Kootwijkerzand!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:27 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ik zeg de Loonse/Drunense Duinen?
Leuke foto, lekker grillig, misschien eens in z/w met lekker veel contrast?
Heftig, maar fijn dat je er zo'n mooi beeld van hebt, ik kan me voorstellen dat dat een soort troost geeft.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:25 schreef Shaggy8675 het volgende:
Een iets oudere foto van mij waar ik een speciaal gevoel bij heb...
Mijn vader is 9 februari 2012 overleden aan de ziekte ALS, ik heb dit verloop van begin tot eind vastgelegd.
Dit blijft voor mij een van de mooiste foto's. Betreft een beeld uit het revalidatiecentrum met mijn vader die loopt in het water. Op het droge kon hij al niet meer lopen, maar in het water nog een klein beetje. Dit was de laatste keer dat hij zelfstandig heeft gelopen in zijn leven.
[ afbeelding ]
Mooi....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:25 schreef Shaggy8675 het volgende:
Mijn vader is 9 februari 2012 overleden aan de ziekte ALS, ik heb dit verloop van begin tot eind vastgelegd.
Dit blijft voor mij een van de mooiste foto's. Betreft een beeld uit het revalidatiecentrum met mijn vader die loopt in het water. Op het droge kon hij al niet meer lopen, maar in het water nog een klein beetje. Dit was de laatste keer dat hij zelfstandig heeft gelopen in zijn leven.
[ afbeelding ]
Tuurlijk. En wat voor jou serieus is is voor een ander een mooi fotoverslag natuurlijkquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:55 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dank u, voor mensen die er meer van willen zien: http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=109&t=66774
Een serieuze noot moet ook kunnen toch
Die laatste..... onder de douchequote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:55 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dank u, voor mensen die er meer van willen zien: http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=109&t=66774
Een serieuze noot moet ook kunnen toch
Prachtige foto. Ik heb door ALS mijn opa nooit gekend, maar door zulke foto's kan ik me iets voorstellen bij hoe het moet zijn geweest.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:25 schreef Shaggy8675 het volgende:
[ afbeelding ]
Heftig verhaal, maar erg mooi dat je het vastgelegd hebt. Dit kan enorm helpen in de verwerking ervan. Sterkte!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:38 schreef Shaggy8675 het volgende:
Het heeft zeker geholpen, was mijn uitlaatklep. Je legt iets vast waarvan de uitkomst bekend is, maar je creëert ook meteen een blijvende herinnering
Ik ga er nog een boek van maken, maar ik ben er nog niet helemaal aan toe alle foto's weer door te gaan lopen en voor te bereiden voor een dergelijk project.
@Mirjam, ja was heel zwaar. Zeker daar mijn moeder de complete zorg zelfstandig heeft gedaan, zonder externe hulp. Maar enorm vervullend achteraf.
Dit is typisch zo'n fotoserie waarbij een foto meer zegt dan 1000 woorden. Heel indrukwekkend. Soms kunnen foto's zoveel zeggen. Mooi.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:25 schreef Shaggy8675 het volgende:
[ afbeelding ]
Wachten tot de zon nog wat lager aan de hemel staat. Het zand in de afdruk is natuurlijk contrastloos tegenover de rest van het zand, de schaduwen zorgen voor het contrast. Als de zon recht boven je staat heb je die schaduwen bijna niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:24 schreef Jik32 het volgende:
Hoi,
...
Heb meteen een vraag erbij. Hoe kan ik mijn dochters hand in het zand nog sprekender maken? Ik heb het geprobeert met extra contrast, maar daar kreeg ik weinig verschil mee.
Jawel hoor, bedoel je dit? (let op, de hand is wat slordig geseleteerd omdat dit een voorbeeld is)quote:
Jeetje Stefan wat ben jij snelquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Jawel hoor, bedoel je dit? (let op, de hand is wat slordig geseleteerd omdat dit een voorbeeld is)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit voorbeeld is slordig gedaan, het was puur als voorbeeld, je kan als je er de tijd voor neemt de hand precies zo selecteren tot het goed is, dan een kwestie van contrast hoog, verzadiging hoog, kleurcorrectie, zwart wit, etcquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:38 schreef Jik32 het volgende:
[..]
Jeetje Stefan wat ben jij snel![]()
Idd zo iets ja, alleen mis ik die schaduw over haar gehele afdruk.
de pink en duim hebben die schaduw heel erg en de rest van dr handje mist dat weer te veel.
Maar waarschijnlijk moet ik zoals DonJames al zei wachten op de zon .
Dankjewel StefanHoe heb je dat eigenlijk gedaan??
Okquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:45 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dit voorbeeld is slordig gedaan, het was puur als voorbeeld, je kan als je er de tijd voor neemt de hand precies zo selecteren tot het goed is, dan een kwestie van contrast hoog, verzadiging hoog, kleurcorrectie, zwart wit, etc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |