bronquote:'Sabotage is totaal anders dan Wie is de Mol'
Bij de bekendmaking van het concept van het nieuwe Net5-programma Sabotage, werd er meteen gedacht aan Wie is De Mol. "Het basisidee is hetzelfde, maar Sabotage is totaal anders."
Dat zegt presentator Erik van der Hoff tijdens de perspresentatie tegen NU.nl
In het programma voeren diverse BN'ers opdrachten uit. Maar een deelnemer zorgt er in het geheim voor dat de opdrachten niet vlekkeloos verlopen.
De makers van het programma zeggen dat het unieke van dit programma is dat iedereen 24 uur gevolgd wordt met de camera, dus ook in de villa waar ze wonen in Thailand.
Sterrenslag
"Ik moest zelfs denken aan Sterrenslag uit 1979, toen ik de deelnemers voor een opdracht in de touwen zag klimmen", zegt Van der Hoff. "Sabotage is een knappe samenvoeging van het beste van verschillende programma’s."
Actrice Liza Sips, een van de deelnemers, legt uit dat het reality-aspect van het programma groot is. "Waar het bij Wie is de Mol stopt als het spel afgelopen is, gaat het er hier heel erg om hoe we naar de spellen toegaan. Dat maakt het anders en ook smeuïg, vind ik."
'Heel nieuw'
Model Sylvia Geurts gaat zelfs zover dat een programma als Sabotage iets heel nieuws is. "Je hebt tegenwoordig programma's als Sterren Springen, of Sterren Hangen… je hebt alles eigenlijk al. Dit was er nog niet, opdrachten doen én reality."
Geurts is van mening dat alle programma’s tegenwoordig op elkaar lijken. "Alles is een beetje afgeleid van elkaar. Je kan ook zeggen, het lijkt op Big Brother. Als je twee dingen met elkaar combineert, heb je iets totaal ander."
Oudere man
Naast Ben Saunders en Lange Frans is de opmerkelijkste deelnemer van Sabotage toch wel politicus en ex-PVV'er Hero Brinkman. "In de casting heb je een bepaald beeld voor de mensen: de mooie jongen, het mooie meisje en de iets oudere man", legt Van der Hoff uit. "En voor de oudere man…. Hero was vrij en hij had er wel zin in."
Brinkman (48) doet vooral mee om iets te doen aan zijn beeldvorming die de media volgens hem hebben gecreëerd. "En wat typetjes betreft zal je zien dat het beeld 'oudere man' ook niet klopt", reageert hij op de casting van zijn persoon.
"Je zult het zeker in de afleveringen zien dat ik niet als een oude man overal achteraan loop te sukkelen. Integendeel, ik ben blij dat ik ondanks mijn leeftijd en postuur overal haantje de voorste in was."
Sabotage is vanaf 7 april te zien op Net5
Bij de kijkcijfers komen ze waarschijnlijk niet verder dan 3 dit keerquote:
Ja, dat kon wel eens kloppen.quote:
Liza moest van de saboteur (ik vermoed van zichzelf dus) een mes pakken dat op tafel buiten lag om de opdracht met de rijstzakken te saboteren. Er werd een mes gevonden in een rijstzak, maar er waren dus blijkbaar twee messen in het spelquote:Op zondag 21 april 2013 21:26 schreef Adelante het volgende:
Oeh gewoon vergeten dit, wat is het verhaal achter DE dolk?
PoekieRoekie nog steeds van de partij?quote:
Ik weet het niet, ik heb er geen verstand van.quote:Op zondag 21 april 2013 21:43 schreef beequeen het volgende:
[..]
PoekieRoekie nog steeds van de partij?
Ik denk dat ze de tekst eerst doorsturen naar Luxemburg. Daar worden de fouten gemaakt. Wat ik je brom.quote:Op zondag 21 april 2013 21:48 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik weet het niet, ik heb er geen verstand van.
Deukzzz hier.quote:Op zondag 21 april 2013 21:51 schreef Scrutinizer het volgende:
Het schijnt dat van de genomineerden alleen Ben niet te zien was in de vooruitblik. Dat zou best een aanwijzing kunnen zijn.
Dus vorige week twee weg en nu geen een? Tja. Kan ook.quote:Op zondag 21 april 2013 23:09 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Niemand. Ben Eén van de genomineerden gaat pas aan het begin van de volgende uitzending weg.
Mijn gids zegt nog steeds 20.00u - neem het op... maar te weinig uitloop - ach SBS6 en Net5 maken het ons erg gemakkelijk: de weinige kijkers die er nog zijn haken voor de zomer ook nog af - kunnen we het najaar in zonder die zenders...quote:Op maandag 22 april 2013 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
WeerWas het niet gewoon om half 9 vanavond?
Dat wil zeggen: het is niet verder ingestort sinds vorige week.quote:2030 SABOTAGE 1,3 2,7 202.000
+3000! De opwaartse lijn is ingezet. Daar staan we dan met de mond vol tanden, met ons "de kijker heeft altijd gelijk".quote:Op maandag 22 april 2013 11:20 schreef Tijn het volgende:
Kijkcijfers vallen nog wel mee trouwens.
[..]
Dat wil zeggen: het is niet verder ingestort sinds vorige week.
Als je de trend doortrekt, kijken er straks meer kijkers dan we inwoners hebbenquote:Op maandag 22 april 2013 11:49 schreef Gert het volgende:
[..]
Gelukkig niet, want dat had niet meer op de grafiek gepast. It's booming!
[ afbeelding ]
hahahaquote:Op maandag 22 april 2013 11:49 schreef Gert het volgende:
[..]
Gelukkig niet, want dat had niet meer op de grafiek gepast. It's booming!
[ afbeelding ]
Prima show, Huub. Had van mij rond de 800.000 kijkers mogen scoren maar gaat hem helaas niet worden door de vloek die op SBS en partners heerst.quote:Op maandag 22 april 2013 12:18 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
hahaha
wacht maar tot cijfers zijn aangepast met uitgesteld kijken, vorige week ook weer 17K erbij BAM!
he, het is altijd een combinatie van en/en/en een kijkcijfersucces rust nooit alleen op 1 programma en andersom is dat ook zo. Sabotage is verre van perfect maar wel met heel veel liefde en inzet gemaakt, en misschien dat de kijker sommige onderdelen meer waardeert dan andere, maar dat weet je van te voren niet. Ik vind dat het meer kijkers verdient dan dat het haalt. Het is in ieder geval geen kijkcijfer dip, met 109 duizend kijkers ervoor, en 154 duizend kijkers erna, tja wat is je 202 dan waard?quote:Op maandag 22 april 2013 12:58 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
Prima show, Huub. Had van mij rond de 800.000 kijkers mogen scoren maar gaat hem helaas niet worden door de vloek die op SBS en partners heerst.
Petje af dat je jezelf niet uit de tent laat lokken door al die pessimisten hier.
Zo wel 17k erbij. BAM!quote:Op maandag 22 april 2013 12:18 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
hahaha
wacht maar tot cijfers zijn aangepast met uitgesteld kijken, vorige week ook weer 17K erbij BAM!
Er komen nog 7 shows dus misschien trekt het nog aan. Het is iig meer dan vorige week, dus dat is mooi.quote:Op maandag 22 april 2013 13:11 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
he, het is altijd een combinatie van en/en/en een kijkcijfersucces rust nooit alleen op 1 programma en andersom is dat ook zo. Sabotage is verre van perfect maar wel met heel veel liefde en inzet gemaakt, en misschien dat de kijker sommige onderdelen meer waardeert dan andere, maar dat weet je van te voren niet. Ik vind dat het meer kijkers verdient dan dat het haalt. Het is in ieder geval geen kijkcijfer dip, met 109 duizend kijkers ervoor, en 154 duizend kijkers erna, tja wat is je 202 dan waard?
Het is in ieder geval veel te weinig voor een show van dit kaliber en heel teleurstellend voor de makers en deelnemers, maar goed, it's all in the game.
sorry, maar op net5 verwacht je nooit een miljoen. Onrealistisch. Daarnaast verwacht je al helemaal geen 2,6 miljoen kijkers, dat gaat hem gewoon hem nooit worden. Steady boven de 3 was een voldoende, 4 en hoger een succes. Dit is nu te magerquote:Op maandag 22 april 2013 13:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo wel 17k erbij. BAM!
Vergelijk die magere tweehonderduizend eens met die 2,6 miljoen van WIDM.
Als jullie dit van te voren wisten hadden jullie deze hele show niet gemaakt. Een miljoen kijkers was een succes geweest, vijf- of vierhonderdduizend een voldoende. Maar tweehonderdduizend is gewoon erg mager.
En laat ik maar weinig zeggen over aflevering drie, gewoon minder boeiend dan de vorige.
Wat insinueer je nou eigenlijk? Volgens mij heeft Huub in bovenstaande post al bevestigd dat de show inderdaad tegenvallende kijkcijfers heeft en dat wanneer dit van tevoren bekend zou zijn geweest deze show nooit gemaakt was.quote:Op maandag 22 april 2013 13:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo wel 17k erbij. BAM!
Vergelijk die magere tweehonderduizend eens met die 2,6 miljoen van WIDM.
Als jullie dit van te voren wisten hadden jullie deze hele show niet gemaakt. Een miljoen kijkers was een succes geweest, vijf- of vierhonderdduizend een voldoende. Maar tweehonderdduizend is gewoon erg mager.
En laat ik maar weinig zeggen over aflevering drie, gewoon minder boeiend dan de vorige.
Dat het niet minder is geworden valt me hard mee, de "drukte" in dit topic deed anders vermoeden!quote:Op maandag 22 april 2013 13:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er komen nog 7 shows dus misschien trekt het nog aan. Het is iig meer dan vorige week, dus dat is mooi.
Zeker!quote:Op maandag 22 april 2013 13:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat het niet minder is geworden valt me hard mee, de "drukte" in dit topic deed anders vermoeden!
Die bovenstaande post was binnen dezelfde minuut gepost als mijn post.quote:Op maandag 22 april 2013 13:21 schreef NoNickOne het volgende:
[..]
Wat insinueer je nou eigenlijk? Volgens mij heeft Huub in bovenstaande post al bevestigd dat de show inderdaad tegenvallende kijkcijfers heeft en dat wanneer dit van tevoren bekend zou zijn geweest deze show nooit gemaakt was.
Neemt niet weg dat jij nog steeds appels met peren vergelijkt en deze show op een ronduit kinderachtige manier met de grond gelijk maakt.
Het feit dat Huub zich nog steeds in dit topic tussen de kijkers begeeft en meepost zonder iemand af te branden ondanks de tegenvallende kijkcijfers en nodige kritiek is álles behalve kinderachtig.quote:Op maandag 22 april 2013 13:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Huub lijkt op een nahuilend kind.
Waarom zou je geen miljoen kunnen scoren op net5? Dat is hetzelfde als beweren dat Belgie wereldkampioen kan worden met het argument dat de " de bal rond is" en " iedereen van iedereen kan winnen."quote:Op maandag 22 april 2013 13:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die bovenstaande post was binnen dezelfde minuut gepost als mijn post.
Daarnaast is het geen appels met peren vergelijken. Sabotage lijkt zo veel op WIDM dat deze vergelijking niet meer dan logisch is. De kijker zal deze gewoon met elkaar vergelijken. Huub als programmamaker zegt dat het niet mag, omdat WIDM al veel langer bestaat en Sobatage een villa met camera's heeft. Maar de kijker wil gewoon een leuk programma.
Huub lijkt op een nahuilend kind. Op elke kritiek heeft hij wel een antwoord. De magere kwaliteit van de camerabeelden in de villa zou komen door de hitte in Thailand, waardoor de camera's moeilijk te onderhouden zijn. Hallo, je filmt niet in een staalfabriek.
En de lage kijkcijfers zouden komen door Net5. Waarom zou je daar geen miljoen kijkers kunnen scoren? Dan zappen de kijkers echt in voor je programma. Als het Nederlands elftal op Net5 uitgezonden zou worden, komen de kijkers ook wel hoor. Een miljoen is nu ook weer niet zo heel veel, het is misschien moeilijker voor Net5.
Huub moet gewoon inzien dat ze een matig programma hebben gemaakt. Zoals velen al inhoudelijk hebben uitgelegd in dit topic. Droog je tranen en leer ervan.
Nou ja, zonder continu iedereen in de grond te stampen in elk gevalquote:
smartassquote:Op maandag 22 april 2013 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, zonder continu iedereen in de grond te stampen in elk geval
Dat in het heetst van de strijd er wel eens een woordenwisseling is, vind ik heel normaal en gebeurt continu hier op het forum. Maar over het algemeen wordt er heel fatsoenlijk gepost (door iedereen!) en ik weet niet of ik zo koelbloedig als Huub zou kunnen blijven als ik Sabotage had gemaakt*.
* als ik Sabotage had gemaakt was het natuurlijk ook niet zulke bagger geweest, whehehehehe
Brrr wat een naar belerend toontjequote:Op maandag 22 april 2013 13:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die bovenstaande post was binnen dezelfde minuut gepost als mijn post.
Daarnaast is het geen appels met peren vergelijken. Sabotage lijkt zo veel op WIDM dat deze vergelijking niet meer dan logisch is. De kijker zal deze gewoon met elkaar vergelijken. Huub als programmamaker zegt dat het niet mag, omdat WIDM al veel langer bestaat en Sobatage een villa met camera's heeft. Maar de kijker wil gewoon een leuk programma.
Huub lijkt op een nahuilend kind. Op elke kritiek heeft hij wel een antwoord. De magere kwaliteit van de camerabeelden in de villa zou komen door de hitte in Thailand, waardoor de camera's moeilijk te onderhouden zijn. Hallo, je filmt niet in een staalfabriek.
En de lage kijkcijfers zouden komen door Net5. Waarom zou je daar geen miljoen kijkers kunnen scoren? Dan zappen de kijkers echt in voor je programma. Als het Nederlands elftal op Net5 uitgezonden zou worden, komen de kijkers ook wel hoor. Een miljoen is nu ook weer niet zo heel veel, het is misschien moeilijker voor Net5.
Huub moet gewoon inzien dat ze een matig programma hebben gemaakt. Zoals velen al inhoudelijk hebben uitgelegd in dit topic. Droog je tranen en leer ervan.
quote:Op maandag 22 april 2013 14:07 schreef luxerobots het volgende:
Om Huub even links te laten liggen.
Tijn, hoe zou jij het dan aangepakt hebben? Dat het concept niet werkt is wel duidelijk. Maar hoe concreet dan wel?
Ik denk dat het meer op Wie Is De Mol had moeten lijken en minder Big Brother moet bevatten. Natuurlijk was het dan een nog schaamtelozere kopie geweest, maar dan had het spel als geheel in elk geval gewerkt en had je waarschijnlijk een aardig deel van de WIDM-fans tot je vaste kijkers kunnen rekenen.quote:Op maandag 22 april 2013 14:07 schreef luxerobots het volgende:
Tijn, hoe zou jij het dan aangepakt hebben? Dat het concept niet werkt is wel duidelijk. Maar hoe concreet dan wel?
Of Huub toegeeft dat Sabotage, eh, niet uit de verf komt, is m.i. niet zo belangrijk. Ik vind het wel begrijpelijk dat hij achter gemaakte keuzes staat en die verdedigt. Goed voor de discussie hier. Waarom moet hij zo nodig op de knieëen. Laat de argumenten (en kijkcijfers) voor zich spreken.quote:Op maandag 22 april 2013 13:40 schreef luxerobots het volgende
Huub moet gewoon inzien dat ze een matig programma hebben gemaakt. Zoals velen al inhoudelijk hebben uitgelegd in dit topic.
Meer BB is (wmb) ook goed, maar dat vraagt kennelijk een budget wat niet meer beschikbaar is in 2013.quote:Op maandag 22 april 2013 14:09 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat het meer op Wie Is De Mol had moeten lijken en minder Big Brother moet bevatten. Natuurlijk was het dan een nog schaamtelozere kopie geweest, maar dan had het spel als geheel in elk geval gewerkt en had je waarschijnlijk een aardig deel van de WIDM-fans tot je vaste kijkers kunnen rekenen.
Ik weet niet "normale" mensen zijn er bijna niet te vinden, dan wordt het bijna altijd a la cheat on me, vrij laag van niveau... reality spellen hebben door bepaalde programma's natuurlijk een heel laag niveau gekregen (de deelnemers die dit op hun geweten hebben moeten ze mild stenigen :p )quote:Op maandag 22 april 2013 18:43 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Meer BB is (wmb) ook goed, maar dat vraagt kennelijk een budget wat niet meer beschikbaar is in 2013.
Bovendien zou het dan alleen kunnen werken met 'gewone' Nederlanders. BN-ers zijn nooit 'echt'. Die zijn veel te berekenend en gewiekst om zich echt te laten gaan.
Mijn tip: Ditch de BN-ers voor elk spelletje in de komende 5 jaar. Die schuiven maar aan bij DWDD of P&W.
Sabotage komt momenteel niet uit de verf, ik ben werknemer van het programma, maar ook mede verantwoordelijk voor het programma, en verdedig alleen dat wat ik het verdedigen waard vind. EN ik houd van een goede discussie, want het is heel makkelijk om in je makerswereldje te blijven zitten, maar je kijkers bepalen of ze het willen zien of niet. Daarom ben ik hier, en tegen niet malse kritiek al niet terecht/onterecht, daar kan ik tegen.quote:Op maandag 22 april 2013 17:37 schreef Gert het volgende:
[..]
Of Huub toegeeft dat Sabotage, eh, niet uit de verf komt, is m.i. niet zo belangrijk. Ik vind het wel begrijpelijk dat hij achter gemaakte keuzes staat en die verdedigt. Goed voor de discussie hier. Waarom moet hij zo nodig op de knieëen. Laat de argumenten (en kijkcijfers) voor zich spreken.
Bedenk bovendien dat we het hebben over een lopend programma en dat Huub werknemer van Talpa is. Dat praat toch net wat minder vrijuit. Je kunt er voor kiezen om je dan maar helemaal niet op een forum te laten zien. Huub kiest ervoor om dat wèl te doen en dat waardeer ik. Zeker omdat de kritiek van velen hier, waaronder ikzelf, niet mals is. Ergens complimenten komen scoren is makkelijk.
kijken iig 1 keer 1 miljoen mensen naar een fragment van Sabotagequote:Op maandag 22 april 2013 20:07 schreef Lavenderr het volgende:
Huub, daarnet was er een fragment van Sabotage bij DWDD.
Dat maakt toch weer mensen nieuwsgierig, dus hoe dan ook reclame!
Zo is datquote:Op maandag 22 april 2013 20:09 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
kijken iig 1 keer 1 miljoen mensen naar een fragment van Sabotage
waarom niet, wat ik al eerder aangaf, met onbekende Nederlanders/medelanders....kijk schreentest moet je zo en zo doen dan weet je wat je ongeveer in huis haalt, maar neem een hobbykok/kantooryuppie/eenbandlidvaneenonbekendbandje/een verpleegster/arts/bejaardeverzorgster/een Turkse bakker/marocaanse slager etc etc tegenpolen van elkaar qua beroep maar gooi er spelelementen in maar af en toe ook leuke gesprekjes.quote:Op maandag 22 april 2013 19:44 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Ik weet niet "normale" mensen zijn er bijna niet te vinden, dan wordt het bijna altijd a la cheat on me, vrij laag van niveau... reality spellen hebben door bepaalde programma's natuurlijk een heel laag niveau gekregen (de deelnemers die dit op hun geweten hebben moeten ze mild stenigen :p )
Nee zo werkt het niet, reality programma's met BN-ers hebben de tensdens om beter te scoren dan programma's met onbekende mensen. De markt reguleert, en casting bureau's worden alleen gebruikt als de redactie van een programma het zelf niet kan...quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:24 schreef Iwanius het volgende:
Wat je misschien mist is het gegeven dat allerlei gerenommeerde castingsbureau's een gigantische database aan wat heet BN'ers hebben en die allemaal 'beroemd' willen worden. Daarbij zijn al die lieden geregistreerd met alle kenmerken die zij hebben en is het dus kiezen maar i.p.v. de keuze op iemand die zij helemaal niet kennen en ergens vandaan komt.
Daarbij is tijd geld en zijn die lieden buigbaar in het type dat men verwacht dat ze uitbeelden in een realityshow. Vreemden die men niet kent,neigen eerder zichzelf te blijven met alle gevolgen van dien. Dus kom je weer uit op al die nietszeggende pratende hoofden die men dag in dag uit op de beeldbuis zien. Zij hebben weer een betaalde klus,en de tv zender hoopt weer op hoge kijkcijfers,iets dat hogere kansen biedt met BN'ers dan met onbekenden van de straat.
Terechte kritiek, over de BN-ers ben ik het niet met je eens, vindt Rosalie, Hero, LIza en Manuel veel toevoegen, ze hebben hun eigen karakter en ze schuren wel in de groep,quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Een tijdje terug heb ik het eerste topic een beetje gelezen, daarna heb ik niets meer hierover gelezen. Wellicht dat ik dus dubbele dingen zeg of dat er op iets al gereageerd is.
Ik ben ziek thuis en heb aflevering 2 en 3 terug gekeken. 1 was niet meer via de TV terug te kijken en op mijn kleine netbook kijken wilde ik niet.
Vanaf seizoen twee kijk ik Wie is de Mol? trouw. Ik discussieer mee op internet, neem op en spoel terug etc. Uiteraard vergelijk ik de twee spellen met elkaar, want bij de inleiding wordt me al snel duidelijk dat ze op hetzelfde principe zijn gebaseerd.
Ik vond het best vermakelijke televisie. De opdrachten zijn ondergeschikt aan het sociale gebeuren, dat vind ik jammer. De opdrachten komen weinig uitdagend over op mij, als kijker. Er zit weinig spanning in. De BN-ers vinden zichzelf heel wat en net de twee die daar wat minder last van hebben (Jeffrey en Inge) moeten naar huis. Jammer, maar we hebben Edith nog die ook wat anders is dan bijvoorbeeld een Liza (wie is zij in vredesnaam?).
Ik vind het leuk dat er in het huis ook nog dingen gebeuren en dat het spel dus altijd doorloopt. Dat Hero bijvoorbeeld als een malle rent naar het raam vind ik leuk om te zien, want dat geeft voor mij aan dat hij er fanatiek mee bezig is. Dat soort dingen wil ik nog wel meer zien. Ik ben oprecht nieuwsgierig naar wat er gebeurt met de klok onder water.
De eleminaties vind ik apart, ik begrijp dat de Saboteur niet weet hoe de lijstjes eruit zien, dus dat hij blind gokt. Op zich wel grappig, doet me denken aan Weerwolven, maar dan net wat anders.
Al met al vind ik het een ok-show. Het concept vind ik best leuk, maar de "Look at me, look at me"-bekende Nederlanders vind ik verschrikkelijk. Rosalie, Hero, Liza, die jongen met een M, die vinden zichzelf veel te interessant en dat heeft zo'n programma niet nodig.
Waarom verbaast mij deze reactie niet? Heb je een persoonlijk belang hierbij?quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:02 schreef ditisHuub het volgende:
Nee zo werkt het niet, reality programma's met BN-ers hebben de tensdens om beter te scoren dan programma's met onbekende mensen. De markt reguleert, en casting bureau's worden alleen gebruikt als de redactie van een programma het zelf niet kan...
Anders is niet per se beter, dat is de bottom line. Maar ik denk dat je een goede analyse maakt van waar de schoen wringt. Ik denk dat als deze deze dingen gefikst zouden worden (hoe weet ik ook niet) het wel zou aanslaan bij mensen die ook WIDM kijken. Dat bv de kwaliteit van de camera's niet optimaal is maakt helemaal niet uit, als het maar spannend is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:18 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
de opdrachten, zeker in het begin, zijn ook wel te makkelijk en soms leveren ze gewoon niet genoeg spanning op. Heeft ook met de onervarenheid van de makers te maken, je bent vooral bezig met het " voorkomen dat de saboteur ontdekt wordt anders loopt je programma in de soep " Dus durf je ook minder risico te nemen. In het onwaarschijnlijke geval van een tweede seizoen, zou ik dat als eerste aanpassen.
Daarnaast blijft het lastig dat de kijker zich niet kan inleven in de saboteur WAAROM er iemand wordt uitgegooid, dat blijft iets voor de finale aflevering. Maar goed, dat is een format ding wat het dan wel weer anders maakt van WIDM
ik ben programmamaker, en het is een tendens die ik waarneem bij het bestellen van programma's door zenders. Zij willen liever programma's met BN-ers dan met onbekende mensen. Denk dat je het voor een feit kan aannemen dat zenders hun beweegreden kijkcijfers zijn, want die betekenen meer inkomsten...quote:Op woensdag 24 april 2013 10:11 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Waarom verbaast mij deze reactie niet? Heb je een persoonlijk belang hierbij?
Punt is dat ik deze reactie altijd uit een bepaalde hoek hoor komen en eigenlijk mis het enige redelijkheid en eerlijkheid daar het commerciële aspect teveel en te vaak doordringt om geloofwaardig te zijn.
BN'ers denken dat zij een meerwaarde hebben omdat ze dat door de media wordt aangepraat die er zelf ook een belang bij hebben. Men denkt te veel dat BN'ers hetzelfde effect hebben als in de US of A waar dit van oorsprong vandaan komt. ( Brand endorsement trough celebrities)
Wij Nederlanders zijn daar te nuchter voor en vallen gemiddeld genomen daar niet in die mate voor als in de US of A. Daarbij hebben wij (niet BN'ers) kunnen zien dat tegenwoordig een BN'er over het algemeen niks bijzonders is dan dat ze meestal alleen maar voor eventuele spannende televisie kunnen zorgen door zich veelal als een debiel voor te doen. Nou,dat kan elke gek van de straat ook die nu nog onbekend is. Trouwens de meeste BN'ers op bijvoorbeeld RTL5 zijn ook gewoon zo van de straat geplukt,zijn gestimuleerd vooral hun idioterie nog extra te benadrukken en zie daar er is weer een BN'er gemaakt.
Niet zuur bedoeld, maar jij toont (met dit programma) nu zelf toch aan dat ze ongelijk hebben?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:11 schreef ditisHuub het volgende:
Denk dat je het voor een feit kan aannemen dat zenders hun beweegreden kijkcijfers zijn, want die betekenen meer inkomsten...
weet niet of je het 1 op 1 kan vertalen dat het programma achterblijft bij de verwachtingen naar het feit dat er BN-ers mee doen. Je kan niet zeggen als ik dit, dit en dit doe dan heb ik een succesvol programma.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:13 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Niet zuur bedoeld, maar jij toont (met dit programma) nu zelf toch aan dat ze ongelijk hebben?
Altijd mooi. Mekkeren over de bekende Nederlanders, maar bij Liza dan weer 'wie is zij eigenlijk' neerzetten. Liza is dus een onbekende Nederlander die hier aan mee doet. En is daar dus zichzelf.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Een tijdje terug heb ik het eerste topic een beetje gelezen, daarna heb ik niets meer hierover gelezen. Wellicht dat ik dus dubbele dingen zeg of dat er op iets al gereageerd is.
Ik ben ziek thuis en heb aflevering 2 en 3 terug gekeken. 1 was niet meer via de TV terug te kijken en op mijn kleine netbook kijken wilde ik niet.
Vanaf seizoen twee kijk ik Wie is de Mol? trouw. Ik discussieer mee op internet, neem op en spoel terug etc. Uiteraard vergelijk ik de twee spellen met elkaar, want bij de inleiding wordt me al snel duidelijk dat ze op hetzelfde principe zijn gebaseerd.
Ik vond het best vermakelijke televisie. De opdrachten zijn ondergeschikt aan het sociale gebeuren, dat vind ik jammer. De opdrachten komen weinig uitdagend over op mij, als kijker. Er zit weinig spanning in. De BN-ers vinden zichzelf heel wat en net de twee die daar wat minder last van hebben (Jeffrey en Inge) moeten naar huis. Jammer, maar we hebben Edith nog die ook wat anders is dan bijvoorbeeld een Liza (wie is zij in vredesnaam?).
Ik vind het leuk dat er in het huis ook nog dingen gebeuren en dat het spel dus altijd doorloopt. Dat Hero bijvoorbeeld als een malle rent naar het raam vind ik leuk om te zien, want dat geeft voor mij aan dat hij er fanatiek mee bezig is. Dat soort dingen wil ik nog wel meer zien. Ik ben oprecht nieuwsgierig naar wat er gebeurt met de klok onder water.
De eleminaties vind ik apart, ik begrijp dat de Saboteur niet weet hoe de lijstjes eruit zien, dus dat hij blind gokt. Op zich wel grappig, doet me denken aan Weerwolven, maar dan net wat anders.
Al met al vind ik het een ok-show. Het concept vind ik best leuk, maar de "Look at me, look at me"-bekende Nederlanders vind ik verschrikkelijk. Rosalie, Hero, Liza, die jongen met een M, die vinden zichzelf veel te interessant en dat heeft zo'n programma niet nodig.
Het gaat er niet om of ik Liza ken, maar Liza vindt van zichzelf dat ze een BN'ner is en heel erg interessant is. Ik ben dat niet met haar eens. Bij WIDM doen ook 'bekende' Nederlanders mee, waar ik dit jaar de helft niet van kende. Prima, maar die vind ik toch een stuk minder 'flaneren' door het beeld.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Altijd mooi. Mekkeren over de bekende Nederlanders, maar bij Liza dan weer 'wie is zij eigenlijk' neerzetten. Liza is dus een onbekende Nederlander die hier aan mee doet. En is daar dus zichzelf.
Qua kandidaten vind ik het allemaal best meevallen. Inderdaad, zo'n Hero die als een malle naar dat scherm rent, vind ik grappig. Een voice over die zegt 'de kandidaten krijgen 1 minuut, maar als ze dit en dit en dat doen dan krijgen ze liefst twee minuten om het raadsel op te lossen', dan krommen m'n tenen. Ik begrijp ook niet zo heel goed waarom dat zou moeten. Dat heeft niets met commerciële televisie te maken.
Verder vond ik het best een aardige aflevering. Met het tettenshot van Sylvia als hoogtepunt. Want dat begrijp ik dan weer wel.
Ik begrijp dat je als programma-maker in het begin veilig wilt spelen, want je weet nog niet hoe het gaat. Het is jammer dat het te zien is. Wat dat betreft is een opdracht eigenlijk altijd goed, want de saboteur moet maar kijken hoe hij/zij de opdracht verpest. Het enige wat een voorwaarde zou moeten zijn, is dat de opdracht zo'n 75% slagingskans heeft. Met een saboteur erbij is dat dan 50% en dat is mooi. En dat kan met veel opdrachten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:18 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Terechte kritiek, over de BN-ers ben ik het niet met je eens, vindt Rosalie, Hero, LIza en Manuel veel toevoegen, ze hebben hun eigen karakter en ze schuren wel in de groep,
de opdrachten, zeker in het begin, zijn ook wel te makkelijk en soms leveren ze gewoon niet genoeg spanning op. Heeft ook met de onervarenheid van de makers te maken, je bent vooral bezig met het " voorkomen dat de saboteur ontdekt wordt anders loopt je programma in de soep " Dus durf je ook minder risico te nemen. In het onwaarschijnlijke geval van een tweede seizoen, zou ik dat als eerste aanpassen.
Daarnaast blijft het lastig dat de kijker zich niet kan inleven in de saboteur WAAROM er iemand wordt uitgegooid, dat blijft iets voor de finale aflevering. Maar goed, dat is een format ding wat het dan wel weer anders maakt van WIDM
Liza is doelbewust in dit programma neergezet en wel als eye candy.quote:maar Liza vindt van zichzelf dat ze een BN'ner is en heel erg interessant is.
[knip]..Prima, maar die vind ik toch een stuk minder 'flaneren' door het beeld.
thnx, passende lyrics ookquote:Op zondag 28 april 2013 20:47 schreef Lavenderr het volgende:
Mooi gedaan dat met 'one night in Bangkok'.
Eens. Hero.quote:Op zondag 28 april 2013 20:50 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Vreselijke mensen zitten er in eigenlijk, ongelooflijk dat hero brinkman in enig gezelschap de leukste persoon is![]()
En de enige die nog een beetje verstand heeftquote:Op zondag 28 april 2013 20:55 schreef Lavenderr het volgende:
Hero is wel de meest naturelle daar idd. Die gemaakte meiden blegh.
Klopt. "Dit spel is zo verschrikkelijk."quote:Op zondag 28 april 2013 21:30 schreef Lavenderr het volgende:
Sylvia is echt veel slimmer dan ik dacht.
quote:Op zondag 28 april 2013 21:31 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Klopt. "Dit spel is zo verschrikkelijk."
Daar kunnen we het alleen maar mee eens zijn.
Oh, niet gezien.quote:Op zondag 28 april 2013 21:31 schreef DaMart het volgende:
Is het meer mensen opgevallen dat tijdens het laatste shot het woord 'waarheid' op de maan stond?
Ja gezien, wat zou dat betekenen?quote:Op zondag 28 april 2013 21:31 schreef DaMart het volgende:
Is het meer mensen opgevallen dat tijdens het laatste shot het woord 'waarheid' op de maan stond?
Als het WIDM was geweest, had het een hint kunnen zijnquote:Op zondag 28 april 2013 21:40 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ja gezien, wat zou dat betekenen?
Ik vindt Sylvia verdacht als saboteur.
Volgens mij is zij ook degene naast Liza met dat mes.
Liza had een zwart mes en bij Sylvia lag een roze op tafel die nacht voordat ze de opdracht gingen doen.
Goed gezien dus! Slecht werk van de programma makers.quote:Op zondag 21 april 2013 21:51 schreef Scrutinizer het volgende:
Het schijnt dat van de genomineerden alleen Ben niet te zien was in de vooruitblik. Dat zou best een aanwijzing kunnen zijn.
Idd. bij WIDM konden we daar voor volgende week al wat over fantaseren maar hier kunnen we nog niks mee.quote:Op zondag 28 april 2013 21:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
Als het WIDM was geweest, had het een hint kunnen zijn.
En die Sylvia vind ik ook wel verdacht ja. Dat mes dat Liza moest pakken, lag immers bij haar. En ze voorspelde al dat er tijdens het eten iemand naar huis moest.
Zolang WIDS almaar met WIDM vergeleken blijft worden heeft het programma toch al verloren, dat is de afgelopen weken hier maar al te goed duidelijk geworden...quote:Op zondag 28 april 2013 21:46 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Idd. bij WIDM konden we daar voor volgende week al wat over fantaseren maar hier kunnen we nog niks mee.
Weet je dat jij onderhand de meeste zure zeikemmer van het hele topic bent?quote:Op zondag 28 april 2013 23:49 schreef 5thencounter het volgende:
En voor een poging het beetje leuk te volgen hier is het zoiezo al veel te laat
quote:Op zondag 28 april 2013 23:56 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Weet je dat jij onderhand de meeste zure zeikemmer van het hele topic bent?
Het einde heb ik gemist, kijk dan naar Sister Wives. Maar ik geloof dat het bij Ben Saunders gebleven is.quote:Op maandag 29 april 2013 10:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, aan het begin (zoals vorige week voorspeld door de previews). Maar niemand op het eind?
1 2 3 | 1927 GRENZELOOS VERLIEFD 0,8 2,3 131.000 2029 SABOTAGE 1,0 2,2 158.000 2130 GET SMART 1,2 3,2 188.000 |
Die indruk krijg ik ook. Dus dan zitten we nu na 4 afleveringen met 4 afvallers en nog gewoon op 1 afvaller per week gemiddeld.quote:Op maandag 29 april 2013 10:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het einde heb ik gemist, kijk dan naar Sister Wives. Maar ik geloof dat het bij Ben Saunders gebleven is.
Nou ja, het is maar 66000 kijkers minder dan vorige week en nog geen procentje aan marktaandeel. Bijna stabiel, zou ik haast zeggen.quote:Op maandag 29 april 2013 10:08 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik zat ook net te kijken. Dat is niet best, hey.
Dat begrijp ik, maar aan de andere kant: ongeveer een kwart eraf is niet niks, toch?quote:Op maandag 29 april 2013 12:33 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nou ja, het is maar 66000 kijkers minder dan vorige week en nog geen procentje aan marktaandeel. Bijna stabiel, zou ik haast zeggen.
Inderdaad, maar ik zie het graag positief.quote:Op maandag 29 april 2013 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar aan de andere kant: ongeveer een kwart eraf is niet niks, toch?
'De patient is er ernstig aan toe, maar de toestand is stabiel'quote:Op maandag 29 april 2013 12:33 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nou ja, het is maar 66000 kijkers minder dan vorige week en nog geen procentje aan marktaandeel. Bijna stabiel, zou ik haast zeggen.
De meest stabiele patiënt is natuurlijk een dode patiëntquote:Op maandag 29 april 2013 12:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'De patient is er ernstig aan toe, maar de toestand is stabiel'
Ik ook. Vind het echt jammer voor iedereen die erbij betrokken is.quote:Op maandag 29 april 2013 13:00 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De meest stabiele patiënt is natuurlijk een dode patiënt![]()
Maar goed, ik vind het toch wel sneu voor de kandidaten, voor de medewerkers en vooral voor degene die de rekeningen heeft betaald.
Pffff niet zo zuur hoor.quote:Op maandag 29 april 2013 13:16 schreef luxerobots het volgende:
Te veel rekenopdrachten, een exit die we al zagen aankomen en een oerwoudopdracht die ook maar rommelig in beeld werd gebracht.
Het saboteursaspect boeit me maar weinig, bij WIDM wordt het langzaam steeds duidelijker. Ik denk alleen niet dat het Hero is, die was al saboteur bij de PVV. Ook heeft hij weer aangegeven terug te willen keren in de politiek. Maar dat is dus informatie die ik niet eens uit het programma haal.
Het leukste is het programma volgen via fok. En medelijden met de betrokkenen heb ik niet, een programma bij elkaar stelen vol met BN'ers die zichzelf rete interessant vinden.
Volgende week wordt het heel spannend. De klok loopt af, het licht gaat uit en Rosalie vertelt Hero dat ze verliefd is op hem. Kijken dus!quote:Op maandag 29 april 2013 13:42 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb tot nu toe maar één aflevering compleet gevolgd en ik merk dat ik vanaf nu steeds vaker op zondag andere dingen (buiten c.q. zonder TV) te doen heb, en als dat voor de rest van Nederland ook geldt gaat de kijkcijferbom waarschijnlijk niet meer ontploffen.
Bedankt voor de oplettendheid. Statistieken hebben toch al een bedenkelijke reputatie.quote:Op maandag 29 april 2013 17:12 schreef Scrutinizer het volgende:
De eerste aflevering had veel meer kijkers dan wat er in het grafiekje staat
[..]
Als dit zo doorgaat zijn er straks negatieve kijkcijfersquote:Op maandag 29 april 2013 17:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Bedankt voor de oplettendheid. Statistieken hebben toch al een bedenkelijke reputatie.
[ afbeelding ]
Uitspraken als 'op naar de 0 zetels' en 'het kan nu alleen nog maar beter worden' maken meester van mijn gedachten.quote:Op maandag 29 april 2013 17:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Bedankt voor de oplettendheid. Statistieken hebben toch al een bedenkelijke reputatie.
[ afbeelding ]
Er kijken vast wel wat potten naar deze show.quote:Op maandag 29 april 2013 17:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Voor de kijkcijfers is het te hopen dat Manuel volgende week niet aan de beurt is voor eliminatie. Anders houden ze geen jonge vrouwelijke kijker meer over. Beter Hero of Rosalie dus.
Edith wilde ook dat iedereen z'n verdenkingen bekend ging maken. Dat wil natuurlijk geen enkele kandidaat.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:58 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind Edith Bosch zo onopvallend. Ideale saboteur dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 mei 2013 21:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Edith wilde ook dat iedereen z'n verdenkingen bekend ging maken. Dat wil natuurlijk geen enkele kandidaat.Edith saboteert de boel echt . Misschien té opvallend?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent ook geen Rosalie-fan?quote:Op zondag 5 mei 2013 21:30 schreef Bastiefcg het volgende:
nou dat is een reden om nog een weekje verder te kijken
Dat was heel vreemd zoals dat ging met die info krijgen. Vandaar ook mijn idee dat Edith de saboteur is. Vond ik trouwens al eerder, omdat ze zo'n onopvallende figuur is tussen al die ah'tjes.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:37 schreef beequeen het volgende:
Ik heb nu voor de 2e keer gekeken, maar zelden zo'n onsamenhangend programma gezien. Er is geen touw aan vast te knopen.Ze krijgen of willen geen info van Edith, maar lopen wel de goede richting op. Echt!![]()
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:55 schreef Scrutinizer het volgende:
Erik: - Hoeveel zussen en halfzussen heeft Beatrix?
- ...
Erik: - Wat is jullie antwoord?
- ...
Erik: - Ik moet het nu horen!
- 5 of 6!
Erik: - Ze heeft 3 zussen en 2 halfzussen.
- Dat is dus 5.
Erik: - Dat is goed!
-![]()
![]()
Ja, er zat nog wat platte praat over het zaad van Bernard bij maar deze opdracht moest kennelijk lukken.quote:
Denk jij ook aan Edith Bos als de saboteur?quote:Op zondag 5 mei 2013 23:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, er zat nog wat platte praat over het zaad van Bernard bij maar deze opdracht moest kennelijk lukken.
Dat zal toch niet? Dat lag er namelijk wel heel dik op.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk jij ook aan Edith Bos als de saboteur?
Ik denk het al even van Edith. Ze is een van de weinige vrouwen die tamelijk onopvallend aanwezig is itt de andere vrouwen die allemaal even camerageil zijn.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat zal toch niet? Dat lag er namelijk wel heel dik op.
Ik vind het persoonlijk overigens niet fijn om te kijken naar een ploeg mensen waar er een aantal zo'n hekel aan elkaar hebben. Bij WIDM genieten de kandidaten veel meer van de ervaring, dat zie ik graag.
Ik zag haar ook als een mogelijkheid maar na vandaag toch weer wat minder.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk het al even van Edith. Ze is een van de weinige vrouwen die tamelijk onopvallend aanwezig is itt de andere vrouwen die allemaal even camerageil zijn.
quote:
quote:Op maandag 22 april 2013 12:18 schreef ditisHuub het volgende:
hahaha
En wie weet komt er wel weer een stukje bij DWDD bij de grappige fragmenten. Dan hebben ze toch weer meer dan een miljoen kijkers.quote:
Je bedoelt het gedeelte waar ze geen info hebben waar ze naartoe moeten, maar toch in exact de juiste richting lopen?quote:Op maandag 6 mei 2013 11:21 schreef Scrutinizer het volgende:
En wie weet komt er wel weer een stukje bij DWDD bij de grappige fragmenten. Dan hebben ze toch weer meer dan een miljoen kijkers.
Hmmm, echt grappig was dat ook weer niet. Geen miljoen kijkers dit keer dusquote:Op maandag 6 mei 2013 11:24 schreef beequeen het volgende:
[..]
Je bedoelt het gedeelte waar ze geen info hebben waar ze naartoe moeten, maar toch in exact de juiste richting lopen?
De verwarring die ontstaat omdat niemand weet wat een pagode is zou DWDD misschien kunnen halen.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:24 schreef beequeen het volgende:
[..]
Je bedoelt het gedeelte waar ze geen info hebben waar ze naartoe moeten, maar toch in exact de juiste richting lopen?
Yeps, een paar goden was wel grappig.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:07 schreef Tijn het volgende:
De verwarring die ontstaat omdat niemand weet wat een pagode is zou DWDD misschien kunnen halen.
Nee, de "lead in" was dramatisch en de film erna scoorde net iets beter dan Sabotage.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bevrijdingsdag helpt natuurlijk ook niet mee. Of scoorden de programma's eromheen beter?
Je somt alles op wat ik al eerder zei over dit soort reality programma's gevuld met BNérs.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:11 schreef Cynix ® het volgende:
Op een verloren momentje heb ik de laatste aflevering eens bekeken en ik heb er gemengde gevoelens over. Het is redelijk netjes gefilmd allemaal, audio is in orde, camera's staan op de goeie plaatsen, etc. Tot zover viel het me zeker niet tegen.
Wel is duidelijk te merken dat de deelnemers een stel vakantiegangers zijn die uit beleefdheid als een soort tegenprestatie voor de geheel verzorgde vakantie maar aan een spelletje meedoen. De uitkomst interesseert ze niet. En ons als kijkers eigenlijk ook niet. Hero acteert alsof hij Geert wil laten zien hoe koel hij is. Liza zit mooi te wezen en doet pogingen betrokkenheid te veinzen. En Rosalie is eng.
Mijn conclusie blijft: het spelconcept is met wat aanpassingen nog wel te redden en verdient wmb ook wel een vervolg.
Maar kap écht met de BN-ers!
Tsja, dát krijgen we er nou van. Ze hebben de smaak te pakken, nu ze eenmaal doorhebben dat ze met niks doen ook een leuk leven kunnen leiden. Die krijgen we niet meer weg.quote:Op donderdag 9 mei 2013 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
Vanavond een nieuwe serie waar Rosalie van Breemen ook in zit.
quote:Op donderdag 9 mei 2013 16:12 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, dát krijgen we er nou van. Ze hebben de smaak te pakken, nu ze eenmaal doorhebben dat ze met niks doen ook een leuk leven kunnen leiden. Die krijgen we niet meer weg.
Nee, ik ga toch meedoen.quote:
Ik ben al volop bezig. Wat een fake allemaal.quote:
hero vind ik nog de leukstequote:Op zondag 12 mei 2013 20:37 schreef Cynix ® het volgende:
Hero op zijn waffel, dat was wel echt. Denk ik.
Dat is zeker sneu.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:39 schreef Cynix ® het volgende:
Wat moet dat sneu zijn dat je je daar uitslooft en er nauwelijks een hond in geïnteresseerd is.
Waarschijnlijk zijn het allemaal saboteurs. Zoiets verzin je niet.quote:
Ik denk af en toe dat ze al weten wie het is. Dat het 1 groot toneelstuk is. Maar dat zal ik wel mishebben hoor.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:51 schreef Cynix ® het volgende:
Ik vind het wel enigszins vermakelijk, maar ben gek genoeg helemaal niet bezig met beredeneren wie de saboteur zou kunnen zijn. Het prikkelt me kennelijk niet genoeg om dat te willen weten.
Het maakt mij ook geen bal uit.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:51 schreef Cynix ® het volgende:
Ik vind het wel enigszins vermakelijk, maar ben gek genoeg helemaal niet bezig met beredeneren wie de saboteur zou kunnen zijn. Het prikkelt me kennelijk niet genoeg om dat te willen weten.
Dat idee had ik ook bij de eliminatie van Lange Frans en Ben Saunders. Die waren daar ook helemaal niet mee bezig, zo leek het. Lekker een beetje vakantie vieren.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:04 schreef Cynix ® het volgende:
Het lijkt wel of ze er meer mee bezig zijn dat de redactie niet mag merken dat het hen ook geen hol interesseert, dan met het zoeken naar de mol saboteur.
De kleine lettertjes zullen wel zijn dat de geheel verzorgde gratis vakantie afgeblazen wordt als ze het spel niet netjes uitspelen tot het einde.
Refresh uitstaan?quote:
Jaquote:Op zondag 12 mei 2013 21:23 schreef Cynix ® het volgende:
Als Hero níet de mol is, komt-ie best wat dommig over.
Doet hij bewust denk ik om zo de andere op een verkeerd spoor te zetten.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:23 schreef Cynix ® het volgende:
Als Hero níet de mol is, komt-ie best wat dommig over.
Lange Frans was er wel enorm mee bezig, die heeft heel aflevering 1 gevuld met allerlei theorieën.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:07 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook bij de eliminatie van Lange Frans en Ben Saunders. Die waren daar ook helemaal niet mee bezig, zo leek het. Lekker een beetje vakantie vieren.
O ja, die was er vooral mee bezig nog voordat hij in het programma de anderen ontmoet had. Maar 's avonds was hij vooral liedjes aan het maken met Ben.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lange Frans was er wel enorm mee bezig, die heeft heel aflevering 1 gevuld met allerlei theorieën.
Ik vind het altijd een beetje raar om BN'ers voor geld te laten spelen.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:31 schreef Cynix ® het volgende:
Blijft ook wel grappig bij dit soort spelletjes dat de productie een 2 miljoen ¤ (gokje) kost en ze nu wekenlang spelen om een paar 1.000 ¤.
Bij 2 voor 12 win je meer.
Eens. Nóg een reden om af te stappen van de gedachte dat een spel alleen maar leuk kan zijn met BN-ers.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het altijd een beetje raar om BN'ers voor geld te laten spelen.
Ja, Lisa ontcijferde de code en maakte de kluis open.quote:
Nog niemand.quote:
Ok tnx zat niet op te lettenquote:Op zondag 12 mei 2013 21:37 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ja, Lisa ontcijferde de code en maakte de kluis open.
[..]
Nog niemand.
Dat vind ik echt een misser. Juist de eliminaties maakt het spannender.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:38 schreef Bastiefcg het volgende:
[..]
er gaat niet elke week iemand uit. er zit geen logica in.
Ja, echt jammer. En ook nog op zo'n terloopse manier.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:40 schreef Tijn het volgende:
Ze moeten natuurlijk ook nog 4 afleveringen vullen en er zitten nog maar 5 kandidaten in waarvan er uiteindelijk 3 over moeten blijven, dus het kan ook niet dat er elke week iemand uitgaat.
Dat maakt het nog raarder dat er twee kandidaten weggingen in aflevering 2 trouwens.
"Hey, is Inge nou weg?"quote:Op zondag 12 mei 2013 21:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, echt jammer. En ook nog op zo'n terloopse manier.
Hahaha ja zo een beetje.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Hey, is Inge nou weg?"
Jeffrey heeft niemand gemist
Ik mis juist het spannende aan de eliminaties.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:41 schreef Lavenderr het volgende:
Dat vind ik echt een misser. Juist de eliminaties maakt het spannender.
Ik zeg het ook verkeerd. Ik bedoel: de eliminaties zouden enorm spannend kunnen zijn. Echt het moment waar je naartoe leeft.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:48 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik mis juist het spannende aan de eliminaties.
Natuurlijk is er een effect op de achterblijvers als er steeds onverwachts iemand weg moet, maar ze lijken er niet heel erg mee bezig.
"Goh, jij genomineerd? Nou, zeg, dat is me ook wat."
Ja, je verwacht het niet hè?quote:Op zondag 12 mei 2013 21:53 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vond de opdrachten wel weer 'spectaculair'. Een zak omhoog houden en kleurtjes op een rij leggen
Ik denk inderdaad dat dat volgende week aan bod komt.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:53 schreef beequeen het volgende:
Ik kreeg alleen het einde mee, was het vergeten. Kun je nagaan.![]()
Maar geen uitleg over HOE Liza die kluis opende. Cijfers, letters of wat dan ook. Of zien we dat volgende week?
Ik help het je hopen.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:55 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik denk inderdaad dat dat volgende week aan bod komt.
quote:Op zondag 12 mei 2013 21:56 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het was wel een Thaise zak, hè? Dat ze niet voor niets naar Thailand afgereisd zijn.
Van alle mogelijkheden wist Liza ineens de combi? Hoe kan dat nou.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:53 schreef beequeen het volgende:
Ik kreeg alleen het einde mee, was het vergeten. Kun je nagaan.![]()
Maar geen uitleg over HOE Liza die kluis opende. Cijfers, letters of wat dan ook. Of zien we dat volgende week?
Verschrikkelijk irritant.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Van alle mogelijkheden wist Liza ineens de combi? Hoe kan dat nou.
Vind het echt een actrice die altijd acteert. Ook in het dagelijks leven.
Irritant.
Niet allequote:Maar goed, mannen vinden haar lekker, dus dan maakt het niet uit.
It's clouding their judgement denk ik weleens.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Verschrikkelijk irritant.
[..]
Niet alle
Die Sylvia vind ik ook verschrikkelijk trouwens.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
It's clouding their judgement denk ik weleens.
Maar jij prikt er dus doorheen en vindt haar ook irritant.
Ik vind Liza het ergste. Trouwens die Manuel ook , blegh. He was not amused toen hij genomineerd werd. Je kon de verbazing van zijn gezicht aflezen. Híj genomineerd! Hoe kan dat nouquote:Op zondag 12 mei 2013 22:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die Sylvia vind ik ook verschrikkelijk trouwens.
Tsja, een beetje in het verlengde van een kerstboom maken van Lego.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:53 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik vond de opdrachten wel weer 'spectaculair'. Een zak omhoog houden en kleurtjes op een rij leggen
Ik vind haar irritant en (eigenlijk ook wel een beetje) lekker, mag dat ook?quote:Op zondag 12 mei 2013 22:02 schreef Lavenderr het volgende:
Irritant.
Maar goed, mannen vinden haar lekker, dus dan maakt het niet uit.
Da's logisch, zij is blond.quote:
Die heeft het buskruit ook niet bepaald uitgevonden.quote:Trouwens die Manuel ook , blegh. He was not amused toen hij genomineerd werd. Je kon de verbazing van zijn gezicht aflezen. Híj genomineerd! Hoe kan dat nou
Oh ja, die kerstboom. Dat waren nogeens opdrachten.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:16 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, een beetje in het verlengde van een kerstboom maken van Lego.
Tuurlijk! Kan het me best voorstellen ook al ben ik geen man.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:18 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik vind haar irritant en (eigenlijk ook wel een beetje) lekker, mag dat ook?
Maar hier wordt aan het begin van iedere uitzending nog eens benadrukt dat het spectaculaire opdrachten zijn.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:16 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, een beetje in het verlengde van een kerstboom maken van Lego.
Ik ben het met je eens hoor. Sowieso verwacht je enige evolutie in een kleine 15 jaar.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:20 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar hier wordt aan het begin van iedere uitzending nog eens benadrukt dat het spectaculaire opdrachten zijn.
Overal ter wereld worden dit soort programma's gemaakt. Ze hadden toch wel zo hier en daar wat opmerkelijkere opdrachten kunnen jatten?quote:Op zondag 12 mei 2013 22:25 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor. Sowieso verwacht je enige evolutie in een kleine 15 jaar.
Goh,dat je er nu pas achterkomt.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:02 schreef Lavenderr het volgende:.
Irritant.
Waarom denk je dat zij zo vaak prominent in beeld komt en voor elke gelegenheid even in bikini moet rond paraderen. Pure eye-candy voor de kijkcijfers. Dat je het niet door hebt.quote:Maar goed, mannen vinden haar lekker, dus dan maakt het niet uit.
BAM!quote:Op maandag 13 mei 2013 10:39 schreef Tijn het volgende:
Nou, met 149.000 kijkers toch 15.000 meer dan vorige week
Ja jaquote:Op maandag 13 mei 2013 10:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Het zijn allebei irritante schijtwijven. Maar daar prik ik dan weer doorheen.
Heb nog steeds niet een aflevering gezienquote:Op zondag 12 mei 2013 22:29 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Overal ter wereld worden dit soort programma's gemaakt. Ze hadden toch wel zo hier en daar wat opmerkelijkere opdrachten kunnen jatten?
Ah, het 'dubbele-hockeystick-effect'.quote:
Kun je nagaan hoe knap het is dat men met zo'n klein budget De Bunker heeft kunnen realiseren.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:57 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb de afgelopen twee afleveringen maar half gezien. De aflevering dat de teller afliep heb ik nog gezien. Het was een cliffhanger, maar weet niet wat er daarna gebeurd is. Volgens mij was het ook geen grote verandering aangezien het niet terug is gekomen.
Het probleem voor mij is dat er geen pijl op te trekken valt. Er valt zo weinig aan de opdrachten af te leiden, het gaat gewoon te snel en is te rommelig. Zo is iedereen in de villa het er wel over eens dat Edith Bosch de mol saboteur niet is. Terwijl ze het gewoon kan zijn, althans het programma geeft me weinig redenen waarom ze het niet kan zijn. Bij WIDM kan je tenminste zelf conclusies trekken door bepaald gedrag van kandidaten, binnengebracht geld of de keuze waar afvallers op zaten. Dit rommelt maar door.
Een goed programma maken is dus moeilijker dan het lijkt.
O ja, dit ben ik ook alweer vergetenquote:Op woensdag 15 mei 2013 13:57 schreef luxerobots het volgende:
Volgens mij was het ook geen grote verandering aangezien het niet terug is gekomen.
Nee, ik weet het alweer een beetje: ze moesten bepalen wie er thuisgelaten zou gaan worden. Dat zou eigenlijk heel spannend worden, want dan moesten mensen gaan vertellen wie ze dachten dat de saboteur was (want het zou handig zijn om die thuis te laten). Ondanks dat Edith probeerde dit te bewerkstelligen (saboteur much?), was de groep er al vrij snel uit dat Rosalie thuis mocht blijven (die had toch geen zin meer). Dus het liep nogal met een sisser afquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:47 schreef Meke het volgende:
Wacht! Hadden ze toen niet een videoboodschap van Erik waarin gezegd werd dat ze zichzelf in teams moesten verdelen voor de volgende opdracht?
O ja!quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik weet het alweer een beetje: ze moesten bepalen wie er thuisgelaten zou gaan worden. Dat zou eigenlijk heel spannend worden, want dan moesten mensen gaan vertellen wie ze dachten dat de saboteur was (want het zou handig zijn om die thuis te laten). Ondanks dat Edith probeerde dit te bewerkstelligen (saboteur much?), was de groep er al vrij snel uit dat Rosalie thuis mocht blijven (die had toch geen zin meer). Dus het liep nogal met een sisser af
En daar hebben ze twee uitzendingen lang spanning voor opgebouwd met die klok? Echt?quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik weet het alweer een beetje: ze moesten bepalen wie er thuisgelaten zou gaan worden. Dat zou eigenlijk heel spannend worden, want dan moesten mensen gaan vertellen wie ze dachten dat de saboteur was (want het zou handig zijn om die thuis te laten). Ondanks dat Edith probeerde dit te bewerkstelligen (saboteur much?), was de groep er al vrij snel uit dat Rosalie thuis mocht blijven (die had toch geen zin meer). Dus het liep nogal met een sisser af
On a positive note ... Wanneer is de laatste uitzending? Misschien kijk ik die wel ... misschien ook niet.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ga hier maar niet op door want ik blijf verder heel positief.
Thanksquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe knap het is dat men met zo'n klein budget De Bunker heeft kunnen realiseren.
We hebben er nog 3 (of 4) te gaan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 18:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
On a positive note ... Wanneer is de laatste uitzending? Misschien kijk ik die wel ... misschien ook niet.
Ik dacht zelfs driequote:Op woensdag 15 mei 2013 17:37 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En daar hebben ze twee uitzendingen lang spanning voor opgebouwd met die klok? Echt?
Drie zondagen dat alle kandidaten hun mond nog moeten houden (3 weken dus) op straffe van...quote:
Of niet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:27 schreef Iwanius het volgende:
En dan weten we dat de oudste mannelijke kandidaat de saboteur was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |