Ja dat stond niet in de OP. Wel jammer. Lastigquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:20 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Gezien de 4 verdiepingen boven mijn appartement verwacht ik niet dat ik een dragende muur mag gaan aanpassen
Het is geen eis.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:30 schreef Troel het volgende:
maar Pax: wat me niet helemaal duidelijk was, wilde je nou wel of geen raam in de slaapkamer. Want ergens halverwege leek het dat je dat wel wilde?
Ik heb dit idee in het echt wel eens gezien. Toch vond ik het hok erg donker.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:29 schreef saaw het volgende:
Ik zou het zo doen als bovenstaande paint, maar dan de muren niet helemaal optrekken en vanaf 1.10m oid glas tot het plafondniet zo massief en wat daglicht in je slaapkamer.
En het huis is zo donker dat er weinig licht bij zal komen zelfs al doen we dat.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:29 schreef saaw het volgende:
Ik zou het zo doen als bovenstaande paint, maar dan de muren niet helemaal optrekken en vanaf 1.10m oid glas tot het plafondniet zo massief en wat daglicht in je slaapkamer.
[edit] Misschien met de deur aan de 'bovenkant' zodat je de eettafel haaks tegen de rechter zijmuur kunt zetten.
Denken in problemen ipv oplossingen. Je kunt ook een andere eettafel kopen natuurlijk. Want wat is nou belangrijker?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:33 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En het huis is zo donker dat er weinig licht bij zal komen zelfs al doen we dat.
De eettafel zo zal dan niet passen. maar dat kan anders opgelost worden
Dan zou je nog in het bed van de kinderen kunnen gaan liggen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:38 schreef Troel het volgende:
Mjah, maar als je met migraine in bed ligt, wil je toch eigenlijk liever gewoon een kamer die donker is in plaats van dat je de lichtflitsen van de televisie in je kamer ziet
Hebben die allebei een eenpersoonsbed of slapen ze nog in een peuterbedquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan zou je nog in het bed van de kinderen kunnen gaan liggen.
Ze gaan toch verhuizen dan zou je de oudste meteen een 1 p bed kunnen geven als dat de oplossing is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Hebben die allebei een eenpersoonsbed of slapen ze nog in een peuterbed
Die zit bij de parkeergarage, is te klein voor een bed en daar is geen verwarming.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:41 schreef Kreator het volgende:
Heb je geen berging trouwens? Hoe groot is die?
2,50 min een beetje.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:47 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij kun je daar nooit meer een bed in kwijt.
Even kijken wat kan. Ik wilde de balkondeur ook toegankelijk houden, maar als dat geen probleem is kan de muur ook aan de andere kant van het kozijn en dan moet het kunnen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:47 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij kun je daar nooit meer een bed in kwijt.
Die ban puala.
Oh en die 2 ukken in een stapelbed dan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:48 schreef Pvoesss het volgende:
Ja ik vind de Teckna optie ook de meest fijne tot nu toe eigenlijk![]()
![]()
Tico het is dan alsnog 2 meter breed beide kamersdaar moet prima een bed van 220 in passen
Volgens mij zijn de kamers bij een splitsing in het midden 2.50 breed.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:48 schreef Pvoesss het volgende:
Ja ik vind de Teckna optie ook de meest fijne tot nu toe eigenlijk![]()
![]()
Tico het is dan alsnog 2 meter breed beide kamersdaar moet prima een bed van 220 in passen
We zouden er sowieso in de zomer natuurlijk een hele fijne extra ruimte bij hebbenquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:51 schreef Ticootje het volgende:
Zou je het terras nog op een manier kunnen betrekken bij de dan nieuwe woonkamer? Als een soort loft? ( het dat zo?)
en jekan vrij gemakkelijk de keuken wat groter maken door evt de muur ietsje naar achteren te zetten en de slaapkamers wat kleiner te maken, kan op zoch prima.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:46 schreef Leandra het volgende:
Hij is niet gekoppeld![]()
Pvoess en Paxlie, erg leuk, gefeliciteerd
Persoonlijk denk ik dat deze oplossing van Teckna de simpelste en goedkoopste oplossing is, daarbij heb je dan en een ruime woonkeuken, en een redelijke woonkamer waar je ook geen eettafel meer in kwijt hoeft.
[ afbeelding ]
Je zou er dan eventueel voor kunnen kiezen ramen aan de bovenkant van de muur naar de keuken te doen, zodat er indirect toch nog wat daglicht in de keuken komt.
Ik zat nog met het plaatje dat de slaapkamer werd gesplitst. Zoals ik het dan zie moet je inderdaad een schuifwand gebruiken ander kan je deur niet meer openslaan als je er een 2p bed neerzet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de kamers bij een splitsing in het midden 2.50 breed.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:49 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Overigens heeft optie teckna nog wel een nadeeltje. Er zit geen muur tussen de ramen om een wand kwijt te kunnen.
Dat kan prima lijkt me, de ene kamer het grote raam, de andere kamer de 3 kleinere ramen.quote:
Valt heel erg mee, hij ligt nu ook 9 meter van het raam verwijdert.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:55 schreef Ticootje het volgende:
De keuken wordt wel een heel donker hok denk ik.
ja, dat lijkt mij ook. Ik dacht eerst dat dat ding naast de berging een raam was...quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:55 schreef Ticootje het volgende:
De keuken wordt wel een heel donker hok denk ik.
Maar nu is die keuken open. Je gaat m afsluiten dus komt er helemaal geen natuurlijk licht meer bij. Is je keuken nu ook heel donker dan?quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:56 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Valt heel erg mee, hij ligt nu ook 9 meter van het raam verwijdert.
nou ja, nu is het natuurlijk wel zo dat het nooit aardedonker is ovdag, als je straks de deur dicht doet, zie je geen hand voor ogen meerquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:56 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Valt heel erg mee, hij ligt nu ook 9 meter van het raam verwijdert.
Dan moet er bij Paxlie en Pvoesss eigenlijk "FOK!" komen staanquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:59 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan de muren natuurlijk evt. ook van glasblokken maken. Of iig een deel ervan. Dan zie je geen details, dus wel privacy, maar er wordt wel licht doorgelaten.
Desnoods alleen de bovenste meter ofzoiets?
Of zo? (Uit in het funda topic.)
[ afbeelding ]
Welke optie heb je het over? En voor wie de hoogslaper?quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:08 schreef VacaLoca het volgende:
Gezien de ruimte vrij klein zal worden zou ik iig gaan voor een hoogslaper, zodat ze daaronder nog hun eigen ruimte hebben.
schuifdeurenquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:08 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou dat in ieder ander huis idd ook wel nodig vinden.
En op papier ook wel maar je bereikt er weinig mee.
Ik denk dat je op de teckna manier meer hebt aan nog een deur aan de voorkant.
En dan de 2 deuren opzeten
fixedquote:
Geen specifieke optie, maar in het geval van 1 extra slaapkamer dus. Die wss. rond de 6m2 zal worden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:08 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Welke optie heb je het over? En voor wie de hoogslaper?
Dat soort blokken komen mijn huis echt nooit inquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:13 schreef Leandra het volgende:
Wordt een beetje en prijzig muurtje, maar hiermee zie ik wel mogelijkheden voor een vrolijk en lichtdoorlatend muurtje
Ah excuus, lastige van instromen als er al een deel vol is en die info niet in de OP staat...quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:15 schreef Pvoesss het volgende:
Uhhh ik volg je niet Vacaloca
Nog even in dit topic ook voor de duidelijkheid.
Wij als in Pax en ik gaan in de kleine kamer/berghok/whatever
Als je het maar uit je hoofd laatquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:26 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou het zo doenGelukkig voor hem is Paxlie de baas
Balkondeur met glas in lood dan maar.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:47 schreef Pvoesss het volgende:
Als je bij ikea kaarsen haalt met appelgeur voor ons kan je nooit meer iets verkeerd doen![]()
Shit man nu wil ik een gekleurd glas
Huh? Waar haal je die zwangerschap vandaanquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:02 schreef Keshet het volgende:
Oh, ben je zwanger? Gefeliciteerd!Wat leuk!
Ik vind de optie van Teckna ook de beste.
Maar dan kun je de toegang van de achterste slaapkamer via de badkamer maken, of was dat ook geen optie? Eventueel twee toegangsdeuren, zodat je, als de badkamer bezet is, je alsnog via de andere kamer kunt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:20 schreef Pvoesss het volgende:
We willen niet dat ze door onze kamer moeten of andersom
Ik denk dat er wel meer zijnquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:17 schreef Keshet het volgende:
Niet? Oeps!
Ik dacht dat dat de reden was van het samenwonen, leek me de meest logische verklaring voor het met je kinderen binnen een paar maanden samen gaan wonen met je nieuwe liefde.
Ik moet eerst lezen en dan posten dus.
Ik vind onze redenen iig een stuk logischer en gezonder dan alleen om die reden samen te gaan wonenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:17 schreef Keshet het volgende:
Niet? Oeps!
Ik dacht dat dat de reden was van het samenwonen, leek me de meest logische verklaring voor het met je kinderen binnen een paar maanden samen gaan wonen met je nieuwe liefde.
Ik moet eerst lezen en dan posten dus.
Als je een vide prima vind, zou ik daar voor gaanquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat vind ik ook wel gewoon het meest handig ook het meest leefbaar denk ik.![]()
Al vind ik een klein hokje of een vide dus ook echt wel prima.
Een vide is een gat in de vloer, jij bedoelt een hoogslaper of entresol.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat vind ik ook wel gewoon het meest handig ook het meest leefbaar denk ik.![]()
Al vind ik een klein hokje of een vide dus ook echt wel prima.
Maar een slaapkamer creeeren links bovenin in de huidige woonkamer is dan wel een optie dus? Aangezien je dan wel licht hebt?quote:Op woensdag 24 april 2013 09:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Om nog even advocaat van de duivel te spelen:
de meeste varianten zijn bouwtechnisch niet toegestaan, een slaaphokje linksonder heeft geen ramen en geen ventilatie, het opdelen van de woonkamer in twee slaapkamers levert een woonkeuken op waar je officieel niet mag verblijven (want ook geen daglicht en geen ventilatie).
In het meest extreme geval kan de gemeente de gebruiksvergunning voor de woning intrekken. Het is maar dat je het weet.
Dat zou kunnen, mits je daglichttoetreding en ventilatie voldoende is (geldt zowel voor die slaapkamer als de woonkamer/keuken-combinatie die overblijft. Je hebt per m2 vloeroppervlak 0,1 m2 glas nodig, met een minimum van 0,5 m2. Voor de slaapkamer gaat dat goed, voor de woonkamer/keuken zou je het moeten berekenen.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:51 schreef Troel het volgende:
Maar een slaapkamer creeeren links bovenin in de huidige woonkamer is dan wel een optie dus? Aangezien je dan wel licht hebt?
Het is een verblijfsgebied, en dat moet een gevelopening hebben.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:56 schreef Paxlie het volgende:
Wel apart dat een slaapkamer verplicht een raam moet hebben trouwens. Ventilatie is 1 ding, maar ramen?
Wat is jouw tekening ook alweer?quote:Op woensdag 24 april 2013 10:24 schreef Fendy het volgende:
Heb ik allemaal rekening mee gehouden in mijn tekening
quote:Op woensdag 24 april 2013 10:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat is jouw tekening ook alweer?
Ja, die tekening is ballpark. Uiteraard ga je geen muur bouwen waar je raam zit. Kan ie niet meer open en het is spuuglelijk. Denk hem dan maar een centimetertje of wat naar rechts.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:38 schreef Paxlie het volgende:
Muur komt idd precies op het midden van een glas uit.
Die ramen kunnen alleen naar buiten toe open met een deur beweging. Er zit geen ventilatie in, wel kan er geventileerd worden.
Daarmee verneuk je volgens mij wel de ruimte van de woonkamer die overblijft.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:43 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ja, die tekening is ballpark. Uiteraard ga je geen muur bouwen waar je raam zit. Kan ie niet meer open en het is spuuglelijk. Denk hem dan maar een centimetertje of wat naar rechts.
appartementencomplex, bbq mag niet.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:47 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
En dan zou ik de eethoek naar naast de slaapkamer verplaatsenIs ook veel makkelijker met barbecuen op je balkon
Donerinstallatie daar ophangen? Is grillen, niet barbecuen (en serieus, toen ik op mijn flatje zat, heb ik echt gewoon gebarbecued op mijn balkonquote:
Waar mijn balkon de voorkant van mijn appartement is is dat voor de 8 appartementen recht boven mij de slaapkamer.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Donerinstallatie daar ophangen? Is grillen, niet barbecuen (en serieus, toen ik op mijn flatje zat, heb ik echt gewoon gebarbecued op mijn balkon)
Ahja, ik snap hemquote:Op woensdag 24 april 2013 10:50 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Waar mijn balkon de voorkant van mijn appartement is is dat voor de 8 appartementen recht boven mij de slaapkamer.
Prima inderdaad, schuifwandje voor extra daglicht in de woon/eetkamer. Niets meer aan doen zo.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:47 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
En dan zou ik de eethoek naar naast de slaapkamer verplaatsenIs ook veel makkelijker met barbecuen op je balkon
Waar zou jij een schuifwand plaatsen dan?quote:Op woensdag 24 april 2013 10:55 schreef Fendy het volgende:
[..]
Prima inderdaad, schuifwandje voor extra daglicht in de woon/eetkamer. Niets meer aan doen zo.
als je de doorgang naar de slaapkamer bij de pui maakt, dan kun je daar een schuifwand/-deur plaatsen om de slaapkamer af te kunnen sluiten. Overdag zet je die open, dan komt er vanuit de slaapkamer wat extra licht in de woonkamer.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:59 schreef Paxlie het volgende:
Waar zou jij een schuifwand plaatsen dan?
Dat gedeelte met die strepen. Als je dat nou een wandje maakt dat als deur in de rest schuift, dan ben je klaarquote:Op woensdag 24 april 2013 10:59 schreef Paxlie het volgende:
[..]
of niet, maar het telt welquote:Op woensdag 24 april 2013 11:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
als je de doorgang naar de slaapkamer bij de pui maakt, dan kun je daar een schuifwand/-deur plaatsen om de slaapkamer af te kunnen sluiten. Overdag zet je die open, dan komt er vanuit de slaapkamer wat extra licht in de woonkamer.
Dat schuingestreepte deel, naar je pui/raam toe.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:59 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het huis is gewoon verre van ideaal. De ideale oplossing zou verhuizen zijn, maar gezien restschuld en dergelijke is dat gewoon onverstandig.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:07 schreef Fendy het volgende:
Overigens denk ik niet dat de perfecte oplossing bestaat!
Zoals troel hem nu gemaakt heeft is het naar mijn idee bij benadering de meest handige/ruimtebesparende/voordelige/minst ingrijpende oplossing met relatief lage kosten. Al zou ik dan nog wel voor een rond hoekje gaan in je woonkamer, staat net effe netter
Zoals ik al eerder zei: Waarom verhuur je het niet en huur je iets anders?quote:Op woensdag 24 april 2013 11:08 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het huis is gewoon verre van ideaal. De ideale oplossing zou verhuizen zijn, maar gezien restschuld en dergelijke is dat gewoon onverstandig.
Dat zou dan dus verhuizen naar Purmerend inhouden bijvoorbeeld, zie ik zelf niet echt zitten.
Omdat verhuren gaat neerkomen op 1100 a 1200 euro in de maand ex gas/licht. Volgens mij gaat dat ook niet echt simpel.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:10 schreef SiIk het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: Waarom verhuur je het niet en huur je iets anders?
Ik heb het niet over alternatieve oplossingen zoals verkopen/verhuren, zie mijn eerdere posts daar ook over, waarin ik adviseer om dat parallel te doen, zonder makelaar.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:08 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het huis is gewoon verre van ideaal. De ideale oplossing zou verhuizen zijn, maar gezien restschuld en dergelijke is dat gewoon onverstandig.
Dat zou dan dus verhuizen naar Purmerend inhouden bijvoorbeeld, zie ik zelf niet echt zitten.
Is dit op schaal? Zoja, hoe groot is het hok wat je getekend hebt?quote:Op woensdag 24 april 2013 11:23 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had de hoop dat ik heir een rond muurtje kon maken, maar ook niet
Dit is min of meer op schaal ja (maar geen idee hoe de precieze maten zijn en of dat in of exclusief muur isquote:Op woensdag 24 april 2013 11:23 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Is dit op schaal? Zoja, hoe groot is het hok wat je getekend hebt?
Iets bijleggen, dat je ongeveer je hypotheek eruit hebt. Zet het te koop en doe er ondertussen een huurder in. Volgens mij kun je dan ook je aftrek houden.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:12 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Omdat verhuren gaat neerkomen op 1100 a 1200 euro in de maand ex gas/licht. Volgens mij gaat dat ook niet echt simpel.
Moet de hypotheekverstrekker wel akkoord gaan met verhuur.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:30 schreef Ticootje het volgende:
Iets bijleggen, dat je ongeveer je hypotheek eruit hebt. Zet het te koop en doe er ondertussen een huurder in. Volgens mij kun je dan ook je aftrek houden.
Wat willen ze doen? Het huis per executie aanbieden? Zolang er gewoon betaald wordt en er geen slapende honden wakker worden gemaakt...quote:Op woensdag 24 april 2013 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Moet de hypotheekverstrekker wel akkoord gaan met verhuur.
Hoe vaak heb je dit al gedaan?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat willen ze doen? Het huis per executie aanbieden? Zolang er gewoon betaald wordt en er geen slapende honden wakker worden gemaakt...
http://www.eigenhuis.nl/a(...)ing-geldverstrekker/quote:Op woensdag 24 april 2013 12:35 schreef Ticootje het volgende:
Wat willen ze doen? Het huis per executie aanbieden? Zolang er gewoon betaald wordt en er geen slapende honden wakker worden gemaakt...
Maar hoe zinvol is dat als dat betekent dat ze alsnog met een restschuld zitten?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Iets bijleggen, dat je ongeveer je hypotheek eruit hebt. Zet het te koop en doe er ondertussen een huurder in. Volgens mij kun je dan ook je aftrek houden.
Als je er toch weer uit wil, dan ga je toch geen permanente verbouwing doen waardoor het sowieso minder waard wordt?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:46 schreef Pvoesss het volgende:
Verhuren lijkt me al lastig en dan hebben we maandelijks minder geld ten tijde van verhuur en dan erna ook nog die restschuld.. Dan bewoon ik het toch liever wat jaar of tijdens de verkoop met de hoop op een zo laag mogelijke restschuld.
Een paar muurtjes van gipsblokken is een permanente verbouwing? Okay....quote:Op woensdag 24 april 2013 13:04 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je er toch weer uit wil, dan ga je toch geen permanente verbouwing doen waardoor het sowieso minder waard wordt?.
quote:Op woensdag 24 april 2013 13:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een paar muurtjes van gipsblokken is een permanente verbouwing? Okay....
Misschien grote legoblokken in plaats van gipsblokken gebruiken om het tijdelijke karakter te onderstrepen?
Kun je wel weer leuk mixen met kleurtjes Pvoesss
Ja, best wel permanent eigenlijk, je vloerbedekking bijvoorbeeld moet er op aangepast worden.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:07 schreef Leandra het volgende:
Een paar muurtjes van gipsblokken is een permanente verbouwing? Okay....
Misschien grote legoblokken in plaats van gipsblokken gebruiken om het tijdelijke karakter te onderstrepen?
Volgens mij ligt er nu in het appartement een volledigee gietvloerachtigietse constructie, waar je dus gewoon bovenop wat zou kunnen doen?quote:Op woensdag 24 april 2013 13:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, best wel permanent eigenlijk, je vloerbedekking bijvoorbeeld moet er op aangepast worden.
Gipsblokken zet je doorgaans niet los op een vloer. Die moeten in een profiel oid wat aan de vloer vastzit. Boven vastzetten met een veeranker is ook wel handig tegen omvallen e.d.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:57 schreef Troel het volgende:
Volgens mij ligt er nu in het appartement een volledigee gietvloerachtigietse constructie, waar je dus gewoon bovenop wat zou kunnen doen?
Laminaat dus.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens mij ligt er nu in het appartement een volledigee gietvloerachtigietse constructie, waar je dus gewoon bovenop wat zou kunnen doen?
Ik zou het doenquote:Op woensdag 24 april 2013 13:07 schreef Leandra het volgende:
Dat moet er dan (plaatselijk) uit om een wandje te kunnen bouwen. Redelijk permanente verbouwing dus.quote:
Gipsblokken zijn dan ook voor een -herstellen in de oude situatie tegen minimale kosten- geen optie. Maar ja, dat krijg je als OUD naar K&W komt.quote:Op woensdag 24 april 2013 14:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat moet er dan (plaatselijk) uit om een wandje te kunnen bouwen. Redelijk permanente verbouwing dus.
Ah, die laten natuurlijk eerst hun man aanklooien en als het niet snel genoeg gaat bellen ze al soppend John Williams. Zelf iets verbouwen is natuurlijk te moeilijk.quote:Op woensdag 24 april 2013 14:06 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Gipsblokken zijn dan ook voor een -herstellen in de oude situatie tegen minimale kosten- geen optie. Maar ja, dat krijg je als OUD naar K&W komt.
Redelijk onzin hoor, gipsblokjes ram je er zo uit, als je de boel maar even beschermt met een flink dik kleed. Kun je zelfs nog voorzichtig te werk gaan door er weer blokken uit te zagen en die af te voeren.quote:Op woensdag 24 april 2013 14:06 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Gipsblokken zijn dan ook voor een -herstellen in de oude situatie tegen minimale kosten- geen optie. Maar ja, dat krijg je als OUD naar K&W komt.
Het gaat dan ook niet om domme kracht.quote:Op woensdag 24 april 2013 15:20 schreef Fendy het volgende:
[..]
Redelijk onzin hoor, gipsblokjes ram je er zo uit, als je de boel maar even beschermt met een flink dik kleed. Kun je zelfs nog voorzichtig te werk gaan door er weer blokken uit te zagen en die af te voeren.
Waarom dan wel volgens jou?quote:Op woensdag 24 april 2013 15:24 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om domme kracht.
Ja, die bescherm je dan toch even met een dik kleed. Daarnaast, het is kliklaminaat volgens mij van de Praxis, kun je tijdelijk even weghalen als het nodig is.quote:
Waar zet je die blokken dan op?quote:Op woensdag 24 april 2013 16:34 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ja, die bescherm je dan toch even met een dik kleed. Daarnaast, het is kliklaminaat volgens mij van de Praxis, kun je tijdelijk even weghalen als het nodig is.
Zucht. Speciaal voor jou dan.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:36 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Waar zet je die blokken dan op?
Eerst moet je die blokken natuurlijk wel plaatsen. En daarvoor zul je toch de vloerafwerking moeten verwijderen.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:43 schreef Fendy het volgende:
Zucht. Speciaal voor jou dan.
1. [knip]
10. Doner eten.
Het ging er in dit geval (ja, Dr Hilfiger loopt op de zaken vooruit) om dat de muur er alweer uit moest.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Eerst moet je die blokken natuurlijk wel plaatsen. En daarvoor zul je toch de vloerafwerking moeten verwijderen.
Mooi verhaaltje smulpaap. Maar het gaat meer om het bouwkundige aspect van het plaatsen en verwijderen tegen minimale kosten.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:43 schreef Fendy het volgende:
[..]
Zucht. Speciaal voor jou dan.
1. Kliklaminaat verwijderen op ongeveer een meter van het gebied waar je je muurtje wilt verwijderen.
2. Leg een dik kleed van een paar meter x een paar meter op een makkelijk te bereiken plek.
3. Zet een kruiwagen klaar in de hal.
4. Zaag hanteerbare blokken uit je muurtje
5. Zet ze op het kleed.
6. Laat iemand lekker heen en weer sjouwen van kleed naar kruiwagen met een uitgezaagd blok gips, want dat weegt niets en dan maakt ie zichzelf nuttig.
7. Laat weer iemand anders met de kruiwagen naar buiten lopen en pleur de blokken in een aanhangertje/boedelbak.
8. Laat weer iemand anders met de volle kruiwagen naar de vuilstort rijden en voer de ellende af.
9. Alles klaar? Stofzuigen, laminaat op de juiste manier terugleggen, nog eens stofzuigen.
10. Doner eten.
Eens, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de kosten van zo'n mooie kast/bed oplossing een pittig prijskaartje aan hangtquote:Op woensdag 24 april 2013 18:30 schreef EnochRoot het volgende:
Dit lijkt mij nog steeds de beste oplossing:
stukje ter breedte van de muur eruit slijpen/dremel/whateverquote:Op woensdag 24 april 2013 18:11 schreef Brighteyes het volgende:
Hai! Ex-K&W mod hier, mag ik ondanks OUD iets zeggen?
Het muurtje óp de laminaatvloer leggen lijkt me niet handig, maar ik zou er ook niet zomaar vanuit gaan dat je een laminaatvloer er zomaar even, zonder beschadigingen, uithaalt en weer terug legt. In de praktijk valt dat vrijwel altijd tegen. Dus daar zou ik in mijn hoofd wel rekening mee houden. Je moet tenslotte een flink deel weghalen.
Ik weet redelijk hoe deze vloer in elkaar zit, ik heb hem grotendeels zelf gelegd namelijk.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:11 schreef Brighteyes het volgende:
Hai! Ex-K&W mod hier, mag ik ondanks OUD iets zeggen?
Het muurtje óp de laminaatvloer leggen lijkt me niet handig, maar ik zou er ook niet zomaar vanuit gaan dat je een laminaatvloer er zomaar even, zonder beschadigingen, uithaalt en weer terug legt. In de praktijk valt dat vrijwel altijd tegen. Dus daar zou ik in mijn hoofd wel rekening mee houden. Je moet tenslotte een flink deel weghalen.
Dat lijkt me een beter plan idd.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:45 schreef loecje het volgende:
[..]
stukje ter breedte van de muur eruit slijpen/dremel/whatever
profielen+muurtje erop zetten. randen afwerken met een passende plint. klaar.
bij verwijderen zit er dan op de plek van de muur geen vloer meer. boeiend.
wat ik hierboven al zei, grote kans dat de toekomstige nieuwe bewoners een nieuwe vloer leggen.
na een x-aantal jaar krijg je toch gebruikssporen, zeker met kinderen.
Het gros leest niet alles door, dus die hebben niet gelezen dat jullie om de verschillende mogelijkheden vragen en gewoon mensen inhurenquote:Op woensdag 24 april 2013 19:17 schreef Pvoesss het volgende:
Maar dat is toch ook helemaal niet het issue![]()
We gaan het niet eens zelf doen allemaal maar laten doen![]()
We hebben nog niet eens besloten hoe en wat we willen.
Ja, dat is leuk, maar wij (de mensen in dit topic) hebben al voor jullie besloten hoe het moet en wat er komt, en hoe het er weer uitgaat als jullie er genoeg van hebben.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:17 schreef Pvoesss het volgende:
Bouwsteentjes in allerlei kleuren, zoals Leandra voorstelde!quote:Op woensdag 24 april 2013 19:20 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ja, dat is leuk, maar wij (de mensen in dit topic) hebben al voor jullie besloten hoe het moet en wat er komt, en hoe het er weer uitgaat als jullie er genoeg van hebben.
Mijn vrienden/familie gaan het inderdaad zelf doenquote:Op woensdag 24 april 2013 19:17 schreef Pvoesss het volgende:
Dat houdt dus in dat ik opzichter ben en mensen met verstand van alles de boel laten oplossen. Dat zijn vakmensen namelijk, ik ben goed in IT-meukquote:Op woensdag 24 april 2013 21:44 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Mijn vrienden/familie gaan het inderdaad zelf doen.
Fendy is sowieso de lul, evenals mijn broertje en een bevriende stucadoor.
Spreekt voor zich.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:44 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Mijn vrienden/familie gaan het inderdaad zelf doen.
Fendy is sowieso de lul, evenals mijn broertje en een bevriende stucadoor.
In b4degyrosfoto.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:35 schreef Troel het volgende:
Ik ben heel goed in het eten van Doner, mag ik ook komen helpen
Ik ben benieuwd wat je er t.z.t. van gaat maken.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:48 schreef Fendy het volgende:
Nou, onderwijs me zou ik zeggen, meneer de bouwkundige
Komt goedquote:Op donderdag 25 april 2013 00:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je er t.z.t. van gaat maken.
Dat hoeft toch ook niet? Ik bedoel, niet iedereen die ontzettend goed in seks is, post ook in SEXquote:Op donderdag 25 april 2013 00:14 schreef Fendy het volgende:
[..]
Komt goedondanks dat ik niet veel in K&W mijn kunsten tentoonspreid ben ik een zeer begaafd klusser.
...ja, zo zijn er ook 19 tips van mij gedelete. Mijn beste tip was: en niet samenwonen?quote:Op donderdag 25 april 2013 08:28 schreef Duderinnetje het volgende:
Handig, een bevriende mod die alle kritische noten kan wegtoveren.
Nou lego is natuurlijk wel het ultieme bouwmateriaal. Wil je wat anders sloop je het en bouw je het weer nieuw en ergens anders. Met genoeg blokjes zou je alle opties even kunnen proberen.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:29 schreef Pvoesss het volgende:
Uhhh ja maar zo ver waren wij toch ook al
We gaan niet briljant mega lego stapelen zoals leandra voorstelde.. (helaas)
Tering he! Kunnen die lange tenen ook weer in getrokken? Er worden toch meningen gevraagd?quote:Op woensdag 24 april 2013 19:20 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ja, dat is leuk, maar wij (de mensen in dit topic) hebben al voor jullie besloten hoe het moet en wat er komt, en hoe het er weer uitgaat als jullie er genoeg van hebben.
Zie de PI. Was dus een grapje.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tering he! Kunnen die lange tenen ook weer in getrokken?
Er worden toch meningen gevraagd? Had dan gewoon meteen even in de OP gezegd dat alleen vriendjes die zeggen wat gewenst is mee mogen praten?
Het is helemaal niet gek dat er gemeld wordt dat er evt. wel ook rekening gehouden moet worden met kosten voor beschadigingen of aanpassingen aan de laminaatvloer omdat er overal gehamerd wordt op het feit dat het niet te veel geld mag kosten.
Zijn niet van de hand? Die snap ik niet helemaal.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:42 schreef Brighteyes het volgende:
Nou sorry hoor, maar jij bent niet de enige. De hautaine wegwuivende posts zijn niet van de hand.
Mss kan jij als bevriende behulpzame mod even een leuke topicpointer voor ze in elkaar knutselen waarin staat wat er allemaal al besproken is en niet meer gemeld hoeft te worden.
Kom je ook weer even rellen?quote:Op donderdag 25 april 2013 09:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Sarcasm. Because beating the shit out of people is illegal..
niet lezen wat er gevraagd wordt? Volgens mij wordt dat prima gelezen.quote:Op donderdag 25 april 2013 09:58 schreef Fendy het volgende:
[..]
Zijn niet van de hand? Die snap ik niet helemaal.
Daarnaast, het is helemaal niet erg als iets 2 of 3 keer uitgelegd moet worden, maar als mensen structureel niet lezen wat er gevraagd wordt kun je op een bepaald moment wel een snedige opmerking krijgen lijkt me. Hoef je helemaal niet zo over de pis te gaan.
[..]
Kom je ook weer even rellen?
+1.quote:Op donderdag 25 april 2013 10:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
niet lezen wat er gevraagd wordt? Volgens mij wordt dat prima gelezen.
En ze openen een topic op fok nota bene en dan verwachten ze geen kritiek op hun plannen om na twee kinderen van verschillende mannen en een relatie van drie maanden ofzo samen te gaan wonen in een huis met maar 1 slaapkamer?
Sorry, maar als je hier modt, zou je toch moeten weten dat je dat soort kritiek zult krijgen.
Dat het weggehaald wordt ala, maar dat een topic hierover in R&P weggehaald wordt, terwijl het oprecht een interessante ethische kwestie is, is belachelijk imo.
Maar goed, het mag dus alleen over oplossingen voor een probleem dat er niet zou zijn als ma een beetje met haar hoofd dacht ipv met haar kut gaan. Prima
Een tribunaal richt je maar ergens anders op als jullie dat opwindt, dit is K&W en dat gaat over klussen.quote:En ze openen een topic op fok nota bene en dan verwachten ze geen kritiek op hun plannen om na twee kinderen van verschillende mannen en een relatie van drie maanden ofzo samen te gaan wonen in een huis met maar 1 slaapkamer?
quote:Op donderdag 25 april 2013 10:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Pff, wat boeit die relatie nou. Dat muurtje moet goed staan, zonder laminaat eronder. Stelletje knufje-kroelers..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |