Alleen die wie je tof vindt hequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de categorie: 'het had zo mooi kunnen zijn'![]()
![]()
Jammer dat ik niet kan photoshoppen. Maar geweldige reeks dit![]()
quote:Op maandag 20 mei 2013 20:49 schreef Tchock het volgende:
Foto voor Tchock bewerktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de categorie: 'het had zo mooi kunnen zijn'![]()
![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door Stefan op 20-05-2013 22:55:14 ]Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
dat wel natuurlijk!quote:
Wat een onmetelijke eindbaasheld ben jijquote:
inderdaad best goed gelukt, denk niet dat ik het beter zou kunnenquote:Op maandag 20 mei 2013 22:25 schreef geelkuikentje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Tweede Wereldoorlog voertuigen in beweging"
Ben nog een beetje aan het oefenen hoe je beweging goed/strak kan fotograferen maar zelf vind ik mijn eerste poging niet heel slecht
Gefotografeerd bij militracks in Overloon afgelopen zondag.
Toffe plaatquote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:47 schreef over_hedge het volgende:
Ik vond deze wel goed gelukt
[ afbeelding ]
Dankjequote:
Die is zeker mooi. Zag hem al voorbij komen in het fotowedstrijd topic.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:47 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi om die snelheid goed te kunnen zien in de 2e foto. Zeker niet slecht nee voor iemand die het oefent.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:25 schreef geelkuikentje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Tweede Wereldoorlog voertuigen in beweging"
Ben nog een beetje aan het oefenen hoe je beweging goed/strak kan fotograferen maar zelf vind ik mijn eerste poging niet heel slecht
Gefotografeerd bij militracks in Overloon afgelopen zondag.
Anders ik wel!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:47 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Fixedquote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:09 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Anders ik wel!
Een kraai kauw:
[ link | afbeelding ]
A crow. by lennartbnl, on Flickr
Vet 'vogeltje'quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:03 schreef Schanulleke het volgende:
Grappig hoe je het als grapje mee hebt genomen in de titel.
Ik had zondag ook een vogeltje. Ik baal een klein beetje dat hij nét te krap is, maar er blijft genoeg over om blij mee te zijn.
[ link | afbeelding ]
To baldly go... by Gilles 1972, on Flickr
Ik vind hem ook mooi! Wat heb je (ongeveer) gedaan met de nabewerking?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:13 schreef CamelNLD het volgende:
Met deze ben ik nog wel blij![]()
[ afbeelding ]
Vette fotoquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:39 schreef CamelNLD het volgende:
Het is vooral met de verzadiging per kleur geweest. Minder blauw , rood --> oranje, donkere tinten --> rood (minimaal), blauwe kleurtoon opgevoerd maar de verzadiging zwaar verlaagd.
Dan kom je daar ongeveer op uit.
Bij de camera Calibratie. (Lightroom)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:56 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Vette foto
Hoe haal je de verzadiging er per kleur uit?
ah, maar eens checkenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:57 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Bij de camera Calibratie. (Lightroom)
Dat 'vintage' filter dat er overheen zit ziet er behoorlijk goedkoop uit vind ik. De foto zelf is tofquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:09 schreef Aschkael het volgende:
[ link | afbeelding ]
planet caravan by Aschkael, on Flickr
mooie foto!!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:09 schreef Aschkael het volgende:
[ link | afbeelding ]
planet caravan by Aschkael, on Flickr
Deze foto had wel wat groen kunnen gebruikenquote:
Die tweede is echtquote:Op maandag 27 mei 2013 10:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tijdens een bruiloft hoorde we 'hoi' en 'hallo' achter een heg vandaan schreeuwen. De klank/toon was die van een klein kind, dus we dachten niet direct aan een vogel. Toen er een gekleurd koppie boven de heg uitstak, bleek het om een blauw-gele ara te gaan. We zijn omgelopen en het beest kwam de hele tuin door geklauterd om z'n aandacht op te eisen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou dat ding linksboven nog even eruithalen met de fill functie van PSquote:
Mooie auto, maar net iets te strak gekaderd. Had ook graag wat meer van de omgeving gezien. Ook wat jammer dat de brug afgesneden wordtquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:33 schreef m1st1g het volgende:
Asl we dan toch bezig zijn met foto's van auto's te posten heb ik er ook 1 van vanavond.
[ link | afbeelding ]
Ik moest wel zo snijden want er stond een hele opname crew omheen en dat verstoord het plaatje nog erger.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:37 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Mooie auto, maar net iets te strak gekaderd. Had ook graag wat meer van de omgeving gezien. Ook wat jammer dat de brug afgesneden wordt
Vind hier weinig aan. Veel te blauwquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:33 schreef m1st1g het volgende:
Asl we dan toch bezig zijn met foto's van auto's te posten heb ik er ook 1 van vanavond.
[ link | afbeelding ]
Thanks voor je tip!quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Zou dat ding linksboven nog even eruithalen met de fill functie van PS
Bijna cartoonesk. Tof! Heb je het bewerkt?quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:32 schreef lkb9000 het volgende:
Spinvis vermaakt zich wel op het podium
[ link | afbeelding ]
Spinvis smiling by lennartbnl, on Flickr
Heel vet!quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:52 schreef SP22 het volgende:
Met mn IPhone notabene..
[ link | afbeelding ]
Balloons by opticalworld, on Flickr
Damn, lekkere plaat zeg!quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:52 schreef SP22 het volgende:
Met mn IPhone notabene..
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:52 schreef SP22 het volgende:
Met mn IPhone notabene..
[ link | afbeelding ]
Vet! Soms komen in deze reeks foto's langs die zo verbluffend mooi zijn dat ze eigenlijk 'minder mooi' worden omdat je ze in een magazine ook ziet, of zo. Als ik niet hele grote onzin praat.quote:
Wow!quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:52 schreef SP22 het volgende:
Met mn IPhone notabene..
[ link | afbeelding ]
Ja hij is wel redelijk bewerkt, ik ben soms misschien een beetje te gehecht aan de clarity sliderquote:Op donderdag 30 mei 2013 17:58 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Bijna cartoonesk. Tof! Heb je het bewerkt?
Prachtigquote:
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:19 schreef bigbass het volgende:
[ link | afbeelding ]
Lizard by BasDiender, on Flickr
Mooi!!quote:Op donderdag 6 juni 2013 19:56 schreef Nalbandian het volgende:
[ afbeelding ]
Sunset at Paesplas by EL-DE, on Flickr
nicequote:Op donderdag 6 juni 2013 19:56 schreef Nalbandian het volgende:
[ afbeelding ]
Sunset at Paesplas by EL-DE, on Flickr
Mooi he, zoals het water van lichtgrijs naar violet gaat.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:10 schreef LompeHork het volgende:
Ik word helemaal rustig van die foto, contrast tussen het water en de lucht vind ik ook tof
Tofquote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:00 schreef Lavenderr het volgende:
[ afbeelding ]
Ibiza Playa d'en Bossa 1 juni 2013
Five Star stond er op.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tof![]()
Kun je op jouw originele zien wat voor tekst er in dat zeil staat?
Inderdaad. Het is echt heel mooi dat het water van licht naar donker loopt en dat dat zich vanaf de horizon herhaalt in de lucht.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:10 schreef LompeHork het volgende:
Ik word helemaal rustig van die foto, contrast tussen het water en de lucht vind ik ook tof
Dat water daar. Ben er verliefd op.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is echt heel mooi dat het water van licht naar donker loopt en dat dat zich vanaf de horizon herhaalt in de lucht.
Jammer van die HDR-lucht.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Tijdens het coachen ook maar eens een plaatje geschoten
Mooi dat water .quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Tijdens het coachen ook maar eens een plaatje geschoten
Heel mooi, die dreigende lucht.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:35 schreef Danny het volgende:
Hoek van Holland, voordat het mooie weer begon
[ afbeelding ]
groot: http://dannyroodbol.nl/800_3485.jpg
Eeeeeeeen een van de tweede foto's is dezequote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:29 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Flitsset binnen. Een van de eerste foto's is deze:
[ link | afbeelding ]
Self portrait by Peter vd Ham, on Flickr
Niet heel bijzonder, maar voor de eerste keer ben ik best tevredenWel stomme artifacts door Flickr. De achtergrond is op mijn eigen site en dergelijken zonder die rare strepen.
Zelfs het stilstaande deel van de foto is niet scherp.quote:Op zondag 9 juni 2013 21:17 schreef Liandri het volgende:
Quality kan misschien beter en als iemand een leuke bewerking weet of kan toevoegen is deze daar vrij toe
Ik vond hem wel nice
[ afbeelding ]
ps is gemaakt bij een geknapte waterleiding vlak voor men huis veel voorbereidings-tijd had ik dus niet
Tof! Ik weet niet waarom, maar die ene knaloranje step trekt heel erg je blikveld naar het midden van de foto, net als de voeg tussen te twee gebouwen. Was volgens mij veel minder mooi geweest als alle steps zwart waren geweest.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:10 schreef Orbox het volgende:
Een dagje Maastricht en wel helemaal één foto waar ik wel tevreden mee ben.
[ link | afbeelding ]
Scooters by StijnnH, on Flickr
nee klopt het was ook echt een "reactie" foto helaas ging daar mee idd wel het een en ander verlorenquote:Op maandag 10 juni 2013 17:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zelfs het stilstaande deel van de foto is niet scherp.
Als ik mijn mening mag geven, vind ik deze veel te veel bewerkt.quote:
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:24 schreef Aschkael het volgende:
[ link | afbeelding ]
arc-continued by Aschkael, on Flickr
Vind ik wel de moeite voor een apart topic. Doe jij het of ik?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:31 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Wat een fucked up watermerken overal.
Shit.
Aan jou de eer.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Vind ik wel de moeite voor een apart topic. Doe jij het of ik?
Prachtig!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:28 schreef Wupper het volgende:
In vergelijking met foto's die hier voorbij komen stelt het echt niks voor, maar toch vond ik het wel een mooie foto:
[ afbeelding ]
Vind m heel gaaf!!!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:28 schreef Wupper het volgende:
In vergelijking met foto's die hier voorbij komen stelt het echt niks voor, maar toch vond ik het wel een mooie foto:
[ afbeelding ]
Ik twijfelde zelf al, maar wilde de kruizen er wat "harder" uit laten komen. De plaat moest me iets van 't gevoel teruggeven wat ik op dat moment zelf had.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:46 schreef DeLeckere het volgende:
[..]
Als ik mijn mening mag geven, vind ik deze veel te veel bewerkt.
Hierdoor is hij nep aan het worden.
Had je toen je de foto maakte een postzegeltje LSD onder je tong?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:47 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Ik twijfelde zelf al, maar wilde de kruizen er wat "harder" uit laten komen. De plaat moest me iets van 't gevoel teruggeven wat ik op dat moment zelf had.
http://imgur.com/quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:47 schreef xuryah het volgende:
Hmm.. krijg de foto niet geupload volgens mij..
Wauwquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:29 schreef Schanulleke het volgende:
@Wupper: Tof! Een rechte horizon zou het wel mooier maken denk ik.
@LKB9000: Mooi laag standpunt. Welke nabewerking heb je uitgevoerd? Ik heb wel het idee dat de scherpte niet op het oog ligt.
@xuryah: Leuke beestjes hé?
Ik weet niet meer of ik deze al gepost had.
[ link | afbeelding ]
Canal in blue by Gilles 1972, on Flickr
Ja, uit de hand. Moet eens de moeite nemen om met een statief en ND filter die kant op te gaan.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
WauwDat is vanaf het Damrak, of niet?
Heel erg mooiquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ja, uit de hand. Moet eens de moeite nemen om met een statief en ND filter die kant op te gaan.
De scherpte lijkt inderdaad net wat meer op het lichaam te liggen, maar het scheelt niet veel met f8.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:29 schreef Schanulleke het volgende:
@LKB9000: Mooi laag standpunt. Welke nabewerking heb je uitgevoerd? Ik heb wel het idee dat de scherpte niet op het oog ligt.
Prachtigquote:Ik weet niet meer of ik deze al gepost had.
[ link | afbeelding ]
Canal in blue by Gilles 1972, on Flickr
Prachtig (minus de sig)!quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:21 schreef margaretha_01 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je verpest ze een beetje door op iedere foto hetzelfde effect te bewerken. Althans, ik neem niet aan dat alle muren daar een diagonaal veegpatroon van rechtsboven naar linksonder hebben?quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:21 schreef margaretha_01 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
edit: verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:03 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik zou willen dat ik ueberhaupt wist hoe ik met fotoprogramma's moest werken! En dat ik zelf een fotobewerkingsprogramma had! Ik vind het leuk om mijn foto's te bewerken, maar maak eigenlijk altijd gebruik van de standaard gratis programma's die het internet biedt!
Nou ja, het zijn mooie foto's en de kleuren zijn prachtig. Maar doordat het meteen opvalt dat ze hetzelfde zijn lijkt het veel nepper.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:04 schreef margaretha_01 het volgende:
Maar als je ze individueel zou zien, dus niet als serie en zonder dat je van het bestaan van de andere foto's af weet, zou je dan ook elke foto verpest/lelijk vinden?
Absoluut!quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:24 schreef Tchock het volgende:
edit: verkeerd gelezen.
Het is dus wel bewerkt effect?
Hele nare foto.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:25 schreef razz het volgende:
[ afbeelding ]
Gemaakt met Mamiya RB67, Ilford HP4+ 125 filmrol..
Thx!quote:
Mooi moment was dat!quote:Op zondag 16 juni 2013 13:13 schreef CrashO het volgende:
Geen photoshop (behalve crop)![]()
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:31 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Wat een fucked up watermerken overal.
Shit.
Dikke zwellingen en koortsig? Volgens mij is er een Scania over je maat z'n been heengereden..quote:Op zondag 16 juni 2013 20:41 schreef euforisch-ezeltje het volgende:
...
de andere foto heb ik drie jaar geleden in Chersonissos gemaakt, ben er nooit achtergekomen wat voor soort dier het is, dus wellicht dat hier iemand er meer vanaf weet? het heeft mijn maat toen geprikt waarna hij dikke zwellingen kreeg en een beetje koortsig werd. op dat moment was het 8 uur in de ochtend en maakte wij ons over weinig dingen nog druk, dus verder ook weinig mee gedaan. foto is wel echt schitterend. toen gemaakt met mijn oude sony ericsson.
http://nl.picturepush.com(...)355/640/13333355.jpg
er ging iets niet helemaal goed inderdaad, liep met de link te pielen en ineens was daar de vrachtwagen. Hele foto staat niet op mijn computer namelijk. maar goed ik zal nog een poging wagen, hij is het zeker waard.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dikke zwellingen en koortsig? Volgens mij is er een Scania over je maat z'n been heengereden..
Rechtermuisknop op een foto, klik op "Afbeeldings-URL kopiëren", rechtermuisknop in het reageervak op FOK!, klik op plakken. Dan selecteer je de hele url en klik je opquote:Op zondag 16 juni 2013 22:20 schreef euforisch-ezeltje het volgende:
[ [url=[ link | afbeelding ]]afbeelding[/url] ]
ik blijf ook maar ruzie maken met de foto functie, weet niet of ik nou maar beter onder mijn steen kan kruipen of dat het aan het zware weekend ligt;-)
Heel mooi!quote:Op zondag 16 juni 2013 22:18 schreef Ferry_76 het volgende:
Mijn favoriete foto van de luchtmachtdagen:
[ link | afbeelding ]
Wauw!!quote:Op maandag 17 juni 2013 00:20 schreef Dwyrin het volgende:
Vogeltje
[ link | afbeelding ]
IMG_1897 by CVSmileY, on Flickr
Met 130mm heb je er best dicht op gezeten of niet?quote:Op maandag 17 juni 2013 00:20 schreef Dwyrin het volgende:
Vogeltje
[ link | afbeelding ]
IMG_1897 by CVSmileY, on Flickr
Best welquote:Op maandag 17 juni 2013 20:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Met 130mm heb je er best dicht op gezeten of niet?
Wat een schatje!quote:Op maandag 17 juni 2013 18:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn grote vrolijke vriend. Stond ook al in het beginners topic maar ben gewoon blij met deze plaat
[ afbeelding ]
Awhh hahaquote:Op maandag 17 juni 2013 20:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Thanx! En dat is hij zeker.. Mijn prutsertje
Nikon D5100 met volgens mij de Nikon 70-300 lens.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:26 schreef xuryah het volgende:
[..]
Awhh haha
Wat voor camera heb je trouwens gebruikt?
Dat lijkt een borstelworm, maar daar zijn zo ontzettend veel soorten van dat ik het niet met zekerheid durf te zeggen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:35 schreef euforisch-ezeltje het volgende:
[ link | afbeelding ]
@Tchock, bedankt voor de uitleg, hier nog een foto van onze prikkelbare vriend.
Toffe foto omdat zij zo goed als recht in beeld is maar de horizon totaal uit zijn verband is.quote:
Gaaf!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:22 schreef Dark_Angelus het volgende:
Begin:
[ afbeelding ]
Tijdens:
[ afbeelding ]
Slot:
[ afbeelding ]
zeker mooie serie, waarbij laatste vanuit een leuk oogpunt is geschoten, top!quote:
olgende keer eens proberen moet diafragma op F12, dan wordt hij nog mooierquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:03 schreef bigbass het volgende:
Onlangs 's avonds een keertje met statief de stad in gegaan. Was hier al een paar keer langs gefietst en het leek me een mooie foto. Ben wel blij met het resultaat.
[ link | afbeelding ]
Haarlem by night by BasDiender, on Flickr
Ik zag laatst ook dat vanuit die hoek de Grote St. Bavo zelfs in spiegeling te zien zou zijn. Toffe foto!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:03 schreef bigbass het volgende:
Onlangs 's avonds een keertje met statief de stad in gegaan. Was hier al een paar keer langs gefietst en het leek me een mooie foto. Ben wel blij met het resultaat.
[ link | afbeelding ]
Haarlem by night by BasDiender, on Flickr
Dank voor de tip!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:45 schreef Mirjam het volgende:
V
[..]
olgende keer eens proberen moet diafragma op F12, dan wordt hij nog mooier
Ik denk dat de boten daarvoor in de weg liggen, maar ik zal het een keertje proberen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik zag laatst ook dat vanuit die hoek de Grote St. Bavo zelfs in spiegeling te zien zou zijn. Toffe foto!
Hij is inderdaad al behoorlijk verzaktquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:47 schreef sararaats het volgende:
[ afbeelding ]
het zout vreet de Pier van Blankenberge helemaal op
Ik zou de horizon even rechtzetten, dat verbetert direct je fotoquote:Op donderdag 20 juni 2013 12:47 schreef sararaats het volgende:
[ afbeelding ]
het zout vreet de Pier van Blankenberge helemaal op
Ik moet opbiechten dat ik hier later meermaals teruggekomen ben om deze foto nog eens te bekijkenquote:
Echt? haha wat een compliment!quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moet opbiechten dat ik hier later meermaals teruggekomen ben om deze foto nog eens te bekijken
Uiteraard.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:11 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Echt? haha wat een compliment!(dan zul je vast ook gezien hebben dat meerendeel van de foto een weerspiegeling is en de werkelijkheid zich aan de onderzijde bevindt!
)
Wat een verschil zeg! Gaaf hoor, knap gedaanquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:48 schreef KoningRobin het volgende:
Geinspireerd door alle mooie foto's hier wil ik toch zelf even pronken, met de daarbij behorende probs aan Lightroom en haar Raw bewerkingsmogelijkheden.
Zie hier:
De gitarist van John Coffey in de kelder, raw met exif.
[ afbeelding ]
En zie hier het fantastische bewerkte resultaat!
Ik ben er wel blij mee! Wat vinden jullie?
Ik doe álles in Lightroom!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:13 schreef xuryah het volgende:
Welke bewerkingsprogrammas gebruiken jullie? Ben nog steeds op zoek naar een goede..
Ik schiet altijd in raw en jpegquote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:11 schreef KoningRobin het volgende:
Dank allebei!
@Thinkk-Pinkk, vooral veel in raw schieten en genoeg tijd nemen om achter de juiste schuiven te komen!
Zeer tof! Vooral de eerste.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:45 schreef St3fan het volgende:
Ik ben toch wel trots op de volgende foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb er nog wel een aantal, maar ik zal niet het hele topic volspammen:)
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden;)
Dank voor de leuke reactie:)quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:55 schreef bigbass het volgende:
[..]
Zeer tof! Vooral de eerste.
Die laatste is ook heel vet zo scherp, alleen jammer dat die ene vleugel er af valt, maar ik snap dat je daar weinig aan kon doen.
Dit is gewoon perfectie :-) !quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:45 schreef St3fan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank allen voor jullie leuke feedback:)) Altijd leuk om te horen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 02:14 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Dit is gewoon perfectie :-) !
[ afbeelding ]
Maar ik was onderweg om deze te posten.
Wauw! Erg netjes!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:20 schreef kezmaster9 het volgende:
Ik vond deze wel geslaagd..
Heerlen, 20.06.2013
[ afbeelding ]
Zoiets heb ik ook:quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:29 schreef LompeHork het volgende:
[ link | afbeelding ]
Poes_YAWN by LompeHork, on Flickr
Ik liep dat beest constant aan te sporen om te gaan gapen (lees: zelf gapen), uiteindelijk wel wat redelijks uit kunnen slepen.
Geweldige serie! Prachtige beesten!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:45 schreef St3fan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk Texel?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:45 schreef St3fan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekkere plaatquote:Op zondag 23 juni 2013 23:39 schreef Treces het volgende:
Blijft toch kicken om op de meest mooie podia foto's te kunnen maken van niet de minste artiesten, en om uit te kunnen kijken over al die mensen.
[ afbeelding ]
Zeker waar! Al is het op de grootste evenementen net zo.quote:Op maandag 24 juni 2013 07:49 schreef Uncle het volgende:
[..]
Lekkere plaatin dergelijke fotografie is inderdaad wel een van de leukere dingen. Vooral als je op een evenement bent waar je, in tegenstelling tot een concert, niet na 3 nummers weer naar huis mag
![]()
Goed gekozen, zo vanuit de hoek laten komen. Zeer fraai plaatje, mooi belicht ook verder. Alsof het in scene gezet is. Alleen, was het meisje ook zo bleek zo her en der?quote:Op maandag 24 juni 2013 07:49 schreef Uncle het volgende:
[..]
Lekkere plaatin dergelijke fotografie is inderdaad wel een van de leukere dingen. Vooral als je op een evenement bent waar je, in tegenstelling tot een concert, niet na 3 nummers weer naar huis mag
![]()
Maar een middagje in de sporthal is ook wel leuk hoorvooral met dit weer!
[ afbeelding ]
Lichte huid is een combinatie van postprocessing maar ook 'verkeerde' plaatsing/instelling van de lampen. Zonder assistent zou ik zelf bij iedere pose lampen moeten verplaatsen en opnieuw instellen. Dat wordt een beetje tijdrovend. Dus eigenlijk keek ze nu recht de lamp in waardoor je ook een stukje schaduwwerking in het gezicht mist.quote:Op maandag 24 juni 2013 20:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Goed gekozen, zo vanuit de hoek laten komen. Zeer fraai plaatje, mooi belicht ook verder. Alsof het in scene gezet is. Alleen, was het meisje ook zo bleek zo her en der?
Mooie plaatjes, alleen de tweede doet het nietquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:58 schreef bemmiej het volgende:
Wat leuk! Ik zie er super mooie foto's bijstaan. Ik vermoed dat ik hier nog best wat kan leren qua belichting etc. Ik fotografeer zelf met een canon 550d. Ik ben nog erg op zoek naar een eigen stijl.
Hier wat foto's van mijn reis (stage) naar Lombok.
Vrouwen aan het werk in de rijstvelden bij Pringgasela. Het was oogstseizoen
[ afbeelding ]
Foto gemaakt toen we aan het rond rijden waren op de scooter
[ afbeelding ]
Vrouw in Pringgasela
[ afbeelding ]
Werkende man in Pringgasela
[ afbeelding ]
De eerste vind ik niet geweldig, de rest heeft wel een lekker sfeertje jaquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:48 schreef Orbox het volgende:
Dit weekend Best Kept Secret festival bezocht. Had alleen een oude Canon Powershot mee maar heb toch een paar toffe plaatjes gemaakt. Zodanig bewerkt dat de slechte kwaliteit juist een tof vintage-effect geeft, naar mijn mening best gelukt.
[ link | afbeelding ]
IMG_2757.jpg by StijnnH, on Flickr
[ link | afbeelding ]
IMG_2731.jpg by StijnnH, on Flickr
[ link | afbeelding ]
IMG_2709.jpg by StijnnH, on Flickr
[ link | afbeelding ]
IMG_2599.jpg by StijnnH, on Flickr
[ link | afbeelding ]
IMG_2565.jpg by StijnnH, on Flickr
[ link | afbeelding ]
IMG_2539.jpg by StijnnH, on Flickr
Heel mooi. Die druppels op de bloemquote:Op donderdag 27 juni 2013 09:04 schreef DonJames het volgende:
Bosje bloemen van vriendin gekregen, kan ik mooi m'n nieuwe flitssetje uitproberen:
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op donderdag 27 juni 2013 09:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heel mooi. Die druppels op de bloem
Inderdaad, maar de spuit is niet nieuwquote:
Eens. Ik zie hem thuis wel beter, hier op kantoor ook niet.quote:Mooie foto, als ik dan toch kritiek mag leveren dan had ik de steel graag een tikje meer belicht willen zien, maar dat kan ook aan mijn monitor liggen.
Wauw inderdaad hele mooie foto's! Super dat je die meeuw zo scherp kon vastleggen. En de eerste is super!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:45 schreef St3fan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik naar deze foto kijk is dat lelijke watermerk echt het enige wat ik zie. Kan aan mij liggen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:27 schreef Shaggy8675 het volgende:
@ St3fan, geweldige foto met die meeuwen haha, erg leuk
@ Uncle, had de serie al op het andere forum gezien, nog steeds inspirerend. Zal m'n dochter ook eens op de balk zetten
Eentje van mij die ik wel leuk vindt.
[ link | afbeelding ]
Ligt idd aan jouwquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik naar deze foto kijk is dat lelijke watermerk echt het enige wat ik zie. Kan aan mij liggen.
Wat kun je nou met die foto?quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:24 schreef Shaggy8675 het volgende:
[..]
Ligt idd aan jouw
Is een foto die ook op andere sites staat waar mensen het niet altijd even serieus nemen met eigendom van een ander, vandaar soms dat lelijke logo idd
Veel beterquote:Maar nu zonder logo, uw wens is mijn...
Yepquote:
Kootwijkerzand!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:27 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ik zeg de Loonse/Drunense Duinen?
Leuke foto, lekker grillig, misschien eens in z/w met lekker veel contrast?
Heftig, maar fijn dat je er zo'n mooi beeld van hebt, ik kan me voorstellen dat dat een soort troost geeft.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:25 schreef Shaggy8675 het volgende:
Een iets oudere foto van mij waar ik een speciaal gevoel bij heb...
Mijn vader is 9 februari 2012 overleden aan de ziekte ALS, ik heb dit verloop van begin tot eind vastgelegd.
Dit blijft voor mij een van de mooiste foto's. Betreft een beeld uit het revalidatiecentrum met mijn vader die loopt in het water. Op het droge kon hij al niet meer lopen, maar in het water nog een klein beetje. Dit was de laatste keer dat hij zelfstandig heeft gelopen in zijn leven.
[ afbeelding ]
Mooi....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:25 schreef Shaggy8675 het volgende:
Mijn vader is 9 februari 2012 overleden aan de ziekte ALS, ik heb dit verloop van begin tot eind vastgelegd.
Dit blijft voor mij een van de mooiste foto's. Betreft een beeld uit het revalidatiecentrum met mijn vader die loopt in het water. Op het droge kon hij al niet meer lopen, maar in het water nog een klein beetje. Dit was de laatste keer dat hij zelfstandig heeft gelopen in zijn leven.
[ afbeelding ]
Tuurlijk. En wat voor jou serieus is is voor een ander een mooi fotoverslag natuurlijkquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:55 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dank u, voor mensen die er meer van willen zien: http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=109&t=66774
Een serieuze noot moet ook kunnen toch
Die laatste..... onder de douchequote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:55 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dank u, voor mensen die er meer van willen zien: http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=109&t=66774
Een serieuze noot moet ook kunnen toch
Prachtige foto. Ik heb door ALS mijn opa nooit gekend, maar door zulke foto's kan ik me iets voorstellen bij hoe het moet zijn geweest.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:25 schreef Shaggy8675 het volgende:
[ afbeelding ]
Heftig verhaal, maar erg mooi dat je het vastgelegd hebt. Dit kan enorm helpen in de verwerking ervan. Sterkte!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:38 schreef Shaggy8675 het volgende:
Het heeft zeker geholpen, was mijn uitlaatklep. Je legt iets vast waarvan de uitkomst bekend is, maar je creëert ook meteen een blijvende herinnering
Ik ga er nog een boek van maken, maar ik ben er nog niet helemaal aan toe alle foto's weer door te gaan lopen en voor te bereiden voor een dergelijk project.
@Mirjam, ja was heel zwaar. Zeker daar mijn moeder de complete zorg zelfstandig heeft gedaan, zonder externe hulp. Maar enorm vervullend achteraf.
Dit is typisch zo'n fotoserie waarbij een foto meer zegt dan 1000 woorden. Heel indrukwekkend. Soms kunnen foto's zoveel zeggen. Mooi.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:25 schreef Shaggy8675 het volgende:
[ afbeelding ]
Wachten tot de zon nog wat lager aan de hemel staat. Het zand in de afdruk is natuurlijk contrastloos tegenover de rest van het zand, de schaduwen zorgen voor het contrast. Als de zon recht boven je staat heb je die schaduwen bijna niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:24 schreef Jik32 het volgende:
Hoi,
...
Heb meteen een vraag erbij. Hoe kan ik mijn dochters hand in het zand nog sprekender maken? Ik heb het geprobeert met extra contrast, maar daar kreeg ik weinig verschil mee.
Jawel hoor, bedoel je dit? (let op, de hand is wat slordig geseleteerd omdat dit een voorbeeld is)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |