Een vide is een gat in de vloer, jij bedoelt een hoogslaper of entresol.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ja dat vind ik ook wel gewoon het meest handig ook het meest leefbaar denk ik.![]()
Al vind ik een klein hokje of een vide dus ook echt wel prima.
Maar een slaapkamer creeeren links bovenin in de huidige woonkamer is dan wel een optie dus? Aangezien je dan wel licht hebt?quote:Op woensdag 24 april 2013 09:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Om nog even advocaat van de duivel te spelen:
de meeste varianten zijn bouwtechnisch niet toegestaan, een slaaphokje linksonder heeft geen ramen en geen ventilatie, het opdelen van de woonkamer in twee slaapkamers levert een woonkeuken op waar je officieel niet mag verblijven (want ook geen daglicht en geen ventilatie).
In het meest extreme geval kan de gemeente de gebruiksvergunning voor de woning intrekken. Het is maar dat je het weet.
Dat zou kunnen, mits je daglichttoetreding en ventilatie voldoende is (geldt zowel voor die slaapkamer als de woonkamer/keuken-combinatie die overblijft. Je hebt per m2 vloeroppervlak 0,1 m2 glas nodig, met een minimum van 0,5 m2. Voor de slaapkamer gaat dat goed, voor de woonkamer/keuken zou je het moeten berekenen.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:51 schreef Troel het volgende:
Maar een slaapkamer creeeren links bovenin in de huidige woonkamer is dan wel een optie dus? Aangezien je dan wel licht hebt?
Het is een verblijfsgebied, en dat moet een gevelopening hebben.quote:Op woensdag 24 april 2013 09:56 schreef Paxlie het volgende:
Wel apart dat een slaapkamer verplicht een raam moet hebben trouwens. Ventilatie is 1 ding, maar ramen?
Wat is jouw tekening ook alweer?quote:Op woensdag 24 april 2013 10:24 schreef Fendy het volgende:
Heb ik allemaal rekening mee gehouden in mijn tekening
quote:Op woensdag 24 april 2013 10:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat is jouw tekening ook alweer?
Ja, die tekening is ballpark. Uiteraard ga je geen muur bouwen waar je raam zit. Kan ie niet meer open en het is spuuglelijk. Denk hem dan maar een centimetertje of wat naar rechts.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:38 schreef Paxlie het volgende:
Muur komt idd precies op het midden van een glas uit.
Die ramen kunnen alleen naar buiten toe open met een deur beweging. Er zit geen ventilatie in, wel kan er geventileerd worden.
Daarmee verneuk je volgens mij wel de ruimte van de woonkamer die overblijft.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:43 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ja, die tekening is ballpark. Uiteraard ga je geen muur bouwen waar je raam zit. Kan ie niet meer open en het is spuuglelijk. Denk hem dan maar een centimetertje of wat naar rechts.
appartementencomplex, bbq mag niet.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:47 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
En dan zou ik de eethoek naar naast de slaapkamer verplaatsenIs ook veel makkelijker met barbecuen op je balkon
Donerinstallatie daar ophangen? Is grillen, niet barbecuen (en serieus, toen ik op mijn flatje zat, heb ik echt gewoon gebarbecued op mijn balkonquote:
Waar mijn balkon de voorkant van mijn appartement is is dat voor de 8 appartementen recht boven mij de slaapkamer.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Donerinstallatie daar ophangen? Is grillen, niet barbecuen (en serieus, toen ik op mijn flatje zat, heb ik echt gewoon gebarbecued op mijn balkon)
Ahja, ik snap hemquote:Op woensdag 24 april 2013 10:50 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Waar mijn balkon de voorkant van mijn appartement is is dat voor de 8 appartementen recht boven mij de slaapkamer.
Prima inderdaad, schuifwandje voor extra daglicht in de woon/eetkamer. Niets meer aan doen zo.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:47 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
En dan zou ik de eethoek naar naast de slaapkamer verplaatsenIs ook veel makkelijker met barbecuen op je balkon
Waar zou jij een schuifwand plaatsen dan?quote:Op woensdag 24 april 2013 10:55 schreef Fendy het volgende:
[..]
Prima inderdaad, schuifwandje voor extra daglicht in de woon/eetkamer. Niets meer aan doen zo.
als je de doorgang naar de slaapkamer bij de pui maakt, dan kun je daar een schuifwand/-deur plaatsen om de slaapkamer af te kunnen sluiten. Overdag zet je die open, dan komt er vanuit de slaapkamer wat extra licht in de woonkamer.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:59 schreef Paxlie het volgende:
Waar zou jij een schuifwand plaatsen dan?
Dat gedeelte met die strepen. Als je dat nou een wandje maakt dat als deur in de rest schuift, dan ben je klaarquote:Op woensdag 24 april 2013 10:59 schreef Paxlie het volgende:
[..]
of niet, maar het telt welquote:Op woensdag 24 april 2013 11:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
als je de doorgang naar de slaapkamer bij de pui maakt, dan kun je daar een schuifwand/-deur plaatsen om de slaapkamer af te kunnen sluiten. Overdag zet je die open, dan komt er vanuit de slaapkamer wat extra licht in de woonkamer.
Dat schuingestreepte deel, naar je pui/raam toe.quote:Op woensdag 24 april 2013 10:59 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het huis is gewoon verre van ideaal. De ideale oplossing zou verhuizen zijn, maar gezien restschuld en dergelijke is dat gewoon onverstandig.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:07 schreef Fendy het volgende:
Overigens denk ik niet dat de perfecte oplossing bestaat!
Zoals troel hem nu gemaakt heeft is het naar mijn idee bij benadering de meest handige/ruimtebesparende/voordelige/minst ingrijpende oplossing met relatief lage kosten. Al zou ik dan nog wel voor een rond hoekje gaan in je woonkamer, staat net effe netter
Zoals ik al eerder zei: Waarom verhuur je het niet en huur je iets anders?quote:Op woensdag 24 april 2013 11:08 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het huis is gewoon verre van ideaal. De ideale oplossing zou verhuizen zijn, maar gezien restschuld en dergelijke is dat gewoon onverstandig.
Dat zou dan dus verhuizen naar Purmerend inhouden bijvoorbeeld, zie ik zelf niet echt zitten.
Omdat verhuren gaat neerkomen op 1100 a 1200 euro in de maand ex gas/licht. Volgens mij gaat dat ook niet echt simpel.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:10 schreef SiIk het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: Waarom verhuur je het niet en huur je iets anders?
Ik heb het niet over alternatieve oplossingen zoals verkopen/verhuren, zie mijn eerdere posts daar ook over, waarin ik adviseer om dat parallel te doen, zonder makelaar.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:08 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Het huis is gewoon verre van ideaal. De ideale oplossing zou verhuizen zijn, maar gezien restschuld en dergelijke is dat gewoon onverstandig.
Dat zou dan dus verhuizen naar Purmerend inhouden bijvoorbeeld, zie ik zelf niet echt zitten.
Is dit op schaal? Zoja, hoe groot is het hok wat je getekend hebt?quote:Op woensdag 24 april 2013 11:23 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had de hoop dat ik heir een rond muurtje kon maken, maar ook niet
Dit is min of meer op schaal ja (maar geen idee hoe de precieze maten zijn en of dat in of exclusief muur isquote:Op woensdag 24 april 2013 11:23 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Is dit op schaal? Zoja, hoe groot is het hok wat je getekend hebt?
Iets bijleggen, dat je ongeveer je hypotheek eruit hebt. Zet het te koop en doe er ondertussen een huurder in. Volgens mij kun je dan ook je aftrek houden.quote:Op woensdag 24 april 2013 11:12 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Omdat verhuren gaat neerkomen op 1100 a 1200 euro in de maand ex gas/licht. Volgens mij gaat dat ook niet echt simpel.
Moet de hypotheekverstrekker wel akkoord gaan met verhuur.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:30 schreef Ticootje het volgende:
Iets bijleggen, dat je ongeveer je hypotheek eruit hebt. Zet het te koop en doe er ondertussen een huurder in. Volgens mij kun je dan ook je aftrek houden.
Wat willen ze doen? Het huis per executie aanbieden? Zolang er gewoon betaald wordt en er geen slapende honden wakker worden gemaakt...quote:Op woensdag 24 april 2013 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Moet de hypotheekverstrekker wel akkoord gaan met verhuur.
Hoe vaak heb je dit al gedaan?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat willen ze doen? Het huis per executie aanbieden? Zolang er gewoon betaald wordt en er geen slapende honden wakker worden gemaakt...
http://www.eigenhuis.nl/a(...)ing-geldverstrekker/quote:Op woensdag 24 april 2013 12:35 schreef Ticootje het volgende:
Wat willen ze doen? Het huis per executie aanbieden? Zolang er gewoon betaald wordt en er geen slapende honden wakker worden gemaakt...
Maar hoe zinvol is dat als dat betekent dat ze alsnog met een restschuld zitten?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Iets bijleggen, dat je ongeveer je hypotheek eruit hebt. Zet het te koop en doe er ondertussen een huurder in. Volgens mij kun je dan ook je aftrek houden.
Als je er toch weer uit wil, dan ga je toch geen permanente verbouwing doen waardoor het sowieso minder waard wordt?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:46 schreef Pvoesss het volgende:
Verhuren lijkt me al lastig en dan hebben we maandelijks minder geld ten tijde van verhuur en dan erna ook nog die restschuld.. Dan bewoon ik het toch liever wat jaar of tijdens de verkoop met de hoop op een zo laag mogelijke restschuld.
Een paar muurtjes van gipsblokken is een permanente verbouwing? Okay....quote:Op woensdag 24 april 2013 13:04 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je er toch weer uit wil, dan ga je toch geen permanente verbouwing doen waardoor het sowieso minder waard wordt?.
quote:Op woensdag 24 april 2013 13:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een paar muurtjes van gipsblokken is een permanente verbouwing? Okay....
Misschien grote legoblokken in plaats van gipsblokken gebruiken om het tijdelijke karakter te onderstrepen?
Kun je wel weer leuk mixen met kleurtjes Pvoesss
Ja, best wel permanent eigenlijk, je vloerbedekking bijvoorbeeld moet er op aangepast worden.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:07 schreef Leandra het volgende:
Een paar muurtjes van gipsblokken is een permanente verbouwing? Okay....
Misschien grote legoblokken in plaats van gipsblokken gebruiken om het tijdelijke karakter te onderstrepen?
Kun je wel weer leuk mixen met kleurtjes Pvoesss
Volgens mij ligt er nu in het appartement een volledigee gietvloerachtigietse constructie, waar je dus gewoon bovenop wat zou kunnen doen?quote:Op woensdag 24 april 2013 13:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, best wel permanent eigenlijk, je vloerbedekking bijvoorbeeld moet er op aangepast worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |