Hoe tekst in je rekenmachine zetten? > Hierquote:Domein A Vaardigheden
Domein Bg Functies en grafieken
Domein Cg Discrete analyse
Domein Bb Differentiaal- en integraalrekening
Domein Db Goniometrische functies
Domein Gb Voortgezette meetkunde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog handige GR-apps hebben?
We horen het graag!
Succes!
8 punten is volgens mij nooit meetkunde. Meestal iets met gelijke oppervlaktes of optimaliseren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:33 schreef MrRiot het volgende:
Als de 8 punter maar geen meetkunde is! want dan is het zo'n moeilijke...
Nee, idd in 2011 I was het ook booglengte + opp berekenen, maar aangezien bij NL ( veel open vragen/ 3 tekstfragmenten) en Natuurkunde ( super veel uitwerkingbijlage) gebruikt zijn zouden ze weer zoiets kunnen uithalen...quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:37 schreef remcoP het volgende:
[..]
8 punten is volgens mij nooit meetkunde. Meestal iets met gelijke oppervlaktes of optimaliseren.
Exact, geen rekenmachinequote:Op woensdag 22 mei 2013 12:13 schreef Neraice het volgende:
Wanneer mag je nou wel en wanneer niet je GR gebruiken?
Thanks, duidelijk. Bij algebraisch alleen GR voor het eindantwoord?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:15 schreef Miousana het volgende:
[..]
Exact, geen rekenmachine
Algebraïsch, geen rekenmachine, maar mag wel afronden
Bereken, mag een rekenmachine gebruiken
Dus als er alléén bereken staat.
Nee mag ook niet, controleren kan natuurlijk altijd met de GR!quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:17 schreef Neraice het volgende:
[..]
Thanks, duidelijk. Bij algebraisch alleen GR voor het eindantwoord?
Ik ookquote:Op woensdag 22 mei 2013 11:52 schreef Miousana het volgende:
Ik mag een 1 halen voor wiskunde en dan sta ik een 5,0.Maar we gaan voor de 8!
Wat is dan het verschil tussen exact en algebraïsch?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:22 schreef Statiegeld het volgende:
[..]
Nee mag ook niet, controleren kan natuurlijk altijd met de GR!
Heb je getal en ruimte? Dan deel 4 bladzijde 104quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:24 schreef Neraice het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil tussen exact en algebraïsch?
Haha eigenlijk wel natuurlijk, maar met een 8 sta ik nog een 9. Dan ben ik wel dik tevreden.quote:
exact moet je e^2 laten staan en algebraïsch mag je ook e^2=7,39 opschrijven! Zelf rond ik nooit af, behalve als het er staat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:24 schreef Neraice het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil tussen exact en algebraïsch?
Oh zo, ja dat bedoelde ik met het eindantwoord. Maar niet per se nodig dus behalve als het er expliciet bij staat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:26 schreef Statiegeld het volgende:
[..]
exact moet je e^2 laten staan en algebraïsch mag je ook e^2=7,39 opschrijven! Zelf rond ik nooit af, behalve als het er staat.
Je kan ook een 10 halen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:26 schreef Miousana het volgende:
[..]
Haha eigenlijk wel natuurlijk, maar met een 8 sta ik nog een 9. Dan ben ik wel dik tevreden.
Altijd e laten staan bij wiskunde!quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:26 schreef Statiegeld het volgende:
[..]
exact moet je e^2 laten staan en algebraïsch mag je ook e^2=7,39 opschrijven! Zelf rond ik nooit af, behalve als het er staat.
Stiekem hoop ik daar wel een heel klein beetje op.quote:
Bij minimum maximum mag je ook alleen een tekenschema maken. Bij asymptoot ook.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:33 schreef MrRiot het volgende:
Ok, even voor de duidelijkheid.
Schets maken bij : ongelijkheid, ene functie boven andere, oppervlakte, asymptoot, maximum/minimum, buigpunt. ?
Had je helemaal niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:31 schreef kimm2013 het volgende:
[..]
sorry maar dat had ik dus ook, kijk maar terug?
Er staat nog een variabele in je antwoord, dus dat lijkt me niet goed.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:13 schreef Neraice het volgende:
Ik had trouwens bij die 8-puntvraag een heel ander antwoord, maar hij klopte wel volgens mij. Iets van 2-wortel(3)/xˆ3 ofzo. Is dat dan 0 punten?
Klopt, maar ik bedoel dat de uitkomst wel klopte als je 2x en pythagoras gebruikte. Is toch wel een paar puntjes dan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:21 schreef RicoM95 het volgende:
[..]
Er staat nog een variabele in je antwoord, dus dat lijkt me niet goed.
Heb je de x-coördinaten van A en B uitgerekend mbv de afgeleide?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:22 schreef Neraice het volgende:
[..]
Klopt, maar ik bedoel dat de uitkomst wel klopte als je 2x en pythagoras gebruikte. Is toch wel een paar puntjes dan?
Nee dat had ik dus niet gedaan. Ik heb 2x gelijk gesteld aan wortel(yˆ2+xˆ2).quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:24 schreef RicoM95 het volgende:
[..]
Heb je de x-coördinaten van A en B uitgerekend mbv de afgeleide?
0,7quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:20 schreef JOCUL het volgende:
Welke n term denken jullie? Bewijzen was idd niet moeilijk
Tsja, ik denk dat je dan maar 1 puntje over houdt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:24 schreef Neraice het volgende:
[..]
Nee dat had ik dus niet gedaan. Ik heb 2x gelijk gesteld aan wortel(yˆ2+xˆ2).
Ik wilde eerst ook stoppen na 2 hoeken van 60 graden aan te tonen, maar heb met de hoekensom toch nog even die derde ook uitgerekend. Maar een driehoek is per definitie toch gelijkzijdig als twee hoeken 60 graden zijn? Als ik docent was zou ik het in ieder geval niet fout rekenen. En jouw docent weet vast ook wel dat jij snapt dat 180 - 60 - 60 nog een keer 60 oplevert.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:27 schreef Stjonal het volgende:
aww, shiet
PERFECT!! soort van...
ik heb 77/79, maar de twee punten die ik verlies... ik weet niet of dat wel echt fout is.
het gaat hier om opgave 9, waar je de driehoek gelijkzijdig moet verklaren. ik heb 2 keer de constante hoek stelling gebruikt, maar daar laat ik het bij. ik heb gezegt dat om te bewijzen dat een 3hoek gelijkzijdig is 2 van de 3 zijden 60 graden moet zijn, als in, het staat voor de opgaven bij 'wat te bewijzen'. ik heb niet uitgelegd waarom dit is. dit lijkt mij... nogal logisch...
zou dat fout gerekend worden? wat is jullie mening?
Ik zou precies hetzelfde vragen. Dit heb ik ook en is volgens mij gewoon goed... Twee hoeken 60 graden? Dan is de driehoek gelijkzijdig, zo heb ik het geleerd.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:27 schreef Stjonal het volgende:
ik heb gezegt dat om te bewijzen dat een 3hoek gelijkzijdig is 2 van de 3 zijden 60 graden moet zijn, als in, het staat voor de opgaven bij 'wat te bewijzen'. logisch...
0,8 of 0,9 denk ik. Het was op zich niet zo heel erg moeilijk. Maar ik hoop dat die boven de 1 isquote:
Hoeveel punten heb je?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:49 schreef CWAV het volgende:
Tussen de 6,7 en 7,7Dus hoger dan se (6,7) maar wel precies naar kunnen én verwachting, dus ik ben ruimschoots tevreden
Ik ben nu eenmaal veel beter in talen (a)
Mij! Scheikunde ben ik een heel stuk beter in gelukkigquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:51 schreef Miousana het volgende:
En wie ga ik allemaal tegenkomen in het scheikunde topic?
Heb ik ook ja. Lijkt me gewoon goed.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:56 schreef kimm2013 het volgende:
hej bij vraag 16 moet je algebraisch aantonen dat de functie geen nulpunten heeft.
correctiemodel zegt: x^2 +1 >0 en e^x >0
ik heb x^2 +1 =0 en e^x =0 en aangetoond dat deze geen oplossingen heeft. Dit is toch ook goed? want je moet aantonen dat die geen nulpunten heeft.
Wie heeft dit nog meer?
Ik heb ook die methode gevolgd ja.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:56 schreef kimm2013 het volgende:
hej bij vraag 16 moet je algebraisch aantonen dat de functie geen nulpunten heeft.
ik heb x^2 +1 =0 en e^x =0 en aangetoond dat deze geen oplossingen heeft. Dit is toch ook goed? want je moet aantonen dat die geen nulpunten heeft.
Wie heeft dit nog meer?
Eerst Duitsquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:51 schreef Miousana het volgende:
Had ik ook maar xˆ2 + 1 heeft wel gewoon oplossingen he.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:56 schreef kimm2013 het volgende:
Wie heeft dit nog meer?
i?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:58 schreef Neraice het volgende:
[..]
Had ik ook maar xˆ2 + 1 heeft wel gewoon oplossingen he.
En, nee. Wortel van een negatief getal...quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:58 schreef Neraice het volgende:
[..]
Nee wacht, kimm had 't verkeerd opgeschreven. Het was (x+1)ˆ2 = 0 toch?quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:02 schreef De_Nater het volgende:
[..]
En, nee. Wortel van een negatief getal...
Je hebt de nulpunten en de extreme waarde, voor extreme waarde geldt afgeleide is nul. Nulpunten zijn er als de functie is nul. De functie was die van kimm, de afgeleide was die van jou. De functie is nul heeft geen oplossingen, maar extreme waarde dus kennelijk wel. Ik schreef toen maar gewoon voldoet niet op...quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:02 schreef Neraice het volgende:
[..]
Nee wacht, kimm had 't verkeerd opgeschreven. Het was (x+1)ˆ2 = 0 toch?
oke mooi dat de meesten hier het net als mij de functie f gelijk hebben gesteld aan nul, dat komt op het zelfde neer als wat correctiemodel laat zienquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:07 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Je hebt de nulpunten en de extreme waarde, voor extreme waarde geldt afgeleide is nul. Nulpunten zijn er als de functie is nul. De functie was die van kimm, de afgeleide was die van jou. De functie is nul heeft geen oplossingen, maar extreme waarde dus kennelijk wel. Ik schreef toen maar gewoon voldoet niet op...
Hoeveel punten heb je?quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:11 schreef kimm2013 het volgende:
[..]
oke mooi dat de meesten hier het net als mij de functie f gelijk hebben gesteld aan nul, dat komt op het zelfde neer als wat correctiemodel laat zien
Ich bin dabei (Maar eerst Duits nog ff maken)quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:51 schreef Miousana het volgende:
Idem hier, onze SE's waren ook een stuk moeilijker en moesten bovendien in een hoger tempo gemaakt worden. Op zich wel een goede voorbereiding op het CE, maar wel balen dat m'n SE cijfer een stuk lager zal zijn dan CE..quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:32 schreef undifined1 het volgende:
[..]
Volgens mii was het examen gewoon precies goed, N term 1 zou ik normaal vinden. Wel veel makkelijker dan onze school toetsen overigens (ik sta dan ook een 5.9 SE) Maar volgens mij zijn die toetsen ook veel te moeilijk.
Same, blij mee.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:21 schreef rubensanti het volgende:
Heel streng nagekeken, zit rond de 44 punten. Tussen de 5 en 7. Zullen nog wel wat puntjes bijkomen.
De afgeleide was (x + 1)^2 * e^x. Er zijn geen extremen omdat zowel (x + 1)^2 als e^x altijd positief zijn. De afgeleide is altijd positief, dus is er geen extreme waarde.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:07 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Je hebt de nulpunten en de extreme waarde, voor extreme waarde geldt afgeleide is nul. Nulpunten zijn er als de functie is nul. De functie was die van kimm, de afgeleide was die van jou. De functie is nul heeft geen oplossingen, maar extreme waarde dus kennelijk wel. Ik schreef toen maar gewoon voldoet niet op...
jaa daarom, ongeveer ook wat ik voor me se sta dus idd prima!quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:47 schreef CWAV het volgende:
[..]
Precies zoals ik, ruim voldoende (6.7-7.7), prima toch?
SE mag van mij ook landelijk worden gesteld. Op de ene school krijg je zo een 8 of 9 alleen al als je aanwezig bent ( incl. soms tot wel twee herkansingen ) en op de andere school moet je knokken voor een 7 zonder mogelijkheid tot herkansing. Dit is totaal niet representatief meer voor het diploma. Daarom ook de regels als minimaal 5,5 gemiddeld voor het CE en minimaal een 5 voor Nederlands, Engels en wiskunde.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:39 schreef franckribery22 het volgende:
[..]
Idem hier, onze SE's waren ook een stuk moeilijker en moesten bovendien in een hoger tempo gemaakt worden. Op zich wel een goede voorbereiding op het CE, maar wel balen dat m'n SE cijfer een stuk lager zal zijn dan CE..
En hoe heb je aangetoond dat ze geen oplossing hebben?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:56 schreef kimm2013 het volgende:
Wie heeft dit nog meer?
a x^2 + b x+ c = 0 heeft inderdaad altijd 2 oplossing, maar op VWO ga je er vanuit dat x reeel is en niet imaginair mag zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:58 schreef Neraice het volgende:
[..]
Neequote:Op woensdag 22 mei 2013 19:46 schreef Boterbloempje1601 het volgende:
Domme vraag misschien, maar je kan toch geen puntenaftrek krijgen omdat je 'te veel' gedaan hebt? Er was namelijk een vraag waarbij je de x-coordinaat van de buigpunten moest berekenen. Dat heb ik wel gedaan, maar ik heb de vraag een beetje snel gelezen. Ik heb vervolgens die x-waardes ingevuld in de oorspronkelijke functie, dus daarmee heb ik de y-coordinaten ook bepaald, terwijl dit eigenlijk niet nodig was.
Die x-waardes heb ik verder wel duidelijk vermeld, dus dan gaan ze het toch niet fout rekenen dat ik ook de y-coordinaten heb berekend?
Als je er bij hebt dat e^x = 0 buiten het domein is en dat x^2+1 = 0 geeft x^2 = -1 zodat x geen rationeel getal is heb je het al bewezen lijkt mij.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:56 schreef kimm2013 het volgende:
Wie heeft dit nog meer?
dat x niet rationeel is heeft er niks mee te maken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:46 schreef Fox. het volgende:
[..]
Als je er bij hebt dat e^x = 0 buiten het domein is en dat x^2+1 = 0 geeft x^2 = -1 zodat x geen rationeel getal is heb je het al bewezen lijkt mij.
Ik bedoelde inderdaad reëel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:49 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
dat x niet rationeel is heeft er niks mee te maken.
x^2 = 2, dan is x ook niet rationeel.
-edit- je bedoelt vast reeel.
Deze meetkunde vragen waren echt verbijsterend simpel juist.. Op zich vind ik dat bewijzen wel leuk, bij een wiskunde studie ben je nml alleen maar dingen aan het bewijzen. Jammer dat ze alleen zo'n saai onderwerp kiezen :/quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:00 schreef R-K het volgende:
Ik vond het examen juist moeilijker dan oefenexamens. Dit omdat ik ontzettend slecht ben in meetkunde. Heb daarvan ook niks gemaakt. Vraag 2, vraag 6 en vraag 14 gingen ook niet lekker. Hoop op een hoge N-term.
N.B.: ik vind meetkunde ook totaal niks met wiskunde te maken.
Meetkunde niks met wiskunde te maken? dafuq?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:00 schreef R-K het volgende:
Ik vond het examen juist moeilijker dan oefenexamens. Dit omdat ik ontzettend slecht ben in meetkunde. Heb daarvan ook niks gemaakt. Vraag 2, vraag 6 en vraag 14 gingen ook niet lekker. Hoop op een hoge N-term.
N.B.: ik vind meetkunde ook totaal niks met wiskunde te maken.
Is Wiskunde niet met meetkunde begonnen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:06 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Meetkunde niks met wiskunde te maken? dafuq?
Toch wel een aantal andere punten gescoord onderweg neem ik aan?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:20 schreef R-K het volgende:
Ik zat gewoon teveel tijd aan vraag 14 te spenderen, omdat ik graag die 8 punten wou hebben, maar helaas. Ik had p=(4*wortel(3))/(wortel(3)).
Gvd. Ik had p=1/4 kijk net naar het antwoord is het 1/3. Heb ergens een p'tje teveelquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:38 schreef CWAV het volgende:
[..]
Toch wel een aantal andere punten gescoord onderweg neem ik aan?
Dat is gewoon 4?quote:p=(4*wortel(3))/(wortel(3)).
In ons boek stond volgens mij dat je dan dus moest controleren of de extreme waarde geen buigpunt is waar de functie vlak loopt. Ik heb dus gewoon de grafiek getekend ernaast en gezegd dat dit zo was.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:07 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Als je niet weet dat dat gewoon 4 is verdien je een onvoldoende..quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:20 schreef R-K het volgende:
Ik zat gewoon teveel tijd aan vraag 14 te spenderen, omdat ik graag die 8 punten wou hebben, maar helaas. Ik had p=(4*wortel(3))/(wortel(3)).
ja inderdaad, dat hebben de meeste denk ik.quote:Op donderdag 23 mei 2013 00:13 schreef De-Haas het volgende:
Ja dat denk ik ook. Alhoewel ik m persoonlijk veel makkelijker vond maar dat had ik eigenlijk met alle examens wel, misschien omdat je bij de echte examens wat meer geconcentreerd bent.
Ik denk zoiets als tussen de 0,8 en 1. Vond hem makkelijk, maar heb het zelf verneukt haha. Wat denk jij?quote:
Ik denk zo rond de 1, gezien de ntermen van vorig jaar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:15 schreef Push. het volgende:
[..]
Ik denk zoiets als tussen de 0,8 en 1. Vond hem makkelijk, maar heb het zelf verneukt haha. Wat denk jij?
Ik hoop echt 1,2quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:19 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Ik denk zo rond de 1, gezien de ntermen van vorig jaar.
Hahaha, hoe veel punten heb je?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:41 schreef Push. het volgende:
[..]
Ik hoop echt 1,2anders heb ik een 8 op 0,1 of 0,2. Best zuur, want heb al een half punt verspeeld door een goed antwoord weg te strepen door verkeerd lezen
57 punten. Als ik die vier extra had gehad was ik er met een norm van 0,6 of 0,7 al geweestquote:
Zuur inderdaad, wat wil je halen voor cijfer dan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:45 schreef Push. het volgende:
[..]
57 punten. Als ik die vier extra had gehad was ik er met een norm van 0,6 of 0,7 al geweest. Best lomp om over zoiets te balen, maar is toch zuur.
7,6. Laatste et weer verneukt dus was wat gezaktquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:45 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Zuur inderdaad, wat wil je halen voor cijfer dan?
73quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:47 schreef Push. het volgende:
[..]
7,6. Laatste et weer verneukt dus was wat gezakt. Schiet lekker op zo haha. Hoe veel punten heb je gehaald?
Pfff netjes, die is binnen dan ja. Eerlijk, hij was ook niet moeilijk. Heb gewoon partij zitten kloten daar. Kwam daardoor ook nog in tijdnoodquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:48 schreef De-Haas het volgende:
[..]
73. Met een 8.9 sta ik een 9 dus bij een beetje redelijke norm komt dat wel goed.
Ja hij was inderdaad vrij makkelijk. Er zullen toch nog wel een aantal mensen het verkloot hebben dus die norm zal denk ik wel rond de 1 zitten. Ik heb een norm van minsten 0,6 nodig, dat zit er wel in denk ik.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:51 schreef Push. het volgende:
[..]
Pfff netjes, die is binnen dan ja. Eerlijk, hij was ook niet moeilijk. Heb gewoon partij zitten kloten daar. Kwam daardoor ook nog in tijdnood. Verwacht daarom eigenlijk ook een norm < 1..
Hoop het haha. Hoop echt 1,2quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:54 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Ja hij was inderdaad vrij makkelijk. Er zullen toch nog wel een aantal mensen het verkloot hebben dus die norm zal denk ik wel rond de 1 zitten. Ik heb een norm van minsten 0,6 nodig, dat zit er wel in denk ik.
Moet je nog examens of ben je al klaar?
Ik heb morgen nog scheikunde en maandag biologie. Dat moet wel goed komen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:56 schreef Push. het volgende:
[..]
Hoop het haha. Hoop echt 1,2Of dat ik ergens puntjes heb gepakt die ik zelf was vergeten. Weet namelijk niet 100% zeker dat ik die vraag van die 0,5 punt heb doorgestreept.. Maar ga er maar vanuit van wel.
Vandaag Duits gehad, was veel te simpel. Eindig heel misschien nog een 8, echt fraude. Spreek voor geen meter Duits.. Dinsdag nog m&o, dus dat wordt wel een 8 waarschijnlijk. Jij?
Nice. Scheikunde niet zo lastig toch? Zeker voor jou nietquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:57 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Ik heb morgen nog scheikunde en maandag biologie. Dat moet wel goed komen.
Scheikunde komt wel goed inderdaad, sta een 9.1 dus ga voor de 9.9. Denk niet dat dat gaat lukken alleenquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:58 schreef Push. het volgende:
[..]
Nice. Scheikunde niet zo lastig toch? Zeker voor jou niet. Succes iig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |