Heb 'm er effe onder gezet, de mooie linkjes en OP is voor de volgendequote:Op donderdag 23 mei 2013 21:02 schreef Nattekat het volgende:
Heb ik nu weer de OP gemist?
Voeg even dit linkje toe
https://maps.google.nl/ma(...)b74944b5253e5a&msa=0
Dat is al weken zo...quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:38 schreef aloa het volgende:
GFS ziet er niet verkeerd uit op lt. De warmte zit vooral in het oosten van Europa. Spanje en Frankrijk valt ook tegen qua temperatuur.
Ik weet... ik weet... 2 aparte regenbogenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:22 schreef leroytje het volgende:
Vandaag al wel 2 hele mooie regenbogen gezien.
In Oslo en Stockholm is het nog steeds tien graden warmer dan hier.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is noord europa nog steeds abnormaal warm?
Het begint te kriebelen, hooikoorts komt er toch wel. Minder heftig, dat wel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:43 schreef INViCTuS het volgende:
Gewoon nemen zoals het iser zijn wel minder insecten en er is minder last van pollen dus wat dat betreft he...
Een dag warmte is al genoeg, dus geef mij dan meteen maar een paar maanden. De winter is ook al erg gunstig geweest voor insecten dus het is wachten op een explosie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:43 schreef INViCTuS het volgende:
Gewoon nemen zoals het iser zijn wel minder insecten en er is minder last van pollen dus wat dat betreft he...
Idd... alles druist tegen je gevoel in. Alle bomen staan in blad, het is om 22:00u 's avonds nog licht/schemerig en het vriest bijna.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:07 schreef kermit71 het volgende:
Ik liep net buiten, raar om te zien dat het zo laat nog niet donker is, terwijl het zo koud is
Het had er al lang stukken warmer moeten zijn inderdaad ook in Frankrijk. De echte warmte zit er nog niet in daar. Bijna het hele zuiden van Europa zit onder het gemiddelde (volgens cfs zet die trend zich voort in juni...zuiden te koud, noorden te warm en Nederland normaal)quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is al weken zo...
Maar Spanje wordt nu in rap tempo warmer, dus daar gaat het de goede kant op. Skidorpjes in de Pyreneeën waar het nu 10/-2 is, zouden volgende week 22/10 moeten zijn. Smelt die sneeuw eindelijk!
Ik merk het aan onze zonnepanelen, die krijgen een volle boost na 18 uurquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:08 schreef Gwywen het volgende:
Het valt me op dat het na een regendag telkens 's avonds tegen zessen opklaart (heb vanmiddag toen het eten opstond zelfs nog even zonder jas in de zon gezeten!).
Een paar jaar terug hadden we ook zo'n mei en daar volgde een prachtige zomer op
In de zon van 21:00 was het buiten aangenaam genoeg om in korte broek en t-shirt te gaan hardlopen, maar ik ademde wel zichtbare wolkjes uitquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:08 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Idd... alles druist tegen je gevoel in. Alle bomen staan in blad, het is om 22:00u 's avonds nog licht/schemerig en het vriest bijna.
Bijna hetzelfde hier. Was prima hardloopweer rond die tijd. Ook met t-shirt, alleen wel met een lange broekquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:26 schreef Symer het volgende:
[..]
In de zon van 21:00 was het buiten aangenaam genoeg om in korte broek en t-shirt te gaan hardlopen, maar ik ademde wel zichtbare wolkjes uit
Wow, 18 graden op 6 juni. Maar twee graden onder normaal.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:16 schreef aloa het volgende:
Gemiddelde gaat langzaam omhoog.
[ afbeelding ]
beter dan 6quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wow, 18 graden op 6 juni. Maar twee graden onder normaal.
En dan te bedenken dat we vijf jaar geleden nog zeiden dat het in Nederland nooit sneeuwt en de lente de beste tijd is om het land te bezoeken...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef VacaLoca het volgende:
1.8 graden in Arnhem en dalende. Benieuwd of we sneeuw gaan zien.
0,8 ook gehaald in Volkel, Brabant.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 03:13 schreef roislecxe het volgende:
0.8 ergens in groningen. we zijn dr bijna.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 03:37 schreef roislecxe het volgende:
Hier 3.7. Lijkt wel een hittegolf. Kan niet slapen van die ellendige hitte.
Wordt tijd dat het weer eens afkoelt. Ben die die warmte meer dan beu.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 03:37 schreef roislecxe het volgende:
Hier 3.7. Lijkt wel een hittegolf. Kan niet slapen van die ellendige hitte.
Wordt tijd dat het weer eens afkoelt. Ben die die warmte meer dan beu.
Dat vonden wij voor de crisis ook koud in de zomer.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:00 schreef Dven het volgende:
Regen regen regen regen regen regen regen en nog wat regen en boven dat ook nog de koudste dag in ruim een maand. Het wordt vandaag 23 graden. Maar de natuur zal er wel blij mee zijn.
Afgelast vanwege sneeuw. Dat komt niet vaak voor denk ik.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:04 schreef INViCTuS het volgende:
Etappe in de giro afgelast, kan best toch?![]()
[ afbeelding ]
http://nl.bergfex.com/stilfser-joch-ortler/webcams/c4771/
Hier ook. Stat alleen afentoe een fris windje, maar slecht is het zeer zeker niet.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:41 schreef Gwywen het volgende:
Bij ons is 't zonnig hoor en de temperatuur is heel aardig, net nog even een beetje in de tuin gewerkt.
Sneeuwval is inderdaad niet bijzonder, dat kan het hele jaar gebeuren in de Alpen (en Pyreneeën). Dat er zo diep in de lente/zomer nog zo veel sneeuw ligt, is wel bijzonder, al zal dat honderd jaar geleden ook wel standaard zijn geweest.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:34 schreef INViCTuS het volgende:
Het is wel relatief laat dat er sneeuw valt op die hoogte, niet gebruikelijk maar uitzonderlijk is het niet. Dit jaar is het wel extreem want vanaf pak 'm beet 2000 m liggen nog dikke pakken/hopen met sneeuw en kan je zelfs nog perfect skieen in vooral de Franse en Zwitserse Alpen.
+0,3 in Twente en Nieuw Beerta.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:34 schreef Nattekat het volgende:
De negative temperaturen zijn gehaald, verschrikkelijk
Moest lachen...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:09 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen op de Nederlandse stranden...
"Koek en Zopie", maar ze verkopen soepquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:09 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen op de Nederlandse stranden...
Moore, Oklahoma was er niets bijquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:47 schreef vandermar het volgende:
[ afbeelding ]
Rond 10 over 2 op Ameland vandaag.
bron: http://www.weerwoord.be/
Is dat in Nederland?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Leek: Zon, 18.1 graden in de schaduw.
Biertje met laptop in de tuin
En een vreemde thermometer. Officieel is het daar 13 graden...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Yes. Noord-Nederland. Hebben wij ook eens mazzel.
Na het westen en zuiden mag nu het noorden de buitjes verzorgen, tot nu toe bevalt geen van de richtingen me.quote:
De zon schijnt hier nog, maar ik zie die bui komen ja.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:24 schreef Fredo55 het volgende:
Er drijft nu een best stevige bui West-Brabant in.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:04 schreef Fredo55 het volgende:
Dit had wel iets weg van mammatus:
[ afbeelding ]
k zag m net idd ook ja.. tussen de wolken door,.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:11 schreef Infection het volgende:
Mooi ook, die volle oranje maan die nu te zien is.
Ben je op vakantie in het buitenland?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb de hele middag en avond buiten gezeten, paar vrienden erbij, bbq aan, biertje, zonnetje. Was heerlijk
Kon hier vanaf 15 uur ook hoor, gewoon in NL.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ben je op vakantie in het buitenland?
Met 10 graden? Vond het koud!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 00:10 schreef Adelante het volgende:
[..]
Kon hier vanaf 15 uur ook hoor, gewoon in NL.
15 graden is zomer?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:37 schreef aloa het volgende:
[..]
En dat is al even zo![]()
Ook de pluim gaat voor zomer.
Gemiddelde gaat richting de 18 graden. Dan zal de maximum temp hoger uitvallen. Een aantal lijntjes gaat al voor 25 graden, dat noem ik zomer ja.quote:
20 graden ben ik al tevreden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Gemiddelde gaat richting de 18 graden. Dan zal de maximum temp hoger uitvallen. Een aantal lijntjes gaat al voor 25 graden, dat noem ik zomer ja.
..En blijft dit topic ook bezocht worden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Een hittegolf met flink wat onweer, dan klagen die boeren ook niet zo snel
Nee, als het te heet is in Hollandia is het gelijk zo benauwd, en plakweer zodat ik snachts geen oog dicht doequote:
Dan krijg je dat weerquote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:42 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Nee, als het te heet is in Hollandia is het gelijk zo benauwd, en plakweer zodat ik snachts geen oog dicht doe
Dat wordt wel vaker gezegd. Eerst nog zien.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:31 schreef aloa het volgende:
Het gemiddelde gaat op lange termijn naar de 20 graden.
[ afbeelding ]
Meerdere modellen laten het zien, maar idd het moet nog wel gebeuren.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:58 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat wordt wel vaker gezegd. Eerst nog zien.
is IJsland nou zo extreem koud?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:31 schreef aloa het volgende:
Ziet er goed uit. Europa warmt eindelijk op![]()
[ afbeelding ]
IJsland ligt bij de poolcirkel. Voor warm zomerweer hoef je daar niet heen te gaan (al kan het er wel warm worden).quote:
Good times...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:11 schreef Fredo55 het volgende:
Precies 4 jaar geleden:
[ afbeelding ]
Leuk zo om terug te lezen:
http://www.noodweer.be/weerarchief-onweer-25-en-26-mei-2009/
Dat was mooi ja, veel onweer in de nacht.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:11 schreef Fredo55 het volgende:
Precies 4 jaar geleden:
[ afbeelding ]
Leuk zo om terug te lezen:
http://www.noodweer.be/weerarchief-onweer-25-en-26-mei-2009/
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Good times...
Gelukkig hebben we nu een kaaskop om ons van al het noodweer in Bulgarije op de hoogte te houden.
quote:High-level streamline analysis showes ongoing diffluent mid/high level streamline pattern over that part of Europe. A subtle wave at 850 hPa is embedded in this flow regime, pulling a plume of moist and unstable air from the NE Aegean Sea to the N ... herein E-Bulgaria and Romania. Rapid BL moisture recovery is expected and combined with gradually steepening mid-level lapse rates, SBCAPE of 1000 J/kg and more looks reasonable. Despite weak to moderate winds at all levels, strong veering and magnitude of CAPE may cause a few well organized multicells/isolated supercells with large hail and strong wind gusts. Heavy rain and flash flooding will be another hazard, given modest storm motions. Added that area to the level 1 further to the north.. Risk continues all night long as near surface based instability remains/spreads north.
Volgens mij hangt die level 1 daar al weken, dus het is niet eenmalig en nog altijd meer dan wij hebben gehad over een jaar.quote:
quote:Vooruitzichten lange termijn
zaterdag 01 juni tot en met zaterdag 08 juni
Er is een 60% kans op meest droog weer met nu en dan zon en temperaturen die geleidelijk meer op een normaal niveau voor deze tijd van het jaar kunnen uitkomen.
Uitgifte: 25/05/2013 05.04 uur LT
Dit zijn ook voorspellingen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:12 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zeg, dooie mus, die voorspellingen:
[ afbeelding ]
Dit zijn de maximumtenperaturen.
Een week?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:00 schreef Wessell het volgende:
[..]
wacht nou nog maar even,het is nog ver weg
Dat is niet waar, we hebben heerlijk weer gehad. (Ik ben dan ook de slechtse weken naar het buitenland gevlucht)quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:23 schreef alors het volgende:
Wat een ultiem aidsweer zegben het echt zoo zat, koude kutweer en die schijtwind steeds. Dit moet wel het slechtste jaar ooit zijn. Vorig jaar begon het rond deze tijd en het is nooit meer goedgekomen.
Relatief weinig, dat weinige was ook nog eens uitgesmeerd over het hele jaar. Ik zat in juli gelukkig in Kroatië, maar hoorde dat het hier pants was. Ik ben blijkbaar niet de enige die het opvalt dat het echt dramatisch is/was dit en vorig jaar. Veel wind, waardoor het vaak nóg kouder aanvoelde dan het was.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is niet waar, we hebben heerlijk weer gehad. (Ik ben dan ook de slechtse weken naar het buitenland gevlucht)
Dit jaar is het slechtste jaar sinds 1962, ja.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:23 schreef alors het volgende:
Wat een ultiem aidsweer zegben het echt zoo zat, koude kutweer en die schijtwind steeds. Dit moet wel het slechtste jaar ooit zijn. Vorig jaar begon het rond deze tijd en het is nooit meer goedgekomen.
Dat is gewoon ecmwf. Temperaturen tussen de 15 en 18 graden is goed te doen, beter dan die kou van nu.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:12 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zeg, dooie mus, die voorspellingen:
[ afbeelding ]
Dit zijn de maximumtemperaturen.
Jij woont in Groningen?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is gewoon ecmwf. Temperaturen tussen de 15 en 18 graden is goed te doen, beter dan die kou van nu.
Dat wel. Hoe meer je naar het zuiden gaat hoe groener het wordt, viel me laatst op.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is het in het noorden van het land ondertussen wel groen aan de bomen enzo of niet?
Noordpoolquote:
Paar minuten daarna was het nog erger, zelfs het bruggetje dat je op het eind van het filmpje zag was compleet onder water. Gelukkig schijnt nu de zon alweerquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:29 schreef GekkePoes het volgende:
[..]Daar moet je niet in uitglijden, word een behoorlijk wild ritje naar beneden.
Was wel opvallend. Ik reed laatst richting Utrecht en hoe verder ik van het noorden reed hoe meer blad er aan de bomen zat.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Noordpool
In het midden van het land lijkt het qua begroeiing al weer op een tropisch regenwoud.
En om 3 uur s nachts is dat erg omdat?quote:
Omdat ik daar 40 minuten doorheen liep!quote:
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:08 schreef aloa het volgende:
GFS ziet er weer goed uit. Dinsdag al 20 graden mogelijk.
Als het zaterdag maar droog is ben ik al tevredenquote:Op zondag 26 mei 2013 13:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Zeker weten![]()
Voor komend weekend ziet er nog mooier uit.
[ afbeelding ]
Nog steeds omgekeerde wereld: in Denemarken en Zweden wordt het warmer dan in Zuid-Frankrijk.quote:Op zondag 26 mei 2013 13:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Zeker weten![]()
Voor komend weekend ziet er nog mooier uit.
[ afbeelding ]
Oktober had mooi weer, maart en april hadden zon.quote:Op zondag 26 mei 2013 13:32 schreef Gitank2 het volgende:
Volgens mij kun je die voorspelling echt knippen en plakken.
Constant dat bewolkte geneuzel het hele voorbije jaar, met als uitzondering augustus.
Ik ben benieuwd of 2014 nog matiger wordt.
Misschien een onweersbui..quote:Op zondag 26 mei 2013 13:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als het zaterdag maar droog is ben ik al tevredenmaar minimaal een graad of 18 zou wel prettig zijn, liever meer...
Hmm misschien dat ik er wat van meepak, ook al zit ik in omgeving Saarburgquote:Op zondag 26 mei 2013 13:28 schreef Nattekat het volgende:
Hmm... dinsdag kleine kans op onweer. Het staat in ieder geval vast dat zuid Duitsland onweer gaat krijgen.
13 graden op 3 juniquote:Op zondag 26 mei 2013 13:29 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Ik houd nog ff vast aan de negatieve voorspelling
Op 3 juni 1975 was het 10,7 graden.quote:
Noord-Nederland zeker?quote:Op zondag 26 mei 2013 18:00 schreef Djeez het volgende:
Wat is het graftyfus koud buiten zeg! Net even 5 minuten buiten geweest met de kinderen. Met shawl en leren winterjas met dubbele voering nog ijskoud. Gevoelstemperatuur net boven nul man!
Ik zat vandaag eerder te denken aan zonder jas.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:03 schreef Nattekat het volgende:
Het is net niet ekker genoeg voor een zomerjas. De zon doet zijn best in ieder geval.
Ja, nu is het prima zonder jas. 17 gradenquote:Op maandag 27 mei 2013 10:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik zat vandaag eerder te denken aan zonder jas.
quote:Op maandag 27 mei 2013 12:45 schreef Djeez het volgende:
Net buiten gezeten in mijn pauze, bizar zo eind mei!
quote:Vooruitzichten lange termijn
maandag 03 juni tot en met maandag 10 juni
Grote kans op een voortzetting van het wisselvallige weertype, met nu en dan zon. Temperaturen die waarschijnlijk rond het normale niveau voor deze tijd van het jaar blijven steken.
Uitgifte: 27/05/2013 03.21 uur LT
Dat is toch niet slecht? Dat is namelijk stukken beter dan de afgelopen wekenquote:Temperaturen die waarschijnlijk rond het normale niveau voor deze tijd van het jaar blijven steken.
Qua temperatuur is da niet slecht maar iets warmer mag best, los van dat, als het met enige regelmaat regent of veelal bewolkt is valt het alsnog wel wat tegenquote:Op maandag 27 mei 2013 14:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is toch niet slecht? Dat is namelijk stukken beter dan de afgelopen weken
Is woensdag / donderdag pas een redelijke voorspelling over te doen Sand.quote:Op maandag 27 mei 2013 15:00 schreef Da_Sandman het volgende:
De een zegt dikke regen komend weekend, de ander zon en 18 graden. Wie geeft het verlossende antwoord?
Een dag van te voren pas? (reken de vrijdag even voor 't gemak tot het weekend)quote:Op maandag 27 mei 2013 15:58 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Is woensdag / donderdag pas een redelijke voorspelling over te doen Sand.
De voorspellingen van langer dan een week vooruit vallen dit jaar nou niet bepaald positief uit tot nog toe...quote:Op maandag 27 mei 2013 15:00 schreef Da_Sandman het volgende:
De een zegt dikke regen komend weekend, de ander zon en 18 graden. Wie geeft het verlossende antwoord?
Nee, daarom heb ik ook geduldig gewacht tot een paar dagen van te vorenquote:Op maandag 27 mei 2013 16:24 schreef roislecxe het volgende:
[..]
De voorspellingen van langer dan een week vooruit vallen dit jaar nou niet bepaald positief uit tot nog toe...
Hou het gewoon op regen, dan kan het alleen maar meevallen.
De zomer begint volgende week, dus dat moeten we nog zien.quote:Op maandag 27 mei 2013 08:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Had ik nou niet gezegd dat deze zomer somber zou worden?![]()
Tot nu toe komt dat aardig in de buurt
Het is niet lekker in een T-shirt, maar zonder jas is prima te doen hoor.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:03 schreef Nattekat het volgende:
Het is net niet ekker genoeg voor een zomerjas. De zon doet zijn best in ieder geval.
quote:Op maandag 27 mei 2013 21:05 schreef Gitank2 het volgende:
Vanavond nog lekker buiten gezeten, barbecue en zelfs zonder jas op de fiets.
Het is nog mogelijk!
Maar gelukkig worden we snel afgestraft met 13 graden morgen!quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:17 schreef Djeez het volgende:
Volgens KNMI blijft het de komende twee weken koud en nat. Ik geloof er niet meer in, 2012 zal de boeken ingaan als het koudste en natste jaar aller tijden. Dit jaar elf maanden herfst, één maand winter.
quote:
Het kon nog iets slechter bleek een jaar later (even onder meer vandaag buiten beschouwing latende)quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:07 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het eerste jaar van een nieuwe ijstijd.
quote:Op maandag 27 mei 2013 21:33 schreef Gitank2 het volgende:
Hier nog niet, maar het zou me niet verbazen dat we woensdag weer grijs, regen en 12 graden hebben.
Ik ga deze post volgend jaar weer opzoeken en dan quoten in de zin van of: "wat hadden we vorig jaar een matig voorjaar/zomer?" of: "wat zaten we eigenlijk te klagen, in 2014 kun je helemaal nooit buiten zitten zonder jas aan en is het echt elke dag bewolkt".
Ik ga even terugzoeken wat ik vorig jaar over het voorjaar zat te roepen.
Kan niet echt klaagposts of iets dergelijks vinden, wel van andere users die in mei 2012 riepen wat voor baggerjaar het qua weer was en dergelijke
[..]
[..]
[..]
Het kon nog iets slechter bleek een jaar later (even onder meer vandaag buiten beschouwing latende)
Je hebt gelijk, vorig jaar was tof vergeleken bij 2013quote:Op maandag 27 mei 2013 21:33 schreef Gitank2 het volgende:
Hier nog niet, maar het zou me niet verbazen dat we woensdag weer grijs, regen en 12 graden hebben.
Ik ga deze post volgend jaar weer opzoeken en dan quoten in de zin van of: "wat hadden we vorig jaar een matig voorjaar/zomer?" of: "wat zaten we eigenlijk te klagen, in 2014 kun je helemaal nooit buiten zitten zonder jas aan en is het echt elke dag bewolkt".
Kan niet echt klaagposts of iets dergelijks vinden, wel van andere users die in mei 2012 riepen wat voor baggerjaar het qua weer was en dergelijke
[..]
[..]
[..]
Het kon nog iets slechter bleek een jaar later (even onder meer vandaag buiten beschouwing latende)
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:36 schreef luckyb1rd het volgende:
Nieuwe ijstijd??
http://network.nationalpo(...)-global-cooling.aspx
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:07 schreef viagraap het volgende:
Heb hier een tijdje niet gepost omdat het weer zo saai is. Maar allejezus zeg. Het is bijna midden mei! Als de stand van de zon (die ene keer dat die te zien is) het niet verried zou ik zweren dat het begin maart is
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit gaat toch helemaal nergens meer over dit weer.
Come on 9 graden zo bijna half mei. Wat moet dat worden met de zomer???
quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:58 schreef Burnie88 het volgende:
Nou de nieuwe 15-daagse pluim ziet er ook weer lekker uit... Voorlopig de komende 15 dagen nog geen temperaturen boven de 20 graden. Alles rond de 15.
Eind mei vorig jaar was het retewarm en maar klagen toen. DIT jaar is inderdaad 10x erger.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:33 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
[..]
[..]
twitter:BuienRadarNL twitterde op dinsdag 28-05-2013 om 15:20:15Onweersbuien in het zuiden van België http://t.co/DqRlMiyl2l reageer retweet
Lijkt er wel op, pas in het midden van NL neemt de onweer af.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:13 schreef roislecxe het volgende:
In België ontstaat nu een mooie lijn met onweer erin.
Ben benieuwd of het zuid Nederland weet te bereiken, ben bang van niet.
En alweer een klager.quote:
Volgens mij gaat de huidige buienlijn het zuiden van Nederland niet eens bereiken. Hooguit in Zeeland een beetje gespetter.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt er wel op, pas in het midden van NL neemt de onweer af.
hier anders welquote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:43 schreef Da_Sandman het volgende:
Zeeland meldt regen. Geen aanwijzingen voor zware onweersbuien voorlopig.
Nou, zo voelde het hier ook vandaag.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:59 schreef Dven het volgende:
Stuk warmer geworden dan voorspeld. Verwachting lag op 24 graden maar uiteindelijk is 'gewoon' de 30 bijna weer gehaald
Forcefield had even wat energie nodig om op te starten.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:01 schreef Rabieluh het volgende:
Temperatuur daalt opeens hard in Breedje Da.
Ik maak me alvast op voor zwaar weer.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:01 schreef Rabieluh het volgende:
Temperatuur daalt opeens hard in Breedje Da.
En Helga van Leur heeft al gemeld dat dit onzin is. Zij zegt dat ze al moeite genoeg hebben om op korte termijn te voorspellen en vooral een compleet seizoen is onmogelijk.quote:Op woensdag 29 mei 2013 07:26 schreef DrDarwin het volgende:
'Koudste zomer in 200 jaar'
PARIJS - West-Europa zou zich
wel eens schrap kunnen zetten voor de koudste zomer sinds
twee eeuwen. Grote delen van Europa zullen in juni en juli
slechts enkele zonnige dagen kennen. Augustus bezorgt ons
zware stormen. Dat voorspelt de Franse weerzender Météo.
Het zou de koudste zomer sinds 1816 worden.
Gelukkig voor zon minnend Nederland doet de kou zich
waarschijnlijk vooral voor in Spanje, Frankrijk, Portugal,
Duitsland en Oostenrijk.
Na de eerste vijf koude maanden van 2013 is de kans groot
dat een ongewoon regenachtige en sombere zomer zal volgen.
Alleen september en oktober zouden droger en warmer worden,
aldus France Météo
-----------------------------------------------------------------------------------------
Jaar zonder zomer
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Het jaar zonder zomer is een bijnaam voor het jaar 1816. Met
name in Noord-Europa en in het noordoosten van de Verenigde
Staten waren de zomermaanden van dat jaar ongebruikelijk
koud.
In juni en juli kende het noordoosten van de VS ieder etmaal
nachtvorst. Zowel in Europa als in de VS kwam die zomer
hevige sneeuwval voor. Vanaf augustus zette in Europa de
nachtvorst in, met massale misoogsten als gevolg.
Wikipedia
Maar leuk is het, ik hou wel van dat soort voorspellingen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 07:38 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En Helga van Leur heeft al gemeld dat dit onzin is. Zij zegt dat ze al moeite genoeg hebben om op korte termijn te voorspellen en vooral een compleet seizoen is onmogelijk.
Dat is het ook.quote:Op woensdag 29 mei 2013 07:38 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En Helga van Leur heeft al gemeld dat dit onzin is. Zij zegt dat ze al moeite genoeg hebben om op korte termijn te voorspellen en vooral een compleet seizoen is onmogelijk.
Best een serieuze optie lijkt me. Wildkamperen is leuk, maar als je elke ochtend je uit je tentje moet graven lijkt me minderquote:Op woensdag 29 mei 2013 08:26 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Maar toch: na een belabberde lente volgt eerder nóg een belabberde maand.
En de seizoenvoorspellingen voor deze lente hadden het wel bij het rechte eind.
Maar ik ziet het nu haast realiteit worden dat ik m'n Spaanse Pyreneeënovertocht (van kust naar kust) in juli niet kan doen, vanwege extreem veel sneeuw. En dat is niet mooi, want ik heb me er op voorbereid, voor veel geld materiaal gekocht, m'n huis in onderhuur gedaan en treintickets die kant op geboekt.
Pas in augustus gaan en dan juli ergens anders (in Spanje) doorbrengen, is een optie, maar dat je zo makkelijk kan wildkamperen in de Pyreneeën, leek me juist het hele leuke eraan. In andere gebergtes is dat veel lastiger.
Hier ook gisteren. Vanochtend maar weer even de dikke jas aangedaan om de hond uit te latenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 22:25 schreef Lemans24 het volgende:
Geen druppel gevallen in Utrecht.
Om 22:00 liep ik nog in T-shirt buiten, was goed te doen met dat beetje wind.
De lente was maandag 27 en dinsdag 28 mei.quote:
De lente was toch echt woensdag 24 en donderdag 25 april én maandag 6 mei, met mooier weer dan de laatste twee dagen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:15 schreef roislecxe het volgende:
[..]
De lente was maandag 27 en dinsdag 28 mei.
Ik gok dat de zomer ergens tussen 28 juli en 3 augustus komt.
Als de lente inderdaad 4 of 5 mooie dagen heeft gehad, mogen we eigenlijk niet eens klagen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De lente was toch echt woensdag 24 en donderdag 25 april én maandag 6 mei, met mooier weer dan de laatste twee dagen.
Klopt, maar het is vooral gevaarlijk om zonder crampons en ijsbijl op besneeuwde hellingen te gaan lopen. En daarnaast heb ik helemaal geen spullen die voor nachtelijke temperaturen diep onder nul bedoeld zijn. Ik heb me voorbereid op nul of hoger, iets wat normaal is voor de zomer, ook op 2000 meter...quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:58 schreef seasushi het volgende:
[..]
Best een serieuze optie lijkt me. Wildkamperen is leuk, maar als je elke ochtend je uit je tentje moet graven lijkt me minder
Gaat het lukken met je geplande tochquote:Op woensdag 29 mei 2013 08:29 schreef Lemans24 het volgende:
Dit is nu dus 1500 meter hoog in de Pyreneeën, op een zuidhelling. Verse sneeuw en er gaat nog meer vallen![]()
Op 2500 meter liggen nog meters sneeuw.
[ afbeelding ]
Het klimaat daar is eigenlijk veel extremer dan hier. Het kan daar in de zomer sneeuwen, tot op zekere hoogte, maar een dag later kan het net zo goed weer 25 graden worden. Zelfde als een hele dag zon met warmte en vervolgens een gebied dat 2 dagen regen geeft. Retour d'est, Genua depressie en dat soort dingen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:59 schreef alors het volgende:
Ik zou echt zelfmoord plegen als ik daar woonde, sneeuw
Met de zon erbij is het echt benauwd hierIk snap niet waar die 13-14 graden op de temperatuurkaart vandaan komt, ik zou het zo wel 18 graden schatten. Dat is trouwens ook wat de thermometer hier aangeeft.
Van temperatuur wisselingen word je in principe niet verkouden, dat zit dan gewoon tussen de orenquote:Op woensdag 29 mei 2013 16:05 schreef Nattekat het volgende:
Van 9 naar 19 naar 23 naar 11 binnen 4 dagen... Geen wonder dat ik strontverkouden ben
Het verminderd mijn weerstand, indirecte oorzaakquote:Op woensdag 29 mei 2013 16:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Van temperatuur wisselingen word je in principe niet verkouden, dat zit dan gewoon tussen de orenhet is een virus...je lichaam kan wel vatbaarder worden maar het weer is niet de directe reden dat jij strontverkouden bent. Onmogelijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |