quote:
das hip, lekker gek doen en met de tijd meegaan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:54 schreef MichaelScott het volgende:
Dat 'rap' gedeelte is ook zo lekker mee te zingen voor iedereen boven de 30.
quote:
Maar 2pac staat er dan ook bekend om al vanaf het begin fan te zijn van Prins Pils, toen Willem nog underground was.quote:
2pac was al Digital Undergroundquote:Op vrijdag 19 april 2013 09:57 schreef On het volgende:
[..]
Maar 2pac staat er dan ook bekend om al vanaf het begin fan te zijn van Prins Pils, toen Willem nog underground was.
quote:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:05 schreef MichaelScott het volgende:
Ik heb maar twee middelvingers, dus ik kan geen drie vingers in de lucht steken.
jawel gewoon je lul uit je broekquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:05 schreef MichaelScott het volgende:
Ik heb maar twee middelvingers, dus ik kan geen drie vingers in de lucht steken.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:12 schreef CPS2000 het volgende:
Het mooiste is nog dat WA en M straks moeten doen of ze het goed vinden.
ja ,wa doet de rap live en een stuk freestyle onder de naam MC Kontveegquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:12 schreef CPS2000 het volgende:
Het mooiste is nog dat WA en M straks moeten doen of ze het goed vinden.
Doe maar gewoonquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:27 schreef rosepetals het volgende:
Ik durf het niet te luisteren want ik ben bang voor een gevoel van plaatsvervangende schaamte
Oke, ik ga het doen.quote:
twitter:JanNoniem twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 10:37:53Na de bomexplosies in Boston is het Koningslied de tweede terroristische aanslag binnen een week. We leven in angstaanjagende tijden. reageer retweet
Het kan ook bijna niet anders dan dat de tekstschrijvers eigenlijk republikeinen zijn die de inhuldiging zoveel mogelijk willen verpesten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:13 schreef TNA het volgende:
Uitstekend nummer, de republiek komt weer een stapje dichterbij.
Wij hebben dan ook niet echt een artiest die te vergelijken is met McCartneyquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:50 schreef Frank_Drebin het volgende:
Waarom moet er inderdaad altijd ook altijd van die tievusrap bijOok hoe ze die woorden uitspreken.
Vreselijk. In Engeland toen met die verjaardag kwam bijv. een Paul McCartney en hier komt Nederland mee aanzakken.. Wat een bagger van de bovenste plank.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevard/entertainment/articleview/)/components/actueel/rtlboulevard/2013/04_april/entertainment/lange_frans_republikein_in_koningslied.xmlquote:Op vrijdag 19 april 2013 10:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het kan ook bijna niet anders dan dat de tekstschrijvers eigenlijk republikeinen zijn die de inhuldiging zoveel mogelijk willen verpesten.
Geslaagde poging dan in ieder geval.
Dat is waar maar die vreselijk rap met die afschuwelijke uitspraak is wel het andere uiterste. Ik bedoel kom op zeg, het is écht vreselijk.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:07 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Wij hebben dan ook niet echt een artiest die te vergelijken is met McCartney
Alles is beterquote:
De reacties op twitter zijn overwegend negatief volgens elsevier.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:22 schreef Pharkus het volgende:
Dit is gewoon het product van de Facebook generatie, altijd maar liken en aardige dingen zeggen. Is er dan niemand die tijdens de opname woedend heeft gereageerd en heeft gezegd, 'Gadverdamme zeg wat een ultieme baggerplaat, daar kunnen we toch niet mee voor de dag komen? Wie heeft dit verzonnen, wat doet die gare rap er tussen? Drie vingers in me reet lijkt me nog fijner! Dit moeten we toch niet Willen (met de W van Willem) met zijn allen! Tabee, de mazzel zoek het lekker uit"
Dit.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:22 schreef Pharkus het volgende:
Dit is gewoon het product van de Facebook generatie, altijd maar liken en aardige dingen zeggen. Is er dan niemand die tijdens de opname woedend heeft gereageerd en heeft gezegd, 'Gadverdamme zeg wat een ultieme baggerplaat, daar kunnen we toch niet mee voor de dag komen? Wie heeft dit verzonnen, wat doet die gare rap er tussen? Drie vingers in me reet lijkt me nog fijner! Dit moeten we toch niet Willen (met de W van Willem) met zijn allen! Tabee, de mazzel zoek het lekker uit"
Wij hebben eigenlijk helemaal geen artiesten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:07 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:25 schreef Piye het volgende:
[..]
De reacties op twitter zijn overwegend negatief volgens elsevier.
quote:"Ook op forum.fok.nl waren de bezoekers niet erg te spreken over het koningslied. Het nummer werd beschreven als een "wannabe Disney niemendalletje", "pure aids" en "erger dan 11 september". Anderen beschreven een gevoel van plaatsvervangende schaamte en ervaarden hoe bloed en pus uit hun oren kwam"
Ho even, hiermee doe je de Toppers wel een beetje te kort hoor.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:07 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
En wat dacht je van LA the Voices. Wat een topact van internationale klasse is dat zeg.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:37 schreef BB-King het volgende:
[..]
Ho even, hiermee doe je de Toppers wel een beetje te kort hoor.
Je raakt precies de kern. Zag gister bij DWDD allerlei genomineerden voor de 3FM awards. Mensen die zichzelf geweldig vinden, maar in werkelijkheid baggermuziek maken.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:35 schreef Luigi het volgende:
Tsja, dat krijg je in een land waar middelmatig (met de nadruk op matig) vermaak de boventoon voert. Waar een heel volk gaat zitten voor Boeren Zoeken Vrouwen Op Het Ijs Met Klussende Mannen en plat gaat voor X-Factoren en dergelijke derrie. Zesjescultuur in optima forma, dan kan er niks anders uitkomen dan dit soort meuk, onder de streep.
Ik kijk er niet van op. En luister er niet naar. De tyfus met die kroning.
Ik weet het echt serieus niet. Ik HAAT dit soort platte middenmoot. Maar je mag er niks van zeggen tegenwoordig want dan ben je een elitaire VPRO grachtengordel yup die dood moet. Dus stiekum vind iedereen het maar wat mooi dit soort wansmaak en ze zijn feitelijk nog blij ook, dat ze wat te klagen hebben. Kunnen ze lekker op twitter en Facebook d'r mee.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:42 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Je raakt precies de kern. Zag gister bij DWDD allerlei genomineerden voor de 3FM awards. Mensen die zichzelf geweldig vinden, maar in werkelijkheid baggermuziek maken.
Vanavond zijn Ewbank en Borsato toch bij DWDD om dit lied te presenteren?
quote:
Voel gewoon plaatsvervangende schaamte bij dat stukje. Wat een kut nummerquote:Op vrijdag 19 april 2013 09:54 schreef MichaelScott het volgende:
Dat 'rap' gedeelte is ook zo lekker mee te zingen voor iedereen boven de 30.
Dat dacht ik ookquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:05 schreef Copthorne het volgende:
Hier kan je zo mee naar het songfestival bedenk ik me net.
Sluit mooi aan bij de Toppers, Sieneke en Joan Franka.
en dat terwijl hij dus geen Willem wilde zijnquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:24 schreef Tomatenboer het volgende:
De W van Willem ook nog, Royal sadness.
Ik kreeg kippenvel, zo mooiquote:Op vrijdag 19 april 2013 12:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Deze doet het nog hoor.
Meteen de karaoke-versie. Wat willen we nog meer?
Niveautje hoor.
Doet het ook niet meer, ik heb hem dus nog niet kunnen luisteren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Deze doet het nog hoor.
Meteen de karaoke-versie. Wat willen we nog meer?
Niveautje hoor.
Nederland is nu eenmaal een smakeloos landjequote:Op vrijdag 19 april 2013 12:35 schreef knoffel het volgende:
ik zou het koningschap spontaan afslaan als ze deze bagger aan me voorschotelen op Kroningsdag. Dan zou het voor mij als Prins een duidelijk teken zijn dat de Nederlandse bevolking toch niet meer te redden is.
Waarom wordt hij overal verwijderd? Moet het een geheim blijven ofzo? Bij mij staat ie nog steeds op repeatquote:
Doequote:Op vrijdag 19 april 2013 12:40 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Waarom wordt hij overal verwijderd? Moet het een geheim blijven ofzo? Bij mij staat ie nog steeds op repeat
Zal ik 'm opnemen op vocaroo?
Wat een raskanker.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:44 schreef knoffel het volgende:
Als hij verwijderd wordt kan je hem hier nog luisteren: http://nos.nl/koningshuis/audio/497369-het-koningslied.html
Van de EO gekaapt denk ikquote:
Jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus jezus !!!quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:07 schreef Chai het volgende:
Daar sta je dan
Je zag dit moment al zo vaak in je dromen
En daar is t dan
De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier
Ben je er klaar voor?
Kun je dat ooit echt zijn?
Daar sta je dan
Ieder mens heeft een taak in dit leven
Alles gedaan om je voor te bereiden
Daar is het dan
Je belooft dat je alles zult geven
Iedere stap die je zette die leidde naar hier
En kijk om je heen
Wij lopen met je mee
Door de regen en de wind
Zal ik naast je blijven staan
Ik bescherm je tegen alles wat komt
Ik zal waken als jij slaapt
Ik behoed je voor de storm
Hou je veilig zo lang als ik leef
Een strijd, twee levens
We staan voor elkaar, niet te breken
Een vlag, twee leeuwen
Met elkaar in de zon en de regen
Zij aan zij, borst vooruit
Trots als een pauw, dit is ons geluid
En hoe klein we ook zijn
Onze daden zijn groot
Gaan niet onderuit
Voor jou, mijn kind
Voor m’n pa, voor m’n ma
Loop voor jou door de wind en regen
En zal achter je blijven staan
Ik draag een vaandel met jouw naam
Geloof in jou zolang we bestaan
Ik bouw een dijk met m’n blote handen
En hou het water bij jou vandaan
Laat me weten wat je droomt
Waar je hart zo naar verlangt
Ik zal niet rusten tot het waar geworden is
En als je ooit je weg verliest
Ben ik je baken in de nacht
Ik wijs je de haven in de duisternis
Ik zal strijden als een leeuw
Tot het jou aan niets ontbreekt
Hou je veilig zo lang als ik leefDe W van Willem
Drie vingers in de lucht, kom op, kom op
De W van Willem is de W van wij
Heel Oranje staat zij aan zij
De W van water waar we niet voor wijken
We leggen het droog en we bouwen dijken
De W van welkom in ons midden
Tot welke God je ook moge bidden
De W van Willem
De W van wakker, stamppot eten
Miljoenen coaches die beter weten
De W van altijd willen winnen
Wat het ook is waar wij aan beginnen
De W van wij zijn een met elkaar
Met de schouders naast elkaar
En dus roepen we vandaag van
Door de regen en de wind
Wijs je de haven in de duisternis
Marco Borsato heeft gewoon een gaycrush voor onze toekomstige koning.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:07 schreef Chai het volgende:
Daar sta je dan
Je zag dit moment al zo vaak in je dromen
En daar is t dan
Ben je er klaar voor?
Kun je dat ooit echt zijn?
Daar sta je dan
Ieder mens heeft een taak in dit leven
Alles gedaan om je voor te bereiden
Daar is het dan
Je belooft dat je alles zult geven
Iedere stap die je zette die leidde naar hier
En kijk om je heen
Wij lopen met je mee
Door de regen en de wind
Een strijd, twee levens
We staan voor elkaar, niet te breken
Een vlag, twee leeuwen
Met elkaar in de zon en de regen
Zij aan zij, borst vooruit
Trots als een pauw, dit is ons geluid
En hoe klein we ook zijn
Onze daden zijn groot
Gaan niet onderuit
Voor jou, mijn kind
Voor m’n pa, voor m’n ma
Loop voor jou door de wind en regen
En zal achter je blijven staan
Ik draag een vaandel met jouw naam
Geloof in jou zolang we bestaan
Ik bouw een dijk met m’n blote handen
En hou het water bij jou vandaan
Ik wijs je de haven in de duisternis
Hou je veilig zo lang als ik leefDe W van Willem
Drie vingers in de lucht, kom op, kom op
De W van Willem is de W van wij
Heel Oranje staat zij aan zij
De W van water waar we niet voor wijken
We leggen het droog en we bouwen dijken
De W van welkom in ons midden
Tot welke God je ook moge bidden
De W van Willem
De W van wakker, stamppot eten
Miljoenen coaches die beter weten
De W van altijd willen winnen
Wat het ook is waar wij aan beginnen
De W van wij zijn een met elkaar
Met de schouders naast elkaar
En dus roepen we vandaag van
Door de regen en de wind
Wijs je de haven in de duisternis
Klopt, kijk alleen maar naar sport, 3-op-reis, bloed, zweet en snaren en Game of Thronesquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:30 schreef Luigi het volgende:
Maar goed, ik neem dat alle mopperaars hier ook niet naar X-Factor, Klussen Op Het Ijs of Dweilen met Boeren kijken. En nee, ook niet om mee te kunnen praten of 'omdat er toch niks anders is'. Want ondertussen trekken dat soort programma's wel miljoenen kijkers terwijl je je hersencellen weg voelt smelten onder het kijken.
Ik verbaas me er altijd over dat het volgens iedereen ruk is, maar er toch volop naar gekeken is de volgende dag.
Ik kijk inderdaad nooit naar die talentenshows en 'sterren springen / dansen / vallen / duiken' en meer van die bagger.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:30 schreef Luigi het volgende:
Maar goed, ik neem dat alle mopperaars hier ook niet naar X-Factor, Klussen Op Het Ijs of Dweilen met Boeren kijken. En nee, ook niet om mee te kunnen praten of 'omdat er toch niks anders is'. Want ondertussen trekken dat soort programma's wel miljoenen kijkers terwijl je je hersencellen weg voelt smelten onder het kijken.
Ik verbaas me er altijd over dat het volgens iedereen ruk is, maar er toch volop naar gekeken is de volgende dag.
Dat is die andere volgens mij. Die 15 miljoen mensen rip-off.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:44 schreef Breekfast het volgende:
Het nummer schijnt al wel op nummer 1 te staan?
quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:58 schreef MichaelScott het volgende:
Sinds wanneer beschermt een Nederlandse koning eigenlijk zijn onderdanen()? Als de vijand nog aan het ontbijt zit dan is het koningshuis al onderweg naar Londen.
![]()
Nee zo: http://en.wikipedia.org/wiki/Shocker_(hand_gesture)quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:50 schreef wise het volgende:
tevens een schande om een rapgedeelte te laten horen aan een Koning![]()
en dan die 3 vingersDaar is over nagedacht he; kijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo bestellen duitsers vaak 3 bier
quote:
Je kan moeilijk ontkennen dat het geen SS familie isquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:50 schreef wise het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is juist hoe de Brit zichzelf verraaddequote:Op vrijdag 19 april 2013 13:50 schreef wise het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies mijn gedachte.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Totaal inhoudsloos qua tekst en melodie en daar bovenop die tenenkrommend slechte overgang naar dat kansloze stukje rap om toch vooral maar krampachtig die knuffelmarokkaan erbij te betrekken.
Treurig is het goede woord.
Bertje Doperwtjequote:Op vrijdag 19 april 2013 14:38 schreef Nezhi het volgende:
Beter dan die 40 pauperartiesten bij elkaar...
quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:50 schreef Schalks. het volgende:
http://nos.nl/koningshuis(...)gen-koningslied.html
quote:Ik heb alle collega's opgetrommeld en we staan nu, met de hoed in de hand, uit volle borst het Koningslied mee te zingen. Ontroerend mooi", schrijft iemand anders.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:37 schreef Dimauro het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ons_koningslied.html
twitter:sonjasilva twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 15:20:18Pffff af en toe schaam ik me echt voor de hoeveelheid zure zeikers in Nederland. Ik had meteen kippenvel! #koningslied #ikvindhemenig reageer retweet
quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:57 schreef On het volgende:
[..]
Maar 2pac staat er dan ook bekend om al vanaf het begin fan te zijn van Prins Pils, toen Willem nog underground was.
Dat is dan ook typisch zo'n exponent van de Nederlandse vermaakindustrie die niks anders kan dan dit 'enig' vinden. Krijgen ook bij elke drol die zo'n Ewbank of Borsato uitpoept gelijk kippenvel. Die mensen krijgen nog kippenvel bij de slager als -ie een kipfiletje snijd. Emotieterroristen zijn het. Alles gezellig, iedereen leuk.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:45 schreef Fascination het volgende:
twitter:sonjasilva twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 15:20:18Pffff af en toe schaam ik me echt voor de hoeveelheid zure zeikers in Nederland. Ik had meteen kippenvel! #koningslied #ikvindhemenig reageer retweet
.
twitter:cornaldm twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 10:41:45Dat #koningslied is bewijs-op-niveau van falend onderwijs, decennialang. Minstens twee grammaticale fouten in zo'n korte tekst... reageer retweet
Ik neem aan dat juist hij toch wel eens van dichterlijke vrijheid gehoord heeft?quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:50 schreef Fascination het volgende:
twitter:cornaldm twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 10:41:45Dat #koningslied is bewijs-op-niveau van falend onderwijs, decennialang. Minstens twee grammaticale fouten in zo'n korte tekst... reageer retweet
Spelfouten maken is ook vrijheid van meningsuitingquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:51 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik neem aan dat juist hij toch wel eens van dichterlijke vrijheid gehoord heeft?
Mensen die doen alsof ze het mooi vinden zijn het ergst. Hoop dat WA gewoon zegt dat ie het niet mooi vindtquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:49 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat is dan ook typisch zo'n exponent van de Nederlandse vermaakindustrie die niks anders kan dan dit 'enig' vinden. Krijgen ook bij elke drol die zo'n Ewbank of Borsato uitpoept gelijk kippenvel. Die mensen krijgen nog kippenvel bij de slager als -ie een kipfiletje snijd. Emotieterroristen zijn het. Alles gezellig, iedereen leuk.
Deze zinnen lopen in ieder geval niet:quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:53 schreef Fascination het volgende:
Wie wijst de grammaticale fouten even aan?
Het schijnt dat de waxinelichthouders inmiddels uitverkocht zijn.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:03 schreef Schalks. het volgende:
In DWDD gaan ze het er (natuurlijk) over hebben.
Marco Borsato en John Ewbank zijn te gast, hopelijk worden ze helemaal afgebrand.
Tof, dank je! Eigenlijk vind ik DWDD een verschrikkelijk programma, maar dat zal ik dan maar moeten trotseren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:03 schreef Schalks. het volgende:
Marco Borsato en John Ewbank zijn te gast, hopelijk worden ze helemaal afgebrand.
Dit gaat ook mooi worden.twitter:pauwenwitteman twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 14:19:55Ook in #penw vanavond: Neerlandicus @wimdaniels over het taalgebruik in het vandaag uitgebrachte Koningslied. http://t.co/1lj5owTpn7 reageer retweet
twitter:fokkesukke twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 15:57:50In en rond Bussum houdt de politie een klopjacht op een persoon die wordt verdacht van medewerking aan het #koningslied reageer retweet
Ho ho, Willem II heeft nog tegen Napoleon gevochten bij Waterloo.quote:Op vrijdag 19 april 2013 09:58 schreef MichaelScott het volgende:
Sinds wanneer beschermt een Nederlandse koning eigenlijk zijn onderdanen()? Als de vijand nog aan het ontbijt zit dan is het koningshuis al onderweg naar Londen.
![]()
Klopt, maar toen was hij geen koning.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ho ho, Willem II heeft nog tegen Napoleon gevochten bij Waterloo.
Hij heeft als kroonprins samen met zijn broer tegen de Belgen gevochten en wilde als koning ook graag de troepen aanvoeren, dus wat dat betreft bleef het koningshuis niet buiten schot.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:30 schreef AthCom het volgende:
[..]
Klopt, maar toen was hij geen koning.
Ach joh pleurt op, dat zei je ook al op de Frontpage.quote:
Dus omdat ik consequent ben in het verkondigen van mijn mening moet ik maar op pleurten?quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:43 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ach joh pleurt op, dat zei je ook al op de Frontpage.
Wat is hier precies de grammaticale fout?quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:57 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Deze zinnen lopen in ieder geval niet:
...
...
ik laat ook altijd mijn asfaltweg uit mijn handtas vallenquote:Op vrijdag 19 april 2013 16:46 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Wat is hier precies de grammaticale fout?
De weg kwijt zijn, in plaats van de weg verliezen, lijkt me grammaticaal wat correcter. ' de weg verliezen' heb ik nog nooit iemand horen zeggen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:46 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het begrijpt. Je hebt je mening gegeven, je hoeft datzelfde niet te herhalen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:44 schreef zovty het volgende:
[..]
Dus omdat ik consequent ben in het verkondigen van mijn mening moet ik maar op pleurten?.
Ah op zo'n manier. Nu je het zegt inderdaad.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De weg kwijt zijn, in plaats van de weg verliezen, lijkt me grammaticaal wat correcter. ' de weg verliezen' heb ik nog nooit iemand horen zeggen.
Eigenlijk niet. Dat gaf het vraagteken popje ook aan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:50 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je het begrijpt.
Sonja Silva? Heeft die niet in de Playboy gestaan een eeuwigheid geleden? Heb daar destijds nog eens op gefapt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:45 schreef Fascination het volgende:
.
Alhoewel onvervalste gladde zwijmel muziek dat liedje, het is een meesterwerk in vergelijking met dat koningslied....quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:49 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Het deed me heel erg hier aan denken:
Bertje! Held!quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:38 schreef Nezhi het volgende:
Beter dan die 40 pauperartiesten bij elkaar...
Daar ben ik het mee eens. Maar het deed me er wel aan denken.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:53 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Alhoewel onvervalste gladde zwijmel muziek dat liedje, het is een meesterwerk in vergelijking met dat koningslied....
helaas is ze nu niet meer playboy waardigquote:Op vrijdag 19 april 2013 16:51 schreef NotoireDomoor het volgende:
[..]
Sonja Silva? Heeft die niet in de Playboy gestaan een eeuwigheid geleden? Heb daar destijds nog eens op gefapt.
Inderdaad zeg, ze heeft nu het lichaam van twee Sonja's.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:54 schreef wise het volgende:
[..]
helaas is ze nu niet meer playboy waardig
Het lijkt me een anglicisme.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:46 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Zelfs aan de oren van mijn theekopjequote:Op vrijdag 19 april 2013 16:46 schreef Ad_Infinitum het volgende:
Godverdomme. Gezwellen in mijn oor.
Getekend. De waanzin moet ophouden.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:07 schreef Whiteflower18 het volgende:
http://www.petitions24.com/nee_tegen_het_koningslied
Je kunt water niet droogleggen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:34 schreef Rodawa het volgende:
De W van water waar we niet voor wijken,
We leggen het droog en we bouwen dijken.
Sterk zeg.
Als het een echte koning Kratje is van het volk, dan hoort hij het aan als een man en zegt naderhand in zijn reactie specifiek dat hij het nummer net als zijn volk volkomen kut vond, maar het wel een mooi gebaar vind.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:17 schreef SpaceOddity het volgende:
Hoe erg en verschrikkelijk dit ook voor ons is, het meest pijnlijk lijkt me dit nog wel voor onze Wimpie Lex zelf. Kan me niet voorstellen dat hij dit wel mooi vind, in tegendeel...... Maar toch, zal ie uit beleefdheid waardering en dankbaarheid moeten veinzen voor deze bak met stront. Ben absoluut niet koningsgezind, maar ik heb zowaar met m te doen.....![]()
....Willem, mocht je stiekum zelf toevallig ook een fokker zijn, en dit lezen ( .....ja kan toch)... sterkte....
ben bang dat Matthijs dat niet toelaatquote:Op vrijdag 19 april 2013 16:03 schreef Schalks. het volgende:
Matthijs is een sell-out... De Matthijs van Nieuwkerk van een paar jaar geleden praatte sneller maar discussieerde ook sneller.quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:31 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
ben bang dat Matthijs dat niet toelaat
DWDD kan je ergens op een website terugkijken als je er behoefte aan hebt. Google op "DWDD uitzending gemist".quote:Op vrijdag 19 april 2013 17:33 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik kan overigens vanavond DWDD helaas niet kijken, dus als iemand het voor me wil bijhouden en/of hier een net verslag/resumé kan dumpen (of, uiteraard, in deel 2 van dit koningstopic), dan zie ik het gaarne tegemoet.
Nog niet eens, een onafgemaakte zin (want te weinig lettergreep-ruimte): De w van wakker worden, stamppot eten.quote:
matthijs vind t prachtig let maar opquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:32 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Matthijs is een sell-out... De Matthijs van Nieuwkerk van een paar jaar geleden praatte sneller maar discussieerde ook sneller.
Ik wíst dat iemand dat ging zeggenquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:34 schreef Desunoto het volgende:
[..]
DWDD kan je ergens op een website terugkijken als je er behoefte aan hebt. Google op "DWDD uitzending gemist".
Iemand van hier die vanavond naar Amsterdam gaat, naar de opnames?quote:
en vergeet niet de dappere strijd tegen PSV laatst.quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ho ho, Willem II heeft nog tegen Napoleon gevochten bij Waterloo.
nee, ook een pol stront gooienquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:35 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Iemand van hier die vanavond naar Amsterdam gaat, naar de opnames?Als Matthijs roept "Ik heb het gehoord en ik vind het een mooi nummer" gewoon boe. Alleen maar boe
diezelfde Matthijs doet de zgn popkennert spelen met Leo Blokhuisquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:35 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Iemand van hier die vanavond naar Amsterdam gaat, naar de opnames?Als Matthijs roept "Ik heb het gehoord en ik vind het een mooi nummer" gewoon boe. Alleen maar boe
en dan Radiohead ook echt niet kennenquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:43 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
diezelfde Matthijs doet de zgn popkennert spelen met Leo Blokhuis
Ja want dat doen we. Ontbijten met stamppotquote:Op vrijdag 19 april 2013 17:34 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Nog niet eens, een onafgemaakte zin (want te weinig lettergreep-ruimte): De w van wakker worden, stamppot eten.
Hahahaha die overgang op 3;08quote:
Volgens mij is het meer een omgekeerd steenkolen-engels (to lose your way = jezelf verliezen) dus ja dat vertaal je dan letterlijk hé, want lekker gek toch?quote:Op vrijdag 19 april 2013 16:50 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Ah op zo'n manier. Nu je het zegt inderdaad.
Zelfs Sieneke had nog een beter nummer gemaaktquote:Op vrijdag 19 april 2013 18:46 schreef gelezwembroek het volgende:
0.58 ook, elke mongool kan dat goed inmixxen.
twitter:Poldermanie twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 17:04:10Ik vind het lied een belediging voor iedereen die liedjes in het Nederlands schrijft. Zelfs voor Nick en Simon. reageer retweet
Uitzending gemist toch gewoon?quote:
twitter:Poldermanie twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 18:42:10Mijn woede om het koningslied heeft me uitgeput, merk ik nu. reageer retweet
twitter:mvdwalle twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 18:57:15Kiek zo kan het ook: http://t.co/WjSqxYA4cl #koningslied reageer retweet
Ja, kan ookquote:
Ah ze zingt meequote:Op vrijdag 19 april 2013 15:45 schreef Fascination het volgende:
.
Ik wens je veel plezier als je alleen op het plein dat lied staat te blèren.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:02 schreef KritischeMassa het volgende:
Nou jongens, kom op, het is best een leuk nummer
al die negatieviteit altijd hier
Kijk, daar heb je die negatieviteit weerquote:Op vrijdag 19 april 2013 20:05 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik wens je veel plezier als je alleen op het plein dat lied staat te blèren.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:05 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je die negatieviteit weer
zo jammer...
Je doet je ondertitel wel eer aan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:02 schreef KritischeMassa het volgende:
Nou jongens, kom op, het is best een leuk nummer
al die negatieviteit altijd hier
Dank u, overigensquote:
Er zullen er genoeg staan ben ik bang...quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:05 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik wens je veel plezier als je alleen op het plein dat lied staat te blèren.
Ik hoef 'm niet, kan ik 'm ergens terugbrengen?quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:15 schreef AthCom het volgende:
Het ergst vind ik nog wel dat het wordt gepropagandeerd als 'een lied voor alle Nederlanders'. Dat kan per definitie al niet.
Ik zag geen campinggasten voorbij komen....quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:35 schreef speknek het volgende:
Die clip. Stukjes van het gewone volk. Uiteraard alleen bloemisten, nagelsalonmedewerkers, garagewerkers. Niks geen professoren, laboranten, ingenieurs of designers. Wel goed toegespitst op de doelgroep zal ik maar zeggen.
zitten in de versie van SBS.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:40 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik zag geen campinggasten voorbij komen....
Willem IV bedoel je.quote:
Jawel d'r zit 1 zakenman inquote:Op vrijdag 19 april 2013 20:35 schreef speknek het volgende:
Die clip. Stukjes van het gewone volk. Uiteraard alleen bloemisten, nagelsalonmedewerkers, garagewerkers. Niks geen professoren, laboranten, ingenieurs of designers. Wel goed toegespitst op de doelgroep zal ik maar zeggen.
Koning pintemanquote:Op vrijdag 19 april 2013 20:35 schreef Groby het volgende:
Willem moet gewoon Willem IIII heten, moet GODVERDOMME een baard groeien en zich kleden als een echte koning, nog een epischer koningslied erbij en je hebt de perfecte koning. Klaar.
Herkenbaar, klinkt net als US subforum.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:22 schreef Pharkus het volgende:
heb je de text voor me?quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:53 schreef Fascination het volgende:
Wie wijst de grammaticale fouten even aan?
Met z'n allen, met z'n allen zingen wij van harte gefeliciteerd, laat de limonade nu maar knallen.quote:
Echt hè!quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:17 schreef Lastpost het volgende:
Disney was ook het eerste dat bij mij op kwam toen ik vanochtend een stukje mocht horen, alleen dan een bijzonder slechte parodie.
Anglicisme inderdaad. Waarschijnlijk was John Ewbank willekeurige Engelstalige popliedjes aan het luisteren om uit te plagiëren. Hij miste nog één regeltje. Toen kwam het ineens voorbij: "If you ever lose your way..." Tjakka! dacht John en hij vertaalde het letterlijk.quote:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:33 schreef Faux. het volgende:
[..]
De luisteraar is de ik-persoon. Het lied gaat over de belofte die je aan de koning doet om er te zijn voor je landgenoten. "Hou je veilig zolang als ik leef", is dat niet iets dat wij aan elkaar verschuldigd zijn? Als land, als volk? "Ik bouw een dijk voor je met blote handen, om het water bij je vandaan te houden", zelfde idee, maar dan met een knipoog naar de Nederlandse geschiedenis.
Het lied is zoveel mooier als je het zingt voor de personen van wie je houdt. Dat je aan de koning belooft dat je er voor hun zal zijn
donder op aandachtrekkerquote:Op vrijdag 19 april 2013 21:40 schreef Faux. het volgende:
Cross-post voor nog een beetje positiviteit
[..]
Je hoeft de tekst niet te gaan uitleggen hoor.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:40 schreef Faux. het volgende:
[..]
Leve de koning!quote:
Dit lied staat voor alles wat fout gaat in Nederland. Dat meen ik echt.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik weet het echt serieus niet. Ik HAAT dit soort platte middenmoot. Maar je mag er niks van zeggen tegenwoordig want dan ben je een elitaire VPRO grachtengordel yup die dood moet. Dus stiekum vind iedereen het maar wat mooi dit soort wansmaak en ze zijn feitelijk nog blij ook, dat ze wat te klagen hebben. Kunnen ze lekker op twitter en Facebook d'r mee.
Ach. Blijkbaar zien sommige mensen onze toekomstige koning gewoon als een geestelijk gehandicapt baby'tje.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hoeft de tekst niet te gaan uitleggen hoor.
Het simplisme druipt ervan af. Niveautje Jan Smit, 3J's, zelfs een sinterklaasgedicht is er een literair hoogstandje bij. Maar wat nog erger is, is dat het taalkundig bedroevend is.
D-lijst BNers die hopen door hun patriotisme te tonen sympathie krijgen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:54 schreef -supergirl- het volgende:
Kan iemand mij het doel/nut van het 'koningslied' even uitleggen? Wat moeten we ermee? We hadden toch ook geen koninginnelied of wel dan?
"De ministerraad heeft de dag na de aankondiging van de Koningin besloten het Nationaal Comité Inhuldiging in te stellen. Het Nationaal Comité bestaat naast voorzitter Hans Wijers uit zeven externe leden, drie medewerkers van het Ministerie van Algemene Zaken, twee medewerkers van de Dienst Koninklijk Huis en een secretaris. De leden zijn op basis van hun expertise gevraagd zitting te nemen in het Nationaal Comité.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:54 schreef -supergirl- het volgende:
Kan iemand mij het doel/nut van het 'koningslied' even uitleggen? Wat moeten we ermee? We hadden toch ook geen koninginnelied of wel dan?
Mee eensquote:Op vrijdag 19 april 2013 21:51 schreef skrn het volgende:
[..]
Dit lied staat voor alles wat fout gaat in Nederland. Dat meen ik echt.
Elk onderbouwd commentaar op de kwaliteit van Nederlandse films of musicals wordt op progamma's als RTL Boulevard afgedaan als gezeur. En de critici als azijnpissers. En figuren als Jan Smit worden op handen gedragen en zelfs door politici bewonderd. En die figuren hebben gelijk want 'zij weten de zalen vol te krijgen'. Tegelijkertijd wordt er via de tv vooral gepromoot dat iedereen een kans verdient en moet krijgen om liedjes te maken, te dansen en beroemd te worden.
Ik hoop dat dit bijna unanieme oordeel van dit stukje baggerwerk de ogen opent van heel veel Nederlanders en vooral van de zelfvoldane 'volkszangers'.
Maar het blijft een onzintekst. "Hou je veilig" is geen Nederlands (weer een Anglicisme zeker: keep safe?), en waarom moeten wij dijken bouwen om Willem Lex droog te houden? Hij is toch de watermanager?quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:40 schreef Faux. het volgende:
[..]
Zeg maar eerder Z-artiesten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:04 schreef speknek het volgende:
[..]
D-lijst BNers die hopen door hun patriotisme te tonen sympathie krijgen.
ja man maar waar maken mensen zich druk om net zoals of de koning ofzo belangrijk is we hebben kabinet die lales beslst de koninghuis is toch kanker rijk dus waarom al dat gedoe ze kosten ons alleen belasting waar we hard voor moeten werken aan belasting en ondertussen rijden ze dikke autos en hebben 2e huis in griekenland enzoquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:32 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik ben net terug, ik heb vanavond opgetreden. Ik zing Nederlands. Maar ik distantieer me van de groep 'volkszangers' (zo beschouw ik me sowieso al niet omdat ik zoveel andere stijlen wil verwerken in performances) als dit door deze groep Hazes-lookalikes, hitcoveraars en TV Oranje-clipmakers als een goed nummer wordt bevonden. Weet je wat, gezien de groepen die ik net opnoem distantieer ik me sowieso al van die groep.
Wat een oorkanker.
of een mark rutte lied of dierderik samsom lied, die verdienen het nog eerder die doen nog wat voor hun geld de koningging zit alleen te zwaaienquote:Op vrijdag 19 april 2013 21:54 schreef -supergirl- het volgende:
Okee.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:37 schreef Gulmez het volgende:
[..]
ja man maar waar maken mensen zich druk om net zoals of de koning ofzo belangrijk is we hebben kabinet die lales beslst de koninghuis is toch kanker rijk dus waarom al dat gedoe ze kosten ons alleen belasting waar we hard voor moeten werken aan belasting en ondertussen rijden ze dikke autos en hebben 2e huis in griekenland enzo
Rot toch op met je Palestina. Een gebied dat ze letterlijk van de aardbodem moeten wegvagen. Het heeft letterlijk niets in te brengen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:17 schreef Gulmez het volgende:
ewa dat lijkt wel een voetbal nummer ofzo wat is dit mattie als je toch amateur rapper vind ken je beter deze rap laten horen op museum plein mss gaan mensen dan ook is bessefen van in palestina gebeurd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Rot toch op met je Palestina. Een gebied dat ze letterlijk van de aardbodem moeten wegvagen. Het heeft letterlijk niets in te brengen.Doei.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |