Je kan het ook omdraaien natuurlijk, Assad heeft blijkbaar zo weinig steun onder de bevolking dat hij de hulp nodig heeft van Iran, Hezbollah, Iraakse shia's en Rusland. Feit is dat de reguliere FSA te weinig middelen heeft en Assad heeft deze wel. Ongelijke strijd, die wordt opgevuld door jihadi's. Als we niet helpen wordt het alleen maar erger. Ik ben voor.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 07:25 schreef RetepV het volgende:
Och, och, de EU gaat het wapenembargo af laten lopen.
De rebellen hebben dus blijkbaar ZO weinig steun onder de bevolking dat ze hulp nodig hebben om Assad af te kunnen zetten.
Nee, alleen Misrata door Khadaffi en Sirte door de rebellen. Beide zijn voor een groot deel al herbouwd gelukkig.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Is Libië naar de tyfus gebombardeerd?
Tripoli is het enige wat er is te zien? Er staat nog meer dan genoeg overeind hoor.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja. Niet meegekregen? Hele infrastructuur en halve steden naar de tering. + honderden 'rebellen' die nog hun ding hebben gedaan. Ik ben 4 jaar geleden in Tripoli en Tunis geweest. Vooral Tripoli was een erg mooie stad, zou nu niet meer naar één van beide heengaan. A) Er valt niks meer te zien.
noem eens een paar voorbeelden van terroristen dan, die nu aan het rondmoorden zijn volgens jou. Khadaffi was ook erg goed in moorden.quote:B) Overal lopen nu moordenen terroristen.
Assad weinig steun? De CIA heeft verklaard dat in stedelijke gebieden Assad Jr. minstens 73 % van de stemmen zou krijgen bij vrije verkiezingen in 2014.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien natuurlijk, Assad heeft blijkbaar zo weinig steun onder de bevolking dat hij de hulp nodig heeft van Iran, Hezbollah, Iraakse shia's en Rusland. Feit is dat de reguliere FSA te weinig middelen heeft en Assad heeft deze wel. Ongelijke strijd, die wordt opgevuld door jihadi's. Als we niet helpen wordt het alleen maar erger. Ik ben voor.
Libië verzinkt in een groot chaos, stammenoorlog, twisten, terroristische cellen en zelfs massamoorden op personen met donkere huidskleur (Afrikanisme geldt als 'Khadaffi-politiek').quote:Nee, alleen Misrata door Khadaffi en Sirte door de rebellen. Beide zijn voor een groot deel al herbouwd gelukkig.
"Hunnie doen het ook".quote:Tripoli is het enige wat er is te zien? Er staat nog meer dan genoeg overeind hoor.
noem eens een paar voorbeelden van terroristen dan, die nu aan het rondmoorden zijn volgens jou. Khadaffi was ook erg goed in moorden.
bron?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:16 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Assad weinig steun? De CIA heeft verklaard dat in stedelijke gebieden Assad Jr. minstens 73 % van de stemmen zou krijgen bij vrije verkiezingen in 2014.
De FSA-rebellen krijgen raketwerpers, machinegeweren, inlichtingen en training van westerse staten en Golfstaten. Nog maar te zwijgen van de merendeels buitenlandse (50 % tot 95 % volgens Duitse BND-inlichtingen) rebellen en huurlingen en jihadisten.
Oh? Geef mij daar eens voorbeelden van? Welke stammen zijn precies met elkaar in gevecht nu?quote:Libië verzinkt in een groot chaos, stammenoorlog, twisten, terroristische cellen en
Onzin. Dat er discriminatie is tegen zwarten in Libië weet ik. Maar als er een genocide aan de gang was had iemand dat wel gemerkt denk ik zo. Noch mensenrechtenorganisaties noch de mensen die het land hebben bezocht of Libiërs zelf die ik heb gesproken maken daar melding van.quote:zelfs massamoorden op personen met donkere huidskleur (Afrikanisme geldt als 'Khadaffi-politiek').
Hunnie doet het erger.quote:"Hunnie doen het ook".
Dat idee heb je dan fout.quote:Ik heb het idee dat je ofwel weinig van de situatie weet en gelezen hebt, ofwel bevooroordeeld het nieuws hier wílt blijven geloven,
quote:ofwel werkt voor een "betrokken instantie".
Vandaar dat Assad hele woonwijken platgooid met clusterbommen omdat hij zo populair is natuurlijk.quote:Ingelezen personen zouden nooit durven beweren dat President Assad geen steun heeft onder de Syrische bevolking. Hij geniet nog enorme steun. Zelfs wederom groeiende (wellicht voorlopige) steun.
Daardoor heeft het Syrische leger deze maanden ook het gebied rondom Aleppo langzaam terug kunnen veroveren.
De immense wapensmokkel en -steun uit Turkije, Jordanië, Saoedi-Arabië, Qatar, VS (trainingen en raketwerpers) worden langzaamaan afgesneden, maar zijn al twee jaar doorgegaan.
Dit is geen spontane "volksopstand", maar een buitenlands couppoging die volledig mislukt is.
Anders dan Khadaffi en zijn dictatuur, is Assad Jr. niet zomaar een "dictator", maar zeer geliefd - bij een grote meerderheid.
Staat in alle kranten. Google is je vriend.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
bron?
[..]
Oh? Geef mij daar eens voorbeelden van? Welke stammen zijn precies met elkaar in gevecht nu?
Anders dan wat jij denk zijn stammen meer een stabiliserende factor geweest niet andersom. Rivaliteit in steden, etnische conflicten in vooral Kufra(wat na een militaire interventie voor een groot deel is afgekoeld) en machtsvacuum met bijbehorende criminaliteit en milities zijn het grootste probleem in Libië op dit moment. Stammenconflicten op het platteland dus niet.
Is in de beginfase al gebeurd.quote:Onzin. Dat er discriminatie is tegen zwarten in Libië weet ik. Maar als er een genocide aan de gang was had iemand dat wel gemerkt denk ik zo. Noch mensenrechtenorganisaties noch de mensen die het land hebben bezocht of Libiërs zelf die ik heb gesproken maken daar melding van.
Propaganda van Al-Jazeera en CNN. Overgenomen door onze "neutrale" eigen "vrije" staatspersbureaus als BBC en NOS.quote:Vandaar dat Assad hele woonwijken platgooid met clusterbommen omdat hij zo populair is natuurlijk.
Hier willen sommige mensen niet aan.... Zij weten wel beter vanaf hun zolderkamer, of hun wordt anders verteld door hun salafistische voorgangerquote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:16 schreef Veldkamp het volgende:
Ingelezen personen zouden nooit durven beweren dat President Assad geen steun heeft onder de Syrische bevolking. Hij geniet nog enorme steun. Zelfs wederom groeiende (wellicht voorlopige) steun.
Onzin. Je hebt geen bron dus?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:41 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Staat in alle kranten. Google is je vriend.
Eerst zeg je dat het nog bezig is en nu zeg dat het al voorbij is? Mooie draai, maar dat lijkt me ook onzin. Waarom maakt niemand daar dan melding van? Zijn de zwarte mensen die Libiërs en bezoekers zagen lopen en meehelpen met het opbouwproces, en ik heb gesproken, daar zwartgeschilderde arabieren ofzo?quote:Is in de beginfase al gebeurd.
Oh natuurlijk die duizenden journalisten en mensenrechtenorganisaties die in Syrië zijn geweest liegen allemaal. Seems legit.quote:Propaganda van Al-Jazeera en CNN. Overgenomen door onze "neutrale" eigen "vrije" staatspersbureaus als BBC en NOS.
Dat zegt niets. Al Jazeera is van Qatar, CNN van de USA. Beide landen steunen de rebellen. Het is dus niet verwonderlijk dat die media daar over het algemeen redelijk pro-oppositie is. Dat heeft ook te maken met dat hun informatie van de rebellen komt en niet van de regering van Assad.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Oh natuurlijk die duizenden journalisten en mensenrechtenorganisaties die in Syrië zijn geweest liegen allemaal. Seems legit.
Alsof dat de enige (westerse) media is die er bestaat.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat zegt niets. Al Jazeera is van Qatar, CNN van de USA. Beide landen steunen de rebellen. Het is dus niet verwonderlijk dat die media daar over het algemeen redelijk pro-oppositie is.
Dan moet Assad journalisten hun werk laten doen. Dat doet hij niet en dat doet mij zacht gezegd vermoeden dat hij iets te verbergen heeft. Bij rebellen die journalisten tegenwerken denk ik daar net zo over. Meer het merendeel van de rebellen laten journalisten gewoon grotendeels hun werk doen, ondanks dat die journalisten en mensenrechtenorganisaties meermaals felle kritiek op hen hadden.quote:Dat heeft ook te maken met dat hun informatie van de rebellen komt en niet van de regering van Assad.
Klopt.quote:Net zoals de informatie van Russia Today en Press TV pro-Assad is. Ook niet verwonderlijk.
Van beide partijen (Qatar + USA en Rusland + Iran) staat allang vast welk kamp gesteund wordt, ongeacht wie nu de "bad guy" is.
Pot verwijt de ketel. Als je iets ander taalgebruik bezigde, had ik je misschien nog serieus kunnen nemen. Maar het is alsof ik commentaar van de Syrische staatstelevisie zit te lezen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:16 schreef Veldkamp het volgende:
Ik heb het idee dat je ofwel weinig van de situatie weet en gelezen hebt, ofwel bevooroordeeld het nieuws hier wílt blijven geloven, ofwel werkt voor een "betrokken instantie".
Ik noemde die twee omdat Mr_Jacks reactie over die twee ging. En dat is waar jij op reageerde.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Alsof dat de enige westerse media is die er bestaat.
Ik denk niet zo heel veel. Ik denk dat een hoop landen hun vingers er niet aan willen branden. Zij die het wel willen zullen weer gehinderd zijn voor logistieke problemen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:02 schreef Slayage het volgende:
ben benieuwd wat het in de praktijk zal betekenen het opheffen van de embargo
Ik vind het wel heel erg fout om te zeggen dat de hele bevolking voor Assad tegen de FSA zou moeten strijden. Want dat is in principe wat jij zegt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien natuurlijk, Assad heeft blijkbaar zo weinig steun onder de bevolking dat hij de hulp nodig heeft van Iran, Hezbollah, Iraakse shia's en Rusland.
Ja, prima zo, houden zo die te weinig middelen. Als we die FSA *WEL* helpen, helpen we gvd ook die fucking Jihadi's. Waarom zouden we DAT doen? Ben jij waanzinnig?quote:Feit is dat de reguliere FSA te weinig middelen heeft en Assad heeft deze wel. Ongelijke strijd, die wordt opgevuld door jihadi's. Als we niet helpen wordt het alleen maar erger. Ik ben voor.
Assad is geen marionet van het Westen. Als je je frustratie wilt uiten moet je niet dit soort onzin verkondigen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:05 schreef RetepV het volgende:
Assad net zo, ook een marionet van het Westen...
Nee, dat doet Assad door journalisten niet hun werk te laten doen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:05 schreef RetepV het volgende:
En door dit te schrijven ben ik natuurlijk ook ineens 'geradicaliseerd' en moet ik in de gaten gehouden worden. Fuck it, ons eigen regime zuigt gewoon. Met leugens probeert dat het volk achter zich te houden, of in ieder geval om er voor te zorgen dat we thuis blijven zitten om alles lekker afstandelijk op de TV te bekijken.
Je bedoelt veldkamp?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:02 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik noemde die twee omdat Mr_Jacks reactie over die twee ging. En dat is waar jij op reageerde.
Ja, ik begrijp je punt. Ik ben het er alleen niet mee eens. Dat een groot gedeelte van de media onder die invloed staat en niet objectief is ben ik wel met je eens. Maar allemaal? Dat veel media (terecht) flinke kritiek uiten op de rebellen bewijst toch al het tegendeel?quote:Ik wil alleen maar zeggen dat Westerse media (en Arabische media) over het algemeen pro-oppositie is omdat hun info van de rebellen komt. Die info komt van de rebellen omdat het Westen met de rebellen samenwerkt.
Ik wil niet beargumenteren of de rebellen good of bad guys zijn, alleen dat de Westerse media niet objectief is omdat het Westen partij heeft gekozen.
Mogelijk is dat de wapens al opgeslagen liggen in Turkije voor het geval het embargo opgeheven zou worden. Als dat zo is kunnen we de leveranties al in juni zien denk ik. Maar misschien gebruiken ze dit alleen maar als pressiemiddel tegen Assad en gebeurt er nog steeds niks.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:02 schreef Slayage het volgende:
ben benieuwd wat het in de praktijk zal betekenen het opheffen van de embargo
deze hele situatie doet me eigenlijk denken aan iran/contraquote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:05 schreef Ugjerke het volgende:
Mogelijk is dat de wapens al opgeslagen liggen in Turkije voor het geval het embargo opgeheven zou worden. Als dat zo is kunnen we de leveranties al in juni zien denk ik. Maar misschien gebruiken ze dit alleen maar als pressiemiddel tegen Assad en gebeurt er nog steeds niks.
En jij denkt dat daar niet nu extra scherp op zal worden gelet?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Mogelijk is dat de wapens al opgeslagen liggen in Turkije voor het geval het embargo opgeheven zou worden. Als dat zo is kunnen we de leveranties al in juni zien denk ik. Maar misschien gebruiken ze dit alleen maar als pressiemiddel tegen Assad en gebeurt er nog steeds niks.
op gelet door wie?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:23 schreef mr_jack het volgende:
[..]
En jij denkt dat daar niet nu extra scherp op zal worden gelet?
Vooralsnog worden de aanvoer lijnen van de terroristen een voor een afgesneden.
http://www.volkskrant.nl/(...)-tegen-invasie.dhtmlquote:Russen leveren Assad raketschild tegen invasie
Bewerkt door: redactie − 28/05/13, 13:24 − bron: AP
© AFP. Syrische demonstranten tijdens een anti-regime protest in Hass in de provincie Idlib.
Rusland levert het Syrische regime een rakettenschild om een buitenlandse interventie in het land tegen te gaan. Dat heeft de Russische onderminister van Buitenlandse Zaken Sergej Ryabkov dinsdag bevestigd.
Het gaat om luchtafweersystemen met S-300 raketten voor de lange afstand. Of Rusland al van deze raketten heeft afgeleverd, wilde Ryabkov niet zeggen. Wel zei hij dat Moskou niet van plan is de deal met de regering van de Syrische president Bashar al-Assad af te blazen, ondanks de krachtige kritiek van Israël en het Westen.
Heethoofden
Volgens Ryabkov zal het rakettenschild 'de heethoofden' die een militaire interventie in Syrië overwegen hiervan afhouden. Eerder dinsdag hekelde Ryabkov de beslissing van de Europese Unie om het wapenembargo tegen Syrië niet te verlengen. Deze beslissing ondermijnt de inspanningen die Rusland en de Verenigde Staten zich getroosten om vredesbesprekingen in gang te zetten en te bemiddelen tussen beide partijen in het Syrische conflict, zei hij.
Ryabkov reageerde op het nieuws uit Brussel, waar de ministers van buitenlandse zaken van de EU-lidstaten maandagavond laat overeenkwamen om het wapenembargo tegen Syrië, dat zaterdag 1 juni afloopt, niet te verlengen. Deze beslissing maakt het de EU-landen mogelijk om de oppositie in Syrië van wapens te voorzien.
Wapens mogen echter pas vanaf 1 augustus geleverd worden, en pas als blijkt dat het door de VS en Rusland aangekondigde vredesberaad over Syrië is mislukt. Er moet verder scherp worden geselecteerd welke rebellengroeperingen wapens krijgen en het zal om een beperkt aantal soorten wapens gaan.
Israël waarschuwt Rusland
Het Israëlische leger is er op voorbereid de Russische leveranties met geweld te onderscheppen. Daar zinspeelt de Israëlische minister van defensie Moshe Yaalon op.
Israël heeft er eerder al bij Rusland op aangedrongen geen luchtafweersystemen met de geavanceerde S-300 raketten te leveren aan het regime van Assad. Israël is bang dat de raketten in handen van de Libanese Hezbollah-beweging belanden.
Yaalon zei dinsdag dat het er op lijkt dat de raketten nog niet onderweg zijn naar Syrië, maar dat het leger 'weet wat het moet doen' als de levering doorgaat.
quote:Israël waarschuwt Rusland
Het Israëlische leger is er op voorbereid de Russische leveranties met geweld te onderscheppen. Daar zinspeelt de Israëlische minister van defensie Moshe Yaalon op.
Israël heeft er eerder al bij Rusland op aangedrongen geen luchtafweersystemen met de geavanceerde S-300 raketten te leveren aan het regime van Assad. Israël is bang dat de raketten in handen van de Libanese Hezbollah-beweging belanden.
Yaalon zei dinsdag dat het er op lijkt dat de raketten nog niet onderweg zijn naar Syrië, maar dat het leger 'weet wat het moet doen' als de levering doorgaat.
Clusterbommen, door Amerika geleverd. Heeft 'ie goedkoop in de uitverkoop kunnen krijgen toen de NATO besloot dat clusterbommen niet meer mochten. Zonde om te vernietigen, beter om door te verkopen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Vandaar dat Assad hele woonwijken platgooid met clusterbommen omdat hij zo populair is natuurlijk.
Als dat al waar is maakt dat Assad niet meer populair bij zijn eigen (dode) landgenoten.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:46 schreef RetepV het volgende:
[..]
Clusterbommen, door Amerika geleverd. Heeft 'ie goedkoop in de uitverkoop kunnen krijgen toen de NATO besloot dat clusterbommen niet meer mochten. Zonde om te vernietigen, beter om door te verkopen.
Hoog spel..quote:
We hebben in het verleden wel gezien dat Israel iets minder moeilijk doet over zulke acties dan de rest van de internationale gemeenschap.quote:
Idd. Meestal menen ze wat ze zeggen. En het Israëlische leger dat Russische militaire transporten onderschept..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:53 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
We hebben in het verleden wel gezien dat Israel iets minder moeilijk doet over zulke acties dan de rest van de internationale gemeenschap.
quote:
quote:Russia says it will go ahead with deliveries of S-300 anti-aircraft missiles to Syria, and that the arms will help deter foreign intervention.
Deputy Foreign Minister Sergei Ryabkov said the missiles were a "stabilising factor" that could dissuade "some hotheads" from entering the conflict.
Russia also criticised an EU decision not to renew an arms embargo on Syria. (BBC)
Dan valt Rusland Israël aan, USA valt Rusland aan en houden we op het eind alleen maar China overquote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:56 schreef Woestijnvos het volgende:
Alsof Israel de Russische transporten durft aan te vallen
Onderscheppen op volle zee (bijvoorbeeld) is niet per se aanvallen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:56 schreef Woestijnvos het volgende:
Zo dramatisch zal het niet zijn, en vanzelfsprekend wordt niets aangevallen als er Russen in de buurt zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd. Meestal menen ze wat ze zeggen. En het Israëlische leger dat Russische militaire transporten onderschept..Laten we maar hopen dat het zover niet komt.
Ja, klinkt héél anders dan de Westerse propaganda.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:01 schreef Ugjerke het volgende:
Maar het is alsof ik commentaar van de Syrische staatstelevisie zit te lezen.
Meh, misschien iets minder opzweperig. Ik heb nog geen NOS-presentator horen praten over hoe de glorieuze rebellen het kwaad zullen overwinnen en het land zullen zuiveren etc. etc.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:11 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ja, klinkt héél anders dan de Westerse propaganda.
Ach gus, weer in je Trollmodus vervallen, pandarijder?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Goede zaak dat de russen de wapenleveranties aan assad door laten gaan als de eu de jihadisten steunt moet assad ook extra worden ondetsteund,
Het aanvallen van Syrië en de Syrische strijdkrachten en het bombarderen van regeringsdoelen en voedselvoorraden valt juridisch niet onder zelfverdediging.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:08 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Israel heeft groot gelijk. Niet accepteren om hun eigen volk te beschermen, geef ze eens ongelijk.
Blokkade of bombardementen op Russische schepen of Russische marinebasis in Tartous betekent een enorme regionale escalatie.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:56 schreef Woestijnvos het volgende:
Ach, 's lands wijs, 's lands eer. In Syrië zijn ze toch afhankelijk van de steun van het volk. Bij ons beslissen ze alles op dat niveau zonder ons. Althans, ik heb niemand horen vragen of we die 'regime change' agenda steunen.quote:
Dit is niet zonder oorlog op te lossen. Eerst Iran van de kaart vegen of toch minimaal terug naar de middeleeuwen. Maar pas na augustus graagquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:23 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Het aanvallen van Syrië en de Syrische strijdkrachten en het bombarderen van regeringsdoelen en voedselvoorraden valt juridisch niet onder zelfverdediging.
Israël lijkt erop uit om een grote regionale oorlog te provoceren en in het kader daarvan Iran en Hezbollah te kunnen vernietigen. Dat zal een regionale grote oorlog, sektarisme, maar ook groter gevaar voor de Israëli's wereldwijd en voor joodse gemeenschappen betekenen.
Alleen bankiers die aan een Derde Wereldoorlog zouden blijven verdienen, zouden zulk beleid steunen.
Normale Israëli's willen geen oorlogen zoals Netanyahu en zijn oorlogshaviken.
Die wapensystemen zullen weinig veranderen in het huidige conflict, tevens krijgen de rebellen nu niet opeens een lading wapens over zich heen. Rare conclusie derhalve.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Goede zaak dat de russen de wapenleveranties aan assad door laten gaan als de eu de jihadisten steunt moet assad ook extra worden ondetsteund,
Je weet op het moment dat je naar het stemhokje mag gaan welke partijen over het algemeen voor of tegen regime change zijn?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:24 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ach, 's lands wijs, 's lands eer. In Syrië zijn ze toch afhankelijk van de steun van het volk. Bij ons beslissen ze alles op dat niveau zonder ons. Althans, ik heb niemand horen vragen of we die 'regime change' agenda steunen.
Wat een onzin weer. Als je echt denkt dat het leven in Syrië sinds 1971 beter is dan hier ben je compleet onwetend.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:24 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ach, 's lands wijs, 's lands eer. In Syrië zijn ze toch afhankelijk van de steun van het volk. Bij ons beslissen ze alles op dat niveau zonder ons. Althans, ik heb niemand horen vragen of we die 'regime change' agenda steunen.
Je meent dit serieus? Je meent dat je serieus denkt dat wij iets in te brengen hebben ?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:28 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je weet op het moment dat je naar het stemhokje mag gaan welke partijen over het algemeen voor of tegen regime change zijn?
Niet echt. Volgens mij zijn ze 'linksom' of 'rechtsom' allemaal vóór. De één omdat-ie Moslims haat. De volgende omdat-ie helemaal opgewonden raakt van alles wat naar militair geweld riekt. En de rest, héél genuanceerd, omdat hun maakbare academische model-wereld er om vraagt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:28 schreef Ugjerke het volgende:
Je weet op het moment dat je naar het stemhokje mag gaan welke partijen over het algemeen voor of tegen regime change zijn?
Geen idee uit welke hoge hoed je dát konijn nou weer tovert......quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:30 schreef waht het volgende:
Als je echt denkt dat het leven in Syrië sinds 1971 beter is dan hier ben je compleet onwetend.
Ja, ik denk serieus dat we de middelen hebben om iets in te brengen. Dat we ze niet gebruiken, elke keer op dezelfde type politici stemmen en vervolgens klagen dat we niks in te brengen hebben is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:32 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Je meent dit serieus? Je meent dat je serieus denkt dat wij iets in te brengen hebben ?![]()
De politiek zegt A en doet B en over 4 jaar stem je op een ander die B zegt en A doet.
En maar klagen over andere landen die geen democratie hebben..
Ik ga er niet vanuit dat de SP opeens oorlog met Syrië gaat propageren. Doen ze dit wel, worden ze heel snel terug gefloten door het partijcongres.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:32 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Niet echt. Volgens mij zijn ze 'linksom' of 'rechtsom' allemaal vóór. De één omdat-ie Moslims haat. De volgende omdat-ie helemaal opgewonden raakt van alles wat naar militair geweld riekt. En de rest, héél genuanceerd, omdat hun maakbare academische model-wereld er om vraagt.
Er is altijd wel ergens een politieke schaamlap te vinden. En ik erken dat de SP in dit soort dossiers redelijk integer TEGEN de opmars van de NAVO heeft gestemd, en geageerd. Maar als klassieke liberaal ligt Mao bij mij wat zwaar op de maag.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:35 schreef Ugjerke het volgende:
Ik ga er niet vanuit dat de SP opeens oorlog met Syrië gaat propageren. Doen ze dit wel, worden ze heel snel terug gefloten door het partijcongres.
Dit is allemaal door terroristen gepleegd.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:41 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Staat in alle kranten. Google is je vriend.
[..]
Is in de beginfase al gebeurd.
[..]
Propaganda van Al-Jazeera en CNN. Overgenomen door onze "neutrale" eigen "vrije" staatspersbureaus als BBC en NOS.
Het Syrische leger valt terroristen en hun commandocentra aan. Helaas verscholen terroristen zich steeds weer achter burgers als menselijk schild, bewust.
Tegenwoordig worden alle burgers via een geheime tactiek eerst tijdig geïnformeerd en geëvacueerd. Het Syrische leger had weinig ervaring opgebouwd in 40 jaar tijd met urban guerilla en buitenlandse jihadisten met Taliban-tactieken. Met Russische en Iraanse adviseurs is dat nu sterk verbeterd. Daardoor is Al Quseir morgen geheel gezuiverd van rebellen en terroristen. De burgers zijn eerst geëvacueerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:43 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dit is allemaal door terroristen gepleegd.De Libische huurlingen en jihadisten die door de Verenigde Staten/CIA in het geheim in Jordanië in kampen zijn opgeleid ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn geen Syriërs, maar terroristen. En zij kennen urban guerilla en verschansen zich in huizen. De burgers zijn al door de Syrische overheid in november 2012 uit Darayya geëvacueerd.
De vernietigde kerken en woonhuizen zijn doelbewust door de terroristen vernietigd. Terreur zaaien. Angst.
Snap ik. Van de "soort van liberaalachtige" partijen zou ik het zo 1, 2, 3 ook niet weten. Het soms liberale GroenLinks is ook geen anti-oorlogspartij meer. Waar D66 staat is mij altijd een raadsel. De VVD zou ik in het pro-oorlogkamp scharen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:42 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Er is altijd wel ergens een politieke schaamlap te vinden. En ik erken dat de SP in dit soort dossiers redelijk integer TEGEN de opmars van de NAVO heeft gestemd, en geageerd. Maar als klassieke liberaal ligt Mao bij mij wat zwaar op de maag.
Dus de terroristen hebben de hele stad in puin geholpen zoals je het in de video kunt zien?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:47 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
De Libische huurlingen en jihadisten die door de Verenigde Staten/CIA in het geheim in Jordanië in kampen zijn opgeleid ja.
Dat zijn geen Syriërs, maar terroristen. En zij kennen urban guerilla en verschansen zich in huizen. De burgers zijn al door de Syrische overheid in november 2012 uit Darayya geëvacueerd.
De vernietigde kerken en woonhuizen zijn doelbewust door de terroristen vernietigd. Terreur zaaien. Angst.
Indirect wel ja, als je vanuit een huis op een tank schiet met een RPG....quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:52 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dus de terroristen hebben de hele stad in puin geholpen zoals je het in de video kunt zien?
Circa 140.000 in het FSA die voorheen in het leger van Bashar zatenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:47 schreef Veldkamp het volgende:
De Libische huurlingen en jihadisten die door de Verenigde Staten/CIA in het geheim in Jordanië in kampen zijn opgeleid ja.
Weer een pareltje.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:47 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Jij zegt dat de FSA te weinig steun heeft en daarom hulp nodig zou hebben van de EU. Met die logica kun je dat ook omdraaien zeg ik. Met een leger van 400k+ en uitgebreide buitenlandse militaire en logistieke steun nog steeds geen 'impopulaire' rebellengroep kunnen neerslaan.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:05 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel erg fout om te zeggen dat de hele bevolking voor Assad tegen de FSA zou moeten strijden. Want dat is in principe wat jij zegt.
Het eeuwige excuus van de dictators. Dat het zover heeft mogen komen is Assad's schuld.quote:De hele bevolking is tegen deze hele oorlog. Maar onder Assad zal er in ieder orde en een functionerend land zijn. Onder de FSA zal er een Sharia komen.
Ik ook. Je punt?quote:What the hell zijn we trouwens aan het doen? In Afghanistan hebben 'we' 200.000 mensen gedood om de Taliban te verwijderen zodat er geen sharia wetgeving zou zijn. Ik heb beelden moeten aankijken waar Taliban in een stadion vrouwen door hun hoofd schoten, etc.
Uhm, nee. Bron?quote:Maar wat doen 'we' nu? In Libie hebben 'we' de Sharia aan de macht gebracht.
Nee, dat gaan we nu juist voorkomen. Tenminste dat is de bedoeling.quote:En in Syrie gaan we het nog eens dunnetjes overdoen.
Dat is Assad's schuld.quote:Terwijl we een land als Syrie, wat al jarenlang relatief stabiel is, kapot gaan maken.
Dat zal best.quote:Al die shitzooi waar we hier over discussieren is allemaal bullshit, een rad voor je ogen wordt er gedraaid. Het gaat 'ons' om controle over het land Syrie,
Assad is echt wel een monster.quote:en niet om die bevolking te helpen tegen hun o zo monsterlijke regeringsleider, die in werkelijkheid helemaal niet zo monsterlijk is.
Dat doet Assad nog eens veel beterquote:En door dit te schrijven ben ik natuurlijk ook ineens 'geradicaliseerd' en moet ik in de gaten gehouden worden. Fuck it, ons eigen regime zuigt gewoon. Met leugens probeert dat het volk achter zich te houden, of in ieder geval om er voor te zorgen dat we thuis blijven zitten om alles lekker afstandelijk op de TV te bekijken.
De hele reden dat de jihadi's zo hebben kunnen groeien is omdat we te weinig/geen hulp boden aan de gematigde groepen daar. Wat ik wil is dat gematigde groepen worden bewapend om ook daar een einde aan te maken. Zodat de burgeroorlog die na Assad begint tenminste gewonnen wordt door de 'goede' mensen. Doen we dat niet zal de macht van de jihadi's alleen maar groeien want die hebben geen gebrek aan middelen. Als we dit 2 jaar geleden hadden gedaan hadden we het probleem van die jihadi's nooit op zulke schaal gehad.quote:Ja, prima zo, houden zo die te weinig middelen. Als we die FSA *WEL* helpen, helpen we gvd ook die fucking Jihadi's. Waarom zouden we DAT doen?
Doe normaal vriend, ik ken je niet.quote:Ben jij waanzinnig?
Nee.quote:Of heb jij ook zo'n waanbeeld dat wij die Jihadi's wel onder controle kunnen houden? Dat we ze daar aan de macht brengen en dat ze dan rustig blijven en ons helpen?!
quote:En dat zo'n scenario niet tot enige oplossing leidt, is toch al lang duidelijk? Khadaffi WAS zo'n soort Jihadi die door 'ons' aan de macht was gebracht. Assad net zo, ook een marionet van het Westen die nu ineens moeilijk doet en vervangen moet worden door een andere marionet.
quote:Assad is geen marionet van het Westen. Als je je frustratie wilt uiten moet je niet dit soort onzin verkondigen.
Een soort Benny Hill sketch ditquote:
Ja precies, want vechten tegen enkele duizend a 10 duizenden guerilla strijders die zich alleen in de steden begeven is ook erg gemakkelijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Jij zegt dat de FSA te weinig steun heeft en daarom hulp nodig zou hebben van de EU. Met die logica kun je dat ook omdraaien zeg ik. Met een leger van 400k+ en uitgebreide buitenlandse militaire en logistieke steun nog steeds geen 'impopulaire' rebellengroep kunnen neerslaan.
Eeuwige schuldvraag discussie, zonder gewapende opstand was dit niet gebeurd, het is maar net hoe je het bekijkt...quote:Het eeuwige excuus van de dictators. Dat het zover heeft mogen komen is Assad's schuld.
Holle retoriek, Wat is jouw punt?quote:Ik ook. Je punt?
Weer zo'n stellige bewering dat Assad dit op zijn geweten zou hebben. Kom met bewijzen. bronnen.quote:Maar weet je, Afghanistan is niet het enige land waar weerloze vrouwen door hun hoofd worden geschoten. Neem nu Assad die zo'n zuivering wel handig vond ik bijvoorbeeld Houla. Waarom mag de Taliban geen vrouwen door hun hoofd schieten maar Assad wel?
Google gewoon even op "Sharia Libya" : http://lmgtfy.com/?q=sharia+libyaquote:Uhm, nee. Bron?
Verder nog wat ongegronde persoonlijke meningen, volledig on-onderbouwd.quote:Nee, dat gaan we nu juist voorkomen. Tenminste dat is de bedoeling.
[..]
Dat is Assad's schuld.
[..]
Dat zal best.
[..]
Assad is echt wel een monster.
[..]
Dat doet Assad nog eens veel beter
waarom een minderheid helpen een leider af te zetten? Sinds wanneer is dat onze pakkie aan?quote:De hele reden dat de jihadi's zo hebben kunnen groeien is omdat we te weinig/geen hulp boden aan de gematigde groepen daar. Wat ik wil is dat gematigde groepen worden bewapend om ook daar een einde aan te maken. Zodat de burgeroorlog die na Assad begint tenminste gewonnen wordt door de 'goede' mensen. Doen we dat niet zal de macht van de jihadi's alleen maar groeien want die hebben geen gebrek aan middelen. Als we dit 2 jaar geleden hadden gedaan hadden we het probleem van die jihadi's nooit op zulke schaal gehad.
Top dat jij voor bent! Heb je dit al doorgebeld aan Verhofstad, Hague , Cameron , etc?quote:En ik erken de risico's van het bewapenen, maar het alternatief is veel, veel erger. Dus ik ben voor.
Ook allemaal weer goed onderbouwd.quote:[..]
Doe normaal vriend, ik ken je niet.
[..]
Nee.
het signaal is nogal verkeerd net voor een vredesconferentie. De Britten zeggen dat ze met Assad willen onderhandelen, maar wat valt er te onderhandelen als je vijandige splintergroeperingen ondersteunt met wapens. Er valt prima te praten met Assad over ontwapening van de rebellen en een eventuele vrijgeleide van hen naar het buitenland, maar dan moet het ook ophouden met de vijandigheden en vooral ook met de steun aan de oppositie.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:27 schreef waht het volgende:
[..]
Die wapensystemen zullen weinig veranderen in het huidige conflict, tevens krijgen de rebellen nu niet opeens een lading wapens over zich heen. Rare conclusie derhalve.
Nee, dit is te vertalen als "als je geen vrede sluit gaan we de rebellen bewapenen en jou laten sterven."quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
het signaal is nogal verkeerd net voor een vredesconferentie. De Britten zeggen dat ze met Assad willen onderhandelen, maar wat valt er te onderhandelen als je vijandige splintergroeperingen ondersteunt met wapens. Er valt prima te praten met Assad over ontwapening van de rebellen en een eventuele vrijgeleide van hen naar het buitenland, maar dan moet het ook ophouden met de vijandigheden en vooral ook met de steun aan de oppositie.
Het besluit van de EU om wapenleveranties toe te staan aan de rebellen en handhaving van de sancties tegen het legitieme regime is een klap in het gezicht van iedereen die een vreedzame oplossing wil. De russen zijn nu gedwongen Assad verder te bewapenen, waarom dan nog een vredesconferentie? Lavrov is niet voor niets nogal pessimistisch.
Vrede is prima mogelijk, maar dan wel zo dat de rebellen ontwapend en uit Syrie gezet worden. Laat ze maar asiel zoeken in Engeland.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:18 schreef waht het volgende:
[..]
Nee, dit is te vertalen als "als je geen vrede sluit gaan we de rebellen bewapenen en jou laten sterven."
En de Russen moeten natuurlijk hun klep houden over vrede, die willen enkel geld verdienen en hun machtspositie behouden, net als Iran.
Het zijn vooral ontevreden Syriërs, die kun je niet uit hun eigen land zetten.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Vrede is prima mogelijk, maar dan wel zo dat de rebellen ontwapend en uit Syrie gezet worden. Laat ze maar asiel zoeken in Engeland.
Die moeten in principe dan ook gewoon berecht worden in Syrie, er valt wellicht te praten over strafvermindering of ballingschap. De buitenlandse strijders moeten natuurlijk sowieso het land uit en kunnen prima asiel aanvragen aan de Engelsen, aangezien zij zo gecharmeerd zijn van die rebellen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:21 schreef waht het volgende:
[..]
Het zijn vooral ontevreden Syriërs, die kun je niet uit hun eigen land zetten.
Nou, dat lijkt me toch een prima overwicht? Bovendien bevinden de strijders zich niet alleen in steden. Integendeel.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:44 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Ja precies, want vechten tegen enkele duizend a 10 duizenden guerilla strijders die zich alleen in de steden begeven is ook erg gemakkelijk.
Dat is waar, en misschien had Assad er geen gewapende opstand van moeten maken.quote:Eeuwige schuldvraag discussie, zonder gewapende opstand was dit niet gebeurd, het is maar net hoe je het bekijkt...
Ik had het niet tegen jou, en ik begon er niet over. Daarom vraag ik het ook.quote:Holle retoriek, Wat is jouw punt?
Deze discussie hebben we al een eerder gehad en dat heb ik toen al gedaan, maar vooruit dan maar.quote:Weer zo'n stellige bewering dat Assad dit op zijn geweten zou hebben. Kom met bewijzen. bronnen.
Voorals nog wijzen er ook genoeg vingers naar de rebellen zelf..
Heb jij het filmpje wel bekeken? Er wordt duidelijk gezegd dat de interimregering de Sharia wíl invoeren. Maar het is nog niet ingevoerd, de grondwet is nog niet af. En het lijkt me sterk dat dat een extreme versie gaat worden(wat Retep bedoelde was me niet helemaal duidelijk, ik dacht dat hij suggereerde dat er een extreme versie ala Iran of S-A was ingevoerd). De gekozen leden zijn namelijk vooral gematigd.quote:
Wie beweert, bewijst. Dat je maar moet googlen vind ik een slap excuus. Ik kan niet ruiken welk artikel er wordt bedoeld. Verder vertrouw ik de personen die ook echt in Libië zijn geweest meer dan google.quote:maar Googlen is te moeilijk voor jouw, en waarom zou je, jij hebt toch altijd gelijk
Volgensmij heb ik dat in latere alinea's aardig uitgelegd.quote:Verder nog wat ongegronde persoonlijke meningen, volledig on-onderbouwd.
Die discussie hebben we ook al een keer gehad.quote:waarom een minderheid helpen een leider af te zetten? Sinds wanneer is dat onze pakkie aan?
Blijkbaar hadden ze te weinig support, want als 80% van Syrie ze steunde had het niet zo lang geduurt om Assad af te zetten
Zal ik ze de groeten doen?quote:Top dat jij voor bent! Heb je dit al doorgebeld aan Verhofstad, Hague , Cameron , etc?
Dan kunnen ze dat meenemen in hun beoordeling
Open een topic voor de voorrondes zou ik zeggen.quote:Ook allemaal weer goed onderbouwd.
Je gaat voor de nominering meest inhoudsloze user van het jaar 2013?
[..]
[..]
Of de rebellen winnen en vegen alawistan van de kaart, dat kan ook.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Die moeten in principe dan ook gewoon berecht worden in Syrie, er valt wellicht te praten over strafvermindering of ballingschap. De buitenlandse strijders moeten natuurlijk sowieso het land uit en kunnen prima asiel aanvragen aan de Engelsen, aangezien zij zo gecharmeerd zijn van die rebellen.
Vrijwel alle Libische politieke partijen zijn ervoor de sharia als bron van wetgeving in de nieuwe constitutie op te nemen, ook de partij van Jibril Mahmoud die de verkiezingen won en als "liberaal" bekend staat. Het is het enige land waar bijv. de Islamisten en Moslimbroeders de verkiezingen niet wonnen. De sharia is dan ook geen heet hangijzer in Libie zoals dat wel in bijv. Tunesie is en ook vermoedelijk in Syrie het geval zal zijn, als Assad eenmaal is verdreven danquote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:44 schreef mr_jack het volgende:
Google gewoon even op "Sharia Libya" : http://lmgtfy.com/?q=sharia+libya
Genoeg te vinden....
maar Googlen is te moeilijk voor jouw, en waarom zou je, jij hebt toch altijd gelijk
140.000 soldaten overgelopen betekent dat Assad nog maar 100.000 over heeft(Ik dacht dat hij ongeveer 250.000 had of in die richting), dus dat zijn er nog steeds heel veel.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:03 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Circa 140.000 in het FSA die voorheen in het leger van Bashar zaten![]()
![]()
![]()
140.000.....waarom denk je dat die opeens overgelopen zijn beste kameraad?
Nog geen 10.000 jihadies, 7 tot 9% van het totale aantal dat tegen Bashar vecht. Laten we zeggen dat ze ernaast zitten, 15% dan. Jij je zin.
Het waren Libiers die de kogel door het achterhoofd van Khadafi schoten![]()
Het zijn ook Syriers die Bashar al-Assad wat lood in zijn achterhoofd pompen
Het zijn maar schattingen, maar toch. FSA nu Mei 2013 schat men tussen de 100.000 en 140.000 man. Jihadies tussen 8000 a 10.000. Overgrote deel van het FSA zijn voormalige regeringsoldaten.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:48 schreef Djibril het volgende:
140.000 soldaten overgelopen betekent dat Assad nog maar 100.000 over heeft(Ik dacht dat hij ongeveer 250.000 had of in die richting), dus dat zijn er nog steeds heel veel.
Van de 140.000 is een groot deel gevlucht naar het buitenland aangezien ze overliepen toen ze nog niet echt veilig waren, dus aan hen zal je niet veel hebben. Een andere deel is door de rebellen vermoordt, dit is een groep dat pas laat overliep en tja dan vertrouwen de rebellen je ook niet echt.
Dat de jihadis in de minderheid zijn spreekt het beeld in ieder geval tegen dat we alleen of overwegend met salafisten te maken hebben. Een beeld wat Assad graagt schept om zijn "legitieme" strijd kracht bij te zetten. Maar ook posters in dit topic dat graag zo voor doen komen, terwijl dat dus niet klopt.quote:En als we dan toch even van uit gaan dat ze alle 140.000 zijn overgelopen en zijn gaan vechten dan zou dit een makkie zijn voor Assad. Waarom? Je kan geen guerilla oorlog voeren met 140.000 man. Waar ga je je met z’n alle verschuilen? Dus nee een groot deel vecht niet mee.
Een andere deel is in de Farouk brigades gegaan of een andere corrupte brigade en terroriseren ze meer de bevolking dan dat ze tegen Assad vechten. Ook onderling vechten ze het uit. Vandaar dat ook Assad terreinwinst heeft kunnen boeken recent.
De jihadi’s zijn ver in de minderheid maar dat betekent niks. It’s not about the size of the dog in the fight, it’s about the fight in the dog.
Zij zijn het vaak die voorop gaan en strijd leveren.
De aanwezigheid v extremisten aanhalen om vervolgens steun voor Assad te zoeken werkt niet bij mij.quote:Zij zijn het vaak die sympathie krijgen van de bevolking omdat ze niet te vaak willen inmengen in het dagelijkse leven. Zij willen eerst Assad weg hebben om vervolgens hen regels door te voeren. Dat zie je in Raqqa, eerst helemaal bevrijden en ook de omgeving schoonmaken. Vervolgens checkpoints maken zodat ook Farouk niet dichtbij kan komen en dan je eigen regels maken. En dat is het gelukt. Wie is de slachtoffer hier? De burger in Raqqa. Zijn die nou echt beter af zonder Assad?![]()
[/quote]quote:Excuties en mensenrechten schendingen, [quote]hmmm waar ken ik dat meer van?
Ik heb al tijden niks meer gelezen over wat er nu in Libië gebeurt, dus laten we terug gaan naar de beginfase, waarvan jij zegt dat het onzin is dat er een kleinschalige genocide op zwarte mensen was. Daar weet ik wel nog wat vanaf.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Eerst zeg je dat het nog bezig is en nu zeg dat het al voorbij is? Mooie draai, maar dat lijkt me ook onzin. Waarom maakt niemand daar dan melding van? Zijn de zwarte mensen die Libiërs en bezoekers zagen lopen en meehelpen met het opbouwproces, en ik heb gesproken, daar zwartgeschilderde arabieren ofzo?Nogmaals geef een bron voor je zogenaamde genocide.
Barbaars gevoel voor humor heb je.quote:Op woensdag 29 mei 2013 02:51 schreef Veldkamp het volgende:
Deze mannen willen Syrië regeren....
Echte humor. (Kijk filmpje van Qatar.)
Rebellenhumor.... )
Volgens de BND, de Duitse Veiligheidsdienst, is 5% Syrisch. 95% komt van buiten Syrië.quote:Op woensdag 29 mei 2013 01:00 schreef Aloulou het volgende:
Het zijn maar schattingen, maar toch. FSA nu Mei 2013 schat men tussen de 100.000 en 140.000 man. Jihadies tussen 8000 a 10.000.
Lekker simplistisch. Jij nodigt ook Holleeder uit als je ruzie hebt met je buurman over een tuinhek?quote:
Aloulou wel, heb jij bij hem al enig relativeringsvermogen gezien dan?quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:27 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Lekker simplistisch. Jij nodigt ook Holleeder uit als je ruzie hebt met je buurman over een tuinhek?
Eerlijk gezegd denk ik dat Aloulou in de basis geen slecht mens is. Je zult mij er ook niet op kunnen betrappen dat ik de loftrompet steek over Assad, Gaddafi of Hoessein. Maar om dan die Wahabistische kannibalen in de armen te vliegen, moet er een flink aantal draden losgeraakt zijn.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:29 schreef mr_jack het volgende:
Aloulou wel, heb jij bij hem al enig relativeringsvermogen gezien dan?
Dat Israël met Rusland zou coördineren is zeker niet onaannemelijk. Dat gedoe omtrent die afweersystemen is vooral voor de bühne.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:19 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb er nog eens goed over nagedacht. Complexe situatie.
-knip-
Nee, dit is juist heel realistisch. Assad is in principe veel sterker, de rebellen staan met de rug tegen de muur. Elke hulp is dan ook welkom. Het gaat niet om een ruzie over een tuinhek, daar sla jij met jack als regimeaanhangers finaal de plank mis. Het gaat om een crimineel die de eerste zes maanden ongewapende demonstranten als ratten naar het hiernamaals heeft geschoten omdat zij "het lef" hadden tegen zijn regime te demonstreren. Natuurlijk zie jij dit heel anders en zal jij beweren dat vanaf dag 1 de wahabieten en gewapende bendes al de scepter zwaaiden....maar toen ik je vroeg bronnen te tonen waaruit blijkt dat de meerderheid van de demonstraties stelselmatig door terroristen uit de hand liepen die het arme Syrische leger beschoten.....bleef je zoals verwacht stil. Met de vermelding van mij erbij dat het om bronnen gaat die niet incidenten aantonen maar de nadruk op de meerderheid en stelselmatig tonen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:27 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Lekker simplistisch. Jij nodigt ook Holleeder uit als je ruzie hebt met je buurman over een tuinhek?
Dat doe je wel, stilzwijgen over Assad's moorden ten aanzien van ongewapende demonstranten en burgerbevolking terwijl je je focussed op de rebellen is instemmen daarmee. Hier gaat hier om het kwaad als kwaad te bestempelen, en niet proberen een andere kleur te geven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:32 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat Aloulou in de basis geen slecht mens is. Je zult mij er ook niet op kunnen betrappen dat ik de loftrompet steek over Assad, Gaddafi of Hoessein.
Allereerst, de jihadies zijn maar 10% volgens schattingen van de rebellen die vechten. Met andere woorden probeer jij hier de realiteit de nek om te draaien ten faveure van je persoonlijke afkeer van deze strijd die gaande is. Ik constateer dat Assad en Assadlovers hetzelfde doen, en daarnaast ook nog stil zijn over de grote misdaden die Assad begaat tegen ongewapende Syriers. Dat tezamen betekent dat jij net zo schuldig bent en weldegelijk partij kiest. Had je namelijk echt zo "onschuldig" geweest dan had je heel duidelijk verkondigd dat Assad verantwoordelijk is, of in ieder geval deels verantwoordelijk, voor het leed. En vervolgens ben ik de laatste die je zal verbieden de opstand en rebellen te bekritiseren. Want er is genoeg legitieme kritiek op hen aan te merken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:32 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Maar om dan die Wahabistische kannibalen in de armen te vliegen, moet er een flink aantal draden losgeraakt zijn.
Met andere woorden, de bewering kan niet "bestatigt" worden. Er is in de krant (Die Welt) die als bron overal wordt aangehaald geen herkomst of tekst van te vinden. IRIB (iraanse bron) antwoordde uiteindelijk dat zij het van Al-Manar (Hizbullah) tv hebben overgenomen. Wil je grote beweringen doen, of schrijf je graag artikels op je eigen site zoals jij doet.....kom dan eerst met een kritische blik aanzetten. Dit is een lachertje namelijk. Maar goed, je zal hier wel weer overheen schrijven. Laat voor meelezers duidelijk zijn dat een "kritisch" figuurtje als jij gewoon heel selectief te werk gaat, als je eigen ideeën worden onderuit gehaald door een kritische googletocht stop jij liever je hoofd in de grond om te doen alsof er niets aan de hand is.quote:Deutscher Geheimdienst: 95 % der Rebellen in Syrien sind Ausländer (Achtung: Quelle nicht verifizierbar!)
Der BND gab zu, dass nur 5 % der bewaffneten Terroristen in Syrien wirklich Syrer sind, 95 % von ihnen kommen aus dem Ausland.
Laut der Zeitung „Die Welt“ hat der BND in einem offiziellen und genauen Bericht die Nationalitäten der Rebellen in Syrien und ihre Standorte in dem Land veröffentlicht.
Die Mehrheit der Rebellen kommt aus afrikanischen Ländern. Es handelt sich wahrscheinlich um Mitglieder von Al Kaida.
Laut diesem Bericht wird die Zahl der Rebellen in Syrien auf 14.800 geschätzt.
Quelle: http://german.irib.ir/nac(...)-sind-ausl%C3%A4nder
[Anmerkung: Die Meldung konnte NICHT bestätigt werden. Es findet sich nirgends ein Text der Zeitung "Die Welt" oder anderer Herkunft mit diesen Angaben. Das bedeutet NICHT, das der BND-Bericht nicht existiert. Seine Existenz kann aber bisher nicht nachgewiesen werden.]
[Nachtrag: Antwort von IRIB auf Nachfrage: 'danke für Ihr Interesse an unserer Internetseite. Leider können wir auch die angegebene Quelle "Die Welt" nicht bestätigen. Die zentrale Nachrichtenagentur von IRIB hatte diese Nachricht von al-Manar übernommen und weiter geleitet ohne diese Angabe. Es tut uns leid, wenn wir deshalb keine anderen Angaben machen können. Mit freundlichen Grüßen']
quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:19 schreef Chooselife het volgende:
Persoonlijk geloof ik ook dat we op het verkeerde been worden gezet met de lastercampagne jegens Iran. Er is ruimte voor Israël in de Sji'itische leer van de islam (Sji'isme)
Je moet zaken wel onderscheiden hier. Joden kennen een veilig bestaan in Iran. In het algemeen zijn soennieten of sjieten ook niet perse tegen joden ansich namelijk. In Marokko leven ze ook gewoon.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:19 schreef Chooselife het volgende:
Joden kennen ook een veilig bestaan in landen als Syrië en Iran. Lees je voor de aardigheid eens in op dat onderwerp. Het moet Israël een bevrijdende gedachte zijn dat er ruimte is voor haar bestaan, binnen de fundamenten van een grote Islamitische stroming.
Politiek gezien heeft Israel geen grote problemen met het wahabitische Saoedie Arabie. De Saoediers doen voor de buhne mee hier en daar om "Palestina te bevrijden" maar zitten onder de plak bij de Amerikanen en zijn al jaren erg bang voor het gevaar vanuit Teheran. Wahabieten richten zich dan ook liever op de vijand van "binnenuit", oftewel sjieten, dan de vijand die zich in ieder geval niet als Moslim voordoet: zionisten. De inmiddels overleden Syrische sheikh en salafist Al-Albani kondigde overigens ooit in een fatwa aan dat Palestijnen moesten migreren uit Israel naar een "Islamitisch land"quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:19 schreef Chooselife het volgende:
De strijd zal zich verplaatsen van de breuklijn naar de overwegend Soennitische staten, aangestuurd door fundamentele haat en diepe wortelen van antisemitisme. Zoals Saoedi-Arabië.
Ja dat zie ik anders...quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:08 schreef Aloulou het volgende:
Het gaat om een crimineel die de eerste zes maanden ongewapende demonstranten als ratten naar het hiernamaals heeft geschoten omdat zij "het lef" hadden tegen zijn regime te demonstreren. Natuurlijk zie jij dit heel anders en zal jij beweren dat vanaf dag 1 de wahabieten en gewapende bendes al de scepter zwaaiden
Assad noch zijn tegenstanders laten journalisten toe. Ze willen beiden de buit.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Laat Assad al journalisten toe, of wil hij eerst de gehele bevolking uitmoorden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |