abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126910060
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:55 schreef MBRK het volgende:

[..]

Ik begrijp het helemaal. Excuses voor mijn ongevraagde advies. Succes met je nieuwe motor.
is niet nodig, het is zeer gewaardeerd.
pi_126910119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:55 schreef deevinityplayfair het volgende:

[..]

is niet nodig, het is zeer gewaardeerd.
plus theoretisch gezien kan een advies nooit ongevraagd zijn (in een forum)
pi_126910399
DUS!

Als je voor de keuze staat een Ducati monster s2r te kopen
de ene is:
de s2r 1000 black edition- 32000km - jaar 2005 voor 5000 euro of
de s2r 800 rood- 1600km - jaar 2006 voor 6000 euro

welke zou je eerder kopen en, let op! WAAROM!

de km is me duidelijk, die is vaak al technisch gekeurd (of althans check dat eerst voor je koopt)
tevens voor beide motors laat het onderzoekken technisch dus
onthou, geld is geen probleem, valschade dus ook niet, en duc is een kut merk duidelijk
en toch moet je keuze maken, wat dan (gezien de verhoudingen) en waarom..

schone lei
pi_126916404
Ik moet helemaal niks. Wat jij het beste kunt doen is beide proefrijden en dan je keuze maken.

Hoe een ander erover denkt nav 2 regeltjes tekst is toch totaal niet relevant
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:50:06 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126917234
TS; je hebt geen rijervaring, en dan zou ik eigenlijk ten allen tijde een lichte brommer aanraden; in jouw geval dus de 800. Een sportieve V-twin is niet lief op het gas, dus ik denk dat je met een 800cc al je handjes vol hebt. Heel veel ervaren rijders doen na een tijdje een 1000cc V-twin weer weg omdat het een rijbewijs vreter is, en blijkbaar kun je heel slecht normaal (lees: volgens de geldende snelheidsregels) rijden met zo'n ding. Net zoiets als een Lambo kopen terwijl je 90% in de stad verkeert met het apparaat ;)

Eigenlijk ben ik het dus wel met de meeste 'koop een goedkope eerste motor' roepers eensch, maar als jij per se meteen een dikke Stukgaatie wilt kopen, gewoon, omdat het kan, en je er de pegels voor hebt, zou ik je aanraden om op de lichtste van de 2 te beginnen. :)

Ik neem aan dat je wel een 'zwaar' rijbewijs hebt?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:52:44 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126917360
Ow, trouwens; alle bijdehandjes mogen vanaf nu hoepelen alhier; nuttige bijdragen willen we zien, anders heb je een voetstap op je kont straks 3.gif
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_126943954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:32 schreef Salatrel het volgende:
Ik moet helemaal niks. Wat jij het beste kunt doen is beide proefrijden en dan je keuze maken.

Hoe een ander erover denkt nav 2 regeltjes tekst is toch totaal niet relevant
je snapt het niet, het gaat er niet om welke lekkerder rijd of je meer ligt, het zijn bijna hetzelfde motor
het gaat om de prijs in verhouding met km (evt. type) en bouwjaar, en daaruit een keuze maken, zowel 800 of de 1000 vind ik wel okay
pi_126944039
Dat antwoord heb je toch al 80 keer gehad? 35.000 km is voor een Duc inderdaad aardig wat daar het gare bakken zijn. Maar als iemand je dat verteld wuif je het weg als negativiteit. Dat moet je verder natuurlijk zelf weten :) maar andere meningen ga je zo snel niet vinden denk ik. Als je dat blijkbaar niet belangrijk vindt heb je op die vraag alvast antwoord. Welke kleur je wilt zul je toch echt helemaal zelf moeten beslissen, met de wetenschap dat de rode sneller is.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126944047
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:50 schreef Sounddragon het volgende:
TS; je hebt geen rijervaring, en dan zou ik eigenlijk ten allen tijde een lichte brommer aanraden; in jouw geval dus de 800. Een sportieve V-twin is niet lief op het gas, dus ik denk dat je met een 800cc al je handjes vol hebt. Heel veel ervaren rijders doen na een tijdje een 1000cc V-twin weer weg omdat het een rijbewijs vreter is, en blijkbaar kun je heel slecht normaal (lees: volgens de geldende snelheidsregels) rijden met zo'n ding. Net zoiets als een Lambo kopen terwijl je 90% in de stad verkeert met het apparaat ;)

Eigenlijk ben ik het dus wel met de meeste 'koop een goedkope eerste motor' roepers eensch, maar als jij per se meteen een dikke Stukgaatie wilt kopen, gewoon, omdat het kan, en je er de pegels voor hebt, zou ik je aanraden om op de lichtste van de 2 te beginnen. :)

Ik neem aan dat je wel een 'zwaar' rijbewijs hebt?
ja heb een zware rijbewijs ook erop afgereden (ja duuh, som van me dat ze zeggen) maar thanks je geeft me wel een beter beeld, oom je vergelijking met de stad, klopt het is fijn als je motor wendbaar is, ermee overweg kan in ekle situaties en niet alleen lange banen, overgins waarom gaat de meerderheid ervan uit dat ik geen ervaring heb (zei al eerder dat ik bikes rij van maten en ik huur heel vaak)
pi_126944114
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:51 schreef BlackLining het volgende:
Dat antwoord heb je toch al 80 keer gehad? 35.000 km is voor een Duc inderdaad aardig wat daar het gare bakken zijn. Maar als iemand je dat verteld wuif je het weg als negativiteit. Dat moet je verder natuurlijk zelf weten :) maar andere meningen ga je zo snel niet vinden denk ik. Als je dat blijkbaar niet belangrijk vindt heb je op die vraag alvast antwoord. Welke kleur je wilt zul je toch echt helemaal zelf moeten beslissen, met de wetenschap dat de rode sneller is.
jij moet gewoon is ene keer leren begrijpend te lezen, dan zou ik jou reactie nog wel is kunnen vatten mits je het dan opnieuw formuleerd, wat een agressie zeg, wou je iets kwijt of wil je een punt maken
(en waarom ziet men alleen negativiteit, want ik heb wel een hoop goede reacties gezien waar ik WEL wat aan heb, reacties die ook daadwerkelijk gepaard gaan met mijn vraag)
pi_126944137
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:51 schreef BlackLining het volgende:
hey misschien ben ik heel dom he, maar ik snap niet het gedeelte van rood is sneller..
pi_126944177
Waren die black editions niet de el cheapo uitgeklede versies?
pi_126944265
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:54 schreef deevinityplayfair het volgende:

[..]

jij moet gewoon is ene keer leren begrijpend te lezen, dan zou ik jou reactie nog wel is kunnen vatten mits je het dan opnieuw formuleerd, wat een agressie zeg, wou je iets kwijt of wil je een punt maken
(en waarom ziet men alleen negativiteit, want ik heb wel een hoop goede reacties gezien waar ik WEL wat aan heb, reacties die ook daadwerkelijk gepaard gaan met mijn vraag)
Over agressie gesproken zeg. Dit soort wartaal valt daarnaast niet begrijpend te lezen.

Ik zie niet in wat je nou weer agressief vindt aan mijn reactie. Je vraagt toch welke van die twee motoren je moet nemen? Daarop krijg je meerdere malen het antwoord: 35.000km is veel voor een Duc, maar kan wel mits goed onderhouden. Weet je dat ook weer. Je zegt daarnaast voorkeur te hebben voor de zwarte. En vervolgens zul je die afweging toch echt zelf moeten maken hoor. De zwarte met meer kilometers, of de rode met minder. Ik kan toch niet voor jou bepalen hoeveel waarde je aan het uiterlijk moet hechten :') En bovenstaande is in dit topic door meerdere mensen al meerdere keren uitgelegd in verschillende verwoordingen, op de helft van de reacties reageer je met dat mensen niet zo negatief of agressief moeten doen. Het is jammer dat Ducati een vrij brak merk is, maar mensen die dat aangeven wegzetten als negatief of agressief ondermijnt een beetje het nut van een discussie, vind je niet?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126944468
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:56 schreef DonJames het volgende:
Waren die black editions niet de el cheapo uitgeklede versies?
dat weet ik niet, heb wel gehoord dat de voorvork ervan niet verstelbaar van is (dus zou wel kunnen) maar heb er 1 gezien en bij die was het weer wel mogelijk, maar dat is dus ook wel info voor ons goed om te weten, maar waar heb jij die info eingenlijk vandaan?
pi_126944509
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:59 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Over agressie gesproken zeg. Dit soort wartaal valt daarnaast niet begrijpend te lezen.

Ik zie niet in wat je nou weer agressief vindt aan mijn reactie. Je vraagt toch welke van die twee motoren je moet nemen? Daarop krijg je meerdere malen het antwoord: 35.000km is veel voor een Duc, maar kan wel mits goed onderhouden. Weet je dat ook weer. Je zegt daarnaast voorkeur te hebben voor de zwarte. En vervolgens zul je die afweging toch echt zelf moeten maken hoor. De zwarte met meer kilometers, of de rode met minder. Ik kan toch niet voor jou bepalen hoeveel waarde je aan het uiterlijk moet hechten :') En bovenstaande is in dit topic door meerdere mensen al meerdere keren uitgelegd in verschillende verwoordingen, op de helft van de reacties reageer je met dat mensen niet zo negatief of agressief moeten doen. Het is jammer dat Ducati een vrij brak merk is, maar mensen die dat aangeven wegzetten als negatief of agressief ondermijnt een beetje het nut van een discussie, vind je niet?
dat is jou onclussie, dankje Jerry
pi_126944551
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:08 schreef deevinityplayfair het volgende:

[..]

dat is jou onclussie, dankje Jerry
Ja, precies :') Dit bedoel ik dus.

Veel plezier met je Duc :W
pi_126944601
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:07 schreef deevinityplayfair het volgende:

[..]

dat weet ik niet, heb wel gehoord dat de voorvork ervan niet verstelbaar van is (dus zou wel kunnen) maar heb er 1 gezien en bij die was het weer wel mogelijk, maar dat is dus ook wel info voor ons goed om te weten, maar waar heb jij die info eingenlijk vandaan?
Uit mijn geheugen. Heb vroeger ook wel eens gekeken naar die dingen.
pi_126944707
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, precies :') Dit bedoel ik dus.

Veel plezier met je Duc :W
dan gaan we nu naar de reclame
pi_126944782
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:11 schreef DonJames het volgende:

[..]

Uit mijn geheugen. Heb vroeger ook wel eens gekeken naar die dingen.
maar hebt een totaal andere motor gekocht
waar zou je zo een vergelijkingsschema kunnen vinden, weet iemand dat
de site van duc staan alleen de nieuwe modellen, heel hinderlijk
pi_126944858
of de duc Monster 796 (die nieuwe) maar die lijkt zo klein (en is ook nog is duur)
http://ducati.nl/bikes/monster/796/index.do
pi_126945024
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:16 schreef deevinityplayfair het volgende:

[..]

maar hebt een totaal andere motor gekocht
waar zou je zo een vergelijkingsschema kunnen vinden, weet iemand dat
de site van duc staan alleen de nieuwe modellen, heel hinderlijk
Google?

Omdat ik een beetje het idee krijg dat je graag wil dat álles voor je wordt voorgekauwd:

Koop de rode.

die is sneller
pi_126945496
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

Google?

Omdat ik een beetje het idee krijg dat je graag wil dat álles voor je wordt voorgekauwd:

Koop de rode.

die is sneller
ooh nee gozer, je denkwijze is niet op orde.
was bezig met dit http://www.ducatinortheurope.be/nl/bikes/compare/index.do
(de duc site uitpluizen, denk ook dat ik naar dealers ga voor info (wel een tijd rovende zaak) maar zou een verkoper advies geven uit eerlijkheid, als het om een 2e handse motor gaat?
pi_126945790
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:40 schreef deevinityplayfair het volgende:

ooh nee gozer, je denkwijze is niet op orde.
was bezig met dit http://www.ducatinortheurope.be/nl/bikes/compare/index.do
(de duc site uitpluizen, denk ook dat ik naar dealers ga voor info (wel een tijd rovende zaak) maar zou een verkoper advies geven uit eerlijkheid, als het om een 2e handse motor gaat?
Oh, jij denkt info te vinden over een oude motor op een plek waar ze alleen nieuwe verkopen, en dan is mijn denkwijze niet op orde?

:')

tip 1: Google. Die info is echt wel te vinden, vrij eenvoudig zelfs. Zoek eens op "specs".
tip 2: iets minder eigenwijs zijn levert doorgaans wat meer bruikbare info op op een forum als dit.
pi_126945906
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Oh, jij denkt info te vinden over een oude motor op een plek waar ze alleen nieuwe verkopen, en dan is mijn denkwijze niet op orde?

:')

tip 1: Google. Die info is echt wel te vinden, vrij eenvoudig zelfs. Zoek eens op "specs".
tip 2: iets minder eigenwijs zijn levert doorgaans wat meer bruikbare info op op een forum als dit.

nou dan zou ik toch maar even mijn linkje aanklikken en je laatste comment verwijderen schatje
pi_126946059
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:54 schreef deevinityplayfair het volgende:

[..]

nou dan zou ik toch maar even mijn linkje aanklikken en je laatste comment verwijderen schatje
Vooral nadat je dit post zeker! Je zoekt het maar lekker uit, sneuneus :')
pi_126946060
Zeg deevinityplayfair, dat toontje van jou mag ook iets minder hoor.
pi_126946208
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:58 schreef Anne het volgende:
Zeg deevinityplayfair, dat toontje van jou mag ook iets minder hoor.
okaaaaaaay sorry iedereen, maar we doen dit niet alleen voor mij maar ook voor anderen, anne ik hou nog steeds van je!
pi_126946260
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

sorry, mijn excuus dus, zijn we weer vriendjes?
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

gelukkig ben jij een individu
pi_126946380
quote:
leuke motor, maar ik persoonlijk vind wit niet dope, wel mooie prijsverhouding gezien het geleverde werk, netjes (s2r vind ik mooier, hoe de achter band een soort van los eruitziet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')