Die banden komen wel weer onder een andere BX te wonen
Zo, vandaag even wat geprutst aan de GXPV.
Hij schakelt beter. Ik heb een motorsteun wat verplaatst (die bij de bak) en een schakelstang wat langer gemaakt. Dat heeft geholpen.
De toerenteller doet het ook weer: inderdaad een kwestie van de sensor er dieper in schuiven. Ik heb hem doorgeschoven tot tegen het vliegwiel en toen een fractie teruggetrokken.
Achter bleek een stuk blik (plaatwerk) tegen de band aan te schuren. Het stellen van de diagnose duurde langer dan de reparatie.
Voor komt een handremkabel tegen een velg aan. Maar omdat er nog andere wielen op komen doe ik er even niets aan.
De klep die luchtstroom naar de voorruit blokkeert wordt niet bediend. Het lijkt alsof er wat bedieningsstangen ontbreken. Remedie: de klep handmatig open zetten en verder afblijven. Maar uit nieuwschierigheid wil ik toch graag weten hoeveel duw/trekstangetjes (in zo'n zwarte mantel) er aan de meest rechtse draaiknop (die bepaalt waar de lucht uit stroomt) horen te zitten. Er zit er één aan, maar er staat me iets van bij dat er 2 aan horen te zitten.
Tevens lijkt het ook alsof er zo'n stangetje aan de middelste knop (die de snelheid van de ventilator regelt) hoort te zitten. Wat doet dat stangetje precies ? Bij de GXPV was dat stangetje dubbel geklapt en liep het extreem stroef (nouja, eigenlijk gewoon niet) door de buitenmantel.
Aangezien ik ook een temperatuurmeter wil installeren: wat voor kleur heeft die sensor ? Ik heb n.l. een losse blauwe sensor gevonden die wel veel lijkt op de sensors die nu in het thermostaathuis zitten.
Morgen verder spelen. Wellicht kan ik dan ook de omvormer (hij is binnen!) installeren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/