oke mooi dat de meesten hier het net als mij de functie f gelijk hebben gesteld aan nul, dat komt op het zelfde neer als wat correctiemodel laat zienquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:07 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Je hebt de nulpunten en de extreme waarde, voor extreme waarde geldt afgeleide is nul. Nulpunten zijn er als de functie is nul. De functie was die van kimm, de afgeleide was die van jou. De functie is nul heeft geen oplossingen, maar extreme waarde dus kennelijk wel. Ik schreef toen maar gewoon voldoet niet op...
Hoeveel punten heb je?quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:11 schreef kimm2013 het volgende:
[..]
oke mooi dat de meesten hier het net als mij de functie f gelijk hebben gesteld aan nul, dat komt op het zelfde neer als wat correctiemodel laat zien
Ich bin dabei (Maar eerst Duits nog ff maken)quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:51 schreef Miousana het volgende:
En wie ga ik allemaal tegenkomen in het scheikunde topic?
Idem hier, onze SE's waren ook een stuk moeilijker en moesten bovendien in een hoger tempo gemaakt worden. Op zich wel een goede voorbereiding op het CE, maar wel balen dat m'n SE cijfer een stuk lager zal zijn dan CE..quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:32 schreef undifined1 het volgende:
[..]
Volgens mii was het examen gewoon precies goed, N term 1 zou ik normaal vinden. Wel veel makkelijker dan onze school toetsen overigens (ik sta dan ook een 5.9 SE) Maar volgens mij zijn die toetsen ook veel te moeilijk.
Same, blij mee.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:21 schreef rubensanti het volgende:
Heel streng nagekeken, zit rond de 44 punten. Tussen de 5 en 7. Zullen nog wel wat puntjes bijkomen.
De afgeleide was (x + 1)^2 * e^x. Er zijn geen extremen omdat zowel (x + 1)^2 als e^x altijd positief zijn. De afgeleide is altijd positief, dus is er geen extreme waarde.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:07 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Je hebt de nulpunten en de extreme waarde, voor extreme waarde geldt afgeleide is nul. Nulpunten zijn er als de functie is nul. De functie was die van kimm, de afgeleide was die van jou. De functie is nul heeft geen oplossingen, maar extreme waarde dus kennelijk wel. Ik schreef toen maar gewoon voldoet niet op...
jaa daarom, ongeveer ook wat ik voor me se sta dus idd prima!quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:47 schreef CWAV het volgende:
[..]
Precies zoals ik, ruim voldoende (6.7-7.7), prima toch?
SE mag van mij ook landelijk worden gesteld. Op de ene school krijg je zo een 8 of 9 alleen al als je aanwezig bent ( incl. soms tot wel twee herkansingen ) en op de andere school moet je knokken voor een 7 zonder mogelijkheid tot herkansing. Dit is totaal niet representatief meer voor het diploma. Daarom ook de regels als minimaal 5,5 gemiddeld voor het CE en minimaal een 5 voor Nederlands, Engels en wiskunde.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:39 schreef franckribery22 het volgende:
[..]
Idem hier, onze SE's waren ook een stuk moeilijker en moesten bovendien in een hoger tempo gemaakt worden. Op zich wel een goede voorbereiding op het CE, maar wel balen dat m'n SE cijfer een stuk lager zal zijn dan CE..
En hoe heb je aangetoond dat ze geen oplossing hebben?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:56 schreef kimm2013 het volgende:
hej bij vraag 16 moet je algebraisch aantonen dat de functie geen nulpunten heeft.
correctiemodel zegt: x^2 +1 >0 en e^x >0
ik heb x^2 +1 =0 en e^x =0 en aangetoond dat deze geen oplossingen heeft. Dit is toch ook goed? want je moet aantonen dat die geen nulpunten heeft.
Wie heeft dit nog meer?
a x^2 + b x+ c = 0 heeft inderdaad altijd 2 oplossing, maar op VWO ga je er vanuit dat x reeel is en niet imaginair mag zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:58 schreef Neraice het volgende:
[..]
Had ik ook maar xˆ2 + 1 heeft wel gewoon oplossingen he.
Neequote:Op woensdag 22 mei 2013 19:46 schreef Boterbloempje1601 het volgende:
Domme vraag misschien, maar je kan toch geen puntenaftrek krijgen omdat je 'te veel' gedaan hebt? Er was namelijk een vraag waarbij je de x-coordinaat van de buigpunten moest berekenen. Dat heb ik wel gedaan, maar ik heb de vraag een beetje snel gelezen. Ik heb vervolgens die x-waardes ingevuld in de oorspronkelijke functie, dus daarmee heb ik de y-coordinaten ook bepaald, terwijl dit eigenlijk niet nodig was.
Die x-waardes heb ik verder wel duidelijk vermeld, dus dan gaan ze het toch niet fout rekenen dat ik ook de y-coordinaten heb berekend?
Als je er bij hebt dat e^x = 0 buiten het domein is en dat x^2+1 = 0 geeft x^2 = -1 zodat x geen rationeel getal is heb je het al bewezen lijkt mij.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:56 schreef kimm2013 het volgende:
hej bij vraag 16 moet je algebraisch aantonen dat de functie geen nulpunten heeft.
correctiemodel zegt: x^2 +1 >0 en e^x >0
ik heb x^2 +1 =0 en e^x =0 en aangetoond dat deze geen oplossingen heeft. Dit is toch ook goed? want je moet aantonen dat die geen nulpunten heeft.
Wie heeft dit nog meer?
dat x niet rationeel is heeft er niks mee te maken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:46 schreef Fox. het volgende:
[..]
Als je er bij hebt dat e^x = 0 buiten het domein is en dat x^2+1 = 0 geeft x^2 = -1 zodat x geen rationeel getal is heb je het al bewezen lijkt mij.
Ik bedoelde inderdaad reëel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:49 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
dat x niet rationeel is heeft er niks mee te maken.
x^2 = 2, dan is x ook niet rationeel.
-edit- je bedoelt vast reeel.
Deze meetkunde vragen waren echt verbijsterend simpel juist.. Op zich vind ik dat bewijzen wel leuk, bij een wiskunde studie ben je nml alleen maar dingen aan het bewijzen. Jammer dat ze alleen zo'n saai onderwerp kiezen :/quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:00 schreef R-K het volgende:
Ik vond het examen juist moeilijker dan oefenexamens. Dit omdat ik ontzettend slecht ben in meetkunde. Heb daarvan ook niks gemaakt. Vraag 2, vraag 6 en vraag 14 gingen ook niet lekker. Hoop op een hoge N-term.
N.B.: ik vind meetkunde ook totaal niks met wiskunde te maken.
Meetkunde niks met wiskunde te maken? dafuq?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:00 schreef R-K het volgende:
Ik vond het examen juist moeilijker dan oefenexamens. Dit omdat ik ontzettend slecht ben in meetkunde. Heb daarvan ook niks gemaakt. Vraag 2, vraag 6 en vraag 14 gingen ook niet lekker. Hoop op een hoge N-term.
N.B.: ik vind meetkunde ook totaal niks met wiskunde te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |