TS te lui is om te lezen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
En dit zet je in een subforum waar je dingen te koop aan kan bieden of vragen omdat.....
quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
En dit zet je in een subforum waar je dingen te koop aan kan bieden of vragen omdat.....
Hij zoekt de zwarte S2R met witte lijnen zo te lezen?quote:iemand iets in de verkoop staan?
Ducati koop je dan ook niet voor de snelweg...quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:46 schreef MBRK het volgende:
Koop een motor met een kuip(je). Naked ben je na 5km snelweg zat.
een duc koop je om te poetsen en naar de dealer terug te duwen iddquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:52 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Ducati koop je dan ook niet voor de snelweg...
Sterker nog, een Ducati haalt geen 5km.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:52 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Ducati koop je dan ook niet voor de snelweg...
quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sterker nog, een Ducati haalt geen 5km.
(...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
Harde waarheid helaas. Maar ik heb ook een groene motor hoor TS, dus ik ken het probleemquote:
onderhoud is alles. laat hem keuren voor je hem koopt?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:47 schreef deevinityplayfair het volgende:
gummie beer hoezoniet, de ene heeft minder km en is duurder de andere heeft meer km en is goekoper
boujaar verschilt een jaar (en het gaat me niet om de 800 of 1000, beide vind ik wel okay om te hebben als first bike) maar met de cijfers, hoe beslis je dan voor welke je zou gaan, dat is die dilemma. bv is 35000. veel km voor een motor? snap je dat soort vragen zou ik er dan eerder uit halen. voel je me
Onderhoud is vele malen belangrijker dan kilometerstand. Ik heb liever een motor van 30.000km die zijn onderhoud gehad heeft, dan een motor van 5.000km die na aflevering niks meer aan onderhoud heeft gehad.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:47 schreef deevinityplayfair het volgende:
gummie beer hoezoniet, de ene heeft minder km en is duurder de andere heeft meer km en is goekoper
boujaar verschilt een jaar (en het gaat me niet om de 800 of 1000, beide vind ik wel okay om te hebben als first bike) maar met de cijfers, hoe beslis je dan voor welke je zou gaan, dat is die dilemma. bv is 35000. veel km voor een motor? snap je dat soort vragen zou ik er dan eerder uit halen. voel je me
Dit zegt misschien meer over jezelf dan over de gemiddelde motorrijder, ik heb die ervaring helemaal niet. Ook niet in mijn omgeving.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook omdat je gegarandeerd op je bek gaat met die eerste motor.
Er zijn motorrijders die al gevallen zijn en motorrijders die nog gaan vallenquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:00 schreef MBRK het volgende:
[..]
Dit zegt misschien meer over jezelf dan over de gemiddelde motorrijder, ik heb die ervaring helemaal niet. Ook niet in mijn omgeving.
dank je weer nuttige info voor de rest, we komen er welquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Onderhoud is vele malen belangrijker dan kilometerstand. Ik heb liever een motor van 30.000km die zijn onderhoud gehad heeft, dan een motor van 5.000km die na aflevering niks meer aan onderhoud heeft gehad.
Wat 'veel' is voor een motor is niet te zeggen. Een ééncilinder supermoto moet na 10.000km al aan de revisie, mijn motor gaat binnenkort zonder al te veel problemen de 100.000km over. De gemiddelde BMW toerbuffel doet er makkelijk 300.000. Maar Ducati is nou eenmaal verschrikkelijk gammel. Je moet hem even goed nakijken. Als ie goed in orde is, is 35.000km acceptabel.
Koop nou gewoon wat je mooi vindt, anders krijg je er alleen maar spijt van. Bedenkt je echter heel goed dat die Duc ongelofelijk duur in onderhoud gaat zijn. Ook omdat je gegarandeerd op je bek gaat met die eerste motor.
dan moet je vaker rijdenquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:00 schreef MBRK het volgende:
[..]
Dit zegt misschien meer over jezelf dan over de gemiddelde motorrijder, ik heb die ervaring helemaal niet. Ook niet in mijn omgeving.
ja wou al zeggen, waarom wensen mensen meteen of gaan ze ervanuit dat je op je smoel gaat, is wel me eerste bike ja, maar ik kan toch ook in de tussen tijd op bikes van vrienden hebben gereden, ect. rest my case (tuurlijk hoop je niet te vallen, maar een ongeluk zit em in een klein hoekje of je nou met een auto een paaltje raakt, het gaat je kosten, dat weten we. welliswaar bij een duc meer dan normaal, maar daar hou ik ook rekening mee, zodoende is de keuze ook voor een duc.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:00 schreef MBRK het volgende:
[..]
Dit zegt misschien meer over jezelf dan over de gemiddelde motorrijder, ik heb die ervaring helemaal niet. Ook niet in mijn omgeving.
Ik zeg toch ook niet dat ik het je toewensquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:06 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
ja wou al zeggen, waarom wensen mensen meteen of gaan ze ervanuit dat je op je smoel gaat, is wel me eerste bike ja, maar ik kan toch ook in de tussen tijd op bikes van vrienden hebben gereden, ect. rest my case (tuurlijk hoop je niet te vallen, maar een ongeluk zit em in een klein hoekje of je nou met een auto een paaltje raakt, het gaat je kosten, dat weten we. welliswaar bij een duc meer dan normaal, maar daar hou ik ook rekening mee, zodoende is de keuze ook voor een duc.
Jij zegt nu iets anders; zonet beweerde je dat je gegarandeerd met je eerste motor op je bek gaat, en dit is en blijft onzin.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Er zijn motorrijders die al gevallen zijn en motorrijders die nog gaan vallen
Onzin dit. Iedereen gaat vroeg of laat een keer met het rubber naar boven. Al is het maar om laten vallen bij het afstappen of zoiets. En dat is op zo'n motor al belachelijk duur.
Ja, is goed hoorquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:15 schreef MBRK het volgende:
[..]
Jij zegt nu iets anders; zonet beweerde je dat je gegarandeerd met je eerste motor op je bek gaat, en dit is en blijft onzin.
Tuurlijk, als je met je eerste motor niet op je bek gaat, rij je niet vaak genoegquote:
de kans is netzo groot dat je betrokken raakt in een ongeluk welke niet door jezelf is veroorzaakt, zo kan ik er ook nog 24 opnoemen, de kans is groot dat als je oversteekt je niet links rechts kijkt dat een vracht wagen je klapt en als je geluk heb is het een invalide voertuig die 45km gaat..quote:
de kan is ook groot dat bij het oversteken niet naar links of rechts kijkt een vracht wagen je kan klappen en als je geluk hebt het een fietser is. ook is de kans groot dat je verzeild raakt in een verkeersongeluk waar de fout niet bij jou lag. de kans was groot dat als mijn vader koning was ik in mijn jeugd tenminste nog zakgeld kreegquote:
tis heel simpel, het is nou eenmaal een evenwichts voertuig, bij ene fiets heb je het zelfde en dan kost het je niks, nou hier hebben we het nou eenmaal over een motor en in dit geval een duc. ja bijkomende kosten snap ik na zo een val wel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik het je toewens
De kans is bij beginnende motorrijders gewoon heel erg groot. Al is het maar wanneer je wilt afstappen, de jiffy niet goed staan en de motor omvalt. Geloof me maar, als zo'n motor een paar graden overhelt houd je hem echt niet meer. En als je hem er goed uit wilt laten zien zul je dan ergens een nieuwe kuip moeten kopen. Dan ben je gewoon honderden euro's verder voor een klein foutje.
De kosten die je maakt als hij valt is bij een Ducati nou eenmaal vele malen groter dan bij een ouderwetse naked bike zonder kuip.
Ik ken serieus maar een handje vol motorrijders die nog niet op hun bek gegaan zijn. En die hebben zonder uitzondering allemaal al eens héél dicht bij gezeten, dat ze hem nog maar net overeind hebben kunnen houden.
De kans dat je met een motor op je bek gaat is vele malen groter dan dat je met de auto een paaltje raakt. De auto is een stabiel voertuig met een wieltje waar je aan moet draaien om te sturen. Een motor valt van nature om tenzij jij hem rechtop houdt. Daarnaast stuur je op een motor met je gewicht en houding. Motorrijden vergt veel meer skills, dat gaat nou eenmaal mis af en toe.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ga proefrijden, vraag een onafhankelijke keuring aan als je zekerder wilt zijn van je aankoop bij tweedehands, desnoods voor beide als ze allebei fijn rijden en beslis op basis daarvan.
dus kortom nuttige info is deze, thanksquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:04 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
dank je weer nuttige info voor de rest, we komen er wel
Een ervaren rijder kan net wat beter inschatten wat zijn motor kan hebben jaquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:24 schreef deevinityplayfair het volgende:
[..]
tis heel simpel, het is nou eenmaal een evenwichts voertuig, bij ene fiets heb je het zelfde en dan kost het je niks, nou hier hebben we het nou eenmaal over een motor en in dit geval een duc. ja bijkomende kosten snap ik na zo een val wel.
maar dus als je een ervaren rijder bent kan je motor niet omvallen, of sterker nog zo een gek uit amsterdam die je motor omduwt kan niet? gast, its all the same, vallen hoort erbij, de kosten ook. ben ik me van bewust
quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
Approaches to the risk of riding motorcycles: reflections on the problem of reconciling statistical risk assessment and motorcyclists’ own reasons for riding
Interessant artikel over risk-perception, erg leuk en goed geschreven ook. Als mensen hier interesse in hebben kan ik 't wel opsturen.
Maargoed, TS wil weten welke stucgati hij moet kopen, dus, nogmaals:
[..]
Kloptquote:Experts view it as an extremely risky venture and imply that only the foolhardy would engage in it
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |