SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Suikertante op 24-05-2013 20:20:14 ]
hahah elins buurtjes heten Djaivey en Shivaniquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:37 schreef Baby_Girl het volgende:
Deze kwam ik net tegen op een facebookpagina broer Djaivey en zus Djeshley.
Ik vind het gewoon een beetje gemeen. Arme kinders.
Die mag dat dus haar hele leven spellen, verbeteren, voorzeggen etc.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:32 schreef Limone het volgende:
Ik zag vanochtend een Xophé op t.v.
meisje, btw
Dat en... net zo zelf verzonnen als al die Cheyfaneney's en Djaymeelizah's, maar dan net een andere sociale klasse. Even stom eigenlijk.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die mag dat dus haar hele leven spellen, verbeteren, voorzeggen etc.
Wat een verstand.
Dan bestaan er dus gewoon twee Djaivey's... Welke vd twee zou er "gepikt" zijn? Kan me niet voorstellen dat er nog meer zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:00 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
hahah elins buurtjes heten Djaivey en Shivani
Gewoon Roel. Niks meer aan doen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:10 schreef Stansfield het volgende:
Wij zijn er nog niet uit wat de 2e naam van onze jongensnaam moet worden. In de 2e naam willen we wel een beetje vernoemen. Niet direct dezelfde naam maar er wel een beetje op geïnspireerd.
De roepnaam die we hebben is Mika. En Roel of Roelof is de naam waarop onze 2e naam geïnspireerd moet zijn.
Iemand enig idee wat daar een beetje mooi bij zou staan. Alle suggesties zijn welkom.
Kon het me ook niet voorstellen, maar last net dat hij voor het eerst vermeld werd in de namenlijst van de Sociale Verzekeringsbank in 2009.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:49 schreef Baby_Girl het volgende:
[..]
Dan bestaan er dus gewoon twee Djaivey's... Welke vd twee zou er "gepikt" zijn? Kan me niet voorstellen dat er nog meer zijn.
Lekker snel!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:05 schreef Stansfield het volgende:
Net even overlegd en het gaat idd gewoon mika roel worden.
We waren er al een tijdje mee bezig en nu even een paar dagen afzonderlijk op zoek naar een goede suggestie. Maar we kwamen allebei niet met een betere suggestie. Dus vandaar...quote:
deze is van juli 2010quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:25 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Kon het me ook niet voorstellen, maar last net dat hij voor het eerst vermeld werd in de namenlijst van de Sociale Verzekeringsbank in 2009.
Zie mijn editquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:49 schreef Stansfield het volgende:
[..]
We waren er al een tijdje mee bezig en nu even een paar dagen afzonderlijk op zoek naar een goede suggestie. Maar we kwamen allebei niet met een betere suggestie. Dus vandaar...
En je moet er ook weer niet zo moeilijk over doen. Dus vandaar dat het ook geen weken in beslag nam.![]()
Ik zag hetquote:
Ik ken ook een Roël (ro-wel), wellicht ook nog een optiequote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:05 schreef Stansfield het volgende:
Net even overlegd en het gaat idd gewoon mika roel worden.
Hetzelfde gold jaren geleden voor dat absurde Xander/Xandra ipv Sander/Sandra, en daar hoor je niemand meer over.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:00 schreef Limone het volgende:
[..]
Dat en... net zo zelf verzonnen als al die Cheyfaneney's en Djaymeelizah's, maar dan net een andere sociale klasse. Even stom eigenlijk.
Omdat ze een X heeft? valt wel mee hoor mijn dochter heeft een X naam zoals Xandra en dat gaat echt heel erg primaquote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die mag dat dus haar hele leven spellen, verbeteren, voorzeggen etc.
Wat een verstand.
"zoals Xandra" Haar dochter heet andersquote:
Ja precies, dan is die KS-klank zo'n tongbreker.quote:Op zondag 26 mei 2013 10:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Of Lex, maar dat vind ik zachter klinken i.p.v KSENIA of KSANDRA
Nee, meer omdat ik die naam las als Sophie, maar het dus blijkbaar anders gespeld wordt ofzo. Weet niet eens meer.quote:Op zondag 26 mei 2013 09:48 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Omdat ze een X heeft? valt wel mee hoor mijn dochter heeft een X naam zoals Xandra en dat gaat echt heel erg prima
gehehequote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik zag het. Daarom had ik mijn bericht ook even ge-edit. Daarom je moet niet al te moeilijk doen over namen verzinnen. Gewoon wat je zelf leuk vindt.
Is dat niet Senos dan?quote:Op zondag 26 mei 2013 12:12 schreef Clubsoda het volgende:
Xena op z'n Hollands klinkt als een soort vrouwelijke versie van de Xenos
quote:Op zondag 26 mei 2013 13:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zeg altijd Ksenos en is ken niemand die het anders zegt!
Edit: het komt uit het Grieks, en daar wordt het met een 'ksi' geschreven en dat spreek je uit als ks. Zo![]()
Ja ik zeg ook altijd gewoon kseenos, liedel en haa-en-em hoor. Dacht dat t wel over de top genoeg wasquote:
graaimarktquote:Op zondag 26 mei 2013 15:45 schreef Vlindur het volgende:
Hoe zeggen jullie Primark? Priemark of praaimar?
ik hoor dan in mijn hoofd rolodexquote:Op zondag 26 mei 2013 16:25 schreef Kersjes het volgende:
Mijn moeder zegt Ksennos.
En Dex vind ik tof, zo had mijn bijna-dreumes bijna geheten!
Bijvoorbeeld als je zelf altijd als eerste op het alfabetische lijstje stond en daar last van had, dan zorg je dat je zeker weet dat je dochter tot de laatsten behoort. Zandra was dan wel gunstiger geweest. Of misschien Zzandra.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:41 schreef Fannetje het volgende:
Bij ons op school zit en X.anne. Maar dat spreek je dus ook gewoon uit als Sanne. Ik snap werkelijk niet waarom je dan niet gewoon Sanne schrijft.
Xenos is bij mij Kseenos, Lidl is Liddel, Primark is Priemark.
+1quote:Op zondag 26 mei 2013 15:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Priemark, maar ben me er van bewust dat dat fout is
Zxandra danquote:Op zondag 26 mei 2013 21:16 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld als je zelf altijd als eerste op het alfabetische lijstje stond en daar last van had, dan zorg je dat je zeker weet dat je dochter tot de laatsten behoort. Zandra was dan wel gunstiger geweest. Of misschien Zzandra.
Whutwhut, forrealz? Ik wist niet dat er al een moment bekend was!quote:
Misschienquote:Op zondag 26 mei 2013 21:33 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Whutwhut, forrealz? Ik wist niet dat er al een moment bekend was!
Ontopic: ik zeg ook Prie-mark, gewoon omdat daar geen reden voor is.
Cool! See you there!quote:Op zondag 26 mei 2013 21:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Misschien
http://www.ed.nl/regio/ei(...)ember-open-1.3830829
Ik dacht dat je bedoelde dat ik toen ik bij jou was Priemark zei, dat dat ergens in december wasquote:
Dat was niet in December :-Dquote:Op zondag 26 mei 2013 21:42 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde dat ik toen ik bij jou was Priemark zei, dat dat ergens in december was
Indische roots? Ik had het een vriendinnetje vroeger dat Toetie genoemd werd. Was haar koosnaampje.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:36 schreef Spees_Eend het volgende:
G.lenda heb ik wel vaker gehoord. D.len is wel erg moeilijk uit te spreken. Vind beide namen niks.
Weet trouwens niet of ik dat hier al eens geplaatst had, maar via via via 'ken' ik een gezin met o.a. een meisje T. oet en jochie W. oest
Nee, volgens mij alleen van het type "lekker gek". Had ook het haar van haar 3 of 4 jarige dochter gemillimeterd. Lekker edgy.quote:Op maandag 27 mei 2013 08:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Indische roots? Ik had het een vriendinnetje vroeger dat Toetie genoemd werd. Was haar koosnaampje.
Heb toen ik een jaar of 6 was ook een pittig kort kapsel gehad omdat vriendinnetje en zus mijn haar hadden verkniptquote:Op maandag 27 mei 2013 09:05 schreef Kyara het volgende:
Arm kind. Ik had vroeger een Twiggy kapsel. Iedereen dacht dat ik een jongetje was.
/jeugdtrauma
Ik vind alle 3 die namen juist super leuk.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:58 schreef oh-oh het volgende:
Ella vind ik heel leuk!
Mats niet maar dat komt door die vriendin van me met dr C as S am & M ats
Bij elkaar? Los van elkaar prima, maar het zijn drie broertjes, de laatste twee een tweeling, ik vind het zo fantasieloosquote:Op maandag 27 mei 2013 11:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik vind alle 3 die namen juist super leuk.
Handig om dan de roepnaam in het Nederlands te schrijven, tewijl het gewoon traditionele naam is.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:10 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat zal dan denk ik Ayoub geweest zijn of iets wat erop lijkt? Dat komt veel voor bij noord afrikaanse kindjes...
Edit, ow nee ik lees nu je tweede deel
Ja vind het prima samen. Maar ik heb dan ook echt niet dat sterke 'past wel of niet bij elkaar' gevoel bij namen in een gezin, wat je op FOK zo veel leest, hier en in SHO. Tenzij compleet verschillende categorieën namen.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bij elkaar? Los van elkaar prima, maar het zijn drie broertjes, de laatste twee een tweeling, ik vind het zo fantasieloos
Nou als ze er eentje wil roepen moet ze een bijnaam gebruiken want je hoort geen enkel verschil tussen die namenquote:Op maandag 27 mei 2013 11:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja vind het prima samen. Maar ik heb dan ook echt niet dat sterke 'past wel of niet bij elkaar' gevoel bij namen in een gezin, wat je op FOK zo veel leest, hier en in SHO. Tenzij compleet verschillende categorieën namen.
Dan moet ze eens een logopedist overwegen want het zijn drie totaal verschillende namenquote:Op maandag 27 mei 2013 11:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou als ze er eentje wil roepen moet ze een bijnaam gebruiken want je hoort geen enkel verschil tussen die namen
hahaquote:Op maandag 27 mei 2013 12:00 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dan moet ze eens een logopedist overwegen want het zijn drie totaal verschillende namen
Op zich een loze discussie want het is hun gezin en het is persoonlijk, maar ik vind Es en Em echt meer op elkaar lijken dan S am en M ats.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:07 schreef oh-oh het volgende:
Iedereen vergist zich ook echt constant in de namen.
Ik weet dat de kinderen het verschil zelf echt pas laat hoorden, de oudste was 3.5 toen de tweeling erbij kwam en die sprak het ook allemaal hetzelfde uit. Die tweeling is nu 3 en als iemand ze niet Es of Em noemt weten ze vaak niet wie er bedoeld wordt.
Ella vind ik echtquote:Op maandag 27 mei 2013 10:52 schreef ikke_84 het volgende:
Voordat we zwanger werden had ik al een naamlijstje, nu dat we zwanger zijn vind ik het in eens een stuk moeilijker en vallen er een heleboel namen van mijn lijstje weg.
Ik zie hier (bijna) alleen maar namen langs komen die jullie niet leuk vinden. Zijn er ook nog namen die jullie wel leuk vinden?![]()
Mijn nummer 1 naam voor een jongentje is nu Mats en voor een meisje Ella.
We hebben nog tijd zat om te switchen maar alvast wat voorwerk doen kan geen kwaad toch. Ik dacht misschien weten jullie nog wat leuke (geen top 10) namen.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:45 schreef Kleurdoos het volgende:
sinds ik Ella als werknaam gebruik, vind ik m steeds lelijker
Zo heet de eend die op het boekje van 'ons' cb staat. Volgens mij de eend van ZuidZorgquote:Op maandag 27 mei 2013 11:08 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik was net bij het consultatiebureau en voor ons was het jongetje Joep aan de beurt. Bij zo een naam verwacht je, zeker in deze regio, toch wel de zoon van een bollenboer. Maar het bleek een getint jochie van een dito vader en een gehoofddoekte moeder. Ik vond het wel erg vergaande integratie.
Ik heb overigens even gedacht dat het misschien een als Joep klinkende uitspraak van een 'exotichere' naam, maar ook in het groeiboekje dat nog open lag stond toch echt Joep.
Gemiste kans Kyara!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:55 schreef Kyara het volgende:
Ja, wij hebben ook gedacht aan jolien en jolijn
Vroegâh.. Bij Goede Tijden Slechte Tijden... Daniël Daniëlquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:04 schreef amaranta het volgende:
De man die nu op ned2 aan het praten is heet Sjoerd Sjoerdsma
Zou nog een verklaring kunnen zijn als ik niet in de Randstad zou wonen en daarbij het jongetje ook niet zo genoemd werd in gesprek.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zo heet de eend die op het boekje van 'ons' cb staat. Volgens mij de eend van ZuidZorg
Ik heb er ook heel puberaal om gegrinniktquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:12 schreef Mineola het volgende:
[..]
Gemiste kans Kyara!
Ik viel net bijna van de bank van het lachen om iemand op tv die B.arry van t P.adje heette
Een tweeling?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:59 schreef Meke het volgende:
De moeder van een vriendin van mij is kraamverzorgster en heeft ooit een E.rcan (met een K) en E.rçan (met een S) ter wereld gebracht. Gelukkig heb ik net ook maar een half uur op mijn toetsenbord moeten uitvogelen hoe je de ç ook alweer deed, dus he-le-maal niet onhandig dat
Wel Zjuul en geen Zjan? Wat idioot..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:25 schreef ProjSkippy het volgende:
Gisteren had ik een pareltje op een van de kaartjes in de wachtkamer van de VK.
Z.juul J.ean. Een jongetje trouwens. Voordeel: Het is wel de enige naam die in m'n hoofd is blijven hangen.![]()
Nog mazzel dat het Barry en niet Ben(nie) was....quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:12 schreef Mineola het volgende:
[..]
Gemiste kans Kyara!
Ik viel net bijna van de bank van het lachen om iemand op tv die B.arry van t P.adje heette
Ik heb gelijk de associatie met dat kreng uit het kleine huis op de prairiequote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:00 schreef Limone het volgende:
[..]
Wel Zjuul en geen Zjan? Wat idioot..
Ik vind Jules een hele leuke naam, dat dan weer wel
En Ella heeft hier jaren op het lijstje gestaan, maar ik vind 'm nu te populair. Ik hou wel van ouderwetse namen die ook makkelijk in het Engels uitgesproken kunnen worden. Nellie is nu bij mij favoriet. Best wel stoffig hè
Ja!quote:
Ik heb zelf de associatie met Nellie the elephant (het liedje), ook een beetje zielig. Maar toch hè..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb gelijk de associatie met dat kreng uit het kleine huis op de prairie
[ afbeelding ]
mijn nichtje heet Neel(tje)quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:00 schreef Limone het volgende:
[..]
Wel Zjuul en geen Zjan? Wat idioot..
Ik vind Jules een hele leuke naam, dat dan weer wel
En Ella heeft hier jaren op het lijstje gestaan, maar ik vind 'm nu te populair. Ik hou wel van ouderwetse namen die ook makkelijk in het Engels uitgesproken kunnen worden. Nellie is nu bij mij favoriet. Best wel stoffig hè
hopelijk spreek je Lysa uit als laisaquote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:22 schreef Clubsoda het volgende:
In de categorie 'waarom?!', een tweeling genaamd L.ysa en E.lisaDan denk je toch gewoon niet na?
Of Nellie uit The color purple.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb gelijk de associatie met dat kreng uit het kleine huis op de prairie
[ afbeelding ]
Nopequote:Op woensdag 5 juni 2013 10:33 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
hopelijk spreek je Lysa uit als laisa
Kotsquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:03 schreef amaranta het volgende:
Bij ons op school zit een tweeling waarvan alleen de eerste letter van de naam anders is, maar de uitspraak hetzelfde is.
/fictie aan
Celine en Seline
Stoer van ze.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:08 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik was net bij het consultatiebureau en voor ons was het jongetje Joep aan de beurt. Bij zo een naam verwacht je, zeker in deze regio, toch wel de zoon van een bollenboer. Maar het bleek een getint jochie van een dito vader en een gehoofddoekte moeder. Ik vond het wel erg vergaande integratie.
Ik heb overigens even gedacht dat het misschien een als Joep klinkende uitspraak van een 'exotichere' naam, maar ook in het groeiboekje dat nog open lag stond toch echt Joep.
Ducoquote:Op maandag 27 mei 2013 10:52 schreef ikke_84 het volgende:
Voordat we zwanger werden had ik al een naamlijstje, nu dat we zwanger zijn vind ik het in eens een stuk moeilijker en vallen er een heleboel namen van mijn lijstje weg.
Ik zie hier (bijna) alleen maar namen langs komen die jullie niet leuk vinden. Zijn er ook nog namen die jullie wel leuk vinden?![]()
Mijn nummer 1 naam voor een jongentje is nu Mats en voor een meisje Ella.
We hebben nog tijd zat om te switchen maar alvast wat voorwerk doen kan geen kwaad toch. Ik dacht misschien weten jullie nog wat leuke (geen top 10) namen.
Daar heeft google nog bijzonder veel hits op.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:27 schreef Brighteyes het volgende:
Vriendin had een meisje van school mee: L utijn.![]()
Lol, en als de 2de naam de naam van haar moeder achterstevoren.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:32 schreef Leandra het volgende:
Heet de dochter dan Peter Jan Rens ook niet zo?
Bijna.... ei ipv ij.
Nee, ietsje ouder.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:43 schreef Leandra het volgende:
Wel grappig trouwens die grafiek bij de korte ei
1969 - 1996: 5 geboortes in 28 jaar
1997 - 2006: 6 geboortes in 10 jaar
2007: 5 geboortes
2008 - 2012: 7 geboortes in 5 jaar
Kindje uit 2007 BE? Toen was de naam duidelijk een hit
Ik niet, het is een voedingssupplement dat ik verkoop... Goed voor je ogen welquote:Op woensdag 5 juni 2013 18:34 schreef Pvoesss het volgende:
Ja lutein.. Ik vind het een hele normale naam![]()
komt niet vaak voor maar niet raar ofzo
Zo zullen er dit jaar vast weer heel veel meisjes worden geboren die de naam Nola krijgen.... (GTST)quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat dit komt omdat lutein in die periode de belspelletjes deed
Nola?quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:04 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Zo zullen er dit jaar vast weer heel veel meisjes worden geboren die de naam Nola krijgen.... (GTST)![]()
Dat lijkt me zo stom, dat je vader en moeder een babynaam uit een soap-serie hebben uitgezocht om aan je te geven.
"ken je sien dat ik een mon ben?"quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:29 schreef Suikertante het volgende:
Mooi, Nola!Maar voorgoed verpest nu natuurlijk.
Ik ken ook iemand die Meta heet. Ik keek niet eens GTST maar dan ben je mooi klaar mee zeg.
Hmm, vind ik op zich nog wel oke. Beetje een hippe drieling. Moet je wel een bijpassende bakfiets er bij hebbenquote:Op woensdag 5 juni 2013 19:53 schreef ferrari_rood het volgende:
Vandaag in het z-huis een drieling. L.iv, J.azz en Z.oë
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:12 schreef Mineola het volgende:
[..]
Gemiste kans Kyara!
Meta zou mij altijd doen denken aan Meta van Pittige Tijden.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:27 schreef Teslynd het volgende:
Meta is nogal een ouderwetse naam. Vraag me nu af of het eveneens ouderwetse Metje een afleiding is van hetzelfde.
Ik bun mettttttaaaaaaaaa un ik bennun mooooooooooonquote:Op woensdag 5 juni 2013 20:31 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
"ken je sien dat ik een mon ben?"
Juh..daarom achternaam van mijn moeder. die inmiddels ook niet meer zo heetquote:Op donderdag 6 juni 2013 11:50 schreef oh-oh het volgende:
En dat icm met je voornaam, wat een lekker uitspreekbaar iets
Blaat..... Babybytes als bron gebruikenquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:27 schreef Teslynd het volgende:
Meta is nogal een ouderwetse naam. Vraag me nu af of het eveneens ouderwetse Metje een afleiding is van hetzelfde.
Nee, toch niet. Tenminste niet langs formele weg.
Meta: Latijn, ambitieus.
Meta: Deens, Margaretha
Margaretha: Grieks, parel
en door elkaar gegooid: Meta is een Latijnse meisjesnaam. Het betekent `ambitieus`. Extra info: Waar word het gebruikt? De naam Meta wordt voornamelijk gebruikt in Duitsland en in Scandinavië. Het is een verkorte vorm van Grete, gebruikt in Duitsland en in Denemarken.
Gevonden op http://babybytes.nl/namen/meisjes/Meta
Metje, Mette, Mathilde, Mathilda, machtige strijder.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ene Dwaymian voegt me net toe op LinkedIn. En ja, het is echt, geen fake.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]! Serieus?
Ik moet aan Elmer Fudd denken. I'm goin' to shoot a wabbit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 11:25 schreef Suikertante het volgende:
![]()
Ik kwam nog deze babynameguide tegen, totaal niet handig maar toch leuk voor in een spoiler![]()
Er bestaan trouwens ongetwijfeld mensen die misschien baat hebben bij de "Bad" sectieMet name celebrities denk ik.
Screaming Hairy ArmadilloSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
Niet van Becky, maar van Incantrix!quote:Op maandag 10 juni 2013 20:38 schreef ferrari_rood het volgende:
K.es is de 2e naam van Becky haar 2e dochter. Maar ik had er ook nooit eerder van gehoord.
Ik vind Berber mooiquote:Op maandag 10 juni 2013 22:23 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vond het zon aparte naam berber, en kes was in dit geval een jongens naam. Had ik nog niet eerder gehoord ook
Dat klinkt als het Fins verkleinwoord van Mette of zo, ik vind het wel leuk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:41 schreef lady-wrb het volgende:
bij L. op sport zit een m.e.t.t.e.l.e
had ik ook nog nooit van gehoord. die heeft nog wat zussen met nog moeilijkere namen
Zo heet de Isabel van inca. De Isabel van Becky heet andersquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:46 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik dacht echt i.sabel. K.es.
Het is duidelijk zwangerschapsdementie
Zat ik gelukkig nog een beetje goed.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:56 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Zo heet de Isabel van inca. De Isabel van Becky heet anders![]()
Dus wel goed gedacht, alleen andere Isabel
Ik ken het! Ik ben een liefhebber van Fantasy en ik ben het wel eens in een boek tegengekomen. Maar het m'n kind aandoen... No way. Toch is de herkomstquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:16 schreef trui het volgende:
kennen jullie de naam Wen.ceslaus (of -senslaus/-zenslaus)?
het is er echt een!![]()
ik ken via via iemand die verplicht z'n zoon zo zal moeten noemen, omdat dat familietraditie is. zelf heet ie J.an. en die twee namen worden dus afwisselend gebruikt in de mannelijke lijn v/d familie. ben je mooi klaar mee!
Dat vind ik bijna nog erger dan de volledige naam!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:51 schreef Fee-nix het volgende:
Nog nooit van gehoord, wat een naam! Maar hey, roepnaam Wes en dan zou ik het al geen ramp meer vinden.
Ik zou genoegen nemen met m'n legitieme portie in zo'n geval en de dingessaus aan me voorbij laten gaanquote:
dat tweede, wentsjeslaus, als ik 't goed heb gehoord.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Spreek je dat uit als wenkeslaus? De laus van Wence? Ik roepnaamde wel iets anders geloof ik;(
lau, of wence tenzij wentsjeslaus
Hm. Beetje wennen toch
Of roepnaam Laus.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:51 schreef Fee-nix het volgende:
Nog nooit van gehoord, wat een naam! Maar hey, roepnaam Wes en dan zou ik het al geen ramp meer vinden.
Ik zou t uitspreken als Feffeniequote:Op woensdag 12 juni 2013 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik krijg net een mail van iemand die Fafany heet.
Da's interessant! Zou je dat uit moeten spreken als Stephanie maar dan Fafany? Of meer als Fanfare?
Stond er geen telefoonnummer in de mail?quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Da's interessant! Zou je dat uit moeten spreken als Stephanie maar dan Fafany? Of meer als Fanfare?
haha! ja, zo interessant is het wel hè?quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:20 schreef Grijs het volgende:
[..]
Stond er geen telefoonnummer in de mail?
Fah-fannie. Lijkt me.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:26 schreef debuurvrouw het volgende:
quote:
QFTquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:30 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik blijf t apart vinden een V en een F
dat mensen die onderling uitwisselen met uitspraak
Net als de S en de Z! Ik doe dat in elk geval altijd, maar dat is onbewustquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:30 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik blijf t apart vinden een V en een F
dat mensen die onderling uitwisselen met uitspraak
Ja die zie ik wel vaker, zowel Chanien (Sjanien) als Chantine (Sjantine)quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:32 schreef Morretje het volgende:
Wat denken jullie van Chanien? Kwam ik net tegen..
Variant van Janine?
Ik ken best veel k.icks is best een hype geweest zo'n 12 a13 jaar gelden volgens mij. Net zoals finn.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:22 schreef Juud-- het volgende:
d.jeaylow? Geinspireerd op J.Lo? Creatief..
Hier bij de vk hing een geboortekaartje: Dj'Aiden geloof ik. Het was in elk geval iets zo bizars met een volkomen overbodige ' dat ik het niet helemaal precies heb onthouden. Oja, en een K.ick. Like..really?
Ja! Ken je het kaartje? (Of heb jij een zoon die je zo hebt genoemd en sta ik nu ernstig voor paal?)quote:
Leukquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:04 schreef Mabawa. het volgende:
En ineens vind ik dé naam die we als 2e naam gaan gebruiken als er een meisje in mijn buik zit!
Oh gelukkig, ik voelde opeens mijn hartslag omhoog schieten haha. De 2e en 3e naam waren denk ik vernoemingen naar opa's ofzo en pasten er ook echt helemaaaal niet bij. Ik heb niet echt opgeslagen hoe het kaartje er verder uit zag..werd te zeer afgeleid door de naamquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:50 schreef klaprooss het volgende:
Haha! Nee geen zoon, ken het kaartje wel denk ik (incl ouders en zoon dan).. Kaartje met muisjes erop dacht ik?
Maar zou het iig zelf ook nooit kiezen
haha ja bijzonder istie wel!quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:08 schreef Juud-- het volgende:
[..]
Oh gelukkig, ik voelde opeens mijn hartslag omhoog schieten haha. De 2e en 3e naam waren denk ik vernoemingen naar opa's ofzo en pasten er ook echt helemaaaal niet bij. Ik heb niet echt opgeslagen hoe het kaartje er verder uit zag..werd te zeer afgeleid door de naam
Ik ken het als een middeleeuwse naam. Er was een koning of zo die zo heette.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:16 schreef trui het volgende:
het is er echt een!![]()
ik ken via via iemand die verplicht z'n zoon zo zal moeten noemen, omdat dat familietraditie is. zelf heet ie J.an. en die twee namen worden dus afwisselend gebruikt in de mannelijke lijn v/d familie. ben je mooi klaar mee!
Plaatsvervangende pijn. Voor hemzelf komt ie pijn later. Maar ik zat een jaar of tien geleden wel te kijken toen iemand Radboud bleek te heten. Dat kan behalve door een middeleeuwen-manie natuurlijk ook door zo'n erfplicht komen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:31 schreef Hilzillah het volgende:
Ik heb gewoon plaatsvervangend medelijden met dat arme kind.
edit: plaatsvervangend medelijden hebben slaat natuurlijk helemaal nergens op! je hebt medelijden of je hebt het niet![]()
waar de naam waarschijnlijk vanaf komt gaat nog wel... Dat is maar een beetje een draak.
Kick schijnt wel een normale naam te zijn. Een bekende was Kick Stokhuyzen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:22 schreef Juud-- het volgende:
d.jeaylow? Geinspireerd op J.Lo? Creatief..
Hier bij de vk hing een geboortekaartje: Dj'Aiden geloof ik. Het was in elk geval iets zo bizars met een volkomen overbodige ' dat ik het niet helemaal precies heb onthouden. Oja, en een K.ick. Like..really?
Kick van der Val ken ik (voetballer). zijn zoon zat bij me in de klas vroeger.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:21 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Plaatsvervangende pijn. Voor hemzelf komt ie pijn later. Maar ik zat een jaar of tien geleden wel te kijken toen iemand Radboud bleek te heten. Dat kan behalve door een middeleeuwen-manie natuurlijk ook door zo'n erfplicht komen.
[..]
Kick schijnt wel een normale naam te zijn. Een bekende was Kick Stokhuyzen.
Opeens zijn er zoveel namen met een apostrof erin. Die kende ik alleen van de SF/F-boeken waarvan je nooit weet hoe je namen uit moet spreken.
Mooie tijd om de traditie te gaan verbreken...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:16 schreef trui het volgende:
het is er echt een!![]()
Jep. Mijn schoonfamilie is er zo eentje. Als dank krijg je er een zilveren lepel bijquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:42 schreef Sjeen het volgende:
Tradities... Zo ken ik gezinnen waar elke eerstgeboren dochter dezelfde naam krijgt als de moeder. Niet mijn ding
Dat is wel riskant... wat als ze op een later moment de naam dan 'verspelen'?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:17 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik vind dat men t moet verdienen, een vernoeming.
Pm es?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Jep. Mijn schoonfamilie is er zo eentje. Als dank krijg je er een zilveren lepel bij
Maar mijn schoonzus heeft er de tweede naam van gemaakt ipv de eerste.
Het is ook een echte Friese naam die je hier in de randstad nooit hoort.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:34 schreef Kursor het volgende:
hulp gezocht
Ik heb nu voor de tweede keer een miskraam gehad. Graag zou ik het 'kindje/vruchtje' toch een naam willen geven ter herinnering. Klinkt misschien vreemd, maar ik heb er bij mijn vorige miskraam (een molazwangerschap) veel aan gehad om het een naam te geven. Toen stond de mola zover af van het verwachten van een kindje en heeft het geven van een naam me geholpen om de associatie met de originele gedachte dat we een kind gingen krijgen terug te brengen. En nu...nu een missed abortion. Bij de termijnecho een levenloos vruchtje van 8w3d. Op vakantie in de Ardeche toch nog vanzelf 'afgestoten'. En nu voelt het niet goed om dit zomaar te laten zijn. Alsof het minder is, dus weer een naam.
Bij de mola was het een zeer grote kans dat het genetisch de aanleg had van een meisje, dus daar hebben we een meisjesnaam aan gegeven met een bijpassende betekenis. Nu echt geen idee, dus op zoek naar een uniseksnaam. Liefst nog passend bij de andere namen die we al hebben en een mooie, passende betekenis. Een tweede naam moet ik denk ik wel laten varenBo Robin?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte trouwens...
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:30 schreef RockabeIIa het volgende:
daar trek ik mijn google voor open want daar wil je toch gewoon een gezicht bij zien?
Er bestaan gvd nog meer Z yxcbans!
daar trek ik mijn google voor open want daar wil je toch gewoon een gezicht bij zien?
Wat?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:30 schreef RockabeIIa het volgende:
Als "aandacht"quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:24 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Wat?![]()
Hoe spreek je dat eigenlijk uit?
Ah, wat saai! Ik had er heel exotisch iets als ziks-see-ban van gemaaktquote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:29 schreef oh-oh het volgende:
Als Zikban![]()
C lavrêe vind ik ook echt een pareltje, stiekem baal ik wel een beetje dat ze maar 2 kinderen gekregen hebben...
Ik moet meteen aan dit liedje van babytv denkenquote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Vandaag op de radio: Koemba, zoon van een afrikaan en een hollandse
Hahaha ja bij Flirt je stijf, daar moest ik ook wel heel erg om lachen!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Vandaag op de radio: Koemba, zoon van een afrikaan en een hollandse
Djeez, waar heb jij dan last van! Is toch leuk juist!quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bij ons in de buurt woont sinds kort een Djuri*jank*
Echt die Dj's, ik trek dat niet hoor...
Volgens mij als "six ban".quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:24 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Wat?![]()
Hoe spreek je dat eigenlijk uit?
Ook zo'n fijne ja!quote:Op zondag 16 juni 2013 10:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb bij Oprah () ooit een tweeling Elly en Ally gezien.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:34 schreef Kursor het volgende:
hulp gezocht
Ik heb nu voor de tweede keer een miskraam gehad. Graag zou ik het 'kindje/vruchtje' toch een naam willen geven ter herinnering. Klinkt misschien vreemd, maar ik heb er bij mijn vorige miskraam (een molazwangerschap) veel aan gehad om het een naam te geven. Toen stond de mola zover af van het verwachten van een kindje en heeft het geven van een naam me geholpen om de associatie met de originele gedachte dat we een kind gingen krijgen terug te brengen. En nu...nu een missed abortion. Bij de termijnecho een levenloos vruchtje van 8w3d. Op vakantie in de Ardeche toch nog vanzelf 'afgestoten'. En nu voelt het niet goed om dit zomaar te laten zijn. Alsof het minder is, dus weer een naam.
Bij de mola was het een zeer grote kans dat het genetisch de aanleg had van een meisje, dus daar hebben we een meisjesnaam aan gegeven met een bijpassende betekenis. Nu echt geen idee, dus op zoek naar een uniseksnaam. Liefst nog passend bij de andere namen die we al hebben en een mooie, passende betekenis. Een tweede naam moet ik denk ik wel laten varenMijn quote was voor jou, Eden? Noah/Noa, Senna, Guusje, Jamie, Rune, Marijn, MaximeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Teen Mom Leah, met de tweeling Ali en Aliyah, dat bekt eigenlijk ook al zo lekker. Twee keer Ali, twee keer 'leah/liyah'quote:Op zondag 16 juni 2013 10:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb bij Oprah () ooit een tweeling Elly en Ally gezien.
Dat spreek je toch wel uit als wig-luh? Niet als het Engelse wiggle?quote:
Dat maakt 't niet echt veel beter... Wát een naam!quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:32 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Dat spreek je toch wel uit als wig-luh? Niet als het Engelse wiggle?
quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:28 schreef Lijnloos het volgende:
Dont stop move it baby, Wigle wigle...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |