Ik was niet serieus, mij maakt het niet uit waar iemand vandaag komt, of hij/zij het er wel of niet bij zet. Je kan het altijd nog navragen, als je het wilt weten. Ook bij onweer in Nederland wordt er vaak gepost of het ergens onweert en dat verschilt ook erg per locatie.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
of gewoon elkaar in waarde laten
gewoon ff inlezen en nadenken voor je wat post...
niet gelijk happen als iemand wat vraagt...
of nieuwkomers bashen...
een andere nog dan dat google kaartje toch?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:25 schreef -CRASH- het volgende:
Er was ooit eens een kaart waar de locatie van iedere user opstond
Zou best kunnen...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
een andere nog dan dat google kaartje toch?
Dit zou kunnen, ik heb random topics genomen en dit is de eerste kaart die ik tegenkwam in de OP.quote:
Ik bedoelde ook niet jou maar gewoon ff het algemeen...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik was niet serieus, mij maakt het niet uit waar iemand vandaag komt, of hij/zij het er wel of niet bij zet. Je kan het altijd nog navragen, als je het wilt weten. Ook bij onweer in Nederland wordt er vaak gepost of het ergens onweert en dat verschilt ook erg per locatie.
Ik dacht meer aanquote:
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan
"De atmosfeer staat op ontploffen #606 Bulgaren die boffen, Hollanders die ploffen"
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan
"De atmosfeer staat op ontploffen #606 Bulgaren die boffen, Hollanders die ploffen"
Den dezequote:
Hoge druk gebiedquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:31 schreef wolfrolf het volgende:
Hier op de plee is de atmosfeer explosief dodelijk nu
Godsamme Rolf, kun je die updates niet gewoon op Twitter laten?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:31 schreef wolfrolf het volgende:
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:31 schreef wolfrolf het volgende:
Afkorten naar DASOO, dan past er meer tekst achterquote:
Nee dat verziekt het topicreeks-overzichtje-mooi-staaltje-kunst-staatleuk-toppieoverzichtquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:34 schreef minthy het volgende:
[..]
Afkorten naar DASOO, dan past er meer tekst achter
Hoe voeg ik mij toe?quote:
Ach man, raak toch ingesnildquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee dat verziekt het topicreeks-overzichtje-mooi-staaltje-kunst-staatleuk-toppieoverzicht
Volgens mij kun je gewoon je plaatsnaam noemen in dit topic?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Hoe voeg ik mij toe?En maar even mn coordinaten opzoeken. Geen gezeik meer dan
Komende zondag kom ik je even opzoeken, moet in Bad Honnef zijnquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij kun je gewoon je plaatsnaam noemen in dit topic?
Ik woon zelf in Bonn, Duitsland, ik heb er ook geen problemen mee als ik toegevoegd wordt.
Of je user icon met plaatsnaam in de OPquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij kun je gewoon je plaatsnaam noemen in dit topic?
Ik woon zelf in Bonn, Duitsland, ik heb er ook geen problemen mee als ik toegevoegd wordt.
Dat is het beste jaquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:42 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Of je user icon met plaatsnaam in de OP
Dan is het in 1 oogopslag te zien.
Ah, dan vlucht ik richting Frankfurt.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:42 schreef knep het volgende:
[..]
Komende zondag kom ik je even opzoeken, moet in Bad Honnef zijn.
Mwa we volgen je wel via een trackerquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is het beste ja
maar goed, er valt nu te zien waar ik mij bevind. Wel jammer dat ik iedere keer wanneer ik ergens anders ben dan thuis mijn locatie dien te veranderen
Dven moet gewoon hele dag met een enkelband rondlopen.quote:
Ik stel voor dat iedere DASOO'er gewoon gechipt wordt.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dven moet gewoon hele dag met een enkelband rondlopen.
I'm outta here!!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik stel voor dat iedere DASOO'er gewoon gechipt wordt.
mag fruts ff doen, zit mobiel en mobiel editten is KUTquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:43 schreef INViCTuS het volgende:
Klonk, pas anders even de OP aan met de foto's/plaatjeser staan er nog 2 tussen die Quuensday gerelateerd zijn.
Toch niet vanuit het buitenland hequote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:49 schreef Klonk het volgende:
[..]
mag fruts ff doen, zit mobiel en mobiel editten is KUT
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ah, dan vlucht ik richting Frankfurt.
Ben ik alquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:49 schreef minthy het volgende:
[..]
I'm outta here!!![]()
Dat gaat me te ver...
Je kan ook gewoon lid worden van de Facebookgroep, dan weet je ook waar iedereen exact woont. Einde reclame.
Weet ik, ik heb een olifantengeheugenquote:
Er is nog 2 andere mogelijkheden...quote:
Prima, ik zit daar prachtig in de velden en bossenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:00 schreef Nattekat het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)spn=2.917094,7.13562
Ziet er al aardig uit, toch?
Ik sta er niet opquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:00 schreef Nattekat het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)spn=2.917094,7.13562
Ziet er al aardig uit, toch?
Ik vind het niet zo erg dat mensen weten waar ik verblijf. Ik vind het irritanter om het steeds te moeten herhalenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:08 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Er is nog 2 andere mogelijkheden...
maar dan kan iedereen op FOK! het zien.
1. boven je user icoon
2. onder in je signature
Discriminatiequote:
In het vorig topic stonden de stadtskaarten er zelfs bijquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je wat specifieker bent waar je woont voeg ik je wel toe
Dit is een fictief profiel. Fysieke afspraken zijn niet mogelijk.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je wat specifieker bent waar je woont voeg ik je wel toe
Je bent een bosbewoner?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit is een fictief profiel. Fysieke afspraken zijn niet mogelijk.
Fictief gevestigd te : 43.08594,25.617256
Tot 18:00 ben ik nog daar, dus als je koffie wilt.quote:
Veel exacter dan 43.086661,25.648128 kan ik niet zijnquote:
Ga jij nou maar foto's van je hondje makenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Veel exacter dan 43.086661,25.648128 kan ik niet zijn
Je zegt waar je woont hier en ik voeg je toequote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:44 schreef Fredo55 het volgende:
Ja hoe zet ik mezelf op de kaart?
Tholen,Zeeland
Dordrechtquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zegt waar je woont hier en ik voeg je toe
Je staat erbij
Kampvuurtje op de middenstip van het voetbalveldquote:
het is trouwens sararaatsquote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kampvuurtje op de middenstip van het voetbalveld
Ik heb een instelling kunnen veranderen; iedereen kan nu de kaart aanpassen
zet mij maar bovenop station Amsterdam Lelylaan (ik kan de omroepberichten horen met gunstige wind en raam openquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zegt waar je woont hier en ik voeg je toe
Je staat erbij
UHhhhh...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:34 schreef Nattekat het volgende:
Wie woont er in Venlo? Is niet helemaal goed gegaan denk ik.
[ afbeelding ]
Het zuid-westen gaat de meeste regen krijgen lijkt erop
hij is volquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik kan niet meer posten in het vorige topic dus dan maar zo:
Sorry jong, maar echt...quote:
15km ten NO van Zwolle ligt in Duitsland? Ik heb echt een slechte topografische kennisquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wij mogen hier ook niet meer posten, we vallen onder Duitsland toch?
Daarom voelde ik me ook zo aangesprokenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wij mogen hier ook niet meer posten, we vallen onder Duitsland toch?
Plant mij maar rechts naast Totoquote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:39 schreef Toto69 het volgende:
Mag ik ook op de kaart? Plant me maar ergens in de buurt van Hengelo, Twente.
Heb je dat aangevraagd bij de gemeentequote:
Klonk is opeens van de kaart verdwenen..quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:37 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij heeft iemand met het kaartje zitten kloten
Zet hem maar weer op privé aanpassen.
Dag begon hier zwaar bewolkt en eindigde best aardig.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat een rare dag dit..gister zulk lekker weer en vandaag...
Staat er gewoon nog inquote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Klonk is opeens van de kaart verdwenen..
Hij staat nu in dresden.
Dit is zo ook niks als iedereen in de kaart kan komen.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Klonk is opeens van de kaart verdwenen..
Hij staat nu in dresden.
Dit is zo ook niks als iedereen in de kaart kan komen.
Hij staat nu weer bij venlo.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Staat er gewoon nog in
Ik kan ook moeilijk inschatten wie er allemaal wel en niet posten hier, er zijn slechts een paar users die echt regelmatig hier komen en die ik gelijk herken.
Hey wandelaarquote:
belangrijk verschil, heel belangrijkquote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:58 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hij staat nu weer bij venlo.
Maar hij hoort orgineel in belfeld
Thnx. Ik ben best precies neergeplantquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:01 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)spn=2.886788,7.13562
ik fietsquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hey wandelaar
Hoe was het weer in dresden
een eeuwen oude strijd tussen noord en zuidquote:
Neen, storing komt te laat helaas.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:16 schreef INViCTuS het volgende:
Morgenochtend wellicht pittige buien
http://www.weer.nl/weer-i(...)e/pittige_buien.html
uitgevochten om een grens in een slootje, loopt de grens door het slootje of op een van beide oeversquote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:04 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
een eeuwen oude strijd tussen noord en zuid
ik sta er niet meer op...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:01 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Coke nie zie ik...quote:
Ik ben niet verhuisdquote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:41 schreef Nattekat het volgende:
Het is een nieuw kaartje die iets meer up-to-date is
De vorige werd vast niet meer bijgehouden en bevat veel users die hier niet meer langs komen.quote:
Jij zit helemaal over me heen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:01 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
quote:
Dit is de nieuwe kaart. Waar is de oude kaart? Die had veel meer icoontjes.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:01 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Van users die niet meer in dit topic komenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:32 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit is de nieuwe kaart. Waar is de oude kaart? Die had veel meer icoontjes.
Gemiddelde temperatuur voor mei is 2013quote:
Normale temperatuurwaarden in deze periodequote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:04 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Gemiddelde temperatuur voor mei is 2013
is 13,4.
Dus die 10 graden kouder is overdreven.
Zal wel liggen bij wie z'n weerstatistiekenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:06 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Normale temperatuurwaarden in deze periode
Gemiddelde temperatuur voor vandaag: 13,1 °C
Maximale temperatuur voor vandaag: 18,2 °C
Minimale temperatuur voor vandaag: 7,4 °C
Laagst gemeten temperatuur -1,9 °C op 11 mei 1953
Hoogst gemeten temperatuur 30,3 °C op 11 mei 1998
Het is hier 8.2 graden om 14:00
Ergo, 10 graden kouder dan normaal.
Je had niet zover weg hoeven te gaan.quote:
vraag me ook af waarom ik hier ben. Maar goed soms moet je naar je vrouw luisteren en als die naar Maastricht wil dan gaan we naar Maastrichtquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:48 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Je had niet zover weg hoeven te gaan.
Hier schijnt de zon ook vol op
Je hebt mijn medelevenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:49 schreef Klonk het volgende:
[..]
vraag me ook af waarom ik hier ben. Maar goed soms moet je naar je vrouw luisteren en als die naar Maastricht wil dan gaan we naar Maastricht
Het is hier nu eindelijk droog. (zie kaartje voor exacte locatie op de 500m nauwkeurigquote:
Kans is er wel inderdaad:quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:49 schreef kermit71 het volgende:
Hier (omg. IJsselstein UT) regent het ook bakken uit de hemel, maar geen onweer. Misschien komt er nog wat aan uit Engeland.
Kaartje staat niet in de OP volgens mij, waar zit je?quote:Op zondag 12 mei 2013 00:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is hier nu eindelijk droog. (zie kaartje voor exacte locatie op de 500m nauwkeurig)
Er worden nog wat provincies gemist, daar moet iets aan gedaan worden. Sowieso moet er natuurlijk ook nog een brug naar Bulgarije komenquote:Op zondag 12 mei 2013 00:23 schreef Nattekat het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)004dc5b74944b5253e5a
Bij dat plaatje van een roze ster.
Stortweer? De trein had vertraging, arriveert nu in Zeeland, hier gaan over een klein uurtje de sluizen open. De 2m temperatuur is helaas te koud om het tot onweer te laten komen.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:35 schreef Djeez het volgende:
Viel meer dan 100% mee vandaag. Was kutweer voorspeld, vooral hier in het Noorden, maar het was droog en bij tijde zelfs zonnig! Wel koud, maar je kunt ook niet alles hebben natuurlijk
Is dat een stationquote:
Je hebt je plaats nooit doorgegevenquote:Op maandag 13 mei 2013 11:57 schreef INViCTuS het volgende:
Wie kan die kaart aanpassen eigenlijk? Volgens mij ben ik er nog niet tussen gezet...
Op mijn voetbalclub...waar staat die? Mijn plaats staat al jaren in mijn onderschriftquote:Op maandag 13 mei 2013 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt je plaats nooit doorgegeven
Je staat op je voetbalclub
Het is zeker net die ander?quote:Op maandag 13 mei 2013 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op mijn voetbalclub? Mijn plaats staat al jaren in mijn onderschrift
Nee, volgens mij klopt het. Ik woon in Zutphenquote:
Ja hoi, ik mag wel boven Tilburgquote:Op maandag 13 mei 2013 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt je plaats nooit doorgegeven
Je staat op je voetbalclub
Hou woensdag/donderdag maar in de gatenquote:Op maandag 13 mei 2013 07:07 schreef Resistor het volgende:
Ik ben iemand die van extremen houdt.
Zon of regen.
Maar niet dit druilerige weer
En het weekendquote:Op maandag 13 mei 2013 13:59 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hou woensdag/donderdag maar in de gaten
quote:
Het weekend lijkt te koud te wordenquote:
Landelijk of regionaal...quote:Op maandag 13 mei 2013 14:07 schreef alors het volgende:
Waarom geeft de pluim nog steeds 18+ aan voor woensdag, vrijdag en zaterdag, terwijl alle weerberichten op een graad of 14 staan?
Pluim voor Noord-Oost en de weerberichten van o.a. mijn telefoon (lokaal dus) en Omrop Fryslan.quote:
Vrijdag 13 en Zaterdag lijkt de koudste dag te worden met 9 graden (aldus buienradar)quote:Op maandag 13 mei 2013 14:10 schreef alors het volgende:
[..]
Pluim voor Noord-Oost en de weerberichten van o.a. mijn telefoon (lokaal dus) en Omrop Fryslan.
Ja maar dat strookt totaal niet met dit:quote:Op maandag 13 mei 2013 14:16 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Vrijdag 13 en Zaterdag lijkt de koudste dag te worden met 9 graden (aldus buienradar)
Tis een run van 02:00 afgelopen nacht.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:20 schreef alors het volgende:
[..]
Ja maar dat strookt totaal niet met dit:
[ afbeelding ]
Hoe kan dat? Hoe kan dit model nog steeds die hoge temperaturen voorspellen terwijl er al een grote zekerheid is dat dat niet gaat gebeuren?
Die pluim geeft echt al tijden voor die dagen deze temperaturen aan, het is geen eenmalige uitschieter. En het weerbericht was al voor de run van 2 uur heel anders dan de pluim aangeeft.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:35 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Tis een run van 02:00 afgelopen nacht.
Er zullen ondertussen wel weer meerdere runs
zijn gemaakt. Die weer ander temperaturen laten zien.
Winterjas, die heb ik al tien jaar niet meer aan. Een vest is genoeg!quote:Op maandag 13 mei 2013 19:26 schreef Djeez het volgende:
Dit weekend barbecueën in België. En daar wordt het ook maar een graad of 14. Trek gewoon mijn winterjas weer aan. En dan moet de schaapscheerderskou nog komen...
Pffff ik moet dan een coopertest lopenquote:Op maandag 13 mei 2013 21:54 schreef INViCTuS het volgende:
Zaterdag zou het wel eens heel erg nat kunnen worden. Nog een aantal dagen te gaan maar dit is niet de eerste run dat veel regen voorspelt voor die dag...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is in grote delen van het land 40-80mm neerslag. We zullen zien de komende dagen...;)
Eindelijk in het westen, maar weer te noordelijk. Kan iemand het bliksemschild boven de duinen uitzetten hier?quote:Op maandag 13 mei 2013 22:21 schreef aloa het volgende:
Onweer hier in Harlingen. Paar flinke klappen gehad en nog steeds gerommel
Bui activeerde precies boven de Waddenzee en het IJsselmeer.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eindelijk in het westen, maar weer te noordelijk. Kan iemand het bliksemschild boven de duinen uitzetten hier?
Doe dan t-shirt + vest. Snap niks van die jassenmanie hoor.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:12 schreef Nattekat het volgende:
Wat is het toch verschrikkelijk koud, ik zal al bijna met een vest in een winterjas rondlopen, ipv een t-shirt met een winterjas nu
Iets zuidelijker is nu ook iets aan het ontstaanquote:Op maandag 13 mei 2013 22:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eindelijk in het westen, maar weer te noordelijk. Kan iemand het bliksemschild boven de duinen uitzetten hier?
da's eigenlijk na EEN iets te mooie dag hier in NL,.. maar da's nu nieteens t gevalquote:Op maandag 13 mei 2013 23:46 schreef alors het volgende:
Onweer. Dat mag alleen als het 5 dagen mooi weer is geweest.
't beweegt wel mooi naar t oostenquote:
Ja, maar ik hoef het niet! Je mag het gratis halen als het hier isquote:
Rond 2u komt er wat bij je langsquote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:33 schreef minthy het volgende:
Even serieus; toch niet in het noord-oosten? Ik wil een goede nacht!
Hard blazen op die kaarsjesquote:
Er komt geen taart in huis vandaag, ik vier het niet. Eerst school wat verder af hebben. Ik kan zeurende mensen goed verdragen de laatste tijd, ook nee-zeggen gaat me goed afquote:
Ben je jarig?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:40 schreef minthy het volgende:
[..]
Er komt geen taart in huis vandaag, ik vier het niet. Eerst school wat verder af hebben. Ik kan zeurende mensen goed verdragen de laatste tijd, ook nee-zeggen gaat me goed af
Om maar een willekeurige tweet uit het verleden te pakkentwitter:
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 07:15 schreef Resistor het volgende:
En dan gaan we nootweer krijgen (met hagelstenen zo groot als walnoten), met heel veel regn.Om maar een willekeurige tweet uit het verleden te pakkentwitter:
http://www.omroepbrabant.(...)ag+in+Nederland.aspxquote:MeteoConsult: 'Waterbom valt zaterdag in Nederland'
Laatst gewijzigd: dinsdag 14 mei 2013 - 10:41 | Auteur: Yoeri Nijs
Worden wij getroffen door de waterbom?
EINDHOVEN - Een flinke bak water. Dat is de weersvoorspelling van Meteo Consult voor aankomend weekend. Een weerman heeft het zelfs over een 'waterbom' die in het hele land kan vallen.
De 'bom' valt waarschijnlijk zaterdag, zo blijkt uit de berekeningen. "Wij spreken van een waterbom als er vele tientallen millimeters regen worden verwacht. De regen valt op één plek, in dit geval precies boven Nederland", zegt weerman Tom van der Spek tegen Omroep Brabant.
Maar het is nog niet nodig om de paraplu's en poncho's uit de kast te trekken, want Van der Spek houdt nog een slag om de arm. De berekeningen zijn vroeg gedaan en kunnen door verschillende oorzaken worden bijgesteld. "Het kan zijn dat de bom op een andere plek valt."
ik keek even snel op wetteronline.de maar waar kun je zo'n model vinden? ik zoek er eentje voor zondagquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:14 schreef INViCTuS het volgende:
Voor zaterdag is de nieuwe run iets gunstiger voor de delen van Nederland boven de grote rivieren. Iets minder nat, maar niet droog.
[ afbeelding ]
Het lijkt gewoon op een kwestie van timing aan te komen waar precies veel- of minder neerslag zal gaan vallen. Ik denk wel dat het nat wordt....mooi knake voor de festivalgangers in Nijmegen of elders
Profiwetter --> modellequote:Op dinsdag 14 mei 2013 16:31 schreef jakosi het volgende:
[..]
ik keek even snel op wetteronline.de maar waar kun je zo'n model vinden? ik zoek er eentje voor zondag
dr is wel genoeg gevallen nuquote:Op woensdag 15 mei 2013 01:19 schreef minthy het volgende:
Niet zo zaniken, regen is goed voor de plantjes!![]()
En verder is het ook prima te pruimen
Ja waar is die oostenwind nu he?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Verdomme 29 graden in MoskouHeb vrienden wonen daar die net weer weg zijn van een bezoek hier. Sindsdien alleen maar regen hier
Dat dan weer wel en m'n groente groeit dan ook als kool. Wel heeft de tuin ook warmte en zon nodig en dat is wel een beetje schaars.quote:Op woensdag 15 mei 2013 01:19 schreef minthy het volgende:
Niet zo zaniken, regen is goed voor de plantjes!![]()
En verder is het ook prima te pruimen
Tief op!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:13 schreef Snowsquall het volgende:
ach......cheer up!! Over 7 mnd is het weer winter![]()
De hele f*cking winter teistert die oostenwind ons en nu laat hij het gewoon afwetenquote:
Hey, daar hebben we 1998 weer.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:29 schreef Djeez het volgende:
Wat een schijtweer! Dit jaar zal 1998 zeker doen verbleken, wordt het natste en koudste jaar ooit
Dat jaar herinner i me als volledig uk qua weer. 150 km op de brommer naar Terschelling, om daar een week te zuipen in een tentje op de Appelhof. Geen strand gezien toen, alleen maar regenquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:49 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Hey, daar hebben we 1998 weer.
Die was best wel warm, mei was toen zelfs een volwaardige zomermaand.
Wel veel regen in 1998.
En vandaag: de zon laat zich hier weer zien.
Was het maar waterballonnetjes-weer ipv waterbom-weerquote:
hoop hetquote:
Voorpagina dagblad van het Noordenquote:
100mm/24h?quote:
Zoiets als september 1998 in het westland.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
100mm/24h?
Zo niet dan geen waterbom
quote:Slecht nieuws voor mensen die er lekker op uit willen met Pinksteren. De weermodellen houden rekening met een 'waterbom'.
Bij een waterbom valt er in één etmaal heel veel regen, zegt RTL-weervrouw Margot Ribberink.
5 emmers per vierkante meter
"Dat betekent zo'n 50 millimeter in 24 uur, 5 emmers water per vierkante meter."
Maar het kan ook anders uitpakken. "Het gaat om de timing", zegt Ribberink. "De zone van extreme en langdurige regenval ligt nu boven de Ardennen en de Eifel. Volgens de nieuwste modellen valt de 'waterbom' in onze omgeving. Maar dat kan ook België of Duitsland worden."
RTL-weervrouw Margot Ribberink:"Alles draait om de timing. De regen kan ook vooral in de nacht vallen."
Overdag droog?
"Het lijkt er nu op dat de regen in Nederland in de nacht van vrijdag op zaterdag valt. Dat zou betekenen dat het zaterdag overdag grotendeels droog blijft." De weermodellen worden steeds beter, maar hoe dichterbij we kijken, hoe nauwkeuriger ze worden.
Bij een wisselvallig weerbeeld kan het alle kanten op, waarschuwt Ribberink. "Vandaag blijkt het ook heel erg mee te vallen. De regen trok snel weg naar het oosten. Dat front komt morgen weer terug en brengt dan veel regen mee. Er kan op de lijn Limburg - IJsselmeer zo 15 millimeter vallen."
Leuk, die subtiele verschillen...quote:Het wisselvallige weer dat met Pinksteren verwacht wordt past in dit beeld dat we deze lente vaker gezien hebben; een groot lagedrukgebied boven het Europese continent en hogedruk ten noord(oosten) van ons land. Door subtiele verschillen in de ligging van de weersystemen ten opzichte van eerder deze lente is het in Oost-Europa nu echter zeer warm voor de tijd van het jaar.
Wel als je in noordoost Europa woontquote:
Ik stop mn regenbroek maar vast in mn tasquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:36 schreef aloa het volgende:
De meeste regen valt donderdag ( eind van de middag) en donderdagavond.
[ afbeelding ]
Staat nog helemaal niet vast waar al die regen gaat vallen. We houden het hier zeker niet droog maar in de middag en avond lijkt het nu wel droger te zijn dan eerst werd gedacht. Tot en met dinsdag zit er nog altijd 30-60 mm in de verwachtingquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Die regenbom is nu voor België en misschien een stukje Limburg.
Dat kan ja..quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Staat nog helemaal niet vast waar al die regen gaat vallen. We houden het hier zeker niet droog maar in de middag en avond lijkt het nu wel droger te zijn dan eerst werd gedacht. Tot en met dinsdag zit er nog altijd 30-60 mm in de verwachting
Hier in het oosten wordt de meeste neerslag pas in de middag en avond verwacht. Pak 'm beet tussen 15 en 21 uurquote:Op donderdag 16 mei 2013 10:53 schreef MaLo het volgende:
De regen trekt hier (Twente) mooi langs, nog geen drup te zien. Verwachting is op weer.nl ook al bijgesteld van 10 mm naar 4 mm.
Voor zaterdag wordt er wel 20 mm voorspeld
Ah, dag tennisles om 19:00 uur danquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier in het oosten wordt de meeste neerslag pas in de middag en avond verwacht. Pak 'm beet tussen 15 en 21 uur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |