nee, ik wil gewoon voorrang krijgenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 07:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het belachelijk is, als je als eerste wil instappen zorg je toch gewoon dat je op tijd bent en vooraan gaat staan? Zoals iedereen doet.
ja daag... ze doen het maar met een huilend kindquote:Op dinsdag 25 juni 2013 07:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Of anders betaal je die paar euro voor Priority.
nee... ik ga de andere passagiers gewoon irriterenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:13 schreef Luxuria het volgende:
[..]Dan ga je met een andere vliegmaatschappij.
Trolololoquote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee... ik ga de andere passagiers gewoon irriteren
Want? Wat hebben zij je misdaan? Dan ben je echt asociaal.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee... ik ga de andere passagiers gewoon irriteren
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 08:18 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Want? Wat hebben zij je misdaan? Dan ben je echt asociaal.
Wel het goedkope van Ryanair willen en dan beginnen te zeiken over het beleid
Dat zijn wel hele mooie prijzen. Zelf 270 betaald ooit voor Vilnius (wel genaaid, was eigenlijk 250). Maar Riga wil ik nog een keertje heen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 05:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In februari voor 50 euro retour naar Riga gevlogen en vorig jaar voor 40 euro naar Vilnius.
Riga is tof! Zorg dat je gaat als Dinamo Riga (ijshockey) thuis speelt in de Arena Riga. Daar zijn ze gek op! Absoluut een aanrader om een wedstrijd te bezoeken (kost ook amper wat). Ook altijd mooie sfeer met ruim 10.000 fans in de arena.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:30 schreef LUFC het volgende:
[..]
Dat zijn wel hele mooie prijzen. Zelf 270 betaald ooit voor Vilnius (wel genaaid, was eigenlijk 250). Maar Riga wil ik nog een keertje heen.
Ik hoop vanaf september een halfjaar in Vilnius te studeren, dan zal ik ongetwijfeld Riga bezoeken. Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Riga is tof! Zorg dat je gaat als Dinamo Riga (ijshockey) thuis speelt in de Arena Riga. Daar zijn ze gek op! Absoluut een aanrader om een wedstrijd te bezoeken (kost ook amper wat). Ook altijd mooie sfeer met ruim 10.000 fans in de arena.
http://www.dinamoriga.eu/en
Dat heb ik ook gemerkt, vorig jaar rond deze tijd waren de tickets vanaf 12,99, terwijl dat nu vanaf 22,99 is! Als dat zo door gaat is Ryanair over een tijdje niet zo low-cost meer helaas. Ik zit nog steeds te wachten op een actie met goedkopere tickets deze zomer, maar ik ben bang dat dat niet meer gaat lukken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:17 schreef Deezertje het volgende:
Merk dat de tickets helaas weer duurder worden... Is het ooit iemand gelukt om voor een leuk prijsje in de zomermaanden naar Ibiza te vliegen vanaf Eindhoven?Of wat zijn andere leuke zomerse bestemmingen voor een leuk prijsje half augustus? Milaan, Londen al geweest.
8 bier!? Duur zeg, tegenwoordig!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:47 schreef Thetallguy het volgende:
22,99 voor een vliegticket niet meer low-cost? Dat is de prijs van 8 biertjes op een Amsterdams terras, of een retourtje Amsterdam - Den Haag met de NS. Ryanair heeft 'vroeger' zoveel tickets voor ¤0,01 - ¤5 in de markt gegooid dat het publiek nu verwend is.
Ik zeg niet dat 22,99 (enkele reis hè) niet meer low-cost is, maar dat als de prijzen ieder jaar bijna het dubbele worden, de Ryanair-tickets over een aantal jaar toch wel in de buurt komen van 'normale' luchtvaartmaatschappijen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:47 schreef Thetallguy het volgende:
22,99 voor een vliegticket niet meer low-cost? Dat is de prijs van 8 biertjes op een Amsterdams terras, of een retourtje Amsterdam - Den Haag met de NS. Ryanair heeft 'vroeger' zoveel tickets voor ¤0,01 - ¤5 in de markt gegooid dat het publiek nu verwend is.
Gek. Je zou toch niet verwachten dat er iemand in de zomer naar Ibiza wil en dat die tickets dus wel wat goedkoper zouden zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 14:17 schreef Deezertje het volgende:
Merk dat de tickets helaas weer duurder worden... Is het ooit iemand gelukt om voor een leuk prijsje in de zomermaanden naar Ibiza te vliegen vanaf Eindhoven?
de toeristische plekjes in Amsterdam danquote:
die subsidies zijn er in principe voor iedereen, het is alleen ryanair die daar het aggresiefste mee om gaat. Verder wel eens met je punt dat er steeds meer toegewerkt wordt naar een uitgekleed product, waarbij de klant zelf kan kiezen waar hij voor betaalt. KLM/Swiss/BA ook met ruimbagage nu, maar dat zal alleen maar verder gaan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:37 schreef 18konijn het volgende:
Het zal eerder andersom zijn. De normale luchtvaartmaatschappijen kleden hun product steeds meer uit en de goedkoopste tickets zullen daarom steeds minder in prijs verschillen met de goedkoopste van Ryanair. En als de verkapte regionale vliegveldsubsidies door de Europese Commissie eenmaal definitief de nek om zijn gedraaid, heeft Ryanair toch een probleem.
Ik kijk de laatste tijd niet eens meer naar Ryanair, Transavia is met bagage toch goedkoper.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:04 schreef larsico het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat 22,99 (enkele reis hè) niet meer low-cost is, maar dat als de prijzen ieder jaar bijna het dubbele worden, de Ryanair-tickets over een aantal jaar toch wel in de buurt komen van 'normale' luchtvaartmaatschappijen.
Als ik ruimbagage mee moet nemen ga ik sowieso niet voor Ryanair, dan ben je idd gegarandeerd duurder uit, vooral in het hoogseizoen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik kijk de laatste tijd niet eens meer naar Ryanair, Transavia is met bagage toch goedkoper.
Hoe weet je dat er weer goedkope acties komen, welke bronnen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:49 schreef ozzietukker het volgende:
In september, oktober, november en verder komen er zeker goede acties met Ryanair, ook weer 7 euro tickets en dergelijke.
De luchtvaartmaatschappijen verdienen het meeste in de zomervakantie, zeker in de zogenaamde bouwvak, daarnaast is dit jaar eind augustus qua terugvlucht extreem duur geprijsd vanuit de Zuidelijke bestemmingen, vanaf Athene tot Marokko en de Canarische Eilanden.
Luchtvaartmaatschappijen zijn een commerciële onderneming welke de tickets voor de beste prijs willen verkopen en elkaar dus volgen in de prijsstelling, dus ook een low cost maatschappij als Ryanair, welke zonder bagage vaak toch enkele tientallen euro's goedkoper is.
Goedkoop vliegen voor weggeefprijzen doe je buiten de zomermaanden.
Ryanair heeft een dusdanig contract met diverse vliegvelden over heel Europa gesloten, waaronder Enidhoven, over het garanderen van een minimaal aantal passagiers. Voor deze garantie krijgt Ryanair bepaalde luchthaven tarieven. Wanneer het quota niet gehaald wordt dan is er een boeteclausule ingebouwd wat Ryanair veel geld gaat kosten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:10 schreef larsico het volgende:
[..]
Hoe weet je dat er weer goedkope acties komen, welke bronnen?
Verder ben ik het niet volledig met je eens, vorig jaar ben ik voor 25,- naar Warschau gevlogen in augustus. Dat vind ik toch ook een weggeefprijs
Oké, duidelijk! Werk je zelf in de luchtvaart, gezien alle informatie?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:00 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ryanair heeft een dusdanig contract met diverse vliegvelden over heel Europa gesloten, waaronder Enidhoven, over het garanderen van een minimaal aantal passagiers. Voor deze garantie krijgt Ryanair bepaalde luchthaven tarieven. Wanneer het quota niet gehaald wordt dan is er een boeteclausule ingebouwd wat Ryanair veel geld gaat kosten.
Dan is het economischer voor Ryanair om een aantal zitplaatsen tegen weggeefprijzen te verkopen zodat er een aantal extra passagiers worden overgehaald om te boeken.
Weggeefprijzen naar zuidelijke bestemmingen van Athene tot de Canarische Eilanden gaan er in Augustus echt niet komen, daar is qua loadfactor ook helemaal geen aanleiding toe, weggeefprijzen voor de wat minder populair bestemmingen zoals Polen zijn best mogelijk, maar gezien de prijsoorlog tussen Wizz en Ryanair wat minder hevig is verwacht ik niet spectaculaire prijzen in Augustus.
Buiten het seizoen zullen er goede aanbiedingen komen, juist dan moet er iets aan de prijs gebeuren om een X aantal passagiers te krijgen. Een goede zomer is belangrijk voor een luchtvaartmaatschappij, die kan de zwakkere winter compenseren, Ryanair wordt door de eigen constructie gedwongen vluchten goedkoop aan te bieden, anders wordt het aantal passagiers niet gehaald. Yield is minder belangrijk door de manier van zaken doen van Ryanair. En de gekozen koers levert Ryanair winst op, dus klaarblijkelijk werkt het goed.
Sterker nog. Passagiers zijn voor Ryanair een blok aan het been. Het liefst zouden ze met lege vliegtuigen op en neer vliegen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:00 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ryanair heeft een dusdanig contract met diverse vliegvelden over heel Europa gesloten, waaronder Enidhoven, over het garanderen van een minimaal aantal passagiers. Voor deze garantie krijgt Ryanair bepaalde luchthaven tarieven. Wanneer het quota niet gehaald wordt dan is er een boeteclausule ingebouwd wat Ryanair veel geld gaat kosten.
Dan is het economischer voor Ryanair om een aantal zitplaatsen tegen weggeefprijzen te verkopen zodat er een aantal extra passagiers worden overgehaald om te boeken.
Weggeefprijzen naar zuidelijke bestemmingen van Athene tot de Canarische Eilanden gaan er in Augustus echt niet komen, daar is qua loadfactor ook helemaal geen aanleiding toe, weggeefprijzen voor de wat minder populair bestemmingen zoals Polen zijn best mogelijk, maar gezien de prijsoorlog tussen Wizz en Ryanair wat minder hevig is verwacht ik niet spectaculaire prijzen in Augustus.
Buiten het seizoen zullen er goede aanbiedingen komen, juist dan moet er iets aan de prijs gebeuren om een X aantal passagiers te krijgen. Een goede zomer is belangrijk voor een luchtvaartmaatschappij, die kan de zwakkere winter compenseren, Ryanair wordt door de eigen constructie gedwongen vluchten goedkoop aan te bieden, anders wordt het aantal passagiers niet gehaald. Yield is minder belangrijk door de manier van zaken doen van Ryanair. En de gekozen koers levert Ryanair winst op, dus klaarblijkelijk werkt het goed.
Wat een raar bericht. Ik citeer:quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:00 schreef Budapestenaar het volgende:
Ryanair heeft een 19-jarige piloot in dienst genomen. Hij zal vast aan alle kwalificaties voldoen maar ik heb er toch liever eentje die een paar jaar ouder is...
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)180-passagiers.dhtml
Iemand die 30 is als hij piloot wordt heeft ook nog 0 ervaring.quote:De Ierse vliegmaatschappij Ryanair laat vanaf september een 19-jarige plaatsnemen achter de stuurknuppel. Ryan Irwin is één van de jongste lijnpiloten ooit. 'Veel te jong', vinden heel wat passagiers en luchtvaartexperts. 'Want in noodsituaties telt elk greintje ervaring.'
Auto beste. Openbaar vervoer is drama naar Weeze. Je zou onder andere deze bus kunnen nemen, vind het zelf vrij duur:quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:54 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Vliegen ze nog steeds niet vanaf dusseldorf int?
Ik moet namelijk naar spanje en hoopte gewoon met de trein naar het vliegveld te gaan.
Maar weeze schijnt geen treinstation te hebben.
Hoe kom je het beste op het vliegveld weeze?
En op welke manieren kun je betalen op ryanair.com?
Ik gebruik geen liever geen paypal, gaan de creditcardbetalingen via paypal bij hen?
Of kun je mss zelfs ideal gebruiken?
Ik gebruik zelf dus meestal 3vcash van visa, ik zie op de site van ryanair van alles van visa staan maar dat niet, maar neem aan dat het gewoon onder visa electron valt?
Ik gebruik die ook als niemand me kan brengen/halen, is ook altijd netjes op tijd.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:59 schreef VacaLoca het volgende:
Ik gebruik altijd de door LUFC hierboven gelinkte transferservice vanaf Nijmegen CS. Beetje prijzig idd, maar wel gemakkelijk en snel., in 45 min voor de ingang.
Een retourtje kost 30 euro meen ik me zo snel even te herinneren.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:06 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Denk dat ik dan gewoon vanuit groningen naar duisburg ga en vanaf daar met die shuttleservice ofzo.
Maar wat kost dat vanaf nijmegen ongeveer met dat busje?
Ah, valt mee.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Een retourtje kost 30 euro meen ik me zo snel even te herinneren.
Enkeltje is 18.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:13 schreef tijdelijk_hier het volgende:
[..]
Ah, valt mee.
Heb maar een enkeltje nodig, was al bang dat het 50 euro ofzo zou gaan kosten
Das ongeveer dezelfde prijs als de shuttlebus van parijs naar beauvais.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:09 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Een retourtje kost 30 euro meen ik me zo snel even te herinneren.
Flextickets volgensmij vooral...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:17 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Wat is trouwens het verschil als je 1ste klas vliegt?
Op hun site zie ik niet veel meer dan een paar extra cm beenruimte, of dat nou het extra geld waard is
Is op Bremen vliegen geen optie? Gaat ook een bus naartoe vanaf Groningen dacht ik.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:06 schreef tijdelijk_hier het volgende:
Denk dat ik dan gewoon vanuit groningen naar duisburg ga en vanaf daar met die shuttleservice ofzo.
Maar wat kost dat vanaf nijmegen ongeveer met dat busje?
Ja, dat wil ik ook doen maar ik dacht dat je in de eerste klas gratis zou kunnen zuipen ofzoquote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:00 schreef Piger het volgende:
Een tientje voor een gereserveerde stoel bij nooduitgang met flink wat beenruimte vind ik het wel waard.
Nee, ik ga liever niet met de bus.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:57 schreef LUFC het volgende:
[..]
Is op Bremen vliegen geen optie? Gaat ook een bus naartoe vanaf Groningen dacht ik.
Meer beenruimte door plaatsen bij de (nood)uitgang, flexibele tickets en je hebt prioriteit bij het instappen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:19 schreef tijdelijk_hier het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik ook doen maar ik dacht dat je in de eerste klas gratis zou kunnen zuipen ofzo
Want voor 5 euro per biertje betaal ik liever een paar tientjes extra als je dan gratis kan eten en zuipen
Jij gaat flink zuipen in een vliegtuig?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:19 schreef tijdelijk_hier het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik ook doen maar ik dacht dat je in de eerste klas gratis zou kunnen zuipen ofzo
Want voor 5 euro per biertje betaal ik liever een paar tientjes extra als je dan gratis kan eten en zuipen
Alles om te vergeten dat ik in een vliegtuig zitquote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:21 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Jij gaat flink zuipen in een vliegtuig?
Dan raad ik je juist aan NIET te gaan zuipen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:27 schreef tijdelijk_hier het volgende:
[..]
Alles om te vergeten dat ik in een vliegtuig zit
Want?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dan raad ik je juist aan NIET te gaan zuipen.
Zwaar aan de valium voordat je gaat vliegen? Misschien heb je het al gepost in dit topic hoor.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:35 schreef tijdelijk_hier het volgende:
[..]
Want?
Afgezien van de prijzen natuurlijk
Kun je gewoon contant betalen aan boord?
Ga natuurlijk wel zwaar aan de valium die dag maar vrees dat dat niet genoeg is
Gelukkig is het maar een vlucht van 2,5 uur maar dat is net te kort om te gaan slapen
Ik heb niks over valium gepost hier hoor, is niet heel vreemd dat mensen dat nemen voor het vliegen lijkt mequote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Zwaar aan de valium voordat je gaat vliegen? Misschien heb je het al gepost in dit topic hoor.
Is het je eerste keer vliegen of heb je al eens eerder gevlogen?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:35 schreef tijdelijk_hier het volgende:
[..]
Want?
Afgezien van de prijzen natuurlijk
Kun je gewoon contant betalen aan boord?
Ga natuurlijk wel zwaar aan de valium die dag maar vrees dat dat niet genoeg is
Gelukkig is het maar een vlucht van 2,5 uur maar dat is net te kort om te gaan slapen
Eerste keer, dus alles is nog nieuw voor mijquote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:04 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Is het je eerste keer vliegen of heb je al eens eerder gevlogen?
Ja, waarom zou dat niet mogen?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:39 schreef Dindymene het volgende:
Mag je een leeg flesje meenemen om het vervolgens na de douane te vullen met water?
Ohhh dan valt het heus wel meequote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:38 schreef tijdelijk_hier het volgende:
[..]
Eerste keer, dus alles is nog nieuw voor mij
Ryanair heeft geen eerste klasse, of uberhaupt verschillende klasses. Enige 'luxe' die je je zou kunnen permiteren is priority boarding (als eerste instappen) of het vooraf boeken van een stoel bij de nooduitgang (meer beenruimte).quote:Op zaterdag 13 juli 2013 13:19 schreef tijdelijk_hier het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik ook doen maar ik dacht dat je in de eerste klas gratis zou kunnen zuipen ofzo
Want voor 5 euro per biertje betaal ik liever een paar tientjes extra als je dan gratis kan eten en zuipen
Ja dat mag, maar het zal je lastig worden gemaakt om water uit de kraan te pakken. Zijn vaak van die sensor kranen, en daarnaast meestal ook gewoon warm water.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:39 schreef Dindymene het volgende:
Mag je een leeg flesje meenemen om het vervolgens na de douane te vullen met water?
Had laatst blijkbaar nog een blikje in mijn koffer zitten. Moest ik weggooien, stonden recht tegenover een winkel waar je blikjes cola zag staan a 2,50 per stuk. Ik zo: wat is het verschil dan als ik hem nu hier weggooi en 1 meter verderop een nieuwe koop? Wist ie zelf ook niet... Mocht hem overigens niet meer opdrinken ter plekke daarquote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:14 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Ja dat mag, maar het zal je lastig worden gemaakt om water uit de kraan te pakken. Zijn vaak van die sensor kranen, en daarnaast meestal ook gewoon warm water.Ze doen er alles om ervoor te zorgen dat je je drinken gewoon moet kopen.
Overigens; die vloeistoffenregeling zou binnenkort afgeschaft worden toch?
Dat zou wel wereldnieuws zijn. Waar heb je dit vandaan? Moet nu namelijk juist bijna altijd bagage inchecken (wat bij Ryanair en Wizzair vrij duur is) omdat je anders geen shampoo, gel, tandpasta etc etc mee kan nemen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:14 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Ja dat mag, maar het zal je lastig worden gemaakt om water uit de kraan te pakken. Zijn vaak van die sensor kranen, en daarnaast meestal ook gewoon warm water.Ze doen er alles om ervoor te zorgen dat je je drinken gewoon moet kopen.
Overigens; die vloeistoffenregeling zou binnenkort afgeschaft worden toch?
Vanaf 2014 !quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:40 schreef LUFC het volgende:
[..]
Dat zou wel wereldnieuws zijn. Waar heb je dit vandaan? Moet nu namelijk juist bijna altijd bagage inchecken (wat bij Ryanair en Wizzair vrij duur is) omdat je anders geen shampoo, gel, tandpasta etc etc mee kan nemen.
Mini's meenemen/ter plekke kopen is goedkoper.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:40 schreef LUFC het volgende:
[..]
Dat zou wel wereldnieuws zijn. Waar heb je dit vandaan? Moet nu namelijk juist bijna altijd bagage inchecken (wat bij Ryanair en Wizzair vrij duur is) omdat je anders geen shampoo, gel, tandpasta etc etc mee kan nemen.
Het verschil is dat als je het zelf bij je hebt, zij niet weten wat erin zit.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Had laatst blijkbaar nog een blikje in mijn koffer zitten. Moest ik weggooien, stonden recht tegenover een winkel waar je blikjes cola zag staan a 2,50 per stuk. Ik zo: wat is het verschil dan als ik hem nu hier weggooi en 1 meter verderop een nieuwe koop? Wist ie zelf ook niet... Mocht hem overigens niet meer opdrinken ter plekke daar
Dit idd. Om daar nou extra bagage voor in te gaan checken...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mini's meenemen/ter plekke kopen is goedkoper.
Klopt. Maar laatst vloog ik met Ryanair heb ik gwn per 2 tal 1 tas ingecheckt, ging prima.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mini's meenemen/ter plekke kopen is goedkoper.
Dan wordt het een duur flesje shampooquote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:25 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dit idd. Om daar nou extra bagage voor in te gaan checken...
Een trunki wordt niet eens in het rek gedaan. En verder is het echt 20 cm volgens mij want mijn trolley van 20 cm diep past er exact in.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:25 schreef Nielsch het volgende:
Die handbagage he en dat checken met die rekken, gaat dat wel eerlijk? Mijn dochter heeft namelijk een Trunky en die voldoet in principe net aan de diepte-eis van 20 cm. Maar als dat rek eigenlijk maar 19,5 cm is ofzo heb ik dus een probleem.
Okee prima dan zal het wel goedkomen. Ook op andere fora berichten dat trunkis wel als handbagage mee mogen.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een trunki wordt niet eens in het rek gedaan. En verder is het echt 20 cm volgens mij want mijn trolley van 20 cm diep past er exact in.
Die 3 euro ticketbelasting past niet in het model van Ryanair. Die 3 euro is geen probleem bij de duurdere tickets, of iemand 107 euro of 110 euro voor een enkele reis betaald, dat maakt niet zoveel uit, maar Ryanair wil graag kunnen stunten met vliegtickets om de toestellen vol te kunnen krijgen in de wintermaanen en dan zit die 3 euro ticketbelasting in de weg, en ook voor de goedkoopste vanaf tarieven is die 3 euro relatief gezien een hoog bedrag.quote:
Is het dan niet verliesgevender om hun vliegtuigen die ze in de zomer wel gebruiken in de winter stil te laten staan dan ze gewoon te laten vliegen. Tuurlijk, je hebt wintersportbestemmingen die waar 's winters meer behoefte aan vluchten maar over dat compenseert de extra vraag in de zomer niet.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:02 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair zal overigens die 17% van de vluchten wellicht al gepland schrappen in de magere wintermaanden gezien de dan mindere load factoren, maar kan dit nu mooi verkopen dat de reden de invoering is van de ticketbelasting.
Ryanair zet in de winter o.a. op Stansted een heleboel vliegtuigen stil. Elk jaar meer. Want ja het is goedkoper om ze niet te vliegen dan wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:54 schreef moddermonster het volgende:
[..]
Is het dan niet verliesgevender om hun vliegtuigen die ze in de zomer wel gebruiken in de winter stil te laten staan dan ze gewoon te laten vliegen. Tuurlijk, je hebt wintersportbestemmingen die waar 's winters meer behoefte aan vluchten maar over dat compenseert de extra vraag in de zomer niet.
Het personeel zou het trouwens ook niet leuk vinden als ze opeens alleen in de zomer mogen werken.
Ja, die is er. Waar vlieg je naar toe?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:35 schreef SomePerson het volgende:
Ik heb een koffer die precies 55x40x20 cm groot is, maar met de pootjes en wieltjes onderop meegeteld is de koffer 60x40x20 cm groot. Ik vlieg vanaf Eindhoven. Is de kans groot dat ze moeilijk gaan doen?
Dublinquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:39 schreef lokpokken het volgende:
[..]
Ja, die is er. Waar vlieg je naar toe?
Je kan het proberen, maar de kans is best wel groot dat je op Dublin gepakt wordt. Je zal dan ¤60,- moeten betalen en voor ¤20,- heb je al een handbagage koffer die wel aan de regels voldoet.quote:
Oké, dankjewelquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:56 schreef lokpokken het volgende:
[..]
Je kan het proberen, maar de kans is best wel groot dat je op Dublin gepakt wordt. Je zal dan ¤60,- moeten betalen en voor ¤20,- heb je al een handbagage koffer die wel aan de regels voldoet.
Ik zie er maar vanaf inderdaad, kan het beter niet riskeren. Ze moeten immers érgens hun geld vandaan halen, als die tickets zo goedkoop zijnquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:59 schreef lokpokken het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet doen want de kans is groot dat ze moeilijk gaan doen.
quote:De resultaten van Ryanair vallen dusdanig tegen dat de prijsvechter de prijs van ingecheckte bagage deze zomer heeft verhoogd van 30 naar 50 euro en piloten de opdracht heeft gegeven langzamer te vliegen.
Dit meldt Sky News. De winst van de budgetmaatschappij daalde het afgelopen kwartaal (van april tot juni) met 21 procent. Reden voor directeur Michael O'Leary om in te grijpen, ook al steeg de omzet in dezelfde periode met 5 procent en het aantal passagiers met 3 procent.
Tijdens een persconferentie in Londen liet O'Leary weten dat de prijsverhoging voor de ingecheckte bagage voor de zomermaanden geldt, omdat passagiers in deze tijd ,,gewoonlijk meer bagage meenemen".
Bij Ryanair checkt al bijna niemand meer bagage in, slechts 19 procent, maar O'Leary streeft ernaar dit percentage op 0 te krijgen. ,,We zullen de prijs blijven opdrijven tot geen enkele reiziger nog koffers wenst in te checken." Belasten van handbagage is vooralsnog niet aan de orde.
Daarnaast moeten de piloten van de budgetmaatschappij vanaf nu 'gas terugnemen' om kerosine te besparen. De vliegtuigen zullen gemiddeld twee minuten langer doen over hetzelfde traject. Het zou een bezuiniging van 80 miljoen euro moeten opleveren.
[quote]
Als je zoveel bagage bij je hebt willen ze je eigenlijk ook helemaal niet als passagier http://www.futuretravelex(...)elf-service-airline/quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:00 schreef SomePerson het volgende:
[..]
Ik zie er maar vanaf inderdaad, kan het beter niet riskeren. Ze moeten immers érgens hun geld vandaan halen, als die tickets zo goedkoop zijn
Als de tas in de bak past mag 'ie als het goed is mee. Als je niet zeker bent of het gaat passen, laat je hem gewoon vanaf een meter hard in de bak vallen, meestal past het dan welquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:22 schreef VeX- het volgende:
Ik vlieg maandag met Ryanair naar Kroatie en ik heb neem een 'zachte' sporttas mee van 50 x 30 x 24 terwijl Ryanair 55 x 40 x 20 toestaat.
Hoe groot is de kans dat ze over die paar cm extra moeilijk gaan doen? Heb al eens eerder met dezelfde tas met Ryanair gereist en dat toen paste hij gewoon in de meetbak met wat proppen.
Ze keuren hem toch niet puur op grond van de afmetingen af toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |