Haha die Duitsers begrepen er geen klote vanquote:Op zondag 21 april 2013 14:52 schreef Steven184 het volgende:
twitter:NOS twitterde op zondag 21-04-2013 om 13:09:08Duitsers vertalen Koningslied http://t.co/7aNMGlgx4u reageer retweet
Nee niet eens. Ik vind het een prima lied voor een gelegenheid als de inauguratie van de nieuwe koning.quote:
haha jaquote:Op zondag 21 april 2013 14:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee niet eens. Ik vind het een prima lied voor een gelegenheid als de inauguratie van de nieuwe koning.
quote:Op zondag 21 april 2013 14:52 schreef Steven184 het volgende:
twitter:NOS twitterde op zondag 21-04-2013 om 13:09:08Duitsers vertalen Koningslied http://t.co/7aNMGlgx4u reageer retweet
Oh jij bent er zo eentje die alleen maar met de massa wolven in het bos meehuilt omdat je erbij wil horen?quote:
Als het niet schaamteloos gejat was had ik er minder problemen meequote:Op zondag 21 april 2013 14:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee niet eens. Ik vind het een prima lied voor een gelegenheid als de inauguratie van de nieuwe koning.
De W van Willem, goed nummertje hoor.quote:Op zondag 21 april 2013 14:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh jij bent er zo eentje die alleen maar met de massa wolven in het bos meehuilt omdat je erbij wil horen?
Als de tekst schaamteloos gejat was had ík er minder problemen meequote:Op zondag 21 april 2013 14:55 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Als het niet schaamteloos gejat was had ik er minder problemen mee
Je bent republikein?quote:Op zondag 21 april 2013 14:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet eens gehoord. Ik heb alleen maar in mijn ogen onterecht gejank gehoord over de tekst.quote:Op zondag 21 april 2013 14:55 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Als het niet schaamteloos gejat was had ik er minder problemen mee
Ja....maar Remlof....wat jij ervan vindt, vind ik eigenlijk helemaal niet zo rullevant.quote:Op zondag 21 april 2013 14:53 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 april 2013 14:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet eens gehoord. Ik heb alleen maar in mijn ogen onterecht gejank gehoord over de tekst.
Maar met je ogen moet je dan ook niet horen.quote:Op zondag 21 april 2013 14:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet eens gehoord. Ik heb alleen maar in mijn ogen onterecht gejank gehoord over de tekst.
quote:Op zondag 21 april 2013 14:57 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ja....maar Remlof....wat jij ervan vindt, vind ik eigenlijk helemaal niet zo rullevant.
Jij kunt toch alsnog meezingen?quote:Op zondag 21 april 2013 14:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe kun je dat lied nu geen ramp vinden?quote:Op zondag 21 april 2013 14:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij kunt toch alsnog meezingen?
Ik vind het lied trouwens zelf ook niet eens zo'n enorme ramp. Wat ik wel een ramp vind is de notie dat Nederlanders wel even zoetsappig meezingen met die tekst. Dat is compleet verkeerd ingeschat door het comité.
Er klopt niet alleen iets aan haar muzikaal gevoel.................quote:Op zondag 21 april 2013 14:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Hoe kun je dat lied nu geen ramp vinden?Dan mankeert er echt iets aan je muzikaal gevoel imo.
Ik schenk alvast een glaasje melk inquote:Op zondag 21 april 2013 14:34 schreef Redux het volgende:
[..]
Neeh man, dit is de enige echte:
[ afbeelding ]
En dan 'wie niet tegen z'n verlies kan, die is maar zielig hoor' er in laten voor een niet nader te noemen componist.quote:Op zondag 21 april 2013 14:52 schreef waaromniet1988 het volgende:
Henny Huisman met de volgende tekst op de melodie van "met zijn allen":
Hier staat U dan vanmorgen
Het is wel spannend maar toch ook fijn
Want op deze dag in 't voorjaar
Kan er maar EEN de koning zijn
Iedereen moet even wennen
Maar we gaan er helemaal voor
en daarom zingen wij nu samen
Als EEN oranje koor
Met z'n allen
Met z'n allen
Met z'n allen zingen wij van harte gefeliciteerd
Met z'n allen
Met z'n allen laat het oranjebitter nu maar knallen
Met z'n allen
Met z'n allen ze zeggen weleens oud gedaan is jong geleerd
Want jarenlang heeft u er naar toe geleefd
Nu bent u de man die een feestje geeft
En binnenkort zijn wij aan u gewend en dan zeggen wij tegen elkaar onze Koning dat is een geweldige vent!
Zijn.quote:Op zondag 21 april 2013 14:59 schreef icloud het volgende:
[..]
Er klopt niet alleen iets aan haar muzikaal gevoel.................
Ben je jaloers heequote:Op zondag 21 april 2013 15:21 schreef Fascination het volgende:
Dat leeftijdsverschil met z'n vriendin overigens.!!
Uiteraard, het kan natuurlijk niet zo zijn dat het gewoon zowel in muzikaal als tekstueel opzicht echt een miskleun van jewelste is. Nee, dan smijten we met de hedendaagse Godwin: de onderbuik.quote:Op zondag 21 april 2013 14:50 schreef remlof het volgende:
Wat een sneu, negatief volkje zijn wij Nederlanders toch geworden om zo te keer te gaan tegen de artiesten die geheel vrijblijvend moeite in dit Koningslied hebben gestoken.
Ik heb het net eens helemaal van begin tot eind afgespeeld en meegelezen en ik vind er heel weinig mis mee. Jammer dat dit zo is afgefakkeld vanuit de onderbuik. Ondankbaar Nederlands kutvolk
Oh ja, want ik ben vrouw, he.quote:
1. Het lied is bedoeld voor de koning. Tenminste... dat zou je zeggen. Kijk je naar de tekst is het simpelweg en letterlijk een samenrapsel van onsamenhangende teksten, die voor een groot deel nergens op slaan.quote:Op zondag 21 april 2013 14:50 schreef remlof het volgende:
Wat een sneu, negatief volkje zijn wij Nederlanders toch geworden om zo te keer te gaan tegen de artiesten die geheel vrijblijvend moeite in dit Koningslied hebben gestoken.
Ik heb het net eens helemaal van begin tot eind afgespeeld en meegelezen en ik vind er heel weinig mis mee. Jammer dat dit zo is afgefakkeld vanuit de onderbuik. Ondankbaar Nederlands kutvolk
Dit was de enige keer dat ik wat van het lied heb meegekregenquote:
ik kan nieteens verder dan de 2e zin kijken, dat is iig duidelijk het type targetpubliek denk ik, beetje 'kijk mij ik ga iets leuks doen ff mezelf opnemen' hipster gekleed..quote:Op zondag 21 april 2013 15:46 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dit was de enige keer dat ik wat van het lied heb meegekregen
Nee. De rel is kapot.quote:Op zondag 21 april 2013 15:39 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Zijn er nog nieuwe sappige tweets voorbij gekomen de afgelopen uurtjes?
quote:
jaquote:Op zondag 21 april 2013 16:03 schreef Spongebobsterr het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Hoe is zoiets nou mee te zingen, inderdaad.Maar het lied wordt toch nog steeds gezongen bij de inhuldiging?
Maar hoe bedoelt hij dan dat hij zich terugtrekt als het lied nog wordt gezongen?quote:
nee.quote:Op zondag 21 april 2013 16:03 schreef Spongebobsterr het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Hoe is zoiets nou mee te zingen, inderdaad.Maar het lied wordt toch nog steeds gezongen bij de inhuldiging?
quote:Op zondag 21 april 2013 14:35 schreef icloud het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)er-koningslied.dhtml![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 21 april 2013 15:39 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Zijn er nog nieuwe sappige tweets voorbij gekomen de afgelopen uurtjes?
twitter:JandeHoop twitterde op zondag 21-04-2013 om 12:06:32Koningslied was opening NOS journaal. Vanmiddag waarschijnlijk een spoedzitting van het kabinet. Noord-Korea heeft nog niet gereageerd. reageer retweet
Kan best toch? Bekend, rijk en ziet er (redelijk) goed uit.quote:Op zondag 21 april 2013 16:21 schreef iBenny het volgende:
Wuuut?! Dit is de vriendin van John?
[ afbeelding ]
Daar wil ik wel een stamppotje mee etenquote:Op zondag 21 april 2013 16:21 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs als ontbijt zeker?quote:Op zondag 21 april 2013 16:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daar wil ik wel een stamppotje mee eten
Janquote:Op zondag 21 april 2013 16:14 schreef iBenny het volgende:
[..]twitter:JandeHoop twitterde op zondag 21-04-2013 om 12:06:32Koningslied was opening NOS journaal. Vanmiddag waarschijnlijk een spoedzitting van het kabinet. Noord-Korea heeft nog niet gereageerd. reageer retweet
Nee.quote:Op zondag 21 april 2013 16:03 schreef Spongebobsterr het volgende:
Maar het lied wordt toch nog steeds gezongen bij de inhuldiging?
Ja hij is 21 jaar ouderquote:Op zondag 21 april 2013 16:21 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stampot.quote:Op zondag 21 april 2013 16:31 schreef Joeri. het volgende:
Ik ben toch benieuwd wie van de artiesten de stamppot inzending heeft gedaan
Wat is dat?quote:
Nog een fout in dat lied dus.quote:Op zondag 21 april 2013 16:39 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stamppot
Ik snap het. Hij had het druk met hele andere dingen dan het koningslied. Duh. Maar zeg dat dan gewoon.quote:Op zondag 21 april 2013 16:21 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie heeft dat überhaupt bedachtquote:Op zondag 21 april 2013 16:41 schreef Strani het volgende:
Ik vind het overigens best treurig voor de mens John Ewbank. Ik ken 'm amper en weet niet hoe hij is, maar felle kritiek van miljoenen landgenoten kan nooit makkelijk zijn.
Ik blijf erbij dat de grootste fout werd gemaakt door het comité, door te denken dat een koningslied ooit succes zou kunnen hebben.
Ik had daar een topic over geopendquote:Op zondag 21 april 2013 16:41 schreef iBenny het volgende:
http://www.maximemmen.nl/ (NSFW!!!!)
Vergeet het koningslied, drie vingers op je tiet.
Goed initiatief!
Joh. In de sing-along-versie stond stampot.quote:Op zondag 21 april 2013 16:39 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stamppot
hij bedoeld dat het niet meer verkocht kan worden omdat bekend is dat het plagiaat is maar ze het nog wel mogen zingen.quote:Op zondag 21 april 2013 16:07 schreef Spongebobsterr het volgende:
[..]
Maar hoe bedoelt hij dan dat hij zich terugtrekt als het lied nog wordt gezongen?![]()
Denk dan dat alleen de bn'ers gaan zingen want nogal moeilijke tekst. Jammer eigenlijk.
oohquote:Op zondag 21 april 2013 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Joh. In de sing-along-versie stond stampot.
quote:Op zondag 21 april 2013 16:43 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat verdwijnt in de doofpot. stamppot.
Ah, de pot waar het mee begon, natuurlijk!quote:Op zondag 21 april 2013 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Joh. In de sing-along-versie stond stampot.
't is een speciale pot waar je moblo's in kan doen omdat de stam er al in zit, ofzo.quote:
Een goed lied, een lekker meezinger zou zeker een succes geworden zijn, kijk naar viva hollandia als fc knudde in actie komt.quote:Op zondag 21 april 2013 16:41 schreef Strani het volgende:
Ik vind het overigens best treurig voor de mens John Ewbank. Ik ken 'm amper en weet niet hoe hij is, maar felle kritiek van miljoenen landgenoten kan nooit makkelijk zijn.
Ik blijf erbij dat de grootste fout werd gemaakt door het comité, door te denken dat een koningslied ooit succes zou kunnen hebben.
't Lied is dus ook namens de LeHoBi's van de samenlevingquote:Op zondag 21 april 2013 17:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ah, de pot waar het mee begon, natuurlijk!
Arme Johnquote:Op zondag 21 april 2013 17:32 schreef icloud het volgende:
Over de kritiek op het rapgedeelte uit het lied schrijft ze: ''De rappers hebben hun eigen teksten geschreven, en rapteksten moet je niet gaan uitpluizen, het gaat om het gevoel. Dat er zoveel ophef is over de 'W van wakker, stamppot eten' vind ik nogal flauw.''
Alles is zoals het zou moeten zijn - Daphne Deckers De rappers hebben hun eigen teksten geschreven, en rapteksten moet je niet gaan uitpluizen, het gaat om het gevoel. Dat er zoveel ophef is over 'de W van wakker, stamppot eten' vind ik nogal flauw. Er worden allemaal Nederlandse dingen genoemd door de rappers, óók 'miljoenen coaches die het beter weten'. Ha, dát was profetisch. Iedereen blijkt opeens een taalpurist. De rest van de tekst is voor een groot gedeelte van John, en daarna van Guus Meeuwis, Jack Poels, Alain Clark en mezelf. Als inspiratie zijn tekstregels gebruikt die duizenden Nederlanders hebben ingezonden. Daaruit kwam bijvoorbeeld: samen, zij en zij, wind en regen, beschermen, dromen, land uit water, samen dingen waarmaken, de leeuw, mijn haven, baken in de nacht. Mooi toch? Het Koningslied gaat over beschermen wat je lief is, over naast elkaar blijven staan. Ik vind het erg mooi geworden, en gezien het grote aantal mensen wat het heeft gedownload zijn er wel meer mensen die het aanspreekt. Maar de hetze heeft gewonnen, en John heeft het Koningslied teruggetrokken. Dus iedereen kan weer rustig slapen!quote:Op zondag 21 april 2013 17:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Arme JohnWaarom laten ze Nederlandse rappers zelf schrijven
![]()
Is dat alles?quote:Op zondag 21 april 2013 17:39 schreef knoblaucha6 het volgende:
Heel dat gedonder om dat werkelijk té stompzinnige nummer ( ik lag ook enorm in een deuk bij P&W met die neerlandicus) vind in het terecht dat dat idiote stompzinnige, voor de meeste Nederlanders, laat stáán voor WA nogal beledigend, nergens op slaand compleet fout lied met die achterlijke wannabee-bn-ers-van-ooit- eens-en-nooit-iets-gepresteerd-te-hebben-maar-we-werden-gevraagd-voor-het-eerst-in-járen () het nog het allerbeste om gewoon met z'n allen het Wilhelmus landelijk te gaan blaten. Want hé, dat ís ons volkslied en dat is het enige juiste wat massaal mag klinken.
(en verder mag, ondanks dat nergens op slaande virtuele geweld richting hem, John E. zelf eens even fatsoen in acht nemen want écht: die tweet over die Chinese naakthond was het ultieme bewijs van slappigheid, geen ruggengraat, enorme grofheid en het bewijs van een slechte verliezer en daarbij ook nodeloos kwetsend en bovenal té stompzinnig voor woorden.)
John E. is een total loser met zo'n reactie, net als die "poging tot zingen" Borsato, zonder elkaar zijn ze niks (en mét elkaar overigens ook totaal niks)Gruwelijke over het paard getilde en zichzelf overwaarderende kwijlbabbels, allebei.
Ben je klaar nu, met je machogebral?quote:Op zondag 21 april 2013 17:39 schreef knoblaucha6 het volgende:
Heel dat gedonder om dat werkelijk té stompzinnige nummer ( ik lag ook enorm in een deuk bij P&W met die neerlandicus) vind in het terecht dat dat idiote stompzinnige, voor de meeste Nederlanders, laat stáán voor WA nogal beledigend, nergens op slaand compleet fout lied met die achterlijke wannabee-bn-ers-van-ooit- eens-en-nooit-iets-gepresteerd-te-hebben-maar-we-werden-gevraagd-voor-het-eerst-in-járen () het nog het allerbeste om gewoon met z'n allen het Wilhelmus landelijk te gaan blaten. Want hé, dat ís ons volkslied en dat is het enige juiste wat massaal mag klinken.
(en verder mag, ondanks dat nergens op slaande virtuele geweld richting hem, John E. zelf eens even fatsoen in acht nemen want écht: die tweet over die Chinese naakthond was het ultieme bewijs van slappigheid, geen ruggengraat, enorme grofheid en het bewijs van een slechte verliezer en daarbij ook nodeloos kwetsend en bovenal té stompzinnig voor woorden.)
John E. is een total loser met zo'n reactie, net als die "poging tot zingen" Borsato, zonder elkaar zijn ze niks (en mét elkaar overigens ook totaal niks)Gruwelijke over het paard getilde en zichzelf overwaarderende kwijlbabbels, allebei.
Wortelstamppot hèquote:Op zondag 21 april 2013 17:49 schreef iBenny het volgende:
Dus de rappers hebben het stamppot deel verzonnen![]()
?!
Nee, want ik doe het in één post waar velen blijkbaar héél veel onnozele posts voor nodig hebben.quote:Op zondag 21 april 2013 17:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ben je klaar nu, met je machogebral?
Ja, zou ik ook snel zeggen als ik Ali Bouali wasquote:Op zondag 21 april 2013 18:01 schreef MilaNL het volgende:
Ali B zei dat Lange Frans de stamppot bedacht had.
Ja maar die zijn beiden ook nogal niet geheelquote:Op zondag 21 april 2013 18:01 schreef MilaNL het volgende:
Ali B zei dat Lange Frans de stamppot bedacht had.
Ja, tuurlijk. Iedereen pakt nu zijn kans.quote:Op zondag 21 april 2013 18:05 schreef Jojoke het volgende:
Wolter Kroes heeft ook een koningslied (nog even en er zijn 16 miljoen liedjes)
http://www.telegraaf.nl/p(...)_Wolter_Kroes__.html
"Nederland dat kleurt oranje"quote:Op zondag 21 april 2013 18:05 schreef Jojoke het volgende:
Wolter Kroes heeft ook een koningslied (nog even en er zijn 16 miljoen liedjes)
http://www.telegraaf.nl/p(...)_Wolter_Kroes__.html
quote:Op zondag 21 april 2013 14:03 schreef Paul het volgende:
BREKEND Willeke Alberti wil "samen zijn" gaan zingen als vervangingslied
Je schrijft het helemaal verkeerd. Het hoort met een W.quote:
Dit zijn ook een stel overroepen zwakzinnigen en/of nobody's bij elkaar. Alleen Alain Clark, Paul de Leeuw heb ik een beetje hoog zitten. Dat die niet doorhadden tijdens de productie dat dat koningslied een wanstaltig gedrocht ging worden.quote:Op zondag 21 april 2013 17:58 schreef Joeri. het volgende:
Alain Clark
Anita Meijer
Edsilia Rombley
Glennis Grace
Lee Towers
Rowwen Hèze
Ruth Jacott
Syb van der Ploeg
Het Metropole
Paul de Leeuw
Aliyah
Babette van Veen
Ben Cramer
Bollebof
Carel Kraayenhof
Chris Hordijk
Do
Esmée Denters
Fouradi
Frans Duijts
Frederique Spigt
Henk Poort
Iris Kroes
Jaap Reesema
Jamai
Jim Bakkum
Kraantje Pappie
Laura Jansen
Lavinia Meijer
Lisa Lois
Marco Borsato
Niels Geusebroek
Nielson
Pearl Jozefzoon
Ruben Hein
Sharon Doorson
Trijntje Oosterhuis
Dit is de lijst met mensen die hebben meegewerkt aan het lied. Ik verdenk Nielson.
Wasabistamppotquote:Op zondag 21 april 2013 18:11 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je schrijft het helemaal verkeerd. Het hoort met een W.
Ik kon het niet meer met je eens zijnquote:Op zondag 21 april 2013 18:12 schreef Falco het volgende:
[..]
Dit zijn ook een stel overroepen zwakzinnigen en/of nobody's bij elkaar. Alleen Alain Clark, Paul de Leeuw heb ik een beetje hoog zitten. Dat die niet doorhadden tijdens de productie dat dat koningslied een wanstaltig gedrocht ging worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |