abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:39:26 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:46:52 #2
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127106643
Het Syrische regeringsleger breidt thans, na de inname van Al Quseir, de bevrijding van de stad Aleppo voor.

http://www.dailystar.com.(...)t.ashx#axzz2UaOEoQie

De terroristen, rebellen en de buitenlandse oppositie (Doha-Qatar-coalitie) zijn wanhopig en op de terugtocht. Wanhopig poogt men via "WMD"-leugens een Westerse NAVO-interventie uit te lokken, zoals ook op tv-kanalen bepleit wordt door oorlogshitsers.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:48:05 #3
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127106688
Beelden van 26 mei van Al-Alam (Libanese) televisiejournalisten in het centrum van de stad Al-Quseir. Het Syrische leger heeft deze zeer belangrijke stad in de provincie Homs vrijwel volledig ingenomen, maar buitenlandse jihadisten weigeren zich over te geven en vechten tot de laatste kogel wanhopig verder.

dinsdag 28 mei 2013 @ 13:51:59 #4
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127106809
Het Syrische leger heeft vandaag Dharet Abd Rabbo, een strategisch dorp op het platteland even ten noorden van de stad Aleppo, ingenomen en gezuiverd van rebellengroepen.

Het Syrische leger bereidt na de succesvolle anti-terreuroperaties in Al Quseir (Gouvernement Homs) nu de bevrijding en zuivering van de stad Aleppo voor.

Vandaag is de toevoer van wapens, jihadisten en voorraden vanuit Erdogans Turkije afgesneden voor wat de stad Aleppo betreft. Het kan nu snel gaan, als de NAVO en wahabitische Golfstaten geen plotselinge aanvalsoorlog tegen Syrië beginnen. Voor de vredesconferentie medio juni 2013 in Genève kan het Syrische regeringsleger het eigen land al grotendeels bevrijd en gezuiverd hebben.

pi_127107394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 07:25 schreef RetepV het volgende:
Och, och, de EU gaat het wapenembargo af laten lopen.

De rebellen hebben dus blijkbaar ZO weinig steun onder de bevolking dat ze hulp nodig hebben om Assad af te kunnen zetten.
Je kan het ook omdraaien natuurlijk, Assad heeft blijkbaar zo weinig steun onder de bevolking dat hij de hulp nodig heeft van Iran, Hezbollah, Iraakse shia's en Rusland. Feit is dat de reguliere FSA te weinig middelen heeft en Assad heeft deze wel. Ongelijke strijd, die wordt opgevuld door jihadi's. Als we niet helpen wordt het alleen maar erger. Ik ben voor.

quote:
5s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:07 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Is Libië naar de tyfus gebombardeerd?
Nee, alleen Misrata door Khadaffi en Sirte door de rebellen. Beide zijn voor een groot deel al herbouwd gelukkig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja. Niet meegekregen? Hele infrastructuur en halve steden naar de tering. + honderden 'rebellen' die nog hun ding hebben gedaan. Ik ben 4 jaar geleden in Tripoli en Tunis geweest. Vooral Tripoli was een erg mooie stad, zou nu niet meer naar één van beide heengaan. A) Er valt niks meer te zien.
Tripoli is het enige wat er is te zien? Er staat nog meer dan genoeg overeind hoor.

quote:
B) Overal lopen nu moordenen terroristen.
noem eens een paar voorbeelden van terroristen dan, die nu aan het rondmoorden zijn volgens jou. Khadaffi was ook erg goed in moorden.
Incelfrikandel
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:10:56 #6
104871 remlof
Europees federalist
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:16:53 #7
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127107574
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien natuurlijk, Assad heeft blijkbaar zo weinig steun onder de bevolking dat hij de hulp nodig heeft van Iran, Hezbollah, Iraakse shia's en Rusland. Feit is dat de reguliere FSA te weinig middelen heeft en Assad heeft deze wel. Ongelijke strijd, die wordt opgevuld door jihadi's. Als we niet helpen wordt het alleen maar erger. Ik ben voor.

Assad weinig steun? De CIA heeft verklaard dat in stedelijke gebieden Assad Jr. minstens 73 % van de stemmen zou krijgen bij vrije verkiezingen in 2014.

De FSA-rebellen krijgen raketwerpers, machinegeweren, inlichtingen en training van westerse staten en Golfstaten. Nog maar te zwijgen van de merendeels buitenlandse (50 % tot 95 % volgens Duitse BND-inlichtingen) rebellen en huurlingen en jihadisten.

quote:
Nee, alleen Misrata door Khadaffi en Sirte door de rebellen. Beide zijn voor een groot deel al herbouwd gelukkig.

Libië verzinkt in een groot chaos, stammenoorlog, twisten, terroristische cellen en zelfs massamoorden op personen met donkere huidskleur (Afrikanisme geldt als 'Khadaffi-politiek').

quote:
Tripoli is het enige wat er is te zien? Er staat nog meer dan genoeg overeind hoor.

noem eens een paar voorbeelden van terroristen dan, die nu aan het rondmoorden zijn volgens jou. Khadaffi was ook erg goed in moorden.
"Hunnie doen het ook".

Ik heb het idee dat je ofwel weinig van de situatie weet en gelezen hebt, ofwel bevooroordeeld het nieuws hier wílt blijven geloven, ofwel werkt voor een "betrokken instantie".

Ingelezen personen zouden nooit durven beweren dat President Assad geen steun heeft onder de Syrische bevolking. Hij geniet nog enorme steun. Zelfs wederom groeiende (wellicht voorlopige) steun.

Daardoor heeft het Syrische leger deze maanden ook het gebied rondom Aleppo langzaam terug kunnen veroveren.

De immense wapensmokkel en -steun uit Turkije, Jordanië, Saoedi-Arabië, Qatar, VS (trainingen en raketwerpers) worden langzaamaan afgesneden, maar zijn al twee jaar doorgegaan.

Dit is geen spontane "volksopstand", maar een buitenlands couppoging die volledig mislukt is.

Anders dan Khadaffi en zijn dictatuur, is Assad Jr. niet zomaar een "dictator", maar zeer geliefd - bij een grote meerderheid.
pi_127108241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:16 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Assad weinig steun? De CIA heeft verklaard dat in stedelijke gebieden Assad Jr. minstens 73 % van de stemmen zou krijgen bij vrije verkiezingen in 2014.

De FSA-rebellen krijgen raketwerpers, machinegeweren, inlichtingen en training van westerse staten en Golfstaten. Nog maar te zwijgen van de merendeels buitenlandse (50 % tot 95 % volgens Duitse BND-inlichtingen) rebellen en huurlingen en jihadisten.
bron?

quote:
Libië verzinkt in een groot chaos, stammenoorlog, twisten, terroristische cellen en
Oh? Geef mij daar eens voorbeelden van? Welke stammen zijn precies met elkaar in gevecht nu?

Anders dan wat jij denk zijn stammen meer een stabiliserende factor geweest niet andersom. Rivaliteit in steden, etnische conflicten in vooral Kufra(wat na een militaire interventie voor een groot deel is afgekoeld) en machtsvacuum met bijbehorende criminaliteit en milities zijn het grootste probleem in Libië op dit moment. Stammenconflicten op het platteland dus niet.

quote:
zelfs massamoorden op personen met donkere huidskleur (Afrikanisme geldt als 'Khadaffi-politiek').
Onzin. Dat er discriminatie is tegen zwarten in Libië weet ik. Maar als er een genocide aan de gang was had iemand dat wel gemerkt denk ik zo. Noch mensenrechtenorganisaties noch de mensen die het land hebben bezocht of Libiërs zelf die ik heb gesproken maken daar melding van.

quote:
"Hunnie doen het ook".
Hunnie doet het erger.

quote:
Ik heb het idee dat je ofwel weinig van de situatie weet en gelezen hebt, ofwel bevooroordeeld het nieuws hier wílt blijven geloven,
Dat idee heb je dan fout.

quote:
ofwel werkt voor een "betrokken instantie".
:')__________

Je bent al goed bezig met op de man te spelen zie ik.

quote:
Ingelezen personen zouden nooit durven beweren dat President Assad geen steun heeft onder de Syrische bevolking. Hij geniet nog enorme steun. Zelfs wederom groeiende (wellicht voorlopige) steun.

Daardoor heeft het Syrische leger deze maanden ook het gebied rondom Aleppo langzaam terug kunnen veroveren.

De immense wapensmokkel en -steun uit Turkije, Jordanië, Saoedi-Arabië, Qatar, VS (trainingen en raketwerpers) worden langzaamaan afgesneden, maar zijn al twee jaar doorgegaan.

Dit is geen spontane "volksopstand", maar een buitenlands couppoging die volledig mislukt is.

Anders dan Khadaffi en zijn dictatuur, is Assad Jr. niet zomaar een "dictator", maar zeer geliefd - bij een grote meerderheid.
Vandaar dat Assad hele woonwijken platgooid met clusterbommen omdat hij zo populair is natuurlijk.
Incelfrikandel
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:41:06 #9
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127108396
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

bron?

[..]

Oh? Geef mij daar eens voorbeelden van? Welke stammen zijn precies met elkaar in gevecht nu?

Anders dan wat jij denk zijn stammen meer een stabiliserende factor geweest niet andersom. Rivaliteit in steden, etnische conflicten in vooral Kufra(wat na een militaire interventie voor een groot deel is afgekoeld) en machtsvacuum met bijbehorende criminaliteit en milities zijn het grootste probleem in Libië op dit moment. Stammenconflicten op het platteland dus niet.

Staat in alle kranten. Google is je vriend.

quote:
Onzin. Dat er discriminatie is tegen zwarten in Libië weet ik. Maar als er een genocide aan de gang was had iemand dat wel gemerkt denk ik zo. Noch mensenrechtenorganisaties noch de mensen die het land hebben bezocht of Libiërs zelf die ik heb gesproken maken daar melding van.

Is in de beginfase al gebeurd.

quote:
Vandaar dat Assad hele woonwijken platgooid met clusterbommen omdat hij zo populair is natuurlijk.
Propaganda van Al-Jazeera en CNN. Overgenomen door onze "neutrale" eigen "vrije" staatspersbureaus als BBC en NOS.

Het Syrische leger valt terroristen en hun commandocentra aan. Helaas verscholen terroristen zich steeds weer achter burgers als menselijk schild, bewust.

Tegenwoordig worden alle burgers via een geheime tactiek eerst tijdig geïnformeerd en geëvacueerd. Het Syrische leger had weinig ervaring opgebouwd in 40 jaar tijd met urban guerilla en buitenlandse jihadisten met Taliban-tactieken. Met Russische en Iraanse adviseurs is dat nu sterk verbeterd. Daardoor is Al Quseir morgen geheel gezuiverd van rebellen en terroristen. De burgers zijn eerst geëvacueerd.
pi_127108453
quote:
Hier willen sommige mensen niet aan.... Zij weten wel beter vanaf hun zolderkamer, of hun wordt anders verteld door hun salafistische voorganger :D

Laatst een reactie op de Telegraaf.nl "Ja die Assad is echt een dictator, echt waar, kijk maar, eerst zit zijn vader jaren op de troon en daarna zijn zoon, dat is toch geen democratie " :D
pi_127108703
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:41 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Onzin. Je hebt geen bron dus?

Nogmaals. Noem eens een paar stammen op die nu met elkaar in gevecht zijn in Libië.

quote:
Eerst zeg je dat het nog bezig is en nu zeg dat het al voorbij is? Mooie draai, maar dat lijkt me ook onzin. Waarom maakt niemand daar dan melding van? Zijn de zwarte mensen die Libiërs en bezoekers zagen lopen en meehelpen met het opbouwproces, en ik heb gesproken, daar zwartgeschilderde arabieren ofzo? :') Nogmaals geef een bron voor je zogenaamde genocide.

quote:
Propaganda van Al-Jazeera en CNN. Overgenomen door onze "neutrale" eigen "vrije" staatspersbureaus als BBC en NOS.
Oh natuurlijk die duizenden journalisten en mensenrechtenorganisaties die in Syrië zijn geweest liegen allemaal. Seems legit.
Incelfrikandel
pi_127108843
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Oh natuurlijk die duizenden journalisten en mensenrechtenorganisaties die in Syrië zijn geweest liegen allemaal. Seems legit.
Dat zegt niets. Al Jazeera is van Qatar, CNN van de USA. Beide landen steunen de rebellen. Het is dus niet verwonderlijk dat die media daar over het algemeen redelijk pro-oppositie is. Dat heeft ook te maken met dat hun informatie van de rebellen komt en niet van de regering van Assad.

Net zoals de informatie van Russia Today en Press TV pro-Assad is. Ook niet verwonderlijk.

Van beide partijen (Qatar + USA en Rusland + Iran) staat allang vast welk kamp gesteund wordt, ongeacht wie nu de "bad guy" is.
pi_127109049
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:54 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat zegt niets. Al Jazeera is van Qatar, CNN van de USA. Beide landen steunen de rebellen. Het is dus niet verwonderlijk dat die media daar over het algemeen redelijk pro-oppositie is.
Alsof dat de enige (westerse) media is die er bestaat.

quote:
Dat heeft ook te maken met dat hun informatie van de rebellen komt en niet van de regering van Assad.
Dan moet Assad journalisten hun werk laten doen. Dat doet hij niet en dat doet mij zacht gezegd vermoeden dat hij iets te verbergen heeft. Bij rebellen die journalisten tegenwerken denk ik daar net zo over. Meer het merendeel van de rebellen laten journalisten gewoon grotendeels hun werk doen, ondanks dat die journalisten en mensenrechtenorganisaties meermaals felle kritiek op hen hadden.

quote:
Net zoals de informatie van Russia Today en Press TV pro-Assad is. Ook niet verwonderlijk.

Van beide partijen (Qatar + USA en Rusland + Iran) staat allang vast welk kamp gesteund wordt, ongeacht wie nu de "bad guy" is.
Klopt.
Incelfrikandel
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:01:14 #14
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127109102
quote:

Ik heb het idee dat je ofwel weinig van de situatie weet en gelezen hebt, ofwel bevooroordeeld het nieuws hier wílt blijven geloven, ofwel werkt voor een "betrokken instantie".

Pot verwijt de ketel. Als je iets ander taalgebruik bezigde, had ik je misschien nog serieus kunnen nemen. Maar het is alsof ik commentaar van de Syrische staatstelevisie zit te lezen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_127109130
ben benieuwd wat het in de praktijk zal betekenen het opheffen van de embargo
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127109158
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Alsof dat de enige westerse media is die er bestaat.
Ik noemde die twee omdat Mr_Jacks reactie over die twee ging. En dat is waar jij op reageerde.

Ik wil alleen maar zeggen dat Westerse media (en Arabische media) over het algemeen pro-oppositie is omdat hun info van de rebellen komt. Die info komt van de rebellen omdat het Westen met de rebellen samenwerkt.

Ik wil niet beargumenteren of de rebellen good of bad guys zijn, alleen dat de Westerse media niet objectief is omdat het Westen partij heeft gekozen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:05:29 #17
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127109265
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:02 schreef Slayage het volgende:
Ik denk niet zo heel veel. Ik denk dat een hoop landen hun vingers er niet aan willen branden. Zij die het wel willen zullen weer gehinderd zijn voor logistieke problemen.

En als ik het goed begrijp staat er nu ook niks in de weg om onder de tafel wapens aan Assad te leveren. Er zijn genoeg landen die elke stuiver nu kunnen gebruiken. :)
pi_127109274
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien natuurlijk, Assad heeft blijkbaar zo weinig steun onder de bevolking dat hij de hulp nodig heeft van Iran, Hezbollah, Iraakse shia's en Rusland.
Ik vind het wel heel erg fout om te zeggen dat de hele bevolking voor Assad tegen de FSA zou moeten strijden. Want dat is in principe wat jij zegt.

De hele bevolking is tegen deze hele oorlog. Maar onder Assad zal er in ieder orde en een functionerend land zijn. Onder de FSA zal er een Sharia komen.

What the hell zijn we trouwens aan het doen? In Afghanistan hebben 'we' 200.000 mensen gedood om de Taliban te verwijderen zodat er geen sharia wetgeving zou zijn. Ik heb beelden moeten aankijken waar Taliban in een stadion vrouwen door hun hoofd schoten, etc.

Maar wat doen 'we' nu? In Libie hebben 'we' de Sharia aan de macht gebracht. En in Syrie gaan we het nog eens dunnetjes overdoen.

Waarom de fuck zijn 'we' Israel aan het beschermen, een fucking klote instabiel land, geleid door een stel fanatieke fascistische kut-Israeliers. Terwijl we een land als Syrie, wat al jarenlang relatief stabiel is, kapot gaan maken.

Al die shitzooi waar we hier over discussieren is allemaal bullshit, een rad voor je ogen wordt er gedraaid. Het gaat 'ons' om controle over het land Syrie, en niet om die bevolking te helpen tegen hun o zo monsterlijke regeringsleider, die in werkelijkheid helemaal niet zo monsterlijk is.

En door dit te schrijven ben ik natuurlijk ook ineens 'geradicaliseerd' en moet ik in de gaten gehouden worden. Fuck it, ons eigen regime zuigt gewoon. Met leugens probeert dat het volk achter zich te houden, of in ieder geval om er voor te zorgen dat we thuis blijven zitten om alles lekker afstandelijk op de TV te bekijken.

:r

quote:
Feit is dat de reguliere FSA te weinig middelen heeft en Assad heeft deze wel. Ongelijke strijd, die wordt opgevuld door jihadi's. Als we niet helpen wordt het alleen maar erger. Ik ben voor.
Ja, prima zo, houden zo die te weinig middelen. Als we die FSA *WEL* helpen, helpen we gvd ook die fucking Jihadi's. Waarom zouden we DAT doen? Ben jij waanzinnig?

Of heb jij ook zo'n waanbeeld dat wij die Jihadi's wel onder controle kunnen houden? Dat we ze daar aan de macht brengen en dat ze dan rustig blijven en ons helpen? Dat is nota bene Imperialisme!

En dat zo'n scenario niet tot enige oplossing leidt, is toch al lang duidelijk? Khadaffi WAS zo'n soort Jihadi die door 'ons' aan de macht was gebracht. Assad net zo, ook een marionet van het Westen die nu ineens moeilijk doet en vervangen moet worden door een andere marionet. Het halve Midden-Oosten zit al meer dan 100 jaar vol met marionetten van de VS, Frankrijk en Engeland. En al 100 jaar hebben wij last van de gevolgen: bomaanslagen, terreur, vreselijke beelden op TV, propaganda, allerlei andere bullshit. Ik wordt gvd. door mijn eigen regering geterroriseerd met al die propaganda.

Zo, ik heb gezegd.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:08:12 #19
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127109350
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:05 schreef RetepV het volgende:
Assad net zo, ook een marionet van het Westen...
Assad is geen marionet van het Westen. Als je je frustratie wilt uiten moet je niet dit soort onzin verkondigen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:11:51 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127109470
quote:

En door dit te schrijven ben ik natuurlijk ook ineens 'geradicaliseerd' en moet ik in de gaten gehouden worden. Fuck it, ons eigen regime zuigt gewoon. Met leugens probeert dat het volk achter zich te houden, of in ieder geval om er voor te zorgen dat we thuis blijven zitten om alles lekker afstandelijk op de TV te bekijken.

Nee, dat doet Assad door journalisten niet hun werk te laten doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127109634
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:02 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik noemde die twee omdat Mr_Jacks reactie over die twee ging. En dat is waar jij op reageerde.
Je bedoelt veldkamp?

quote:
Ik wil alleen maar zeggen dat Westerse media (en Arabische media) over het algemeen pro-oppositie is omdat hun info van de rebellen komt. Die info komt van de rebellen omdat het Westen met de rebellen samenwerkt.

Ik wil niet beargumenteren of de rebellen good of bad guys zijn, alleen dat de Westerse media niet objectief is omdat het Westen partij heeft gekozen.
Ja, ik begrijp je punt. Ik ben het er alleen niet mee eens. Dat een groot gedeelte van de media onder die invloed staat en niet objectief is ben ik wel met je eens. Maar allemaal? Dat veel media (terecht) flinke kritiek uiten op de rebellen bewijst toch al het tegendeel?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:02 schreef Slayage het volgende:
Mogelijk is dat de wapens al opgeslagen liggen in Turkije voor het geval het embargo opgeheven zou worden. Als dat zo is kunnen we de leveranties al in juni zien denk ik. Maar misschien gebruiken ze dit alleen maar als pressiemiddel tegen Assad en gebeurt er nog steeds niks.
Incelfrikandel
pi_127109709
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:05 schreef Ugjerke het volgende:

Mogelijk is dat de wapens al opgeslagen liggen in Turkije voor het geval het embargo opgeheven zou worden. Als dat zo is kunnen we de leveranties al in juni zien denk ik. Maar misschien gebruiken ze dit alleen maar als pressiemiddel tegen Assad en gebeurt er nog steeds niks.
deze hele situatie doet me eigenlijk denken aan iran/contra
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127109857
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
En jij denkt dat daar niet nu extra scherp op zal worden gelet?
Vooralsnog worden de aanvoer lijnen van de terroristen een voor een afgesneden.
pi_127109981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:23 schreef mr_jack het volgende:

[..]

En jij denkt dat daar niet nu extra scherp op zal worden gelet?
Vooralsnog worden de aanvoer lijnen van de terroristen een voor een afgesneden.
op gelet door wie?
-Rabia Al-Basri
pi_127110189
quote:
Russen leveren Assad raketschild tegen invasie
Bewerkt door: redactie − 28/05/13, 13:24 − bron: AP

© AFP. Syrische demonstranten tijdens een anti-regime protest in Hass in de provincie Idlib.
Rusland levert het Syrische regime een rakettenschild om een buitenlandse interventie in het land tegen te gaan. Dat heeft de Russische onderminister van Buitenlandse Zaken Sergej Ryabkov dinsdag bevestigd.

Het gaat om luchtafweersystemen met S-300 raketten voor de lange afstand. Of Rusland al van deze raketten heeft afgeleverd, wilde Ryabkov niet zeggen. Wel zei hij dat Moskou niet van plan is de deal met de regering van de Syrische president Bashar al-Assad af te blazen, ondanks de krachtige kritiek van Israël en het Westen.

Heethoofden
Volgens Ryabkov zal het rakettenschild 'de heethoofden' die een militaire interventie in Syrië overwegen hiervan afhouden. Eerder dinsdag hekelde Ryabkov de beslissing van de Europese Unie om het wapenembargo tegen Syrië niet te verlengen. Deze beslissing ondermijnt de inspanningen die Rusland en de Verenigde Staten zich getroosten om vredesbesprekingen in gang te zetten en te bemiddelen tussen beide partijen in het Syrische conflict, zei hij.

Ryabkov reageerde op het nieuws uit Brussel, waar de ministers van buitenlandse zaken van de EU-lidstaten maandagavond laat overeenkwamen om het wapenembargo tegen Syrië, dat zaterdag 1 juni afloopt, niet te verlengen. Deze beslissing maakt het de EU-landen mogelijk om de oppositie in Syrië van wapens te voorzien.

Wapens mogen echter pas vanaf 1 augustus geleverd worden, en pas als blijkt dat het door de VS en Rusland aangekondigde vredesberaad over Syrië is mislukt. Er moet verder scherp worden geselecteerd welke rebellengroeperingen wapens krijgen en het zal om een beperkt aantal soorten wapens gaan.

Israël waarschuwt Rusland
Het Israëlische leger is er op voorbereid de Russische leveranties met geweld te onderscheppen. Daar zinspeelt de Israëlische minister van defensie Moshe Yaalon op.

Israël heeft er eerder al bij Rusland op aangedrongen geen luchtafweersystemen met de geavanceerde S-300 raketten te leveren aan het regime van Assad. Israël is bang dat de raketten in handen van de Libanese Hezbollah-beweging belanden.

Yaalon zei dinsdag dat het er op lijkt dat de raketten nog niet onderweg zijn naar Syrië, maar dat het leger 'weet wat het moet doen' als de levering doorgaat.
http://www.volkskrant.nl/(...)-tegen-invasie.dhtml

Hm, dus de Russen verkopen een raketschild aan Assad en Israël zegt dat ze het kapot gaan maken. Interessante wending.
pi_127110305
quote:
Israël waarschuwt Rusland
Het Israëlische leger is er op voorbereid de Russische leveranties met geweld te onderscheppen. Daar zinspeelt de Israëlische minister van defensie Moshe Yaalon op.

Israël heeft er eerder al bij Rusland op aangedrongen geen luchtafweersystemen met de geavanceerde S-300 raketten te leveren aan het regime van Assad. Israël is bang dat de raketten in handen van de Libanese Hezbollah-beweging belanden.

Yaalon zei dinsdag dat het er op lijkt dat de raketten nog niet onderweg zijn naar Syrië, maar dat het leger 'weet wat het moet doen' als de levering doorgaat.
pi_127110519
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Clusterbommen, door Amerika geleverd. Heeft 'ie goedkoop in de uitverkoop kunnen krijgen toen de NATO besloot dat clusterbommen niet meer mochten. Zonde om te vernietigen, beter om door te verkopen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:47:39 #28
pi_127110552
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:46 schreef RetepV het volgende:

[..]

Clusterbommen, door Amerika geleverd. Heeft 'ie goedkoop in de uitverkoop kunnen krijgen toen de NATO besloot dat clusterbommen niet meer mochten. Zonde om te vernietigen, beter om door te verkopen.
Als dat al waar is maakt dat Assad niet meer populair bij zijn eigen (dode) landgenoten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:48:16 #29
104871 remlof
Europees federalist
pi_127110573
Israël zal niet eens toestaan dat het wordt gebouwd, ze gaan de transporten al onderscheppen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:48:51 #30
38496 Perrin
pi_127110594
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:40 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Hoog spel..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:53:51 #31
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127110771
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoog spel..
We hebben in het verleden wel gezien dat Israel iets minder moeilijk doet over zulke acties dan de rest van de internationale gemeenschap.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:56:42 #32
38496 Perrin
pi_127110864
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:53 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

We hebben in het verleden wel gezien dat Israel iets minder moeilijk doet over zulke acties dan de rest van de internationale gemeenschap.
Idd. Meestal menen ze wat ze zeggen. En het Israëlische leger dat Russische militaire transporten onderschept.. :X Laten we maar hopen dat het zover niet komt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_127110875
Alsof Israel de Russische transporten durft aan te vallen :')
Ура для россии
pi_127110914
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:40 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

quote:
Russia says it will go ahead with deliveries of S-300 anti-aircraft missiles to Syria, and that the arms will help deter foreign intervention.

Deputy Foreign Minister Sergei Ryabkov said the missiles were a "stabilising factor" that could dissuade "some hotheads" from entering the conflict.

Russia also criticised an EU decision not to renew an arms embargo on Syria. (BBC)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_127111076
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:56 schreef Woestijnvos het volgende:
Dan valt Rusland Israël aan, USA valt Rusland aan en houden we op het eind alleen maar China over
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:04:16 #36
104871 remlof
Europees federalist
pi_127111113
quote:
Onderscheppen op volle zee (bijvoorbeeld) is niet per se aanvallen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:04:41 #37
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_127111126
Fuck.. -O-
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_127111261
Israel heeft groot gelijk. Niet accepteren om hun eigen volk te beschermen, geef ze eens ongelijk.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_127111283
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Idd. Meestal menen ze wat ze zeggen. En het Israëlische leger dat Russische militaire transporten onderschept.. :X Laten we maar hopen dat het zover niet komt.
Zo dramatisch zal het niet zijn, en vanzelfsprekend wordt niets aangevallen als er Russen in de buurt zijn.
pi_127111368
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:01 schreef Ugjerke het volgende:
Maar het is alsof ik commentaar van de Syrische staatstelevisie zit te lezen.
Ja, klinkt héél anders dan de Westerse propaganda.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:18:20 #41
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127111653
Goede zaak dat de russen de wapenleveranties aan assad door laten gaan als de eu de jihadisten steunt moet assad ook extra worden ondetsteund,
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:18:51 #42
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127111671
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:11 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ja, klinkt héél anders dan de Westerse propaganda.
Meh, misschien iets minder opzweperig. Ik heb nog geen NOS-presentator horen praten over hoe de glorieuze rebellen het kwaad zullen overwinnen en het land zullen zuiveren etc. etc. :P Maar verder: zelfde verhaal vanuit een ander perspectief.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:19:33 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127111706
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Goede zaak dat de russen de wapenleveranties aan assad door laten gaan als de eu de jihadisten steunt moet assad ook extra worden ondetsteund,
Ach gus, weer in je Trollmodus vervallen, pandarijder?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:23:35 #44
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127111855
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:08 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Israel heeft groot gelijk. Niet accepteren om hun eigen volk te beschermen, geef ze eens ongelijk.
Het aanvallen van Syrië en de Syrische strijdkrachten en het bombarderen van regeringsdoelen en voedselvoorraden valt juridisch niet onder zelfverdediging.

Israël lijkt erop uit om een grote regionale oorlog te provoceren en in het kader daarvan Iran en Hezbollah te kunnen vernietigen. Dat zal een regionale grote oorlog, sektarisme, maar ook groter gevaar voor de Israëli's wereldwijd en voor joodse gemeenschappen betekenen.

Alleen bankiers die aan een Derde Wereldoorlog zouden blijven verdienen, zouden zulk beleid steunen.

Normale Israëli's willen geen oorlogen zoals Netanyahu en zijn oorlogshaviken.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:24:09 #45
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127111880
quote:
Blokkade of bombardementen op Russische schepen of Russische marinebasis in Tartous betekent een enorme regionale escalatie.

Dat weet Israël ook wel.
pi_127111881
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:18 schreef Ugjerke het volgende:
Meh, misschien iets minder opzweperig.
Ach, 's lands wijs, 's lands eer. In Syrië zijn ze toch afhankelijk van de steun van het volk. Bij ons beslissen ze alles op dat niveau zonder ons. Althans, ik heb niemand horen vragen of we die 'regime change' agenda steunen.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_127111966
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:23 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Het aanvallen van Syrië en de Syrische strijdkrachten en het bombarderen van regeringsdoelen en voedselvoorraden valt juridisch niet onder zelfverdediging.

Israël lijkt erop uit om een grote regionale oorlog te provoceren en in het kader daarvan Iran en Hezbollah te kunnen vernietigen. Dat zal een regionale grote oorlog, sektarisme, maar ook groter gevaar voor de Israëli's wereldwijd en voor joodse gemeenschappen betekenen.

Alleen bankiers die aan een Derde Wereldoorlog zouden blijven verdienen, zouden zulk beleid steunen.

Normale Israëli's willen geen oorlogen zoals Netanyahu en zijn oorlogshaviken.
Dit is niet zonder oorlog op te lossen. Eerst Iran van de kaart vegen of toch minimaal terug naar de middeleeuwen. Maar pas na augustus graag :Y
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:26:36 #48
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127111979
Rusland levert defensieve wapensystemen.

De NAVO en de wahabitische Arabische Golfmonarchieën/-dictators leveren volop aanvalswapens, terreurwapens, materiaal voor zelfmoordenaars, magneetbommen enz. enz.

Universiteiten, artsen, ambtenaren, intellectuelen, religieuze minderheden, gematigde imams, kerken zijn de doelwitten van de Westers-gesteunde terroristen.

Rusland valt niets te verwijten in dezen. Syrië en haar regering zijn een soevereine staat waartegen een internationale terreurstrategie wordt uitgevoerd. Helaas.

Dit gevaar is zo enorm, dat niet alleen jihadisten en salafisten zoals in Londen voortaan ook in Amsterdam kunnen rondlopen, maar vooral omdat er een grootschalige regionale oorlog kan volgen met de Derde Wereldoorlog tot gevolg. Rusland, Wit-Rusland, Oekraïne liggen dan heel dichtbij, Nederlanders.
pi_127112024
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Die wapensystemen zullen weinig veranderen in het huidige conflict, tevens krijgen de rebellen nu niet opeens een lading wapens over zich heen. Rare conclusie derhalve.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:28:39 #50
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127112080
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:24 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ach, 's lands wijs, 's lands eer. In Syrië zijn ze toch afhankelijk van de steun van het volk. Bij ons beslissen ze alles op dat niveau zonder ons. Althans, ik heb niemand horen vragen of we die 'regime change' agenda steunen.
Je weet op het moment dat je naar het stemhokje mag gaan welke partijen over het algemeen voor of tegen regime change zijn? :P
pi_127112083
Ach mensch, maak je niet zo druk. Het mooie weer komt eraan en ook een nieuwe griep. Wie weet sterft de helft van de wereldbevolking voor die tijd wel uit. *O*
pi_127112190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:24 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Wat een onzin weer. Als je echt denkt dat het leven in Syrië sinds 1971 beter is dan hier ben je compleet onwetend.
pi_127112250
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:28 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Je weet op het moment dat je naar het stemhokje mag gaan welke partijen over het algemeen voor of tegen regime change zijn? :P
Je meent dit serieus? Je meent dat je serieus denkt dat wij iets in te brengen hebben ? ;(
De politiek zegt A en doet B en over 4 jaar stem je op een ander die B zegt en A doet.

En maar klagen over andere landen die geen democratie hebben..
pi_127112258
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:28 schreef Ugjerke het volgende:
Niet echt. Volgens mij zijn ze 'linksom' of 'rechtsom' allemaal vóór. De één omdat-ie Moslims haat. De volgende omdat-ie helemaal opgewonden raakt van alles wat naar militair geweld riekt. En de rest, héél genuanceerd, omdat hun maakbare academische model-wereld er om vraagt.
pi_127112310
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:30 schreef waht het volgende:
Als je echt denkt dat het leven in Syrië sinds 1971 beter is dan hier ben je compleet onwetend.
Geen idee uit welke hoge hoed je dát konijn nou weer tovert......
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:35:57 #56
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127112426
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:32 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Je meent dit serieus? Je meent dat je serieus denkt dat wij iets in te brengen hebben ? ;(
De politiek zegt A en doet B en over 4 jaar stem je op een ander die B zegt en A doet.

En maar klagen over andere landen die geen democratie hebben..
Ja, ik denk serieus dat we de middelen hebben om iets in te brengen. Dat we ze niet gebruiken, elke keer op dezelfde type politici stemmen en vervolgens klagen dat we niks in te brengen hebben is een ander verhaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:32 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Niet echt. Volgens mij zijn ze 'linksom' of 'rechtsom' allemaal vóór. De één omdat-ie Moslims haat. De volgende omdat-ie helemaal opgewonden raakt van alles wat naar militair geweld riekt. En de rest, héél genuanceerd, omdat hun maakbare academische model-wereld er om vraagt.
Ik ga er niet vanuit dat de SP opeens oorlog met Syrië gaat propageren. Doen ze dit wel, worden ze heel snel terug gefloten door het partijcongres.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:39:00 #57
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127112555
De propaganda was in 2007, toen Israël=Amerika poogde Assad Jr. te laten breken met Rusland en Iran, nog heel anders in de CNN, ABC, NBC enz.

Vergelijk dat met de huidige eenzijdige berichtgeving en demonisering van het Syrische leger en de Syrische president Assad.
pi_127112716
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:35 schreef Ugjerke het volgende:
Ik ga er niet vanuit dat de SP opeens oorlog met Syrië gaat propageren. Doen ze dit wel, worden ze heel snel terug gefloten door het partijcongres.
Er is altijd wel ergens een politieke schaamlap te vinden. En ik erken dat de SP in dit soort dossiers redelijk integer TEGEN de opmars van de NAVO heeft gestemd, en geageerd. Maar als klassieke liberaal ligt Mao bij mij wat zwaar op de maag. ;)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:43:40 #59
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_127112763
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:41 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het Syrische leger valt terroristen en hun commandocentra aan. Helaas verscholen terroristen zich steeds weer achter burgers als menselijk schild, bewust.

Tegenwoordig worden alle burgers via een geheime tactiek eerst tijdig geïnformeerd en geëvacueerd. Het Syrische leger had weinig ervaring opgebouwd in 40 jaar tijd met urban guerilla en buitenlandse jihadisten met Taliban-tactieken. Met Russische en Iraanse adviseurs is dat nu sterk verbeterd. Daardoor is Al Quseir morgen geheel gezuiverd van rebellen en terroristen. De burgers zijn eerst geëvacueerd.
Dit is allemaal door terroristen gepleegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:46:12 #60
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127112864
Een goed beeld van wat Syriërs echt zelf denken en de verschillen tussen Syriërs en vaak zelfs niet-Syrische Moslimbroederschap, Salafisten en andere pro-FSA-Al-Nusra-sympathisanten.

Bekijk vooral 24min00 en 47min13. De Syrische studente Mimi al-Laham vertelt haar open en eerlijke analyse, gebaseerd op eigen ervaringen en studies.

In Australië op tv, dat formeel geen partij heeft gekozen formeel (wel vaak pro-UK) en veel Syrische immigranten kent.

Een eerlijke uitzending, geen pro-rebellenpropaganda en "dictator Assad" verhalen zoals op Nieuwsuur en Christ Klep.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:47:36 #61
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127112922
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:43 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dit is allemaal door terroristen gepleegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Libische huurlingen en jihadisten die door de Verenigde Staten/CIA in het geheim in Jordanië in kampen zijn opgeleid ja.

Dat zijn geen Syriërs, maar terroristen. En zij kennen urban guerilla en verschansen zich in huizen. De burgers zijn al door de Syrische overheid in november 2012 uit Darayya geëvacueerd.

De vernietigde kerken en woonhuizen zijn doelbewust door de terroristen vernietigd. Terreur zaaien. Angst.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:51:36 #62
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127113075
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:42 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Er is altijd wel ergens een politieke schaamlap te vinden. En ik erken dat de SP in dit soort dossiers redelijk integer TEGEN de opmars van de NAVO heeft gestemd, en geageerd. Maar als klassieke liberaal ligt Mao bij mij wat zwaar op de maag. ;)
Snap ik. Van de "soort van liberaalachtige" partijen zou ik het zo 1, 2, 3 ook niet weten. Het soms liberale GroenLinks is ook geen anti-oorlogspartij meer. Waar D66 staat is mij altijd een raadsel. De VVD zou ik in het pro-oorlogkamp scharen.

Als klassiek liberaal heb je het sowieso lastig in ons politieke landschap. Misschien dat er wat JOVD'ers opstaan die het conservatieve beleid van hun moederpartij zat zijn en een echte liberale partij of beweging beginnen. Maar dan zit je nog steeds meer in de neo-liberale hoek.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:52:41 #63
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_127113103
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:47 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

De Libische huurlingen en jihadisten die door de Verenigde Staten/CIA in het geheim in Jordanië in kampen zijn opgeleid ja.

Dat zijn geen Syriërs, maar terroristen. En zij kennen urban guerilla en verschansen zich in huizen. De burgers zijn al door de Syrische overheid in november 2012 uit Darayya geëvacueerd.

De vernietigde kerken en woonhuizen zijn doelbewust door de terroristen vernietigd. Terreur zaaien. Angst.
Dus de terroristen hebben de hele stad in puin geholpen zoals je het in de video kunt zien?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:53:10 #64
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_127113133
WTF heeft Israel in zijn anus? Ze denken dat ze de baas zijn ofzo. Als ik een peuk lever aan een persoon op het station, ga jij dan ook mij bedreigen omdat het rook ervan ook schadelijk is voor jou? WTF Israel hou op met je bullshit.
pi_127113399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:52 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dus de terroristen hebben de hele stad in puin geholpen zoals je het in de video kunt zien?
Indirect wel ja, als je vanuit een huis op een tank schiet met een RPG....
  dinsdag 28 mei 2013 @ 17:03:27 #66
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127113522
quote:

Circa 140.000 in het FSA die voorheen in het leger van Bashar zaten :W :W :W :W 140.000.....waarom denk je dat die opeens overgelopen zijn beste kameraad?

Nog geen 10.000 jihadies, 7 tot 9% van het totale aantal dat tegen Bashar vecht. Laten we zeggen dat ze ernaast zitten, 15% dan. Jij je zin.

Het waren Libiers die de kogel door het achterhoofd van Khadafi schoten :Y
Het zijn ook Syriers die Bashar al-Assad wat lood in zijn achterhoofd pompen :W
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 17:05:56 #67
8781 crew  Frutsel
pi_127113595
Graag in het centrale Syrie topic tot zo ver.
pi_127113677
quote:

[..]

Weer een pareltje. :')
pi_127114079
quote:

[..]

Ik vind het wel heel erg fout om te zeggen dat de hele bevolking voor Assad tegen de FSA zou moeten strijden. Want dat is in principe wat jij zegt.
Nee, dat zeg ik niet. Jij zegt dat de FSA te weinig steun heeft en daarom hulp nodig zou hebben van de EU. Met die logica kun je dat ook omdraaien zeg ik. Met een leger van 400k+ en uitgebreide buitenlandse militaire en logistieke steun nog steeds geen 'impopulaire' rebellengroep kunnen neerslaan.

quote:
De hele bevolking is tegen deze hele oorlog. Maar onder Assad zal er in ieder orde en een functionerend land zijn. Onder de FSA zal er een Sharia komen.
Het eeuwige excuus van de dictators. Dat het zover heeft mogen komen is Assad's schuld.

quote:
What the hell zijn we trouwens aan het doen? In Afghanistan hebben 'we' 200.000 mensen gedood om de Taliban te verwijderen zodat er geen sharia wetgeving zou zijn. Ik heb beelden moeten aankijken waar Taliban in een stadion vrouwen door hun hoofd schoten, etc.
Ik ook. Je punt?

Maar weet je, Afghanistan is niet het enige land waar weerloze vrouwen door hun hoofd worden geschoten. Neem nu Assad die zo'n zuivering wel handig vond ik bijvoorbeeld Houla. Waarom mag de Taliban geen vrouwen door hun hoofd schieten maar Assad wel?

quote:
Maar wat doen 'we' nu? In Libie hebben 'we' de Sharia aan de macht gebracht.
Uhm, nee. Bron?

quote:
En in Syrie gaan we het nog eens dunnetjes overdoen.
Nee, dat gaan we nu juist voorkomen. Tenminste dat is de bedoeling.

quote:
Terwijl we een land als Syrie, wat al jarenlang relatief stabiel is, kapot gaan maken.
Dat is Assad's schuld.

quote:
Al die shitzooi waar we hier over discussieren is allemaal bullshit, een rad voor je ogen wordt er gedraaid. Het gaat 'ons' om controle over het land Syrie,
Dat zal best.

quote:
en niet om die bevolking te helpen tegen hun o zo monsterlijke regeringsleider, die in werkelijkheid helemaal niet zo monsterlijk is.
Assad is echt wel een monster.

quote:

:r
Dat doet Assad nog eens veel beter :Y

quote:
Ja, prima zo, houden zo die te weinig middelen. Als we die FSA *WEL* helpen, helpen we gvd ook die fucking Jihadi's. Waarom zouden we DAT doen?
De hele reden dat de jihadi's zo hebben kunnen groeien is omdat we te weinig/geen hulp boden aan de gematigde groepen daar. Wat ik wil is dat gematigde groepen worden bewapend om ook daar een einde aan te maken. Zodat de burgeroorlog die na Assad begint tenminste gewonnen wordt door de 'goede' mensen. Doen we dat niet zal de macht van de jihadi's alleen maar groeien want die hebben geen gebrek aan middelen. Als we dit 2 jaar geleden hadden gedaan hadden we het probleem van die jihadi's nooit op zulke schaal gehad.

En ik erken de risico's van het bewapenen, maar het alternatief is veel, veel erger. Dus ik ben voor.

quote:
Ben jij waanzinnig?
Doe normaal vriend, ik ken je niet.

quote:
Of heb jij ook zo'n waanbeeld dat wij die Jihadi's wel onder controle kunnen houden? Dat we ze daar aan de macht brengen en dat ze dan rustig blijven en ons helpen?!
Nee.

quote:
En dat zo'n scenario niet tot enige oplossing leidt, is toch al lang duidelijk? Khadaffi WAS zo'n soort Jihadi die door 'ons' aan de macht was gebracht. Assad net zo, ook een marionet van het Westen die nu ineens moeilijk doet en vervangen moet worden door een andere marionet.
quote:
Assad is geen marionet van het Westen. Als je je frustratie wilt uiten moet je niet dit soort onzin verkondigen.
Incelfrikandel
  dinsdag 28 mei 2013 @ 17:28:42 #71
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_127114283
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_127114331
Er is eigenlijk geen échte liberale partij in Nederland. Niet eens in 'het Westen', eigenlijk. Het is een bizarre mix van groeperingen die zich geroepen voelen voor God te spelen, goochelend met quasi-wetenschappelijke sociaal-Darwinistische modelletjes van ideale mensen in ideale samenlevingen, waar een klassieke liberaal van gruwt. Of het zijn 'greed-is-good' asos, die hun moeder nog verkopen als ze denken er zelf beter van te kunnen worden. Aangevuld met opportunistische machtswellustelingen, of cynische intriganten die weten hoe eenvoudig het is om anderen op te hitsen tegen bepaalde groepen in de samenleving, en die bereid zijn ALLES te beweren wat hen volgens de Hond een zeteltje extra oplevert. }:|
pi_127114680
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 17:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Jij zegt dat de FSA te weinig steun heeft en daarom hulp nodig zou hebben van de EU. Met die logica kun je dat ook omdraaien zeg ik. Met een leger van 400k+ en uitgebreide buitenlandse militaire en logistieke steun nog steeds geen 'impopulaire' rebellengroep kunnen neerslaan.
Ja precies, want vechten tegen enkele duizend a 10 duizenden guerilla strijders die zich alleen in de steden begeven is ook erg gemakkelijk.

[..]
quote:
Het eeuwige excuus van de dictators. Dat het zover heeft mogen komen is Assad's schuld.
Eeuwige schuldvraag discussie, zonder gewapende opstand was dit niet gebeurd, het is maar net hoe je het bekijkt...

[..]

quote:
Ik ook. Je punt?
Holle retoriek, Wat is jouw punt?

quote:
Maar weet je, Afghanistan is niet het enige land waar weerloze vrouwen door hun hoofd worden geschoten. Neem nu Assad die zo'n zuivering wel handig vond ik bijvoorbeeld Houla. Waarom mag de Taliban geen vrouwen door hun hoofd schieten maar Assad wel?
Weer zo'n stellige bewering dat Assad dit op zijn geweten zou hebben. Kom met bewijzen. bronnen.
Voorals nog wijzen er ook genoeg vingers naar de rebellen zelf..
[..]

quote:
Uhm, nee. Bron?
Google gewoon even op "Sharia Libya" : http://lmgtfy.com/?q=sharia+libya
Genoeg te vinden....
maar Googlen is te moeilijk voor jouw, en waarom zou je, jij hebt toch altijd gelijk :D

[..]
quote:
Nee, dat gaan we nu juist voorkomen. Tenminste dat is de bedoeling.

[..]

Dat is Assad's schuld.

[..]

Dat zal best.

[..]

Assad is echt wel een monster.

[..]

Dat doet Assad nog eens veel beter :Y

Verder nog wat ongegronde persoonlijke meningen, volledig on-onderbouwd.

quote:
De hele reden dat de jihadi's zo hebben kunnen groeien is omdat we te weinig/geen hulp boden aan de gematigde groepen daar. Wat ik wil is dat gematigde groepen worden bewapend om ook daar een einde aan te maken. Zodat de burgeroorlog die na Assad begint tenminste gewonnen wordt door de 'goede' mensen. Doen we dat niet zal de macht van de jihadi's alleen maar groeien want die hebben geen gebrek aan middelen. Als we dit 2 jaar geleden hadden gedaan hadden we het probleem van die jihadi's nooit op zulke schaal gehad.
waarom een minderheid helpen een leider af te zetten? Sinds wanneer is dat onze pakkie aan?
Blijkbaar hadden ze te weinig support, want als 80% van Syrie ze steunde had het niet zo lang geduurt om Assad af te zetten :D

quote:
En ik erken de risico's van het bewapenen, maar het alternatief is veel, veel erger. Dus ik ben voor.
Top dat jij voor bent! Heb je dit al doorgebeld aan Verhofstad, Hague , Cameron , etc?
Dan kunnen ze dat meenemen in hun beoordeling :D

quote:
[..]

Doe normaal vriend, ik ken je niet.

[..]

Nee.
Ook allemaal weer goed onderbouwd.
Je gaat voor de nominering meest inhoudsloze user van het jaar 2013?
[..]

[..]

[/quote]
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:15:59 #74
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127115542
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:27 schreef waht het volgende:

[..]

Die wapensystemen zullen weinig veranderen in het huidige conflict, tevens krijgen de rebellen nu niet opeens een lading wapens over zich heen. Rare conclusie derhalve.
het signaal is nogal verkeerd net voor een vredesconferentie. De Britten zeggen dat ze met Assad willen onderhandelen, maar wat valt er te onderhandelen als je vijandige splintergroeperingen ondersteunt met wapens. Er valt prima te praten met Assad over ontwapening van de rebellen en een eventuele vrijgeleide van hen naar het buitenland, maar dan moet het ook ophouden met de vijandigheden en vooral ook met de steun aan de oppositie.

Het besluit van de EU om wapenleveranties toe te staan aan de rebellen en handhaving van de sancties tegen het legitieme regime is een klap in het gezicht van iedereen die een vreedzame oplossing wil. De russen zijn nu gedwongen Assad verder te bewapenen, waarom dan nog een vredesconferentie? Lavrov is niet voor niets nogal pessimistisch.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127115621
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

het signaal is nogal verkeerd net voor een vredesconferentie. De Britten zeggen dat ze met Assad willen onderhandelen, maar wat valt er te onderhandelen als je vijandige splintergroeperingen ondersteunt met wapens. Er valt prima te praten met Assad over ontwapening van de rebellen en een eventuele vrijgeleide van hen naar het buitenland, maar dan moet het ook ophouden met de vijandigheden en vooral ook met de steun aan de oppositie.

Het besluit van de EU om wapenleveranties toe te staan aan de rebellen en handhaving van de sancties tegen het legitieme regime is een klap in het gezicht van iedereen die een vreedzame oplossing wil. De russen zijn nu gedwongen Assad verder te bewapenen, waarom dan nog een vredesconferentie? Lavrov is niet voor niets nogal pessimistisch.
Nee, dit is te vertalen als "als je geen vrede sluit gaan we de rebellen bewapenen en jou laten sterven."

En de Russen moeten natuurlijk hun klep houden over vrede, die willen enkel geld verdienen en hun machtspositie behouden, net als Iran.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:20:41 #76
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127115689
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:18 schreef waht het volgende:

[..]

Nee, dit is te vertalen als "als je geen vrede sluit gaan we de rebellen bewapenen en jou laten sterven."

En de Russen moeten natuurlijk hun klep houden over vrede, die willen enkel geld verdienen en hun machtspositie behouden, net als Iran.
Vrede is prima mogelijk, maar dan wel zo dat de rebellen ontwapend en uit Syrie gezet worden. Laat ze maar asiel zoeken in Engeland.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127115728
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Vrede is prima mogelijk, maar dan wel zo dat de rebellen ontwapend en uit Syrie gezet worden. Laat ze maar asiel zoeken in Engeland.
Het zijn vooral ontevreden Syriërs, die kun je niet uit hun eigen land zetten.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:57:21 #78
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127117046
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:21 schreef waht het volgende:

[..]

Het zijn vooral ontevreden Syriërs, die kun je niet uit hun eigen land zetten.
Die moeten in principe dan ook gewoon berecht worden in Syrie, er valt wellicht te praten over strafvermindering of ballingschap. De buitenlandse strijders moeten natuurlijk sowieso het land uit en kunnen prima asiel aanvragen aan de Engelsen, aangezien zij zo gecharmeerd zijn van die rebellen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127118155
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 17:44 schreef mr_jack het volgende:

[..]

Ja precies, want vechten tegen enkele duizend a 10 duizenden guerilla strijders die zich alleen in de steden begeven is ook erg gemakkelijk.
Nou, dat lijkt me toch een prima overwicht? Bovendien bevinden de strijders zich niet alleen in steden. Integendeel.

quote:
Eeuwige schuldvraag discussie, zonder gewapende opstand was dit niet gebeurd, het is maar net hoe je het bekijkt...
Dat is waar, en misschien had Assad er geen gewapende opstand van moeten maken.

quote:
Holle retoriek, Wat is jouw punt?
Ik had het niet tegen jou, en ik begon er niet over. Daarom vraag ik het ook.

quote:
Weer zo'n stellige bewering dat Assad dit op zijn geweten zou hebben. Kom met bewijzen. bronnen.
Voorals nog wijzen er ook genoeg vingers naar de rebellen zelf..
Deze discussie hebben we al een eerder gehad en dat heb ik toen al gedaan, maar vooruit dan maar.
Kijk maar eens naar het VN-rapport bijvoorbeeld. Ik postte een paar dagen geleden ook een artikel van Der Spiegel die er een aantal maanden na de slachting zijn geweest. Die hebben daar getuigen en overlevenden geïnterviewd en de gebeurtenissen in chronologie gezet. Die maakte ook gehakt van jouw artikel van ZAF die je toen postte. Die beweerde dat de slachtoffers alawieten waren en dat de rebellen het hebben gedaan, gebaseerd op een telefoontje van twee anonieme getuigen. De journalisten die daadwerkelijk in Houla zijn geweest zitten allemaal op één lijn.

quote:
Genoeg te vinden....
Heb jij het filmpje wel bekeken? Er wordt duidelijk gezegd dat de interimregering de Sharia wíl invoeren. Maar het is nog niet ingevoerd, de grondwet is nog niet af. En het lijkt me sterk dat dat een extreme versie gaat worden(wat Retep bedoelde was me niet helemaal duidelijk, ik dacht dat hij suggereerde dat er een extreme versie ala Iran of S-A was ingevoerd). De gekozen leden zijn namelijk vooral gematigd.

quote:
maar Googlen is te moeilijk voor jouw, en waarom zou je, jij hebt toch altijd gelijk :D
Wie beweert, bewijst. Dat je maar moet googlen vind ik een slap excuus. Ik kan niet ruiken welk artikel er wordt bedoeld. Verder vertrouw ik de personen die ook echt in Libië zijn geweest meer dan google.

quote:
Verder nog wat ongegronde persoonlijke meningen, volledig on-onderbouwd.
Volgensmij heb ik dat in latere alinea's aardig uitgelegd.

quote:
waarom een minderheid helpen een leider af te zetten? Sinds wanneer is dat onze pakkie aan?
Blijkbaar hadden ze te weinig support, want als 80% van Syrie ze steunde had het niet zo lang geduurt om Assad af te zetten :D
Die discussie hebben we ook al een keer gehad.

quote:
Top dat jij voor bent! Heb je dit al doorgebeld aan Verhofstad, Hague , Cameron , etc?
Dan kunnen ze dat meenemen in hun beoordeling :D
Zal ik ze de groeten doen?

quote:
Ook allemaal weer goed onderbouwd.
Je gaat voor de nominering meest inhoudsloze user van het jaar 2013?
[..]

[..]
Open een topic voor de voorrondes zou ik zeggen.
Incelfrikandel
pi_127118269
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Die moeten in principe dan ook gewoon berecht worden in Syrie, er valt wellicht te praten over strafvermindering of ballingschap. De buitenlandse strijders moeten natuurlijk sowieso het land uit en kunnen prima asiel aanvragen aan de Engelsen, aangezien zij zo gecharmeerd zijn van die rebellen.
Of de rebellen winnen en vegen alawistan van de kaart, dat kan ook.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:27:16 #81
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127118465
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 17:44 schreef mr_jack het volgende:
Genoeg te vinden....
Vrijwel alle Libische politieke partijen zijn ervoor de sharia als bron van wetgeving in de nieuwe constitutie op te nemen, ook de partij van Jibril Mahmoud die de verkiezingen won en als "liberaal" bekend staat. Het is het enige land waar bijv. de Islamisten en Moslimbroeders de verkiezingen niet wonnen. De sharia is dan ook geen heet hangijzer in Libie zoals dat wel in bijv. Tunesie is en ook vermoedelijk in Syrie het geval zal zijn, als Assad eenmaal is verdreven dan ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Aloulou op 28-05-2013 19:32:27 ]
pi_127119497
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 17:03 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Circa 140.000 in het FSA die voorheen in het leger van Bashar zaten :W :W :W :W 140.000.....waarom denk je dat die opeens overgelopen zijn beste kameraad?

Nog geen 10.000 jihadies, 7 tot 9% van het totale aantal dat tegen Bashar vecht. Laten we zeggen dat ze ernaast zitten, 15% dan. Jij je zin.

Het waren Libiers die de kogel door het achterhoofd van Khadafi schoten :Y
Het zijn ook Syriers die Bashar al-Assad wat lood in zijn achterhoofd pompen :W
140.000 soldaten overgelopen betekent dat Assad nog maar 100.000 over heeft(Ik dacht dat hij ongeveer 250.000 had of in die richting), dus dat zijn er nog steeds heel veel.
Van de 140.000 is een groot deel gevlucht naar het buitenland aangezien ze overliepen toen ze nog niet echt veilig waren, dus aan hen zal je niet veel hebben. Een andere deel is door de rebellen vermoordt, dit is een groep dat pas laat overliep en tja dan vertrouwen de rebellen je ook niet echt.

En als we dan toch even van uit gaan dat ze alle 140.000 zijn overgelopen en zijn gaan vechten dan zou dit een makkie zijn voor Assad. Waarom? Je kan geen guerilla oorlog voeren met 140.000 man. Waar ga je je met z’n alle verschuilen? Dus nee een groot deel vecht niet mee.
Een andere deel is in de Farouk brigades gegaan of een andere corrupte brigade en terroriseren ze meer de bevolking dan dat ze tegen Assad vechten. Ook onderling vechten ze het uit. Vandaar dat ook Assad terreinwinst heeft kunnen boeken recent.
De jihadi’s zijn ver in de minderheid maar dat betekent niks. It’s not about the size of the dog in the fight, it’s about the fight in the dog.
Zij zijn het vaak die voorop gaan en strijd leveren. Zij zijn het vaak die sympathie krijgen van de bevolking omdat ze niet te vaak willen inmengen in het dagelijkse leven. Zij willen eerst Assad weg hebben om vervolgens hen regels door te voeren. Dat zie je in Raqqa, eerst helemaal bevrijden en ook de omgeving schoonmaken. Vervolgens checkpoints maken zodat ook Farouk niet dichtbij kan komen en dan je eigen regels maken. En dat is het gelukt. Wie is de slachtoffer hier? De burger in Raqqa. Zijn die nou echt beter af zonder Assad? :')

Aleppo onder FSA

Als zelfs FSA vrouwen zeggen dat het vroeger beter was.
We used to live like kings, now the strong devour the weak.
Support is seeking away for the free army.

En dit komt van BBC, niet van RT, Press tv of SNA.

Dit is raqqa

Excuties en mensenrechten schendingen, hmmm waar ken ik dat meer van?

Wie is de slachtoffer? Syrische burger
pi_127136301
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:48 schreef Djibril het volgende:
140.000 soldaten overgelopen betekent dat Assad nog maar 100.000 over heeft(Ik dacht dat hij ongeveer 250.000 had of in die richting), dus dat zijn er nog steeds heel veel.
Van de 140.000 is een groot deel gevlucht naar het buitenland aangezien ze overliepen toen ze nog niet echt veilig waren, dus aan hen zal je niet veel hebben. Een andere deel is door de rebellen vermoordt, dit is een groep dat pas laat overliep en tja dan vertrouwen de rebellen je ook niet echt.
Het zijn maar schattingen, maar toch. FSA nu Mei 2013 schat men tussen de 100.000 en 140.000 man. Jihadies tussen 8000 a 10.000. Overgrote deel van het FSA zijn voormalige regeringsoldaten.
Nog steeds heb je hier en daar videos van defecties, hoewel minder dan voorheen. 100.000 rebellen kunnen niet opeens het regime verslaan, een regime wat militair gezien veel beter bewapend is met oa een luchtmacht en honderden pantservoertuigen, alsmede grotere raketten zoals de scud bij.
De taktiek van het regeringsleger is ook bekend: bombarderen, artillerie beschieten, pantservoertuigen naar binnen en dan volgt pas de landmacht in het kielzog v tanks. Daar kunnen rebellen met kalashnikovs, mitrillieurs, zelf geimproviseerde voertuigen en kleine artillerie nauwelijks echte tegenstand tegen geven. En toch heeft het regime geote stukken van het land niet onder controle.

quote:
En als we dan toch even van uit gaan dat ze alle 140.000 zijn overgelopen en zijn gaan vechten dan zou dit een makkie zijn voor Assad. Waarom? Je kan geen guerilla oorlog voeren met 140.000 man. Waar ga je je met z’n alle verschuilen? Dus nee een groot deel vecht niet mee.
Een andere deel is in de Farouk brigades gegaan of een andere corrupte brigade en terroriseren ze meer de bevolking dan dat ze tegen Assad vechten. Ook onderling vechten ze het uit. Vandaar dat ook Assad terreinwinst heeft kunnen boeken recent.
De jihadi’s zijn ver in de minderheid maar dat betekent niks. It’s not about the size of the dog in the fight, it’s about the fight in the dog.
Zij zijn het vaak die voorop gaan en strijd leveren.
Dat de jihadis in de minderheid zijn spreekt het beeld in ieder geval tegen dat we alleen of overwegend met salafisten te maken hebben. Een beeld wat Assad graagt schept om zijn "legitieme" strijd kracht bij te zetten. Maar ook posters in dit topic dat graag zo voor doen komen, terwijl dat dus niet klopt.

quote:
Zij zijn het vaak die sympathie krijgen van de bevolking omdat ze niet te vaak willen inmengen in het dagelijkse leven. Zij willen eerst Assad weg hebben om vervolgens hen regels door te voeren. Dat zie je in Raqqa, eerst helemaal bevrijden en ook de omgeving schoonmaken. Vervolgens checkpoints maken zodat ook Farouk niet dichtbij kan komen en dan je eigen regels maken. En dat is het gelukt. Wie is de slachtoffer hier? De burger in Raqqa. Zijn die nou echt beter af zonder Assad? :')
De aanwezigheid v extremisten aanhalen om vervolgens steun voor Assad te zoeken werkt niet bij mij.
De strijd is nu tegen Assad, als die strijd is gestreden en met hem is afgerekend geloof ik dat er nog een middenweg is ipv alleen een nieuwe talibanstaat. En ja, zeer waarschijnlijk gaan er ook klappen vallen in die strijd. Assad's regime blijft daarmee een afgelopen zaak, 12 jaar de tijd gehad om echt te hervormen. Zodra men rechten op begon te eisen hij ze zonder pardon af te maken. De enige die je iets moet verwijten in eerste instabtie is meneer Assad zelf...hij zat in de luxe positie dat hij van voorbeelden als Mubarak eb Khadafi had kunnen leren, en daarnaast werd zijn leger tot voor de onrust beschouwd als een pattriotistisch instituut ter verdediging van "bint assouria" tegenover Israel, ipv een crimineel en moordend instituut ter verdediging van een regime wat haar eigen mensen afmaakt die om meer rechten schreeuwen. Veel niet alawitische soldaten waren het leger niet toegetreden om onder dwang op demonstranten te schieten. En dat verklaart waarom Syrie nu met circa 100.000 overgelopen soldaten kampt. Nu ia het telaat, zijn regime is ten dode opgeshreven.

quote:
Excuties en mensenrechten schendingen, [quote]hmmm waar ken ik dat meer van?
[/quote]

Van Bashar himself?
  woensdag 29 mei 2013 @ 02:51:30 #84
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127138127
Deze mannen willen Syrië regeren....

Echte humor. (Kijk filmpje van Qatar.)

Rebellenhumor.... )
pi_127138340
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Eerst zeg je dat het nog bezig is en nu zeg dat het al voorbij is? Mooie draai, maar dat lijkt me ook onzin. Waarom maakt niemand daar dan melding van? Zijn de zwarte mensen die Libiërs en bezoekers zagen lopen en meehelpen met het opbouwproces, en ik heb gesproken, daar zwartgeschilderde arabieren ofzo? :') Nogmaals geef een bron voor je zogenaamde genocide.
Ik heb al tijden niks meer gelezen over wat er nu in Libië gebeurt, dus laten we terug gaan naar de beginfase, waarvan jij zegt dat het onzin is dat er een kleinschalige genocide op zwarte mensen was. Daar weet ik wel nog wat vanaf.

Amnesty International en Human Rights Watch rapporteerden beiden dat zwarte Libiërs gevangen genomen en mishandeld werden, maar dat het zou gaan om huurlingen. Echter is er nooit bewijs gegeven dat het inderdaad huurlingen waren en een paar maanden later geeft Amnesty toe dat er 0 bewijs is dat er huurlingen waren en dat het gewoon geruchten waren die nergens op gebaseerd waren.

Nou wat gebeurde er allemaal met die zwarte Libiërs die dus geen huurlingen waren?

je hoeft niet ver te zoeken en je vindt 10x meer. Er is geen twijfel mogelijk dat er een genocide plaatsvond op de zwarte bevolking in het begin en tijdens de 'revolutie'.

Overigens vroeg Ghadaffi meerdere malen om internationaal gemonitorde verkiezingen en VN onderzoeksteams, zodat er feiten op tafel konden worden gelegd, maar de VN weigerde. In plaats daarvan kregen we de massale hoeveelheid propaganda van onze geweldige journalisten die verkondigden dat:
1) Ghadaffi huurlingen gebruikte ---> leugens met 0 bewijs
2) Ghadaffi luchtaanvallen uitvoerde ---> leugens met 0 bewijs
3) Ghadaffi stimuleerde tot verkrachtingen --> leugens met 0 bewijs
  woensdag 29 mei 2013 @ 08:23:27 #86
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127139419
quote:
12s.gif Op woensdag 29 mei 2013 02:51 schreef Veldkamp het volgende:
Deze mannen willen Syrië regeren....

Echte humor. (Kijk filmpje van Qatar.)

Rebellenhumor.... )
Barbaars gevoel voor humor heb je. :r
pi_127139533
Even een cadeau voor alle Assad-fanboys:

pi_127140538
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 01:00 schreef Aloulou het volgende:
Het zijn maar schattingen, maar toch. FSA nu Mei 2013 schat men tussen de 100.000 en 140.000 man. Jihadies tussen 8000 a 10.000.
Volgens de BND, de Duitse Veiligheidsdienst, is 5% Syrisch. 95% komt van buiten Syrië.
pi_127140604
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 01:00 schreef Aloulou het volgende:
De strijd is nu tegen Assad
Lekker simplistisch. Jij nodigt ook Holleeder uit als je ruzie hebt met je buurman over een tuinhek?
pi_127140640
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:27 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Lekker simplistisch. Jij nodigt ook Holleeder uit als je ruzie hebt met je buurman over een tuinhek?
Aloulou wel, heb jij bij hem al enig relativeringsvermogen gezien dan? :z
pi_127140724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:29 schreef mr_jack het volgende:
Aloulou wel, heb jij bij hem al enig relativeringsvermogen gezien dan? :z
Eerlijk gezegd denk ik dat Aloulou in de basis geen slecht mens is. Je zult mij er ook niet op kunnen betrappen dat ik de loftrompet steek over Assad, Gaddafi of Hoessein. Maar om dan die Wahabistische kannibalen in de armen te vliegen, moet er een flink aantal draden losgeraakt zijn.
  woensdag 29 mei 2013 @ 09:35:34 #92
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_127140793
quote:
10s.gif Op woensdag 29 mei 2013 08:23 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Barbaars gevoel voor humor heb je. :r
Hehe _O-
pi_127141985
Ik heb er nog eens goed over nagedacht. Complexe situatie.

Ik vermoed nu dat Israël met Iran en Rusland heeft afgesproken, dat Assad voorlopig aanblijft. In ruil voor vrede en stabiliteit. Er is voor Israël geen andere keuze, daarbij komt het ze eigenlijk uitstekend uit. Iran en Syrië zijn ook in staat om Hamas en Hezbollah te controleren en ze misschien te matigen. De figuren die nu de macht proberen te grijpen in Syrië zijn een gezamenlijke vijand voor iedereen.
Persoonlijk geloof ik ook dat we op het verkeerde been worden gezet met de lastercampagne jegens Iran. Er is ruimte voor Israël in de Sji'itische leer van de islam (Sji'isme), tot grote afgunst van de fundamentalistische Soennieten, de werkelijke antisemieten. Joden kennen ook een veilig bestaan in landen als Syrië en Iran. Lees je voor de aardigheid eens in op dat onderwerp. Het moet Israël een bevrijdende gedachte zijn dat er ruimte is voor haar bestaan, binnen de fundamenten van een grote Islamitische stroming.
Wat zich nu afspeelt is dat Assad de wereld aan het zuiveren is van de meest gevaarlijke elementen binnen de Islamitische wereld. Ze dienen zich bij bosjes aan en brengen het er niet levend vanaf. Een echte war-on-terror. Europa is daarbij gebaat, Rusland, de VS en Israël. De wereld is een stuk veiliger zodra het bevrijd raakt van deze primitieve elementen.

Niets is wat het lijkt. Maar als het om dit conflict gaat, kon het wel eens complexer in elkaar steken dan iedereen vermoedt.

Mijn stelling zou onmiddellijk worden verworpen zodra Israël een serieuze tengel uitsteekt naar Rusland, Iran of Assad. Het is dan ook mijn inschatting dat deze alliantie steeds zichtbaarder wordt. Men heeft een gezamenlijke vijand. Beter gezegd: we hebben een gezamenlijke vijand.

In het verlengde hiervan zouden we in de toekomst een nucleair Iran zien, onder toeziend oog van de wereld (lees: VS, Israël, EU, BRICS). Veel schreeuwen van Israël, per saldo gedogen en niets uitrichten. Israël en het Sji'isme zullen samen, van onder een nucleaire paraplu, proberen hun bestaan in het Midden-Oosten veilig te stellen en daarbij niets schuwen. De strijd zal zich verplaatsen van de breuklijn naar de overwegend Soennitische staten, aangestuurd door fundamentele haat en diepe wortelen van antisemitisme. Zoals Saoedi-Arabië.

Ergo: dit is een sektarisch conflict op de vooravond van een grote sektarische oorlog. Daarbij zal Israël partij kiezen voor de stroming waarbij ze vanuit de fundamenten bestaansrecht gegund is, namelijk het Sji'isme. Deze partijen zullen zich gesteund voelen door alle wereldmachten, omdat iedereen hetzelfde belang heeft: en dat is de wereld zuiveren van fundamentele haat, antisemitisme, racisme, onderdrukking en alle uitingen van terreur.

[ Bericht 8% gewijzigd door Chooselife op 29-05-2013 10:24:24 ]
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:35:49 #94
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127142537
interessante theorie, zit wel wat in denk ik. De manier waarop met dit conflict wordt omgegaan door alle partijen is op zijn minst verbazingwekkend en vermoed ook dubbele agenda's bij de verschillende partijen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127142879
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:19 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb er nog eens goed over nagedacht. Complexe situatie.

-knip-
Dat Israël met Rusland zou coördineren is zeker niet onaannemelijk. Dat gedoe omtrent die afweersystemen is vooral voor de bühne.

Doet me denken aan operatie Cyclone waar de Israelis wapens leverden aan een tamelijk vijandig Pakistan (die ze weer aan de moedjahedien doorspeelden), in samenwerking met andere landen die net zo vijandig tegenover Israel waren.

Verder is het ook relevant op te merken dat er Tsjetsjeense strijders in Syrië zitten waar Rusland natuurlijk heel graag vanaf zou willen.
pi_127143696
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:27 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Nee, dit is juist heel realistisch. Assad is in principe veel sterker, de rebellen staan met de rug tegen de muur. Elke hulp is dan ook welkom. Het gaat niet om een ruzie over een tuinhek, daar sla jij met jack als regimeaanhangers finaal de plank mis. Het gaat om een crimineel die de eerste zes maanden ongewapende demonstranten als ratten naar het hiernamaals heeft geschoten omdat zij "het lef" hadden tegen zijn regime te demonstreren. Natuurlijk zie jij dit heel anders en zal jij beweren dat vanaf dag 1 de wahabieten en gewapende bendes al de scepter zwaaiden....maar toen ik je vroeg bronnen te tonen waaruit blijkt dat de meerderheid van de demonstraties stelselmatig door terroristen uit de hand liepen die het arme Syrische leger beschoten.....bleef je zoals verwacht stil. Met de vermelding van mij erbij dat het om bronnen gaat die niet incidenten aantonen maar de nadruk op de meerderheid en stelselmatig tonen.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:32 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat Aloulou in de basis geen slecht mens is. Je zult mij er ook niet op kunnen betrappen dat ik de loftrompet steek over Assad, Gaddafi of Hoessein.
Dat doe je wel, stilzwijgen over Assad's moorden ten aanzien van ongewapende demonstranten en burgerbevolking terwijl je je focussed op de rebellen is instemmen daarmee. Hier gaat hier om het kwaad als kwaad te bestempelen, en niet proberen een andere kleur te geven.
Sterker nog, jij verkoopt de onzin dat er een eerlijk gekozen oppositie in Damascus zit, waar zelfs jack nog niet mee is aangekomen omdat hij weldegelijk dondersgoed weet dat dat ook weer niet waar is. Er zit geen vrij en eerlijk gekozen oppositie in het parlement in Damascus, dat heeft er nooit gezeten en zal er onder dit regime ook never nooit zitten. Net zoals onder je andere kolonel Khadafi dat nooit het geval was. Die waarheid vervormen en bewust verdraaien is zeer kwalijk. Dit zijn niet mijn beweringen, maar tientallen overgelopen voormalige regeringsfunctionarissen, nieuwslezers en lezeressen, hoge militairen, insiders in de top van het regime etc etc etc.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:32 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Maar om dan die Wahabistische kannibalen in de armen te vliegen, moet er een flink aantal draden losgeraakt zijn.
Allereerst, de jihadies zijn maar 10% volgens schattingen van de rebellen die vechten. Met andere woorden probeer jij hier de realiteit de nek om te draaien ten faveure van je persoonlijke afkeer van deze strijd die gaande is. Ik constateer dat Assad en Assadlovers hetzelfde doen, en daarnaast ook nog stil zijn over de grote misdaden die Assad begaat tegen ongewapende Syriers. Dat tezamen betekent dat jij net zo schuldig bent en weldegelijk partij kiest. Had je namelijk echt zo "onschuldig" geweest dan had je heel duidelijk verkondigd dat Assad verantwoordelijk is, of in ieder geval deels verantwoordelijk, voor het leed. En vervolgens ben ik de laatste die je zal verbieden de opstand en rebellen te bekritiseren. Want er is genoeg legitieme kritiek op hen aan te merken.

Ik heb in tegenstelling tot jij eens kritisch je bron erbij gepakt die beweerd dat de Duitse geheime dienst in een rapport aangaf dat "95% van de Syrische rebellen buitenlands is". Hier in het Duits een verduidelijking:

quote:
Deutscher Geheimdienst: 95 % der Rebellen in Syrien sind Ausländer (Achtung: Quelle nicht verifizierbar!)
Der BND gab zu, dass nur 5 % der bewaffneten Terroristen in Syrien wirklich Syrer sind, 95 % von ihnen kommen aus dem Ausland.
Laut der Zeitung „Die Welt“ hat der BND in einem offiziellen und genauen Bericht die Nationalitäten der Rebellen in Syrien und ihre Standorte in dem Land veröffentlicht.
Die Mehrheit der Rebellen kommt aus afrikanischen Ländern. Es handelt sich wahrscheinlich um Mitglieder von Al Kaida.
Laut diesem Bericht wird die Zahl der Rebellen in Syrien auf 14.800 geschätzt.

Quelle: http://german.irib.ir/nac(...)-sind-ausl%C3%A4nder

[Anmerkung: Die Meldung konnte NICHT bestätigt werden. Es findet sich nirgends ein Text der Zeitung "Die Welt" oder anderer Herkunft mit diesen Angaben. Das bedeutet NICHT, das der BND-Bericht nicht existiert. Seine Existenz kann aber bisher nicht nachgewiesen werden.]

[Nachtrag: Antwort von IRIB auf Nachfrage: 'danke für Ihr Interesse an unserer Internetseite. Leider können wir auch die angegebene Quelle "Die Welt" nicht bestätigen. Die zentrale Nachrichtenagentur von IRIB hatte diese Nachricht von al-Manar übernommen und weiter geleitet ohne diese Angabe. Es tut uns leid, wenn wir deshalb keine anderen Angaben machen können. Mit freundlichen Grüßen']
Met andere woorden, de bewering kan niet "bestatigt" worden. Er is in de krant (Die Welt) die als bron overal wordt aangehaald geen herkomst of tekst van te vinden. IRIB (iraanse bron) antwoordde uiteindelijk dat zij het van Al-Manar (Hizbullah) tv hebben overgenomen. Wil je grote beweringen doen, of schrijf je graag artikels op je eigen site zoals jij doet.....kom dan eerst met een kritische blik aanzetten. Dit is een lachertje namelijk. Maar goed, je zal hier wel weer overheen schrijven. Laat voor meelezers duidelijk zijn dat een "kritisch" figuurtje als jij gewoon heel selectief te werk gaat, als je eigen ideeën worden onderuit gehaald door een kritische googletocht stop jij liever je hoofd in de grond om te doen alsof er niets aan de hand is.
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:15:57 #97
pi_127143944
Laat Assad al journalisten toe, of wil hij eerst de gehele bevolking uitmoorden?
pi_127144525
quote:
Persoonlijk geloof ik ook dat we op het verkeerde been worden gezet met de lastercampagne jegens Iran. Er is ruimte voor Israël in de Sji'itische leer van de islam (Sji'isme)
quote:
Joden kennen ook een veilig bestaan in landen als Syrië en Iran. Lees je voor de aardigheid eens in op dat onderwerp. Het moet Israël een bevrijdende gedachte zijn dat er ruimte is voor haar bestaan, binnen de fundamenten van een grote Islamitische stroming.
Je moet zaken wel onderscheiden hier. Joden kennen een veilig bestaan in Iran. In het algemeen zijn soennieten of sjieten ook niet perse tegen joden ansich namelijk. In Marokko leven ze ook gewoon.
Maar de staat Israel is iets anders. Bij leidende sjitisch-religieuze instituten (hawza's) zoals Qom (Iran) en Najaf (Irak) zal je geen enkele religieuze tegenkomen die Israel als staat zoals het nu is accepteert. Hetzelfde geldt voor soennieten overigens. Deze opmerking kan ik dan ook niet plaatsen.
Israel heeft genoeg lessen geleerd dat zij niet eens meer zoeken naar acceptatie van Arabieren en zeker niet Islamitische stromingen, en begrijpelijk vanuit haar standpunt. Zij zorgen gewoon dat ze militair gezien superieur zijn en daarmee hun wil aan Arabieren oplegt, wat Arabieren daar verder mee doen is hun zorg verder. Kort gezegd: of je het accepteert of niet, Israel blijft en daar zorgt Israel wel zelf voor.

Overigens zijn er in Syrie zoals in vrijwel alle Arabische landen heel weinig tot vrijwel geen joden meer, niet zoals dat voorheen het geval was. In die zin kan je Syrie ook niet vergelijken met Iran waar nog wel een joodse is. Eentje die ook zichtbaar joods is (orthodox gekleed).

quote:
De strijd zal zich verplaatsen van de breuklijn naar de overwegend Soennitische staten, aangestuurd door fundamentele haat en diepe wortelen van antisemitisme. Zoals Saoedi-Arabië.
Politiek gezien heeft Israel geen grote problemen met het wahabitische Saoedie Arabie. De Saoediers doen voor de buhne mee hier en daar om "Palestina te bevrijden" maar zitten onder de plak bij de Amerikanen en zijn al jaren erg bang voor het gevaar vanuit Teheran. Wahabieten richten zich dan ook liever op de vijand van "binnenuit", oftewel sjieten, dan de vijand die zich in ieder geval niet als Moslim voordoet: zionisten. De inmiddels overleden Syrische sheikh en salafist Al-Albani kondigde overigens ooit in een fatwa aan dat Palestijnen moesten migreren uit Israel naar een "Islamitisch land" :D (op basis van het principe dat Moslims voor behoud van het geloof en praktizeren ervan in een overwegend Islamitisch land moeten verblijven).

http://www.al-adaab.org/h(...)catid=40:refutations
pi_127144989
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:08 schreef Aloulou het volgende:
Het gaat om een crimineel die de eerste zes maanden ongewapende demonstranten als ratten naar het hiernamaals heeft geschoten omdat zij "het lef" hadden tegen zijn regime te demonstreren. Natuurlijk zie jij dit heel anders en zal jij beweren dat vanaf dag 1 de wahabieten en gewapende bendes al de scepter zwaaiden
Ja dat zie ik anders...

De eerste demonstraties vonden inderdaad plaats in Daraa, wat niet toevallig een moslimbroederschap nest is.

In de eerste demonstraties daar vielen geen doden. De eerste doden die vielen zijn niet te linken aan de overheid. De vraag is wie ze heeft neergeschoten... De moslimbroederschap zou heel veel voordelen hebben bij een paar doden, want de hele wereld keek mee.

Daarna werden er ook politie agenten neergeschoten. Verder je stelling van 6 maanden ongewapende demonstraties . ROFL. De eerste paar demonstraties misschien.. Daarna waren er wapens aanwezig (filmpjes staan in eerste topic reeks), en natuurlijk pikt het leger dit niet.
pi_127146777
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Laat Assad al journalisten toe, of wil hij eerst de gehele bevolking uitmoorden?
Assad noch zijn tegenstanders laten journalisten toe. Ze willen beiden de buit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')