Jij schaart Tywin onder de good guys?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:17 schreef AMDB het volgende:
Laat Jon Snow maar dood gaan, of dat Joffrey Tywin af laat makenIn ieder geval iets dat je niet verwacht. Teveel badguys doodgegaan dit seizoen.
Bronn op de achtergrondquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ach dat kind kan nog niet eens z'n eigen kroon fatsoenlijk opzetten!
[ afbeelding ]
Schattig genoeg!
Zijn dunne lijntjes binnen GoT... één van de meer geprezen personen, laat ik het daar op houdenquote:
Ja, omdat ie de Frank de Grave van GoT is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:22 schreef AMDB het volgende:
[..]
Zijn dunne lijntjes binnen GoT... één van de meer geprezen personen, laat ik het daar op houden
Als je naar zijn geschiedenis kijkt heeft hij iets te veel bloed aan zijn handen om hem iets anders te noemen.quote:
Zoals iemand net al zei: good & bad, die scheidslijn is erg vaag in GOT. Sommige mensen voeren acties uit die enorm evil zijn, maar zijn daarna nog steeds tot goed in staat. Neem een Jaimie. En neem inderdaad een Tywin die tegen Arya best te pruimen was. Of eeen margaery die naar de buitenwereld toe heel goed lijkt, maar die menig man de keel zou doorsnijden om te komen waar ze wil zijn denk ik.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:23 schreef sp3c het volgende:
ik zie hem niet als een bad guy iig
ik snap hem wel en die scenes met Arya waren schattig
- zoons van verslagen vijanden 'adopteren' zodat ze niet meer vijandig doenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:29 schreef Ugjerke het volgende:
-Iedereen in Castamere laten doden.
-Iedere Targaryen (inc. aangetrouwde familie) laten vermoorden en verkrachten.
-Onschuldige boeren in de Riverlands laten vermoorden en verkrachten omdat de vrouw van iemand uit het Noorden je broer heeft gevangen.
Oke oke oke, I get your pointquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:29 schreef Ugjerke het volgende:
-Iedereen in Castamere laten doden.
-Iedere Targaryen (inc. aangetrouwde familie) laten vermoorden en verkrachten.
-Onschuldige boeren in de Riverlands laten vermoorden en verkrachten omdat de vrouw van iemand uit het Noorden je broer heeft gevangen.
Dat is ook niet netjes, maar nog altijd beter dan al die onschuldige doden. Overigens heeft Ned hem beter opgevoed dan dat andere Lords zouden doen. Volgens mij is dat ook een van de redenen waarom Ned aanbood om Theon te nemen, zodat die niet bij een minder eervolle Lord terecht zou komen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
- zoons van verslagen vijanden 'adopteren' zodat ze niet meer vijandig doen
zomer of niet, het is gewoon een donkere wereld
Klopt, ik snap wel dat het zo loopt met de khaleesi, dat ze een leger en vervoer nodig heeft maar de manier waarop gaat zo traag. 2x per seizoen een scene waarin ze iets verovert en het is weer een jaar wachten. Ik heb dat allang geaccepteerd maar vind het toch jammerquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:05 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat is toch wel een vrij logische ontwikkeling? Ze zitten duizenden kilometers van Westeros vandaan en er zit daarnaast ook nog een zee tussen. De Khaleesi heeft geen schepen om een heel leger te vervoeren en daar ook geen geld voor. Ze heeft meer macht nodig.
[..]
Met het grote verschil dat Jaime zijn hand kwijt is () en eigenlijk een ander mens is geworden. Flinke karakterontwikkeling dus.
Wat betreft de rest is het inderdaad zo dat het wat traag gaat, maar ik stoor me daar niet heel erg aan (behalve Jon en Ygritte). Het heeft denk ik ook te maken met het gegeven dat boek drie in twee seizoenen is verdeeld. Zo wordt de impact van mogelijke schokkende scenes echter wel weer vele malen groter omdat er zoveel aan karakteropbouw wordt gedaan.
ja en als Greyjoy weer tof had gedaan dan had Ned Theon zijn kop eraf gehaktquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:34 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat is ook niet netjes, maar nog altijd beter dan al die onschuldige doden. Overigens heeft Ned hem beter opgevoed dan dat andere Lords zouden doen. Volgens mij is dat ook een van de redenen waarom Ned aanbood om Theon te nemen, zodat die niet bij een minder eervolle Lord terecht zou komen.
Dat was volgens mij het moment dat Tywin opstond als badass motherfucker. Z'n vader was een beetje een slappeling waardoor de Reynes in opstand durfde te komen. Tywin nam het op zich om de Reynes aan te pakken, in plaats van zijn vader, en zorgde er meteen voor dat niemand anders meer aan de daadkracht van de Lannisters durfde te twijfelen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Oke oke oke, I get your point
Ik wist niet dat hij dat gedaan had, van die Reynes. Wel dat de Lannisters dta gedaan hadden, uit het verhaal wat Cersei zo dreigend aan m'n toekomstige schoonzus vertelde.
Toch weegt het voor mij niet op tegen de massale gruwelijkheden van een Tywin. Het klopt dat het een duistere wereld is, maar je hebt binnen die wereld nog mensen als Tywin die het nog duisterder maken dan dat het al is. Echt iemand voor wie het doel alle middelen heiligt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en als Greyjoy weer tof had gedaan dan had Ned Theon zijn kop eraf gehakt
gewoon terreur in een ander jasje
Macht en geld corrumperen. Lannisters zijn machtig. En rijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:39 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Toch weegt het voor mij niet op tegen de massale gruwelijkheden van een Tywin. Het klopt dat het een duistere wereld is, maar je hebt binnen die wereld nog mensen als Tywin die het nog duisterder maken dan dat het al is. Echt iemand voor wie het doel alle middelen heiligt.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:23 schreef Ang3l het volgende:
Zijn dat nou de rains of castamere die buiten weer eens naar beneden pleuren?
Je zou nu anderhalf uur in de rij voor de GoT expo moeten staan ___!quote:
In dit weer houd je je pak niet Drogo.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:02 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Je zou nu anderhalf uur in de rij voor de GoT expo moeten staan ___!
In je Drogo pak
wheeeeeeeeeeehehehehequote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:05 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
In dit weer houd je je pak niet Drogo.
Haha, zie Bronn kijkenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ach dat kind kan nog niet eens z'n eigen kroon fatsoenlijk opzetten!
[ afbeelding ]
Schattig genoeg!
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:05 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet serieus bent.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:18 schreef dikkedaniel het volgende:
Als GoT een beetje realistisch was geweest, was dinges Targaryan allang verkracht door het huurlingenleger en waren al haar gecastreerde slaafsoldaten al onthoofd geweest.
Ik vind het jammer dat het haar zo makkelijk af gaat. Terwijl de rest van de serie best wel onverwacht en hard is.
Zo had ik in seizoen 1 verwacht dat Ned Stark in seizoen 2 wel koning zou zijn geworden, echter werd hij eind seizoen 1 door dat blaag afgemaakt (onverwacht en hard).
Zo kan ik nog wel een hoop stukjes uit de serie noemen waar GoT erg direct en hard is.
Maar mevrouwtje Targaryan krijgt ineens een heel slavenleger, iedereen sluit zich bij haar aan etc etc.
Ik vond het dus een dom scene toen die elf met die lange haartjes ineens bij haar aansloot en hoofden van zn compagnions bracht.
Haar geile kleine tietjes in bad maakte echter een hoop goed, wat de scene toch wel weer wat kwaliteit gaf. Maar door dit alles, het onoverwinnelijke sletje met de witte haren, drijft GoT wel een beetje de spot met zichzelf.
Maar zou je dr geven is de vraag?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:21 schreef sp3c het volgende:
ik zou me ook bij haar aasluiten als ik een slaaf was
ze heeft fucking draken
Ik fleur de tekst een beetje op met grove benamingen. Maar mijn punt neem ik wel.quote:
The bigger they get, the harder they fall.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:23 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Ik fleur de tekst een beetje op met grove benamingen. Maar mijn punt neem ik wel.
Dingetje Targaryan wordt te groot gemaakt.
Daar was ik liever op gaan zitten dan op die prettyboy die zijn hoofd er af heeft gekaptquote:
De beste hand die er sinds lange tijd is geweest. 20 jaar vrede en welvaart voor iedereen in Westeros.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:39 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Toch weegt het voor mij niet op tegen de massale gruwelijkheden van een Tywin. Het klopt dat het een duistere wereld is, maar je hebt binnen die wereld nog mensen als Tywin die het nog duisterder maken dan dat het al is. Echt iemand voor wie het doel alle middelen heiligt.
Ik weet niet echt wie er daarvoor Hand waren.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:33 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
De beste hand die er sinds lange tijd is geweest. 20 jaar vrede en welvaart voor iedereen in Westeros.
Punt.
Door één keer krachtig op te treden heeft hij waarschijnlijk talloze kleine opstandjes in de toekomst weten te voorkomen.quote:
Alsof Robert iets anders gedaan zou hebben, zijn haat jegens de Targaryen is infaam. Tywin bevuilde zijn handen om de overgang van Targaryen naar Baratheon koningen vlekkeloos te laten vergaan. Om mensen met macht en een betere claim op de troon zomaar te laten gaan zou het koninkrijk verscheurd hebben.quote:-Iedere Targaryen (inc. aangetrouwde familie) laten vermoorden en verkrachten.
Je solt niet met familie.quote:-Onschuldige boeren in de Riverlands laten vermoorden en verkrachten omdat de vrouw van iemand uit het Noorden (en de dochter van de Riverlord, destijds nog Holster Tully) je zoon heeft gevangen.
Er is wel vaker krachtig opgetreden om opstandjes te voorkomen zonder meteen genocide te plegen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Door één keer krachtig op te treden heeft hij waarschijnlijk talloze kleine opstandjes in de toekomst weten te voorkomen.
Dat iemand anders wellicht mogelijk hetzelfde gedaan zou hebben wil nog niet zeggen dat het niet wreed was. De enigen die ik kan bedenken die eerder zo wreed is geweest is Tywin zelf en Aerys.quote:[..]
Alsof Robert iets anders gedaan zou hebben. Tywin bevuilde zijn handen om de overgang van Targaryen naar Baratheon koningen vlekkeloos te laten vergaan. Om mensen met macht en een betere claim op de troon zomaar te laten gaan zou het koninkrijk verscheurd hebben.
Daar hebben die boeren niks mee te maken.quote:[..]
Je solt niet met familie.
Tywin is pragmaticus in de extreemste vorm en juist daardoor is hij zo wreed. Dat hij een kalm gesprek weet te voeren maakt dit niet minder, het maakt het eerder erger. Door zijn charisma kan hij een hoop recht lullen wat krom is. Hij is pragmatisch in de zin dat alles geoorloofd is zolang het maar de gewenste resultaten heeft, iets wat heel veel bad guys hebben. Fantasy is een van de weinige genres waarin bad guys hun daden niet goed praten, maar Game of Thrones is binnen het fantasy genre weer een uitzondering.quote:Serieus Tywin is een pragmaticus maar hij is niet wreed of boosaardig. Uit zijn dialogen met Arya kun je opmaken dat hij alles doet wat hij doet om maar als een groot man herinnerd te worden. Stannis zou misschien de meest rechtvaardige koning zijn, Renly misschien de meest geliefde of charismatische, maar onder Tywin's duim zouden de zeven koninkrijken waarschijnlijk het meest welvarend zijn.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daar was ik liever op gaan zitten dan op die prettyboy die zijn hoofd er af heeft gekapt
2000 man die 8000 soldaten en nog een hoop in training afmaken is realistisch? Ik volg je niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:18 schreef dikkedaniel het volgende:
Als GoT een beetje realistisch was geweest, was dinges Targaryan allang verkracht door het huurlingenleger en waren al haar gecastreerde slaafsoldaten al onthoofd geweest.
Tywin is wel wreed: bijvoorbeeld Tyrion's (hoeren)vrouw, voor zijn ogen alle soldaten overheen laten gaan en vervolgens zelf. Dat is wreed.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
Serieus Tywin is een pragmaticus maar hij is niet wreed of boosaardig. Uit zijn dialogen met Arya kun je opmaken dat hij alles doet wat hij doet om maar als een groot man herinnerd te worden. Stannis zou misschien de meest rechtvaardige koning zijn, Renly misschien de meest geliefde of charismatische, maar onder Tywin's duim zouden de zeven koninkrijken waarschijnlijk het meest welvarend zijn. Ware het niet dat de winter aanstaande is en de Walkers oprukken naar het zuiden.
Dat soort personages vind ik in een zekere zin eerder meelijwekkend dan door en door slecht.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:52 schreef The_Groove het volgende:
Alleen de echte psycho's (Joffrey, Aerys, de verminker van Theon) zijn in en in slecht. De rest van de personages in Game of Thrones zijn grijs.
Dat hoeft elkaar niet uit te sluiten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:54 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat soort personages vind ik in een zekere zin eerder meelijwekkend dan door en door slecht.
Dat zijn jouw morele kaders. Ik weet wel vrij zeker dat de schrijver(s) iedereen menselijk (en dus eigenlijk altijd grijs) laten zijn en dat de obvious tirannen gewoon slecht zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:54 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dat soort personages vind ik in een zekere zin eerder meelijwekkend dan door en door slecht.
Tieten?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:24 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
The bigger they get, the harder they fall.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:05 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Moet hij wel voorstellen hèquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Daar was ik liever op gaan zitten dan op die prettyboy die zijn hoofd er af heeft gekapt
Dat laat w.m.b. wel heel duidelijk zien uit wat voor hout Tywin gesneden is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:36 schreef AMDB het volgende:
[..]
Tywin is wel wreed: bijvoorbeeld Tyrion's (hoeren)vrouw, voor zijn ogen alle soldaten overheen laten gaan en vervolgens zelf. Dat is wreed.
Ja, en Loras ook. Wie doet daar in godsnaam de prettyboy casting?!quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, en Loras ook. Wie doet daar in godsnaam de prettyboy casting?!
Ik ga solliciteren!
Niet mis met hem. Mysterieus, harde kaaklijn, charmes. Nohomoquote:
quote:
Niks mis met zijn manier van doen (so far), van alles mis met zijn uiterlijk imo. Ik vind zelden iemand echt lelijk, maar hij zit daar wel heel dicht tegen aan...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:34 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Niet mis met hem. Mysterieus, harde kaaklijn, charmes. Nohomo
(Ook al is hij 1.71m) NEEEEEEEEE!!!!!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:17 schreef AMDB het volgende:
Laat Jon Snow maar dood gaan, of dat Joffrey Tywin af laat makenIn ieder geval iets dat je niet verwacht. Teveel badguys doodgegaan dit seizoen.
okquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:44 schreef casper019 het volgende:
net bgonnen met s3.. maar vond de 1e aflevering niet denderend nog... vond s1 en 2 beter
hoop dat he tlater beter word
hoe vonden jullie het begin
Dat is snel!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:52 schreef DoomCow het volgende:
Voor de liefhebbers:
http://www.happyplace.com(...)p-season-3-episode-8
Ik vind hem ook best wel tof eigenlijkquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:34 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Niet mis met hem. Mysterieus, harde kaaklijn, charmes. Nohomo
Ik was alleen maar negaftief over zijn uiterlijk hè (en dat alleen, omdat hij volgens mij wel een "prettyboy" moet voorstellen)... vind hem verder ook wel tof lijkenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:27 schreef Bronn het volgende:
[..]
Ik vind hem ook best wel tof eigenlijk.
Hij is weer leukquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:52 schreef DoomCow het volgende:
Voor de liefhebbers:
Wooooowquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef Poemgirl het volgende:
Voor de mensen die Jack Gleeson (Joffrey) 'kind' noemen: hij is 21
O, natuurlijk... ik had steeds 17 in m'n hoofd maar het is natuurlijk al drie seizoenen verder...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef Poemgirl het volgende:
"Tetten" zijn toch niet te vergelijken met piemels? Daar staan eerder vagina's tegenover lijkt me.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:42 schreef Bronn het volgende:
Vraagje aan de vrouwelijke kijkers, n.a.v. de facebook recap...
er komen hier geregeld opmerkingen over mooie tetten e.d. in beeld.
Zouden jullie graag hebben dat er meer piemols in beeld komen?
Hij spéélt wel een kind. Dat hij in werkelijkheid 21 is verbaast me niet zo.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:39 schreef Poemgirl het volgende:
En Dany niet dan?? Besodemieterd degenen met wie ze zaken doet en daarnaast roeit ze bijna een hele stad uit.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:14 schreef Ugjerke het volgende:
Oh en die slavendrijver uit Astapor was ook flink evil, met z'n babymoorden.
Waar Daenerys op mijn good-bad schaal staat heb ik ook nog niet gezegd.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:04 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
En Dany niet dan?? Besodemieterd degenen met wie ze zaken doet en daarnaast roeit ze bijna een hele stad uit.
Dat mag dan zeker wel weer ;')
Vind ik heel andersquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:04 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
En Dany niet dan?? Besodemieterd degenen met wie ze zaken doet en daarnaast roeit ze bijna een hele stad uit.
Dat mag dan zeker weer wel
Doe is danquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:05 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Waar Daenerys op mijn good-bad schaal staat heb ik ook nog niet gezegd.
Is een beetje lastig om te zeggen zonder te weten wat de schade nou eigenlijk was in Astapor.quote:
Op zich eens, maar het zou mij ook heel erg irriteren, teleurstellen zelfs, als er hélemaal geen (bijna 100%) goede of (bijna 100%) slechte karakters meer zouden zijnquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:21 schreef DO2 het volgende:
Dat houdt de karakters ook boeiend. Bijna niemand in de serie is louter goed of louter kwaad.
Er is natuurlijk wel onderscheid te maken, maar de meeste karakters ontwikkelen zich voortdurend waardoor het vrijwel onmogelijk is ze echt te duiden. Het maakt ze uiteindelijk dus heel menselijk.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:26 schreef DO2 het volgende:
Ik zou die Daenerys iig nooit blind volgen. Die kan elk moment de gekke 5 minuten krijgen.
Daar hebben de Targaryens een handje naarquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:26 schreef DO2 het volgende:
Ik zou die Daenerys iig nooit blind volgen. Die kan elk moment de gekke 5 minuten krijgen.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Is een beetje lastig om te zeggen zonder te weten wat de schade nou eigenlijk was in Astapor.Als ze daar alleen de Masters heeft vermoord zit ze nog aan de goede kant van de schaal.
Nu ja, die zijn er ook wel, natuurlijk. Ze worden eigenlijk allemaal vertegenwoordigd.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:26 schreef Forbry het volgende:
[..]
Op zich eens, maar het zou mij ook heel erg irriteren, teleurstellen zelfs, als er hélemaal geen (bijna 100%) goede of (bijna 100%) slechte karakters meer zouden zijn
Gaat toch nog steeds allemaal over de serie?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:28 schreef Khaleesi het volgende:
Grappig dat het in deze reeks altijd maar een halve dag over de nieuwe ep. gaat en alles daarna weer snel in het normale gekeuvel terug vervalt.
Het is nog twee weken he mensen, just saying...
Precies wat ik zeg dusquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:22 schreef Forbry het volgende:
[..]
Vind ik heel andersDaenerys wil de vele slaven bevrijden, op zich alleen maar een nobel streven lijkt me.
Ja ik zeg niet dat het offtopic is ofzo, maar er wordt altijd maar heel ff over de laatste ep gesproken he.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:29 schreef Forbry het volgende:
[..]
Gaat toch nog steeds allemaal over de serie?
Ja, daar lijkt het wel op.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:28 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Daar hebben de Targaryens een handje naar
Heb je gelijk inquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:31 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja ik zeg niet dat het offtopic is ofzo, maar er wordt altijd maar heel ff over de laatste ep gesproken he.Opvallend eigenlijk.
quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:52 schreef DoomCow het volgende:
Voor de liefhebbers:
Ik vind er eigenlijk niets aanquote:
Dank uquote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:35 schreef Gwywen het volgende:
Hodor is de grote bad guy in deze serie, mark my words.
Waarom?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:49 schreef Tanin het volgende:
Trouwens, ligt het aan mij of is die Second Son leider een faceless man?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |