quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Net vandaag zelf een nieuw stuurlintje erop laten zetten, de witte lizard Skin, en ik kan nu al zeggen dat ik nooit meer anders wil voelt echt super!
bedankt voor de reactie.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
I'm with ^
Had hiervoor altijd Fizik microtex, houdt wel lekker vast en is goed schoon te houden maar ook vrij dun en hard.
Ik rij veel met blote handen en de grip en comfort met lizardskins is echt onovertroffen! Zit er pas 2 weken op, dus ik kan nu nog niks zeggen over schoonhouden. Maar dat schijnt met een warm sopje en een spons heel aardig te lukken.
Omdat ze na 300 posts vol zijn, en het anders wel heel lang zoeken wordt op een topic met 348 pagina's?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:16 schreef firewirecable het volgende:
Even een off-topic vraag: waarom worden die topics eigenlijk steeds gesloten op Fok?
Ik vraag me dat nu eingelijk al een tijdje af namelijk....
Daar kan Kano best aan meedoen. Hij heeft tenslotte een grote zadeltas én harige benen!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Over tochten in het najaar, ik organiseer op 29 september een 200 rondom de Hoge Venen.
Ah ok, maar mijn idee is het het makkelijker om alles in 1 topic te hebben zoals op bijna alle andere fora...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Omdat ze na 300 posts vol zijn, en het anders wel heel lang zoeken wordt op een topic met 348 pagina's?
heeft ook te maken met serverload dacht ikquote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:29 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Ah ok, maar mijn idee is het het makkelijker om alles in 1 topic te hebben zoals op bijna alle andere fora...![]()
moet ik er eerst achter komen waar het isquote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Daar kan Kano best aan meedoen. Hij heeft tenslotte een grote zadeltas én harige benen!
Ik moet 25e verstandskies laten trekken, dus wellicht zit ik dan met kiespijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Over tochten in het najaar, ik organiseer op 29 september een 200 rondom de Hoge Venen.
Het is heel warm, slechts een paar spatten hier, er komt nog meer an maar tis zo warm dat het heel niet erg is om nat te worden.quote:
Rotterdam toch? Dat is hier ongeveer tien uur fietsen vandaan maar op het weerbericht net zeiden ze dat het gewoon erg lokaal is dus ik fiets gewoon harder als de buien in de lucht bewegen, zo blijf ik wel droog.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is heel warm, slechts een paar spatten hier, er komt nog meer an maar tis zo warm dat het heel niet erg is om nat te worden.
Gewoon heel gauw nu een nieuwe ketting er op leggen, en als je geluk hebt slaat die niet over, en kun je waarschijnlijk nog wel 3000km met die cassette doen. Beetje afhankelijk hoeveel zand etc. die cassette al heeft mogen happen en hoeveel kransjes je meestal gebruikt. En moet er een nieuwe achterband om, Vittoria rubino's zijn goedkoop en gaan redelijk lang mee. Good Luck.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:55 schreef hollander87 het volgende:
Wat ik me, als beginneling, toch afvraag hoe lang gaat nou ongeveer een ketting, casette en achterband zo'n beetje mee? Ik heb nu iets meer dan 3000 kilometer op de teller staan en bij de vorige beurt zei de fietsenmaker al dat er speling op zat en dat het aan vervanging toe was. Mijn achterband was ook aan het verslijten zei hij maar dat kan wel kloppen omdat ik een aantal noodstops hebben moeten maken om niet op een motorkap te belanden. Ketting en casette zijn beide Shimano 105 en een Schwalbe achterband (weet niet of dat veel verschil maakt).
Donderdag ben ik bij de holterberg, word daar afgezet fiets daar een paar rondjes en fiets dan naar huis.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:01 schreef Oksel het volgende:
Ik ben lui geweest..![]()
Voor straf morgen rondje Holterberg in D5.
Heb ik ook een keer gereden. Kan best toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:11 schreef boskje het volgende:
Heeft iemand ervaring met deze tocht? http://classicogiroutrecht.nl/
Via mijn werk kan ik me inschrijven en het leek me wel een leuk evenement om een keer aan mee te doen.
Patroon raadt het me af vanwege de 27 km/u gemiddelde snelheid in een nerveus peloton.
Patroon heeft wel gelijk. Op sommige momenten is het zelfs stilstaan in een file op de dijk... Wel leuk voor de ervaring om met een groot peloton over afgesloten wegen te mogen rijden. En je krijgt een mooi shirt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:11 schreef boskje het volgende:
Via mijn werk kan ik me inschrijven en het leek me wel een leuk evenement om een keer aan mee te doen.
Patroon raadt het me af vanwege de 27 km/u gemiddelde snelheid in een nerveus peloton.
Start is in Maastricht. Route richting België en Duitsland.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
moet ik er eerst achter komen waar het is
dmv impedantiemeting?quote:
Zo is dat, als je het wil ervaren moet je gewoon meedoen!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:48 schreef boskje het volgende:
Ik kan me voorstellen dat er mensen meerijden die niet kunnen sturen waardoor er gevaarlijke situaties of valpartijen ontstaan. En dat het een beetje saai is vanwege de lage snelheid.
Maar ik denk dat ik het gewoon ga proberen. De carbon wielen laat ik thuis en ik blijft dan wel een aan de zijkant van het peloton rijden zodat ik niet gesandwiched wordt en mogelijk nog een beetje in de wind kan rijden.
Thans voor de info ThePlaneteer en Gripper
Hey Tommeke, jij had laatst een Gabba aangeschaft toch? Ik zoek nog een goed shirt voor de 12 maanden per jaar dat het in Nederland 10 graden en wisselvallig kan zijn, dat daarnaast winddicht is en een spat regen tegen kan houden. Ga er ook mee naar Italie deze maand. Castelli Gabba of de Assos Intermediate Evo zijn opties. Wat vind jij, of iemand anders?quote:
Ik heb niet al je postings in m'n hoofd zitten over je percentages, maar wat voor vooruitgang heb je de laatste maanden geboekt?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:21 schreef Oksel het volgende:
Doe elke week rond zelfde tijdstip meeting, op zo'n dure weegschaal.
Wat heb jij voor rare vergroeing op je rug?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:50 schreef keesfietst het volgende:
Foto van Boretti, relaxt dat er geen watermerkje in de digitale versie zit
[ afbeelding ]
Als je het gevoel van doorrijden wil hebben moet je achteraan het peloton starten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:11 schreef boskje het volgende:
Op gaan staan en maximaal aantrekken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:57 schreef Gripper het volgende:
Arghh wat zijn vittoria evo's klotebanden om eromheen te leggen. Al 2 biba's gesloopt bij de worsteling om het laatste stukje band op de velg te krijgen
Tips om ze uit te rekken? Kratje bier eraan hangen? Ik heb zeep op de draad gedaan en geen bandenlichter gebruikt. De biba schuurt gewoon telkens kapot op de velgrand.
dat zegt dus niks, die zijn onbetrouwbaar.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:21 schreef Oksel het volgende:
Doe elke week rond zelfde tijdstip meeting, op zo'n dure weegschaal.
maar wel soigné Grip als je straks met blaren op je duimen eindelijk kan gaan rijden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:57 schreef Gripper het volgende:
Arghh wat zijn vittoria evo's klotebanden om eromheen te leggen. Al 2 biba's gesloopt bij de worsteling om het laatste stukje band op de velg te krijgen
Tips om ze uit te rekken? Kratje bier eraan hangen? Ik heb zeep op de draad gedaan en geen bandenlichter gebruikt. De biba schuurt gewoon telkens kapot op de velgrand.
Ninjatraining, extra gewicht. Dan ben ik beter als het er echt om gaat.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat heb jij voor rare vergroeing op je rug?
Hoe kan dat nou. Ik heb er pas nog een stel om Mavic Ksyrium velgen gelegd, gewwon met twee handen, en dat zijn echt geen kolenschoppen. Maar ik ga dan ook altijd eerst met twee voeten op die banden staan om ze een beetje op te rekken. En talkpoeder op de biba, wordt die velgrand ook een beetje vettig van. Maar niet iedere velg is exact dezelfde maat. En als er een beetje lucht in die biba zit dan doe je iets niet goed want die moet dan toch echt in het velgbed liggen voordat je het laatste stukje buba over de rand duwt. Zere klauwen zeker nu? Heb ik wel eens met Fortezza's gehad, maar nooit met Vittoria's. Succes!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:57 schreef Gripper het volgende:
bandenknechtje aanschaffenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:57 schreef Gripper het volgende:
Oh, ik dacht dat je baard daar in zat?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:06 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ninjatraining, extra gewicht. Dan ben ik beter als het er echt om gaat.
Het zijn m'n supra's.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:25 schreef eentwee het volgende:
Ksyrium zijn kleine velgen,dat scheelt wel..
Dun verglint gebruiken,veloplugs of die Stan's tape. En voorzichtig zijn.
Veloflex is dan nog een alternatief......... iets lager maar dezelfde looks.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het zijn m'n supra's.
Stan tape, voorzichtig, check.
4000s krijg ik er wel gewoon omheen. Ik denk dat ik ze maar terugbreng, want als het in m'n schuur al zo'n gekloot is, dan wil ik onderweg geen lekke band krijgen hiermee.
Helaas, dan maar geen mooie tubewielen look
hoeveel kost? misschien wil ik ze wel ik heb de skillzquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het zijn m'n supra's.
Stan tape, voorzichtig, check.
4000s krijg ik er wel gewoon omheen. Ik denk dat ik ze maar terugbreng, want als het in m'n schuur al zo'n gekloot is, dan wil ik onderweg geen lekke band krijgen hiermee.
Helaas, dan maar geen mooie tubewielen look
Geen ervaring met de Assos, maar verliefd op de Gabba. Tot een graad of 12 is die prima!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hey Tommeke, jij had laatst een Gabba aangeschaft toch? Ik zoek nog een goed shirt voor de 12 maanden per jaar dat het in Nederland 10 graden en wisselvallig kan zijn, dat daarnaast winddicht is en een spat regen tegen kan houden. Ga er ook mee naar Italie deze maand. Castelli Gabba of de Assos Intermediate Evo zijn opties. Wat vind jij, of iemand anders?
De snelheden die Strava aangeeft gaan via gps en is daarom niet nauwkeurig oftewel onbetrouwbaar. Dit heeft geen invloed op de segmenten omdat daarbij de begin en eindtijd wordt gemeten. Ook het gemiddelde klopt aardig omdat hier ook niet naar snelheid wordt gekeken maar na de totale tijd en afstand.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:01 schreef peleetje het volgende:
Vraagje voor de mobiele telefoon strava gebruikers...
Ik heb het idee dat strava de snelheden nog ruim houdt. Op stukken waar ik (volgens mijn fiets computer) 38km per uur rijd, geeft Strava aan dat ik ruim 56 rijd. Dat is nogal een verschil. Nu kan het aan mijn telefoon liggen, maar ik reed vanavond met een vriend rond en zijn strava gaf ook die belachelijke snelheden aan.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Dat van die segmenten wist ik niet... goed om te weten! want ik had al geen zin meer om die te gaan rijden. Moet wel een uitdaging blijven.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
De snelheden die Strava aangeeft gaan via gps en is daarom niet nauwkeurig oftewel betrouwbaar. Dit heeft geen invloed op de segmenten omdat daarbij de begin en eindtijd wordt gemeten. Ook het gemiddelde klopt aardig omdat hier ook niet naar snelheid wordt gekeken maar na de totale tijd en afstand.
Ik had dat ook bij deze banden, gingen er pas op na heel wat moeite en 1 gesloopte biba.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:57 schreef Gripper het volgende:
www.neuteboombiketotaal.nl in Leiderdorpquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik moet echt een nieuwe fietsbril... Zit beetje rond te kijken, maar waar kun je in omgeving Leiden goede brillen passen? Pasvorm is bij mij namelijk best kut vanwege een redelijk brede neusbrug waardoor al die kleine klotebrilletjes veel te hoog zitten bij mij
Met korte mouwen en armstukken dan? Ik vind 12 als ondergrens te warm voor de beoogde inzet van dit shirt, is de versie met lange mouwen (of de Gabba convertible) dan wel geschikt? Want die zal op het lichaam even warm zijn lijkt me.. Niet dat die dingen überhaupt ergens voor een ook maar enigszins eentweewaardig prijsje te vinden zijn trouwens..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Geen ervaring met de Assos, maar verliefd op de Gabba. Tot een graad of 12 is die prima!
Thnx zal ik zeker doen zag eigenlijk snel alleen deze :$quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:39 schreef the_critic het volgende:
[..]
voor dat geld vooral een 2e hands gaan zoeken op Marktplaats oid. Maar er is een apart topic voor al deze vragen. SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #12 Lekker fietsen
34,90 / stuk bij mantel, jij krijgt ze voor 70 ¤ samen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
hoeveel kost? misschien wil ik ze wel ik heb de skillz
Hehe ik hoopte al dat jij kon helpen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 01:30 schreef janatwork het volgende:
[..]
www.neuteboombiketotaal.nl in Leiderdorp
Komt me bekend voorquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik moet echt een nieuwe fietsbril... Zit beetje rond te kijken, maar waar kun je in omgeving Leiden goede brillen passen? Pasvorm is bij mij namelijk best kut vanwege een redelijk brede neusbrug waardoor al die kleine klotebrilletjes veel te hoog zitten bij mij
Ja. Gewoon Craft armstukken. Nee, 12 is de bovengrensquote:Op woensdag 8 mei 2013 07:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Met korte mouwen en armstukken dan? Ik vind 12 als ondergrens te warm voor de beoogde inzet van dit shirt, is de versie met lange mouwen (of de Gabba convertible) dan wel geschikt? Want die zal op het lichaam even warm zijn lijkt me.. Niet dat die dingen überhaupt ergens voor een ook maar enigszins eentweewaardig prijsje te vinden zijn trouwens..
Ok! Zat zelf te kijken voor Rudy Projects of wellicht een Salice, die zien er ook wel 'ruim' uitquote:Op woensdag 8 mei 2013 09:42 schreef iScream. het volgende:
[..]
Komt me bekend voorIk heb recentelijk de Tifosi Pavé gekocht, erg fijn brilletje!
Ik wil het ook wel even demonstreren hoor.quote:Op woensdag 8 mei 2013 08:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
34,90 / stuk bij mantel, jij krijgt ze voor 70 ¤ samen.
Nee, dat is m'n eer te na. ik ga zo'n bandenknecht ding aanschaffen, en dan nog een keer proberen.
Oh gaan jullie klimclassicen?quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:57 schreef Patroon het volgende:
Lief dagboek,
Vanavond met mijn fiets in de trein, voor hem de 1e keer in de trein dus hij vindt het wel beetje spannend (ik ook trouwens) Nachtje lepeltje lepeltje bij Grip en de volgende dag richting Maastricht voor de Klimclassic. Hopelijk doen de beentjes weer wat ze moeten doen.
Yep. Vanuit Maastricht duiken we gelijk de Ardennen in ofzo. Kom je ook?quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh gaan jullie klimclassicen?
Dat is Z Limburg toch?
Neh, ik heb morgen nog wat werk te doen in de boekhouding. Ik was van plan 's middags even te gaan rijden. Als jullie morgenmiddag of begin avond in Vreeswijk weer zijn kan ik wel ff aanwaaien voor een bakkie.quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Yep. Vanuit Maastricht duiken we gelijk de Ardennen in ofzo. Kom je ook?
Oke, contacten wel ff wanneer we terug zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neh, ik heb morgen nog wat werk te doen in de boekhouding. Ik was van plan 's middags even te gaan rijden. Als jullie morgenmiddag of begin avond in Vreeswijk weer zijn kan ik wel ff aanwaaien voor een bakkie.
Dan mag je nu wel vertrekkenquote:Op woensdag 8 mei 2013 10:32 schreef kanovinnie het volgende:
Misschien waai ik wel mee, afhankelijk van wat ik die dag ga doen. En of ik welkom ben.
36 km, met 24 km/uur gemiddeld (wat ik in D3 toch wel moet redden?) ben ik er in anderhalf uur, er vanuitgaande dat die brug niet al te hoog isquote:
Ik geef die jongen eten, onderdak en gratis vervoer naar Limburg. Ik sleep m mentaal z'n eerste 200+ rit door. En wat krijg je? Dit soort gedrag.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:32 schreef Patroon het volgende:
Zo, donderdag Gripper weer ff pijn doen in de heuvels.
Is maar één manier om daar achter te komen. De 110km heeft aanzienlijk minder hoogtemeters (rond de 1000 i.p.v. 2400 dacht ik). Weet niet hoe je getraind bent natuurlijk maar als je een duurritje van 100km in je eentje redt moet dit ook lukken. Op het vlakke in het wiel bij anderen en bij de klimmetjes rustig naar boven peddelen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:42 schreef Maxbet het volgende:
Die klimclassic vanuit Maastricht is een beetje te hoog gegrepen voor een beginner zoals ik dacht ik?
Morgen zou ik er wel alle tijd voor hebben.
Kleine hoeveelheden voedselquote:Op woensdag 8 mei 2013 11:01 schreef muzas het volgende:
Ok, na de boretti is mijn volgende doel <90kg voor einde van dit jaar. Ik begrijp dat je dan vooral veel op lage hartslag moet fietsen?
Ben t.o.v. vorig jaar al veel afgevallen (+/- 10kg) maar heb toch moeite met onder de 100 kilo komen. Tuurlijk kan mijn eetpatroon nog makkelijk aangepast worden (ben gek op aardappelen en pasta)... En ik heb een voorliefde voor speciaalbieren... Hoewel ik het bier nu al beperkt heb tot 2 units per week...
Iemand verder tips? weetjes? artikeltjes...? Wijsheden?
Wat is het langste (qua tijd) wat je gereden hebt?quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:42 schreef Maxbet het volgende:
Die klimclassic vanuit Maastricht is een beetje te hoog gegrepen voor een beginner zoals ik dacht ik?
Definieer beginner? Je hebt de hele dag, gewoon lekker peddelen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:42 schreef Maxbet het volgende:
Ik heb een beetje competitie nodig gab.quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik geef die jongen eten, onderdak en gratis vervoer naar Limburg. Ik sleep m mentaal z'n eerste 200+ rit door. En wat krijg je? Dit soort gedrag.
Snappen jullie nog dat ik zo aardig tegen m blijf?
Veel uren per rit.. of veel ritten?quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:09 schreef kaasplankje het volgende:
Je hoeft niet persé veel in een lage HF te rijden muzas, alleen moet je veel uren maken en goed op je voeding letten. Je moet niet teveel eten maar ook niet te weinig. Ik denk dat je er goed aan doet een gevarieerd schema op te stellen dat haalbaar is voor jezelf. Er moet veel duurwerk in zitten, opbouw hiervan doe je in een lage HF om overtraindheid te voorkomen. Als je eenmaal de afstanden in de benen hebt kan je best gas gaan geven. Ook zou ik een sportschool opzoeken als ik jou was voor krachttraining erbij 1 of 2x per week. Rompspieren, squats deadlifts, borst rug armen buik alles.
Opbouwen, 2x per week duurrit lage HF, 1x herstel en 1x interval, doe er 1 of 2x gym bij en je komt een heel eind.quote:
Jij wilde het niet gelovenquote:Op woensdag 8 mei 2013 11:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Wat is het langste (qua tijd) wat je gereden hebt?
Ik heb wel eens ritjes van je voorbij zien komen en dat waren eigenlijk allemaal korte aftanden. Wel heel snel, maar vooral ook kort... Dus je moet bij jezelf ten rade gaan hoe het met je duurvermogen zit... Misschien iets rustiger rijden?
Ikzelf heb net mijn eerste toerervaring achter de rug... hoewel dat allemaal vlak was, maar die 110km voelde als 70 in mijn eentje. En dan reed ik ook nog eens een stuk harder dan normaal. Dus rijen in zo'n groep maakt het echt een stuk makkelijker (Ja kano, dat heb je meerdere malen tegen me gezegd jahje hebt gelijk)
Oeh!!quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:12 schreef kaasplankje het volgende:
http://link.marktplaats.nl/671243898
Dees is mooi Grip
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |