Neuh, de geschiedenis van Westeros leert dat de Targaryen familie mekaar incestueus platneukte, waarna broer, zus, halfbroer, vader en bastaard het halve land steeds meesleepte in burgeroorlogen, twisten, rebellies en meer van zulk grut. Ook waren verscheiden van hun heersers zo gek als een deur. Dus dat het onder de Targaryens nou rustige was, niet echt.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:10 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Wat ik niet kan rijmen met "I serve the realm, someone must".
Maar ik geloof dat ze toen ook nog niet wisten dat Viserys dood was. Misschien dat ze Dany wilden doden en Viserys wilde laten leven. Het is wel zo dat er onder de Targaryens veel meer stabiliteit en vrede was, dus wat dat betreft is het wel weer logisch dat iemand die zegt de 'realm' te dienen pro-Targaryen is.
De bruiloft van Daenerys vond in Pentos, een van de Free Cities plaats. Veel Dothraki leiders hadden eigen huizen/paleizen in de Free Cities die ze gekregen hebben van de heersende klasse daar als middel om ze rustig te houden cq ervoor te zorgen dat ze de boel niet platbranden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:22 schreef Khaleesi het volgende:
2 Robert is zelf ook altijd meer van de botte kracht geweest en was denk ik geen tactisch denker. Kan me goed voorstellen dat een Tywin of zelfs een Robb die Dothraki tactisch kan overtreffen.
Daarbij zijn ze een zootje ongeregeld, als je Drogo uitschakelt hakken ze elkaar de kop in over wie hem op mag volgen. Ook voor het beleggen van een stad (wat bij Kings Landing toch wel had gemoeten) hebben ze wss het geduld niet, ze hebben wss in heel hun leven nog geen stad gezien...
Yep.quote:Op zaterdag 27 april 2013 03:49 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Neuh, de geschiedenis van Westeros leert dat de Targaryen familie mekaar incestueus platneukte, waarna broer, zus, halfbroer, vader en bastaard het halve land steeds meesleepte in burgeroorlogen, twisten, rebellies en meer van zulk grut. Ook waren verscheiden van hun heersers zo gek als een deur. Dus dat het onder de Targaryens nou rustige was, niet echt.
De geschiedenis van Westeros leert dat het voor de Targaryens nog veel onrustiger was. Ik zeg ook niet dat het stabiel en rustig was onder Targaryens, maar dat het rustiger en stabieler was. Dus in verhouding met andere tijden. Voor de Targaryens had je zeven losse koninkrijken die om de haverklap met elkaar op de vuist gingen, zonder autoriteit die er boven stond. En onder King Robert ging het nou ook niet zo fantastisch.quote:Op zaterdag 27 april 2013 03:49 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Neuh, de geschiedenis van Westeros leert dat de Targaryen familie mekaar incestueus platneukte, waarna broer, zus, halfbroer, vader en bastaard het halve land steeds meesleepte in burgeroorlogen, twisten, rebellies en meer van zulk grut. Ook waren verscheiden van hun heersers zo gek als een deur. Dus dat het onder de Targaryens nou rustige was, niet echt.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 23:18 schreef Exentric90 het volgende:
En ook onderaan bij het reageer veld als het kan graag
Hoop dat het zo opgelost is
Ik weet niet wat jullie bedoelen, maar het klinkt iig als een goed ideequote:
quote:Op vrijdag 26 april 2013 22:56 schreef Mike het volgende:
De discussies over spoilers maken het topic niet beter. Mocht je een spoiler tegenkomen, meldt het dan even in een DM of in een topicreport en we zullen er zo snel mogelijk naar kijken.
Voor zover nog niet duidelijk: de boeken moeten helemaal UIT dit topic blijven. Er is een speciaal topic waar boekspoilers besproken worden en elke hint naar gebeurtenissen of personen die nog moeten gaan verschijnen zijn erg irritant voor de mensen die alleen de serie volgen.
Bij het reactie form staat dit nu:quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:50 schreef Forbry het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet wat jullie bedoelen, maar het klinkt iig als een goed idee
Ach, bij elke machtswisseling heb je wel mensen die het vroeger beter vonden.quote:Op zaterdag 27 april 2013 10:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
De geschiedenis van Westeros leert dat het voor de Targaryens nog veel onrustiger was. Ik zeg ook niet dat het stabiel en rustig was onder Targaryens, maar dat het rustiger en stabieler was. Dus in verhouding met andere tijden. Voor de Targaryens had je zeven losse koninkrijken die om de haverklap met elkaar op de vuist gingen, zonder autoriteit die er boven stond. En onder King Robert ging het nou ook niet zo fantastisch.
"Under the Targaryen dynasty, Westeros prospered. Gone were the petty wars of seven kingdoms and the endless thirst for minor glories that drove them. The Westerlands enriched the realm, the North guarded it, and the Reach and Riverlands fed it. This harmony is what Robert Baratheon shattered with his rebellion against Aerys Targaryen."
-Margaery Tyrell
Eens. Ik vind het na Ned Stark ook het meest sympathieke karakter. Het is (vooralsnog, je weet nooit wat voor gekke capriolen GRRM/de serie met ons uithaaltquote:Op zaterdag 27 april 2013 02:51 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Nee, want met Rare Candy's gaan je EV's niet omhoogVerder hoop ik dat Jon weer interessant wordt want het is al een flinke tijd dat hij zijn jankbekkie enkel tentoonspreid terwijl het wel een personage is waar wat tofs mee gedaan kan worden. Vind het voor de rest namelijk een karakter die erg interessant is als hij zijn jankbekkie achterwege laat
![]()
Dit!quote:Op zaterdag 27 april 2013 06:01 schreef Curlbrah het volgende:
Zin in de nieuwe episode! [ afbeelding ]
Excuus heb mij inderdaad vergistquote:Op zaterdag 27 april 2013 00:04 schreef ems. het volgende:
[..]
-Lees- nou eens. Ik zeg toch dat het verdomd jammer is dat er gespoilerd wordt. Het enige wat ik wil tippen aan mensen die per definitie niet gespoilerd willen worden is om gewoon uit het topic weg te blijven, want "regels respecteren" en "stouterds bannen" kan absoluut geen spoiler-vrij topic garanderen.
Als er politie is, betekent dat niet dat er geen criminaliteit is.
[..]
Nee hoor, dat heb je niet.
Nounou.. Dany komt absoluut niet over als een 'Good girl'..quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:01 schreef Forbry het volgende:
[..]
Eens. Ik vind het na Ned Stark ook het meest sympathieke karakter. Het is (vooralsnog, je weet nooit wat voor gekke capriolen GRRM/de serie met ons uithaalt) echt een "good guy" en daar houd ik wel heel erg van. Op dit moment dan ook een groot voorstander van Jon (die die daar vooralsnog helemaal niet op uit is, daar niet van
) samen met Dany (de "good girl") op de Iron Throne
![]()
Ah, zag de grote, boze, rode opmerkingGoed werk
(EDIT: Vraag me wel sterk af of het gaat helpen, maar we zullen het zien)
Het is wel relatief natuurlijk, maar voor iemand in haar positie is ze best 'good'. Slaven de vrijheid geven, geen kinderen af willen laten slachten, voorkomen dat vrouwen verkracht worden.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:02 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Nounou.. Dany komt absoluut niet over als een 'Good girl'..
''you have a gentle heart'' aldus Jorahquote:Op zaterdag 27 april 2013 15:09 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het is wel relatief natuurlijk, maar voor iemand in haar positie is ze best 'good'. Slaven de vrijheid geven, geen kinderen af willen laten slachten, voorkomen dat vrouwen verkracht worden.
Ik denk dat ze het zwaar had gekregen met haar geweten als ze met die hele kudde Dothraki naar Westeros was gegaan.
Idd, wat mij betreft zetten ze heel die tekst in het rood.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:19 schreef planethugo het volgende:
prima actie trouwens die tekst boven het 'post' vakje
Buiten het feit dat ze iedereen kapot maakt op haar weg naar de troon die eigenlijk niet meer of minder van haar is dan van iemand anders, zal ze zeker wel een goed heerser zijn als ze er eenmaal zit.quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:09 schreef Ugjerke het volgende:
Het is wel relatief natuurlijk, maar voor iemand in haar positie is ze best 'good'.
Heb ik vaker gezien/gelezen dat mensen dat niet vinden, maar daar snap ik echt helemaal niks van. Ja, ze is eisend en schreeuwerig als het op haar claim op de troon en haar draken gaat, zelfs TE imo (dat vind ik dan ook iets minder aan haar), maar haar claim is niet geheel onterecht en verder is ze toch echt wel goed van hart. Je hoeft geen "goody two shoes" te zijn om een "good girl" te zijn en "good" wil mijns inziens ook niet zeggen dat je niet voor jezelf mag opkomen e.d en/of -iig in zo'n (fictieve) wereld als deze- slechteriken (hard) mag aanpakken. Ze kan soms "streng" zijn, dat maakt haar nog niet per se minder "good". Vooralsnog alleen rechtvaardig op een zelfverzekerde, wat "pinnige" manier soms en zolang het niet TE "pinnig" wordt, vind ik dat persoonlijk alleen maar goed (wat dat betreft is Jon bijvoorbeeld meer een "goody two shoes"... dat zou hij wmb wel iets minder kunnen/mogen zijn).quote:Op zaterdag 27 april 2013 15:02 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Nounou.. Dany komt absoluut niet over als een 'Good girl'..
Dat niet alleen hoor, die claim op de troon is overigens ook niet helemaal terecht. Aerys heeft het verkloot en daardoor heeft Robert Baratheon de troon 'verdiend'. Aangezien Robert dood is zou de troon nu naar Stannis of naar de Starks gaan. Stannis is namelijk uit dezelfde bloedlijn maar Ned heeft Robert geholpen de troon te pakken. Daarnaast zie je gewoon af en toe vleugjes van de 'gekheid' van haar vader.quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:02 schreef Forbry het volgende:
Ik vind haar eigenlijk wel een soort Spartacus, de vrouwelijke versie daarvan
EDIT: Maar zoals ik al schreef, het zou wel iets minder eisend/schreeuwerig/arrogant mogen als het om die troon en haar draken gaat. Dat vind ik echt minder aan haar (wat dat aangaat heb ik dan weer liever Jon) en ik hoop ook niet dat dat alleen maar erger gaat worden in de loop van de tijd.
Plus minus alles wat je zegt is geen wet in Westeros. Verkloten of niet verkloten, troonsopvolging wordt wettelijk gezien bepaald door bloedbanden, niet door daden.quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:45 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Dat niet alleen hoor, die claim op de troon is overigens ook niet helemaal terecht. Aerys heeft het verkloot en daardoor heeft Robert Baratheon de troon 'verdiend'. Aangezien Robert dood is zou de troon nu naar Stannis of naar de Starks gaan. Stannis is namelijk uit dezelfde bloedlijn maar Ned heeft Robert geholpen de troon te pakken. Daarnaast zie je gewoon af en toe vleugjes van de 'gekheid' van haar vader.
Hoewel ik het geen mooi portret vind van Dany ben ik toch jaloers!quote:Op zaterdag 27 april 2013 18:00 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ik heb mijn kamer even wat opgefleurd.![]()
[ afbeelding ]
Connecties met bushojesposterophangmensen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 18:01 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Hoewel ik het geen mooi portret vind van Dany ben ik toch jaloers!
Waar heb je die vandaan? Bushokje ingeslagen?
Ik ben benieuwd wie van die personages we nog op de troon gaan zien.quote:Op zaterdag 27 april 2013 18:08 schreef Khaleesi het volgende:
Ik zou van onderstaande foto gewoon een serie posters maken.
Ik zie die van Dany al voor me, met 3 draken rond de troon gekruld.![]()
![]()
![]()
Die wil ik wel boven mijn bed!![]()
[ afbeelding ]
Nog steeds de beste trailer:
Booooooooh*shivers
Ja lekker makkelijk is dat. Dan kan iedereen maar gewoon wat aanklooien omdat je je claim toch niet verliest.quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Plus minus alles wat je zegt is geen wet in Westeros. Verkloten of niet verkloten, troonsopvolging wordt wettelijk gezien bepaald door bloedbanden, niet door daden.
Je kan je afvragen wat een legitieme claim waard is als je gewoon wat loopt aan te klooien. Het enige wat ik wil zeggen is dat ondanks alles de claim van Daenerys terecht is en die van een Baratheon, Stark of Lannister niet.quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:12 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja lekker makkelijk is dat. Dan kan iedereen maar gewoon wat aanklooien omdat je je claim toch niet verliest.
Daarom hoop ik op Stannisookal verdiend Dany het door haar acties ook wel.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:14 schreef ThaTim het volgende:
Dany heeft niemand meer om incest mee te plegen of wel? Alleen die blinde van de Night Watch toch?
Aemon is een overgrootoom van Dany heb geen idee of dat wel onder incest valtquote:Op zaterdag 27 april 2013 19:14 schreef ThaTim het volgende:
Dany heeft niemand meer om incest mee te plegen of wel? Alleen die blinde van de Night Watch toch?
Jon Snow stuit vast onverwachts op ingevroren zaad van een Targaryen!quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:20 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Aemon is een overgrootoom van Dany heb geen idee of dat wel onder incest valtOf er iemand anders is wie weet beste mensen!
Niet alle Targaryens trouwen binnen de familiequote:Op zaterdag 27 april 2013 19:14 schreef ThaTim het volgende:
Ja, dit dusquote:Op zaterdag 27 april 2013 17:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Plus minus alles wat je zegt is geen wet in Westeros. Verkloten of niet verkloten, troonsopvolging wordt wettelijk gezien bepaald door bloedbanden, niet door daden.
Traditie moet je in stand houdenquote:Op zaterdag 27 april 2013 19:23 schreef Kirov het volgende:
[..]
Niet alle Targaryens trouwen binnen de familie
Neuh, veel verdere familie.quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:26 schreef Doler12 het volgende:
Nu ik er over nadenkt is Stannis trouwens de achterneef van Dany!
Ik ook. Vind ze echt helemaal niet bij de serie passen. De serie is rauw, die posters ontzettend "gepolijst". Heel ander sfeertje stralen ze ook uit imo.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2013 19:32:14 ]
Juist ja iets verder een Achterachterneef en Viserys was zowel haar broer als haar neefquote:Op zaterdag 27 april 2013 19:29 schreef Kirov het volgende:
[..]
Neuh, veel verdere familie.
Edit: Achterachterneef
quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:32 schreef Sloggi het volgende:
Niet echt een spoiler, maar toch:Als je hierop klikt kom je een enorme spoiler tegen. Dit is geen grap, je bent gewaarschuwd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/quote]quote:
Als je hierop klikt kom je een enorme spoiler tegen. Dit is geen grap, je bent gewaarschuwd!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus idd, niet op klikken mensen.
Wat dan?quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:50 schreef Funzel het volgende:
[..]
Als je hierop klikt kom je een enorme spoiler tegen. Dit is geen grap, je bent gewaarschuwd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus idd, niet op klikken mensen.
[/quote]
Ik zie het niet
Beneath the gold, the bitter steel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:59 schreef Ugjerke het volgende:
Ik zie er ook geen spoiler in.
Of..Nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hieronder echt een spoiler, in tegenstelling tot het plaatje mijns inziens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee.
Hieronder echt een spoiler, in tegenstelling tot het plaatje mijns inziens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |