Goeie en kloppende reviewquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:20 schreef Desunoto het volgende:
[ afbeelding ]
Requiem for a Dream (2000)
We volgen een stel mensen die zichzelf naar de goot (en lager) helpen veelal dankzij het gebruik van drugs en de bijkomende geldproblemen.
Het begint al traag en oninteressant en eindigt met een reeks beelden die schokkend moet overkomen en bij de kijker schijnbaar empathie moet oproepen. Maar dat laatste gebeurt niet omdat de personages die het ondergaan stuk voor stuk simpele zielen zijn die ondanks duizenden voortekenen hun hersenen steeds niet laten werken. Van de hoofdpersonages was alleen de vrouw hopeloos verslaafd, maar zij was vanaf het begin al een nietszeggend - aan de televisie gekluisterd - gedaante dat niet voor zichzelf kan denken waar je onmogelijk medelijden mee kan krijgen.
Flitsende beelden van het inspuiten of op een andere manier toedienen van drugs worden tot in den treuren herhaald en wekken niets meer dan irritatie op. Veel andere gebeurtenissen ondergaan hetzelfde lot en de film is uiteindelijk niets meer dan een lange, vervelende zit waar je steeds wordt gewezen op de gevaren van de omgeving waarin de personages leven alsof je net zo dom bent als zij zijn.
Er zitten momenten in de film, vooral in de tweede helft, die zo melodramatisch, onrealistisch en cliché worden weergegeven dat ze zelfs lachwekkend worden terwijl je er eigenlijk niet om 'hoort' te lachen. Omdat de film over een zwaar onderwerp gaat, een grimmige sfeer heeft en weinig ruimte laat voor ontspanning, is de entertainmentwaarde dan ook... nul.
Repetitief, opdringerig, belerend, manipulerend en simpelweg vervelend. Zelfs de soundtrack, waar men schijnbaar lovend over spreekt, was leeg en herhaalde constant hetzelfde truukje.
2/10
Ik heb een aantal films van Aronofsky gezien die ik wel mooi vond, maar dit was langdradige bagger.
DiCaprio een beperkt bereik??quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:32 schreef Deckard het volgende:
Minpunten:
- Leonardo di Caprio. Dit is wel de rol dat hij laat zien dat hij een beperkt bereik heef.
Nonsens, Calvin Candiequote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:32 schreef Deckard het volgende:
- Leonardo di Caprio. Dit is wel de rol dat hij laat zien dat hij een beperkt bereik heef.
Waarom geef je dan geen 10?quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:41 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Laatst sinds jaren Gladiator weer gekeken. Blijft een van mn favoriete films aller tijden. Drama, mooie vechtscenes, prachtige muziek, mooi verhaal. Kan geen minpunten bedenken.
9/10
Ik geef nooit een 10. Op de basisschool krijg je 10'en, niet als je volwassen bent.quote:
Jij bent nog niet volwassen en zit nog op de lagere school blijkbaar...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:58 schreef habitue het volgende:
[..]
Ik geef nooit een 10. Op de basisschool krijg je 10'en, niet als je volwassen bent.
Als je het perfect doet wel. Maar een 9.8 mag ook.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:58 schreef habitue het volgende:
[..]
Ik geef nooit een 10. Op de basisschool krijg je 10'en, niet als je volwassen bent.
Deze opmerking krijgt van mij een 9.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:25 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Jij bent nog niet volwassen en zit nog op de lagere school blijkbaar...
Een 10 vind ik eigenlijk ook minder mooi dan een 9.8. Er blijft ruimte voor verbetering.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je het perfect doet wel. Maar een 9.8 mag ook.![]()
Nonsens, ik heb films gezien die ik perfect vind, dus krijgen ze van mij een 10. Gladiator is er daar overigens niet 1 van, wel een goede film, maar niet perfect voor mij.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:54 schreef Druppelss het volgende:
Deels eens met habitue, maar dan meer omdat een film gewoon nooit perfect kan zijn.. Er mankeert altijd wel een klein (of heel groot) iets.
Dat is ieder voor zich natuurlijk. Films van Kubrick zijn wel vaak kortbij het perfecte, vind je het gek met soms wel 200 takes en maanden aan opnamedagen. Maar ook in die films zitten altijd wel dingetjes die ik anders gedaan had. Gladiator ben ik overigens ook geen fan van.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:12 schreef dumble het volgende:
[..]
Nonsens, ik heb films gezien die ik perfect vind, dus krijgen ze van mij een 10. Gladiator is er daar overigens niet 1 van, wel een goede film, maar niet perfect voor mij.
Historisch incorrect. Dit gaat natuurlijk wel op voor vrijwel elke film met historische achtergrond. Bij het openingsgevecht slaat het echter door naar pure fantasie.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:41 schreef habitue het volgende:
[ afbeelding ]
Laatst sinds jaren Gladiator weer gekeken. Blijft een van mn favoriete films aller tijden. Drama, mooie vechtscenes, prachtige muziek, mooi verhaal. Kan geen minpunten bedenken.
9/10
Juist omdat de perfecte film niet bestaat, staat mij niets in de weg om 10en te geven aan films die tot de absolute top allertijden behoren imo.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:54 schreef Druppelss het volgende:
Deels eens met habitue, maar dan meer omdat een film gewoon nooit perfect kan zijn.. Er mankeert altijd wel een klein (of heel groot) iets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |