abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126899879
keuze maken tussen de
Ducati monster s2r 1000 black edition- 32000km - jaar 2005 voor 5000 euro of
Ducati monster s2r 800 rood- 1600km - jaar 2006 voor 6000 euro

zit in een dilemma dus

wil de zwarte hebben met witte lijn maar die is schaars te vinden
plus ben erachter gekomen dat alleen de zwarte met witte lijn in de s2r 1000 uitvoering is
iemand iets in de verkoop staan?

maar wat zou ik anders moeten kiezen, please help
pi_126899908
En dit zet je in een subforum waar je dingen te koop aan kan bieden of vragen omdat.....
Ja doei.
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:07:15 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_126899929
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
En dit zet je in een subforum waar je dingen te koop aan kan bieden of vragen omdat.....
TS te lui is om te lezen.
So we just called him Fred
pi_126899947
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
En dit zet je in een subforum waar je dingen te koop aan kan bieden of vragen omdat.....
quote:
iemand iets in de verkoop staan?
Hij zoekt de zwarte S2R met witte lijnen zo te lezen?
pi_126900073
dankje Yngwie.. (overgins is het wel een dubbele vraag zowel kopen en keuze, my bad)
ik ben echt splinter nieuw hier)
pi_126901168
Volgens mij hoort dit eerder in PTA thuis, daar zitten best veel motormuizen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:46:08 #7
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_126901352
Koop een motor met een kuip(je). Naked ben je na 5km snelweg zat.
Another day older and deeper in debt
pi_126901591
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:46 schreef MBRK het volgende:
Koop een motor met een kuip(je). Naked ben je na 5km snelweg zat.
Ducati koop je dan ook niet voor de snelweg...
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_126902090
umm sorry maar hoe kom ik dan in de PeuRac 'PTA' forum? linkje aub? ben echt te splinter nieuw, plus zit op het werk dus ik internet stiekum

ennuuu wil ook wel is met me DUC van amsterdam naar rotterdam bv hoor of eindhoven

Maar het ging om de Keuze en koop he..
pi_126902149
Ik heb bij deze het topic daarheen verplaatst. Dus je hoeft geen nieuw topic te openen.
Ja doei.
pi_126902281
Waarom wil je per se een Ducati monster s2r? Droombrommert?
pi_126902360
omdat je je dromen kan laten uitkomen. en ik sta straks op uit een droom met een Duc onder me reet
Waarom heb jij (evt.) ambities? / dromen
pi_126902487
Het was geen aanval hoor ;) het was gewoon een nieuwsgierige vraag.

Ik kan je verder niet helpen overigens, ik heb 'r geen verstand van, dus dat laat ik aan de kenners over hier :P.
Succes met je zoektocht in ieder geval.
pi_126902608
Rode zijn sneller, behalve deze omdat het een 800 is
pi_126902628
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:52 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Ducati koop je dan ook niet voor de snelweg...
een duc koop je om te poetsen en naar de dealer terug te duwen idd
pi_126902796
jeetje wat een gezei, die negative onderzoek heb ik al gedaan okay, de vraag is wie weet iemand die er 1 verkoopt, en / of als ik uit de 2 moet kiezen gezien de 'statestieken' voor welke ik dan het beste kan kiezen. even ophouden met dat kinderlijk gezeik aub (rood is sneller.. zucht..)
pi_126903030
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:52 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Ducati koop je dan ook niet voor de snelweg...
Sterker nog, een Ducati haalt geen 5km.


Je moet kopen wat je mooi vindt TS. Je hart ligt bij die zwarte Ducs, dan moet je daar ook achteraan gaan.

Als dit je eerste motor is, denk er wel om dat je sowieso een keer op je bek gaat met die Duc. En die reparaties zijn duur. Reparaties aan het motorblok ook overigens, en die zul je ook veel nodig hebben. Houd daar wel rekening mee als je zo'n Italiaanse machine koopt. Ziet er leuk uit maar betrouwbaarheid is nul.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:30:32 #18
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_126903078
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Sterker nog, een Ducati haalt geen 5km.
(...)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heitieh
pi_126903127
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:23 schreef deevinityplayfair het volgende:
(rood is sneller.. zucht..)
Klopt!
Ja doei.
pi_126903226
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:19 schreef Maegrim het volgende:
Rode zijn sneller
Harde waarheid helaas. Maar ik heb ook een groene motor hoor TS, dus ik ken het probleem ;(
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126903438
Komaan.. Als je niets constructiefs hebt bij te dragen, verlaat dan het topic, net zoals ik deed.
pi_126903935
Anne bedankt, zoals ik al aangaf heb al onderzoek gedaan naar de duc, al dat negative is niet nodig, ben er van op de hoogte, maar ik merk wel dan men serieuz moeite heeft om een vraag te beantwoorden (ik vroeg nml niet om meningen) Anne jij bekijkt het goed, dank je

Is gewoon hinderlijk dit, eindstand is deze topic zoooo lang en gaat het over alles dan behalve mijn vraag. is er nog een gast als ik die dan wat googlet en hierop komt, heeft ie er ook niks aan, er zijn zat onzin forums, moet dit dan ook zo.. heel jammer dit, weer geen stap verder..
pi_126904609
Om op TS zijn vraag terug te komen. Niemand kan dat voor jou zeggen. Een proefrit op beide wel. :Y
pi_126906884
koop de duurste. duurder = beter ^O^
pi_126906896
gummie beer hoezoniet, de ene heeft minder km en is duurder de andere heeft meer km en is goekoper
boujaar verschilt een jaar (en het gaat me niet om de 800 of 1000, beide vind ik wel okay om te hebben als first bike) maar met de cijfers, hoe beslis je dan voor welke je zou gaan, dat is die dilemma. bv is 35000. veel km voor een motor? snap je dat soort vragen zou ik er dan eerder uit halen. voel je me
pi_126906962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:47 schreef deevinityplayfair het volgende:
gummie beer hoezoniet, de ene heeft minder km en is duurder de andere heeft meer km en is goekoper
boujaar verschilt een jaar (en het gaat me niet om de 800 of 1000, beide vind ik wel okay om te hebben als first bike) maar met de cijfers, hoe beslis je dan voor welke je zou gaan, dat is die dilemma. bv is 35000. veel km voor een motor? snap je dat soort vragen zou ik er dan eerder uit halen. voel je me
onderhoud is alles. laat hem keuren voor je hem koopt?
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:50:47 #27
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126907035
voor een duc is 35k best veel ja
pi_126907438
Kan die 1000 ook op 11kw?
pi_126907447
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:47 schreef deevinityplayfair het volgende:
gummie beer hoezoniet, de ene heeft minder km en is duurder de andere heeft meer km en is goekoper
boujaar verschilt een jaar (en het gaat me niet om de 800 of 1000, beide vind ik wel okay om te hebben als first bike) maar met de cijfers, hoe beslis je dan voor welke je zou gaan, dat is die dilemma. bv is 35000. veel km voor een motor? snap je dat soort vragen zou ik er dan eerder uit halen. voel je me
Onderhoud is vele malen belangrijker dan kilometerstand. Ik heb liever een motor van 30.000km die zijn onderhoud gehad heeft, dan een motor van 5.000km die na aflevering niks meer aan onderhoud heeft gehad.

Wat 'veel' is voor een motor is niet te zeggen. Een ééncilinder supermoto moet na 10.000km al aan de revisie, mijn motor gaat binnenkort zonder al te veel problemen de 100.000km over. De gemiddelde BMW toerbuffel doet er makkelijk 300.000. Maar Ducati is nou eenmaal verschrikkelijk gammel. Je moet hem even goed nakijken. Als ie goed in orde is, is 35.000km acceptabel.

Koop nou gewoon wat je mooi vindt, anders krijg je er alleen maar spijt van. Bedenkt je echter heel goed dat die Duc ongelofelijk duur in onderhoud gaat zijn. Ook omdat je gegarandeerd op je bek gaat met die eerste motor.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126907487
FkTwkGs2012 kijk daar hebben we wat aan (zou ik ook wel doen, maar je info is nuttig)
Life2.0 jou info brengt een persoon ook verder

maar 35000km is veel? weegt dat niet op dat de moter ten opzichte van de ander 1000 euro goedkoper is maar met een jaar oudere bouwjaar? (het gaat niet om geld, maar je wilt een sllim koop doen geen dom koop snap je)
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:00:16 #31
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_126907529
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ook omdat je gegarandeerd op je bek gaat met die eerste motor.
Dit zegt misschien meer over jezelf dan over de gemiddelde motorrijder, ik heb die ervaring helemaal niet. Ook niet in mijn omgeving.
Another day older and deeper in debt
pi_126907607
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:00 schreef MBRK het volgende:

[..]

Dit zegt misschien meer over jezelf dan over de gemiddelde motorrijder, ik heb die ervaring helemaal niet. Ook niet in mijn omgeving.
Er zijn motorrijders die al gevallen zijn en motorrijders die nog gaan vallen :D

Onzin dit. Iedereen gaat vroeg of laat een keer met het rubber naar boven. Al is het maar om laten vallen bij het afstappen of zoiets. En dat is op zo'n motor al belachelijk duur.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126907712
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Onderhoud is vele malen belangrijker dan kilometerstand. Ik heb liever een motor van 30.000km die zijn onderhoud gehad heeft, dan een motor van 5.000km die na aflevering niks meer aan onderhoud heeft gehad.

Wat 'veel' is voor een motor is niet te zeggen. Een ééncilinder supermoto moet na 10.000km al aan de revisie, mijn motor gaat binnenkort zonder al te veel problemen de 100.000km over. De gemiddelde BMW toerbuffel doet er makkelijk 300.000. Maar Ducati is nou eenmaal verschrikkelijk gammel. Je moet hem even goed nakijken. Als ie goed in orde is, is 35.000km acceptabel.

Koop nou gewoon wat je mooi vindt, anders krijg je er alleen maar spijt van. Bedenkt je echter heel goed dat die Duc ongelofelijk duur in onderhoud gaat zijn. Ook omdat je gegarandeerd op je bek gaat met die eerste motor.
dank je weer nuttige info voor de rest, we komen er wel
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:04:50 #34
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126907736
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:00 schreef MBRK het volgende:

[..]

Dit zegt misschien meer over jezelf dan over de gemiddelde motorrijder, ik heb die ervaring helemaal niet. Ook niet in mijn omgeving.
dan moet je vaker rijden
pi_126907796
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:00 schreef MBRK het volgende:

[..]

Dit zegt misschien meer over jezelf dan over de gemiddelde motorrijder, ik heb die ervaring helemaal niet. Ook niet in mijn omgeving.
ja wou al zeggen, waarom wensen mensen meteen of gaan ze ervanuit dat je op je smoel gaat, is wel me eerste bike ja, maar ik kan toch ook in de tussen tijd op bikes van vrienden hebben gereden, ect. rest my case (tuurlijk hoop je niet te vallen, maar een ongeluk zit em in een klein hoekje of je nou met een auto een paaltje raakt, het gaat je kosten, dat weten we. welliswaar bij een duc meer dan normaal, maar daar hou ik ook rekening mee, zodoende is de keuze ook voor een duc.
pi_126907832
Er is hier niemand die het mensen toewenst dat je op bek gaat.
Ja doei.
pi_126907883
Nee, de kans is gewoon heel erg groot.
pi_126908109
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:06 schreef deevinityplayfair het volgende:

[..]

ja wou al zeggen, waarom wensen mensen meteen of gaan ze ervanuit dat je op je smoel gaat, is wel me eerste bike ja, maar ik kan toch ook in de tussen tijd op bikes van vrienden hebben gereden, ect. rest my case (tuurlijk hoop je niet te vallen, maar een ongeluk zit em in een klein hoekje of je nou met een auto een paaltje raakt, het gaat je kosten, dat weten we. welliswaar bij een duc meer dan normaal, maar daar hou ik ook rekening mee, zodoende is de keuze ook voor een duc.
Ik zeg toch ook niet dat ik het je toewens :|W

De kans is bij beginnende motorrijders gewoon heel erg groot. Al is het maar wanneer je wilt afstappen, de jiffy niet goed staan en de motor omvalt. Geloof me maar, als zo'n motor een paar graden overhelt houd je hem echt niet meer. En als je hem er goed uit wilt laten zien zul je dan ergens een nieuwe kuip moeten kopen. Dan ben je gewoon honderden euro's verder voor een klein foutje.

De kosten die je maakt als hij valt is bij een Ducati nou eenmaal vele malen groter dan bij een ouderwetse naked bike zonder kuip.

Ik ken serieus maar een handje vol motorrijders die nog niet op hun bek gegaan zijn. En die hebben zonder uitzondering allemaal al eens héél dicht bij gezeten, dat ze hem nog maar net overeind hebben kunnen houden.

De kans dat je met een motor op je bek gaat is vele malen groter dan dat je met de auto een paaltje raakt. De auto is een stabiel voertuig met een wieltje waar je aan moet draaien om te sturen. Een motor valt van nature om tenzij jij hem rechtop houdt. Daarnaast stuur je op een motor met je gewicht en houding. Motorrijden vergt veel meer skills, dat gaat nou eenmaal mis af en toe.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126908177
En het hoeft niet eens je eigen schuld te zijn. Maargoed, dat staat verder ook niet ter discussie.
Ga proefrijden, vraag een onafhankelijke keuring aan, desnoods voor beide als ze allebei fijn rijden en beslis op basis daarvan.
Ja doei.
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:15:54 #40
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_126908254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Er zijn motorrijders die al gevallen zijn en motorrijders die nog gaan vallen :D

Onzin dit. Iedereen gaat vroeg of laat een keer met het rubber naar boven. Al is het maar om laten vallen bij het afstappen of zoiets. En dat is op zo'n motor al belachelijk duur.
Jij zegt nu iets anders; zonet beweerde je dat je gegarandeerd met je eerste motor op je bek gaat, en dit is en blijft onzin.
Another day older and deeper in debt
pi_126908296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:15 schreef MBRK het volgende:

[..]

Jij zegt nu iets anders; zonet beweerde je dat je gegarandeerd met je eerste motor op je bek gaat, en dit is en blijft onzin.
Ja, is goed hoor ;) Je snapt wat ik bedoel. :*
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:17:50 #42
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_126908330
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dan moet je vaker rijden
Tuurlijk, als je met je eerste motor niet op je bek gaat, rij je niet vaak genoeg |:(
Another day older and deeper in debt
pi_126908532
quote:
3s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:08 schreef Anne het volgende:
Nee, de kans is gewoon heel erg groot.
de kans is netzo groot dat je betrokken raakt in een ongeluk welke niet door jezelf is veroorzaakt, zo kan ik er ook nog 24 opnoemen, de kans is groot dat als je oversteekt je niet links rechts kijkt dat een vracht wagen je klapt en als je geluk heb is het een invalide voertuig die 45km gaat..
quote:
3s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:08 schreef Anne het volgende:
Nee, de kans is gewoon heel erg groot.
de kan is ook groot dat bij het oversteken niet naar links of rechts kijkt een vracht wagen je kan klappen en als je geluk hebt het een fietser is. ook is de kans groot dat je verzeild raakt in een verkeersongeluk waar de fout niet bij jou lag. de kans was groot dat als mijn vader koning was ik in mijn jeugd tenminste nog zakgeld kreeg
pi_126908579
Ja precies, de kans is altijd 50%. Wel of niet :*
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126908645
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat ik het je toewens :|W

De kans is bij beginnende motorrijders gewoon heel erg groot. Al is het maar wanneer je wilt afstappen, de jiffy niet goed staan en de motor omvalt. Geloof me maar, als zo'n motor een paar graden overhelt houd je hem echt niet meer. En als je hem er goed uit wilt laten zien zul je dan ergens een nieuwe kuip moeten kopen. Dan ben je gewoon honderden euro's verder voor een klein foutje.

De kosten die je maakt als hij valt is bij een Ducati nou eenmaal vele malen groter dan bij een ouderwetse naked bike zonder kuip.

Ik ken serieus maar een handje vol motorrijders die nog niet op hun bek gegaan zijn. En die hebben zonder uitzondering allemaal al eens héél dicht bij gezeten, dat ze hem nog maar net overeind hebben kunnen houden.

De kans dat je met een motor op je bek gaat is vele malen groter dan dat je met de auto een paaltje raakt. De auto is een stabiel voertuig met een wieltje waar je aan moet draaien om te sturen. Een motor valt van nature om tenzij jij hem rechtop houdt. Daarnaast stuur je op een motor met je gewicht en houding. Motorrijden vergt veel meer skills, dat gaat nou eenmaal mis af en toe.
tis heel simpel, het is nou eenmaal een evenwichts voertuig, bij ene fiets heb je het zelfde en dan kost het je niks, nou hier hebben we het nou eenmaal over een motor en in dit geval een duc. ja bijkomende kosten snap ik na zo een val wel.

maar dus als je een ervaren rijder bent kan je motor niet omvallen, of sterker nog zo een gek uit amsterdam die je motor omduwt kan niet? gast, its all the same, vallen hoort erbij, de kosten ook. ben ik me van bewust
pi_126908711
Approaches to the risk of riding motorcycles: reflections on the problem of reconciling statistical risk assessment and motorcyclists’ own reasons for riding

Interessant artikel over risk-perception, erg leuk en goed geschreven ook. Als mensen hier interesse in hebben kan ik 't wel opsturen.

Maargoed, TS wil weten welke stucgati hij moet kopen, dus, nogmaals:

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
Ga proefrijden, vraag een onafhankelijke keuring aan als je zekerder wilt zijn van je aankoop bij tweedehands, desnoods voor beide als ze allebei fijn rijden en beslis op basis daarvan.
Ja doei.
pi_126908753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:04 schreef deevinityplayfair het volgende:

[..]

dank je weer nuttige info voor de rest, we komen er wel
dus kortom nuttige info is deze, thanks
pi_126908761
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:24 schreef deevinityplayfair het volgende:

[..]

tis heel simpel, het is nou eenmaal een evenwichts voertuig, bij ene fiets heb je het zelfde en dan kost het je niks, nou hier hebben we het nou eenmaal over een motor en in dit geval een duc. ja bijkomende kosten snap ik na zo een val wel.

maar dus als je een ervaren rijder bent kan je motor niet omvallen, of sterker nog zo een gek uit amsterdam die je motor omduwt kan niet? gast, its all the same, vallen hoort erbij, de kosten ook. ben ik me van bewust
Een ervaren rijder kan net wat beter inschatten wat zijn motor kan hebben ja ;)

Maar ehh, koop en doe gewoon lekker wat je wilt. Vragen om advies en dan vervolgens alles afwijzen als onzin :') Vraag dan niks.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:30:12 #49
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_126908915
Je moet inderdaad niet onderschatten hoe snel je een motor per ongeluk neerlegt. Even verkeerd remmen op een rotonde op lage snelheid, een onhandig stoeprandje, of een domme actie bij het inrijden van je schuurtje.

En dan op de weg met andere weggebruikers. Waar met de auto een klein tikje of kleine kopstaartbotsing soms met een deuk in je kentekenplaat afloopt, valt je motor gelijk om en zijn 9 vd 10 je kuipbevestigingspunten, carterdeksel, uitlaat en nog meer dure onderdelen beschadigd.

Het advies om met een goedkope motor te beginnen is dus sowieso een goed advies.
Another day older and deeper in debt
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:36:51 #50
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126909192
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
Approaches to the risk of riding motorcycles: reflections on the problem of reconciling statistical risk assessment and motorcyclists’ own reasons for riding

Interessant artikel over risk-perception, erg leuk en goed geschreven ook. Als mensen hier interesse in hebben kan ik 't wel opsturen.

Maargoed, TS wil weten welke stucgati hij moet kopen, dus, nogmaals:

[..]

quote:
Experts view it as an extremely risky venture and imply that only the foolhardy would engage in it
Klopt :+
pi_126909282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:30 schreef MBRK het volgende:
Je moet inderdaad niet onderschatten hoe snel je een motor per ongeluk neerlegt. Even verkeerd remmen op een rotonde op lage snelheid, een onhandig stoeprandje, of een domme actie bij het inrijden van je schuurtje.

Of vergeten om je schijfslot bij het voorwiel te verwijderen voordat je wegrijdt :@
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:40:00 #52
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_126909335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:38 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Of vergeten om je schijfrem bij het voorwiel te verwijderen voordat je wegrijdt :@
Haha, ik hoop dat je schijfremslot bedoelde, anders ben je wel een echte waaghals ;)
Another day older and deeper in debt
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:40:13 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_126909348
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:38 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Of vergeten om je schijfrem bij het voorwiel te verwijderen voordat je wegrijdt :@
Heb ik met de auto ook altijd O-)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_126909364
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:40 schreef MBRK het volgende:

[..]

Haha, ik hoop dat je schrijfremslot bedoelde, anders ben je wel een echte waaghals ;)
Typefoutje ;)
pi_126909736
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:25 schreef motorbloempje het volgende:
Approaches to the risk of riding motorcycles: reflections on the problem of reconciling statistical risk assessment and motorcyclists’ own reasons for riding

Interessant artikel over risk-perception, erg leuk en goed geschreven ook. Als mensen hier interesse in hebben kan ik 't wel opsturen.

Maargoed, TS wil weten welke stucgati hij moet kopen, dus, nogmaals:

[..]

niks nogmaals, voor je koop is het wel fijn om te orienteren voordat je handellingen gaat uitvoeren om te kopen
pi_126909765
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Een ervaren rijder kan net wat beter inschatten wat zijn motor kan hebben ja ;)

Maar ehh, koop en doe gewoon lekker wat je wilt. Vragen om advies en dan vervolgens alles afwijzen als onzin :') Vraag dan niks.
opmerkingen als deze is echt nutteloos, ben je boos? internet woede, haha
pi_126909882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:30 schreef MBRK het volgende:
Je moet inderdaad niet onderschatten hoe snel je een motor per ongeluk neerlegt. Even verkeerd remmen op een rotonde op lage snelheid, een onhandig stoeprandje, of een domme actie bij het inrijden van je schuurtje.

En dan op de weg met andere weggebruikers. Waar met de auto een klein tikje of kleine kopstaartbotsing soms met een deuk in je kentekenplaat afloopt, valt je motor gelijk om en zijn 9 vd 10 je kuipbevestigingspunten, carterdeksel, uitlaat en nog meer dure onderdelen beschadigd.

Het advies om met een goedkope motor te beginnen is dus sowieso een goed advies.
amen, maar met alle respect, als ik het kan veroorloven en dus evt schade of aankoop geen probleem is en dus vraag om advies in de zin van welke, wat raad je dan aan gekeken naar de cijfers, snap je.. dat duur, en vallen, dat snap ik wel, ik zeik niemand af, maar laten we concreet antwoorden dan, gewoon vraag atwoord, aan een paar heb ik wel wat aan, zeker het gedeelte van meer km maar wel gekeurd zeg maar is beter dan weinig km en moet nog ene keuring ondergaan, kijk dat snap ik dan tikt je koopprijs langzaam ja
pi_126909885
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:48 schreef deevinityplayfair het volgende:

[..]

opmerkingen als deze is echt nutteloos, ben je boos? internet woede, haha
Ja, heb je mijn user icon niet gezien dan? :D
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:55:17 #59
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_126910022
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:51 schreef deevinityplayfair het volgende:

[..]

amen, maar met alle respect, als ik het kan veroorloven en dus evt schade of aankoop geen probleem is en dus vraag om advies in de zin van welke, wat raad je dan aan gekeken naar de cijfers, snap je.. dat duur, en vallen, dat snap ik wel, ik zeik niemand af, maar laten we concreet antwoorden dan, gewoon vraag atwoord, aan een paar heb ik wel wat aan, zeker het gedeelte van meer km maar wel gekeurd zeg maar is beter dan weinig km en moet nog ene keuring ondergaan, kijk dat snap ik dan tikt je koopprijs langzaam ja
Ik begrijp het helemaal. Excuses voor mijn ongevraagde advies. Succes met je nieuwe motor.
Another day older and deeper in debt
pi_126910023
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Heb ik met de auto ook altijd O-)
ik met mn enkel
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, heb je mijn user icon niet gezien dan? :D
ja geweldig! pluk een roos
pi_126910060
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:55 schreef MBRK het volgende:

[..]

Ik begrijp het helemaal. Excuses voor mijn ongevraagde advies. Succes met je nieuwe motor.
is niet nodig, het is zeer gewaardeerd.
pi_126910119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:55 schreef deevinityplayfair het volgende:

[..]

is niet nodig, het is zeer gewaardeerd.
plus theoretisch gezien kan een advies nooit ongevraagd zijn (in een forum)
pi_126910399
DUS!

Als je voor de keuze staat een Ducati monster s2r te kopen
de ene is:
de s2r 1000 black edition- 32000km - jaar 2005 voor 5000 euro of
de s2r 800 rood- 1600km - jaar 2006 voor 6000 euro

welke zou je eerder kopen en, let op! WAAROM!

de km is me duidelijk, die is vaak al technisch gekeurd (of althans check dat eerst voor je koopt)
tevens voor beide motors laat het onderzoekken technisch dus
onthou, geld is geen probleem, valschade dus ook niet, en duc is een kut merk duidelijk
en toch moet je keuze maken, wat dan (gezien de verhoudingen) en waarom..

schone lei
pi_126916404
Ik moet helemaal niks. Wat jij het beste kunt doen is beide proefrijden en dan je keuze maken.

Hoe een ander erover denkt nav 2 regeltjes tekst is toch totaal niet relevant
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:50:06 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126917234
TS; je hebt geen rijervaring, en dan zou ik eigenlijk ten allen tijde een lichte brommer aanraden; in jouw geval dus de 800. Een sportieve V-twin is niet lief op het gas, dus ik denk dat je met een 800cc al je handjes vol hebt. Heel veel ervaren rijders doen na een tijdje een 1000cc V-twin weer weg omdat het een rijbewijs vreter is, en blijkbaar kun je heel slecht normaal (lees: volgens de geldende snelheidsregels) rijden met zo'n ding. Net zoiets als een Lambo kopen terwijl je 90% in de stad verkeert met het apparaat ;)

Eigenlijk ben ik het dus wel met de meeste 'koop een goedkope eerste motor' roepers eensch, maar als jij per se meteen een dikke Stukgaatie wilt kopen, gewoon, omdat het kan, en je er de pegels voor hebt, zou ik je aanraden om op de lichtste van de 2 te beginnen. :)

Ik neem aan dat je wel een 'zwaar' rijbewijs hebt?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:52:44 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126917360
Ow, trouwens; alle bijdehandjes mogen vanaf nu hoepelen alhier; nuttige bijdragen willen we zien, anders heb je een voetstap op je kont straks 3.gif
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_126943954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:32 schreef Salatrel het volgende:
Ik moet helemaal niks. Wat jij het beste kunt doen is beide proefrijden en dan je keuze maken.

Hoe een ander erover denkt nav 2 regeltjes tekst is toch totaal niet relevant
je snapt het niet, het gaat er niet om welke lekkerder rijd of je meer ligt, het zijn bijna hetzelfde motor
het gaat om de prijs in verhouding met km (evt. type) en bouwjaar, en daaruit een keuze maken, zowel 800 of de 1000 vind ik wel okay
pi_126944039
Dat antwoord heb je toch al 80 keer gehad? 35.000 km is voor een Duc inderdaad aardig wat daar het gare bakken zijn. Maar als iemand je dat verteld wuif je het weg als negativiteit. Dat moet je verder natuurlijk zelf weten :) maar andere meningen ga je zo snel niet vinden denk ik. Als je dat blijkbaar niet belangrijk vindt heb je op die vraag alvast antwoord. Welke kleur je wilt zul je toch echt helemaal zelf moeten beslissen, met de wetenschap dat de rode sneller is.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126944047
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:50 schreef Sounddragon het volgende:
TS; je hebt geen rijervaring, en dan zou ik eigenlijk ten allen tijde een lichte brommer aanraden; in jouw geval dus de 800. Een sportieve V-twin is niet lief op het gas, dus ik denk dat je met een 800cc al je handjes vol hebt. Heel veel ervaren rijders doen na een tijdje een 1000cc V-twin weer weg omdat het een rijbewijs vreter is, en blijkbaar kun je heel slecht normaal (lees: volgens de geldende snelheidsregels) rijden met zo'n ding. Net zoiets als een Lambo kopen terwijl je 90% in de stad verkeert met het apparaat ;)

Eigenlijk ben ik het dus wel met de meeste 'koop een goedkope eerste motor' roepers eensch, maar als jij per se meteen een dikke Stukgaatie wilt kopen, gewoon, omdat het kan, en je er de pegels voor hebt, zou ik je aanraden om op de lichtste van de 2 te beginnen. :)

Ik neem aan dat je wel een 'zwaar' rijbewijs hebt?
ja heb een zware rijbewijs ook erop afgereden (ja duuh, som van me dat ze zeggen) maar thanks je geeft me wel een beter beeld, oom je vergelijking met de stad, klopt het is fijn als je motor wendbaar is, ermee overweg kan in ekle situaties en niet alleen lange banen, overgins waarom gaat de meerderheid ervan uit dat ik geen ervaring heb (zei al eerder dat ik bikes rij van maten en ik huur heel vaak)
pi_126944114
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:51 schreef BlackLining het volgende:
Dat antwoord heb je toch al 80 keer gehad? 35.000 km is voor een Duc inderdaad aardig wat daar het gare bakken zijn. Maar als iemand je dat verteld wuif je het weg als negativiteit. Dat moet je verder natuurlijk zelf weten :) maar andere meningen ga je zo snel niet vinden denk ik. Als je dat blijkbaar niet belangrijk vindt heb je op die vraag alvast antwoord. Welke kleur je wilt zul je toch echt helemaal zelf moeten beslissen, met de wetenschap dat de rode sneller is.
jij moet gewoon is ene keer leren begrijpend te lezen, dan zou ik jou reactie nog wel is kunnen vatten mits je het dan opnieuw formuleerd, wat een agressie zeg, wou je iets kwijt of wil je een punt maken
(en waarom ziet men alleen negativiteit, want ik heb wel een hoop goede reacties gezien waar ik WEL wat aan heb, reacties die ook daadwerkelijk gepaard gaan met mijn vraag)
pi_126944137
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:51 schreef BlackLining het volgende:
Dat antwoord heb je toch al 80 keer gehad? 35.000 km is voor een Duc inderdaad aardig wat daar het gare bakken zijn. Maar als iemand je dat verteld wuif je het weg als negativiteit. Dat moet je verder natuurlijk zelf weten :) maar andere meningen ga je zo snel niet vinden denk ik. Als je dat blijkbaar niet belangrijk vindt heb je op die vraag alvast antwoord. Welke kleur je wilt zul je toch echt helemaal zelf moeten beslissen, met de wetenschap dat de rode sneller is.
hey misschien ben ik heel dom he, maar ik snap niet het gedeelte van rood is sneller..
pi_126944177
Waren die black editions niet de el cheapo uitgeklede versies?
pi_126944265
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:54 schreef deevinityplayfair het volgende:

[..]

jij moet gewoon is ene keer leren begrijpend te lezen, dan zou ik jou reactie nog wel is kunnen vatten mits je het dan opnieuw formuleerd, wat een agressie zeg, wou je iets kwijt of wil je een punt maken
(en waarom ziet men alleen negativiteit, want ik heb wel een hoop goede reacties gezien waar ik WEL wat aan heb, reacties die ook daadwerkelijk gepaard gaan met mijn vraag)
Over agressie gesproken zeg. Dit soort wartaal valt daarnaast niet begrijpend te lezen.

Ik zie niet in wat je nou weer agressief vindt aan mijn reactie. Je vraagt toch welke van die twee motoren je moet nemen? Daarop krijg je meerdere malen het antwoord: 35.000km is veel voor een Duc, maar kan wel mits goed onderhouden. Weet je dat ook weer. Je zegt daarnaast voorkeur te hebben voor de zwarte. En vervolgens zul je die afweging toch echt zelf moeten maken hoor. De zwarte met meer kilometers, of de rode met minder. Ik kan toch niet voor jou bepalen hoeveel waarde je aan het uiterlijk moet hechten :') En bovenstaande is in dit topic door meerdere mensen al meerdere keren uitgelegd in verschillende verwoordingen, op de helft van de reacties reageer je met dat mensen niet zo negatief of agressief moeten doen. Het is jammer dat Ducati een vrij brak merk is, maar mensen die dat aangeven wegzetten als negatief of agressief ondermijnt een beetje het nut van een discussie, vind je niet?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126944468
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:56 schreef DonJames het volgende:
Waren die black editions niet de el cheapo uitgeklede versies?
dat weet ik niet, heb wel gehoord dat de voorvork ervan niet verstelbaar van is (dus zou wel kunnen) maar heb er 1 gezien en bij die was het weer wel mogelijk, maar dat is dus ook wel info voor ons goed om te weten, maar waar heb jij die info eingenlijk vandaan?
pi_126944509
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:59 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Over agressie gesproken zeg. Dit soort wartaal valt daarnaast niet begrijpend te lezen.

Ik zie niet in wat je nou weer agressief vindt aan mijn reactie. Je vraagt toch welke van die twee motoren je moet nemen? Daarop krijg je meerdere malen het antwoord: 35.000km is veel voor een Duc, maar kan wel mits goed onderhouden. Weet je dat ook weer. Je zegt daarnaast voorkeur te hebben voor de zwarte. En vervolgens zul je die afweging toch echt zelf moeten maken hoor. De zwarte met meer kilometers, of de rode met minder. Ik kan toch niet voor jou bepalen hoeveel waarde je aan het uiterlijk moet hechten :') En bovenstaande is in dit topic door meerdere mensen al meerdere keren uitgelegd in verschillende verwoordingen, op de helft van de reacties reageer je met dat mensen niet zo negatief of agressief moeten doen. Het is jammer dat Ducati een vrij brak merk is, maar mensen die dat aangeven wegzetten als negatief of agressief ondermijnt een beetje het nut van een discussie, vind je niet?
dat is jou onclussie, dankje Jerry
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')