Mjah, ik weet niet of het er veel toe doet: https://www.facebook.com/pages/Lübeckplein/178956822258291quote:
Met zo'n reactie, wat maak je je dan druk over die foto's?quote:
Het maakt toch niet uit op welke foto ik sta? Het gaat erom dát ik erop sta. Dus daarom diequote:Op woensdag 15 mei 2013 02:10 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Met zo'n reactie, wat maak je je dan druk over die foto's?
En ja, dat mag gewoon. Deze persoon maakt geen foto van jou, maar van de omgeving.
Yup. Op de openbare weg mag je gewoon filmen en fotograferen, ongeacht of er ook mensen op staan of niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 02:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Het maakt toch niet uit op welke foto ik sta? Het gaat erom dát ik erop sta. Dus daarom die.
Dus als de foto van de omgeving is mag je Jan en alleman er zonder problemen opzetten?
Dit dus, maar mocht je meerdere malen op verschillende data er op staan, zou je het ook op stalking kunnen gooien. Dat is dan wel weer verboden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 02:40 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Yup. Op de openbare weg mag je gewoon filmen en fotograferen, ongeacht of er ook mensen op staan of niet.
Ik deel wel je mening dat dat soort foto's best ongewenst zijn, maar het is (helaas) legaal naar mijn weten.
Het is geen vaste camera, de maker volgt bewust mensen, dus dat zijn geen foto's van de omgeving.quote:Op woensdag 15 mei 2013 02:10 schreef bas-beest het volgende:
[..]
En ja, dat mag gewoon. Deze persoon maakt geen foto van jou, maar van de omgeving.
Foto's maken en filmen mag, die handel vervolgens zomaar publiceren mag in veel gevallen niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 02:40 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Yup. Op de openbare weg mag je gewoon filmen en fotograferen, ongeacht of er ook mensen op staan of niet.
nikonlover? Voor zijn dinnetje.quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:52 schreef So_Surreal het volgende:
Lol die foto's
https://www.facebook.com/pages/L%C3%BCbeckplein/178956822258291
Welke autistische FOK!ker doet dit?
Ja of bijv dat ze ergens staan te wachten en daarna bij iemand in de auto stappen.. Van handeling tot handeling, alles staat erop.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:25 schreef SaxoPower het volgende:
Die gast is echt ziek!
Hij stalkt mensen gewoon. van tot ze van hun fiets stappen tot en met ze een gebouw binnen gaan.
Maar ns ff onderzoek doen wanneer ik daar ook alweer was
Check deze dan...quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja of bijv dat ze ergens staan te wachten en daarna bij iemand in de auto stappen.. Van handeling tot handeling, alles staat erop.
In dat artikel staat dat de maker ook mensen die aan het lunchen zijn, volgt. Lijkt me dus wel dat-ie gericht is op het fotograferen van mensen. Beetje eng. Een woordvoerder van de politie zegt echter ook al dat je er niet zoveel tegen kan doen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 02:10 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Met zo'n reactie, wat maak je je dan druk over die foto's?
We are dealing with someone how has absolutely no lifequote:Op woensdag 15 mei 2013 08:59 schreef CoExist het volgende:
Op 13 mei heeft 'ie 1157 foto's geschoten. Wat een gast...
Ik ben al begonnenquote:Op woensdag 15 mei 2013 09:13 schreef delano.888 het volgende:
Als we nou allemaal even zijn pagina reporten voor scam, is hij binnen korte tijd offline.
Moet te doen zijn inderdaad. Standpunt achterhalen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:24 schreef elby1988 het volgende:
Zo moeilijk moet het toch niet zijn die man te achterhalen? Vele foto's zijn genomen vanaf hetzelfde standpunt?
Overigens ook aangeduid als spam
Goed idee.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:14 schreef Ridocar het volgende:
Misschien dat GS er een topic aan wilt wijden.
Ik had 'm al gelinkt.quote:
Het zou me niet verbazen als zijn huis uitkijkt op het plein.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:24 schreef elby1988 het volgende:
Zo moeilijk moet het toch niet zijn die man te achterhalen? Vele foto's zijn genomen vanaf hetzelfde standpunt?
Ja dat was me al wel duidelijk.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als zijn huis uitkijkt op het plein.
Jep ik ook net.quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had 'm al gelinkt.
"Gast met teveel tijd volgt/maakt foto's van mensen op ...." zoiets...
Hij heeft er ook foto's van treinen op soms. Denk dat hij uitziocht heeft op die opening naar het station toequote:Op woensdag 15 mei 2013 09:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja dat was me al wel duidelijk.
Dit zijn de huizen die op het plein uitkijken: http://goo.gl/maps/wLmmG
Voor mij nog niet nee. En het staat ook nergens.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:44 schreef Mirjam het volgende:
Maar hewt is dus niet duidelijk WAAROM deze persoon al die mensen fotografeert en integraal online kwakt?
Flyers met foto's? Ook nog tekst erbij?quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Voor mij nog niet nee. En het staat ook nergens.
Hij heeft trouwens ook een flyer uitgedeeld in de buurt daar waar een groot aantal fotootjes op staan
@1.35 ongeveer.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Flyers met foto's? Ook nog tekst erbij?
quote:Op woensdag 15 mei 2013 09:24 schreef elby1988 het volgende:
Is dat zo? Toen ik een camera achter ons huis wou hangen ivm herhaaldelijke inbraken in ons tuinhuis kreeg ik van de politie te horen dat de camera alleen opgehangen mocht worden als ik geen openbare weg film!quote:Op woensdag 15 mei 2013 02:40 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik deel wel je mening dat dat soort foto's best ongewenst zijn, maar het is (helaas) legaal naar mijn weten.
En ik kan nu al formeel mededelen dat de TS ,mocht hij dit juridisch willen aankaarten en zijn gelijk proberen te halen, 0 op rekest krijgt. Bespaar je de moeite en slik je trots in en gaat verder met je leven. De man loopt vroeg of laat wel tegen de lamp maar hij opereert nog binnen het toelaatbare.quote:Op woensdag 15 mei 2013 05:36 schreef SpaReine het volgende:
Het maken van foto's is altijd toegestaan op de openbare weg. Publiceren is een ander verhaal
Artikel 21 van Auteurswet gaat daarover:
Is een portret vervaardigd zonder daartoe strekkende opdracht, den maker door of vanwege den geportretteerde, of te diens behoeve, gegeven, dan is openbaarmaking daarvan door dengene, wien het auteursrecht daarop toekomt, niet geoorloofd, voor zoover een redelijk belang van den geportretteerde of, na zijn overlijden, van een zijner nabestaanden zich tegen de openbaarmaking verzet.
Het is dus afwegen in hoeverre jouw belang wordt geschaad en in hoeverre de persvrijheid en vrijheid van meningsuiting mag gelden.
quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:44 schreef Mirjam het volgende:
Maar hewt is dus niet duidelijk WAAROM deze persoon al die mensen fotografeert en integraal online kwakt?
Er kunnen ook mensen zijn die op een niet beschaafde wijze die man contacteren.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:22 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En ik kan nu al formeel mededelen dat de TS ,mocht hij dit juridisch willen aankaarten en zijn gelijk proberen te halen, 0 op rekest krijgt. Bespaar je de moeite en slik je trots in en gaat verder met je leven. De man loopt vroeg of laat wel tegen de lamp maar hij opereert nog binnen het toelaatbare.
Dit is wel erg extreem. vind ikquote:Op woensdag 15 mei 2013 12:36 schreef Karina het volgende:
Dit gaat wel heel erg ver, denkt hij dat hij van de CIA is of zo? Of zou het voor een reclamestunt zijn of een waarschuwing van een organisatie: let op je privacy ligt op straat?
Ik kan me niet voorstellen dat deze man dat zomaar doet
Vanuit zijn zolderkamer. als ie nu op straat ging rondlopen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:40 schreef trovey het volgende:
Die kerel heeft werkelijk niets anders te doen dan de hele dag ongevraagd mensen te fotograferen?
Dat durft hij niet, mensen zouden hem dan zeker aanspreken op zijn gedrag.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:41 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Vanuitzijn zolderkamer. als ie nu op straat ging rondlopen.
Politieagenten weten dan ook geen drol met betrekking tot de wetten. Behalve voor waar ze je 100% zeker voor kan bekeuren.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:21 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Is dat zo? Toen ik een camera achter ons huis wou hangen ivm herhaaldelijke inbraken in ons tuinhuis kreeg ik van de politie te horen dat de camera alleen opgehangen mocht worden als ik geen openbare weg film!
Correct. Als je een VASTE camera aanbrengt moet je er voor zorgen dat iedereen die er op vastgelegd kan worden daar ruim op tijd voor gewaarschuwd wordt (bijv. met een bordje).quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:21 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Is dat zo? Toen ik een camera achter ons huis wou hangen ivm herhaaldelijke inbraken in ons tuinhuis kreeg ik van de politie te horen dat de camera alleen opgehangen mocht worden als ik geen openbare weg film!
Zucht. Het probleem is dat er een zieke geest actief is die heel neurotisch verdacht gedrag vertoont, en dat verontrust mensen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:05 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik snap eigenlijk niet echt wat het probleem is
Valt reuze mee. Hij adverteert zijn werk zelfs.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:15 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Zucht. Het probleem is dat er een zieke geest actief is die heel neurotisch verdacht gedrag vertoont, en dat verontrust mensen.
Dat deed Breivik ook.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:17 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Valt reuze mee. Hij adverteert zijn werk zelfs.
Als er een tweede Breivik opstaat zou dat natuurlijk alleen maar goed zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:19 schreef Grouch het volgende:
[..]
Dat deed Breivik ook.
Goed, geen ideale vergelijking, maar je begrijpt hopelijk het punt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
Kijken of je nog zo stoer bent als die persoon jouw kinderen neerschiet omdat jij SP stemt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:20 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Als er een tweede Breivik opstaat zou dat natuurlijk alleen maar goed zijn.
Inderdaad sucks voor de familie en zo. Maar dat blijf je houden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:23 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Kijken of je nog zo stoer bent als die persoon jouw kinderen neerschiet omdat jij SP stemt.
Deze foto's worden met tijd en datum gepubliceerd. Dat maakt het verschil, zodat mensen kunnen achterhalen waar je bent en wanneer.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:05 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik snap eigenlijk niet echt wat het probleem is, je loopt over straat iedereen kan je zien. Wat maakt het uit dat iemand een foto maakt?
quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:32 schreef Waaromditnou het volgende:
Weet iemand ongeveer vanuit welk appartement die foto's genomen wordt?
Er zijn 3 foto's van mensen die recht in de camera kijkenquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:32 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Opzich wel raar dat iemand 16.000 fotos kan maken en niemand die iets heeft gezien.
Dat lijkt mij wel. de kleine foto is gemaakt door de fotograaf en wijst naar de locatie vanwaar die foto is gemaaktquote:
Nee hoor, valt echt niet op. Vergeet niet dat de meeste mensen daar lopen om van a naar b te komen, niet om inspector monk uit te hangen. Daarbij is een camera met tele lens nu ook weer niet zo overdreven groot.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:32 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Opzich wel raar dat iemand 16.000 fotos kan maken en niemand die iets heeft gezien.
quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:31 schreef GekkePoes het volgende:
Eigenlijk moeten we die gast negeren, want duiscussie over wat er geberurd met die foto's is zijn bedoeling
Ik zie geen gelijke foto die vanuit die positie is genomen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:34 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel. de kleine foto is gemaakt door de fotograaf en wijst naar de locatie vanwaar die foto is gemaakt
Die foto die ik er heb neergezet van youtube filmpje is die jongen met microfoon in zijn gezicht... Dat En in het hokje rechtsonder zie je de foto die die fotograaf heeft gemaakt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:37 schreef Waaromditnou het volgende:
[..]
Ik zie geen gelijke foto die vanuit die positie is genomen.
Misschien omdat de meesten de pagina niet liken of reageren zodat die gast niet weet wie het allemaal bekijkt?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:36 schreef whoopsiedaisie het volgende:
Ach, dat profiel heeft 42 likes en een stuk of 20 reacties... de ophef valt dus eigenlijk nog reuze mee vind ik!
[..]
quote:
Ja en bij de vraag verwijderen foto weet ie meteen wie het is.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:39 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Misschien omdat de meesten de pagina niet liken of reageren zodat die gast niet weet wie het allemaal bekijkt?
Dan ga ik eens afwachten, ik loop er zo nu en dan ook over dat plein.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:40 schreef whoopsiedaisie het volgende:
Er is mij inmiddels ten gehore gekomen dat een aantal studenten van de opleiding journalistiek Powned al hebben ingelicht
[..]
quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:39 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Misschien omdat de meesten de pagina niet liken of reageren zodat die gast niet weet wie het allemaal bekijkt?
Kun jij een vergelijkbare facebook pagina aanwijzen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:53 schreef henkde_j het volgende:
Denk dat hij het puur doet om aandacht te trekken. En vervolgens het debat over privacy en camerabeveiliging wil aanzwengelen.
Het is eigenlijk nogal hypocriet om hier zo'n ophef van te maken. Op straat word je overal gefilmd. En nu gaan een paar foto's op het internet ineens te ver.
Waarom is hier geen ophef over?quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:54 schreef Waaromditnou het volgende:
[..]
Kun jij een vergelijkbare facebook pagina aanwijzen?
quote:
Ik zal je de locatie aanwijzen waar je naar moet kijken. zie komende twee foto'squote:Op woensdag 15 mei 2013 13:58 schreef trovey het volgende:
Even de hoek goed bekijken waaruit hij foto's neemt...moet ik de volgende keer langs de kant heensluipen als ik mijn ID wil vernieuwen.
quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:03 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik zal je de locatie aanwijzen waar je naar moet kijken. zie komende twee foto's
De locatie kan zich in een groter gebied bevinden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:08 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toeval? of zit ik helemaal verkeerd?
Het is wel die richtingquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:10 schreef henkde_j het volgende:
[..]
De locatie kan zich in een groter gebied bevinden.
Als het die hoek is helpt sluipen niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:08 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toeval? of zit ik helemaal verkeerd?
Zodat de mensen weten hoe laat de foto's genomen zijn. Die gast is wel relatief slim bezig denk ik.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:20 schreef GekkePoes het volgende:
Volgens mij is het een klok autist. steeds doe foto van die klok erbij
Nu nog iemand die kan spellen dat artikel laten nakijken....verassing.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:52 schreef slenderhose het volgende:
http://mijnz.nl/#!4898/Video-Lubeckgate-Fotograaf-ontmaskerd
Een kunstproject?quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:52 schreef slenderhose het volgende:
Zoals ik al dachtquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:52 schreef slenderhose het volgende:
naja, ze heeft wel een punt natuurlijkquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Nu nog iemand die kan spellen dat artikel laten nakijken....verassing.![]()
En voor de rest is Vera een idioot....kunstproject., me hoela.
Zeker net ala roze zonnebril die vreemde dingen doet met beesten...laat ze gewoon gaan schilderen of zo.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:01 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
naja, ze heeft wel een punt natuurlijk
Zij bedoel je.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:53 schreef henkde_j het volgende:
Denk dat hij het puur doet om aandacht te trekken. En vervolgens het debat over privacy en camerabeveiliging wil aanzwengelen.
Het is eigenlijk nogal hypocriet om hier zo'n ophef van te maken. Op straat word je overal gefilmd. En nu gaan een paar foto's op het internet ineens te ver.
Inderdaad. Had wel wat langer door moeten gaanquote:
quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:18 schreef Jill-RMC het volgende:
Echt mensen die dat soort nutteloze dingen doen (evenals goudvissen blenderen of katten in de lucht gooien e.d.) en dan roepen: Kunst! moeten een schop voor hun hol krijgen.
Hier zit nog wel een redelijk idee achterquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:18 schreef Jill-RMC het volgende:
Echt mensen die dat soort nutteloze dingen doen (evenals goudvissen blenderen of katten in de lucht gooien e.d.) en dan roepen: Kunst! moeten een schop voor hun hol krijgen.
Uhm beetje mosterd na de maaltijd, het is allang bekend dat het een project van een kunstenares isquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:20 schreef valentijn101 het volgende:
Stadskantoor erop attenderen dat er een gek is die foto s maakt van hun medewerkers en eventueele vertrouwelijke informatie op hun bureau/ beeldscherm. Dan laten die wel hun juridische afdeling op die gast los. Idee?
'kunstenares'.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Uhm beetje mosterd na de maaltijd, het is allang bekend dat het een project van een kunstenares is
Is wel een idee ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:20 schreef valentijn101 het volgende:
Stadskantoor erop attenderen dat er een gek is die foto s maakt van hun medewerkers en eventueele vertrouwelijke informatie op hun bureau/ beeldscherm. Dan laten die wel hun juridische afdeling op die gast los. Idee?
Of je leest even een stukje terug.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:53 schreef ajacied4lf het volgende:
Hoelang is hij al bezig? Ik liep hier twee weken geleden toevallig langs
Vanaf februari, dus kans is aanwezig dat je erop staat.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:53 schreef ajacied4lf het volgende:
Hoelang is hij al bezig? Ik liep hier twee weken geleden toevallig langs
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Vanaf februari, dus kans is aanwezig dat je erop staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |