TS te lui is om te lezen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
En dit zet je in een subforum waar je dingen te koop aan kan bieden of vragen omdat.....
quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
En dit zet je in een subforum waar je dingen te koop aan kan bieden of vragen omdat.....
Hij zoekt de zwarte S2R met witte lijnen zo te lezen?quote:iemand iets in de verkoop staan?
Ducati koop je dan ook niet voor de snelweg...quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:46 schreef MBRK het volgende:
Koop een motor met een kuip(je). Naked ben je na 5km snelweg zat.
een duc koop je om te poetsen en naar de dealer terug te duwen iddquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:52 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Ducati koop je dan ook niet voor de snelweg...
Sterker nog, een Ducati haalt geen 5km.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:52 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Ducati koop je dan ook niet voor de snelweg...
quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sterker nog, een Ducati haalt geen 5km.
(...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
Harde waarheid helaas. Maar ik heb ook een groene motor hoor TS, dus ik ken het probleemquote:
onderhoud is alles. laat hem keuren voor je hem koopt?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:47 schreef deevinityplayfair het volgende:
gummie beer hoezoniet, de ene heeft minder km en is duurder de andere heeft meer km en is goekoper
boujaar verschilt een jaar (en het gaat me niet om de 800 of 1000, beide vind ik wel okay om te hebben als first bike) maar met de cijfers, hoe beslis je dan voor welke je zou gaan, dat is die dilemma. bv is 35000. veel km voor een motor? snap je dat soort vragen zou ik er dan eerder uit halen. voel je me
Onderhoud is vele malen belangrijker dan kilometerstand. Ik heb liever een motor van 30.000km die zijn onderhoud gehad heeft, dan een motor van 5.000km die na aflevering niks meer aan onderhoud heeft gehad.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:47 schreef deevinityplayfair het volgende:
gummie beer hoezoniet, de ene heeft minder km en is duurder de andere heeft meer km en is goekoper
boujaar verschilt een jaar (en het gaat me niet om de 800 of 1000, beide vind ik wel okay om te hebben als first bike) maar met de cijfers, hoe beslis je dan voor welke je zou gaan, dat is die dilemma. bv is 35000. veel km voor een motor? snap je dat soort vragen zou ik er dan eerder uit halen. voel je me
Dit zegt misschien meer over jezelf dan over de gemiddelde motorrijder, ik heb die ervaring helemaal niet. Ook niet in mijn omgeving.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook omdat je gegarandeerd op je bek gaat met die eerste motor.
Er zijn motorrijders die al gevallen zijn en motorrijders die nog gaan vallenquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:00 schreef MBRK het volgende:
[..]
Dit zegt misschien meer over jezelf dan over de gemiddelde motorrijder, ik heb die ervaring helemaal niet. Ook niet in mijn omgeving.
dank je weer nuttige info voor de rest, we komen er welquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Onderhoud is vele malen belangrijker dan kilometerstand. Ik heb liever een motor van 30.000km die zijn onderhoud gehad heeft, dan een motor van 5.000km die na aflevering niks meer aan onderhoud heeft gehad.
Wat 'veel' is voor een motor is niet te zeggen. Een ééncilinder supermoto moet na 10.000km al aan de revisie, mijn motor gaat binnenkort zonder al te veel problemen de 100.000km over. De gemiddelde BMW toerbuffel doet er makkelijk 300.000. Maar Ducati is nou eenmaal verschrikkelijk gammel. Je moet hem even goed nakijken. Als ie goed in orde is, is 35.000km acceptabel.
Koop nou gewoon wat je mooi vindt, anders krijg je er alleen maar spijt van. Bedenkt je echter heel goed dat die Duc ongelofelijk duur in onderhoud gaat zijn. Ook omdat je gegarandeerd op je bek gaat met die eerste motor.
dan moet je vaker rijdenquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:00 schreef MBRK het volgende:
[..]
Dit zegt misschien meer over jezelf dan over de gemiddelde motorrijder, ik heb die ervaring helemaal niet. Ook niet in mijn omgeving.
ja wou al zeggen, waarom wensen mensen meteen of gaan ze ervanuit dat je op je smoel gaat, is wel me eerste bike ja, maar ik kan toch ook in de tussen tijd op bikes van vrienden hebben gereden, ect. rest my case (tuurlijk hoop je niet te vallen, maar een ongeluk zit em in een klein hoekje of je nou met een auto een paaltje raakt, het gaat je kosten, dat weten we. welliswaar bij een duc meer dan normaal, maar daar hou ik ook rekening mee, zodoende is de keuze ook voor een duc.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:00 schreef MBRK het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik het je toewensquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:06 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
ja wou al zeggen, waarom wensen mensen meteen of gaan ze ervanuit dat je op je smoel gaat, is wel me eerste bike ja, maar ik kan toch ook in de tussen tijd op bikes van vrienden hebben gereden, ect. rest my case (tuurlijk hoop je niet te vallen, maar een ongeluk zit em in een klein hoekje of je nou met een auto een paaltje raakt, het gaat je kosten, dat weten we. welliswaar bij een duc meer dan normaal, maar daar hou ik ook rekening mee, zodoende is de keuze ook voor een duc.
Jij zegt nu iets anders; zonet beweerde je dat je gegarandeerd met je eerste motor op je bek gaat, en dit is en blijft onzin.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Er zijn motorrijders die al gevallen zijn en motorrijders die nog gaan vallen
Onzin dit. Iedereen gaat vroeg of laat een keer met het rubber naar boven. Al is het maar om laten vallen bij het afstappen of zoiets. En dat is op zo'n motor al belachelijk duur.
Ja, is goed hoorquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:15 schreef MBRK het volgende:
[..]
Jij zegt nu iets anders; zonet beweerde je dat je gegarandeerd met je eerste motor op je bek gaat, en dit is en blijft onzin.
Tuurlijk, als je met je eerste motor niet op je bek gaat, rij je niet vaak genoegquote:
de kans is netzo groot dat je betrokken raakt in een ongeluk welke niet door jezelf is veroorzaakt, zo kan ik er ook nog 24 opnoemen, de kans is groot dat als je oversteekt je niet links rechts kijkt dat een vracht wagen je klapt en als je geluk heb is het een invalide voertuig die 45km gaat..quote:
de kan is ook groot dat bij het oversteken niet naar links of rechts kijkt een vracht wagen je kan klappen en als je geluk hebt het een fietser is. ook is de kans groot dat je verzeild raakt in een verkeersongeluk waar de fout niet bij jou lag. de kans was groot dat als mijn vader koning was ik in mijn jeugd tenminste nog zakgeld kreegquote:
tis heel simpel, het is nou eenmaal een evenwichts voertuig, bij ene fiets heb je het zelfde en dan kost het je niks, nou hier hebben we het nou eenmaal over een motor en in dit geval een duc. ja bijkomende kosten snap ik na zo een val wel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik het je toewens
De kans is bij beginnende motorrijders gewoon heel erg groot. Al is het maar wanneer je wilt afstappen, de jiffy niet goed staan en de motor omvalt. Geloof me maar, als zo'n motor een paar graden overhelt houd je hem echt niet meer. En als je hem er goed uit wilt laten zien zul je dan ergens een nieuwe kuip moeten kopen. Dan ben je gewoon honderden euro's verder voor een klein foutje.
De kosten die je maakt als hij valt is bij een Ducati nou eenmaal vele malen groter dan bij een ouderwetse naked bike zonder kuip.
Ik ken serieus maar een handje vol motorrijders die nog niet op hun bek gegaan zijn. En die hebben zonder uitzondering allemaal al eens héél dicht bij gezeten, dat ze hem nog maar net overeind hebben kunnen houden.
De kans dat je met een motor op je bek gaat is vele malen groter dan dat je met de auto een paaltje raakt. De auto is een stabiel voertuig met een wieltje waar je aan moet draaien om te sturen. Een motor valt van nature om tenzij jij hem rechtop houdt. Daarnaast stuur je op een motor met je gewicht en houding. Motorrijden vergt veel meer skills, dat gaat nou eenmaal mis af en toe.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ga proefrijden, vraag een onafhankelijke keuring aan als je zekerder wilt zijn van je aankoop bij tweedehands, desnoods voor beide als ze allebei fijn rijden en beslis op basis daarvan.
dus kortom nuttige info is deze, thanksquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:04 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
dank je weer nuttige info voor de rest, we komen er wel
Een ervaren rijder kan net wat beter inschatten wat zijn motor kan hebben jaquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:24 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
tis heel simpel, het is nou eenmaal een evenwichts voertuig, bij ene fiets heb je het zelfde en dan kost het je niks, nou hier hebben we het nou eenmaal over een motor en in dit geval een duc. ja bijkomende kosten snap ik na zo een val wel.
maar dus als je een ervaren rijder bent kan je motor niet omvallen, of sterker nog zo een gek uit amsterdam die je motor omduwt kan niet? gast, its all the same, vallen hoort erbij, de kosten ook. ben ik me van bewust
quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
Approaches to the risk of riding motorcycles: reflections on the problem of reconciling statistical risk assessment and motorcyclists’ own reasons for riding
Interessant artikel over risk-perception, erg leuk en goed geschreven ook. Als mensen hier interesse in hebben kan ik 't wel opsturen.
Maargoed, TS wil weten welke stucgati hij moet kopen, dus, nogmaals:
[..]
Kloptquote:Experts view it as an extremely risky venture and imply that only the foolhardy would engage in it
Of vergeten om je schijfslot bij het voorwiel te verwijderen voordat je wegrijdtquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:30 schreef MBRK het volgende:
Je moet inderdaad niet onderschatten hoe snel je een motor per ongeluk neerlegt. Even verkeerd remmen op een rotonde op lage snelheid, een onhandig stoeprandje, of een domme actie bij het inrijden van je schuurtje.
Haha, ik hoop dat je schijfremslot bedoelde, anders ben je wel een echte waaghalsquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:38 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Of vergeten om je schijfrem bij het voorwiel te verwijderen voordat je wegrijdt
Heb ik met de auto ook altijdquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:38 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Of vergeten om je schijfrem bij het voorwiel te verwijderen voordat je wegrijdt
Typefoutjequote:Op donderdag 23 mei 2013 16:40 schreef MBRK het volgende:
[..]
Haha, ik hoop dat je schrijfremslot bedoelde, anders ben je wel een echte waaghals
niks nogmaals, voor je koop is het wel fijn om te orienteren voordat je handellingen gaat uitvoeren om te kopenquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
Approaches to the risk of riding motorcycles: reflections on the problem of reconciling statistical risk assessment and motorcyclists’ own reasons for riding
Interessant artikel over risk-perception, erg leuk en goed geschreven ook. Als mensen hier interesse in hebben kan ik 't wel opsturen.
Maargoed, TS wil weten welke stucgati hij moet kopen, dus, nogmaals:
[..]
opmerkingen als deze is echt nutteloos, ben je boos? internet woede, hahaquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Een ervaren rijder kan net wat beter inschatten wat zijn motor kan hebben ja
Maar ehh, koop en doe gewoon lekker wat je wilt. Vragen om advies en dan vervolgens alles afwijzen als onzinVraag dan niks.
amen, maar met alle respect, als ik het kan veroorloven en dus evt schade of aankoop geen probleem is en dus vraag om advies in de zin van welke, wat raad je dan aan gekeken naar de cijfers, snap je.. dat duur, en vallen, dat snap ik wel, ik zeik niemand af, maar laten we concreet antwoorden dan, gewoon vraag atwoord, aan een paar heb ik wel wat aan, zeker het gedeelte van meer km maar wel gekeurd zeg maar is beter dan weinig km en moet nog ene keuring ondergaan, kijk dat snap ik dan tikt je koopprijs langzaam jaquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:30 schreef MBRK het volgende:
Je moet inderdaad niet onderschatten hoe snel je een motor per ongeluk neerlegt. Even verkeerd remmen op een rotonde op lage snelheid, een onhandig stoeprandje, of een domme actie bij het inrijden van je schuurtje.
En dan op de weg met andere weggebruikers. Waar met de auto een klein tikje of kleine kopstaartbotsing soms met een deuk in je kentekenplaat afloopt, valt je motor gelijk om en zijn 9 vd 10 je kuipbevestigingspunten, carterdeksel, uitlaat en nog meer dure onderdelen beschadigd.
Het advies om met een goedkope motor te beginnen is dus sowieso een goed advies.
Ja, heb je mijn user icon niet gezien dan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:48 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
opmerkingen als deze is echt nutteloos, ben je boos? internet woede, haha
Ik begrijp het helemaal. Excuses voor mijn ongevraagde advies. Succes met je nieuwe motor.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:51 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
amen, maar met alle respect, als ik het kan veroorloven en dus evt schade of aankoop geen probleem is en dus vraag om advies in de zin van welke, wat raad je dan aan gekeken naar de cijfers, snap je.. dat duur, en vallen, dat snap ik wel, ik zeik niemand af, maar laten we concreet antwoorden dan, gewoon vraag atwoord, aan een paar heb ik wel wat aan, zeker het gedeelte van meer km maar wel gekeurd zeg maar is beter dan weinig km en moet nog ene keuring ondergaan, kijk dat snap ik dan tikt je koopprijs langzaam ja
ik met mn enkelquote:
ja geweldig! pluk een roosquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, heb je mijn user icon niet gezien dan?
is niet nodig, het is zeer gewaardeerd.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:55 schreef MBRK het volgende:
[..]
Ik begrijp het helemaal. Excuses voor mijn ongevraagde advies. Succes met je nieuwe motor.
plus theoretisch gezien kan een advies nooit ongevraagd zijn (in een forum)quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:55 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
is niet nodig, het is zeer gewaardeerd.
je snapt het niet, het gaat er niet om welke lekkerder rijd of je meer ligt, het zijn bijna hetzelfde motorquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:32 schreef Salatrel het volgende:
Ik moet helemaal niks. Wat jij het beste kunt doen is beide proefrijden en dan je keuze maken.
Hoe een ander erover denkt nav 2 regeltjes tekst is toch totaal niet relevant
ja heb een zware rijbewijs ook erop afgereden (ja duuh, som van me dat ze zeggen) maar thanks je geeft me wel een beter beeld, oom je vergelijking met de stad, klopt het is fijn als je motor wendbaar is, ermee overweg kan in ekle situaties en niet alleen lange banen, overgins waarom gaat de meerderheid ervan uit dat ik geen ervaring heb (zei al eerder dat ik bikes rij van maten en ik huur heel vaak)quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:50 schreef Sounddragon het volgende:
TS; je hebt geen rijervaring, en dan zou ik eigenlijk ten allen tijde een lichte brommer aanraden; in jouw geval dus de 800. Een sportieve V-twin is niet lief op het gas, dus ik denk dat je met een 800cc al je handjes vol hebt. Heel veel ervaren rijders doen na een tijdje een 1000cc V-twin weer weg omdat het een rijbewijs vreter is, en blijkbaar kun je heel slecht normaal (lees: volgens de geldende snelheidsregels) rijden met zo'n ding. Net zoiets als een Lambo kopen terwijl je 90% in de stad verkeert met het apparaat
Eigenlijk ben ik het dus wel met de meeste 'koop een goedkope eerste motor' roepers eensch, maar als jij per se meteen een dikke Stukgaatie wilt kopen, gewoon, omdat het kan, en je er de pegels voor hebt, zou ik je aanraden om op de lichtste van de 2 te beginnen.![]()
Ik neem aan dat je wel een 'zwaar' rijbewijs hebt?
jij moet gewoon is ene keer leren begrijpend te lezen, dan zou ik jou reactie nog wel is kunnen vatten mits je het dan opnieuw formuleerd, wat een agressie zeg, wou je iets kwijt of wil je een punt makenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:51 schreef BlackLining het volgende:
Dat antwoord heb je toch al 80 keer gehad? 35.000 km is voor een Duc inderdaad aardig wat daar het gare bakken zijn. Maar als iemand je dat verteld wuif je het weg als negativiteit. Dat moet je verder natuurlijk zelf wetenmaar andere meningen ga je zo snel niet vinden denk ik. Als je dat blijkbaar niet belangrijk vindt heb je op die vraag alvast antwoord. Welke kleur je wilt zul je toch echt helemaal zelf moeten beslissen, met de wetenschap dat de rode sneller is.
hey misschien ben ik heel dom he, maar ik snap niet het gedeelte van rood is sneller..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:51 schreef BlackLining het volgende:
Dat antwoord heb je toch al 80 keer gehad? 35.000 km is voor een Duc inderdaad aardig wat daar het gare bakken zijn. Maar als iemand je dat verteld wuif je het weg als negativiteit. Dat moet je verder natuurlijk zelf wetenmaar andere meningen ga je zo snel niet vinden denk ik. Als je dat blijkbaar niet belangrijk vindt heb je op die vraag alvast antwoord. Welke kleur je wilt zul je toch echt helemaal zelf moeten beslissen, met de wetenschap dat de rode sneller is.
Over agressie gesproken zeg. Dit soort wartaal valt daarnaast niet begrijpend te lezen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:54 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
jij moet gewoon is ene keer leren begrijpend te lezen, dan zou ik jou reactie nog wel is kunnen vatten mits je het dan opnieuw formuleerd, wat een agressie zeg, wou je iets kwijt of wil je een punt maken
(en waarom ziet men alleen negativiteit, want ik heb wel een hoop goede reacties gezien waar ik WEL wat aan heb, reacties die ook daadwerkelijk gepaard gaan met mijn vraag)
dat weet ik niet, heb wel gehoord dat de voorvork ervan niet verstelbaar van is (dus zou wel kunnen) maar heb er 1 gezien en bij die was het weer wel mogelijk, maar dat is dus ook wel info voor ons goed om te weten, maar waar heb jij die info eingenlijk vandaan?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:56 schreef DonJames het volgende:
Waren die black editions niet de el cheapo uitgeklede versies?
dat is jou onclussie, dankje Jerryquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Over agressie gesproken zeg. Dit soort wartaal valt daarnaast niet begrijpend te lezen.
Ik zie niet in wat je nou weer agressief vindt aan mijn reactie. Je vraagt toch welke van die twee motoren je moet nemen? Daarop krijg je meerdere malen het antwoord: 35.000km is veel voor een Duc, maar kan wel mits goed onderhouden. Weet je dat ook weer. Je zegt daarnaast voorkeur te hebben voor de zwarte. En vervolgens zul je die afweging toch echt zelf moeten maken hoor. De zwarte met meer kilometers, of de rode met minder. Ik kan toch niet voor jou bepalen hoeveel waarde je aan het uiterlijk moet hechtenEn bovenstaande is in dit topic door meerdere mensen al meerdere keren uitgelegd in verschillende verwoordingen, op de helft van de reacties reageer je met dat mensen niet zo negatief of agressief moeten doen. Het is jammer dat Ducati een vrij brak merk is, maar mensen die dat aangeven wegzetten als negatief of agressief ondermijnt een beetje het nut van een discussie, vind je niet?
Ja, preciesquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:08 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
dat is jou onclussie, dankje Jerry
Uit mijn geheugen. Heb vroeger ook wel eens gekeken naar die dingen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:07 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
dat weet ik niet, heb wel gehoord dat de voorvork ervan niet verstelbaar van is (dus zou wel kunnen) maar heb er 1 gezien en bij die was het weer wel mogelijk, maar dat is dus ook wel info voor ons goed om te weten, maar waar heb jij die info eingenlijk vandaan?
dan gaan we nu naar de reclamequote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, preciesDit bedoel ik dus.
Veel plezier met je Duc
maar hebt een totaal andere motor gekochtquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:11 schreef DonJames het volgende:
[..]
Uit mijn geheugen. Heb vroeger ook wel eens gekeken naar die dingen.
Google?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:16 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
maar hebt een totaal andere motor gekocht
waar zou je zo een vergelijkingsschema kunnen vinden, weet iemand dat
de site van duc staan alleen de nieuwe modellen, heel hinderlijk
ooh nee gozer, je denkwijze is niet op orde.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Google?
Omdat ik een beetje het idee krijg dat je graag wil dat álles voor je wordt voorgekauwd:
Koop de rode.
die is sneller
Oh, jij denkt info te vinden over een oude motor op een plek waar ze alleen nieuwe verkopen, en dan is mijn denkwijze niet op orde?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:40 schreef deevinityplayfair het volgende:
ooh nee gozer, je denkwijze is niet op orde.
was bezig met dit http://www.ducatinortheurope.be/nl/bikes/compare/index.do
(de duc site uitpluizen, denk ook dat ik naar dealers ga voor info (wel een tijd rovende zaak) maar zou een verkoper advies geven uit eerlijkheid, als het om een 2e handse motor gaat?
nou dan zou ik toch maar even mijn linkje aanklikken en je laatste comment verwijderen schatjequote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Oh, jij denkt info te vinden over een oude motor op een plek waar ze alleen nieuwe verkopen, en dan is mijn denkwijze niet op orde?
![]()
tip 1: Google. Die info is echt wel te vinden, vrij eenvoudig zelfs. Zoek eens op "specs".
tip 2: iets minder eigenwijs zijn levert doorgaans wat meer bruikbare info op op een forum als dit.
Vooral nadat je dit post zeker! Je zoekt het maar lekker uit, sneuneusquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:54 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
nou dan zou ik toch maar even mijn linkje aanklikken en je laatste comment verwijderen schatje
okaaaaaaay sorry iedereen, maar we doen dit niet alleen voor mij maar ook voor anderen, anne ik hou nog steeds van je!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:58 schreef Anne het volgende:
Zeg deevinityplayfair, dat toontje van jou mag ook iets minder hoor.
sorry, mijn excuus dus, zijn we weer vriendjes?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vooral nadat je dit post zeker! Je zoekt het maar lekker uit, sneuneus
gelukkig ben jij een individuquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vooral nadat je dit post zeker! Je zoekt het maar lekker uit, sneuneus
leuke motor, maar ik persoonlijk vind wit niet dope, wel mooie prijsverhouding gezien het geleverde werk, netjes (s2r vind ik mooier, hoe de achter band een soort van los eruitziet)quote:
ja zover was ik al, en zoals ik al eerder zei is naar een dealer gaan ga ik ook doen, test rit alles, maar het gaat om het overwegen wat een betere koop zou zijn los van dat andere gedoe, snap ook wel dat je dan niet een verstandige koop kan doen, maaar het is meer voor om een keuze te makenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:12 schreef motorbloempje het volgende:
Maar gaat het dan alleen om hoe hij eruit ziet en het 'op papier' doet? Specs en 'wat een tweedehandsie met xxx.xxxxkm doet'? Dan ga je naar een dealer en dan zeg je: doe die maar, zonder proef te rijden, want het hoeft immers alleen maar aan de papier-eisen te voldoen?
Man, ga toch naar een dealer die allebei heeft staan en ga op allebei een eindje rijden. Dat doen mensen zelfs die maar één droommotor voor ogen hebben (dus alleen de 800 of alleen de 1000) en op twee verschillende tweedehandsen rijden. Mijn man heeft dezelfde motor als ik heb, ook een R1100GS, maar die rijdt echt compleet anders dan mijn eigen, ondanks zelfde specs op papier heel ander 'karakter'.
nee kleur maakt niet uit nee, ik zal het dan toch laten spuiten in de graphic kleuren van mijn boxer helm v8. maar is 35000km dan veel voor een monster? want ik zie er ook heelveel over de 60000km (en ja natuurlijk ook de 1600km (maar zover ik begreep moeten die met weinig nog door de pit en dan ben je ook duurder uit als je dan de boel moet gaan vervangen ect. bij de hoge km is dat vaak al gebeurd (althans dat zou je eerst moeten vragen voor je koopt)) en op hoeveel rijd een ducati monster eingenlijk? 1:XX ??quote:Op vrijdag 24 mei 2013 20:18 schreef Gummiebeer het volgende:
En laten we effe heel eerlijk wezen. Op 2ehands gebied kan je niet teveel eisen stellen qua kleur en km-stand. Maar wat ik zo kan opmaken uit jouw posts kan je mijn inziens beter effe doorsparen en veur een neue Duc gaan. Dan kan je de kleur uitkiezen met een maagdelijke 0 km stand op die teller.
En toch 2ehands? Ga dan voor die met een lage km stand ongeacht kleur. Iedereen weet dat een Duc met hoge km stand een groot risico is, het blijven Italianen. Misschien worden de nieuwe Ducs betrouwbaarder aangezien het nu in handen is van Audi, maar das kijken in een glazen bol.
Tevens las ik vandaag in Kicxstart een leuk artikeltje over een Duc, weet zoniet meer het type, maar kwam erop neer dat je een standaard Duc moet kopen. Dan aankleden met opties* en dan kom je een Eurootje of 3k lager uit. *exclusief titanium drijfstangen dan
50 ct. per km. uitgegeven aan onderhoud.quote:
okay niet dat ik koppig ben en voor de 35000km duc ga, maarquote:Op zondag 26 mei 2013 11:25 schreef Hyperdude het volgende:
Weet niet hoeveel kms. je wilt gaan maken; maar bij normaal gebruik (<10.000 kms.pj. stel ik even arbitrair)) zijn de kosten voor brandstof niet zo hoog tov. de andere kosten dat het veel uitmaakt of je motor 1 op 15 of 1 op 20 haalt.
Als je je bij een Ducati druk gaat maken over brandstofkosten weet je nog niet wat ze aan goed onderhoud kosten.![]()
Een motor, en zeker een Ducati, zou ik niet kopen met een km. stand van 35K als er niet een dik en compleet pak rekeningen bij wordt geleverd. Dat er iets duurs kapot gaat is het grootste kostenrisico.
[..]
50 ct. per km. uitgegeven aan onderhoud.
Daar kan je aardig voor tanken.![]()
quote:Op zondag 26 mei 2013 11:53 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
okay niet dat ik koppig ben en voor de 35000km duc ga, maar
voor de rekeningen bij de koop waar moet je op letten, heb namelijk geen idee
(heb ook gehoord dat je moet letten of je voorvork wel recht is dit doe je door zonder handen te rijden en je motor recht rijd, das 1) rekeningen?
quote:Op zondag 26 mei 2013 12:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Probeer het eens in het Nederlands? Er is geen touw aan vast te knopen.
laat maar..quote:Op zondag 26 mei 2013 12:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Probeer het eens in het Nederlands? Er is geen touw aan vast te knopen.
Hij heeft gelijk, je posts staan vol met spel-, stijl- en grammaticafouten. Lees heel beroerd, de gemiddelde google bot brouwt er nog meer van.quote:
je hebt helemaal gelijk, mijn excuus hiervoorquote:Op zondag 26 mei 2013 13:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk, je posts staan vol met spel-, stijl- en grammaticafouten. Lees heel beroerd, de gemiddelde google bot brouwt er nog meer van.
Het is erg moeilijk om iemand serieus te nemen in een topic over een motor van ettelijke duizenden euro's en met de schrijfstijl van een 13 jarige in beschonken toestand.
ja precies alleen die was gelijk goed met de kleuren dus hoefde ik geen extra kosten te berekenen om te laten spuiten, maar je hebt wel gelijk, ff wachten tot er weer 1 vrijkomtquote:Op zondag 26 mei 2013 14:03 schreef Hyperdude het volgende:
Land staat vol met gebruikte motoren.
Volgende ronde
umm ja, is alleen niet de 2srquote:Op zondag 26 mei 2013 14:14 schreef Gummiebeer het volgende:
http://motorservice-stijner.nl/index.php/occasions
Gaat dus om de Duc 1000 Monster
Ik kwam de duc toevallig tegen bij Edgar en moest aan jou denken.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:25 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
umm ja, is alleen niet de 2sr
Vind je het serieus heel gek dat je weinig hulp krijgt als je mensen die voor jou op zoek gaan bedankt met "quote:Op zondag 26 mei 2013 17:25 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
umm ja, is alleen niet de 2sr
nee zeker bedankt hoor, was wel even vrolijkerquote:Op zondag 26 mei 2013 17:27 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik kwam de duc toevallig tegen bij Edgar en moest aan jou denken.![]()
Ik ben ook niet zo thuis in de Duc's omdat het totaal niet in mijn plaatje past...
Jezus he... met dat icoontje geef ik aan IK niet blij te zijn als in: "Net verkocht ik ben verdrittig"quote:Op zondag 26 mei 2013 17:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vind je het serieus heel gek dat je weinig hulp krijgt als je mensen die voor jou op zoek gaan bedankt met "" als het je niet aanstaat?
Niet zo vitten op BL, BL is een tof persoon.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:54 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
Jezus he... met dat icoontje geef ik aan IK niet blij te zijn als in: "Net verkocht ik ben verdrittig"
dat het icoontje hier rood is ipv geel, dat wist ik ook niet,
het ziet er uit als een boos persoon, maar het is een uitdrukking van being sad!
dus neem me niet kwalijk, het is gerelateerd op mijzelf! geen disrespect naar een ander toe!!!
vind je opmerking echt weer klote hoor en echt alleen jij weer! :S
ja ik ook, zeggen ze, haha maar om een icoontje trippen?? de combinatie : ( zou toch gewoon een sad gezichtje moeten zijn, ((als van jammer) kan je me geen ongelijk in geven, maar het is ook nog is rood, dus snap zn comentaar wel, maar begrip zou hem ook niet schaden hoor. BL, Toppie!quote:Op zondag 26 mei 2013 18:09 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Niet zo vitten op BL, BL is een tof persoon.
Gebruik dan gewoon dit icoontjequote:Op zondag 26 mei 2013 18:12 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
ja ik ook, zeggen ze, haha maar om een icoontje trippen?? de combinatie : ( zou toch gewoon een sad gezichtje moeten zijn, ((als van jammer) kan je me geen ongelijk in geven, maar het is ook nog is rood, dus snap zn comentaar wel, maar begrip zou hem ook niet schaden hoor. BL, Toppie!
dat meedenken, bedankt, daarom ben ik ook deels hier, alles wordt gewardeerd, dat voorop!
ben nu wel benieuwd hoe ik een icoontje geel kan krijgen ( : ( ) want
nu wordt ik zomaar aangevallen, en dat is ook niet leuk. ik ben wel een persoon die nog sorry zegt, maar goed..
HAHA nee klopt ik neem het met een korretje zout okay, maar ik probeer het icoontje weer hoorquote:Op zondag 26 mei 2013 18:28 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gebruik dan gewoon dit icoontjedat is algemeen ingeburgerd op FOK! en anders gewoon
of
![]()
*Einde Teleac cursus FOK! gebruik
Tevens, als je eindelijk jouw Duc in bezit hebt, ga dan mee met een toerrit vanuit motorclubtopic in PTA, dan leer je de mensen kennen achter de UI's en snap je ook hun uitspraken hier en dat het allemaal wel meevalt
Edit: Zorg er tevens voor dat je dan voorop rijd, een Duc wil wel eens onderdelen laten vallen of ermee kappen.![]()
(kijk, ook weer zo'n inside joke waar je niet te zwaar aan moet tillen. Hetzelfde geldt trouwens voor Teneree's)
wel verdraaid!!! denk dat ik met dat rode icoontje een foute toets had geklikt, sorry iedereen, die gele bedoelde ik dus. mybad!quote:Op zondag 26 mei 2013 19:17 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
HAHA nee klopt ik neem het met een korretje zout okay, maar ik probeer het icoontje weer hoormaar goed zand erover, en weer bedankt voor je link
<--- knipoog, hoor dat ie goed is, wat een isseu zeg..
Je komt er welquote:Op zondag 26 mei 2013 19:17 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
HAHA nee klopt ik neem het met een korretje zout okay, maar ik probeer het icoontje weer hoormaar goed zand erover, en weer bedankt voor je link
<--- knipoog, hoor dat ie goed is, wat een isseu zeg..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 01:28 schreef Danger.Mouse het volgende:
Ik heb met een '' op mijn gezicht dit topic doorgelezen.
Zodra je een motor hebt gekocht laat het hier even weten, ik ben, waarschijnlijk net als anderen, benieuwd naar je ervaringen en ritjes!Eerder poserSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PTA / Motor (laten) spuiten
Wat een droeftoeterquote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:15 schreef lipjes het volgende:
[..]
Eerder poser
PTA / Motor (laten) spuiten
Ja mevrouw.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:55 schreef Anne het volgende:
Wat zijn dat nou weer voor aannames. Ga even ergens anders klieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |