Kom, je moet niet alles letterlijk nemen en op elke slak zout leggen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:37 schreef jitzzzze het volgende:
Maar sinds wanneer is een auto doormidden zagen gelijk aan slopen?
Ik stel gewoon een normale vraag omdat mijn definitie van slopen anders dan die van TS. Aan TS zijn antwoord te zien begreep hij wat ik bedoelde.quote:Op zondag 28 april 2013 09:45 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Kom, je moet niet alles letterlijk nemen en op elke slak zout leggen.
Hij probeert op zijn manier toch zijn boodschap over te brengen?
Ik vind het i.i.g. wel grappig.
Hoi! Ik ben CB en heb een hekel aan Franse auto's, dus dat gaat helemaal goed komen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 16:22 schreef 2cv het volgende:
M'n teamgenoot zal zich zometeen ook wel voor komen stellen denk ik.
Mijn doel is om er voor te zorgen dat jij niets aan die hele BX kan vinden om over te mopperen.quote:Op zondag 28 april 2013 14:33 schreef CarBtch het volgende:
Dat mopperen bewaar ik wel voor onderweg.
Bedankt voor het complimentquote:
Sterkte, dat gaat je niet lukkenquote:Op zondag 28 april 2013 20:51 schreef 2cv het volgende:
[..]
Mijn doel is om er voor te zorgen dat jij niets aan die hele BX kan vinden om over te mopperen.
Ah, u houdt niet van comfort begrijp ik.quote:Op zondag 28 april 2013 21:42 schreef CarBtch het volgende:
Je gaat de carrosserie op een Duits onderstel bouten?
zet er een Hyderactive 3+ systeem op van een C6quote:Op zondag 28 april 2013 21:47 schreef 2cv het volgende:
Ik ook, derhalve ben ik uitsluitend bereid om per Citroën te gaan (Citroën regelt het comfort, ik regel de betrouwbaarheid).
Waarom heb ik 1000 veerstanden per veerpoot nodigquote:Op zondag 28 april 2013 21:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
zet er een Hyderactive 3+ systeem op van een C61000 veerstanden per veerpoot
goed comfortquote:Op zondag 28 april 2013 21:48 schreef 2cv het volgende:
[..]
Waarom heb ik 1000 veerstanden per veerpoot nodig
Je kunt er dus gewoon een kitcar van maken? BX onderstel en Duitse carrosserie?quote:Op zondag 28 april 2013 21:48 schreef 2cv het volgende:
En een BX is al zo modern dat hij geen apart onderstel maar heeft maar een zelfdragende carosserie. Je weet dat Citroën daar bekend mee is geworden CB ?
Aan je UI te zien, gok ik dat je een Opel wilquote:Op zondag 28 april 2013 21:49 schreef CarBtch het volgende:
[..]
Je kunt er dus gewoon een kitcar van maken? BX onderstel en Duitse carrosserie?
Shit..
Nee dus, ik lees niet goed.quote:Op zondag 28 april 2013 21:49 schreef CarBtch het volgende:
[..]
Je kunt er dus gewoon een kitcar van maken? BX onderstel en Duitse carrosserie?
Shit..
Weet je wat het leuke is ? Bij een BX kan je die veerstanden analoog instellen. Dus letterlijk een oneinig aantal veerstanden. Per as overigens, niet per veerpoot.quote:
Dromen dat ze in een Duits drama rijdtquote:Op zondag 28 april 2013 21:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Maar euh, wat zijn jou skills? navigeren? 2Cv is handig
Heb jij die of droom je erover?quote:Op zondag 28 april 2013 21:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Het is dat ik er geen zin in heb, anders was ik met een Ur Quatro gegaan
Of een Lancia Delta Integrale Rally![]()
Koken en klagen over Franse auto's.quote:Op zondag 28 april 2013 21:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Maar euh, wat zijn jou skills? navigeren? 2Cv is handig
Braafquote:
quote:Op zondag 28 april 2013 22:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
BraafIk ben n.l. geen held in de keuken en die Franse k&k maaltijden zijn niet te vreten.
pas je wel de krultang aan zodat hij op 12V werktquote:Op zondag 28 april 2013 22:08 schreef CarBtch het volgende:
Ik hoop dat 'ie er een W8 inlepelt
En ik wilde een extra radiateur meenemen, wat koelslangen, blikje bar's leaks, Haynes (maar dat is misschien niet nodig met de kennis van 2cv), extra accu, koelbox, krultang.
Dat is niet mogelijk.quote:Op zondag 28 april 2013 22:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
pas je wel de krultang aan zodat hij op 12V werkt
Hij werkt op gaspatronenquote:Op zondag 28 april 2013 22:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Zo iets dacht ik al, zie ook pi (was puur sarcastisch bedoeld)
Dat heb ik (bijna) allemaal al standaard meequote:Op zondag 28 april 2013 22:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Kijk maar uit dat 2CV je niet gaat hersenspoelen onderweg en dat je naderhand ook geen BX wil![]()
Tevens ik zou het volgende gereedschap ect mee nemen
Start pilot
Spuitbus perslucht
Brandstof filter
Luchtfilter
Vloeistoffen (incl een paar liter benzine ( mocht het niks worden dan heb je een leuk kampvuur)
Fatsoenlijk gereedschap (incl een banden lepel, torx bitjes en 12 kant(mocht je een torx rond draaien sla je er een 12 kant in )
Zoncollector die 12V afgeeft (een stuk of 2)
V snaren of multi riem
koperen leiding in div maten en flensen,
zekeringen
lampen
oh en 2cv ik hoop dat je er een DW8 in lepelt, en geen XUD
Laat maar thuis, ik regel wel een omvormer en een verlengsnoer.quote:
Voor een draadloze krultang?quote:Op zondag 28 april 2013 22:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Laat maar thuis, ik regel wel een omvormer en een verlengsnoer.
Ik ga niet schijnheilig beweren dat een Haynes overbodig is. Die neem ik dus gewoon mee. Maarja, die ligt zowieso al standaard in de kofferbak.quote:Op zondag 28 april 2013 22:08 schreef CarBtch het volgende:
Ik hoop dat 'ie er een W8 inlepelt
En ik wilde een extra radiateur meenemen, wat koelslangen, blikje bar's leaks, Haynes (maar dat is misschien niet nodig met de kennis van 2cv), extra accu, koelbox, krultang.
Diesel.quote:Op zondag 28 april 2013 22:13 schreef CarBtch het volgende:
Dat hersenspoelen zal wel meevallen.
En geen benzine? Waar moet ik dan op koken?
quote:Op zondag 28 april 2013 22:13 schreef CarBtch het volgende:
Dat hersenspoelen zal wel meevallen.
En geen benzine? Waar moet ik dan op koken?
Lezen eend, hij werkt op gas.quote:Op zondag 28 april 2013 22:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als jij 220V draadloos in je krultang gaat krijgen vind ik dat prima [ afbeelding ]
Ze gebruikt geen draad maar snoerquote:Op zondag 28 april 2013 22:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als jij 220V draadloos in je krultang gaat krijgen vind ik dat prima [ afbeelding ]
Onhandig bij parkeergarages.quote:
Draad, snoer, whatever. Een koperen hydrauliekleiding geleidt ook stroomquote:Op zondag 28 april 2013 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ze gebruikt geen draad maar snoer
quote:Op zondag 28 april 2013 22:19 schreef 2cv het volgende:
[..]
Draad, snoer, whatever. Een koperen hydrauliekleiding geleidt ook stroom
Ik heb beide. En in geval van die blusser is het geen 'tje'.quote:Op zondag 28 april 2013 22:20 schreef CarBtch het volgende:
Paar van deze:
[ afbeelding ]
En ik heb een schuimblussertje.
Fixed.quote:Op zondag 28 april 2013 22:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]![]()
maar euh, wat worden wie wordt de versieringen
Moet nog bepaald worden. Ik heb wel een idee, maar moet nog overleggen met CB.quote:Op zondag 28 april 2013 22:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]![]()
maar euh, wat worden de versieringen
Als we het zo spelen dan word jij de versieringquote:
LHM groen staat haar vast enigquote:Op zondag 28 april 2013 22:25 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als we het zo spelen dan word jij de versiering
Je idee is goedgekeurd. Tenzij ik je in de afgelopen 5 minuten op een ander idee heb gebracht.quote:Op zondag 28 april 2013 22:23 schreef 2cv het volgende:
[..]
Moet nog bepaald worden. Ik heb wel een idee, maar moet nog overleggen met CB.
Oude LHM wordt geel of bruin,wist je dat ?quote:
Ik twijfel ernstig of jij mijn idee nog wel goed herinnert.quote:Op zondag 28 april 2013 22:26 schreef CarBtch het volgende:
[..]
Je idee is goedgekeurd. Tenzij ik je in de afgelopen 5 minuten op een ander idee heb gebracht.
Ja hoor.quote:Op zondag 28 april 2013 22:31 schreef 2cv het volgende:
Ik twijfel ernstig of jij mijn idee nog wel goed herinnert.
picsquote:Op dinsdag 30 april 2013 01:23 schreef 2cv het volgende:
De motor heeft nieuwe keerringen. En verse verf.
Jepz. Maar eerst de techniek.quote:Op dinsdag 30 april 2013 11:50 schreef monsterd. het volgende:
Goed bezig! Gaan jullie nog wat uiterlijke verbeteringen doorvoeren?
Staan nog in m'n fototoestel.quote:
n echt werkpaard he die BX van jequote:Op dinsdag 30 april 2013 23:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
Staan nog in m'n fototoestel.
[ afbeelding ]
Zo staat het er nu bij.
[ afbeelding ]
En dit is de inhoud van mijn kofferbak. Boordgereedschap en zulks. Alleen de overall ontbreekt.
dat je zo kan werkenquote:Op dinsdag 30 april 2013 23:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
Staan nog in m'n fototoestel.
[ afbeelding ]
Zo staat het er nu bij.
[ afbeelding ]
En dit is de inhoud van mijn kofferbak. Boordgereedschap en zulks. Alleen de overall ontbreekt.
dat jij een BX klote vindquote:Op donderdag 2 mei 2013 16:12 schreef 2cv het volgende:
Ohja, dit weekend rust in Haarlemmermeer want ik merk het wel zeg maar dat ik veel bezig ben met die klote-BX en die klote-motor.
wat is dat voor auto op de achtergrondquote:Op maandag 13 mei 2013 04:42 schreef 2cv het volgende:
En zo staat het er nu bij:
[ afbeelding ]
De griep helpt niet
je bedoeld als ie ooit gaat lopenquote:Op maandag 13 mei 2013 21:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar de hamvraag.. gaat het ding het redden om van start te gaan ?
ooit? tuurlijk daar heb ik nog wel vertrouwen inquote:Op maandag 13 mei 2013 22:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
je bedoeld als ie ooit gaat lopen
Het is een BX...quote:Op maandag 13 mei 2013 23:38 schreef 2cv het volgende:
Alles aan die auto wat dubieus is wordt vervangen of gerepareerd.
luchtsleutel vast met locktite tochquote:Op maandag 13 mei 2013 23:38 schreef 2cv het volgende:
Waarom dacht je dat ik voor elk boutje uitzoek met hoeveel Nm het vast gedraaid moet worden om het vervolgens met een juist ingestelde momentsleutel vast te draaien ?
Alles aan die auto wat dubieus is wordt vervangen of gerepareerd. Dat ding wordt beter dan m'n dagelijkse BX.
Nu maar hopen dat ik niets over het hoofd gezien heb want dan wordt het tijd om in een hoekje weg te kruipen en me diep te schamen.
Overigens is mijn dagelijkse BX de back-up voor als deze niet op tijd af komt.
scherp, hou ik wel vanquote:Op maandag 13 mei 2013 23:29 schreef CarBtch het volgende:
Lopen? Het idee is om naar Barcelona te rijden.
Ja, bij M6quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
luchtsleutel vast met locktite toch
Tot 20Nm doe ik het op de gok, daarboven gebruik ik de momentsleutel.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
je hebt ook luchtsleutels die tot 20 nm gaan (zijn een mini uitvoering)
en dan breekt een m6 boutje af, en strandjequote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Tot 20Nm doe ik het op de gok, daarboven gebruik ik de momentsleutel.
Ja, ik smokkel dus een beetje
het handige is dat met een luchtsleutel metrisch grof ook in metrisch fijn pastquote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
en dan breekt een m6 boutje af, en strandje![]()
![]()
stand volgas en 10B past alles inelkaarquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:11 schreef densmee het volgende:
[..]
het handige is dat met een luchtsleutel metrisch grof ook in metrisch fijn past
moet je wel mee oppassen dat je geen spijker maakt van je boutquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
stand volgas en 10B past alles inelkaar
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:13 schreef densmee het volgende:
[..]
moet je wel mee oppassen dat je geen spijker maakt van je bout
Je dacht toch niet serieus dat ik geen boortjes en tappen meenam om het verklooide gat te voorzien van overmaat schroefdraad en overmaat bout ?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:11 schreef densmee het volgende:
[..]
het handige is dat met een luchtsleutel metrisch grof ook in metrisch fijn past
Kan ook makkelijk, het is maar net welke eisen je stelt en hoe handig je zo nodig zelf bent.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:49 schreef CarBtch het volgende:
Onder de 500 lukt wel, 250 voor de auto, 100 voor de apk.
http://link.marktplaats.nl/675173018
ik zou een snijbrander meenemen, kun je alles mee oplossenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je dacht toch niet serieus dat ik geen boortjes en tappen meenam om het verklooide gat te voorzien van overmaat schroefdraad en overmaat bout ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:23 schreef densmee het volgende:
[..]
ik zou een snijbrander meenemen, kun je alles mee oplossenheb je in elk geval warmteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dan maar ethanol injectie er op?quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:39 schreef 2cv het volgende:
Benzine is om het open haard mee aan te steken.
even door een filter trekken.. en verder kan er ook frituur vet in.. daar maken ze toch al BIO diesel vanquote:Op woensdag 15 mei 2013 17:10 schreef 2cv het volgende:
En mechanisch ook, met al dat ijzervijlsel in de olie. Dat kost je pompen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigenlijk zou jij, als echte Wegenwachter, deze trip ook moeten gaan doen in een Alfa 33.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:52 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
en dan breekt een m6 boutje af, en strandje![]()
![]()
quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:21 schreef CarBtch het volgende:
en je mist een kniestukjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitdaging dusquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hij moet natuurlijk de startlijn nog wel halen.
geen ww' er meerquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Eigenlijk zou jij, als echte Wegenwachter, deze trip ook moeten gaan doen in een Alfa 33.
Kijk, dan heb jij tenminste ook nog een uitdaging.
Dat niet, maar raak de trucs wel kwijtquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:38 schreef 2cv het volgende:
Dus als je geen WW-er meer bent verlies je al je technische kennis en ervaring ?
How come?quote:
quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Eigenlijk zou jij, als echte Wegenwachter, deze trip ook moeten gaan doen in een Alfa 33.
Kijk, dan heb jij tenminste ook nog een uitdaging.
No worries, ik gebruik ze toch alleen op 12-kant boutenquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:06 schreef densmee het volgende:
leuk setje, alleen met die doppen moet je wel uitkijken op gewone 6 kant bouten.
die 12 kant doppen draaien bouten al snel aan stront
quote:
lekker een kwak shoarma op het BX blokquote:Op maandag 27 mei 2013 11:03 schreef 2cv het volgende:
Ik denk dat ik haar tijdens de Run maar laat koken voor straf ofzo
wel effe een oliefilter erop draaien hequote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:22 schreef 2cv het volgende:
En er zit weer een motor in:
[ afbeelding ]
En ook keurig netjes gemarkeerde slangen:
[ afbeelding ]
dat zou ik idd maar doenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 22:44 schreef 2cv het volgende:
Jahoor. Misschien monteer ik de rest ook wel. Denk aan een drukregelaar en een intercooler. En wat slangen natuurlijk. Die zijn ook belangrijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 23:33 schreef 2cv het volgende:
Weet ik nu ook alIk heb wel eerder een motor uit een BX geplukt.
whahaha gwn doen alsof je een kast van de ikea in elkaar zet de schroeven die je over hebt in je rechterhand nemen en dan over je linker schouder gooienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moest lachenquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:00 schreef 2cv het volgende:
Om de CarbageRunBX zo betrouwbaar mogelijk te maken zet ik goede onderdelen van Driezel (mijn dagelijkse BX) over op de CarbageRunBX. En daar proefde ik vandaag de zure vruchten van
omdat t een fransoos isquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:59 schreef 2cv het volgende:
Hoe durf je dat te vragen ? !![]()
Al moet ik 24/7 in de stromende regen aan het kreng werken, rijden zal hij.
Die slangen zijn wel olieproof mag ik hopen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:22 schreef 2cv het volgende:
En er zit weer een motor in:
[ afbeelding ]
En ook keurig netjes gemarkeerde slangen:
[ afbeelding ]
en ben je zelf weer door de APK gekomen?quote:Op maandag 17 juni 2013 01:41 schreef 2cv het volgende:
Morgen trouwens maar even kijken hoe lang m'n pacemaker nog mee gaatof tijdens de CarbageRun m'n pacemaker het op gaat geven.
de tank vol gooienquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:23 schreef 2cv het volgende:
Yup. Geen 100% garantie, maar het lijkt er op dat m'n pacemaker pa na de CarabageRun problemen gaat geven/vervangen moet worden.
Vandaag o.a. de klepspeling gemeten. Die is goed. De hogedruk-slang zit ook op zijn plek en alle bijbehorende wartels zitten recht. Morgen alles af- en dichtbouwen. Dan ga ik kijken wat er nog meer aan moet gebeuren (los van de motor dus).
Nopz, toen reed ik al rond in dat CarbageRun gedrocht.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 10:06 schreef Erasmo het volgende:
Klopt het dat je afgelopen dinsdag met Driezel over de rotonde reed?
ff kijken naar het onderdeel nummer op http://service.citroen.com/ registratie is gratis, net als het uitzoeken van onderdelen (!). En ja, de BX staat er ook tussenquote:Op maandag 1 juli 2013 00:39 schreef 2cv het volgende:
Danks !
Vandaag gedaan: omvormer gemonteerd (niet aangesloten), 3e remlicht gemonteerd (ook aangesloten), de GXPV wat uitgemest, kokermateriaal van gaten voorzien zodat ik het op de punten van het betonijzer kan lassen, dakrails (waar de imperiaal op zit) vast gezet met 12.9 bouten (lees: even dikke maar veel sterkere bouten), het één en ander aan gereedschap/reserveonderdelen gesorteerd zodat ik in elk geval beter weet wat ik heb.
Overigens, past een koppelingskabel van een atmosferische diesel ook op een turbodiesel ? B.v. door wat beugels/clipjes/klemmetjes om te zetten ?
De BX is ook niet echt mooi.quote:Op woensdag 3 juli 2013 17:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
godsamme wat is het toch een lelijk hork man
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ai Ai Ai dat wordt nog even een extra omvormer mee nemen. van 12 -> 6vquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Some say he can be charged with a 6 Volt battery, all we know he is called 2CV
CB schaft maar een zweep aan om de laatste energie er uit te persenquote:
Zou jij het oor mij uit willen pluizen wellicht ?quote:Op maandag 1 juli 2013 19:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ff kijken naar het onderdeel nummer op http://service.citroen.com/ registratie is gratis, net als het uitzoeken van onderdelen (!). En ja, de BX staat er ook tussen( dacht ik
)
Geen idee hoeveel volt m'n pacemaker isquote:Op woensdag 3 juli 2013 22:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Some say he can be charged with a 6 Volt battery, all we know he is called 2CV
Nope, meer elektrieke storingen. Verder is het wel gewoon meer van hetzelfde.quote:Op woensdag 3 juli 2013 22:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Denk dat een BX iets fix-vriendelijker is.
Niet het zelfdequote:Op donderdag 4 juli 2013 05:39 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zou jij het oor mij uit willen pluizen wellicht ?
ff checken als de schakelaar niet defect is, of het relais blijft plakkenquote:Op donderdag 4 juli 2013 11:00 schreef 2cv het volgende:
De garage belde. De GXPV start niet meer. De mistlampen gaan niet meer vrijwillig uit en die hebben vannacht de accu leeg gezogen.
*zucht*
Bedankt voor het uitpluizen ! Heb je ook gezien of de kabels zelf even lang zijn ? Of staat dat er niet bij ? Want in geval van nood past plotseling veelquote:
Bij elk onderdeel nummer ( 10 in totaal) staan telkens 3 verschillende lengte's, dus 30 kabels intotaalquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:09 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bedankt voor het uitpluizen ! Heb je ook gezien of de kabels zelf even lang zijn ? Of staat dat er niet bij ? Want in geval van nood past plotseling veel
Wat ? bestaat die hele BX uit maar 10 onderdelen ?quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Bij elk onderdeel nummer ( 10 in totaal) staan telkens 3 verschillende lengte's, dus 30 kabels intotaal
Het waren niet de mistlampen die aan bleven staan, het was een accu die niet meer oplaadde omdat er een stekkertje van de dynamo los zat. Dat de mistlampen aan bleven staan was een vergissing. Want toen de GXPV geen sjoege gaf heeft de garagehouder elk knopje bediend dat hij maar kon vinden. Vermoedelijk zijn toen ook de mistlampen aan gegaan en inderdaad, het knopje daarvoor is wat brak maar niet stuk.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ff checken als de schakelaar niet defect is, of het relais blijft plakken
quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:11 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat ? bestaat die hele BX uit maar 10 onderdelen ?
picsquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:14 schreef 2cv het volgende:
Ohja, mede dankzij 2 buurmannen die meer van verf (en het aanbrengen er van) weten dan ik is de BX in kwestie nu flink verkleurd (nee, niet zwartgeblakerd).
Weird. Heb je daarbij ALLE koppelingskabels met elkaar vergeleken of alleen die die op de diesels (turbo of atmosferisch) zitten ? Want ik vermoed dat er dan maar 2 verschillende kabels zijn (turbo en atmosferisch).quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..], nee je hebt al 10 verschillende nummers voor de koppelingkabels
graag gedaan
Morgen of overmorgen.quote:
ik heb geen vin, dus liet ie alle kabels zien van de BXquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
Weird. Heb je daarbij ALLE koppelingskabels met elkaar vergeleken of alleen die die op de diesels (turbo of atmosferisch) zitten ? Want ik vermoed dat er dan maar 2 verschillende kabels zijn (turbo en atmosferisch).
VIN heb ik ook niet. Nouja, heb ik wel, maar er ligt een andere motor in. Ik kan je wel willekeurige VIN-nummers geven van een willekeurige BX die een atmosferische diesel heeft en een willekeurige BX die een turbo diesel heeft.quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ik heb geen vin, dus liet ie alle kabels zien van de BXincl alle phases
dat schiet niet op neequote:Op donderdag 4 juli 2013 22:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
VIN heb ik ook niet. Nouja, heb ik wel, maar er ligt een andere motor in. Ik kan je wel willekeurige VIN-nummers geven van een willekeurige BX die een atmosferische diesel heeft en een willekeurige BX die een turbo diesel heeft.
Wat voor lichtbalk ? En wat bedoel je met een frontflitser ? Iets om met mensen die meer haast hebben dan het wetboek toestaat extra belasting te laten betalen ?quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]![]()
komt er ook een lichtbalk incl front flitser op
Nouja, scheelt mij weer zoeken danquote:
een freedom ultra =quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:21 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat voor lichtbalk ? En wat bedoel je met een frontflitser ? Iets om met mensen die meer haast hebben dan het wetboek toestaat extra belasting te laten betalen ?
noooopequote:Op donderdag 4 juli 2013 22:26 schreef 2cv het volgende:
Ben jij dat in die WegenWachtWagen ?
Lichtbalk komt er niet op, er komt iets anders op. Frontflitser ook niet. Wel een toetertje.
Verlichting zit er ook al op. Zal ik het er maar af slopen ?quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Toeters zijn bij de CR ook belangrijker dan verlichting
quote:
Het is wel handig als de bx strand dat men de bx goed zietquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Toeters zijn bij de CR ook belangrijker dan verlichting
Dat zei ik niet. Maar ik weet wel dat op de gemonteerde toeters heftiger gereageerd wordt dan op een paar strobo's in de grille. Gezien het werk dat eraan zit hebben wij ze er dit jaar maar uit gelaten. Een goede toeter wordt echter wel gemonteerdquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Verlichting zit er ook al op. Zal ik het er maar af slopen ?
Klopt. Maar dan gaan de accu's leeg ...quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Het is wel handig als de bx strand dat men de bx goed ziet
De luchtpompjes van de toeters zijn nat geworden. Ik hoop dat ze morgen droog zijn ...quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat zei ik niet. Maar ik weet wel dat op de gemonteerde toeters heftiger gereageerd wordt dan op een paar strobo's in de grille. Gezien het werk dat eraan zit hebben wij ze er dit jaar maar uit gelaten. Een goede toeter wordt echter wel gemonteerd
Wij hebben vorig jaar gelukkig nergens last mee gehad. Toeter is meermaals zeiknat geregend, maar hij bleef het doen!quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
De luchtpompjes van de toeters zijn nat geworden. Ik hoop dat ze morgen droog zijn ...
Hoe meer hoe beter tijdens de cr imhoquote:Op donderdag 4 juli 2013 22:40 schreef 2cv het volgende:
Oh, vast welMaar alarmlichten zorgen ook wel voor zichtbaarheid. Een hele vuurtoren aan licht is niet nodig lijkt me.
Dat magquote:Op zondag 7 juli 2013 09:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu rijd als er straks nog geen fotos zijn gewoon stiekum even langs
weet ze wel eens wat los isquote:Op zondag 7 juli 2013 09:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heeft CarBitch zelf eigenlijk mee geklust?
Nopz. Ze woont een beetje ver weg en heeft een baan. Dan is het erg onhandig als ze telkens naar het hoge, verre noorden moet om aan dat lijk te klussen.quote:Op zondag 7 juli 2013 09:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heeft CarBitch zelf eigenlijk mee geklust?
Dat weet ze.quote:
je bent met de bus gegaan?quote:Op maandag 8 juli 2013 12:42 schreef CarBtch het volgende:
We zijn zonder problemen onderweg. 2cv heeft nog maar een paar keer op de krachtige motor gemopperd.
het OV en geen problemen? ze staan achterop de autotransporter van de ANWBquote:
aja natuurlijk, de laatste keer dat ik met de bus ging is alweer een jaar of 8 geleden.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:30 schreef lipje het volgende:
[..]
het OV en geen problemen? ze staan achterop de autotransporter van de ANWB
maar euh foto's van het wrak de BXquote:Op maandag 8 juli 2013 12:42 schreef CarBtch het volgende:
We zijn zonder problemen onderweg. 2cv heeft nog maar een paar keer op de krachtige motor gemopperd.
mooi he.. zo`n Turbo Dieseltquote:Op maandag 8 juli 2013 12:42 schreef CarBtch het volgende:
We zijn zonder problemen onderweg. 2cv heeft nog maar een paar keer op de krachtige motor gemopperd.
Preciesquote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Heb er nog een te koop voor 500 euro dus dat zou kunnen ja
Ik dacht trouwens dat 2CV alles had vervangen aan de motor. Heeft ie toch de oude koppakking gemonteerdquote:Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef densmee het volgende:
je kunt met een volledig nagekeken bx nog geen paar duizend kilometer probleemloos rijden, wat een topspul
volgens mij heeft ie ene XUD blok er in hangen, of een DW8. Beiden zijn eigenlijk oersterkquote:
mocht je stranden haal de thermostaat los sla de binnenwerk eruit monteer alles en vul het koelsysteem af kachel op zijn warmste stand en op zijn hardst dan haal je thuis altijdquote:Op zondag 14 juli 2013 14:23 schreef CarBtch het volgende:
Zekering van ventilatoren was kapot, toen is koelslang gescheurd. Ingekort en doorgereden. Dat was dag 4, we hebben Andorra gehaald. Dag 5 aan het einde weer bij moeten vullen, liter of 2,5. Veel bergweggetjes in Andorra gehad. Plan is om gewoon water bij te blijven gooien tot we thuis zijn of stranden.
Geheugen laat me ff in de steek ...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:04 schreef CarBtch het volgende:
Ik laat het aan 2cv over om als hij weer achter een computer zit, een verslag van de run te schrijven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |