Met pijn in mijn hart verkoop ik mijn jongensdroom, een Ducati Monster 900 uit 1996.
I.v.m. kleinere schuur na verhuizing kunnen wij onze motoren niet even makkelijk binnen- en buitenzetten met als gevolg dat mijn motor voornamelijk binnen staat en dus niet even makkelijk gepakt wordt om te rijden. In het belang van de motor laat ik hem niet buiten staan.
KM standen:
40.150 (januari 2010)
groot onderhoud incl. distr. riemen en kleppen (vorige eigenaar)
nieuwe voorband (vorige eigenaar)
40.650 (juli 2010)
- gekocht door mij (motor was toen zwart en had een deuk in de tank)
41.200 (juli 2010)
LED achterlicht geplaatst bij ScarpaMoto
2 nieuwe spiegels geplaatst incl. knippers bij ScarpaMoto
remschakelaar vervangen bij ScarpaMoto
41.611 (augustus 2010)
nieuwe achterband bij ScarpaMoto
tandwiel 14 laten monteren bij ScarpaMoto
carburateur afgesteld bij ScarpaMoto
tank laten uitdeuken bij BAX Autoschade
motor laten spuiten via BAX Autoschade (huidige kleur is de originele Ducati 848 kleur van het merk PPG, kleurcode opgevraagd bij Ducati Nederland)
42.401 (februari 2011)
onderhoud bij ScarpaMoto (incl. distr. riemen)
accu vervangen bij ScarpaMoto
koppelingsplaten vervangen bij ScarpaMoto
ketting vervangen bij ScarpaMoto
44.412 (oktober 2011)
startrelais vervangen bij ScarpaMoto
bougies vervangen bij ScarpaMoto
benzineslang vervangen bij ScarpaMoto
daarna weinig meer mee gereden, onder andere vanwege het weer.
In oktober 2012 zijn wij verhuisd en is hij de schuur in gegaan. Pas twee weken geleden heb ik er weer een ritje mee gemaakt. Staat nu weer binnen.
De motor heeft twee BOS uitlaten. Originele uitlaten zijn aanwezig.
Verder kan ik even geen bijzonderheden verzinnen, maar als het mij te binnen schiet zal ik het hier zeker bij zetten.
Inclusief overspuiten(kosten: 645,-) heb ik er de afgelopen twee jaar 2.158,- ingestoken.
Mede door het nieuwe spuitwerk wil ik er 3.000,- voor hebben. In principe hoef je nu alleen de olie te verversen en de filter te vervangen, verder is alles nog helemaal in orde voor het komende seizoen, omdat ik er erg weinig meer mee gereden heb.
![large]()
![large]()
![large]()