abonnement Unibet Coolblue
pi_126760657
Wauw! Dit vond ik een mooie film!
In het begin van de ontmoeting van die twee dacht ik, o jee dit is te mooi om waar te zijn
hier komt ellende van... en die kwam er dus ook. Ik zat echt tot het laatste moment in spanning :@

Wie nu denkt oh.. dat is dan zeker zo'n romantische wijvenfilm.. Nee dat is het niet :+
oke, een beetje romantiek zit er wel in...


Frankrijk
Drama
110 minuten

geregisseerd door Cédric Kahn
met Guillaume Canet, Leïla Bekhti en Slimane Ketthabi

De kok Yann en serveerster Nadia, moeder van een negenjarige, besluiten een groot risico te nemen met de aankoop van een restaurant. Ze hebben voldoende talent, geestdrift en liefde om het geheel te doen slagen, alleen financieel hebben ze hulp van buitenaf nodig. Het aanbod van leningen overweldigt hen zodanig dat het ze duizelt voor de ogen. Nadia neemt uiteindelijk een baan aan in Canada die hen enige financiële zekerheid geeft. Yann blijft achter om het restaurant tot een succes te maken. Samen met het kind ziet Yann een oneindige rij van schuldeisers aan zich voorbij trekken. Daarbij opgeteld komt een systeem dat zich niets van hun problemen aantrekt en de dagelijkse sleur waar ook niet aan te ontkomen valt.

http://www.moviemeter.nl/film/79058

[ Bericht 11% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 20-05-2013 12:42:43 ]
pi_126775355
The fantastic Mr Fox. 7,5 / 10

Ontzettend geestig en leuk geanimeerd. Het is jammer dat je direct alle stemmen van de bosdieren kan herkennen, maar gelukkig was ik dat na een tijdje vergeten.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:15:27 #154
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_126788245
Zaterdag met vriendinlief op tv gekeken:

The Hangover
Intussen al heel vaak gezien maar ik blijf het nog steeds één van de beste en meest originele comedy`s van de afgelopen jaren vinden.
Ook al weet je precies wat gaat gebeuren, ik lig nog steeds in een deuk en die herkenbare elementen zijn nog steeds geweldig. Elke keer opnieuw genieten met The Wolfpack.
Laat deel 3 maar komen!

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,7/10

En vandaag:
Bande à Part (Band of Outsiders)
Godard op z`n meest toegankelijkst is een film zoals die waar hij zelf het meest gek op is, een echte gangster film.
Het is lichte kost maar toch is er, uiteraard, absoluut de hand van de Meester te zien. In de manier waarop het is gefilmd, in de dialogen en in de voice-over.
Criterion`s blu-ray uitgave van de 2010 Gaumont restauratie is uitmuntend, zeker een verbetering ten opzichte van hun dvd.
Het zal nooit m`n favoriete Godard film worden maar wil je een begin maken met zijn werk dan zou ik met Bande à Part en A Bout de Souffle beginnen.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

36 Quai des Orfèvres
Frans politie drama dat ongeveer alles bevat wat een goede politie film moet hebben: een sterk script, geweldig acteerwerk van de hele cast (en in het bijzonder van hoofdrolspelers Daniel Auteuil en Gerard Depardieu) en genoeg spanning om tot het einde geboeid te blijven.
Toch had wat minder cliché`s de film goed gedaan. Hoewel het spannend blijft, kun je de uitkomst van het verhaal al ver van te voren zien aankomen. Ook de personages zijn wat cliché en de almaar aanhoudende muziek werkt heel af en toe wel op de zenuwen.
Zonder die minpunten was het echt een topfilm geweest, nu is het "slechts" een heel sterke.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,2/10
pi_126791546
LOVE IS ALL YOU NEED



Een hele mooie film, en echt een aanrader om te zien!!
Vind de film juist best orgineel, en zeker niet cliche...
Het verhaal zit erg leuk in elkaar, en ook de muziek en de omgeving/beelden zijn erg mooi in de film.. Ook het acteerwerk is erg goed..
Het is alleen jammer, en dat is het enige wat de film remt om echt een ''topper'' te worden is dat hij in het middenstuk een beetje inzakt en ''standaard'' word...
want de film begint sterk, en dan krijg je even een iets ''redelijk'' stuk.. en dan volgt een erg sterk stuk en een supersterk eind..
Dus dat is jammer!
Maar ik bleef op het eind wel met een WOW gevoel zitten...
aanrader dus
7.5 (8.5 als het middenstuk ''beter'' was geweest)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 12:32:03 #156
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_126805389
Olympus has fallen

Een soort Die hard film maar dan overgoten door Amerikaans patriottisme van den bovenste plank.

De aktie was wel aardig verder.

een 7 voor de aktie.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_126817614
A Simple Plan (1998)



Drie mannen (2 broers en een vriend van) vinden een gecrashte vliegtuigje in een bos. Het is winter en er ligt veel sneeuw. In het vliegtuigje vinden ze een grote tas met 4,4 miljoen dollar in 100 dollar biljetten. Ze besluiten het voor hun zelf te houden met alle gevolgen van dien.

Beetje 'Fargo' achtige setting. Goed verhaal en uitstekend geacteerd.

IMDB: 7.5
Ik: 8
Veni, vidi, vodka.
pi_126820022
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:04 schreef casper019 het volgende:

[..]

nee heb jij em zelf gezien? zeker had ik wel wat verwachtingen maar desondanks dat viel de film tegen
Heb hem nu trouwens bekeken.
En ik vond het "Awesome".

I love it when a girl start to fight back ..... _O_
En ohw ja, de bestuurbare Iron Mans was de SHIT.....

En ohw ja, die witte Audi..... :@
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:34:57 #159
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126820523
quote:
99s.gif Op zondag 19 mei 2013 19:16 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja hoor gewoon kijken, er wordt weer gechainsawed.
maar eng was hij, zoals je zelf ook zegt, totaal niet. Stuk minder dan de remake van 10 jaar geleden en zelfs de prequel daarop.

A Good Day to Die Hard

Al genoeg over gezegd maar wil toch even kwijt dat het als losse hersenloze actiefilm nog wel weg te kijken valt maar het punt is dat hier John jippiekajee McClane, dé actieheld van de laatste 20 jaar, de hoofdrol speelt. Zijn sarcastische opmerkingen zijn soms nog wel geinig maar het heeft werkelijk helemaal niets met Die Hard te maken. Tijd om de serie af te sluiten in de stijl van het eerste deel, dat natuurlijk nog steeds met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Maar zelfs deel 2 en 4 zijn nog veel beter dan dit misbaksel. Onbegrijpelijk hoe ze deze reeks hebben verprutst.

5.0
pi_126858933
Branded 2012



In een notendop:

Het idee achter de film is dat marketing en reclame eigenlijk onderdeel uitmaken van een duivels plan om de bevolking lui en passief te houden. Diegene die hier verantwoordelijk voor zijn, menselijk of niet, proberen op deze manier de aarde te overheersen. Misha (Stoppard) doet er alles aan om achter de waarheid te komen en ontketent een hels gevecht.

Eindconclusie:

Aparte film waar te midden van de Russische wereld actrice LeeLee Sobieski erg opvalt zoals in onderstaande clip.


De film zelf is qua verhaallijn en vermaak verwarrend en weinig stimulerend en maakt dat je als kijker op de helft van de film de samenhang en interesse kwijt raakt en je de waanbeelden (special effects) voor lief aanneemt omdat je intussen wel doorhebt waar het omgaat, als je er eerst met een open vizier instapt.

5
/ 10

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2013 15:29:13 ]
pi_126871263
LE PETIT NICOLAS



Wat een ontzettend leuke film!, leuk voor wat jongere kijkers maar zeker ook voor volwassenen!!
De film laat het leven zien vanuit de ogen van een jongetje.. en je hoort zijn gedachtes en je ziet hoe er op die leeftijd gedacht word...
Wat zorgt dat het een hele orginele, en grappige film word... Ik heb de hele film met een lach op mn gezicht gekeken en af en toe ook echt moeten lachen.
Ook het acteer werk is erg sterk,
heerlijke film!! dikke aanrader
8.5
pi_126875232
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 09:25 schreef TLC het volgende:
20 jaar Samson en Gert ; Verrassingsfeest

[ afbeelding ]

*ahum, ahum* voor iedereen die mijn recensie leest ; proficiat, voor iedereen die niet mijn recensie leest ; ook proficiat

:) :)

De afgevaardigde van de minister is samen met een VIP gast in de limousine op weg naar het dorpsplein want daar had hij een groot feest gepland voor 2 inwoners van het dorp ;

Samson en Gert

want die 2 vrinden wonen daar al 20 jaar !!! *O* *O*

Maar amai, de burgemeester en van Leemhuyzen zijn het feest compleet vergeten te organiseren en het moet nog dezelfde dag gebeuren want de afgevaardigde is al onderweg (niet waar ?)
En daarbij krijgen ze hulp van meneer Spaghetti Albertoooooooooo ^O^

In de tussentijd zijn Samson en Gert op weg naar een winkelcentrum om iets leuks te kopen voor Marlene en Bobientje, want Marlene had Gert meegevraagd om naar Parijs te gaan *O* , in plaats van die ene prullenvent van een Jean Louis Michel :r :r :r :r (die trouwens WEL een motor heeft).

Maar mensen, de hectiek, de spanning, de sensatie, de chaos, want wat wil het geval ;

de burgermeester, van Leemhuyzen en Alberto zijn ook onderweg naar datzelfde winkelcentrum om spullen te kopen voor het verrassingsfeest van Samson en Gert :o en zij mogen niks weten, maarja das evident he.

Hoe loopt dit af ???????? :D :D :D

imdb cijfer ; zij kennen de film niet :( :')
mijn cijfer ; kostelijk vermaak, een 7,5

ps. Marleneke is aan het eind van deze film eens te zien !!!!!!!!!!!!!
imdb kent alles!
"Samson en Gert" Het verrassingsfeest (2010)
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:02:42 #163
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_126883257
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:48 schreef casper019 het volgende:
LE PETIT NICOLAS

[ afbeelding ]

Wat een ontzettend leuke film!, leuk voor wat jongere kijkers maar zeker ook voor volwassenen!!
De film laat het leven zien vanuit de ogen van een jongetje.. en je hoort zijn gedachtes en je ziet hoe er op die leeftijd gedacht word...
Wat zorgt dat het een hele orginele, en grappige film word... Ik heb de hele film met een lach op mn gezicht gekeken en af en toe ook echt moeten lachen.
Ook het acteer werk is erg sterk,
heerlijke film!! dikke aanrader
8.5
Naar dat boekje wat we vroeger bij de Frans les moesten lezen? :D

Vanavond gezien:

Hitchcock
Het verhaal achter het maken van Hitch`s grootste succes, Psycho. Hoe komt hij op het verhaal terecht, hoe gaat hij om met de koppige studio bazen en welk effect heeft de productie op zijn persoonlijke leven?
Laten we beginnen met de positieve dingen: ik vond het een genot om al die bekende elementen uit Psycho terug te zien maar belicht vanuit een ander perspectief. Dat was een feest der herkenning, waarin het oog voor detail groot is.
Anthony Hopkins is fantastisch als Hitch met z`n accent en z`n maniertjes, prachtig. Ook Hellen Mirren en Scarlett Johansson als respectievelijk Hitchock`s vrouw en Janet Leigh zijn erg goed.
Natuurlijk zijn er ook minpunten: ook al was het aspect op zich natuurlijk van belang voor het verhaal, ik vond de stukken die betrekking hadden op het privé leven minder spannend en haalde de vaart wat uit het verhaal. Ook de dromen/waanbeelden van Hitchcock met Ed Gein vond ik niet echt wat toevoegen en eigenlijk gewoon afleiden. Dat had niet gehoeven.
Overall is het een aardige film met leuke elementen voor de film fan maar als film in z`n geheel werd er wat mij betreft niet helemaal uitgehaald wat er in zat.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
pi_126888689
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:51 schreef Bronn het volgende:

[..]

Het cijfer wat je aan de film geeft moet je helemaal zelf weten. Over de redenen die je geeft kun je discussiëren.

Waarom is het geen western? Waarom is het relevant bij welk genre het hoort?

Deze film afschrijven op de muziek is toch wel vreemd, deze is -net als in de meeste tarantino films- zeker van voldoende kwaliteit.

O en ik heb 2 kritiekpunten:

1. het wordt niet helemaal duidelijk waarom ze zo'n ingewikkeld plan opzetten om broomhilda te halen, ipv gewoon kopen, behalve dan dat het hierdoor een leukere film wordt.
2.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(ps mijn cijfer is ook een 7)
Voor eerste punt, zie: http://www.huffingtonpost(...)ained_n_2340987.html
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_126890594
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:12 schreef casper019 het volgende:
A GOOD DAY TO DIE HARD

[ afbeelding ]

Een beetje dubbel gevoel over deze film,
als je de film gaat kijken en je verwacht een DIE HARD film dan kom je bedrogen uit..
Als je deze film gaat kijken zonder verwachtingen is het nog een redelijke film..

Wat deze film red en wat het toch aan de ene kant nog een ''redelijk vermakelijke film'' maakt is dat er heel veel snelle actie in de film zit waardoor de film vermaakt... en je niet stil gaat staan bij het vrij slechte verhaal

Maja dan de slechte kant, de film is dus alles behalfe een DIE HARD film, de film mist coole ''one liners'' van bruce, bruce kan nog zeker goed acteren maar in deze film doet ie niets bijzonders, het verhaal klopt voor geen meter
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de film word gewoon ondanks de vele actie nooit spannned

Dusja zoek je een actie film voor een avond dan is ie nog wel te pruimen, zoek je een nieuw deel in de die hard reeks dan laten liggen

5.5
Goeie samenvatting. Ik had geen verwachting, gewoon een eenvoudige film met leuke acties.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:51:19 #166
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_126897138
Iron Man 3

Na de veelal nagatieve berichten van vrienden verwachtte ik weinig maar het viel me achteraf toch nog reuze mee. Het verhaal is een beetje warrig en niet altijd even logisch, de humor is soms wat overdreven aanwezig, het gevolg van dat geknoei met DNA vond ik te slecht en de mandarin was een ontzettende afknapper (heel erg jammer, had graag een badguy als in de Batman films gezien) maar de ruim 2 uur vlogen toch voorbij zonder dat ik me echt irriteerde aan de minpuntjes en als popcorn blockbuster was dit 3de deel in ieder geval vermakelijker dan deel 2. Grootste verrassing was trouwens dat Jon Favreau zo dik geworden is :+

7.5

Side Effects

Een depressieve vrouw(Rooney Mara) vermoordt in haar slaap haar pas vrijgekomen man en de psychiater(Jude Law) die het nieuwe medicijn voorgeschreven heeft krijgt het voor z'n kiezen. Aardige psychologische thriller van Steven Soderbergh met een uitstekende cast waarin vooral Mara en Law het behoorlijk doen. Hoewel het best iets spannender mocht zijn heb ik me uitstekend vermaakt hoewel ik het laatste half uur niet het sterkste deel van de film vond.

7.7
pi_126897237
Ook The Place Beyond the Pines gezien, eerste stuk was goed te pruimen, 2e deel vond ik heel stuk minder, en het end zelfs slecht, een mager zesje zou ik zeggen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_126909102
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:54 schreef raptorix het volgende:
Ook The Place Beyond the Pines gezien, eerste stuk was goed te pruimen, 2e deel vond ik heel stuk minder, en het end zelfs slecht, een mager zesje zou ik zeggen.
Hier kan ik het wel mee eens zijn.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_126929096
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:48 schreef casper019 het volgende:
LE PETIT NICOLAS

[ afbeelding ]

Wat een ontzettend leuke film!, leuk voor wat jongere kijkers maar zeker ook voor volwassenen!!
De film laat het leven zien vanuit de ogen van een jongetje.. en je hoort zijn gedachtes en je ziet hoe er op die leeftijd gedacht word...
Wat zorgt dat het een hele orginele, en grappige film word... Ik heb de hele film met een lach op mn gezicht gekeken en af en toe ook echt moeten lachen.
Ook het acteer werk is erg sterk,
heerlijke film!! dikke aanrader
8.5
Gezien, bedankt voor de tip, een zonnig en grappige film, feel good eerste klas.

^O^ Een 8 van mij
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_126930044
SNITCH



Hoewel toen ik ging kijken ik een hele ander soort film had verwacht, omdat als ik een film met Dwayne Johnson in de hoofdrol ga kijken dan verwacht ik een film met een overdosis aan actie en geweld en dat was deze film niet.
Maar teleurgesteld in de film ben ik zeker niet!, ik heb me prima vermaakt met de film.. Het is een thriller/drama met op t eind wat actie. En heb me prima vermaakt met de film, de film is geen topfilm... maar wel een leuke en vermakelijk film om te zien. De film begint vlot en er zit een lekkere vaart in de film. Ook het acteerwerk is prima.
Gewoon een leuke doordeweekse film
7
  vrijdag 24 mei 2013 @ 01:05:42 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_126934751
The Broken Circle Breakdown (2012) - IMDb
Mooie Belgische film over een banjo in een Bluegrassband spelende man en tattooshop meisje. Krijgen relatie, krijgen kind.
Alles gelukkig totdat kind ziek en dood gaat en daarna komt hun relatie onder druk te staan en elk van hun verwerkt dat op een eigen manier.
Mooie beelden, voor de liefhebbers van bluegrass mooie muziek en soms heel emotioneel.

IMDb: 7,6
Ik: mee eens
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_127001626
Fast & Furious 6 (2013) - IMDb



Niet zo goed als deel 5, maar zeker net zo vet! ^O^
Het verhaal is hier en daar een beetje verwarrend en sommige liefdes/dialoog scènes zijn een beetje slecht. Maar de actie, de achtervolgingen, de gevechten en de verwoestingen zijn hardstikke vet _O_ (dit is natuurlijk ook waarvoor je bent gekomen, mag ik hopen).
Om The Rock en Vin Diesel samen slechterikken in elkaar te zien slaan is erg vermakelijk (je kan de testosteron gewoon van het scherm zien komen)!
Je denkt vaak bij films van hey dit soort stunts heb ik al eerder gezien, maar Fast & Furious bewijst weer dat je steeds weer nieuwe dingen kan bedenken om het publiek te verbazen!
SPOILER: Voor als je Tokyo Drift niet hebt gezien
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfer: 7,5
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:47:33 #173
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_127005153



MANIAC

Godvercrisis zeg. Ik heb veel horrors gezien en hak 'n slash of serial killers doen me vaak weinig weer, maar deze had een grimmig sfeertje en een onderhuidse spanning. ook door de manier van filmen, waardoor je jezelf een beetje een zieke voyeur voelt. Nice remake! (origineel niet gezien)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator zaterdag 25 mei 2013 @ 23:56:03 #174
42184 crew  DaMart
pi_127008195


House at the end of the street

Elissa en haar moeder zijn net verhuisd. In het huis ernaast heeft een jong meisje haar ouders vermoord. Haar broer Ryan heeft dit overleefd en woont nu in het huis. Elissa raakt bevriend met hem, maar komt erachter dat het verhaal van de moord nog niet voorbij is.


De film wordt aangekondigd als een horror of thriller, maar beide is het eigenlijk net niet. Het eerste uur van de film kent weliswaar een paar momenten waarop het spannend zou kunnen worden, maar dat wordt altijd net in de kiem gesmoord. Dat uur is duidelijk bedoeld om de climax op te bouwen, maar helaas valt die ook wat tegen. Veel clichés en voorspelbare momenten, waardoor de echte spanning niet echt wil doorbreken.

Het flinterdunne verhaal wordt gelukkig nog enigszins gecompenseerd door goed acteerwerk van de hoofdpersonen, maar meer dan vermakelijk om een keer te hebben gezien, vond ik de film niet echt.

Daarom een 5.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 26 mei 2013 @ 01:41:09 #175
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_127011275
Warm Bodies (2013) - IMDb



Zombie leert levend meisje kennen, Zombie wordt verliefd met vergaande gevolgen.

Ja....een twilight ripoff, dat dacht ik ook al die tijd.
Zal wel weer een erg slechte film zijn, te romantisch, te gek voor woorden.

Maar het verraste me, ik heb echt genoten van deze film.
Je moet er echter niet in gaan met de standaard zombie film.

Dit is een verrassing eerlijk gezegd, had me erop voorbereid om deze te kijken en lekker uit te lachen en dan een review te schrijven van een cijfer 2.
Maar nee, in het begin erg grappig, en een blik in de geest van een zombie.
Maar deze film heeft me de hele tijd geboeid tot aan het einde.

Het is nieuw....gedurfd en het werkt.

imdb: 7.1
Ikke: 8.0
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_127014464
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:47 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]


MANIAC

Godvercrisis zeg. Ik heb veel horrors gezien en hak 'n slash of serial killers doen me vaak weinig weer, maar deze had een grimmig sfeertje en een onderhuidse spanning. ook door de manier van filmen, waardoor je jezelf een beetje een zieke voyeur voelt. Nice remake! (origineel niet gezien)
Elijah Wood. :D *adds to watchlist*
pi_127014510
Hij is Jim (Dominic Purcell), een hardwerkende bewaker voor een geldtransport bedrijf die het slachtoffer geworden is van de roofzuchtige investment bankers die zijn spaargeld hebt afgetapt.

Door de financiële ellende kan hij de torehoge medische kosten door zijn vrouw Rosie's
(Erin Karpluk) levensbedreigende ziekte niet betalen. Geadviseerd door zijn effectenmakelaar
verliest hij al zijn geld. Jim zoekt wanhopig een lening van zijn bankier, die weigert.

Een vriend leent hem nog eens 10.000 dollar voor een advocaat die wat vage beloftes doet
maar die 10.000 dollar is hij ook kwijt.

Hij probeert de ellende te verbergen voor zijn vrouw Rosie maar die komt erachter en pleegt
uit wanhoop zelfmoord.

Jim wil alleen nog maar wraak schaft een zooi wapens aan en maait half Wall Street van de kaart.

Tuurlijk mag dat niet, maar stiekum kon ik mij er wel iets bij voorstellen :@

pi_127016074
Na een hele lange tijd:

Taken 2



In een notendop:

Acteur Liam Neeson speelde ex-CIA-agent Bryan Mills, die als bewaker van een popsterretje aan de bak ging. Als zijn dochter, naar wie hij veel te weinig omkeek, tijdens een vakantie in Parijs door een Albanese mensenhandelaar achter de ramen dreigde te worden gezet, zou papa Bryan de Oost-Europeanen wel eens even een lesje leren. Het hele gebeuren speelt zich voornamelijk af in Turkije,Istanbul.

Conclusie:

Het is het vervolg op Taken 1 die goed en snel oogde en onder leiding stond van regisseur Pierre Morel wel bekend van de Transporter films. Ditmaal was Luc Besson mede verantwoordelijk voor het regisseren van dit tweede deel maar daar valt in de praktijk weinig van te merken. Misschien is het decor niet de juiste of de verhaallijn of de actie maar datgene wat je bij het eerste deel had, boeiende, is er een beetje vanaf omdat de acties scènes een beetje standaard overkomen.(zoals in elke film van deze aard) Het is geen saaie of slechte film,meer een standaard actie film waar je er al zoveel van hebt.

6 1/2
/ 10
pi_127016323
OZ THE GREAT AND POWERFUL



hoewel ik me opzich erg vermaakt heb met de film, had ik er meer van verwacht.
De film vermaakt van het begin tot het eind, en is vooral ERG mooi gemaakt...Maar t verhaal is wel aan de erg simpele kant, en ook het acteerwerk van franco is niet super...
Waardoor het eigenlijk niet de ''grootse'' film is die het zou kunnen worden maar geowon een leukee film is voor tussendoor, niet meer niet minder.
7
  zondag 26 mei 2013 @ 11:56:44 #180
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_127017181
Hunger Games

goeie spannende film

een 9,5/10
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 26 mei 2013 @ 12:43:30 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127018571
The Impossible onlangs gezien, gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Een Spaanse familie (in de film neergezet als een Nieuw Zeelandse familie die in Japan woont) gaat op vakantie naar Thailand voor kerst 2004. Op eerste kerstdag slaat het noodlot toe: een enorme tsunami.

Wat ik er over kan zeggen is dat het ZEER realistisch overkomt (indrukwekkende tsunami beelden), dat het zeer emotioneel is, goed acteerwerk zonder al te veel drama. Ik heb verschillende keren jankend voor de TV gezeten. De kindacteurtjes zijn ook allemaal enorm overtuigend. Het verhaal op zich is niet eens bijzonder sterk, ik denk dat duizenden families soortgelijke verhalen hebben. Maar het feit dat dit verhaal eigenlijk voor alle slachtoffers op kan gaan, draagt alleen maar bij aan een drukkend gevoel waardoor je blij bent zelf nooit in zo'n situatie te hebben gezeten.

Deze film krijgt van mij een 9.
Resistance is futile.
  zondag 26 mei 2013 @ 13:14:46 #182
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_127019848
The Great Gatsby
Baz Luhrman, Tobey Maguire, Leonardo DiCaprio en Carey Mulligan die samen aan één film werken. Dat kan niet fout gaan. Luhrman haalt, na het iets mindere Australia, alles uit de kast om terug op het niveau van Moulin Rouge te komen: een all-star cast die sterk acteert, grote sets, prachtige kostuums en een geniale cinematografie. Alles wordt samen gevoegd en het eindresultaat is verbluffend. En na afloop begrijp je meteen waarom de film zo ver over budget ging en de stekker er bijna werd uitgetrokken.

Vanaf het begin ligt het tempo hoog en het duurt dan ook even voor er iets van rust in komt. Dat gebeurt pas op het moment dat, na ruim een half uur alleen over `m te hebben gepraat a la Apocalypse Now, Gatsby (Leonardo DiCaprio) in beeld komt. Het tempo gaat even omlaag en het niveau wordt door zijn aanwezig meteen naar een hoger niveau getild. Daarna gaat het feest eigenlijk pas echt los en wordt het vooral een visueel feest. De extravagante feesten die Gatsby geeft, de manier waarop het in beeld is gebracht, ziet er prachtig uit. Dat is ook direct het einde van een eerste deel waarvan je eigenlijk hoopte dat er geen einde aan zou komen.
Wanneer dan het eigenlijk verhaal begint zakt de film iets in. Gelukkig blijft het wel nog steeds oogstrelend om te zien, en dan vooral de flashbacks van Gatsby en Daisy`s geschiedenis.
Gelukkig wordt het niveau van het eerste deel weer herpakt in de laatste acte, die mooi en bedroevend tegelijk is. De finale is dan ook het mooiste aan de hele film, een (als zodanig bedoelde?)ode aan een heel bekende klassieker uit de film geschiedenis (vermelden welke dat is zou een spoiler zijn).

Het heeft even geduurd voordat we van Luhrman`s nieuwe meesterstuk konden genieten maar het is het wachten meer dan waard geweest.
The Great Gatsby is van begin tot einde genieten van hoogstaande cinema.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_127021993
Die Brücke (1959)



Die Brücke is een Duitse film over een groep Duitse jongens aan het einde van de tweede Wereldoorlog. De jongens van zo'n 16 jaar oud worden opgeroepen voor militaire dienst in een oorlog die dan allang verloren is. Het is duidelijk, die is een anti-war film.

Persoonlijk bleek dat mij wat te duidelijk. De chaos bij de Wehrmacht staat in de film in schril contrast met het landelijke leven dat werd afgebeeld in het dorp van de jongens, op het onrealistische af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De jongens komen in dienst en worden ingezet als wachtpost bij een onbelangrijke brug. Het vervolg laat zich raden.

Persoonlijk viel de film mij tegen. Naast de wat houterige acteerprestaties vond ik dat de film te duidelijk haar boodschap wilde overbrengen. Behalve het eerder genoemde voorbeeld is dat het meest duidelijk richting het einde van de film, waar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk deed de geforceerde moraal af aan de authenticiteit van de film en ik vond het geheel nogal tegenvallen, vooral omdat de film vaak voorkomt in lijstjes met goede WW2 films. Overigens is het alsnog is het wel de moeite waard om een keer te zien, vooral als het genre je aanspreekt.

IMDB: 7.7/10
Ik: 6/10.
  zondag 26 mei 2013 @ 17:26:28 #184
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_127030379
Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1931) - IMDb
Ha, een goede versie van deze horrorklassieker. Heb niet alle verfilmingen van Dr. Jekyll and Mr. Hyde gezien, maar deze lijkt me wel één hele goede. Met de sfeer zit het prima in orde, de transformatie tussen de twee persoonlijkheden ziet er ook redelijk gesmeerd uit en het belangrijkste, het is qua horror bijzonder geslaagd. Mr. Hyde ziet er echt afgrijselijk wanstaltig uit. Regisseur Mamoulian laat de hoofdrolspelers ook diverse malen recht in de camera kijken, zodat je zelf ook mee kunt griezelen. Het is nog een pre-code-film, dus enige expliciteiten kun je dan ook nog mee pikken. Heel niet verkeerd dus! Cijfer: 7,5

Lincoln (2012) - IMDb
Toch vooral een film voor Amerikanen, die mij niet veel doet. En dat terwijl ik de Amerikaanse geschiedenis best interessant vind. De manier waarop Lincoln aangepakt is ook nog wel oke gekozen. In plaats van dat je een droge bio te zien krijgt van Lincoln, wordt op het belangrijkste hoogtepunt (de politieke manoeuvres om slavernij uit te bannen) gefocussed. Het wil echter mij niet beklijven als er zoveel bakkebaarden, opplaksnorren en vreemdsoortige kapsels de revue passeren. Uiteindelijk vond ik Lincoln met al zijn wijsheden in pacht ook niet zo'n tof figuur. Beetje matige film dus. Cijfer: 6,5

Goodbye, Mr. Chips (1939) - IMDb
Hm, films waarbij een compleet mensenleven behandeld wordt met op de achtergrond een geschiedenisles van de alsmaar veranderende wereld, heb ik iets teveel gezien de afgelopen tijd. Robert Donat is leraar op zo'n Harry Potter-achtige school (maar dan zonder die magieshizzle) en zijn leven wordt dus gevolgd. Op een heftige gebeurtenis ergens midden in de film, leidt hij ogenschijnlijk een alleraardigst leven. Het kabbelt allemaal maar wat voort.

Ik zat telkens te denken: is het de moeite waard om dit verhaal te vertellen? Zijn rol is nogal duffig neergezet en op het eind wordt ie met zijn anti-oorlogshouding een halve messias. Anyway het is wel adequaat gemaakt en het bevat zelfs een paar onbedoeld grappige momenten. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_127031814
quote:
2s.gif Op zondag 26 mei 2013 11:56 schreef sararaats het volgende:
Hunger Games

goeie spannende film

een 9,5/10
Dit is wel de meest korte review ooit.
  zondag 26 mei 2013 @ 18:31:35 #186
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_127032972
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:02 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Dit is wel de meest korte review ooit.
En dat terwijl het eigenlijk een niet zo spannende, matige film is. ;)

magere 6,5/10
pi_127064095
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 01:05 schreef golfer het volgende:
The Broken Circle Breakdown (2012) - IMDb
Mooie Belgische film over een banjo in een Bluegrassband spelende man en tattooshop meisje. Krijgen relatie, krijgen kind.
Alles gelukkig totdat kind ziek en dood gaat en daarna komt hun relatie onder druk te staan en elk van hun verwerkt dat op een eigen manier.
Mooie beelden, voor de liefhebbers van bluegrass mooie muziek en soms heel emotioneel.

IMDb: 7,6
Ik: mee eens
Helemaal mee eens... Ik vond die muziek niet eens leuk, maar het klopt in de film en luisterde echt met plezier ernaar. De personages zijn ook briljant uitgezocht. Ik geef het een 8 :)
  maandag 27 mei 2013 @ 14:01:36 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127064593
Star Trek: Into darkness

Een slechterik uit het Star Trek universum wordt uit het stof getrokken, en met succes! Star Fleet krijgt te maken met verraad in de eigen rangen. Helaas is deze verhaallijn redelijk slecht neergezet, de redenen waarom dit verraad plaatsvindt wordt niet duidelijk of zelfs aannemelijk. De gevolgen van het verraad zijn echter wel goed neergezet! Captain Kirk en zijn buddies Uhura, Spock, Scotty, Sulu en Chekov zetten de achtervolging in die mogelijk een enorme oorlog zal ontketenen. Sterk acteerwerk door allen, buiten 1 belachelijke emoscene die ze er wat mij betreft uit hadden moeten laten. De special effects zijn erg goed gedaan, er zit de nodige dosis humor en spanning in. Ik denk echter dat niet Trekkies de film minder zullen waarderen omdat ze de achtergrondkennis van de villain niet goed genoeg kennen, en je moet hiervoor eigenlijk ook de originele Star Trek series uit de sixties gezien hebben. Spock Prime (de oude Spock) neemt een bedenkelijke beslissing aangaande het delen van informatie, die je alleen kunt waarderen als je de ontwikkeling van zijn personage hebt gezien.

JJ Abrams heeft met succes inspiratie geput uit het rijke Star Trek verleden en geeft er wederom een leuke twist aan. Ik heb 'm met veel plezier gekeken.

Dikke 8 krijgt 'ie van mij.
Resistance is futile.
  maandag 27 mei 2013 @ 15:47:32 #189
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_127068413
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:48 schreef casper019 het volgende:
LE PETIT NICOLAS

Ook gezien na deze tip van jou, erg leuke film ook een 8,5 van mij.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_127081266
Je vais bien, ne t'en fais



Hele sterke franse drama film, De film begint ijzersterk... maar laat gaandeweg in de film helaas wel iets van zn kracht zakken...
De ontknoping daarintegen is weer heel onverwacht, de acteerprestaties zijn uitstekent en ook de titelsong is erg mooi.

Dus zeker een aanrader, maar tja, na zon uber sterk begin verwacht je dat het die kracht vasthoud en dat doet het helaas niet helemaal.. Maar ondanks dat het iets minder wordna het begin blijft het zeker een aanrader om te zien
7.5
pi_127101267
VERLIEFD OP IBIZA



Nu had ik voordat ik de film ging kijken veel negatieve reacties gelezen, maar wou hem toch zien... Dacht dat het wel mee zal vallen want heb wel vaker een NL film gezien die negatieve recensies had en waarmee ik me toch prima vermaakt heb..

Maar deze film slaat alles, dit is een zeldzaam slechte film...
Het verhaal kan je geen verhaal noemen, de film gaat nergens over. De acteerprestaties zijn tenenkrommend slecht, zelfs kabouter plop doet het beter, en de teksten en dialogen zijn ronduit belachelijk..
Ik snap niet dat ik deze film überhaupt heb afgekeken, miss hoopte ik ergens toch dat het nog even leuk of beter zou worden maar nee..
Dus bespaar je tijd en laat de film liggen.
1 omdat het niet lager kan, de 1 voor het lekkere zonnige land waar het gefilmd is dan
pi_127101776
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:01 schreef casper019 het volgende:
VERLIEFD OP IBIZA

[ afbeelding ]

Nu had ik voordat ik de film ging kijken veel negatieve reacties gelezen, maar wou hem toch zien... Dacht dat het wel mee zal vallen want heb wel vaker een NL film gezien die negatieve recensies had en waarmee ik me toch prima vermaakt heb..

Maar deze film slaat alles, dit is een zeldzaam slechte film...
Het verhaal kan je geen verhaal noemen, de film gaat nergens over. De acteerprestaties zijn tenenkrommend slecht, zelfs kabouter plop doet het beter, en de teksten en dialogen zijn ronduit belachelijk..
Ik snap niet dat ik deze film überhaupt heb afgekeken, miss hoopte ik ergens toch dat het nog even leuk of beter zou worden maar nee..
Dus bespaar je tijd en laat de film liggen.
1 omdat het niet lager kan, de 1 voor het lekkere zonnige land waar het gefilmd is dan
Even serieus... wat had je anders verwacht? :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:35:34 #193
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_127104421
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:17 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Even serieus... wat had je anders verwacht? :')
Dat geeft hij toch duidelijk aan in de eerste alinea ;)
pi_127108755
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat geeft hij toch duidelijk aan in de eerste alinea ;)
Waarom kijk je het dan toch? :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_127108785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:51 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Waarom kijk je het dan toch? :')
Staat ook in de eerste alinea, lees je wel? :')

Niet dat ik het een slimme zet vond, maar er zijn blijkbaar nog steeds mensen die geloven dat nederlanders goede films kunnen maken :D
pi_127108963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:52 schreef JDx het volgende:

[..]

Staat ook in de eerste alinea, lees je wel? :')

Niet dat ik het een slimme zet vond, maar er zijn blijkbaar nog steeds mensen die geloven dat nederlanders goede films kunnen maken :D
Ik lees het wel, maar mijn hersenen weigeren het te geloven :P

1 blik op de cast (+ regisseur) is toch al genoeg om dit soort pulp zoveel mogelijk te vermijden?

Ik hoop dat Casper inmiddels is genezen van z'n verwondingen aan zijn ogen :P
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:09:22 #197
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_127109389
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:52 schreef JDx het volgende:

[..]

Staat ook in de eerste alinea, lees je wel? :')

Niet dat ik het een slimme zet vond, maar er zijn blijkbaar nog steeds mensen die geloven dat nederlanders goede films kunnen maken :D
ik dacht ook dat nederlanders geen fatsoenlijke serie konden maken, maar toen was daar plotseling Penoza. Dus op voorhand iets laten liggen puur omdat het nederlands is, vind ik ook niet verstandig :P

Oz, The Great and Powerful

Prachtig visueel spektakel met redelijk wat humor en een leuke cast. Vond deze geslaagder dan Alice in Wonderland. Het verhaal was wel wat makkelijk maar het tempo zit er goed in waardoor de 2 uur speeltijd aanvoelt als anderhalf uur. En dan heb je het als regisseur gewoon goed gedaan, denk ik.

7.9
pi_127110447
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 14:01 schreef Seven. het volgende:
Star Trek: Into darkness

Een slechterik uit het Star Trek universum wordt uit het stof getrokken, en met succes! Star Fleet krijgt te maken met verraad in de eigen rangen. Helaas is deze verhaallijn redelijk slecht neergezet, de redenen waarom dit verraad plaatsvindt wordt niet duidelijk of zelfs aannemelijk. De gevolgen van het verraad zijn echter wel goed neergezet! Captain Kirk en zijn buddies Uhura, Spock, Scotty, Sulu en Chekov zetten de achtervolging in die mogelijk een enorme oorlog zal ontketenen. Sterk acteerwerk door allen, buiten 1 belachelijke emoscene die ze er wat mij betreft uit hadden moeten laten. De special effects zijn erg goed gedaan, er zit de nodige dosis humor en spanning in. Ik denk echter dat niet Trekkies de film minder zullen waarderen omdat ze de achtergrondkennis van de villain niet goed genoeg kennen, en je moet hiervoor eigenlijk ook de originele Star Trek series uit de sixties gezien hebben. Spock Prime (de oude Spock) neemt een bedenkelijke beslissing aangaande het delen van informatie, die je alleen kunt waarderen als je de ontwikkeling van zijn personage hebt gezien.

JJ Abrams heeft met succes inspiratie geput uit het rijke Star Trek verleden en geeft er wederom een leuke twist aan. Ik heb 'm met veel plezier gekeken.

Dikke 8 krijgt 'ie van mij.
Ik heb gelezen dat het gewoon copy paste 'wrath of khan' is. En dat deze film daarom ook gewoon slecht is.
pi_127110587
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:44 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat het gewoon copy paste 'wrath of khan' is. En dat deze film daarom ook gewoon slecht is.
Ik vind Copy/Paste te ver gaan. Er zitten een aantal paralellen met WoK in, maar als geheel genomen vind ik juist dat het idee van een alternatieve tijdlijn in de nieuwe ST films best goed doorgevoerd in deze film. Ik vond hem zeer vermakelijk. Dat gezegd hebbende vind ik WoK wel de sterkere film.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:03:39 #200
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_127111094
Oz the Great and Powerful (2013) - IMDb

moet toch even hier iets over zeggen, ik vond hem echt slecht.
heel veel mislukt aan de ze film. de acteurs, het verhaal..

zelfs de overdonderende visuals gaan meerdere keren compleet de mist in (ook letterlijk, lol) dat je gewoon ziet dat het nep is. dat verwacht ik toch niet meer in 2013.

ik ergerde me rot aan mila kunis. op het laatst maakt ze het weer een beetje goed.
china girl was wel een leuk karaktertje. ironisch genoeg een bijrolletje die geen echte acteur is...

het eind van de film is dan wel weer spectaculair, maar om daar nou 2 uur voor door een slechte film heen te moeten bijten... en al na 10 minuten kan je raden dat het zo gaat aflopen. bleh.

miswschien is het beter aan te zien als je 10 bent en er niks van verwachtte, maar van mij krijgt ie een 5.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 23:02:24 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127130869
Seven Psychopaths

Een schrijver loopt vast met het schrijven van zijn boek en zijn maatje helpt hem een handje. Hierdoor komen ze in allerhande bizarre situaties terecht, van hilarisch tot awkward. De rode draad is sterk, het acteerwerk van Woody Harrelson, Christopher Walken en Sam Rockwell is ge-wel-dig. Helaas laat Colin Farrel het afweten in deze film. Het had een Tarantino-achtige klassieker kunnen zijn als ze iemand anders voor Farrell zijn rol hadden gecast.

Krijgt van mij een 7,5.
Resistance is futile.
pi_127141092
Turks Fruit

Mijn hele leven mensen horen praten over deze film en gister zei iemand dat je NL films niet direct moet afschrijven. Dit is toch wel één van de bekendste NL films ever en hij was op tv, dus maar eens gekeken.

Wat een rommel :')

3.
pi_127141350
Now You See Me (2013) - IMDb

An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.



Vermakelijke film met een lekkere sterrencast. Verwacht geen supernatural sausje a la Red Lights, dit is pure magie. Een film als deze leent zich uitstekend om als kijker mee te denken; je probeert net als FBI agent Rhodes (Mark Ruffalo) te ontrafelen hoe het zit. Morgan Freeman (in hoeveel films speelt die man wel niet? :D) heeft ook een prominente rol als de man die alle antwoorden lijkt te hebben. Behalve dat we als kijker het FBI onderzoek volgen, krijgen we ook te zien wie deze Horsemen daadwerkelijk zijn, waardoor zij als criminelen niet te een-dimensionaal worden neergezet.

Jammer van de uiteindelijke conclusie. Een verhaal wat goed is uitgewerkt op deze manier, had ook een wat geloofwaardigere twist mogen hebben. Dan was het een topper geweest. Desalniettemin goede film.

7.5
pi_127146019
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:58 schreef -Strawberry- het volgende:
Now You See Me (2013) - IMDb

An FBI agent and an Interpol detective track a team of illusionists who pull off bank heists during their performances and reward their audiences with the money.

[ afbeelding ]

Vermakelijke film met een lekkere sterrencast. Verwacht geen supernatural sausje a la Red Lights, dit is pure magie. Een film als deze leent zich uitstekend om als kijker mee te denken; je probeert net als FBI agent Rhodes (Mark Ruffalo) te ontrafelen hoe het zit. Morgan Freeman (in hoeveel films speelt die man wel niet? :D) heeft ook een prominente rol als de man die alle antwoorden lijkt te hebben. Behalve dat we als kijker het FBI onderzoek volgen, krijgen we ook te zien wie deze Horsemen daadwerkelijk zijn, waardoor zij als criminelen niet te een-dimensionaal worden neergezet.

Jammer van de uiteindelijke conclusie. Een verhaal wat goed is uitgewerkt op deze manier, had ook een wat geloofwaardigere twist mogen hebben. Dan was het een topper geweest. Desalniettemin goede film.

7.5
Eerste halfuur / veertig minuten waren vet, maar daarna ergerde ik me continu aan de steeds ophopende plotholes. Helaas werden deze niet opgelost, en met het zeer ongeloofwaardige eind liet deze film me enigzins verbaasd achter. Heeft de schrijver zijn script wel teruggelezen? Op het eind werd het echt lachwekkend... Ik had beter verwacht... Gelukkig was de cast okay en woody harrelson ook behoorlijk grappig. Anders had ik m een 5.5 gegeven....
6.3
#winning
  woensdag 29 mei 2013 @ 12:11:14 #205
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_127146495
En ik me maar aan het embargo houden tot 1 juni.... (voor wat betreft Now You See Me)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_127146654
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:02 schreef Tware het volgende:

[..]

Eerste halfuur / veertig minuten waren vet, maar daarna ergerde ik me continu aan de steeds ophopende plotholes. Helaas werden deze niet opgelost, en met het zeer ongeloofwaardige eind liet deze film me enigzins verbaasd achter. Heeft de schrijver zijn script wel teruggelezen? Op het eind werd het echt lachwekkend... Ik had beter verwacht... Gelukkig was de cast okay en woody harrelson ook behoorlijk grappig. Anders had ik m een 5.5 gegeven....
6.3
Naar het schijnt hebben 5 verschillende mensen meegeschreven aan het script.
pi_127146719
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:14 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Naar het schijnt hebben 5 verschillende mensen meegeschreven aan het script.
Die hebben dan vast langs elkaar heen gewerkt, het resultaat is echt slordig imo
#winning
pi_127147665
IDENTITY THIEF



Ik ben deze film met weinig verwachtingen gaan kijken, vooral na t lezen van veel negatieve recensies... maar dacht laat ik het toch even proberen is het niks dan zet ik hem uit.

Maar ik ben blij dat ik hem gekeken heb!

Hoewel de films nergens ECHT grappig word, en veel situaties erg geforceerd overkomen.. Is het wel een hele vermakelijke en relaxte film om te zien.. Ik heb me van het begin tot het eind erg vermaakt met de film, afentoe een beetje gelachen en verder gewoon niet veel denken maar relaxen.
Prima filmpje voor doordeweeks of tussendoor
6.5
pi_127152588
Mooi,want ik heb hem gisteren binnengehaald om later te bekijken.

Iron Man 3



In een notendop:

In de derde film over Iron Man 3 komt Tony Stark erachter dat een machtige vijand zijn persoonlijke leven aan het verwoesten is. Hij moet al zijn creativiteit aanwenden om te overleven. Hij moet zich afvragen of het pak de man maakt of de man het pak.

Conclusie:

Iron Man 3 geeft een open einde wat erop duidt dat er een vierde deel aankomt.
De film zelf vond ik de minste van de hele serie tot nu toe en ik heb gek genoeg ook veelvuldig zitten spoelen,iets dat ik alleen doe als een film te langdradig en niet boeiend is.
Misschien waren het de onnodige ( te lange = t/m 40 min,vd film eer er actie komt) dialogen,misschien de voorspelbaarheid, ik weet het niet maar wel dat ik de vorige delen veel boeiender en leuker vond.

6
/ 10

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2013 14:24:04 ]
pi_127152792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:47 schreef JDx het volgende:
Turks Fruit

Mijn hele leven mensen horen praten over deze film en gister zei iemand dat je NL films niet direct moet afschrijven. Dit is toch wel één van de bekendste NL films ever en hij was op tv, dus maar eens gekeken.

Wat een rommel :')

3.
Serieus? :o
Ik vond dat wel een mooie film, maar misschien als is hem nu zou zien zou hij tegenvallen, geen idee...
Ik heb hem dan ook jáaaaaaaaaaaaren terug gezien en toen was bloot in een film nog niet zo heel
gewoon, tegenwoordig met al die pornoshit stelt dat bloot natuurlijk niks meer voor :')

Toch herinner ik mij dat het ook wel een film was met leuke fragmentjes waar ik (toen) om moest
lachen en het einde vond ik zo triest :'(

maar goed, da's lang geleden :+
pi_127159092
Djúpið (aka The Deep) 2012

Een film gebaseerd op het waargebeurde en miraculeuze verhaal van een IJslandse visser die maar liefst 6 uur lang door het ijskoude water heeft gezwommen nadat zijn vissersboot omsloeg. Water waar in een normaal mens na maximaal 20 a 30 minuten zal sterven.

Goede film die je een beeld geeft over het leven van deze vissers in de ruwe omstandigheden van IJsland. Zeker een aanrader.

Ik: 8
IMDB: 7.2
Veni, vidi, vodka.
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:09:21 #212
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_127176915
Only God Forgives
Eén woord volstaat om deze nieuwe samenwerking tussen Winding Refn en Gosling te omschrijven: snoeihard.
Het zal zeker niet iedereen aanstaan (er gingen meerdere mensen tussentijds weg uit de bioscoop zaal) maar ik vond het een fantastische film. Een wraak film waarin niets wordt geschuwd of maar half in beeld gebracht. Het is dan ook niet voor mensen met een zwakke maag. Door het zeer lage tempo, dat heel goed past de klamme Bangkok sfeer, komen die beelden extra hard binnen.
Kristin Scott Thomas steelt de show. Ook al speelt Gosling een geweldige hoofdrol, het is Scott Thomas` optreden dat het best blijft hangen.
Heel anders dan het briljante Drive, een film die slechts iets meer dan 80 minuten duurt maar desondanks nog dagen blijft rond hangen in je hoofd.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

The 4400 - Season 2
Heel sterk seizoen waarin de acteurs duidelijk in hun rol gegroeid zijn en er iets minder overacting is dan in het eerste seizoen.
Ook bevat het een aantal zeer sterke, echt spannende afleveringen en zit `t vol met toffe cliffhangers.
Meteen verder met seizoen 3!

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,7/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 29-05-2013 22:21:45 ]
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:11:11 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127181886
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:35 schreef casper019 het volgende:
IDENTITY THIEF

[ afbeelding ]

Ik ben deze film met weinig verwachtingen gaan kijken, vooral na t lezen van veel negatieve recensies... maar dacht laat ik het toch even proberen is het niks dan zet ik hem uit.

Maar ik ben blij dat ik hem gekeken heb!

Hoewel de films nergens ECHT grappig word, en veel situaties erg geforceerd overkomen.. Is het wel een hele vermakelijke en relaxte film om te zien.. Ik heb me van het begin tot het eind erg vermaakt met de film, afentoe een beetje gelachen en verder gewoon niet veel denken maar relaxen.
Prima filmpje voor doordeweeks of tussendoor
6.5
Ook gezien net. Melissa McCarthy is ouderwets geniaal. Ik vind Jason Bateman niet echt grappig. Het verhaal heeft weinig diepgang, maar ik vond het toch heel leuk en vermakelijk. Ik heb wel een paar keer keihard gelachen trouwens ('that's a terrible fucking name!! :'( ' ) en een cliche einde natuurlijk.

Boeide allemaal niks, Melissa McCarthy maakte dit meer dan goed. Wat een ziek leuk wijf is dit. Alle andere acteurs waren vervangbaar.

7, omdat Melissa McCarthy.
Resistance is futile.
pi_127182127
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:47 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]


MANIAC

Godvercrisis zeg. Ik heb veel horrors gezien en hak 'n slash of serial killers doen me vaak weinig weer, maar deze had een grimmig sfeertje en een onderhuidse spanning. ook door de manier van filmen, waardoor je jezelf een beetje een zieke voyeur voelt. Nice remake! (origineel niet gezien)
Ik dacht, leuk, een goede horror... -O-

Zojuist heel de film met een best wel ongemakkelijk gevoel gekeken :')

Maar het is wel een goede film inderdaad, Elijah-fans krijgen wel een wat ander beeld van hem, verder goed geacteerd en een erg meelevende manier van filmen inderdaad

SPOILER: OVER EINDE FILM!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB 6.3
Mijn cijfer: 7.8
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  donderdag 30 mei 2013 @ 09:41:23 #215
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_127192624
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:13 schreef ace_eleven het volgende:

Zojuist heel de film met een best wel ongemakkelijk gevoel gekeken :')

Jep :') Dat had ik dus ook. De film ademt een heel erg onbehaaglijke sfeer uit, versterkt door de manier van filmen. Heel erg ongemakkelijk gevoel. Soort "ik stond er bij en ik keek er naar... maar ik wil helemaal niet kijken!".
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_127192772
Jack Reacher



Actie-thriller waarin een scherpschutter zomaar 5 mensen op klaarlichte dag dood schiet, gepakt wordt en dan om ene Jack Reacher vraagt.
Jack is een ex-militair met talloze onderscheidingen die nu een zwervend bestaan leidt en hij gaat samen met de dochter van de DA op onderzoek uit.

Vooraf leek het me een standaard actiefilm die hooguit vermakelijk zou zijn maar de film was een stuk toffer dan verwacht.
Blijft een redelijk standaard verhaal maar Jack Reacher is supercool en de actie was prima in orde, vond zeker de auto achtervolging erg tof gedaan.

Al met al dus een bovengemiddelde actie-thriller waarvan ik hoop dat er nog meer delen komen.

7.5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:47:26 #217
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_127199348
Dat had ik dus ook bij Reacher; Doe nog maar een deel :9
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:53:03 #218
286575 Roces18
Chef de party
pi_127199568
When Harry Met Sally

Af en toe heb ik wel zin om een film te kijken met een typische jaren 80/90 feeling. Geen smartphones en laptops , wel lelijke kleren en gezelligheid. Dit maal was het de beurt aan WHMS die ik overigens nog nooit gezien had. Harry en Sally reizen met elkaar na college naar New York en wensen elkaar hierbij ieder een goed leven. Elke paar jaar komen ze elkaar weer tegen en ze kunnen elkaar niet uitstaan. Harry is immers sarcastisch als de pest en Sally is een preuts en braaf meisje. Maar er ontstaat een vriendschap tussen de twee met alle gevolgen van dien. Harry claimt immers dat een man en een vrouw nooit vrienden kunnen zijn. Billy Crystal en Meg Ryan spelen erg goed en hebben een goede chemistry met elkaar. De humor wordt subtiel overgebracht en Meg Ryan ziet er erg lekker uit. Zeer aardige film die erg luchtig is maar het einde vind ik er toch niet helemaal bij passen en doet de film geen eer aan. Niet de beste romcom die ik ooit heb gezien (dan denk ik eerder aan eternal sunshine of the spotless mind maar WHMS komt toch zeker in de buurt. En als je hem nog niet hebt gezien, zeker de moeite waard. ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_127199662


The Hangover Part III (2013) - IMDb

Naar de nacht premiere geweest. Het verhaal was vergeleken met deel 1 en 2 wat magertjes, maar toch leuk bedacht. En daarbij zit de humor er wel in alleen was het toch het minste deel van de drie films.

Imdb: 6,3
FL: 6,6
  Moderator donderdag 30 mei 2013 @ 13:45:39 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127201658
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:55 schreef FL_Freak het volgende:
[ afbeelding ]

The Hangover Part III (2013) - IMDb

Naar de nacht premiere geweest. Het verhaal was vergeleken met deel 1 en 2 wat magertjes, maar toch leuk bedacht. En daarbij zit de humor er wel in alleen was het toch het minste deel van de drie films.

Imdb: 6,3
FL: 6,6
;( waarom toch altijd die uitmelkerij, als ze het bij 1 hadden gehouden was het een epische film geweest.. vervolgdelen halen de eerste onderuit. (vervolgdelen moet je over laten aan de makers van slappe aftreksel films die gebaseerd zijn op het idee van een andere film)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:58:32 #221
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_127202160
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

;( waarom toch altijd die uitmelkerij, als ze het bij 1 hadden gehouden was het een epische film geweest.. vervolgdelen halen de eerste onderuit. (vervolgdelen moet je over laten aan de makers van slappe aftreksel films die gebaseerd zijn op het idee van een andere film)
Ik vond de eerste ook maar matig eigenlijk.
  Moderator donderdag 30 mei 2013 @ 13:59:16 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127202197
quote:
15s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:58 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Ik vond de eerste ook maar matig eigenlijk.
Vermakelijk, grappig concept. Filmisch niet hoogstaand.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_127202600
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

;( waarom toch altijd die uitmelkerij, als ze het bij 1 hadden gehouden was het een epische film geweest.. vervolgdelen halen de eerste onderuit. (vervolgdelen moet je over laten aan de makers van slappe aftreksel films die gebaseerd zijn op het idee van een andere film)
Ik wacht met smart op Project XI :')
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:17:09 #224
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_127203043
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Vermakelijk, grappig concept. Filmisch niet hoogstaand.
Concept was top, de uitwerking jammer genoeg niet.
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:47:35 #225
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_127212944
Far from Heaven (2002) - IMDb
Van tevoren las ik dat Todd Haynes de stijl van Far from Heaven baseerde op jaren '50-films zoals regisseur Douglas Sirk die gemaakt. Van hem heb ik niet lang geleden het matige Written on the Wind gezien, waarbij ik eigenlijk alleen de geschoten plaatjes wel aardig vond. Dat stijltje lijkt Haynes één-op-één overgenomen te hebben. Echt origineel is het niet, maar leuk om te zien is het wel. Alle shots lijken heel zorgvuldig gekozen en er worden uitbundige kleuren gebruikt. Vooral de nachtscenes met een blauwe gloed eroverheen zijn mooi.

Voor een jaren '50-film is het plot baanbrekend: een vrouw betrapt haar man met een andere vent en gaat zelf om met een donkere tuinman. Peng! Daar wordt het perfecte suburb-leven doorgeprikt. Maar tegenwoordig komen dit soort plots wel vaker voor en dit verhaal verloopt ook voorspelbaar. Toch is Far from Heaven bovengemiddeld te noemen. Het acteerwerk van Julianne Moore is voortreffelijk en zoals eerder gezegd het stijltje beviel me wel :Y. Cijfer: 7,5

Moartea domnului Lazarescu (2005) - IMDb



Dit is een hele zwartgallige film over een ouwe Roemeen (meneer Lazarescu), die van ziekenhuis naar ziekenhuis gesleurd wordt samen met twee ambulancebroeders. Hij ondervindt telkens tegenwerkend medisch personeel. Een arts vindt het bijvoorbeeld niet waard dat ze een dronkenlap als hem op gaan knappen, of het is te druk in het andere ziekenhuis of men is gewoonweg meer geïnteresseerd in het opvolgen van bureaucratische regeltjes in plaats van iemand te helpen. Het is met 2,5 uur speelduur een ware martelgang voor zowel meneer Lazarescu als ook de kijker. Maar wat voor een martelgang! Een supergoede!

De film is erg authentiek gefilmd en ook heel overtuigend. Achteraf las ik dat er nog ergere dingen gebeurd zijn in de Roemeense gezondheidszorg, dus onrealistisch vond ik het niet. Tegelijkertijd had dit ook komische momenten, al liggen die meer in het cynische van het continu tegengewerkt worden. Personeel dat elkaar in de weg loopt of mensen die elkaar niet begrijpen, dat soort humor dus. Cijfer: 9
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:22:43 #226
391721 Druppelss
Ich komme auf Ihr Gesicht
pi_127216835
City Of God

Ofwel Cidade de Deus. Een erg sterke film over de jeugd in Rio de Janeiro waarvan de meeste jongens geen andere uitweg zien dan drugs en wapens te verhandelen en overvallen te plegen. De film is ook erg eigentijds gefilmd waardoor je soms best mooie beelden hebt en een snelle montage / vlotte film. De film verveelde voor mij nergens ondanks de redelijk lange speelduur.

Als je houd van films met wat geweld en drugs, zeker deze bekijken :)

Toch wel een 8 (van 10)
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:38:25 #227
391721 Druppelss
Ich komme auf Ihr Gesicht
pi_127217538
Harold & Kumar

De eerste twee films gezien, erg vermakelijke komedie's. Deel twee vond ik misschien nog wel iets leuker als het eerste deel, maar moeilijk te zeggen omdat beide films enkele goede momenten bevatten. Jammer genoeg gaat het soms teveel over-de-top wat echt niet had gehoeven.

6.5 (van 10)

Nog een lijstje welke de afgelopen maand bekeken is;

Dead End
Prima horrorfilm, leuke cast. Valt soms misschien een klein beetje in herhaling, het einde
had beter gekund, maar als horrorliefhebber toch zeker een film die je gezien moet hebben. 7/10

The Hitcher
Een spannende 80's "road-movie" over een geestelijk gestoorde lifter. Leuke rol van Rutger Hauer en
een mooie Jennifer Jason Leigh! 7/10

Devil
Ik had lage verwachtingen toen ik bij de (erg mooie) openingstitels de naam M. Night Shyamalan voorbij zag komen als schrijven. Gelukkig viel de film erg goed mee, echt en of spannend is die nergens maar toch zonder veel problemen uit gekeken zonder bijna in slaap te zijn gevallen.
6.5/10

Django Unchained
Best lang uitgekeken naar deze Tarantino film, Kill Bill was gewoon niet mijn ding. Natuurlijk waren
Pulp Fiction, Reservoir Dogs en Jackie Brown geweldige films en hoopte stiekem op iets soortgelijks. Helaas was DU een vrij lange en wat trage film zonder echt leuke karakters of verhaallijn. Zeker niet slecht, maar Tarantino begint voor mijn gevoel toch steeds meer af te zwakken. 6/10

Verder nog de 3 uur durende making of van A Nightmare On Elmstreet bekeken, best een intressante documentaire als je de extra's op de (Nederlandse) dvd's nog niet gezien hebt, zowel voegt deze docu helaas niet zo heel veel toe. Er word beweert dat deze documentaire erg exclusieve behind-the-scenes foto's en video's had maar dat viel wel tegen. Wel vet dat ze bijna alle acteurs en actrices, regisseurs en vele producenten/schrijvers van alle Nightmare films hebben weten te strikken voor een interview. Je komt enkele leuke feitjes te weten, helaas ook veel geblaat over de rol die de acteur of actrice speelde ("I played Nancy, a young and normal girl who have a drunk mother.. bla bla").
pi_127221482
THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON



Ik heb veel goeie dingen over deze film gehoord en verwachte echt een ''topper'' voordat ik hem ging kijken, maar in die zin vond ik de film iets tegenvallen...
Het is zeker een goeie film, sterk acteerwerk, mooi gefilmd... En vooral het einde is erg sterk.
Maar ik vond het middenstuk iets te langdradig en kon ik er niet altijd mijn aandacht bij houden.. Zoiezo de hele film.. wist me op een of andere manier niet te pakken..
dus 6.5

-edit: zie DM. ;) -

[ Bericht 7% gewijzigd door Mike op 30-05-2013 22:15:00 ]
pi_127224042


Laatst sinds jaren Gladiator weer gekeken. Blijft een van mn favoriete films aller tijden. Drama, mooie vechtscenes, prachtige muziek, mooi verhaal. Kan geen minpunten bedenken.

9/10
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_127226810
Wreck-It Ralph (2012) - IMDb



A video game villain wants to be a hero and sets out to fulfill his dream, but his quest brings havoc to the whole arcade where he lives.

Erg leuk filmpje waar je in het computerspelletje zelf kruipt :P
Imdb 7.8
Ik geef m wel een 8 c_/
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_127230544
Trust

Over de gevaren van Internet.

De familie Cameron is het perfecte voorbeeld van een gelukkig Amerikaans gezin. Alles loopt voorspoedig tot het moment dat de veertien jaar oude Annie (Liana Liberato) haar eerste vriendje, Charlie, leert kennen via internet. Na maanden van onschuldig communiceren via het web besluit Annie, in een weekend dat ze alleen thuis is, af te spreken met Charlie. Dan komt ze er op een afschuwelijke manier achter dat Charlie (Chris Henry Coffey) niet is wie hij aanvankelijk is. Geschokt door wat hun dochter aangedaan is, gaan Annies ouders (Clive Owen en Catherine Keener) de strijd aan om hun dochter in het reine te laten komen met wat er gebeurd is in haar tot dan toe onschuldige leventje. Een strijd die het hele gezin dreigt te verscheuren...

pi_127231560
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:20 schreef Desunoto het volgende:
[ afbeelding ]

Requiem for a Dream (2000)

We volgen een stel mensen die zichzelf naar de goot (en lager) helpen veelal dankzij het gebruik van drugs en de bijkomende geldproblemen.

Het begint al traag en oninteressant en eindigt met een reeks beelden die schokkend moet overkomen en bij de kijker schijnbaar empathie moet oproepen. Maar dat laatste gebeurt niet omdat de personages die het ondergaan stuk voor stuk simpele zielen zijn die ondanks duizenden voortekenen hun hersenen steeds niet laten werken. Van de hoofdpersonages was alleen de vrouw hopeloos verslaafd, maar zij was vanaf het begin al een nietszeggend - aan de televisie gekluisterd - gedaante dat niet voor zichzelf kan denken waar je onmogelijk medelijden mee kan krijgen.

Flitsende beelden van het inspuiten of op een andere manier toedienen van drugs worden tot in den treuren herhaald en wekken niets meer dan irritatie op. Veel andere gebeurtenissen ondergaan hetzelfde lot en de film is uiteindelijk niets meer dan een lange, vervelende zit waar je steeds wordt gewezen op de gevaren van de omgeving waarin de personages leven alsof je net zo dom bent als zij zijn.

Er zitten momenten in de film, vooral in de tweede helft, die zo melodramatisch, onrealistisch en cliché worden weergegeven dat ze zelfs lachwekkend worden terwijl je er eigenlijk niet om 'hoort' te lachen. Omdat de film over een zwaar onderwerp gaat, een grimmige sfeer heeft en weinig ruimte laat voor ontspanning, is de entertainmentwaarde dan ook... nul.

Repetitief, opdringerig, belerend, manipulerend en simpelweg vervelend. Zelfs de soundtrack, waar men schijnbaar lovend over spreekt, was leeg en herhaalde constant hetzelfde truukje.

2/10

Ik heb een aantal films van Aronofsky gezien die ik wel mooi vond, maar dit was langdradige bagger. :{
Goeie en kloppende review ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_127231689
Starlet (2012) - IMDb



goeie film, een 8 van mij.

gaat over een jonge vrouw die een thermoskan koopt bij een yardsale, van een oud vrouwtje.
thuis vind ze 10.000 dollar in de kan, die ze besluit te houden. maar ze voelt zich schuldig, en probeert vrienden met de vrouw te worden en haar te helpen met boodschappen. maar de oude vrouw verzet zich.

meer moet je eigenlijk niet weten vantevoren. prima geacteerd, redelijk low budged- independent gemaakt, mooi in beeld gebracht...
het eind had iets sterker gekund alleen. maar is toch ook weer verrassend.
kijken zou ik zeggen.

oh en voor de tere zieltjes; er zit wat expliciete sex in. :) (niet de oude vrouw, maak je geen zorgen)
pi_127231721
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:32 schreef Deckard het volgende:

Minpunten:
- Leonardo di Caprio. Dit is wel de rol dat hij laat zien dat hij een beperkt bereik heef.
DiCaprio een beperkt bereik??
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:52:39 #235
376380 Alziend-Oog
haha vet grappig
pi_127244156
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:32 schreef Deckard het volgende:
- Leonardo di Caprio. Dit is wel de rol dat hij laat zien dat hij een beperkt bereik heef.
Nonsens, Calvin Candie _O_
Aer mea arena est
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:55:16 #236
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_127244265
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:41 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]

Laatst sinds jaren Gladiator weer gekeken. Blijft een van mn favoriete films aller tijden. Drama, mooie vechtscenes, prachtige muziek, mooi verhaal. Kan geen minpunten bedenken.

9/10
Waarom geef je dan geen 10?
pi_127244398
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:55 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Waarom geef je dan geen 10?
Ik geef nooit een 10. Op de basisschool krijg je 10'en, niet als je volwassen bent.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:25:43 #238
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_127245438
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:58 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik geef nooit een 10. Op de basisschool krijg je 10'en, niet als je volwassen bent.
Jij bent nog niet volwassen en zit nog op de lagere school blijkbaar...
pi_127245674
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:58 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik geef nooit een 10. Op de basisschool krijg je 10'en, niet als je volwassen bent.
Als je het perfect doet wel. Maar een 9.8 mag ook. O-)
pi_127245719
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:25 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Jij bent nog niet volwassen en zit nog op de lagere school blijkbaar...
Deze opmerking krijgt van mij een 9.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_127246693
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je het perfect doet wel. Maar een 9.8 mag ook. O-)
Een 10 vind ik eigenlijk ook minder mooi dan een 9.8. Er blijft ruimte voor verbetering.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:54:58 #242
391721 Druppelss
Ich komme auf Ihr Gesicht
pi_127248128
Deels eens met habitue, maar dan meer omdat een film gewoon nooit perfect kan zijn.. Er mankeert altijd wel een klein (of heel groot) iets.
pi_127248797
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:54 schreef Druppelss het volgende:
Deels eens met habitue, maar dan meer omdat een film gewoon nooit perfect kan zijn.. Er mankeert altijd wel een klein (of heel groot) iets.
Nonsens, ik heb films gezien die ik perfect vind, dus krijgen ze van mij een 10. Gladiator is er daar overigens niet 1 van, wel een goede film, maar niet perfect voor mij.
Veni, vidi, vodka.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:16:59 #244
391721 Druppelss
Ich komme auf Ihr Gesicht
pi_127248985
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:12 schreef dumble het volgende:

[..]

Nonsens, ik heb films gezien die ik perfect vind, dus krijgen ze van mij een 10. Gladiator is er daar overigens niet 1 van, wel een goede film, maar niet perfect voor mij.
Dat is ieder voor zich natuurlijk. Films van Kubrick zijn wel vaak kortbij het perfecte, vind je het gek met soms wel 200 takes en maanden aan opnamedagen. Maar ook in die films zitten altijd wel dingetjes die ik anders gedaan had. Gladiator ben ik overigens ook geen fan van.
pi_127249063
Niet weer deze discussie :{w
Open een topic en stop met dit vervuilen voor de 1029838e keer
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:28:40 #246
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_127249421
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:41 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]

Laatst sinds jaren Gladiator weer gekeken. Blijft een van mn favoriete films aller tijden. Drama, mooie vechtscenes, prachtige muziek, mooi verhaal. Kan geen minpunten bedenken.

9/10
Historisch incorrect. Dit gaat natuurlijk wel op voor vrijwel elke film met historische achtergrond. Bij het openingsgevecht slaat het echter door naar pure fantasie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:38:12 #247
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_127257936
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:54 schreef Druppelss het volgende:
Deels eens met habitue, maar dan meer omdat een film gewoon nooit perfect kan zijn.. Er mankeert altijd wel een klein (of heel groot) iets.
Juist omdat de perfecte film niet bestaat, staat mij niets in de weg om 10en te geven aan films die tot de absolute top allertijden behoren imo.
pi_127262134
CLAUSTROFOBIA



Hele aardige en vermakelijke film!!, Hoewel het geen topfilm is en het verhaal redelijk voorspelbaar is en je al heel vroeg weet wie de dader is is het toch een hele leuke film om te zien... De film vermaakt van het begin tot het eind... Want de vraag blijft nog altijd hoe loopt het af? En waarom?
Ook de acteerprestaties zijn prima, en dan te bedenken dat deze film ''gratis'' uit gekomen is,
Zeker een leuke film om tussendoor te zien!
6
pi_127276489
Snitch



met Dwayne Johnson, Jon Bernthal en Susan Sarandon

Een vader krijgt een zware klap te verduren wanneer zijn tienerzoon dertig jaar de gevangenis indraait voor het handelen in drugs. De vader gaat undercover als drugsdealer om de straf van zijn zoon omlaag te krijgen. Ondertussen denkt een advocate dat het oppakken van een drugsbende haar kan helpen bij een politieke carrière.

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

7
pi_127276858
Jack the Giant Slayer.
Sja leuk gedaan wou hem bijna afkijken ook nog tot, het moment dat zoon reus achter over viel in een ravijn door een wesp.

Opzich geen probleem alleen de wesp was niet in verhouding aangepast, als in een mier knabbelt aan je eelt.
Weet ook niet voor welke categorie deze film is maar, om met je kroost na de bios te gaan dikke 8 wel
Alleen dronken worden op de bank 2
Ik zwaai naar dieren.
pi_127278445
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:47 schreef Geerd het volgende:
Jack the Giant Slayer.
Sja leuk gedaan wou hem bijna afkijken ook nog tot, het moment dat zoon reus achter over viel in een ravijn door een wesp.

Opzich geen probleem alleen de wesp was niet in verhouding aangepast, als in een mier knabbelt aan je eelt.
Weet ook niet voor welke categorie deze film is maar, om met je kroost na de bios te gaan dikke 8 wel
Alleen dronken worden op de bank 2
ok... duidelijk
Veni, vidi, vodka.
pi_127278472
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 03:10 schreef dumble het volgende:

[..]

ok... duidelijk
Blijkbaar niet, anders had je mijn reactie niet herhald.
Ik zwaai naar dieren.
pi_127278594
Fair Game (2010)

Film over de CIA agente Valerie Plame en haar man tussen de periode 2002 en 2004 en hoe de ´Bush´ administratie redenen zoekt om de oorlog met Irak aan te gaan. Goed geacteerd door Watts en Sean Penn.
IMDB: 6.8
Ik 8
Veni, vidi, vodka.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 03:47:17 #254
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127278781
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 03:22 schreef dumble het volgende:
Fair Game (2010)
[ afbeelding ]
Film over de CIA agente Valerie Plame en haar man tussen de periode 2002 en 2004 en hoe de ´Bush´ administratie redenen zoekt om de oorlog met Irak aan te gaan. Goed geacteerd door Watts en Sean Penn.
IMDB: 6.8
Ik 8
Watts en Penn samen, dat was top in 21 grams, dus ik ben wel benieuwd naar Fair Game.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 04:02:16 #255
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_127278837
A Good Day to Die Hard (2013) - IMDb



Tja, de 5e Die Hard.

John Mclain krijgt het weer eens lastig, in rusland waar hij niets of niemand kent staat zijn zoon terecht voor een politieke moord.

En jezus! Hoeveel auto's zijn gesneuveld door deze film?
De achtervolging is echt krankzinnig.

Maar wat betreft de film...nee, net niet.
De one-liners komen geforceerd over, waar het in de eerdere films nog natuurlijk over kwam komt het hier niet echt goed over.
Daarnaast zie ik totaal niet de acteur als zijn zoon, had liever gewild dat zijn dochter erin zat.
Je ziet eigenlijk 2 mannen in beeld en je stelt je niet echt een vader en zoon voor.

Al met al best een leuke film om met een biertje of whisky op te kijken, het kijkt best lekker weg.
Maar het is geen Die Hard, Die Hard films moeten zich op 1 plek afspelen voor mij, al was 3 best goed terwijl die zich overal en nergens afspeelde.

Toch mist deze film de Die Hard epic movie factor.

imdb: 5.4
Ikke: 6.0
Omdat het toch wel aardig wegkijkt, en erg goede achtervolgings scene die een flink budget heeft opgeslokt zou ik zo denken.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_127279314
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

DiCaprio een beperkt bereik??
In die film kwam hij over als een goedzak. Dat noem ik een beperk bereik. Geen enkel moment dat ik op het puntje van mijn stoel zat van de spanning. Terwijl ik aanneem dat dat wel de bedoeling was van zo'n personage. Voor de rest speelt ie in films waar hij met gemak vervangbaar is. Kan mij niet echt een memorabele karakter voor het hoofd halen die hij ooit heeft gespeeld.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 09:43:50 #257
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_127280030
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:20 schreef Deckard het volgende:

[..]

In die film kwam hij over als een goedzak. Dat noem ik een beperk bereik. Geen enkel moment dat ik op het puntje van mijn stoel zat van de spanning. Terwijl ik aanneem dat dat wel de bedoeling was van zo'n personage. Voor de rest speelt ie in films waar hij met gemak vervangbaar is. Kan mij niet echt een memorabele karakter voor het hoofd halen die hij ooit heeft gespeeld.
Arnie Grape :P
Wie dit leest is hek.
pi_127281230
BULLET TO THE HEAD



Tegenvallende film, de film kon me maar moeilijk boeien.
Het verhaal zat raar in elkaar en de film was gewoon totaal niet spannend, en de actie stelde weinig voor.
Dus geen aanrader
4.5
pi_127281980
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:37 schreef pokkerdepok het volgende:
Starlet (2012) - IMDb

[ afbeelding ]

goeie film, een 8 van mij.

gaat over een jonge vrouw die een thermoskan koopt bij een yardsale, van een oud vrouwtje.
thuis vind ze 10.000 dollar in de kan, die ze besluit te houden. maar ze voelt zich schuldig, en probeert vrienden met de vrouw te worden en haar te helpen met boodschappen. maar de oude vrouw verzet zich.

meer moet je eigenlijk niet weten vantevoren. prima geacteerd, redelijk low budged- independent gemaakt, mooi in beeld gebracht...
het eind had iets sterker gekund alleen. maar is toch ook weer verrassend.
kijken zou ik zeggen.

oh en voor de tere zieltjes; er zit wat expliciete sex in. :) (niet de oude vrouw, maak je geen zorgen)
ook maar kijken dan thx voor de tip
pi_127282323
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Historisch incorrect. Dit gaat natuurlijk wel op voor vrijwel elke film met historische achtergrond. Bij het openingsgevecht slaat het echter door naar pure fantasie.
Fantasie valt ook nog wel mee..... Als je weinig weet van Romeinse tijd ziet het er realistisch uit.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_127286743


Fast 6

Aangenaam verrast door het 5e deel besloten om deze maar eens in de bios te gaan kijken.
Ook deel 6 was erg vermakelijk! Wat toch bizar is, meestal is het na de eerste film al bagger (al waren 2 tot 4 dat ook wel)..

Het feit dat ze meer de actie film kant op zijn gegaan en wat minder het accent leggen op straat races vind ik een goede move (deden ze al in 5), wees niet getreurd want de film zit nog altijd bomvol mooie, snelle maar ook brute (american muscle) cars!

De eerste ander half uur van de film vond ik best goed (voor dit soort films) helaas zwakte dit daarna af door een aantal over the top momenten. Dat dit soort films niet oscar waardig zijn of op realisme gebaseerd zijn begrijp ik maar degene die de film hebben gezien zullen begrijpen waar ik op doel.

Als je van dit soort films houdt, verstand op nul en knallen, racen en knokken dan raad ik hem aan. Hij zit trouwens ook vol humor waar het bios publiek meer dan 10x hard om moest lachen. 14.gif

Gina Carano :9

7/10
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:44:10 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_127286897
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:37 schreef pokkerdepok het volgende:
Starlet (2012) - IMDb

[ afbeelding ]

goeie film, een 8 van mij.

gaat over een jonge vrouw die een thermoskan koopt bij een yardsale, van een oud vrouwtje.
thuis vind ze 10.000 dollar in de kan, die ze besluit te houden. maar ze voelt zich schuldig, en probeert vrienden met de vrouw te worden en haar te helpen met boodschappen. maar de oude vrouw verzet zich.

meer moet je eigenlijk niet weten vantevoren. prima geacteerd, redelijk low budged- independent gemaakt, mooi in beeld gebracht...
het eind had iets sterker gekund alleen. maar is toch ook weer verrassend.
kijken zou ik zeggen.

oh en voor de tere zieltjes; er zit wat expliciete sex in. :) (niet de oude vrouw, maak je geen zorgen)
Gisteravond bekeken. Wel vermakelijk. Verhaaltje zelf is flinterdun. Rol van oude vrouw is goed. Blijkt haar debuut te zijn geweest op 86-jarige leeftijd en vlak daarna is de vrouw overleden.

7/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_127287147
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:47 schreef Geerd het volgende:
Jack the Giant Slayer.
Sja leuk gedaan wou hem bijna afkijken ook nog tot, het moment dat zoon reus achter over viel in een ravijn door een wesp.

Opzich geen probleem alleen de wesp was niet in verhouding aangepast, als in een mier knabbelt aan je eelt.
Weet ook niet voor welke categorie deze film is maar, om met je kroost na de bios te gaan dikke 8 wel
Alleen dronken worden op de bank 2
Sorry maar een 100 bijen op je hoofd die nergens heen kunnen en hun nest verdedigen voel je wel hoor, ook als giant. :D
pi_127287178
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:37 schreef Geo4kant het volgende:
[ afbeelding ]

Fast 6

Aangenaam verrast door het 5e deel besloten om deze maar eens in de bios te gaan kijken.
Ook deel 6 was erg vermakelijk! Wat toch bizar is, meestal is het na de eerste film al bagger (al waren 2 tot 4 dat ook wel)..

Het feit dat ze meer de actie film kant op zijn gegaan en wat minder het accent leggen op straat races vind ik een goede move (deden ze al in 5), wees niet getreurd want de film zit nog altijd bomvol mooie, snelle maar ook brute (american muscle) cars!

De eerste ander half uur van de film vond ik best goed (voor dit soort films) helaas zwakte dit daarna af door een aantal over the top momenten. Dat dit soort films niet oscar waardig zijn of op realisme gebaseerd zijn begrijp ik maar degene die de film hebben gezien zullen begrijpen waar ik op doel.

Als je van dit soort films houdt, verstand op nul en knallen, racen en knokken dan raad ik hem aan. Hij zit trouwens ook vol humor waar het bios publiek meer dan 10x hard om moest lachen. [ afbeelding ]

Gina Carano :9

7/10
Ik sluit me aan bij deze review :)
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:51:52 #265
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_127288884
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 11:51 schreef habitue het volgende:

[..]

Fantasie valt ook nog wel mee..... Als je weinig weet van Romeinse tijd ziet het er realistisch uit.
Het komt realistisch over, maar echt realistisch is het natuurlijk niet. Romeinen die gewoon uit formatie vechten hadden de zweep gekregen. :D
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_127294227
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Gisteravond bekeken. Wel vermakelijk. Verhaaltje zelf is flinterdun. Rol van oude vrouw is goed. Blijkt haar debuut te zijn geweest op 86-jarige leeftijd en vlak daarna is de vrouw overleden.

7/10
Flinterdun vond ik het niet. Ik heb er serieus van genoten. Mooie film. Aanrader ^O^
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_127296892
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sorry maar een 100 bijen op je hoofd die nergens heen kunnen en hun nest verdedigen voel je wel hoor, ook als giant. :D
Opzich wel als die bijen ook 10x zo groot waren.
Ik zwaai naar dieren.
pi_127297102
Vanmiddag Crash gekeken. Maar blijkbaar had ik de verkeerde versie gedownload dan degene die ik wilde kijken en was het niet Crash uit 2004, maar een autoporno versie uit 1996.

Tja. :') Lekkere blondine wel die Deborah Kara Unger dus een 6.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_127297755
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:15 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Vanmiddag Crash gekeken. Maar blijkbaar had ik de verkeerde versie gedownload dan degene die ik wilde kijken en was het niet Crash uit 2004, maar een autoporno versie uit 1996.

Tja. :') Lekkere blondine wel die Deborah Kara Unger dus een 6.
Draak van een film inderdaad. Ik hou erg van films die een beetje anders zijn dan anderen, maar dit sloeg echt helemaal nergens op. Een totaal gekunstelde poging tot shockeren om het shockeren, en dan nog pretentieus ook en gaat natuurlijk de trucendoos van Cronenberg helemaal open en wordt een lange stroom van clichés van grimmige stiltes en onheilspellende muziekjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_127297767
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:15 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Vanmiddag Crash gekeken. Maar blijkbaar had ik de verkeerde versie gedownload dan degene die ik wilde kijken en was het niet Crash uit 2004, maar een autoporno versie uit 1996.

Tja. :') Lekkere blondine wel die Deborah Kara Unger dus een 6.
:D
Even a broken clock is right twice a day.
pi_127306694
Studio 54



De film vertelt het verhaal van de beroemde club Studio 54, een plek waar in de jaren '70 de elite van New York hun avonden doorbracht. De disco had als eigenaar de aan cocaïne verslaafde Steve Rubell. De film volgt verschillende personages, waaronder Shane, een jongen van bescheiden komaf die een nieuw leven begint als barkeeper in Studio 54.

echt geen ruk aan :')
pi_127313279
Goed maandje!

Mei
Films
1. The House I Live In (Eugene Jarecki, 2012) :: 9.5
2. Rango (Gore Verbinski, 2011) :: 8.8
3. Corpse Bride (Tim Burton, Mike Johnson, 2005) :: 8.5
4. Operación E (Miguel Courtois, 2012) :: 8.5
5. John Carter (Andrew Stanton, 2012) :: 8.3
6. For All Mankind (Al Reinert, 1989) :: 8.0
7. El cartel de los sapos (Carlos Moreno, 2011) :: 7.8
8. The Place Beyond the Pines (Derek Cianfrance, 2012) :: 7.8
9. Gangster Squad (Ruben Fleischer, 2013) :: 7.2
10. Frankenweenie (Tim Burton, 2012) :: 6.5
11. What Dreams May Come (Vincent Ward, 1998) :: 5.5

Series
12. Yellowstone - Seizoen 1 (Andrew Murray, 2009): Aflevering 1 t/m 3 :: 9.0

Statistieken
Totaal 11 films (maandgemiddelde: 16.6) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 11.

Totaal 3 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1292 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: The House I Live In (9.5, 4de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: What Dreams May Come (5.5).

Media-verdeling
7.
2.
3.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_127320900
Jack the Giant Slayer (2013) - IMDb



Opzich leuke mix van fictie, historisch tintje en grafisch spektakel. Reuzen zijn misschien wat te veel CGI'd, maar kijkt makkelijk weg. Af en toe een beetje humor erin (al is die wel beetje flauw). Was leuker dan ik van te voren verwacht had.

IMDB: 6.6/10
Ik: 6.9/10
pi_127330610
TRADE



ERg indrukwekkende drama film over een reeel en actueel onderwerp: Vrouwenhandel. De film geeft een vrij realistch en indrukwekkend beeld over hoe het er toe kan gaan.
De film pakt je van het begin tot het eind en de hele film zit je geboeid/met spanning te kijken.
Het acteerwerk is ook erg sterk,ook van de jongere meisjes
8
  zondag 2 juni 2013 @ 22:12:22 #275
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_127338008
The Adjustment Bureau


Een zeer goede film waarin Matt Damon een politicus speelt die als een blok valt voor een danseres gespeeld door Emily Blunt. Het lot heeft echter bepaald dat zij niet samen horen te zijn en stuurt haar agenten om ze uit elkaar te houden. Wat volgt is de strijd tegen het lot van 2 mensen die van elkaar houden en de rest van hun levens met elkaar door willen brengen.

En omdat ik het zelf niet beter kan verwoorden dan deze review doe ik het ook niet.
quote:
The film's charm is definitely in its explanation for things. The way the bureau works and how they function is a wonder in itself. You'll never look at a door or a man wearing a hat the same way again after viewing the film. Perhaps the most interesting is Thompson's explanation of how events in history like The Great Depression and The Holocaust came about. The story is very imaginative and different from the norm, which is always a fantastic change in pace when it comes to film. At the same time though, those who like having absolutely everything explained to them will probably be disappointed. The Adjustment Bureau explains enough to get the wheels in your brain turning and leaves some things open to your interpretation, which could hurt someone's overall opinion of the film depending on the viewer.
Gewoon een zeer sterke film die je gewoon moet ondergaan met een open mind. Het is een intrigerende en ook romantische film over hoe liefde alles kan overwinnen, zelfs het lot dat je op alle mogelijke manieren tegen werkt.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 3 juni 2013 @ 00:48:16 #276
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_127345361
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:37 schreef andreas612 het volgende:
Jack the Giant Slayer (2013) - IMDb

[ afbeelding ]

Opzich leuke mix van fictie, historisch tintje en grafisch spektakel. Reuzen zijn misschien wat te veel CGI'd, maar kijkt makkelijk weg. Af en toe een beetje humor erin (al is die wel beetje flauw). Was leuker dan ik van te voren verwacht had.

IMDB: 6.6/10
Ik: 6.9/10
Sluit ik me bij aan.

Leuke film, goed weg te kijken.
Beetje disney achtig met princess valt op boerenjongen, maar toch komt het niet naar over.

Ik geef het een 7.5.
Ik ben een optimist :)
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  maandag 3 juni 2013 @ 00:52:40 #277
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_127345492
Great gatsby

Mooi gemaakt, goede muziek, iets voorspelbaar en mij iets te traag. 7,3

Gangster Squad

Tof, loopt lekker door, niet te diep verhaal, beetje cliche en goede actie. Leuke acteurs. 7,8
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 juni 2013 @ 02:26:54 #278
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_127347015
Maniac (Franck Khalfoun, 2012) (Elijah Wood, Nora Arnezeder)
10 uit 10
De beste horror-psychopaat film sinds Psycho



Elijah Wood speelt Frank, een eenzame man die een winkel met mannequins runt. Frank heeft een donkere hobby, hij scalpeert vrouwen. Dit gaat allemaal prima, totdat hij een vrouw ontmoet, Nora Arnezeder.

Geschoten in POV is dit een zeer geslaagde horror film. Elijah Wood speelt de rol van zijn leven en Khalfoun heeft een unieke stijl van regisseren die nog het meest doet denken aan Winding Refn.

They can talk all they want. But they will never understand.
As long as you keep a secret, if you can't, it will find you
And you will be alone, you hear that. The lot of you, alone.


[ Bericht 10% gewijzigd door Asskicker14 op 03-06-2013 02:45:01 ]
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_127347262
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 02:50 schreef El_Matador het volgende:

Media-verdeling
[ afbeelding ] 7.
[ afbeelding ] 2.
[ afbeelding ] 3.
Ik ben superblij dat ik de mediaverdeling van jou weet van de vorige maand. Echt heel tof, dankjewel :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_127347269
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 03:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik ben superblij dat ik de mediaverdeling van jou weet van de vorige maand. Echt heel tof, dankjewel :')
Hey gast, dit topic is voor filmtips, niet voor gezeik.

Je kan op de icoontjes klikken voor een recensie van elke film. Veel plezier.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 3 juni 2013 @ 06:05:52 #281
376380 Alziend-Oog
haha vet grappig
pi_127347749
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 00:52 schreef Catch22- het volgende:
Great gatsby

Mooi gemaakt, goede muziek, iets voorspelbaar en mij iets te traag. 7,3
Hoe is DiCaprio?
Aer mea arena est
  maandag 3 juni 2013 @ 08:31:00 #282
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_127348549
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 02:26 schreef Asskicker14 het volgende:
Maniac (Franck Khalfoun, 2012) (Elijah Wood, Nora Arnezeder)
10 uit 10
De beste horror-psychopaat film sinds Psycho

[ afbeelding ]

Elijah Wood speelt Frank, een eenzame man die een winkel met mannequins runt. Frank heeft een donkere hobby, hij scalpeert vrouwen. Dit gaat allemaal prima, totdat hij een vrouw ontmoet, Nora Arnezeder.

Geschoten in POV is dit een zeer geslaagde horror film. Elijah Wood speelt de rol van zijn leven en Khalfoun heeft een unieke stijl van regisseren die nog het meest doet denken aan Winding Refn.

They can talk all they want. But they will never understand.
As long as you keep a secret, if you can't, it will find you
And you will be alone, you hear that. The lot of you, alone.

Echt zo goed? Ben wel verbaasd, had niet gedacht dat het zo een goede film zou zijn.
pi_127348873
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 03:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik ben superblij dat ik de mediaverdeling van jou weet van de vorige maand. Echt heel tof, dankjewel :')
Hij doet in ieder geval moeite, kan je misschien nog wat van leren.
pi_127353600
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 03:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hey gast, dit topic is voor filmtips, niet voor gezeik.

Je kan op de icoontjes klikken voor een recensie van elke film. Veel plezier.
Sorry maar hij heeft gelijk. Het is de bedoeling dat je recensies geeft, geen statistieken. Daar hebben we echt geen fuck aan. Misschien moet je de OP nog een keertje lezen..
Veni, vidi, vodka.
pi_127353844
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:06 schreef dumble het volgende:

[..]

Sorry maar hij heeft gelijk. Het is de bedoeling dat je recensies geeft, geen statistieken. Daar hebben we echt geen fuck aan. Misschien moet je de OP nog een keertje lezen..
Dat gezeik elke maand over het wel of niet plaatsen van zo'n lijstje.
Kom op zeg, waar je je al niet druk over kan maken. :')
pi_127354024
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:13 schreef Bronson het volgende:

[..]

Dat gezeik elke maand over het wel of niet plaatsen van zo'n lijstje.
Kom op zeg, waar je je al niet druk over kan maken. :')
Ja godverdomme m'n hele dag weer verpest door zo'n kutlijstje, ik kan een post niet negeren, dus ik MOET het allemaal lezen, echt ergerlijk! :D
  maandag 3 juni 2013 @ 12:43:17 #287
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_127354940
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:06 schreef dumble het volgende:

[..]

Sorry maar hij heeft gelijk. Het is de bedoeling dat je recensies geeft, geen statistieken. Daar hebben we echt geen fuck aan. Misschien moet je de OP nog een keertje lezen..
Uit de OP:
quote:
. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook
pi_127357134
Ok my bad, ik had niet door dat er blijkbaar wel mensen zijn die het interessant vinden hoeveel minuten El_Matador afgelopen maand naar de beeldbuis heeft lopen turen.
Veni, vidi, vodka.
pi_127357852
Jack Reacher (2012)


Eigenlijk heb ik deze film gestart met de verkeerde verwachtingen, ik dacht namelijk dat Jack Reacher een vlotte actiefilm was met weer een soort super Tom Cruise die achter de waarheid ging met een hoop geknok en leuke actie. 2 uur en 10 minuten later bleek dit toch iets teveel gehoopt.

In hartje Pittsburgh worden op klaarlichte dag 4 onschuldige burgers in een park neergeschoten door een sniper. Al snel komt de lokale politie bij een ex-militair terecht die maar één ding heeft te vermelden tijdens de ondervragen, 'get me Jack Reacher'. Jack Reacher, aangetrokken door het nieuwsbericht, komt de politie en de aanklagers tegemoet door hem een helpende hand te geven tijdens het onderzoek naar de onschuld van deze ex-militair (Jack en hij hebben een gezamelijk verleden in het leger) en de achtergrond van de aanslagen.

Het film gaat vernamelijk om het onderzoek en de politieke achtergrond van de aanslag, de actie is zeer zeker aanwezig maar is meer een leuke afwisseling van het hoofdverhaal. Het kijkt leuk weg en de (beperkte) actiemomenten zijn leuk, maar niet meer dan dat.

IMDB: 7.0
Mijn cijfer: 6.8
  maandag 3 juni 2013 @ 14:24:05 #290
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_127358961
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 08:31 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Echt zo goed? Ben wel verbaasd, had niet gedacht dat het zo een goede film zou zijn.
Het is de beste Amerikaanse horror van de laatste 10 jaar.

Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 3 juni 2013 @ 14:30:03 #291
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_127359175
Welcome to the Punch

Engelse actiethriller over een ogenschijnlijk kat en muis spel tussen een agent (James McAvoy) en een crimineel (Mark Strong) waarbij ook de politiek zich mengt. Prima film met genoeg spanning, goede actie en een prima cast. De originaliteitsprijs zal hij niet krijgen maar ik heb me 100 minuten vermaakt. En Mark Strong vind ik toch al altijd goed bezig.

7.5

Jack the Giant Slayer

Heel veel kritiek gehad en financieel genadeloos geflopt en daarom had ik er maar niets van verwacht. Maar ik kan hier eigenlijk vrij weinig op aanmerken, leuk sprookje dat niet te zoetsappig wordt en zelfs enkele mooie actiescene's en humor bevat. Vond deze niet minder, of meer, dan de nieuwe Oz film, die wél goed scoorde bij de critici, en aan de kassa. Gewoon een degelijke fantasiefilm van Bryan Singer dus.

7.5
pi_127361557
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:06 schreef dumble het volgende:

[..]

Sorry maar hij heeft gelijk. Het is de bedoeling dat je recensies geeft, geen statistieken. Daar hebben we echt geen fuck aan. Misschien moet je de OP nog een keertje lezen..
Als je op dat kladblokje klikt achter de film krijg je zn recensie :)
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  maandag 3 juni 2013 @ 15:54:48 #293
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_127362583
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 06:05 schreef Alziend-Oog het volgende:

[..]

Hoe is DiCaprio?
Ziet er goed uit.

En speelt goed.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 juni 2013 @ 16:14:46 #294
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_127363457
The Hangover III



Na deel 2 is ook deze wel vermakelijk. Nu geen bruiloft
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar een zoektocht.
Na de dood van de vader van Alan is hij onhandelbaar en moet naar een instituut. Om de pijn te verzachten besluit "the wolf pack"om hem daar persoonlijk heen te brengen. Maar onderweg komen ze een oude bekende tegen en dat leidt natuurlijk weer tot absurde situaties.

Niet zo sterk als deel I ( en niet zo banaal ), maar toch wel leuk om eens te huren.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_127366635
Dit weekend gezien:

Ultima Parada
Heftige realistische film. Última Parada 174 (2008) - IMDb

en

Parker
Aardige misdaadfilm Parker (2013) - IMDb met o.a. Vic Makey uit The Shield Hij had hetzelfde zwarte T-shirt nog aan. :D
pi_127368421
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:40 schreef dumble het volgende:
Ok my bad, ik had niet door dat er blijkbaar wel mensen zijn die het interessant vinden hoeveel minuten El_Matador afgelopen maand naar de beeldbuis heeft lopen turen.
Dat soort mensen vinden het vooral zelf interessant en gaan er vanuit dat anderen dat dan ook wel interessant vinden.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_127369560
Trust (2010):

Begin begon goed. Ik verwachtte eerlijk gezegd een kopie van de Lovely Bones, maar gelukkig viel het mee. Steeds toen het einde van de film naderde, begon ik steeds maar nieuwsgierig te worden naar hoe Charlie opgepakt zou worden of aangepakt zou worden door de vader van het meisje. Helaas bleef hij op vrije voeten.. Het was echt dé hoofdreden waarom ik bleef kijken en kijken. Ben erg teleurgesteld in het einde.

Imdb: 6.9
Cijfer: 6.4

Side Effects (2013):

Sterke film. Kon nauwelijks fouten vinden in de film. Kende tot op heden Jude Law niet, heb wel zijn naam zien voorbij komen of wel eens gehoord, maar heb volgens mij geen één film gezien waar hij in speelde. Wow wat speelde hij sterk zeg!

Overigens had ik wel een vermoeden dat er wat met die Dr.Siebert aan de hand was, aangezien ze een wat té arrogante en irritante lichaamshouding had en dialogen.

Imdb: 7.2
Cijfer: 8.4

Heeft iemand een leuke film die hij/zij mij kan aanraden? Het liefst een realistische film, dus geen fantasie, middeleeuwen. Dus het moet zich afspelen in deze tijd, waar je je in kan leven alsof het jou kan overkomen of iemand anders. Iets in de trend zoals Side Effects of Taking Of Pelham 123 en dergelijke. :)
  maandag 3 juni 2013 @ 18:51:09 #298
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_127369769
Maniac met Elijah Wood, als je van horror-films houdt.

Anders Silver Linings Playbook, Spring Breakers of The Company You Keep.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_127370549
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:51 schreef Asskicker14 het volgende:
Maniac met Elijah Wood, als je van horror-films houdt.

Anders Silver Linings Playbook, Spring Breakers of The Company You Keep.
The Company You Keep heb ik pas nog gezien. Redelijke film. Overige films vind ik niet eens het kijken waard als ik eerlijk ben. :P

-edit: zie DM-

[ Bericht 7% gewijzigd door Mike op 03-06-2013 20:08:51 ]
pi_127397086
The Rainmaker (1997)


Leuke film over een zojuist afgestudeerde advocaat (Matt Damon) van een arme achtergrond die het opneemt tegen een grote verzekerings maatschappij. Samen met partner Danny DeVito gaan ze de strijd aan, best lange film maar het verveelt geen moment.

IMDB: 6.9
Ik: 8*
Veni, vidi, vodka.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 17:35:38 #301
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_127408435
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')