Het rare is dat ze hier met een BSc of MSc de telefoon mogen beantwoorden en specificaties vanuit het Engels in het Japans mogen vertalen.quote:Op donderdag 25 april 2013 08:28 schreef thabit het volgende:
[..]
Is in Engeland ook zo. Daar gaat 80% van de studenten niet verder dan de bachelor, want daar kunnen ze ook gewoon een baan mee krijgen.
Ik zie niet in hoe dat meer PhD studenten gaat opleveren, de kosten van het doen van onderzoek gaan wel omlaag (minder salariskosten), dus er kan meer onderzoek gedaan worden, maar waar vind je studenten die 4-8 jaar (8 ivm parttime baantje waar toch brood mee op de plank moet komen) voor 'nop' hun tijd en energie er in gaan steken.quote:Op donderdag 25 april 2013 01:19 schreef trancethrust het volgende:
[..]
[..]
Ja hoor, het is dan eindelijk echt zo ver.
Is dat dan met behoud van uitkering ofzo, anders kan het toch niet werken?quote:Op donderdag 25 april 2013 08:46 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe dat meer PhD studenten gaat opleveren, de kosten van het doen van onderzoek gaan wel omlaag (minder salariskosten), dus er kan meer onderzoek gedaan worden, maar waar vind je studenten die 4-8 jaar (8 ivm parttime baantje waar toch brood mee op de plank moet komen) voor 'nop' hun tijd en energie er in gaan steken.
Volgens mij zijn er juist veel te veel promovendi en veel te weinig postdocs.quote:Op donderdag 25 april 2013 08:39 schreef Shivo het volgende:
[..]
Er zijn te weinig promovendi, laten we ze minder betalen, dat helpt vast!
In dit systeem krijgen promovendi een beurs, zoals een studiebeurs.quote:Op donderdag 25 april 2013 08:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is dat dan met behoud van uitkering ofzo, anders kan het toch niet werken?
Hier in Engeland zie ik dat die methode vooral oplevert dat veel relatief oudere mensen een PhD gaan doen. Die zien dat dan als de kroon op hun werk ofzo. Scheelt ook wel dat je hier kunt worden aangenomen zonder salaris, dus dat je zelf het collegegeld (!) betaalt en geen toelage krijgt.quote:Op donderdag 25 april 2013 08:46 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe dat meer PhD studenten gaat opleveren, de kosten van het doen van onderzoek gaan wel omlaag (minder salariskosten), dus er kan meer onderzoek gedaan worden, maar waar vind je studenten die 4-8 jaar (8 ivm parttime baantje waar toch brood mee op de plank moet komen) voor 'nop' hun tijd en energie er in gaan steken.
Maak er maar iets leuks van. Ik kan het niet meer veranderen.quote:
Nu, met extra vernieuwde subtitel!quote:Op donderdag 25 april 2013 09:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Iemand een leuke nieuwe subtitel... gewoon dezelfde vind ik niet kunnen
quote:Op donderdag 25 april 2013 10:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nu, met extra vernieuwde subtitel!
Mmmm. Vooral nu veel professoren blijven hangen en weigeren met pensioen te gaan, zijn er MI te veel promovendi en postdocs. Vooral in de VS is dit nu best wel een probleem, omdat oudere professoren hun pensioengeld de afgelopen jaren hebben zien verdampen, en wel langer moeten werken.quote:Op donderdag 25 april 2013 08:56 schreef thabit het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er juist veel te veel promovendi en veel te weinig postdocs.
Translationele symbiotische multidisciplinaire (ex)-promovendi hangplek?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]we kunnen ook een buzzwoord titel maken
translationele multidisciplinaire promovendi hangplek
Helaas te lang zelfs dat ex past er al niet meer tussen...quote:Op donderdag 25 april 2013 10:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Translationele symbiotische multidisciplinaire (ex)-promovendi hangplek?
Wel hetzelfde onderzoeksveld?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm oud klasgenootje van de HBO heeft in de tijd dat ik er 4 artikelen heb weten uit te persen 40+ plubicaties op zijn naam staan (gemiddeld zo'n 7 per jaar) cum laude gepromoveerd en net een veni grant binnen geharkt...
verschil moet er wezen
nee dat niet... maar dan nog kan ik er met mijn hoofd niet bij dat iemand tussen 2009 en 2013 43 artikelen kan publiceren... met daartussen ook nog uitstapjes naar andere velden (blijkbaar heeft hij in zijn vakantie fossielen DNA geanalyseerd en er gelijk ook iets over gepubliceerdquote:Op donderdag 25 april 2013 10:26 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Wel hetzelfde onderzoeksveld?
Net is vorig jaar, of is het huidige systeem zo kapot dat je dit soort dingen al kan weten 3 maanden voor de uitslag?quote:Op donderdag 25 april 2013 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm oud klasgenootje van de HBO heeft in de tijd dat ik er 4 artikelen heb weten uit te persen 40+ plubicaties op zijn naam staan (gemiddeld zo'n 7 per jaar) cum laude gepromoveerd en net een veni grant binnen geharkt...
verschil moet er wezen
Ik zag het net, dus het zal vorig jaar zijn dan idd.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:29 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Net is vorig jaar, of is het huidige systeem zo kapot dat je dit soort dingen al kan weten 3 maanden voor de uitslag?
Het is precies dat-- universiteiten betalen minder belastingen en premies omdat het geen salaris meer is, maar een beurs. Theoretisch verdienen promovendi nog steeds hetzelfde. WW en dergelijke heb je dan inderdaad geen recht meer op. Het scheelt bizar weinig of je zit in het VS-systeem, en dat werkt toch zo goed?quote:Op donderdag 25 april 2013 08:46 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Geeft toch een bepaalde vrijheid die je nergens anders hebt.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:21 schreef Re het volgende:
waarom zou je/men eigenlijk een academische positie ambiëren, in deze huidige maatschappij dan?
vrijheid binnen de budgetten etc.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Geeft toch een bepaalde vrijheid die je nergens anders hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |