien in het aantal vluchten wat er nu nog van over is. Ryanair is gestopt met Gdansk, en de overige 3 bestemmingen worden een stuk minder aangevlogen (Budapest van 10x naar 3x/week bijvoorbeeld).

oktober/november is het echte laagseizoen dus dan komen er -zeker op de citytrip bestemmingen- ongetwijfeld weer tickets voor onder de ¤10
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:00:01 #126
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_128771976
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:10 schreef larsico het volgende:

[..]

Hoe weet je dat er weer goedkope acties komen, welke bronnen?
Verder ben ik het niet volledig met je eens, vorig jaar ben ik voor 25,- naar Warschau gevlogen in augustus. Dat vind ik toch ook een weggeefprijs ;)
Ryanair heeft een dusdanig contract met diverse vliegvelden over heel Europa gesloten, waaronder Enidhoven, over het garanderen van een minimaal aantal passagiers. Voor deze garantie krijgt Ryanair bepaalde luchthaven tarieven. Wanneer het quota niet gehaald wordt dan is er een boeteclausule ingebouwd wat Ryanair veel geld gaat kosten.

Dan is het economischer voor Ryanair om een aantal zitplaatsen tegen weggeefprijzen te verkopen zodat er een aantal extra passagiers worden overgehaald om te boeken.

Weggeefprijzen naar zuidelijke bestemmingen van Athene tot de Canarische Eilanden gaan er in Augustus echt niet komen, daar is qua loadfactor ook helemaal geen aanleiding toe, weggeefprijzen voor de wat minder populair bestemmingen zoals Polen zijn best mogelijk, maar gezien de prijsoorlog tussen Wizz en Ryanair wat minder hevig is verwacht ik niet spectaculaire prijzen in Augustus.

Buiten het seizoen zullen er goede aanbiedingen komen, juist dan moet er iets aan de prijs gebeuren om een X aantal passagiers te krijgen. Een goede zomer is belangrijk voor een luchtvaartmaatschappij, die kan de zwakkere winter compenseren, Ryanair wordt door de eigen constructie gedwongen vluchten goedkoop aan te bieden, anders wordt het aantal passagiers niet gehaald. Yield is minder belangrijk door de manier van zaken doen van Ryanair. En de gekozen koers levert Ryanair winst op, dus klaarblijkelijk werkt het goed.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_128772089
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ryanair heeft een dusdanig contract met diverse vliegvelden over heel Europa gesloten, waaronder Enidhoven, over het garanderen van een minimaal aantal passagiers. Voor deze garantie krijgt Ryanair bepaalde luchthaven tarieven. Wanneer het quota niet gehaald wordt dan is er een boeteclausule ingebouwd wat Ryanair veel geld gaat kosten.

Dan is het economischer voor Ryanair om een aantal zitplaatsen tegen weggeefprijzen te verkopen zodat er een aantal extra passagiers worden overgehaald om te boeken.

Weggeefprijzen naar zuidelijke bestemmingen van Athene tot de Canarische Eilanden gaan er in Augustus echt niet komen, daar is qua loadfactor ook helemaal geen aanleiding toe, weggeefprijzen voor de wat minder populair bestemmingen zoals Polen zijn best mogelijk, maar gezien de prijsoorlog tussen Wizz en Ryanair wat minder hevig is verwacht ik niet spectaculaire prijzen in Augustus.

Buiten het seizoen zullen er goede aanbiedingen komen, juist dan moet er iets aan de prijs gebeuren om een X aantal passagiers te krijgen. Een goede zomer is belangrijk voor een luchtvaartmaatschappij, die kan de zwakkere winter compenseren, Ryanair wordt door de eigen constructie gedwongen vluchten goedkoop aan te bieden, anders wordt het aantal passagiers niet gehaald. Yield is minder belangrijk door de manier van zaken doen van Ryanair. En de gekozen koers levert Ryanair winst op, dus klaarblijkelijk werkt het goed.
Oké, duidelijk! Werk je zelf in de luchtvaart, gezien alle informatie?
pi_128840183
Vliegen ze nog steeds niet vanaf dusseldorf int?
Ik moet namelijk naar spanje en hoopte gewoon met de trein naar het vliegveld te gaan.
Maar weeze schijnt geen treinstation te hebben.
Hoe kom je het beste op het vliegveld weeze?

En op welke manieren kun je betalen op ryanair.com?
Ik gebruik geen liever geen paypal, gaan de creditcardbetalingen via paypal bij hen?
Of kun je mss zelfs ideal gebruiken? :9

Ik gebruik zelf dus meestal 3vcash van visa, ik zie op de site van ryanair van alles van visa staan maar dat niet, maar neem aan dat het gewoon onder visa electron valt?

[ Bericht 14% gewijzigd door tijdelijk_hier op 11-07-2013 17:21:17 ]
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:54:24 #129
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128861356
Met de auto, of met de shuttlebus vanuit een grensstation in Nederland.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:58:09 #130
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128861405
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ryanair heeft een dusdanig contract met diverse vliegvelden over heel Europa gesloten, waaronder Enidhoven, over het garanderen van een minimaal aantal passagiers. Voor deze garantie krijgt Ryanair bepaalde luchthaven tarieven. Wanneer het quota niet gehaald wordt dan is er een boeteclausule ingebouwd wat Ryanair veel geld gaat kosten.

Dan is het economischer voor Ryanair om een aantal zitplaatsen tegen weggeefprijzen te verkopen zodat er een aantal extra passagiers worden overgehaald om te boeken.

Weggeefprijzen naar zuidelijke bestemmingen van Athene tot de Canarische Eilanden gaan er in Augustus echt niet komen, daar is qua loadfactor ook helemaal geen aanleiding toe, weggeefprijzen voor de wat minder populair bestemmingen zoals Polen zijn best mogelijk, maar gezien de prijsoorlog tussen Wizz en Ryanair wat minder hevig is verwacht ik niet spectaculaire prijzen in Augustus.

Buiten het seizoen zullen er goede aanbiedingen komen, juist dan moet er iets aan de prijs gebeuren om een X aantal passagiers te krijgen. Een goede zomer is belangrijk voor een luchtvaartmaatschappij, die kan de zwakkere winter compenseren, Ryanair wordt door de eigen constructie gedwongen vluchten goedkoop aan te bieden, anders wordt het aantal passagiers niet gehaald. Yield is minder belangrijk door de manier van zaken doen van Ryanair. En de gekozen koers levert Ryanair winst op, dus klaarblijkelijk werkt het goed.
Sterker nog. Passagiers zijn voor Ryanair een blok aan het been. Het liefst zouden ze met lege vliegtuigen op en neer vliegen.
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 12 juli 2013 @ 09:00:05 #131
357044 Budapestenaar
pi_128861440
Ryanair heeft een 19-jarige piloot in dienst genomen. Hij zal vast aan alle kwalificaties voldoen maar ik heb er toch liever eentje die een paar jaar ouder is...

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)180-passagiers.dhtml
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:23:11 #132
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128861844
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:00 schreef Budapestenaar het volgende:
Ryanair heeft een 19-jarige piloot in dienst genomen. Hij zal vast aan alle kwalificaties voldoen maar ik heb er toch liever eentje die een paar jaar ouder is...

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)180-passagiers.dhtml
Wat een raar bericht. Ik citeer:

quote:
De Ierse vliegmaatschappij Ryanair laat vanaf ­september een 19-jarige plaatsnemen achter de stuurknuppel. Ryan Irwin is één van de jongste lijnpiloten ooit. 'Veel te jong', vinden heel wat passagiers en luchtvaartexperts. 'Want in noodsituaties telt elk greintje ervaring.'
Iemand die 30 is als hij piloot wordt heeft ook nog 0 ervaring.
pi_128889797
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:54 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Vliegen ze nog steeds niet vanaf dusseldorf int?
Ik moet namelijk naar spanje en hoopte gewoon met de trein naar het vliegveld te gaan.
Maar weeze schijnt geen treinstation te hebben.
Hoe kom je het beste op het vliegveld weeze?

En op welke manieren kun je betalen op ryanair.com?
Ik gebruik geen liever geen paypal, gaan de creditcardbetalingen via paypal bij hen?
Of kun je mss zelfs ideal gebruiken? :9

Ik gebruik zelf dus meestal 3vcash van visa, ik zie op de site van ryanair van alles van visa staan maar dat niet, maar neem aan dat het gewoon onder visa electron valt?
Auto beste. Openbaar vervoer is drama naar Weeze. Je zou onder andere deze bus kunnen nemen, vind het zelf vrij duur:

http://www.airport-weeze-shuttle.de/

Echter, als je met de auto gaat, volg de routebeschrijving van de site van Weeze! Wij reden helemaal verkeerd namelijk en kwamen ergens bij een weiland terecht in een doodlopende weg. Gelukkig een behulpzame Duitse vrouw waar we achter aan konden rijden.

Ideal kan niet helaas. Creditcard wel.
pi_128897666
Ik gebruik altijd de door LUFC hierboven gelinkte transferservice vanaf Nijmegen CS. Beetje prijzig idd, maar wel gemakkelijk en snel., in 45 min voor de ingang.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 08:38:45 #135
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128898480
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:59 schreef VacaLoca het volgende:
Ik gebruik altijd de door LUFC hierboven gelinkte transferservice vanaf Nijmegen CS. Beetje prijzig idd, maar wel gemakkelijk en snel., in 45 min voor de ingang.
Ik gebruik die ook als niemand me kan brengen/halen, is ook altijd netjes op tijd.
pi_128898987
Voor mensen uit het oostelijke deel van het land prima. Alleen als je uit de randstad komt, is de auto de beste optie.
pi_128901367
Denk dat ik dan gewoon vanuit groningen naar duisburg ga en vanaf daar met die shuttleservice ofzo.
Maar wat kost dat vanaf nijmegen ongeveer met dat busje?
  zaterdag 13 juli 2013 @ 12:09:20 #138
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128901429
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:06 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Denk dat ik dan gewoon vanuit groningen naar duisburg ga en vanaf daar met die shuttleservice ofzo.
Maar wat kost dat vanaf nijmegen ongeveer met dat busje?
Een retourtje kost 30 euro meen ik me zo snel even te herinneren.
pi_128901553
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:09 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Een retourtje kost 30 euro meen ik me zo snel even te herinneren.
Ah, valt mee.
Heb maar een enkeltje nodig, was al bang dat het 50 euro ofzo zou gaan kosten :`)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 12:14:03 #140
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128901565
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:13 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Ah, valt mee.
Heb maar een enkeltje nodig, was al bang dat het 50 euro ofzo zou gaan kosten :`)
Enkeltje is 18.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 12:14:12 #141
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128901568
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:09 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Een retourtje kost 30 euro meen ik me zo snel even te herinneren.
Das ongeveer dezelfde prijs als de shuttlebus van parijs naar beauvais. :)
pi_128901651
Wat is trouwens het verschil als je 1ste klas vliegt?
Op hun site zie ik niet veel meer dan een paar extra cm beenruimte, of dat nou het extra geld waard is :`)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 12:47:28 #143
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128902326
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:17 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Wat is trouwens het verschil als je 1ste klas vliegt?
Op hun site zie ik niet veel meer dan een paar extra cm beenruimte, of dat nou het extra geld waard is :`)
Flextickets volgensmij vooral...
pi_128902541
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:06 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Denk dat ik dan gewoon vanuit groningen naar duisburg ga en vanaf daar met die shuttleservice ofzo.
Maar wat kost dat vanaf nijmegen ongeveer met dat busje?
Is op Bremen vliegen geen optie? Gaat ook een bus naartoe vanaf Groningen dacht ik.
pi_128902607
Een tientje voor een gereserveerde stoel bij nooduitgang met flink wat beenruimte vind ik het wel waard.
Eerst denken, dan typen
pi_128903021
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:00 schreef Piger het volgende:
Een tientje voor een gereserveerde stoel bij nooduitgang met flink wat beenruimte vind ik het wel waard.
Ja, dat wil ik ook doen maar ik dacht dat je in de eerste klas gratis zou kunnen zuipen ofzo :P
Want voor 5 euro per biertje betaal ik liever een paar tientjes extra als je dan gratis kan eten en zuipen :7
pi_128903059
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:57 schreef LUFC het volgende:

[..]

Is op Bremen vliegen geen optie? Gaat ook een bus naartoe vanaf Groningen dacht ik.
Nee, ik ga liever niet met de bus.
Heb ontzettende vliegangst dus wil nog wel lekker in de trein beetje kunnen ijsberen :`)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:21:20 #148
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128903062
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:19 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik ook doen maar ik dacht dat je in de eerste klas gratis zou kunnen zuipen ofzo :P
Want voor 5 euro per biertje betaal ik liever een paar tientjes extra als je dan gratis kan eten en zuipen :7
Meer beenruimte door plaatsen bij de (nood)uitgang, flexibele tickets en je hebt prioriteit bij het instappen.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:21:36 #149
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_128903068
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:19 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik ook doen maar ik dacht dat je in de eerste klas gratis zou kunnen zuipen ofzo :P
Want voor 5 euro per biertje betaal ik liever een paar tientjes extra als je dan gratis kan eten en zuipen :7
Jij gaat flink zuipen in een vliegtuig?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_128903205
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:21 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Jij gaat flink zuipen in een vliegtuig?
Alles om te vergeten dat ik in een vliegtuig zit :`)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:30:05 #151
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128903260
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:27 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Alles om te vergeten dat ik in een vliegtuig zit :`)
Dan raad ik je juist aan NIET te gaan zuipen.
pi_128903404
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:30 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dan raad ik je juist aan NIET te gaan zuipen.
Want?

Afgezien van de prijzen natuurlijk :P
Kun je gewoon contant betalen aan boord?

Ga natuurlijk wel zwaar aan de valium die dag maar vrees dat dat niet genoeg is :`)

Gelukkig is het maar een vlucht van 2,5 uur maar dat is net te kort om te gaan slapen
pi_128903441
Contant of creditcard
Eerst denken, dan typen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 13:40:10 #154
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_128903536
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:35 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Want?

Afgezien van de prijzen natuurlijk :P
Kun je gewoon contant betalen aan boord?

Ga natuurlijk wel zwaar aan de valium die dag maar vrees dat dat niet genoeg is :`)

Gelukkig is het maar een vlucht van 2,5 uur maar dat is net te kort om te gaan slapen
Zwaar aan de valium voordat je gaat vliegen? Misschien heb je het al gepost in dit topic hoor.
pi_128903767
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Zwaar aan de valium voordat je gaat vliegen? Misschien heb je het al gepost in dit topic hoor.
Ik heb niks over valium gepost hier hoor, is niet heel vreemd dat mensen dat nemen voor het vliegen lijkt me :o
  zaterdag 13 juli 2013 @ 16:04:40 #156
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_128907201
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:35 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Want?

Afgezien van de prijzen natuurlijk :P
Kun je gewoon contant betalen aan boord?

Ga natuurlijk wel zwaar aan de valium die dag maar vrees dat dat niet genoeg is :`)

Gelukkig is het maar een vlucht van 2,5 uur maar dat is net te kort om te gaan slapen
Is het je eerste keer vliegen of heb je al eens eerder gevlogen?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_128908160
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 16:04 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Is het je eerste keer vliegen of heb je al eens eerder gevlogen?
Eerste keer, dus alles is nog nieuw voor mij :P
pi_128908191
Mag je een leeg flesje meenemen om het vervolgens na de douane te vullen met water?
  zaterdag 13 juli 2013 @ 17:04:19 #159
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128908944
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 16:39 schreef Dindymene het volgende:
Mag je een leeg flesje meenemen om het vervolgens na de douane te vullen met water?
Ja, waarom zou dat niet mogen?
  zaterdag 13 juli 2013 @ 17:16:04 #160
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_128909243
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 16:38 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Eerste keer, dus alles is nog nieuw voor mij :P
Ohhh dan valt het heus wel mee ;)
Ik vond het de eerste keer ook spannend, maar tijdens turbulentie lag ik al gewoon te pitten.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_128910615
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 13:19 schreef tijdelijk_hier het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik ook doen maar ik dacht dat je in de eerste klas gratis zou kunnen zuipen ofzo :P
Want voor 5 euro per biertje betaal ik liever een paar tientjes extra als je dan gratis kan eten en zuipen :7
Ryanair heeft geen eerste klasse, of uberhaupt verschillende klasses. Enige 'luxe' die je je zou kunnen permiteren is priority boarding (als eerste instappen) of het vooraf boeken van een stoel bij de nooduitgang (meer beenruimte).

Flextickets bestaan ook niet, je koopt maar lekker een nieuw ticket ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_128912280
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 16:39 schreef Dindymene het volgende:
Mag je een leeg flesje meenemen om het vervolgens na de douane te vullen met water?
Ja dat mag, maar het zal je lastig worden gemaakt om water uit de kraan te pakken. Zijn vaak van die sensor kranen, en daarnaast meestal ook gewoon warm water. :') Ze doen er alles om ervoor te zorgen dat je je drinken gewoon moet kopen.

Overigens; die vloeistoffenregeling zou binnenkort afgeschaft worden toch?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_128913774
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 19:14 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ja dat mag, maar het zal je lastig worden gemaakt om water uit de kraan te pakken. Zijn vaak van die sensor kranen, en daarnaast meestal ook gewoon warm water. :') Ze doen er alles om ervoor te zorgen dat je je drinken gewoon moet kopen.

Overigens; die vloeistoffenregeling zou binnenkort afgeschaft worden toch?
Had laatst blijkbaar nog een blikje in mijn koffer zitten. Moest ik weggooien, stonden recht tegenover een winkel waar je blikjes cola zag staan a 2,50 per stuk. Ik zo: wat is het verschil dan als ik hem nu hier weggooi en 1 meter verderop een nieuwe koop? Wist ie zelf ook niet... Mocht hem overigens niet meer opdrinken ter plekke daar :(
pi_128914623
Ik heb altijd een flesje water bij me, maar die mag ook niet mee en dan mag ik lekker 3 euro betalen voor een flesje aan boord :`)
pi_128914811
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 19:14 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ja dat mag, maar het zal je lastig worden gemaakt om water uit de kraan te pakken. Zijn vaak van die sensor kranen, en daarnaast meestal ook gewoon warm water. :') Ze doen er alles om ervoor te zorgen dat je je drinken gewoon moet kopen.

Overigens; die vloeistoffenregeling zou binnenkort afgeschaft worden toch?
Dat zou wel wereldnieuws zijn. Waar heb je dit vandaan? Moet nu namelijk juist bijna altijd bagage inchecken (wat bij Ryanair en Wizzair vrij duur is) omdat je anders geen shampoo, gel, tandpasta etc etc mee kan nemen.
pi_128914907
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:40 schreef LUFC het volgende:

[..]

Dat zou wel wereldnieuws zijn. Waar heb je dit vandaan? Moet nu namelijk juist bijna altijd bagage inchecken (wat bij Ryanair en Wizzair vrij duur is) omdat je anders geen shampoo, gel, tandpasta etc etc mee kan nemen.
Vanaf 2014 !

http://www.greenclaim.com(...)mag-weer-vanaf-2014/
Abracadabra, tapate guarra!
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:53:03 #167
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128915249
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:40 schreef LUFC het volgende:

[..]

Dat zou wel wereldnieuws zijn. Waar heb je dit vandaan? Moet nu namelijk juist bijna altijd bagage inchecken (wat bij Ryanair en Wizzair vrij duur is) omdat je anders geen shampoo, gel, tandpasta etc etc mee kan nemen.
Mini's meenemen/ter plekke kopen is goedkoper.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:24:28 #168
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_128916442
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Had laatst blijkbaar nog een blikje in mijn koffer zitten. Moest ik weggooien, stonden recht tegenover een winkel waar je blikjes cola zag staan a 2,50 per stuk. Ik zo: wat is het verschil dan als ik hem nu hier weggooi en 1 meter verderop een nieuwe koop? Wist ie zelf ook niet... Mocht hem overigens niet meer opdrinken ter plekke daar :(
Het verschil is dat als je het zelf bij je hebt, zij niet weten wat erin zit.
Misschien zit er wel een andere vloeistof in.
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:25:18 #169
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_128916483
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Mini's meenemen/ter plekke kopen is goedkoper.
Dit idd. Om daar nou extra bagage voor in te gaan checken...
All she wants and needs is just a little taste..
pi_128916525
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Mini's meenemen/ter plekke kopen is goedkoper.
Klopt. Maar laatst vloog ik met Ryanair heb ik gwn per 2 tal 1 tas ingecheckt, ging prima.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:27:40 #171
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128916568
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 21:25 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dit idd. Om daar nou extra bagage voor in te gaan checken...
Dan wordt het een duur flesje shampoo :P
pi_128927378
Goed, ook geboekt bij Ryanair. Tweede keer in mijn leven dat ik met deze maatschappij ga vliegen. Eerste keer naar Dublin was in 2007 en vond ik best prima gaan, ondanks alle verhalen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_128927387
Die handbagage he en dat checken met die rekken, gaat dat wel eerlijk? Mijn dochter heeft namelijk een Trunky en die voldoet in principe net aan de diepte-eis van 20 cm. Maar als dat rek eigenlijk maar 19,5 cm is ofzo heb ik dus een probleem.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 14 juli 2013 @ 09:28:43 #174
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_128927407
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:25 schreef Nielsch het volgende:
Die handbagage he en dat checken met die rekken, gaat dat wel eerlijk? Mijn dochter heeft namelijk een Trunky en die voldoet in principe net aan de diepte-eis van 20 cm. Maar als dat rek eigenlijk maar 19,5 cm is ofzo heb ik dus een probleem.
Een trunki wordt niet eens in het rek gedaan. En verder is het echt 20 cm volgens mij want mijn trolley van 20 cm diep past er exact in.
pi_128927473
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 09:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Een trunki wordt niet eens in het rek gedaan. En verder is het echt 20 cm volgens mij want mijn trolley van 20 cm diep past er exact in.
Okee prima dan zal het wel goedkomen. Ook op andere fora berichten dat trunkis wel als handbagage mee mogen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_129106850
Iemand ervaringen met Wizzair? Moet binnenkort vliegen richting Vilnius en kan dit doen met Wizzair maar sinds kort ook rechtstreeks vanaf Amsterdam. Moet echter 2 bagagestuks meenemen dus vrij lastig. Wizzair kost 30 euro per ingecheckte tas dus zal me 60 euro kosten + ticketprijs. Gaan die tassen dan ook zeker mee of dit is onder voorbehoud dat er genoeg ruimte is? En iemand ervaring met vertraging of annuleringen van Wizzair?
Veel vragen, maar m'n vorige vliegervaring op Vilnius zijn dramatisch (vertraging + bagage pas terug na aankomst in NL).
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 19 juli 2013 @ 00:24:11 #177
357044 Budapestenaar
pi_129107850
Mijn ervaringen met Wizzair zijn overwegend positief. Ruimbagage kwam tot nu toe altijd keurig van de band rollen op de plaats van bestemming. Ik heb wel de nodige keren vertraging gehad doordat het toestel eerder op die dag oponthoud had en de vertraging niet kon inlopen. Eén keer doordat men was vergeten het toestel bij te tanken. Dat werd niet officieel gemeld door de gezagvoerder, maar wel toegegeven door de cabin crew :)
pi_129111569
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_129111831
Thanks beide ;)
pi_129129441
Ryanair dreigt met minder vluchten Charleroi om vliegtax

CHARLEROI - Ryanair dreigt veel minder vluchten te zullen uitvoeren op de luchthaven van Charleroi als de Waalse regering de plannen doorzet voor het opleggen van een heffing per vliegticket van drie euro in 2014. Dit heeft de prijsvechter donderdag gezegd. De Ierse maatschappij dreigt zeventien procent van de vluchten te zullen schrappen op Brussels South Charleroi Airport (BSCA), zoals de luchthaven officieel heet.

:W
pi_129129805
Reken die 3 euro dan gewoon door?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:02:18 #182
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_129130398
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:38 schreef LUFC het volgende:
Reken die 3 euro dan gewoon door?
Die 3 euro ticketbelasting past niet in het model van Ryanair. Die 3 euro is geen probleem bij de duurdere tickets, of iemand 107 euro of 110 euro voor een enkele reis betaald, dat maakt niet zoveel uit, maar Ryanair wil graag kunnen stunten met vliegtickets om de toestellen vol te kunnen krijgen in de wintermaanen en dan zit die 3 euro ticketbelasting in de weg, en ook voor de goedkoopste vanaf tarieven is die 3 euro relatief gezien een hoog bedrag.

Ryanair zal overigens die 17% van de vluchten wellicht al gepland schrappen in de magere wintermaanden gezien de dan mindere load factoren, maar kan dit nu mooi verkopen dat de reden de invoering is van de ticketbelasting.

Ik verwacht overigens dat de impact van een dergelijk lage ticketbelasting qua passagiersaantallen wel mee zal vallen, mensen wijken pas echt uit bij wat grotere bedragen hoewel het bijvoorbeeld Maastricht wel kan helpen voor het stationeren van een extra vliegtuig, het toestel wat er nu staat is mede mogelijk gemaakt door de Duitse overheid met de ticketbelasting in Duitsland welke er voor zorgt dat er een grote groep Duitsers via Maastricht willen vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_129131123
Dat laatste stukje ging het me dus om. Om die 3 euro blijven mensen echt niet weg. Wel kan je als Ryanair een soort van "plafond" aankondigen. Tot hier en niet verder. Beetje moeilijk doen om niks vind ik dit zelf.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 21:54:03 #184
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_129136374
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:02 schreef ozzietukker het volgende:

Ryanair zal overigens die 17% van de vluchten wellicht al gepland schrappen in de magere wintermaanden gezien de dan mindere load factoren, maar kan dit nu mooi verkopen dat de reden de invoering is van de ticketbelasting.

Is het dan niet verliesgevender om hun vliegtuigen die ze in de zomer wel gebruiken in de winter stil te laten staan dan ze gewoon te laten vliegen. Tuurlijk, je hebt wintersportbestemmingen die waar 's winters meer behoefte aan vluchten maar over dat compenseert de extra vraag in de zomer niet.
Het personeel zou het trouwens ook niet leuk vinden als ze opeens alleen in de zomer mogen werken.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:11:58 #185
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_129137217
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 21:54 schreef moddermonster het volgende:

[..]

Is het dan niet verliesgevender om hun vliegtuigen die ze in de zomer wel gebruiken in de winter stil te laten staan dan ze gewoon te laten vliegen. Tuurlijk, je hebt wintersportbestemmingen die waar 's winters meer behoefte aan vluchten maar over dat compenseert de extra vraag in de zomer niet.
Het personeel zou het trouwens ook niet leuk vinden als ze opeens alleen in de zomer mogen werken.
Ryanair zet in de winter o.a. op Stansted een heleboel vliegtuigen stil. Elk jaar meer. Want ja het is goedkoper om ze niet te vliegen dan wel.
Maar eigenlijk doet bijvoorbeeld Transavia hetzelfde, deze leased in de zomer enkele vliegtuigen van bijvoorbeeld GOL of KLM en vliegt daar de zomer mee rond, aan het eind van het zomerseizoen gaan de vliegtuigen terug.

Een deel van het personeel van o.a. Ryanair maar zeker ook Transavia werkt met tijdelijke contracten van 6 maanden, en mag jij raden welke 6 maanden ze ingezet worden. In de overige tijd dient men op een andere manier aan werk te komen.

Het business model van Ryanair is dan ook wezenlijk anders dan bijvoorbeeld een KLM of Lufthansa, in de zomer kan je vanaf bijvoorbeeld de Engelse luchthavens eenvoudig 4 toestellen op Barcelona laten vliegen welke allemaal vol zitten tegen goede yields (opbrengsten per passagier). In de winter is het vol krijgen van 2 toestellen al lastig, en de yields zijn dan dramatisch. Dit geldt ook voor bestemmingen vanaf luchthavens op het vasteland in Europa naar de zomerse bestemmingen in Griekenland, Spanje, en Italië.
Alleen lijndiensten tussen 'steden' blijven bestaan in de winter, met hier en daar een teruggang in frequentie, in het zomerseizoen zullen dan de bestemmingen welke het goed hebben gedaan in de voorgaande zomer weer terugkeren over het algemeen.

Ryanair kiest ervoor om de vliegtuigen wel zelf in het bezit te hebben in plaats van ze te leasen, want Ryanair heeft voor de aanschaf van de vliegtuigen een goede prijs bedongen, na een aantal jaar verlaten deze vliegtuigen de vloot weer en worden ze verkocht. De opbrengst van deze verkopen door de aanschafprijs welke is bedongen zorgt ervoor dat dit goedkoper is dan leasen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:16:52 #186
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_129137424
Oke, dat wist ik niet. Lijkt me wel rot voor piloten die net een schuld van een paar ton hebben en dan alleen in de zomer mogen werken
pi_129586255
Ik heb een koffer die precies 55x40x20 cm groot is, maar met de pootjes en wieltjes onderop meegeteld is de koffer 60x40x20 cm groot. Ik vlieg vanaf Eindhoven. Is de kans groot dat ze moeilijk gaan doen?
pi_129586378
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:35 schreef SomePerson het volgende:
Ik heb een koffer die precies 55x40x20 cm groot is, maar met de pootjes en wieltjes onderop meegeteld is de koffer 60x40x20 cm groot. Ik vlieg vanaf Eindhoven. Is de kans groot dat ze moeilijk gaan doen?
Ja, die is er. Waar vlieg je naar toe?
pi_129586403
quote:
99s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:39 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Ja, die is er. Waar vlieg je naar toe?
Dublin :)
pi_129586840
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:40 schreef SomePerson het volgende:

[..]

Dublin :)
Je kan het proberen, maar de kans is best wel groot dat je op Dublin gepakt wordt. Je zal dan ¤60,- moeten betalen en voor ¤20,- heb je al een handbagage koffer die wel aan de regels voldoet.
pi_129586890
quote:
99s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:56 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Je kan het proberen, maar de kans is best wel groot dat je op Dublin gepakt wordt. Je zal dan ¤60,- moeten betalen en voor ¤20,- heb je al een handbagage koffer die wel aan de regels voldoet.
Oké, dankjewel :)
pi_129586905
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:58 schreef SomePerson het volgende:

[..]

Oké, dankjewel :)
Ik zou het zelf niet doen want de kans is groot dat ze moeilijk gaan doen.
pi_129586968
quote:
99s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:59 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Ik zou het zelf niet doen want de kans is groot dat ze moeilijk gaan doen.
Ik zie er maar vanaf inderdaad, kan het beter niet riskeren. Ze moeten immers érgens hun geld vandaan halen, als die tickets zo goedkoop zijn ;)
pi_129586977
quote:
De resultaten van Ryanair vallen dusdanig tegen dat de prijsvechter de prijs van ingecheckte bagage deze zomer heeft verhoogd van 30 naar 50 euro en piloten de opdracht heeft gegeven langzamer te vliegen.

Dit meldt Sky News. De winst van de budgetmaatschappij daalde het afgelopen kwartaal (van april tot juni) met 21 procent. Reden voor directeur Michael O'Leary om in te grijpen, ook al steeg de omzet in dezelfde periode met 5 procent en het aantal passagiers met 3 procent.
Tijdens een persconferentie in Londen liet O'Leary weten dat de prijsverhoging voor de ingecheckte bagage voor de zomermaanden geldt, omdat passagiers in deze tijd ,,gewoonlijk meer bagage meenemen".
Bij Ryanair checkt al bijna niemand meer bagage in, slechts 19 procent, maar O'Leary streeft ernaar dit percentage op 0 te krijgen. ,,We zullen de prijs blijven opdrijven tot geen enkele reiziger nog koffers wenst in te checken." Belasten van handbagage is vooralsnog niet aan de orde.
Daarnaast moeten de piloten van de budgetmaatschappij vanaf nu 'gas terugnemen' om kerosine te besparen. De vliegtuigen zullen gemiddeld twee minuten langer doen over hetzelfde traject. Het zou een bezuiniging van 80 miljoen euro moeten opleveren.
[quote]
Abracadabra, tapate guarra!
pi_129587115
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 19:00 schreef SomePerson het volgende:

[..]

Ik zie er maar vanaf inderdaad, kan het beter niet riskeren. Ze moeten immers érgens hun geld vandaan halen, als die tickets zo goedkoop zijn ;)
Als je zoveel bagage bij je hebt willen ze je eigenlijk ook helemaal niet als passagier http://www.futuretravelex(...)elf-service-airline/
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:22:20 #196
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_129905248
Ik vlieg maandag met Ryanair naar Kroatie en ik heb neem een 'zachte' sporttas mee van 50 x 30 x 24 terwijl Ryanair 55 x 40 x 20 toestaat.

Hoe groot is de kans dat ze over die paar cm extra moeilijk gaan doen? Heb al eens eerder met dezelfde tas met Ryanair gereist en dat toen paste hij gewoon in de meetbak met wat proppen.

Ze keuren hem toch niet puur op grond van de afmetingen af toch?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_129905337
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 18:22 schreef VeX- het volgende:
Ik vlieg maandag met Ryanair naar Kroatie en ik heb neem een 'zachte' sporttas mee van 50 x 30 x 24 terwijl Ryanair 55 x 40 x 20 toestaat.

Hoe groot is de kans dat ze over die paar cm extra moeilijk gaan doen? Heb al eens eerder met dezelfde tas met Ryanair gereist en dat toen paste hij gewoon in de meetbak met wat proppen.

Ze keuren hem toch niet puur op grond van de afmetingen af toch?
Als de tas in de bak past mag 'ie als het goed is mee. Als je niet zeker bent of het gaat passen, laat je hem gewoon vanaf een meter hard in de bak vallen, meestal past het dan wel ;). Maar als je zeker wilt zijn dat je tas mee mag zou ik toch aanraden om er één te kopen met de goede afmetingen.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:36:48 #198
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_129905765
Ik reis juist met Ryanair om kosten te besparen. :z

Nou ja, de vorige keer paste hij er ook in, dus het zou nu ook wel moeten lukken. Ik ga het er gewoon op wagen.

Thanks!
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_129968837
hoi een vraagje ik reis morgen richting londen met ryanair nu heb ik al ingechecked zonder stoelreservering omdat ik geen creditcard heb en dus niet extra kan betalen en mijn boardingpass heb ik dus al op mijn pc, maar he weet ik mijn stoelnummer dan? Krijg ik die op het vliegveld te horen, of is het het seq. nummer op mijn boarding pass?
pi_129969025
Je kan bij ryanair gaan zitten waar je wilt (niet op gereserveerde plaatsen natuurlijk, maar dat staat aangegeven)
pi_129969131
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:49 schreef Abloom het volgende:
Je kan bij ryanair gaan zitten waar je wilt (niet op gereserveerde plaatsen natuurlijk, maar dat staat aangegeven)
O, oke ik had geen idee ..goed om te weten :)
pi_129988000
Het valt mij op dat er naar veel bestemmingen goedkopere vluchten zijn de de vanaf-prijs die gemeld wordt op de Ryanair-site. Zo zijn sommige vluchten waarbij een prijs van ¤19,99 staat al te boeken voor ¤15,-.
Iemand enig idee waarom ze dit zo doen? Het lijkt mij toch veel handiger om meteen de goedkoopste optie op de homepage te noemen?
pi_130001292
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:57 schreef larsico het volgende:
Het valt mij op dat er naar veel bestemmingen goedkopere vluchten zijn de de vanaf-prijs die gemeld wordt op de Ryanair-site. Zo zijn sommige vluchten waarbij een prijs van ¤19,99 staat al te boeken voor ¤15,-.
Iemand enig idee waarom ze dit zo doen? Het lijkt mij toch veel handiger om meteen de goedkoopste optie op de homepage te noemen?
Tja, daar kwam ik dit jaar / vorig jaar ook achter toen ik hier de Boedapest korting plaatste, stond nergens op de site.
De prijs (28 cent) stond pas een paar dagen later pas bij de bestemmingen.

Misschien binnenkort weer 10 euro per enkeltje ;).
pi_130007241
quote:
99s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:38 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Tja, daar kwam ik dit jaar / vorig jaar ook achter toen ik hier de Boedapest korting plaatste, stond nergens op de site.
De prijs (28 cent) stond pas een paar dagen later pas bij de bestemmingen.

Misschien binnenkort weer 10 euro per enkeltje ;).
28 cent is een mooie prijs ;) Denk dat zo iets goedkoops er dit jaar niet meer in zit maar ¤10 zou leuk zijn :)
pi_130009974
ff ticket geboekt naar Vaxjo vanaf Weeze. Een weekendje naar een vriend toe, voor 46 euro :D
pi_130010315
Binnenkort vliegen naar Pisa. Als ik vandaag had geboekt was ik gewoon 10 euro goedkoper uitgeweest (op 2 personen). Ah well, ik hoef alleen maar twee vluchten te betalen, voor de rest is alles verzorgd en betaald door de werkgever van mijn vrouw.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130093098
Ben al een tijd niet meer gegaan met Ryanair, geen goede aanbiedingen meer... maar dit helpt ook zeker niet:

http://www.telegraaf.nl/d(...)tische_piloot__.html
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:35:58 #208
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130093625
Een site als Ticketspy laat al zien dat het tegenwoordig al lang niet meer alleen om Ryanair draait bij het zoeken naar spotgoedkope tickets. Genoeg anders opties!
pi_130102867
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:35 schreef Lemans24 het volgende:
Een site als Ticketspy laat al zien dat het tegenwoordig al lang niet meer alleen om Ryanair draait bij het zoeken naar spotgoedkope tickets. Genoeg anders opties!
de echte goedkope vluchten binnen Europa van max 50 euro retour krijg ik alleen bij ryanair. Andere aanbieders worden steeds goedkoper, maar dan zit je vaak op zeker min.100 eu.
ticketspy vind ik juist geweldig voor vluchten buiten Europa.
Eerst denken, dan typen
pi_130104128
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:08 schreef Piger het volgende:

[..]

de echte goedkope vluchten binnen Europa van max 50 euro retour krijg ik alleen bij ryanair. Andere aanbieders worden steeds goedkoper, maar dan zit je vaak op zeker min.100 eu.
ticketspy vind ik juist geweldig voor vluchten buiten Europa.
Dat is natuurlijk zo, maar met veel aanbiedingen van andere luchtvaartmaatschappijen kan je voor een vergelijkbaar bedrag vliegen, zeker aangezien eten en ruimbagage veelal inbegrepen is. Alleen als je van te voren boekt weet je bij Ryanair zeker dat je een lage prijs hebt, zodra je te lang wacht loopt de prijs enorm op, iets wat bij andere luchtvaartmaatsvhappijen ook zo is, maar in mindere mate (procentueel gezien).
En minimaal 100 euro voor vluchten binnen Europa is niet waar hoor, met een beetje geluk kan dat ook al vanaf 60-70 euro.
pi_130104169
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:08 schreef Piger het volgende:

[..]

de echte goedkope vluchten binnen Europa van max 50 euro retour krijg ik alleen bij ryanair. Andere aanbieders worden steeds goedkoper, maar dan zit je vaak op zeker min.100 eu.
ticketspy vind ik juist geweldig voor vluchten buiten Europa.
WizzAir heeft wat dat betreft ook wel goede deals naar Oost-Europa.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130104178
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:58 schreef larsico het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo, maar met veel aanbiedingen van andere luchtvaartmaatschappijen kan je voor een vergelijkbaar bedrag vliegen, zeker aangezien eten en ruimbagage veelal inbegrepen is. Alleen als je van te voren boekt weet je bij Ryanair zeker dat je een lage prijs hebt, zodra je te lang wacht loopt de prijs enorm op, iets wat bij andere luchtvaartmaatsvhappijen ook zo is, maar in mindere mate (procentueel gezien).
En minimaal 100 euro voor vluchten binnen Europa is niet waar hoor, met een beetje geluk kan dat ook al vanaf 60-70 euro.
60-70 retour?
Eerst denken, dan typen
  donderdag 15 augustus 2013 @ 19:00:11 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130104184
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:08 schreef Piger het volgende:

[..]

de echte goedkope vluchten binnen Europa van max 50 euro retour krijg ik alleen bij ryanair. Andere aanbieders worden steeds goedkoper, maar dan zit je vaak op zeker min.100 eu.
ticketspy vind ik juist geweldig voor vluchten buiten Europa.
Een Ryanair, Easyjet of Wizzair zijn zonder bagage voor rechtstreekse vluchten binnen Europa inderdaad goedkoper dan de concurrentie en zijn er inderdaad retourtarieven te vinden van onder de 50 euro.

Echter, wanneer je wat verder weg gaat, naar Istanbul, of bestemmingen die niet rechtstreeks aan te vliegen zijn en waar een overstap nodig is, dan zijn er met de reguliere airliners goede deals te vinden via promotiesites of via een eigen zoekopdracht en blijkt dat deze helemaal niet duur zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130104318
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:00 schreef Piger het volgende:

[..]

60-70 retour?
Yup, als je de acties een beetje in de gaten houdt zo te vinden hoor!
AMS - OSL bijvoorbeeld, vanaf ¤70,-, en dat is zover ik weet nog niet eens een aanbieding.
Laatst ook tickets naar Ibiza voor ¤79,-
Istanbul ook vanaf ¤69,-
Kopenhagen ¤73,-

Zijn toch mooie prijzen!

Veel mensen denken dat Ryanair de enige goedkope oplossing is, terwijl dat soms helemaal niet waar is. Als je met ruimbagage reist is het zelfs waarschijnlijk dat je met Ryanair meer geld kwijt bent dan met bijv. KLM. Zeker nu de prijzen zijn gestegen naar ¤50,- per koffer!

[ Bericht 5% gewijzigd door larsico op 15-08-2013 19:11:55 ]
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:40:05 #215
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130112762
Precies, nu bijvoorbeeld ook 50 euro retour Amsterdam-Berlijn met Easyjet.
pi_130115601
Bij leuke aanbiedingen wil ik wel linkjes zien. Weet ik ook direct of er bijkomende kosten zijn.
Eerst denken, dan typen
pi_130120286
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:41 schreef Piger het volgende:
Bij leuke aanbiedingen wil ik wel linkjes zien. Weet ik ook direct of er bijkomende kosten zijn.
Zie daarvoor het aanbiedingen-topic.
En de meeste prijzen die ik noemde zijn gewoon via Skyscanner, geen actie-prijzen maar reguliere prijzen. Ik neem aan dat je daar toch geen links voor nodig hebt ;)
pi_130160426
Ik heb bij mijn Ryanair-boeking ook een reisverzekering afgesloten. Op mijn reisoverzicht zie ik dat ik hiervoor ook betaald heb, echter vind ik nergens een polisnummer oid terug. Heb ook geen apart mailtje over de verzekering gekregen. Weet iemand hoe je daar achter kan komen? Weet nu helemaal niet waar ik precies voor verzekerd ben en hoe ik er evt. aanspraak op kan maken...

[edit] zie nu op de site bij 'mijn boeking beheren' wel een verzekeringsnummer terugkomen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Palomar op 17-08-2013 11:25:58 ]
pi_130182106
Dit jaar heb ik dit al een paar keer geboekt : http://www.germanwings.co(...)g.aspx?culture=nl-NL

Als je nog snel een weekendje weg wilt gaan.
Als je goed de beschikbare zitplaatsen vergelijkt tussen een blind booking en een normale boeking, weet je voor je boeking al waar je naar toe gaat ;)

Hierboven stond nog een bericht over de koffertoeslag bij de KLM, volgens mij mag je bij ivory (Laagste status) gewoon 1 stuk ruimbagage gratis meenemen.
Je kan gratis lid worden van Flying Blue, en krijgt direct na aanmelding je Flying Blue nummer waarmee je de koffertoeslag kan vermijden.
EDIT : ik las het laatste stukje over KLM verkeerd ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door lokpokken op 17-08-2013 23:52:13 ]
pi_130223354
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

WizzAir heeft wat dat betreft ook wel goede deals naar Oost-Europa.
Zeker. Laatst enkeltje Vilnius geboekt voor ¤ 40, hoewel die paar uur ervoor nog voor ¤ 30 stond zelfs. Met 2 stuks bagage a ¤ 30 p.s. ben ik alsnog dik ¤ 100 goedkoper uit dan als ik via Amsterdam zou gaan.
  maandag 19 augustus 2013 @ 01:22:26 #221
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130224231
Toch vind ik die bagageprijzen tegenwoordig belachelijk hoog.
pi_130225927
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 01:22 schreef Lemans24 het volgende:
Toch vind ik die bagageprijzen tegenwoordig belachelijk hoog.
Ja het is ook belachelijk. Door die hoge prijs (¤50,-) is het soms gewoon goedkoper om een KLM-ticket kopen...
pi_130226646
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 01:22 schreef Lemans24 het volgende:
Toch vind ik die bagageprijzen tegenwoordig belachelijk hoog.
ze willen dan ook naar een situatie waarin niemand meer incheckbagage meeneemt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130226656
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 05:40 schreef larsico het volgende:

[..]

Ja het is ook belachelijk. Door die hoge prijs (¤50,-) is het soms gewoon goedkoper om een KLM-ticket kopen...
ryanair wil dan ook liever dat je met klm vliegt als je koffers meeneemt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130226667
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ryanair wil dan ook liever dat je met klm vliegt als je koffers meeneemt.
In veel gevallen wel inderdaad :)
pi_130226711
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:47 schreef larsico het volgende:

[..]

In veel gevallen wel inderdaad :)
in alle gevallen. ze willen er compleet van af stappen want het kost ze geld.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130226992
ryanair/wizzair/easyjet gebruik ik voor weekendtripjes met m'n team, vrienden en vrouw. dan heb ik genoeg aan een rugtasje met wat kleding.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130227590
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

in alle gevallen. ze willen er compleet van af stappen want het kost ze geld.
Niet in alle gevallen, op vliegreizen naar toeristische bestemmingen (niet voor stedentrips) nemen meer mensen bagage mee dan op andere vluchten. Op deze vluchten willen ze wel eerder dat je bagage meeneemt omdat ryanair weet dat ze je anders kwijt zijn.
pi_130227877
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ryanair wil dan ook liever dat je met klm vliegt als je koffers meeneemt.
Wel raar eigenlijk. Je betaalt er toch voor, dus ook voor de extra brandstofkosten die ze daardoor kwijt zijn.
pi_130227961
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 09:55 schreef larsico het volgende:

[..]

Niet in alle gevallen, op vliegreizen naar toeristische bestemmingen (niet voor stedentrips) nemen meer mensen bagage mee dan op andere vluchten. Op deze vluchten willen ze wel eerder dat je bagage meeneemt omdat ryanair weet dat ze je anders kwijt zijn.
dan zijn ze je liever kwijt.

nog maar 15% van de klanten van ryanair neemt koffers mee. deze klanten kosten meer dan dat ze opleveren...

in de woorden van de CEO: "We hate checked bags, we dont make enough money from them, and we want to see no bags checked at all one day."

[ Bericht 5% gewijzigd door Nielsch op 19-08-2013 10:16:14 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130227999
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:07 schreef LUFC het volgende:

[..]

Wel raar eigenlijk. Je betaalt er toch voor, dus ook voor de extra brandstofkosten die ze daardoor kwijt zijn.
gaat niet alleen om brandstofkosten maar ook om het hele incheckproces (baliemedewerker, kruier, extra tijd). blijkbaar kost dat allemaal meer dan de kosten van het inchecken van een koffer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130228117
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dan zijn ze je liever kwijt.

nog maar 15% van de klanten van ryanair neemt koffers mee. deze klanten kosten meer dan dat ze opleveren...

in de woorden van de CEO: "We hate checked bags, we dont make enough money from them, and we want to see no bags checked at all one day."
Naar dat soort bestemmingen ligt het percentage veel hoger, daarom zijn ze je daar liever niet kwijt. Anders kunnen ze naar die bestemmingen helemaal niemand meer vervoeren.
pi_130228169
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:17 schreef larsico het volgende:

[..]

Naar dat soort bestemmingen ligt het percentage veel hoger, daarom zijn ze je daar liever niet kwijt. Anders kunnen ze naar die bestemmingen helemaal niemand meer vervoeren.
okee, jij zal het wel beter weten dan de baas van het bedrijf.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:43:59 #234
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130228760
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dan zijn ze je liever kwijt.

nog maar 15% van de klanten van ryanair neemt koffers mee. deze klanten kosten meer dan dat ze opleveren...

in de woorden van de CEO: "We hate checked bags, we dont make enough money from them, and we want to see no bags checked at all one day."
Easyjet lijkt het anders aan te pakken, want 12 euro per enkele reis is heel redelijk. Zeker als je maar één tas voor drie mensen meeneemt :)
  maandag 19 augustus 2013 @ 10:57:08 #235
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_130229137
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 01:22 schreef Lemans24 het volgende:
Toch vind ik die bagageprijzen tegenwoordig belachelijk hoog.
Ja, maar het is ook easy om met de inhoud van een handkoffer je kleren te wassen in een andere stad. Je moet hun spel meespelen. Stuurde ooit een compleet schilderij op van Portugal naar Nederland voor slechts 14 euro zonder 1 krasje. Had geen andere keus na wat gemiep aan de ryanair ballie.
Maar die zet bracht me ook aan het denken. Waarom al je hebben en houden meesjouwen als het ook anders (en vaak) goedkoper kan.

Het is een budgetfighter, maar om nu te zeggen dat ik zwaar ontevreden ben....neuh dat ook weer niet.
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:06:26 #236
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130229388
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ja, maar het is ook easy om met de inhoud van een handkoffer je kleren te wassen in een andere stad. Je moet hun spel meespelen. Stuurde ooit een compleet schilderij op van Portugal naar Nederland voor slechts 14 euro zonder 1 krasje. Had geen andere keus na wat gemiep aan de ryanair ballie.
Maar die zet bracht me ook aan het denken. Waarom al je hebben en houden meesjouwen als het ook anders (en vaak) goedkoper kan.

Het is een budgetfighter, maar om nu te zeggen dat ik zwaar ontevreden ben....neuh dat ook weer niet.
Gelijk heb je, ik reis met Ryanair in principe ook zonder handbagage. Maar soms duurt het reisje te lang, of is het koud en heb ik extra spullen nodig, en wordt er dus met een andere maatschappij gevlogen en gaat er wel een tas mee.
pi_130229439
Hoe kan een Ryanair vlucht nu te lang zijn?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130229572
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:07 schreef Nielsch het volgende:
Hoe kan een Ryanair vlucht nu te lang zijn?
Mwah, Ryanair is leuk om mee naar Scandinavië, Tsjechië, Polen of Letland of zo mee te vliegen maar langer hoef ik er niet in te zitten.
pi_130229696
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:11 schreef LUFC het volgende:

[..]

Mwah, Ryanair is leuk om mee naar Scandinavië, Tsjechië, Polen of Letland of zo mee te vliegen maar langer hoef ik er niet in te zitten.
het is niet alsof ze naar Los Angeles of Sydney vliegen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:21:16 #240
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130229793
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:07 schreef Nielsch het volgende:
Hoe kan een Ryanair vlucht nu te lang zijn?
Het reisje als geheel, niet de vlucht ;)
pi_130230802
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 10:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

okee, jij zal het wel beter weten dan de baas van het bedrijf.
Natuurlijk niet, maar die 15 procent die je noemt is een gemiddelde. Er zijn dus ook vluchten waar veel meer bagage wordt meegenomen (zonvakanties). Als je helemaal geen ruimbagage meer mee zou mogen nemen zouden die vluchten niet meer rendabel zijn voor ryanair omdat er simpelweg te weinig mensen mee zouden reizen dan.
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:37:53 #242
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130247009
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:48 schreef larsico het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar die 15 procent die je noemt is een gemiddelde. Er zijn dus ook vluchten waar veel meer bagage wordt meegenomen (zonvakanties). Als je helemaal geen ruimbagage meer mee zou mogen nemen zouden die vluchten niet meer rendabel zijn voor ryanair omdat er simpelweg te weinig mensen mee zouden reizen dan.
Ryanair verdiend vooral geld in de Zomermaanden met bestemmingen naar de zon, of bijvoorbeeld de vluchten naar Marokko, vooral naar Marokko betaal je tarieven in Juli en Augustus dat je zo ongeveer denkt dat je het vliegtuig koopt in plaats van dat je enkel meereist.
Naast natuurlijk vanaf het Verenigd Koninkrijk de bestemmingen naar Spanje of de Canarische Eilanden interessant zijn.

Hoewel Ryanair dat niet publiekelijk zal gaan toegeven zijn de reizen naar de verdere bestemmingen in de zomermaanden eigenlijk opgebouwd naar een charter idee en zijn de bagage inkomsten rendabel, ook al omdat door de padding in de vluchtschema's en de relatief langere turnaround time bagage gemakkelijk kan worden meegenomen.
Op de korte vluchten binnen Europa zijn bagagekosten wat minder rendabel doordat er snel een volgende vlucht gemaakt moet worden en het arbeidsintensief werk blijft waardoor je relatief duurder uit bent.

De waarheid voor Ryanair ligt ergens in het midden, zolang je een strict handbagagebeleid blijft voeren veroorzaak je zelf de vele ingecheckte koffers op een vlucht, daarnaast zullen de opbrengsten uit bagage best opwegen tegen de gemaakte kosten, het zijn in ieder geval niet de brandstofkosten waarop veel bespaard kan worden, want als je weet wat het kost om een ton vracht een uur te vervoeren qua brandstof en dan zou omrekenen wat dit kost per kiloprijs hebben we het over een centenkwestie!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130247130
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ryanair verdiend vooral geld in de Zomermaanden met bestemmingen naar de zon, of bijvoorbeeld de vluchten naar Marokko, vooral naar Marokko betaal je tarieven in Juli en Augustus dat je zo ongeveer denkt dat je het vliegtuig koopt in plaats van dat je enkel meereist.
Naast natuurlijk vanaf het Verenigd Koninkrijk de bestemmingen naar Spanje of de Canarische Eilanden interessant zijn.

Hoewel Ryanair dat niet publiekelijk zal gaan toegeven zijn de reizen naar de verdere bestemmingen in de zomermaanden eigenlijk opgebouwd naar een charter idee en zijn de bagage inkomsten rendabel, ook al omdat door de padding in de vluchtschema's en de relatief langere turnaround time bagage gemakkelijk kan worden meegenomen.
Op de korte vluchten binnen Europa zijn bagagekosten wat minder rendabel doordat er snel een volgende vlucht gemaakt moet worden en het arbeidsintensief werk blijft waardoor je relatief duurder uit bent.

De waarheid voor Ryanair ligt ergens in het midden, zolang je een strict handbagagebeleid blijft voeren veroorzaak je zelf de vele ingecheckte koffers op een vlucht, daarnaast zullen de opbrengsten uit bagage best opwegen tegen de gemaakte kosten, het zijn in ieder geval niet de brandstofkosten waarop veel bespaard kan worden, want als je weet wat het kost om een ton vracht een uur te vervoeren qua brandstof en dan zou omrekenen wat dit kost per kiloprijs hebben we het over een centenkwestie!
Jij begrijpt wat ik bedoel :)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:30:21 #244
229450 seatsniffer
Kwaliteitsduitser
pi_130412882
Overigens nog een tip voor de mensen die in dubio zijn over de afmetingen (en gewicht) van hun handbagage:

Gewoon je grote/zware kledingsstukken (truien, jassen, etc.) bovenin je tas inpakken. Vlak voor de controlemomenten trek je deze gewoon aan, na de controles trek je ze weer uit en doe je ze weer in de tas. Zo ben ik een keer met 3 t-shirts, 3 truien, 2 broeken en een jas aan door de controles geweest. Is eventjes warm en wat gedoe, maar scheelt wel aardig wat tientjes én de wachttijd aan de incheckrij/bagageband. Je zou eventueel zelfs al je zakken kunnen vullen met andere meuk, zoals opladers, boeken, etc. zodat je, als je je tas in het rekje moet douwen, een mooi zacht pakketje overhoudt die je overal in kan proppen, die eigenlijk maar de helft is van alle spullen die je écht meeneemt.
pi_130413052
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:30 schreef seatsniffer het volgende:
Overigens nog een tip voor de mensen die in dubio zijn over de afmetingen (en gewicht) van hun handbagage:

Gewoon je grote/zware kledingsstukken (truien, jassen, etc.) bovenin je tas inpakken. Vlak voor de controlemomenten trek je deze gewoon aan, na de controles trek je ze weer uit en doe je ze weer in de tas. Zo ben ik een keer met 3 t-shirts, 3 truien, 2 broeken en een jas aan door de controles geweest. Is eventjes warm en wat gedoe, maar scheelt wel aardig wat tientjes én de wachttijd aan de incheckrij/bagageband. Je zou eventueel zelfs al je zakken kunnen vullen met andere meuk, zoals opladers, boeken, etc. zodat je, als je je tas in het rekje moet douwen, een mooi zacht pakketje overhoudt die je overal in kan proppen, die eigenlijk maar de helft is van alle spullen die je écht meeneemt.
Ik doe dit inderdaad altijd met truien. :@
Ik zie eruit als dikke bosmongool, dat dan weer wel :P
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:49:51 #246
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130413323
Als je kijkt naar al het "geouwehoer" dat je met Ryanair hebt om 10 euro goedkoper uit te zijn dan bijvoorbeeld Transavia (vaak ik zelfs Transavia nog goedkoper) dan begrijp ik niet dat er nog zoveel mensen met Ryanair vliegen.
pi_130413391
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:49 schreef Sunri5e het volgende:
Als je kijkt naar al het "geouwehoer" dat je met Ryanair hebt om 10 euro goedkoper uit te zijn dan bijvoorbeeld Transavia (vaak ik zelfs Transavia nog goedkoper) dan begrijp ik niet dat er nog zoveel mensen met Ryanair vliegen.
Ryanair is in de meeste gevallen wel meer dan 10 euro goedkoper hoor, tenzij je met ingecheckte bagage vliegt dan scheelt het vaak minder :)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:53:35 #248
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130413412
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:52 schreef larsico het volgende:

[..]

Ryanair is in de meeste gevallen wel meer dan 10 euro goedkoper hoor, tenzij je met ingecheckte bagage vliegt dan scheelt het vaak minder :)
Om de vergelijking met Transavia te kunnen maken rekening ik idd bagage erbij. Dan zijn ze zeker niet goedkoper van Transavia.
pi_130413454
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:53 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Om de vergelijking met Transavia te kunnen maken rekening ik idd bagage erbij. Dan zijn ze zeker niet goedkoper van Transavia.
Maar de meeste mensen nemen bij Ryanair geen ruimbagage mee, daarom is het een beetje een kromme vergelijking.
pi_130413603
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:30 schreef seatsniffer het volgende:
Overigens nog een tip voor de mensen die in dubio zijn over de afmetingen (en gewicht) van hun handbagage:

Gewoon je grote/zware kledingsstukken (truien, jassen, etc.) bovenin je tas inpakken. Vlak voor de controlemomenten trek je deze gewoon aan, na de controles trek je ze weer uit en doe je ze weer in de tas. Zo ben ik een keer met 3 t-shirts, 3 truien, 2 broeken en een jas aan door de controles geweest. Is eventjes warm en wat gedoe, maar scheelt wel aardig wat tientjes én de wachttijd aan de incheckrij/bagageband. Je zou eventueel zelfs al je zakken kunnen vullen met andere meuk, zoals opladers, boeken, etc. zodat je, als je je tas in het rekje moet douwen, een mooi zacht pakketje overhoudt die je overal in kan proppen, die eigenlijk maar de helft is van alle spullen die je écht meeneemt.
En neem een dunne, lange sjaal mee. Altijd handig op vakantie maar ook op het vliegveld.
Daar heb ik ooit allerlei losse dingetjes ingedaan, sjaal dichtgeknoopt en als soort van handtasje meegenomen. Net voor de controle alles uit de sjaal in je zakken (hallo bosmongool!) en de sjaal om je nek. En in het vliegtuig kun je al je spul weer erin knopen, ideaal!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_130413666
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:49 schreef Sunri5e het volgende:
Als je kijkt naar al het "geouwehoer" dat je met Ryanair hebt om 10 euro goedkoper uit te zijn dan bijvoorbeeld Transavia (vaak ik zelfs Transavia nog goedkoper) dan begrijp ik niet dat er nog zoveel mensen met Ryanair vliegen.
ik wil best iets meer betalen voor transavia (want minder gezeik en schiphol), maar ik vlieg in september met mijn dochter naar pisa en terug. kostte bij ryanair 160 euro, bij transavia 400 en dan had ryanair ook nog eens gunstigere tijden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130413684
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:53 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Om de vergelijking met Transavia te kunnen maken rekening ik idd bagage erbij. Dan zijn ze zeker niet goedkoper van Transavia.
krom, want ik gebruik ryanair voor weekendjes weg en dan check ik niets in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130413711
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:01 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En neem een dunne, lange sjaal mee. Altijd handig op vakantie maar ook op het vliegveld.
Daar heb ik ooit allerlei losse dingetjes ingedaan, sjaal dichtgeknoopt en als soort van handtasje meegenomen. Net voor de controle alles uit de sjaal in je zakken (hallo bosmongool!) en de sjaal om je nek. En in het vliegtuig kun je al je spul weer erin knopen, ideaal!
en je kan hem als mini-rokje dragen!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130413756
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:49 schreef Sunri5e het volgende:
Als je kijkt naar al het "geouwehoer" dat je met Ryanair hebt om 10 euro goedkoper uit te zijn dan bijvoorbeeld Transavia (vaak ik zelfs Transavia nog goedkoper) dan begrijp ik niet dat er nog zoveel mensen met Ryanair vliegen.
omdat er dus genoeg mensen enkel met handbagage vliegen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:16:37 #255
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130413912
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ik wil best iets meer betalen voor transavia (want minder gezeik en schiphol), maar ik vlieg in september met mijn dochter naar pisa en terug. kostte bij ryanair 160 euro, bij transavia 400 en dan had ryanair ook nog eens gunstigere tijden.
Dan vlieg je dus op een maandag? Dat is namelijk de enige dag dat Ryanair vroeger richting Pisa vertrekt dan Transavia (25 minuten wel te verstaan). En op welke dag kom je terug dan? In dat opzicht heeft Transavia alleen maar betere tijden.

Zijn die prijzen per persoon of per 2?
pi_130413998
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:16 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dan vlieg je dus op een maandag? Dat is namelijk de enige dag dat Ryanair vroeger richting Pisa vertrekt dan Transavia (25 minuten wel te verstaan). En op welke dag kom je terug dan? In dat opzicht heeft Transavia alleen maar betere tijden.

Zijn die prijzen per persoon of per 2?
per 2... vrijdag 20 heen en dinsdag 24 terug... prijs is voor 2 personen... tijden zijn redelijk gelijk aan ryanair zie ik maar prijs is 425 tegen 170 bij ryanair...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130414114
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:16 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dan vlieg je dus op een maandag? Dat is namelijk de enige dag dat Ryanair vroeger richting Pisa vertrekt dan Transavia (25 minuten wel te verstaan). En op welke dag kom je terug dan? In dat opzicht heeft Transavia alleen maar betere tijden.

Zijn die prijzen per persoon of per 2?
Je kan toch niet voor iemand anders bepalen of een bepaalde tijd wel of niet gunstig is?
pi_130414145
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:26 schreef larsico het volgende:

[..]

Je kan toch niet voor iemand anders bepalen of een bepaalde tijd wel of niet gunstig is?
dat ook... sommige lui zullen het liefst zo vroeg mogelijk vliegen om hun tijd op bestemming te kunnen benutten... ik vlieg met een kind van 3 dus doe het graag wat rustiger aan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130414272
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dat ook... sommige lui zullen het liefst zo vroeg mogelijk vliegen om hun tijd op bestemming te kunnen benutten... ik vlieg met een kind van 3 dus doe het graag wat rustiger aan.
Ik vlieg graag na 13:00 uur, van Groningen naar Eindhoven is een eindje :P
Maar nog steeds (wayyyy) goedkoper dan vliegen vanaf andere luchthavens. :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_130414399
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dat ook... sommige lui zullen het liefst zo vroeg mogelijk vliegen om hun tijd op bestemming te kunnen benutten... ik vlieg met een kind van 3 dus doe het graag wat rustiger aan.
Inderdaad, ik vind het juist zo vervelend dat Transavia vaak al rond 7:00-8:00 vliegt, aangezien ik minstens 1,5 uur onderweg ben naar een luchthaven en dan ook nog 2-3 drie uur van te voren aanwezig moet zijn. Dan moet je midden in de nacht weg, ik doe het liever gewoon relaxt :)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:55:25 #261
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130414657
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:41 schreef larsico het volgende:

[..]

Inderdaad, ik vind het juist zo vervelend dat Transavia vaak al rond 7:00-8:00 vliegt, aangezien ik minstens 1,5 uur onderweg ben naar een luchthaven en dan ook nog 2-3 drie uur van te voren aanwezig moet zijn. Dan moet je midden in de nacht weg, ik doe het liever gewoon relaxt :)
Aan de andere kant kun je die eerste dag op een bestemming dan wel als volle vakantiedag aanzien.
pi_130414773
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:55 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Aan de andere kant kun je die eerste dag op een bestemming dan wel als volle vakantiedag aanzien.
Nee. want dan ben je te moe om meteen van alles te gaan doen.
pi_130415025
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:01 schreef larsico het volgende:

[..]

Nee. want dan ben je te moe om meteen van alles te gaan doen.
Als je lekker aan strand kan liggen is het prima

Maar houd ook niet van vroege vluchttijden, RyanAir ook vaak... dan kan ik geeneens bij de luchthaven komen voor die tijd.

Overigens ben ik zelden nog 2 uur van te voren aanwezig. Meestal uurtje nu, ook met ruimbagage.
pi_130415095
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:13 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Als je lekker aan strand kan liggen is het prima

Maar houd ook niet van vroege vluchttijden, RyanAir ook vaak... dan kan ik geeneens bij de luchthaven komen voor die tijd.

Overigens ben ik zelden nog 2 uur van te voren aanwezig. Meestal uurtje nu, ook met ruimbagage.
Ja, dat is waar. Maar meestal ga ik met Ryanair naar steden, dus helaas niet zo veel strand te vinden ;).

2 uur van te voren vind ik gewoon fijn, zeker als ik met het OV moet. Als ik met KLM vlieg ben ik wel altijd 3 uur van te voren aanwezig.
pi_130415177
Sta je dan niet meestal 2 uur voor je uit te staren? KLM heeft meestal ruim voldoende bagage drop off points. Keren dat ik er mee vloog had ik iig in 15 minuten bagage ingecheckt en door security.

RyanAir met handbagage meestal 10 minuten, 30-40 minuten met ruimbagage.
pi_130415224
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:20 schreef VacaLoca het volgende:
Sta je dan niet meestal 2 uur voor je uit te staren? KLM heeft meestal ruim voldoende bagage drop off points. Keren dat ik er mee vloog had ik iig in 15 minuten bagage ingecheckt en door security.

RyanAir met handbagage meestal 10 minuten, 30-40 minuten met ruimbagage.
Nee, ik doe het gewoon rustig aan op de luchthaven en vind het leuk om wat naar vliegtuigen te kijken. Laatst 3 uur van te voren aanwezig voor een vlucht naar VS, in +/- 20 minuten door check in en paspoortcontrole, daarna gewoon wat gegeten, rustig naar de gate gegaan, nog zo'n 15 minuten wachten voor de security en na een half uur konden we het vliegtuig in.
Ik verveel me niet zo snel op een vliegveld :)
pi_130415305
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:20 schreef VacaLoca het volgende:
Sta je dan niet meestal 2 uur voor je uit te staren? KLM heeft meestal ruim voldoende bagage drop off points. Keren dat ik er mee vloog had ik iig in 15 minuten bagage ingecheckt en door security.

RyanAir met handbagage meestal 10 minuten, 30-40 minuten met ruimbagage.
Trouwens op JFK had ik 4 uur in teminal 4, dat was inderdaad wel een beetje lang ;)
pi_130415314
Ik doe ook rustig aan. Ik blijf bv ook gewoon relaxed zitten bij de gates terwijl de rest al half uur in rij staat nog voor gate open gaat. Ik wacht gewoon tot iedereen er door is en loop er dan ook maar eens rustig heen :P Maakt me niet zoveel uit waar ik zit in het vliegtuig.

Maar ik verveel me wel echt dood als ik nog 2 uur moet doorbrengen na security.

Maar goed, je vind het dus leuk... ik reageerde omdat je zei dat je 2-3 uur vantevoren moet zijn :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:26 schreef larsico het volgende:

[..]

Trouwens op JFK had ik 4 uur in teminal 4, dat was inderdaad wel een beetje lang ;)
JFK heb ik ook wel eventjes doorgebracht ja. Langste was Mexico City, 7 uur wachten op aankomst anderen :P
pi_130415385
gewoon bier drinken en lullen met alleen-reizende vrouwen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130415386
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:26 schreef VacaLoca het volgende:
Ik doe ook rustig aan. Ik blijf bv ook gewoon relaxed zitten bij de gates terwijl de rest al half uur in rij staat nog voor gate open gaat. Ik wacht gewoon tot iedereen er door is en loop er dan ook maar eens rustig heen :P Maakt me niet zoveel uit waar ik zit in het vliegtuig.

Maar ik verveel me wel echt dood als ik nog 2 uur moet doorbrengen na security.

Maar goed, je vind het dus leuk... ik reageerde omdat je zei dat je 2-3 uur vantevoren moet zijn :P

[..]

JFK heb ik ook wel eventjes doorgebracht ja. Langste was Mexico City, 7 uur wachten op aankomst anderen :P
7 uur is inderdaad aan de lange kant, dan heb je het hele vliegveld inmiddels wel gezien ;)
pi_130415599
Ik heb vorig jaar een nacht doorgebracht op Charleroi, omdat de vlucht al om 8:00 vertrok en we er met het openbaar vervoer moesten komen. Het was op zich wel te doen, maar fijn is anders. Volgende keer liever een latere vlucht (ook al is dat vaak niet mogelijk) of vanaf Eindhoven vliegen.
pi_130420240
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:38 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik doe dit inderdaad altijd met truien. :@
Ik zie eruit als dikke bosmongool, dat dan weer wel :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:38 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik doe dit inderdaad altijd met truien. :@
Ik zie eruit als dikke bosmongool, dat dan weer wel :P
Moet volgende week met Timberlands, dik vest en een winterjas vliegen om het niet in m'n ingecheckte bagage te hoeven doen.Vlieg met Wizzair naar Vilnius, maar aangezien het er in december wel koud zal zijn heb ik dat wel nodig voor dan.
Eastpak rugtas erbij. Mag toch gewoon lijkt me?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:12:29 #273
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130420552
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:01 schreef larsico het volgende:

[..]

Nee. want dan ben je te moe om meteen van alles te gaan doen.
:')

Zie je het voor de rest nog wel allemaal zitten?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:16:19 #274
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130420656
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:22 schreef larsico het volgende:

[..]

Nee, ik doe het gewoon rustig aan op de luchthaven en vind het leuk om wat naar vliegtuigen te kijken. Laatst 3 uur van te voren aanwezig voor een vlucht naar VS, in +/- 20 minuten door check in en paspoortcontrole, daarna gewoon wat gegeten, rustig naar de gate gegaan, nog zo'n 15 minuten wachten voor de security en na een half uur konden we het vliegtuig in.
Ik verveel me niet zo snel op een vliegveld :)
20 minuten voor de check-in + passport controle heb ik nog nooit meegemaakt op Schiphol (ook niet in het hoogseizoen). En ik denk dat ik wel bovengemiddeld vaak vlieg vanaf Schiphol.
pi_130420896
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:12 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

:')

Zie je het voor de rest nog wel allemaal zitten?
:')

Ik zeg juist dat ik dat niet graag doe slimbo. Ik vind het fijner om niet 's nachts op te hoeven staan voor een vlucht, zodat ik van mijn vakantie kan genieten en niet al moe aan kom, dat is alles wat ik zeg.
pi_130420926
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:16 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

20 minuten voor de check-in + passport controle heb ik nog nooit meegemaakt op Schiphol (ook niet in het hoogseizoen). En ik denk dat ik wel bovengemiddeld vaak vlieg vanaf Schiphol.
We waren thuis al ingecheckt, dus alleen nog bagage drop-off, duurde tien minuutjes voor twee koffers, doorlopen naar de paspoortcontrole en na tien minuten aan de airside. Hoe lang doe jij er dan over :?
Ik denk trouwens dat het eerder iets onder de 20 minuten was, 15 ofzo. Vandaar dat ik ook zei +/- 20 minuten
pi_130421140
En nu weer terug naar Ryanair ;)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:36:24 #278
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130421325
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:23 schreef larsico het volgende:

[..]

:')

Ik zeg juist dat ik dat niet graag doe slimbo. Ik vind het fijner om niet 's nachts op te hoeven staan voor een vlucht, zodat ik van mijn vakantie kan genieten en niet al moe aan kom, dat is alles wat ik zeg.
Net of dat een reis met een Ryanair vlucht zo enorm vermoeiend is. Ze gaan volgens mij niet verder dan de Canarische eilanden.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:38:03 #279
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130421375
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:24 schreef larsico het volgende:

[..]

We waren thuis al ingecheckt, dus alleen nog bagage drop-off, duurde tien minuutjes voor twee koffers, doorlopen naar de paspoortcontrole en na tien minuten aan de airside. Hoe lang doe jij er dan over :?
Ik denk trouwens dat het eerder iets onder de 20 minuten was, 15 ofzo. Vandaar dat ik ook zei +/- 20 minuten
Maximaal 5 minuten. Ik ben dan wel online ingecheckt. Met Transavia of Arkefly kan het nog sneller. Die hebben een bagage drop-off bij P3 waar ik altijd sta.
pi_130421400
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maximaal 5 minuten. Ik ben dan wel online ingecheckt. Met Transavia of Arkefly kan het nog sneller. Die hebben een bagage drop-off bij P3 waar ik altijd sta.
Wat is je snelste tijd dan :)
pi_130421436
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:36 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Net of dat een reis met een Ryanair vlucht zo enorm vermoeiend is. Ze gaan volgens mij niet verder dan de Canarische eilanden.
Ik zeg toch helemaal niet dat de reis met Ryanair vermoeiend is? Het ging niet eens specifiek om Ryanair, maar ik vind het persoonlijk fijner om niet 's nachts voor een vlucht op te hoeven staan. Dat heeft helemaal niks te maken met of een vlucht wel al dan niet vermoeiend is.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:40:11 #282
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130421454
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:38 schreef larsico het volgende:

[..]

Wat is je snelste tijd dan :)
Geen idee maar dan kun je zelfs gewoon in een keer doorlopen.
pi_130421503
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Maximaal 5 minuten. Ik ben dan wel online ingecheckt. Met Transavia of Arkefly kan het nog sneller. Die hebben een bagage drop-off bij P3 waar ik altijd sta.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Geen idee maar dan kun je zelfs gewoon in een keer doorlopen.
Je zal toch echt even moeten stoppen om je bagage op die band te leggen en een label uit te printen, of bedoel je reizen zonder ruimbagage? Ik moest trouwens eerst 5 min wachten, daarna duurde het 5 minuten om 2 koffers te 'droppen', vervolgens na ruim 5 minuten door de paspoortcontrole. Die maximaal 5 minuten van jou lijkt mij een beetje onzin.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:42:41 #284
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130421536
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:39 schreef larsico het volgende:

[..]

Ik zeg toch helemaal niet dat de reis met Ryanair vermoeiend is? Het ging niet eens specifiek om Ryanair, maar ik vind het persoonlijk fijner om niet 's nachts voor een vlucht op te hoeven staan. Dat heeft helemaal niks te maken met of een vlucht wel al dan niet vermoeiend is.
Je zegt dat je moe bent om van alles te gaan doen als je vroeg moet reizen. Ik vind dat persoonlijk echt bullshit.
pi_130421586
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:42 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Je zegt dat je moe bent om van alles te gaan doen als je vroeg moet reizen. Ik vind dat persoonlijk echt bullshit.
Stel, je moet om 2 uur weg naar het vliegveld. dan heb je misschien zo'n 4 uur slaap gehad. Als je dan op je bestemming aankomt bent je vermoeider dan wanneer je alle nachtrust hebt gehad. Dat kan je toch niet ontkennen?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:47:20 #286
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130421682
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:44 schreef larsico het volgende:

[..]

Stel, je moet om 2 uur weg naar het vliegveld. dan heb je misschien zo'n 4 uur slaap gehad. Als je dan op je bestemming aankomt bent je vermoeider dan wanneer je alle nachtrust hebt gehad. Dat kan je toch niet ontkennen?
Dan zal dat wellicht aan mij liggen maar over dat slaaptekort ben ik dan helemaal heen.
pi_130421914
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:47 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dan zal dat wellicht aan mij liggen maar over dat slaaptekort ben ik dan helemaal heen.
Oké, dan verschillen wij daarin :)
pi_130422104
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:47 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dan zal dat wellicht aan mij liggen maar over dat slaaptekort ben ik dan helemaal heen.
Idd, ik heb daar ook nooit last van, maar er zijn ook mensen die dan helemaal ontregeld zijn. Verschilt gewoon per persoon.

Vind zelf een vroege vlucht wel prettig (aankomst voor 16.00 uur lokale tijd), zodat je nog wat marge hebt voor vertraging en aansluitend (openbaar) vervoer zeker weten nog rijdt en op je gemak kunt uitzoeken ter plekke.
pi_130422257
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:57 schreef Palomar het volgende:

[..]

Idd, ik heb daar ook nooit last van, maar er zijn ook mensen die dan helemaal ontregeld zijn. Verschilt gewoon per persoon.

Vind zelf een vroege vlucht wel prettig (aankomst voor 16.00 uur lokale tijd), zodat je nog wat marge hebt voor vertraging en aansluitend (openbaar) vervoer zeker weten nog rijdt en op je gemak kunt uitzoeken ter plekke.
Vroeg in de zin van aankomst voor namiddag vind ik ook fijn, maar ik hoef niet per se ergens al om 9:00 te staan, ook ivm inchecken hotel ;)
pi_130422719
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:47 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dan zal dat wellicht aan mij liggen maar over dat slaaptekort ben ik dan helemaal heen.
Geen zin meer om op m'n andere post te reageren?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:15:45 #291
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130422816
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:13 schreef larsico het volgende:

[..]

Geen zin meer om op m'n andere post te reageren?
Overheen gelezen. Zal even reageren.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:19:45 #292
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130422963
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:41 schreef larsico het volgende:

[..]

[..]

Je zal toch echt even moeten stoppen om je bagage op die band te leggen en een label uit te printen, of bedoel je reizen zonder ruimbagage? Ik moest trouwens eerst 5 min wachten, daarna duurde het 5 minuten om 2 koffers te 'droppen', vervolgens na ruim 5 minuten door de paspoortcontrole. Die maximaal 5 minuten van jou lijkt mij een beetje onzin.
De bagage kan je al droppen bij P3 als je net je auto hebt geparkeerd (dan moet je wel met Transavia of Arkefly vliegen). Dat duurt echt hooguit 1 a 2 minuten. Als je dan op Schiphol aankomt kun je in één keer doorlopen naar de paspoort controle. Daar staat vaak geen rij en als die er al staat ben je na een minuut of 2 aan de beurt. Als je met een andere maatschappij vliegt dan kan het afgooien van je koffers bij P3 niet maar dan duurt het inchecken echt geen eeuwigheid.
pi_130422979
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:42 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Je zegt dat je moe bent om van alles te gaan doen als je vroeg moet reizen. Ik vind dat persoonlijk echt bullshit.
Hoe kan jij oordelen over andermans ritme en slaapkorten?!?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:20:30 #294
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130422984
Koffers afhalen op Schiphol duurt daarin tegen wel weer een eeuwigheid.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:21:36 #295
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130423028
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:20 schreef Retarded het volgende:

[..]

Hoe kan jij oordelen over andermans ritme en slaapkorten?!?
Dat kan ik idd niet maar in mijn omgeving ervaren andere hetzelfde. Waarschijnlijk heeft dat met mijn drukke leven te maken. Ik vind het veel te zonde om tijd te verspillen aan "moe" zijn. En met dat soort mensen ga ik in mijn dagelijks leven eigenlijk alleen maar om. Mensen die er alles uit willen halen.
pi_130423074
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:19 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

De bagage kan je al droppen bij P3 als je net je auto hebt geparkeerd (dan moet je wel met Transavia of Arkefly vliegen). Dat duurt echt hooguit 1 a 2 minuten. Als je dan op Schiphol aankomt kun je in één keer doorlopen naar de paspoort controle. Daar staat vaak geen rij en als die er al staat ben je na een minuut of 2 aan de beurt. Als je met een andere maatschappij vliegt dan kan het afgooien van je koffers bij P3 niet maar dan duurt het inchecken echt geen eeuwigheid.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:19 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

De bagage kan je al droppen bij P3 als je net je auto hebt geparkeerd (dan moet je wel met Transavia of Arkefly vliegen). Dat duurt echt hooguit 1 a 2 minuten. Als je dan op Schiphol aankomt kun je in één keer doorlopen naar de paspoort controle. Daar staat vaak geen rij en als die er al staat ben je na een minuut of 2 aan de beurt. Als je met een andere maatschappij vliegt dan kan het afgooien van je koffers bij P3 niet maar dan duurt het inchecken echt geen eeuwigheid.
Oké, als je met de auto komt + met transavia of Arkefly vliegt is dat inderdaad snel, wat bij mij beide niet het geval was. Alsnog vind ik maximaal 5 minuten een beetje krap :)
pi_130423112
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:21 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat kan ik idd niet maar in mijn omgeving ervaren andere hetzelfde. Waarschijnlijk heeft dat met mijn drukke leven te maken. Ik vind het veel te zonde om tijd te verspillen aan "moe" zijn. En met dat soort mensen ga ik in mijn dagelijks leven eigenlijk alleen maar om. Mensen die er alles uit willen halen.
Ik wil overal juist zo veel mogelijk uit halen door niet al moe op mijn bestemming aan te komen. Zo benut ik mijn tijd het beste. Ik heb zelf persoonlijk eigenlijk nauwelijks last van een jetlag, maar gewoon een goede nachtrust vind ik fijn zodat ik de volgende dag weer goed kan presteren ;)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:24:47 #298
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130423131
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:22 schreef larsico het volgende:

[..]

[..]

Oké, als je met de auto komt + met transavia of Arkefly vliegt is dat inderdaad snel, wat bij mij beide niet het geval was. Alsnog vind ik maximaal 5 minuten een beetje krap :)
Het afgeven van de koffers en de passport controle liggen 20 meter van elkaar af.
pi_130423148
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:24 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Het afgeven van de koffers en de passport controle liggen 20 meter van elkaar af.
Gaat ook niet om de afstand maar om de tijd die het kost
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:26:46 #300
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130423217
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:25 schreef larsico het volgende:

[..]

Gaat ook niet om de afstand maar aan de tijd die het kost
Geen 20 minuten in ieder geval.
pi_130423225
En weer vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')