abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:22:43 #226
391721 Druppelss
Ich komme auf Ihr Gesicht
pi_127216835
City Of God

Ofwel Cidade de Deus. Een erg sterke film over de jeugd in Rio de Janeiro waarvan de meeste jongens geen andere uitweg zien dan drugs en wapens te verhandelen en overvallen te plegen. De film is ook erg eigentijds gefilmd waardoor je soms best mooie beelden hebt en een snelle montage / vlotte film. De film verveelde voor mij nergens ondanks de redelijk lange speelduur.

Als je houd van films met wat geweld en drugs, zeker deze bekijken :)

Toch wel een 8 (van 10)
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:38:25 #227
391721 Druppelss
pi_127217538
Harold & Kumar

De eerste twee films gezien, erg vermakelijke komedie's. Deel twee vond ik misschien nog wel iets leuker als het eerste deel, maar moeilijk te zeggen omdat beide films enkele goede momenten bevatten. Jammer genoeg gaat het soms teveel over-de-top wat echt niet had gehoeven.

6.5 (van 10)

Nog een lijstje welke de afgelopen maand bekeken is;

Dead End
Prima horrorfilm, leuke cast. Valt soms misschien een klein beetje in herhaling, het einde
had beter gekund, maar als horrorliefhebber toch zeker een film die je gezien moet hebben. 7/10

The Hitcher
Een spannende 80's "road-movie" over een geestelijk gestoorde lifter. Leuke rol van Rutger Hauer en
een mooie Jennifer Jason Leigh! 7/10

Devil
Ik had lage verwachtingen toen ik bij de (erg mooie) openingstitels de naam M. Night Shyamalan voorbij zag komen als schrijven. Gelukkig viel de film erg goed mee, echt en of spannend is die nergens maar toch zonder veel problemen uit gekeken zonder bijna in slaap te zijn gevallen.
6.5/10

Django Unchained
Best lang uitgekeken naar deze Tarantino film, Kill Bill was gewoon niet mijn ding. Natuurlijk waren
Pulp Fiction, Reservoir Dogs en Jackie Brown geweldige films en hoopte stiekem op iets soortgelijks. Helaas was DU een vrij lange en wat trage film zonder echt leuke karakters of verhaallijn. Zeker niet slecht, maar Tarantino begint voor mijn gevoel toch steeds meer af te zwakken. 6/10

Verder nog de 3 uur durende making of van A Nightmare On Elmstreet bekeken, best een intressante documentaire als je de extra's op de (Nederlandse) dvd's nog niet gezien hebt, zowel voegt deze docu helaas niet zo heel veel toe. Er word beweert dat deze documentaire erg exclusieve behind-the-scenes foto's en video's had maar dat viel wel tegen. Wel vet dat ze bijna alle acteurs en actrices, regisseurs en vele producenten/schrijvers van alle Nightmare films hebben weten te strikken voor een interview. Je komt enkele leuke feitjes te weten, helaas ook veel geblaat over de rol die de acteur of actrice speelde ("I played Nancy, a young and normal girl who have a drunk mother.. bla bla").
pi_127221482
THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON

Ik heb veel goeie dingen over deze film gehoord en verwachte echt een ''topper'' voordat ik hem ging kijken, maar in die zin vond ik de film iets tegenvallen...
Het is zeker een goeie film, sterk acteerwerk, mooi gefilmd... En vooral het einde is erg sterk.
Maar ik vond het middenstuk iets te langdradig en kon ik er niet altijd mijn aandacht bij houden.. Zoiezo de hele film.. wist me op een of andere manier niet te pakken..
dus 6.5

-edit: zie DM. ;) -

[ Bericht 7% gewijzigd door Mike op 30-05-2013 22:15:00 ]
pi_127224042

Laatst sinds jaren Gladiator weer gekeken. Blijft een van mn favoriete films aller tijden. Drama, mooie vechtscenes, prachtige muziek, mooi verhaal. Kan geen minpunten bedenken.

9/10
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_127226810
Wreck-It Ralph (2012) - IMDb

A video game villain wants to be a hero and sets out to fulfill his dream, but his quest brings havoc to the whole arcade where he lives.

Erg leuk filmpje waar je in het computerspelletje zelf kruipt :P
Imdb 7.8
Ik geef m wel een 8 c_/
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_127230544
Trust

Over de gevaren van Internet.

De familie Cameron is het perfecte voorbeeld van een gelukkig Amerikaans gezin. Alles loopt voorspoedig tot het moment dat de veertien jaar oude Annie (Liana Liberato) haar eerste vriendje, Charlie, leert kennen via internet. Na maanden van onschuldig communiceren via het web besluit Annie, in een weekend dat ze alleen thuis is, af te spreken met Charlie. Dan komt ze er op een afschuwelijke manier achter dat Charlie (Chris Henry Coffey) niet is wie hij aanvankelijk is. Geschokt door wat hun dochter aangedaan is, gaan Annies ouders (Clive Owen en Catherine Keener) de strijd aan om hun dochter in het reine te laten komen met wat er gebeurd is in haar tot dan toe onschuldige leventje. Een strijd die het hele gezin dreigt te verscheuren...

pi_127231560
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:20 schreef Desunoto het volgende:
[ afbeelding ]

Requiem for a Dream (2000)

We volgen een stel mensen die zichzelf naar de goot (en lager) helpen veelal dankzij het gebruik van drugs en de bijkomende geldproblemen.

Het begint al traag en oninteressant en eindigt met een reeks beelden die schokkend moet overkomen en bij de kijker schijnbaar empathie moet oproepen. Maar dat laatste gebeurt niet omdat de personages die het ondergaan stuk voor stuk simpele zielen zijn die ondanks duizenden voortekenen hun hersenen steeds niet laten werken. Van de hoofdpersonages was alleen de vrouw hopeloos verslaafd, maar zij was vanaf het begin al een nietszeggend - aan de televisie gekluisterd - gedaante dat niet voor zichzelf kan denken waar je onmogelijk medelijden mee kan krijgen.

Flitsende beelden van het inspuiten of op een andere manier toedienen van drugs worden tot in den treuren herhaald en wekken niets meer dan irritatie op. Veel andere gebeurtenissen ondergaan hetzelfde lot en de film is uiteindelijk niets meer dan een lange, vervelende zit waar je steeds wordt gewezen op de gevaren van de omgeving waarin de personages leven alsof je net zo dom bent als zij zijn.

Er zitten momenten in de film, vooral in de tweede helft, die zo melodramatisch, onrealistisch en cliché worden weergegeven dat ze zelfs lachwekkend worden terwijl je er eigenlijk niet om 'hoort' te lachen. Omdat de film over een zwaar onderwerp gaat, een grimmige sfeer heeft en weinig ruimte laat voor ontspanning, is de entertainmentwaarde dan ook... nul.

Repetitief, opdringerig, belerend, manipulerend en simpelweg vervelend. Zelfs de soundtrack, waar men schijnbaar lovend over spreekt, was leeg en herhaalde constant hetzelfde truukje.

2/10

Ik heb een aantal films van Aronofsky gezien die ik wel mooi vond, maar dit was langdradige bagger. :{
Goeie en kloppende review ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_127231689
Starlet (2012) - IMDb

goeie film, een 8 van mij.

gaat over een jonge vrouw die een thermoskan koopt bij een yardsale, van een oud vrouwtje.
thuis vind ze 10.000 dollar in de kan, die ze besluit te houden. maar ze voelt zich schuldig, en probeert vrienden met de vrouw te worden en haar te helpen met boodschappen. maar de oude vrouw verzet zich.

meer moet je eigenlijk niet weten vantevoren. prima geacteerd, redelijk low budged- independent gemaakt, mooi in beeld gebracht...
het eind had iets sterker gekund alleen. maar is toch ook weer verrassend.
kijken zou ik zeggen.

oh en voor de tere zieltjes; er zit wat expliciete sex in. :) (niet de oude vrouw, maak je geen zorgen)
pi_127231721
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:32 schreef Deckard het volgende:

Minpunten:
- Leonardo di Caprio. Dit is wel de rol dat hij laat zien dat hij een beperkt bereik heef.
DiCaprio een beperkt bereik??
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:52:39 #235
376380 Alziend-Oog
haha vet grappig
pi_127244156
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 12:32 schreef Deckard het volgende:
- Leonardo di Caprio. Dit is wel de rol dat hij laat zien dat hij een beperkt bereik heef.
Nonsens, Calvin Candie _O_
Aer mea arena est
  vrijdag 31 mei 2013 @ 11:55:16 #236
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_127244265
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:41 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]

Laatst sinds jaren Gladiator weer gekeken. Blijft een van mn favoriete films aller tijden. Drama, mooie vechtscenes, prachtige muziek, mooi verhaal. Kan geen minpunten bedenken.

9/10
Waarom geef je dan geen 10?
pi_127244398
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:55 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Waarom geef je dan geen 10?
Ik geef nooit een 10. Op de basisschool krijg je 10'en, niet als je volwassen bent.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:25:43 #238
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_127245438
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:58 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik geef nooit een 10. Op de basisschool krijg je 10'en, niet als je volwassen bent.
Jij bent nog niet volwassen en zit nog op de lagere school blijkbaar...
pi_127245674
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:58 schreef habitue het volgende:

[..]

Als je het perfect doet wel. Maar een 9.8 mag ook. O-)
pi_127245719
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:25 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Jij bent nog niet volwassen en zit nog op de lagere school blijkbaar...
Deze opmerking krijgt van mij een 9.
pi_127246693
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je het perfect doet wel. Maar een 9.8 mag ook. O-)
Een 10 vind ik eigenlijk ook minder mooi dan een 9.8. Er blijft ruimte voor verbetering.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:54:58 #242
391721 Druppelss
pi_127248128
Deels eens met habitue, maar dan meer omdat een film gewoon nooit perfect kan zijn.. Er mankeert altijd wel een klein (of heel groot) iets.
pi_127248797
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:54 schreef Druppelss het volgende:
Deels eens met habitue, maar dan meer omdat een film gewoon nooit perfect kan zijn.. Er mankeert altijd wel een klein (of heel groot) iets.
Nonsens, ik heb films gezien die ik perfect vind, dus krijgen ze van mij een 10. Gladiator is er daar overigens niet 1 van, wel een goede film, maar niet perfect voor mij.
Veni, vidi, vodka.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:16:59 #244
391721 Druppelss
pi_127248985
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:12 schreef dumble het volgende:

[..]

Nonsens, ik heb films gezien die ik perfect vind, dus krijgen ze van mij een 10. Gladiator is er daar overigens niet 1 van, wel een goede film, maar niet perfect voor mij.
Dat is ieder voor zich natuurlijk. Films van Kubrick zijn wel vaak kortbij het perfecte, vind je het gek met soms wel 200 takes en maanden aan opnamedagen. Maar ook in die films zitten altijd wel dingetjes die ik anders gedaan had. Gladiator ben ik overigens ook geen fan van.
pi_127249063
Niet weer deze discussie :{w
Open een topic en stop met dit vervuilen voor de 1029838e keer
  vrijdag 31 mei 2013 @ 14:28:40 #246
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_127249421
quote:
14s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:41 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]

9/10
Historisch incorrect. Dit gaat natuurlijk wel op voor vrijwel elke film met historische achtergrond. Bij het openingsgevecht slaat het echter door naar pure fantasie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:38:12 #247
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_127257936
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:54 schreef Druppelss het volgende:
Juist omdat de perfecte film niet bestaat, staat mij niets in de weg om 10en te geven aan films die tot de absolute top allertijden behoren imo.
pi_127262134
CLAUSTROFOBIA

Hele aardige en vermakelijke film!!, Hoewel het geen topfilm is en het verhaal redelijk voorspelbaar is en je al heel vroeg weet wie de dader is is het toch een hele leuke film om te zien... De film vermaakt van het begin tot het eind... Want de vraag blijft nog altijd hoe loopt het af? En waarom?
Ook de acteerprestaties zijn prima, en dan te bedenken dat deze film ''gratis'' uit gekomen is,
Zeker een leuke film om tussendoor te zien!
6
pi_127276489
Snitch

met Dwayne Johnson, Jon Bernthal en Susan Sarandon

Een vader krijgt een zware klap te verduren wanneer zijn tienerzoon dertig jaar de gevangenis indraait voor het handelen in drugs. De vader gaat undercover als drugsdealer om de straf van zijn zoon omlaag te krijgen. Ondertussen denkt een advocate dat het oppakken van een drugsbende haar kan helpen bij een politieke carrière.

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

7
pi_127276858
Jack the Giant Slayer.
Sja leuk gedaan wou hem bijna afkijken ook nog tot, het moment dat zoon reus achter over viel in een ravijn door een wesp.

Opzich geen probleem alleen de wesp was niet in verhouding aangepast, als in een mier knabbelt aan je eelt.
Weet ook niet voor welke categorie deze film is maar, om met je kroost na de bios te gaan dikke 8 wel
Alleen dronken worden op de bank 2
Ik zwaai naar dieren.
pi_127278445
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:47 schreef Geerd het volgende:
Jack the Giant Slayer.
Sja leuk gedaan wou hem bijna afkijken ook nog tot, het moment dat zoon reus achter over viel in een ravijn door een wesp.

Opzich geen probleem alleen de wesp was niet in verhouding aangepast, als in een mier knabbelt aan je eelt.
Weet ook niet voor welke categorie deze film is maar, om met je kroost na de bios te gaan dikke 8 wel
ok... duidelijk
Veni, vidi, vodka.
pi_127278472
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 03:10 schreef dumble het volgende:

[..]

ok... duidelijk
Blijkbaar niet, anders had je mijn reactie niet herhald.
Ik zwaai naar dieren.
pi_127278594
Fair Game (2010)

Film over de CIA agente Valerie Plame en haar man tussen de periode 2002 en 2004 en hoe de ´Bush´ administratie redenen zoekt om de oorlog met Irak aan te gaan. Goed geacteerd door Watts en Sean Penn.
IMDB: 6.8
Ik 8
Veni, vidi, vodka.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 03:47:17 #254
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127278781
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 03:22 schreef dumble het volgende:
Fair Game (2010)
[ afbeelding ]
Film over de CIA agente Valerie Plame en haar man tussen de periode 2002 en 2004 en hoe de ´Bush´ administratie redenen zoekt om de oorlog met Irak aan te gaan. Goed geacteerd door Watts en Sean Penn.
IMDB: 6.8
Ik 8
Watts en Penn samen, dat was top in 21 grams, dus ik ben wel benieuwd naar Fair Game.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 04:02:16 #255
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_127278837
A Good Day to Die Hard (2013) - IMDb

Tja, de 5e Die Hard.

John Mclain krijgt het weer eens lastig, in rusland waar hij niets of niemand kent staat zijn zoon terecht voor een politieke moord.

En jezus! Hoeveel auto's zijn gesneuveld door deze film?
De achtervolging is echt krankzinnig.

Maar wat betreft de film...nee, net niet.
De one-liners komen geforceerd over, waar het in de eerdere films nog natuurlijk over kwam komt het hier niet echt goed over.
Daarnaast zie ik totaal niet de acteur als zijn zoon, had liever gewild dat zijn dochter erin zat.
Je ziet eigenlijk 2 mannen in beeld en je stelt je niet echt een vader en zoon voor.

Al met al best een leuke film om met een biertje of whisky op te kijken, het kijkt best lekker weg.
Maar het is geen Die Hard, Die Hard films moeten zich op 1 plek afspelen voor mij, al was 3 best goed terwijl die zich overal en nergens afspeelde.

Toch mist deze film de Die Hard epic movie factor.

imdb: 5.4
Ikke: 6.0
Omdat het toch wel aardig wegkijkt, en erg goede achtervolgings scene die een flink budget heeft opgeslokt zou ik zo denken.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_127279314
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

DiCaprio een beperkt bereik??
In die film kwam hij over als een goedzak. Dat noem ik een beperk bereik. Geen enkel moment dat ik op het puntje van mijn stoel zat van de spanning. Terwijl ik aanneem dat dat wel de bedoeling was van zo'n personage. Voor de rest speelt ie in films waar hij met gemak vervangbaar is. Kan mij niet echt een memorabele karakter voor het hoofd halen die hij ooit heeft gespeeld.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 09:43:50 #257
375756 Jungle_Jim
samurai cop
pi_127280030
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:20 schreef Deckard het volgende:

[..]

In die film kwam hij over als een goedzak. Dat noem ik een beperk bereik. Geen enkel moment dat ik op het puntje van mijn stoel zat van de spanning. Terwijl ik aanneem dat dat wel de bedoeling was van zo'n personage. Voor de rest speelt ie in films waar hij met gemak vervangbaar is. Kan mij niet echt een memorabele karakter voor het hoofd halen die hij ooit heeft gespeeld.
Arnie Grape :P
Wie dit leest is hek.
pi_127281230
BULLET TO THE HEAD

Tegenvallende film, de film kon me maar moeilijk boeien.
Het verhaal zat raar in elkaar en de film was gewoon totaal niet spannend, en de actie stelde weinig voor.
Dus geen aanrader
4.5
pi_127281980
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:37 schreef pokkerdepok het volgende:
Starlet (2012) - IMDb

[ afbeelding ]

gaat over een jonge vrouw die een thermoskan koopt bij een yardsale, van een oud vrouwtje.
thuis vind ze 10.000 dollar in de kan, die ze besluit te houden. maar ze voelt zich schuldig, en probeert vrienden met de vrouw te worden en haar te helpen met boodschappen. maar de oude vrouw verzet zich.

meer moet je eigenlijk niet weten vantevoren. prima geacteerd, redelijk low budged- independent gemaakt, mooi in beeld gebracht...
kijken zou ik zeggen.

oh en voor de tere zieltjes; er zit wat expliciete sex in. :) (niet de oude vrouw, maak je geen zorgen)
ook maar kijken dan thx voor de tip
pi_127282323
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 14:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Historisch incorrect. Dit gaat natuurlijk wel op voor vrijwel elke film met historische achtergrond. Bij het openingsgevecht slaat het echter door naar pure fantasie.
Fantasie valt ook nog wel mee..... Als je weinig weet van Romeinse tijd ziet het er realistisch uit.
pi_127286743

Fast 6

Aangenaam verrast door het 5e deel besloten om deze maar eens in de bios te gaan kijken.
Ook deel 6 was erg vermakelijk! Wat toch bizar is, meestal is het na de eerste film al bagger (al waren 2 tot 4 dat ook wel)..

Het feit dat ze meer de actie film kant op zijn gegaan en wat minder het accent leggen op straat races vind ik een goede move (deden ze al in 5), wees niet getreurd want de film zit nog altijd bomvol mooie, snelle maar ook brute (american muscle) cars!

De eerste ander half uur van de film vond ik best goed (voor dit soort films) helaas zwakte dit daarna af door een aantal over the top momenten. Dat dit soort films niet oscar waardig zijn of op realisme gebaseerd zijn begrijp ik maar degene die de film hebben gezien zullen begrijpen waar ik op doel.

Als je van dit soort films houdt, verstand op nul en knallen, racen en knokken dan raad ik hem aan. Hij zit trouwens ook vol humor waar het bios publiek meer dan 10x hard om moest lachen. 14.gif

Gina Carano :9

7/10
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:44:10 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_127286897
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 23:37 schreef pokkerdepok het volgende:
Starlet (2012) - IMDb

[ afbeelding ]

kijken zou ik zeggen.

Gisteravond bekeken. Wel vermakelijk. Verhaaltje zelf is flinterdun. Rol van oude vrouw is goed. Blijkt haar debuut te zijn geweest op 86-jarige leeftijd en vlak daarna is de vrouw overleden.

7/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_127287147
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:47 schreef Geerd het volgende:
Jack the Giant Slayer.

Sorry maar een 100 bijen op je hoofd die nergens heen kunnen en hun nest verdedigen voel je wel hoor, ook als giant. :D
pi_127287178
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:37 schreef Geo4kant het volgende:
[ afbeelding ]

Fast 6

Aangenaam verrast door het 5e deel besloten om deze maar eens in de bios te gaan kijken.
Ook deel 6 was erg vermakelijk! Wat toch bizar is, meestal is het na de eerste film al bagger (al waren 2 tot 4 dat ook wel)..

Het feit dat ze meer de actie film kant op zijn gegaan en wat minder het accent leggen op straat races vind ik een goede move (deden ze al in 5), wees niet getreurd want de film zit nog altijd bomvol mooie, snelle maar ook brute (american muscle) cars!

De eerste ander half uur van de film vond ik best goed (voor dit soort films) helaas zwakte dit daarna af door een aantal over the top momenten. Dat dit soort films niet oscar waardig zijn of op realisme gebaseerd zijn begrijp ik maar degene die de film hebben gezien zullen begrijpen waar ik op doel.

Als je van dit soort films houdt, verstand op nul en knallen, racen en knokken dan raad ik hem aan. Hij zit trouwens ook vol humor waar het bios publiek meer dan 10x hard om moest lachen. [ afbeelding ]

Gina Carano :9

7/10
Ik sluit me aan bij deze review :)
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:51:52 #265
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_127288884
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 11:51 schreef habitue het volgende:

[..]

Fantasie valt ook nog wel mee..... Als je weinig weet van Romeinse tijd ziet het er realistisch uit.
Het komt realistisch over, maar echt realistisch is het natuurlijk niet. Romeinen die gewoon uit formatie vechten hadden de zweep gekregen. :D
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_127294227
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Gisteravond bekeken. Wel vermakelijk. Verhaaltje zelf is flinterdun. Rol van oude vrouw is goed. Blijkt haar debuut te zijn geweest op 86-jarige leeftijd en vlak daarna is de vrouw overleden.

7/10
Flinterdun vond ik het niet. Ik heb er serieus van genoten. Mooie film. Aanrader ^O^
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_127296892
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sorry maar een 100 bijen op je hoofd die nergens heen kunnen en hun nest verdedigen voel je wel hoor, ook als giant. :D
Opzich wel als die bijen ook 10x zo groot waren.
Ik zwaai naar dieren.
pi_127297102
Vanmiddag Crash gekeken. Maar blijkbaar had ik de verkeerde versie gedownload dan degene die ik wilde kijken en was het niet Crash uit 2004, maar een autoporno versie uit 1996.

Tja. :') Lekkere blondine wel die Deborah Kara Unger dus een 6.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_127297755
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:15 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Vanmiddag Crash gekeken. Maar blijkbaar had ik de verkeerde versie gedownload dan degene die ik wilde kijken en was het niet Crash uit 2004, maar een autoporno versie uit 1996.

Draak van een film inderdaad. Ik hou erg van films die een beetje anders zijn dan anderen, maar dit sloeg echt helemaal nergens op. Een totaal gekunstelde poging tot shockeren om het shockeren, en dan nog pretentieus ook en gaat natuurlijk de trucendoos van Cronenberg helemaal open en wordt een lange stroom van clichés van grimmige stiltes en onheilspellende muziekjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_127297767
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:15 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

:D
Even a broken clock is right twice a day.
pi_127306694
Studio 54

De film vertelt het verhaal van de beroemde club Studio 54, een plek waar in de jaren '70 de elite van New York hun avonden doorbracht. De disco had als eigenaar de aan cocaïne verslaafde Steve Rubell. De film volgt verschillende personages, waaronder Shane, een jongen van bescheiden komaf die een nieuw leven begint als barkeeper in Studio 54.

echt geen ruk aan :')
pi_127313279
Goed maandje!

Mei
Films
1. The House I Live In (Eugene Jarecki, 2012) :: 9.5
2. Rango (Gore Verbinski, 2011) :: 8.8
3. Corpse Bride (Tim Burton, Mike Johnson, 2005) :: 8.5
4. Operación E (Miguel Courtois, 2012) :: 8.5
5. John Carter (Andrew Stanton, 2012) :: 8.3
6. For All Mankind (Al Reinert, 1989) :: 8.0
7. El cartel de los sapos (Carlos Moreno, 2011) :: 7.8
8. The Place Beyond the Pines (Derek Cianfrance, 2012) :: 7.8
9. Gangster Squad (Ruben Fleischer, 2013) :: 7.2
10. Frankenweenie (Tim Burton, 2012) :: 6.5
11. What Dreams May Come (Vincent Ward, 1998) :: 5.5

Series
12. Yellowstone - Seizoen 1 (Andrew Murray, 2009): Aflevering 1 t/m 3 :: 9.0

Statistieken
Totaal 11 films (maandgemiddelde: 16.6) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 11.

Totaal 3 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1292 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: The House I Live In (9.5, 4de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: What Dreams May Come (5.5).

Media-verdeling
7.
2.
3.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_127320900
Jack the Giant Slayer (2013) - IMDb

Opzich leuke mix van fictie, historisch tintje en grafisch spektakel. Reuzen zijn misschien wat te veel CGI'd, maar kijkt makkelijk weg. Af en toe een beetje humor erin (al is die wel beetje flauw). Was leuker dan ik van te voren verwacht had.

IMDB: 6.6/10
Ik: 6.9/10
pi_127330610
TRADE

ERg indrukwekkende drama film over een reeel en actueel onderwerp: Vrouwenhandel. De film geeft een vrij realistch en indrukwekkend beeld over hoe het er toe kan gaan.
De film pakt je van het begin tot het eind en de hele film zit je geboeid/met spanning te kijken.
Het acteerwerk is ook erg sterk,ook van de jongere meisjes
8
  zondag 2 juni 2013 @ 22:12:22 #275
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_127338008
The Adjustment Bureau

Een zeer goede film waarin Matt Damon een politicus speelt die als een blok valt voor een danseres gespeeld door Emily Blunt. Het lot heeft echter bepaald dat zij niet samen horen te zijn en stuurt haar agenten om ze uit elkaar te houden. Wat volgt is de strijd tegen het lot van 2 mensen die van elkaar houden en de rest van hun levens met elkaar door willen brengen.

En omdat ik het zelf niet beter kan verwoorden dan deze review doe ik het ook niet.
quote:
The film's charm is definitely in its explanation for things. The way the bureau works and how they function is a wonder in itself. You'll never look at a door or a man wearing a hat the same way again after viewing the film. Perhaps the most interesting is Thompson's explanation of how events in history like The Great Depression and The Holocaust came about. The story is very imaginative and different from the norm, which is always a fantastic change in pace when it comes to film. At the same time though, those who like having absolutely everything explained to them will probably be disappointed. The Adjustment Bureau explains enough to get the wheels in your brain turning and leaves some things open to your interpretation, which could hurt someone's overall opinion of the film depending on the viewer.
Gewoon een zeer sterke film die je gewoon moet ondergaan met een open mind. Het is een intrigerende en ook romantische film over hoe liefde alles kan overwinnen, zelfs het lot dat je op alle mogelijke manieren tegen werkt.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 3 juni 2013 @ 00:48:16 #276
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_127345361
quote:
7s.gif Op zondag 2 juni 2013 14:37 schreef andreas612 het volgende:
Jack the Giant Slayer (2013) - IMDb

[ afbeelding ]

Opzich leuke mix van fictie, historisch tintje en grafisch spektakel. Reuzen zijn misschien wat te veel CGI'd, maar kijkt makkelijk weg. Af en toe een beetje humor erin (al is die wel beetje flauw). Was leuker dan ik van te voren verwacht had.

IMDB: 6.6/10
Ik: 6.9/10
Sluit ik me bij aan.

Leuke film, goed weg te kijken.
Beetje disney achtig met princess valt op boerenjongen, maar toch komt het niet naar over.

Ik geef het een 7.5.
Ik ben een optimist :)
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  maandag 3 juni 2013 @ 00:52:40 #277
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_127345492
Great gatsby

Mooi gemaakt, goede muziek, iets voorspelbaar en mij iets te traag. 7,3

Gangster Squad

Tof, loopt lekker door, niet te diep verhaal, beetje cliche en goede actie. Leuke acteurs. 7,8
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 juni 2013 @ 02:26:54 #278
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_127347015
Maniac (Franck Khalfoun, 2012) (Elijah Wood, Nora Arnezeder)
10 uit 10
De beste horror-psychopaat film sinds Psycho

Elijah Wood speelt Frank, een eenzame man die een winkel met mannequins runt. Frank heeft een donkere hobby, hij scalpeert vrouwen. Dit gaat allemaal prima, totdat hij een vrouw ontmoet, Nora Arnezeder.

Geschoten in POV is dit een zeer geslaagde horror film. Elijah Wood speelt de rol van zijn leven en Khalfoun heeft een unieke stijl van regisseren die nog het meest doet denken aan Winding Refn.

They can talk all they want. But they will never understand.
As long as you keep a secret, if you can't, it will find you
And you will be alone, you hear that. The lot of you, alone.

[ Bericht 10% gewijzigd door Asskicker14 op 03-06-2013 02:45:01 ]
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_127347262
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 02:50 schreef El_Matador het volgende:

Media-verdeling
[ afbeelding ] 7.
[ afbeelding ] 2.
[ afbeelding ] 3.
Ik ben superblij dat ik de mediaverdeling van jou weet van de vorige maand. Echt heel tof, dankjewel :')
pi_127347269
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 03:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik ben superblij dat ik de mediaverdeling van jou weet van de vorige maand. Echt heel tof, dankjewel :')
Hey gast, dit topic is voor filmtips, niet voor gezeik.

Je kan op de icoontjes klikken voor een recensie van elke film. Veel plezier.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 3 juni 2013 @ 06:05:52 #281
376380 Alziend-Oog
haha vet grappig
pi_127347749
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 00:52 schreef Catch22- het volgende:
Great gatsby

Mooi gemaakt, goede muziek, iets voorspelbaar en mij iets te traag. 7,3
Hoe is DiCaprio?
Aer mea arena est
  maandag 3 juni 2013 @ 08:31:00 #282
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_127348549
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 02:26 schreef Asskicker14 het volgende:
Maniac (Franck Khalfoun, 2012) (Elijah Wood, Nora Arnezeder)
10 uit 10
De beste horror-psychopaat film sinds Psycho

[ afbeelding ]

Elijah Wood speelt Frank, een eenzame man die een winkel met mannequins runt. Frank heeft een donkere hobby, hij scalpeert vrouwen. Dit gaat allemaal prima, totdat hij een vrouw ontmoet, Nora Arnezeder.

Geschoten in POV is dit een zeer geslaagde horror film. Elijah Wood speelt de rol van zijn leven en Khalfoun heeft een unieke stijl van regisseren die nog het meest doet denken aan Winding Refn.

They can talk all they want. But they will never understand.
As long as you keep a secret, if you can't, it will find you
And you will be alone, you hear that. The lot of you, alone.

Echt zo goed? Ben wel verbaasd, had niet gedacht dat het zo een goede film zou zijn.
pi_127348873
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 03:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hij doet in ieder geval moeite, kan je misschien nog wat van leren.
pi_127353600
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 03:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hey gast, dit topic is voor filmtips, niet voor gezeik.

Je kan op de icoontjes klikken voor een recensie van elke film. Veel plezier.
Sorry maar hij heeft gelijk. Het is de bedoeling dat je recensies geeft, geen statistieken. Daar hebben we echt geen fuck aan. Misschien moet je de OP nog een keertje lezen..
Veni, vidi, vodka.
pi_127353844
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:06 schreef dumble het volgende:

[..]

Sorry maar hij heeft gelijk. Het is de bedoeling dat je recensies geeft, geen statistieken. Daar hebben we echt geen fuck aan. Misschien moet je de OP nog een keertje lezen..
Dat gezeik elke maand over het wel of niet plaatsen van zo'n lijstje.
Kom op zeg, waar je je al niet druk over kan maken. :')
pi_127354024
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:13 schreef Bronson het volgende:

[..]

Dat gezeik elke maand over het wel of niet plaatsen van zo'n lijstje.
Kom op zeg, waar je je al niet druk over kan maken. :')
Ja godverdomme m'n hele dag weer verpest door zo'n kutlijstje, ik kan een post niet negeren, dus ik MOET het allemaal lezen, echt ergerlijk! :D
  maandag 3 juni 2013 @ 12:43:17 #287
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_127354940
quote:

[..]

Uit de OP:
quote:
. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook
pi_127357134
Ok my bad, ik had niet door dat er blijkbaar wel mensen zijn die het interessant vinden hoeveel minuten El_Matador afgelopen maand naar de beeldbuis heeft lopen turen.
Veni, vidi, vodka.
pi_127357852
Jack Reacher (2012)

Eigenlijk heb ik deze film gestart met de verkeerde verwachtingen, ik dacht namelijk dat Jack Reacher een vlotte actiefilm was met weer een soort super Tom Cruise die achter de waarheid ging met een hoop geknok en leuke actie. 2 uur en 10 minuten later bleek dit toch iets teveel gehoopt.

In hartje Pittsburgh worden op klaarlichte dag 4 onschuldige burgers in een park neergeschoten door een sniper. Al snel komt de lokale politie bij een ex-militair terecht die maar één ding heeft te vermelden tijdens de ondervragen, 'get me Jack Reacher'. Jack Reacher, aangetrokken door het nieuwsbericht, komt de politie en de aanklagers tegemoet door hem een helpende hand te geven tijdens het onderzoek naar de onschuld van deze ex-militair (Jack en hij hebben een gezamelijk verleden in het leger) en de achtergrond van de aanslagen.

Het film gaat vernamelijk om het onderzoek en de politieke achtergrond van de aanslag, de actie is zeer zeker aanwezig maar is meer een leuke afwisseling van het hoofdverhaal. Het kijkt leuk weg en de (beperkte) actiemomenten zijn leuk, maar niet meer dan dat.

IMDB: 7.0
Mijn cijfer: 6.8
  maandag 3 juni 2013 @ 14:24:05 #290
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_127358961
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 08:31 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Echt zo goed? Ben wel verbaasd, had niet gedacht dat het zo een goede film zou zijn.
Het is de beste Amerikaanse horror van de laatste 10 jaar.

maandag 3 juni 2013 @ 14:30:03 #291
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_127359175
Welcome to the Punch

Engelse actiethriller over een ogenschijnlijk kat en muis spel tussen een agent (James McAvoy) en een crimineel (Mark Strong) waarbij ook de politiek zich mengt. Prima film met genoeg spanning, goede actie en een prima cast. De originaliteitsprijs zal hij niet krijgen maar ik heb me 100 minuten vermaakt. En Mark Strong vind ik toch al altijd goed bezig.

7.5

Jack the Giant Slayer

Heel veel kritiek gehad en financieel genadeloos geflopt en daarom had ik er maar niets van verwacht. Maar ik kan hier eigenlijk vrij weinig op aanmerken, leuk sprookje dat niet te zoetsappig wordt en zelfs enkele mooie actiescene's en humor bevat. Vond deze niet minder, of meer, dan de nieuwe Oz film, die wél goed scoorde bij de critici, en aan de kassa. Gewoon een degelijke fantasiefilm van Bryan Singer dus.

7.5
pi_127361557
quote:

[..]

Als je op dat kladblokje klikt achter de film krijg je zn recensie :)
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  maandag 3 juni 2013 @ 15:54:48 #293
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_127362583
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 06:05 schreef Alziend-Oog het volgende:

[..]

Hoe is DiCaprio?
Ziet er goed uit.

En speelt goed.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 juni 2013 @ 16:14:46 #294
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_127363457
The Hangover III

Na deel 2 is ook deze wel vermakelijk. Nu geen bruiloft
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar een zoektocht.
Na de dood van de vader van Alan is hij onhandelbaar en moet naar een instituut. Om de pijn te verzachten besluit "the wolf pack"om hem daar persoonlijk heen te brengen. Maar onderweg komen ze een oude bekende tegen en dat leidt natuurlijk weer tot absurde situaties.

Niet zo sterk als deel I ( en niet zo banaal ), maar toch wel leuk om eens te huren.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_127366635
Dit weekend gezien:

Ultima Parada
Heftige realistische film. Última Parada 174 (2008) - IMDb

en

Parker
Aardige misdaadfilm Parker (2013) - IMDb met o.a. Vic Makey uit The Shield Hij had hetzelfde zwarte T-shirt nog aan. :D
pi_127368421
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:40 schreef dumble het volgende:
Ok my bad, ik had niet door dat er blijkbaar wel mensen zijn die het interessant vinden hoeveel minuten El_Matador afgelopen maand naar de beeldbuis heeft lopen turen.
Dat soort mensen vinden het vooral zelf interessant en gaan er vanuit dat anderen dat dan ook wel interessant vinden.
pi_127369560
Trust (2010):

Begin begon goed. Ik verwachtte eerlijk gezegd een kopie van de Lovely Bones, maar gelukkig viel het mee. Steeds toen het einde van de film naderde, begon ik steeds maar nieuwsgierig te worden naar hoe Charlie opgepakt zou worden of aangepakt zou worden door de vader van het meisje. Helaas bleef hij op vrije voeten.. Het was echt dé hoofdreden waarom ik bleef kijken en kijken. Ben erg teleurgesteld in het einde.

Imdb: 6.9
Cijfer: 6.4

Side Effects (2013):

Sterke film. Kon nauwelijks fouten vinden in de film. Kende tot op heden Jude Law niet, heb wel zijn naam zien voorbij komen of wel eens gehoord, maar heb volgens mij geen één film gezien waar hij in speelde. Wow wat speelde hij sterk zeg!

Overigens had ik wel een vermoeden dat er wat met die Dr.Siebert aan de hand was, aangezien ze een wat té arrogante en irritante lichaamshouding had en dialogen.

Imdb: 7.2
Cijfer: 8.4

Heeft iemand een leuke film die hij/zij mij kan aanraden? Het liefst een realistische film, dus geen fantasie, middeleeuwen. Dus het moet zich afspelen in deze tijd, waar je je in kan leven alsof het jou kan overkomen of iemand anders. Iets in de trend zoals Side Effects of Taking Of Pelham 123 en dergelijke. :)
  maandag 3 juni 2013 @ 18:51:09 #298
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_127369769
Maniac met Elijah Wood, als je van horror-films houdt.

Anders Silver Linings Playbook, Spring Breakers of The Company You Keep.
pi_127370549
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 18:51 schreef Asskicker14 het volgende:
Maniac met Elijah Wood, als je van horror-films houdt.

Anders Silver Linings Playbook, Spring Breakers of The Company You Keep.
The Company You Keep heb ik pas nog gezien. Redelijke film. Overige films vind ik niet eens het kijken waard als ik eerlijk ben. :P

-edit: zie DM-

[ Bericht 7% gewijzigd door Mike op 03-06-2013 20:08:51 ]
pi_127397086
The Rainmaker (1997)

Leuke film over een zojuist afgestudeerde advocaat (Matt Damon) van een arme achtergrond die het opneemt tegen een grote verzekerings maatschappij. Samen met partner Danny DeVito gaan ze de strijd aan, best lange film maar het verveelt geen moment.

IMDB: 6.9
Ik: 8*
Veni, vidi, vodka.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')