Lijkt mij ook leuk om op de eerste plaats te staan.. Maar met het welles nietes UD verhaal zie ik dat niet gebeurenquote:Op zondag 28 april 2013 11:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Er staan er een heleboel meer boven dan onder mij. En ik hoop een 1e plaats te bemachtigen. Lekker egoistisch.
Vooruit, ik geef je nog een dag of 6 à 7quote:Op zondag 28 april 2013 12:54 schreef Spirit82 het volgende:
Bij dezen XM! Geen nieuws hier. Wel hoge bevaldruk door mijn nummer 1 positie, maar daar trkt die kleine zich niks van aan blijkbaar
Benen bij elkaar jijquote:Op zondag 28 april 2013 21:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Moet ik de OP vast aanpassen?
Dan sta ik ineens wel 3e.
Het is hier sinds gister wel weer harde buiken-galore, dus ik garandeer niksquote:
Je mini moet nog even blijven zitten hoorquote:Op zondag 28 april 2013 21:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het is hier sinds gister wel weer harde buiken-galore, dus ik garandeer niks.
Ja, mee eens. Maar ja. Hoewel ik niet meer in de stress zou schieten als het nu zou komen. 35w3d... En een wurm van bijna 3kg. Zou goed moeten komen.quote:Op zondag 28 april 2013 21:22 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Je mini moet nog even blijven zitten hoor
quote:Op zondag 28 april 2013 21:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, mee eens. Maar ja. Hoewel ik niet meer in de stress zou schieten als het nu zou komen. 35w3d... En een wurm van bijna 3kg. Zou goed moeten komen.
Ik ben om 08.25 geprikt en bedronkenquote:Op maandag 29 april 2013 08:04 schreef Sull het volgende:
Hilzillah, ik zit nu te wachte op mijn suikerdrankje, gaan we synchroon drinken en prikken?
Suikerdrankje viel ook best mee. Alleen het wachten idd. normaal zit het hier stampvol dus dan heb je wat te kletsen. Maar vakantie dus ik ben de enigequote:Op maandag 29 april 2013 08:23 schreef Juud79 het volgende:
Ow, jullie vandaag, ik mag woensdag voor het drankje/suikertest, dat vind ik op zich niet zo erg, maar twee uur zitten en wachten wel, zo stom....
Vandaag 26 weken....
Maar met 17 weken is de kans erg groot dat hij nog omhoog kruipt toch? Ik had hem met 15 en 17 weken precies voor de uitgang liggen, en de 18e week was hij al een stuk verplaatst..ben benieuwd hoe dat 1 mei isquote:Op maandag 29 april 2013 10:15 schreef Jipster het volgende:
Nieuwe streepjes, gefeliciteerd Dyre!
En TM ook van harte met je mooie knulletje!
Hier alles goed, bijna de 17e week is alweer begonnen.. het gaat hard. Wel helaas nog steeds veel misselijk en overgeven. Zolang ik niet hele dag door overgeef, geeft gyn liever geen medicatie. Ik hoop dat het snel afneemt..
Vorige week echo gehad, beeb doet het goed. Placenta aan voorzijde, en vlakbij de bmm. Ik hoop dat het nog verschuift met de groei van de bm. Ik baalde wel, gezien de placenta en bloedvaten troubles van vorige keer, had ik liever dat ie nu hoog ergens achterin lag. Nou ja, afwachten maar en over 4 weken extra tijd om bij echo goed naar placenta en eventuele meerdere delen en bloedvaten te kijken.
Ik om 8.20 geprikt en gedronken, nuchter suiker was 4,9, dus netjes... Woensdag de rest van de uitslag.quote:Op maandag 29 april 2013 08:29 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik ben om 08.25 geprikt en bedronken
Zolang ik op mijn dikke derriere zit gaat het wel. Ik heb wel echt inmense hoofdpijn al een paar weken of en af. Vorige keer heb ik maar 1x hoofdpijn gehad dus ik had mij zo verheugd om hoofdpijn vrij te zijn. Maar ik heb voor de rest niet te klagen ik heb al een bolle buik.quote:Op maandag 29 april 2013 10:55 schreef Jipster het volgende:
Voorspelling zei meisje, wat was het ook alweer, links op inwendige echo geloof ik?
Oi, 20 weken plat, ik duim dat het niet zo gaat. Haken, wel goede hobby, maar je nog zo'n mooi wiegdekje voor je beeb!
FR placenta een geheel konden ze nu nog niet goed zien, is vorige keer ook pas met 20 weken duidelijk geworden, dus we wachten het even af tot eind mei.
Hoe is het met jou FR, een beetje onder controle?
Ik spuug nog wel en dat is echt hels. Dus eet ik vandaag maar weinig. Hopelijk slaat de paracetamol snel aan.quote:Op maandag 29 april 2013 11:07 schreef Spirit82 het volgende:
Hè Jipster, wat vervelend gezien je verleden. Hopelijk is het dit keer geen eigenwijze placenta, maar kruipt ie mooi omhoog![]()
Hoop suikertesten trouwens! Is dat standaard bij jullie of met aanleiding?
FR., hoofdpijn is echt kl*te joh, maar is het spugen nu wel afgenomen? Die combi lijkt me helemaal hels. Bij mij hielp pcm in combinatie met een hittepit voor enkele uurtjes.
Ik heb altijd wel veel last van hoofdpijn vooral bij wisseling van hoge- lagedrukgebieden maar bij Ean had ik daar op 1x na geen last van. Dus verbaast het mij nu.quote:Op maandag 29 april 2013 11:11 schreef Spirit82 het volgende:
Hè getver. Hopelijk gooi je die pcm er ook niet uitHet is echt doorbijten zo voor je hè? Ik hoop ook dat die hoofdpijn snel afneemt! Meestal s dat ook hormoongebonden dacht ik..
Dat is hier het protocol bij een BMI boven de 30, dan krijg je bij 28,32 en 36 weken nog een groei echo om te zien of de baby niet te groot is.quote:Op maandag 29 april 2013 09:00 schreef Juud79 het volgende:
Wrom moet je voor een groeiecho Ltiekje?
Ik krijg volgens mij verderop in de zwangerschap pas weer echo's, tenzij mijn suiker niet in orde blijkt te zijn.
Ik hoop van harte dat dat wel ok is, dan ben ik tot 36 weken weer even klaar met het ziekenhuis gedoe en kan ik fijn bij mijn VK's langs, al dat medische vind ik helemaal niets, heb dan erg het idee de andere mensen de controle overnemen over mijn zwangerschap/bevalling e.d.
Hmm, dan moet ik het hier ook maar eens checken, mijn BMI was ook net boven de 30, dus om die reden krijg ik ook de hele riedel. Ze doen die echo met 28 weken hier wel op de praktijk als het goed is, dat is dan wel fijn.quote:Op maandag 29 april 2013 11:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat is hier het protocol bij een BMI boven de 30, dan krijg je bij 28,32 en 36 weken nog een groei echo om te zien of de baby niet te groot is.
Net zoals ik een consult bij een dietiste aangeboden kreeg(vond ik dan niet nodig), en dus de glucose test.
Omdat ik iets overgewicht heb op het momentquote:Op maandag 29 april 2013 09:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wrom moet je nuchter bloed prikken angelaatje?
ow oke, dacht als voor de eerste trimester bloedcontrole, maar daar hoef je niet nuchter voor te zijnquote:Op maandag 29 april 2013 12:29 schreef angelatje het volgende:
[..]
Omdat ik iets overgewicht heb op het moment
Dit is dus lieve kleine Damian. Uitgesproken op de Engelse manier.quote:
Bij mij zou het ook eerst gesplitst worden ivm tijdgebrek, maar ze vonden toch nog ergens een dag waarop de echo en de intake tegelijkertijd konden. Zal dus wel iets met tijd te maken hebben.quote:Op maandag 29 april 2013 15:00 schreef Dyre het volgende:
Mandy, wat een leuk ventje![]()
Wat gaat dit topic hard zeg!
Ik heb net de verloskundige gebeld voor een 1e afspraak. Wel nog even snel een testje gedaan van tevorenOver 3 weken de eerste echo en de dag erna het intakegesprekje
(waarom dat niet tegelijkertijd kan snap ik ook niet. Heb er eigenlijk in alle spanning niet aan gedacht en het meisje aan de andere kant van de lijn was zo lief
)
quote:Op maandag 29 april 2013 20:32 schreef Mabawa. het volgende:
Er zit gewoon een 3 cm groot bewegend kindje in mijn buik!!
Er zit gewoon een 3 cm groot, bewegend kindje in mijn buik!!
Wow dat is inderdaad groot al!quote:Op maandag 29 april 2013 20:50 schreef Spewey het volgende:
[..]![]()
Vorige week dinsdag was de lengte van Pino's voet 3cm(grootpoot!)
Wow, reality check!quote:Op maandag 29 april 2013 20:50 schreef Spewey het volgende:
[..]![]()
Vorige week dinsdag was de lengte van Pino's voet 3cm(grootpoot!)
gebroken vliezen.....quote:
Oh wat erg, ben je op de helft en denk je eigenlijk het enge gedeelte achter de rug te hebben..quote:
Ik ben veel gewend, heel veel gewend, maar dit zien we normaal nooit op de IC. (helaas was mama dusdanig instabiel, dat ze haar niet op de afdeling durften te laten bevallen...)quote:Op maandag 29 april 2013 21:36 schreef Mabawa. het volgende:
Ontzettend naar om dat te zien he BJ. Raaf besef is dat. Hier als vpk op gyn/ob ook 'veel te veel' gezien.
ja, dat gaat hier prima... En anders kan ik altijd Poppedein opzoekenquote:Op maandag 29 april 2013 21:44 schreef Mabawa. het volgende:
Ja ondanks de gewenning greep elke casus me toch steeds wel aan, maar als je het helemaal nooit ziet kan ik me heel goed voorstellen dat je daar nog extra over nadenkt.
Kun je een beetje met je collega's praten?
Geweldig!quote:Op maandag 29 april 2013 20:32 schreef Mabawa. het volgende:
Gelukkig maarquote:Op maandag 29 april 2013 21:52 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ja, dat gaat hier prima... En anders kan ik altijd Poppedein opzoeken![]()
Vond het ook niet zozeer naar om te zien, maar wel bijzonder indrukwekkend....echt zo mini, maar wel echt compleet... minioortjes, minineusje, vingertjes.....
Dit is ook meer wat ik bedoelde ja. Niet naar om het kindje te zien maar om die situatie te moeten zien/mee te maken.quote:Op dinsdag 30 april 2013 03:34 schreef klumsy het volgende:
BJ ik vond het ook helemaal niet naar om te zien, de gedachten en het besef van het verlies maken het een nare situatie, maar zo een klein mensje helemaal perfect, dat is zo bijzonder om te zien...
En ik zag een tijdje terug dat ik van die rare vlekken op mijn borsten had...lijkt een beetje op opgedroogde lijmquote:
Laten we het daar op houden ja.quote:Op dinsdag 30 april 2013 10:21 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Nou, hier ook.Hormonen hè, hormonen.
Dat is dus opgedroogde melk. Je hebt lektietenquote:Op dinsdag 30 april 2013 10:18 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
En ik zag een tijdje terug dat ik van die rare vlekken op mijn borsten had...lijkt een beetje op opgedroogde lijm![]()
En dan die prinsesjes op het balkon.quote:Op dinsdag 30 april 2013 10:21 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Nou, hier ook.Hormonen hè, hormonen.
Mei is gaafquote:Op dinsdag 30 april 2013 15:17 schreef Shandaly het volgende:
Wat een rust hier vandaag! Iedereen de laatste koninginnedag aan het vieren?
Ik doe niet veel anders dan bankhangen en tv-kijken... heb niet zoveel met het koningshuis eigenlijk, maar vind dit toch wel weer tof om mee te maken.
En aangezien alles nog steeds rustig is in mijn buik, kunnen we er nu wel vanuitgaan dat ik echt een Mei-kindje krijg
Leuk Cwen!quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:02 schreef Cwen het volgende:
Hier veel te fanatiek kleertjes geshopt op de rommelmarkt
En nu helemaal stuk op de bank, maar het was het waard!
Toastje met brie kan gewoon, hoorquote:Op dinsdag 30 april 2013 18:03 schreef Juud79 het volgende:
Ik in een Tripel Karmeliet bier, en een toastje met brie.![]()
Ow en Sushi....
Haha, maar dan heb je er dus ook geen zin in, lijkt me?quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:34 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, maar ik lust het dus niet als ik zwanger ben....suf he...
Ja, dat dus wel en al twee keer geprobeerd, maar dan smaakt het vies....quote:Op dinsdag 30 april 2013 18:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, maar dan heb je er dus ook geen zin in, lijkt me?
Hier nog een... Brok in m'n keel zelfs...quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
Kippenvel bij het Koningsliedfijn hoor die hormonen
.
Lijkt of isquote:Op dinsdag 30 april 2013 19:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nou ben ik vegetariër dus ik kan ernaast zitten, maar slaan Nlse zwangeren de biefstuk niet over omdat die goed doorbakken meestal op een schoenzool lijkt?
Probeer eens een camembert of een coulommiers, best kans dat je die nog wel vindt smakenquote:Op dinsdag 30 april 2013 18:36 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja, dat dus wel en al twee keer geprobeerd, maar dan smaakt het vies....
Vorige zwangerschap ook zo...voor de rest is niet veel gelijk, maar dat wel.
Dan moet je wel absurd veel kaneel eten hoor.quote:
Volgens mij staat er eentje op de site van het voedingscentrum.quote:Is er ergens echt een duidelijke lijst met te vermijden eten en drinken te vinden?
Ja, dat zijn dus dingen die ik lastig vond: hoeveel mag je dan van dingen en hoeveel niet?quote:Op dinsdag 30 april 2013 20:42 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dan moet je wel absurd veel kaneel eten hoor.
Bedankt! Ik ga meteen even kijkenquote:Volgens mij staat er eentje op de site van het voedingscentrum.
En bij de straaljagers.quote:Op dinsdag 30 april 2013 20:40 schreef Limone het volgende:
Brok in de keel, check! Bij:
- het koningslied
- Ali B
- Alle sportplaatjes
- WA als baby
Spirit, misschien dus toch? In elk geval een soort start... spannend hoor!quote:Op zondag 28 april 2013 14:03 schreef Sull het volgende:
Spirit, zou dinsdag niet leuk zijn? De laatste koninginnedag?
Haha, helderziend? Vandaag komt ze nog niet hoor, op zijn vroegst morgen, ALS het dus het echte werk isquote:Op dinsdag 30 april 2013 21:14 schreef Sull het volgende:
[..]
Spirit, misschien dus toch? In elk geval een soort start... spannend hoor!
*Box tissues doorschuift*quote:Op dinsdag 30 april 2013 21:16 schreef Limone het volgende:
[..]
Die kwamen hier live over! Super exciting
Zet hem op ijdele troelaquote:Op dinsdag 30 april 2013 22:54 schreef Spirit82 het volgende:
Douchen maakte de zaak alleen maar ergermaar nu ik weer lekker op m'n zij in bed lig gaat het beter.
Ik zit nu alleen met 1 groot probleem: als ik nu ga slapen met nat haar is straks m'n hoofd ontploft op de schattige bevallingsfoto's... (Ja dat ik daar nog over na kan denken geeft aan dat het (nog) goed gaat)
quote:Op woensdag 1 mei 2013 01:21 schreef Spirit82 het volgende:
Nou zeg, slapen was een slecht idee. Word net wakker en echt geen wee meer te bekennen
Ja zeg, ik hoopte op wat spanning en sensatie tijdens het voedenquote:Op woensdag 1 mei 2013 01:21 schreef Spirit82 het volgende:
Nou zeg, slapen was een slecht idee. Word net wakker en echt geen wee meer te bekennen
Te vaakquote:Op woensdag 1 mei 2013 07:34 schreef Spirit82 het volgende:
Oh god, hoe vaak ga ik dit van teveel mensen horen vandaag
Maar het is beter dan dodenherdenking!
Herkenbaar hoorquote:Op woensdag 1 mei 2013 12:17 schreef ymme het volgende:
Ik heb trouwens iets vreemds de laatste weken.
Als ik langer dan 15 min loop ofzo dan krijg ik pijn in mijn rechterbil, wat na een poosje doorstraalt naar mijn onderrug en bovenste gedeelte van mijn bovenbeen. Net of het 'erin schiet' bij elke stap die ik dan doe. En ga ik dan op mijn kont zitten, krijg ik krampen in mijn bil.
Ik meen me te herinneren dat het nuchter niet hoger dan 5,1 mag zijn en na 2 uur onder de 8,5 moet zijn. Maar, correct me if I'm wrongquote:Op woensdag 1 mei 2013 13:36 schreef Juud79 het volgende:
Psies, een babyluier, dan kan je er weer een aantal weeen tegen.![]()
(ervaringsdeskundige)
Zet hem op Spirit, spannend hoor!![]()
Hier suikertest gehad, nuchter was het 4.3 en twee uur na inname van het drankje was het 6.2 dus prima voor zover ik begreep.
Ik kon op internet verder niet zo de min/max waardes vinden die je mag hebben, dus als iemand dat weet, dan hoor ik het graag.
Met een glaasje vruchtwater erbij?quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hihi gezellig spirit
beste ontvangst voor de vk ever...met koffie en zelfgemaakte koekjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |