abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125303390

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner
Wie loopt waar en wanneer google docs

[ Bericht 0% gewijzigd door Arquero op 15-04-2013 20:13:10 ]
  maandag 15 april 2013 @ 11:18:40 #2
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_125303483
Thanks YUR, in m'n over-enthousiasme destijds helemaal niet meer op gelet. PM verstuurd. :P
Hebben jullie trouwens ook dat je ongeacht het weer gewoon zin hebt om te lopen of is dat alleen in de beginnersfase? :D

Kan het me van het voetballen en wielrennen niet meer heugen dat ik dacht "Hé regen en tegenwind, laat ik lekker naar de training gaan" in ieder geval.
pi_125303561
Over het fok endomondo team gesproken; ik zie zojuist dat ik nummer 4 op het leaderbord ben (zolang het duurt) :)

Weliswaar zegt dat natuurlijk helemaal niks, maar als je me 4 maanden geleden had verteld dat ik in een week tijd 34km zou hardlopen dan had ik je keihard uitgelachen.

Trainen voor een halve marathon begint toch wel langzaam te kriebelen...
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
  maandag 15 april 2013 @ 11:21:54 #4
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_125303588
Op naar Runnersworld Den Haag..... hoppa, ik houd van probleemoplossend bezig zijn :X
Mocht het nu echt niet gaan werken, dan ga ik wel om de dag zwemmen ofzo, maar eerst één en ander uitsluiten. Beide knieen pijnlijk kan zomaar aan de schoentjes liggen.

Ik realiseerde me gisteren ook dat ik niet zomaar hardloop, maar dat ik een hardloper ben. Ik ga dit dus serieus nemen en weer hartstikke goed terugkomen :)
pi_125303615
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:21 schreef Quoi het volgende:
Ik realiseerde me gisteren ook dat ik niet hardloop, maar dat ik een hardloper ben. Ik ga dit dus serieus nemen en weer hartstikke goed terugkomen :)
*G*
  maandag 15 april 2013 @ 11:29:28 #6
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_125303832
Zit zo m'n runs te bekijken, en ik tijdens hardlopen loop ik met 80 spm (per voet, dus 160 bpm in totaal).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_125303873
Hele Endomundo team nog nooit gezien, leuk! Heb ook gejoined.
  maandag 15 april 2013 @ 11:44:11 #8
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_125304344
Leuk om te zien dat iedereen zo meeleeft met de marathon mannen van gister :D Zeker ook leuk om een groot aantal 'nieuwe' gezichten hier te zien. Mocht het ook bij jou zijn gaan kriebelen, wil je ook een keer een marathon lopen, dan is er begin juli een leuk evenement in Rotterdam.
Dat is de ekiden, waarin je in een team van 6 personen een marathon in estafette loopt, dus loop je zelf net 5 km of 10 km, dan kan je meedoen met het Fok! team op de ekiden :D
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_125304430
quote:
2s.gif Op maandag 15 april 2013 11:44 schreef MaleDuck het volgende:
Leuk om te zien dat iedereen zo meeleeft met de marathon mannen van gister :D Zeker ook leuk om een groot aantal 'nieuwe' gezichten hier te zien. Mocht het ook bij jou zijn gaan kriebelen, wil je ook een keer een marathon lopen, dan is er begin juli een leuk evenement in Rotterdam.
Dat is de ekiden, waarin je in een team van 6 personen een marathon in estafette loopt, dus loop je zelf net 5 km of 10 km, dan kan je meedoen met het Fok! team op de ekiden :D
_O- Je bent wel goed in promoten hoor :)
  maandag 15 april 2013 @ 11:50:15 #10
236410 MaleDuck
pi_125304553
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:46 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

_O- Je bent wel goed in promoten hoor :)
Tja, als er veel nieuwe mensen hier rondhangen en ze kennen de ekiden niet, hoe moeten ze dan weten dat het bestaat ;) Dus ik kan jou ook op de lijst zetten? :)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_125304648
quote:
2s.gif Op maandag 15 april 2013 11:50 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Tja, als er veel nieuwe mensen hier rondhangen en ze kennen de ekiden niet, hoe moeten ze dan weten dat het bestaat ;) Dus ik kan jou ook op de lijst zetten? :)
Haha, als er eventueel nog 1 iemand nodig zou zijn om een team op te vullen zou ik het willen overwegen, maar Rotterdam is zo'n pleuriseind vanaf hier :P Je was laatst ook al bezig met iets promoten :P Dat als je nu zou beginnen met trainen je dat wel zou kunnen lopen, maar ik weet niet meer precies wat.
pi_125304748
quote:
2s.gif Op maandag 15 april 2013 11:44 schreef MaleDuck het volgende:
Dat klinkt best leuk, en ik kende het inderdaad niet. Nog mensen nodig dan? :P
Get stoned
pi_125304777
Nog niemand die met me meegaat in september 2014? :P
Ja doei.
  maandag 15 april 2013 @ 12:00:15 #14
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_125304946
Ohja, de ekiden! Als het goed is haf ik mee reeds opgegeven :)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 15 april 2013 @ 12:00:25 #15
236410 MaleDuck
pi_125304955
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:52 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Haha, als er eventueel nog 1 iemand nodig zou zijn om een team op te vullen zou ik het willen overwegen, maar Rotterdam is zo'n pleuriseind vanaf hier :P Je was laatst ook al bezig met iets promoten :P Dat als je nu zou beginnen met trainen je dat wel zou kunnen lopen, maar ik weet niet meer precies wat.
Goed om te weten, zet je op de ovb lijst ;) Maar in tegenstelling tot de meeste wedstrijden is dit een langer evenement, omdat je dus met elkaar 3-4 uur over de wedstrijd doet en er is ook de mogelijkheid om te BBQ-en na afloop. Dus het zou het reizen waard kunnen zijn hoor :Y

Ja, klopt dus als je nu nog in de eerste paar weken van Evy bezig bent, dan kan je het mooi zien als eerste wedstrijd :)

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:55 schreef Hinder het volgende:

[..]

Dat klinkt best leuk, en ik kende het inderdaad niet. Nog mensen nodig dan? :P
Ja, hoe meer fok! teams hoe beter, vorig jaar hebben we met 1 team mee gedaan en dat was een groot succes wat mij betreft :Y Dus op naar de 2 of 3 teams dit jaar, dat moet wel lukken als je ziet hoeveel mensen hier mee posten :) Het staat ook trouwens in de OP, bij wie loopt er waar en wanneer.
pi_125305131
Zo net even alles gelezen. Ongelooflijk dat mensen zoveel doorzettingsvermogen hebben om door te gaan ook al gaat het eigenlijk niet meer. Echt petje af!!!

Hier extra rustdag, voel me niet helemaal top en heb een rare pijn aan mijn linker grote teen, of onderkant voet bij die teen (weet eigenlijk niet eens precies waar het zit) en lopen is pijnlijk. Niet eens opgelopen bij het hardlopen maar gewoon toen ik opstond van de bank. Belachelijk!!! Baal wel omdat het zaterdag zo lekker ging en zou het liefst gewoon doorgaan, maar dit is geen spierpijn dus dan zou ik verder van huis zijn. Hopelijk morgen beter. Moet vanaf vrijdag weer werken, vakantie voorbij en had voor die tijd nog wel een aantal keer een poging willen doen om weer dat half uur aan één stuk te rennen. Maar goed, volgende week is er ook nog een week mocht het deze week niet gaan. Stapje terug en weer een stapje vooruit zeggen ze toch altijd?:-)
This whole world is wild at heart and weird on top
  maandag 15 april 2013 @ 12:07:30 #17
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_125305226
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
Waar gaan we naar toe? *;
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_125305262
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 10:16 schreef motorbloempje het volgende:

Wie kan ik opschrijven voor September 2014? 8-) Ik denk steeds meer dat ik dit 'gewoon' wil gaan doen. Niet voor een toptijd, maar uitlopen, en genieten.
Ja doei.
  maandag 15 april 2013 @ 12:12:38 #19
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_125305420
Ik ..... ga kijken wat ik voor je kan doen :P
pi_125305433
quote:
2s.gif Op maandag 15 april 2013 12:00 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Ja, hoe meer fok! teams hoe beter, vorig jaar hebben we met 1 team mee gedaan en dat was een groot succes wat mij betreft :Y Dus op naar de 2 of 3 teams dit jaar, dat moet wel lukken als je ziet hoeveel mensen hier mee posten :) Het staat ook trouwens in de OP, bij wie loopt er waar en wanneer.
Er staat hier nog niets op de agenda op 6 juli, dus ik doe graag mee! :)

Dus Arquero, mag ik erbij in de OP?

06 Juli 2013 - Ekiden Rotterdam
de volgende enthousiastelingen melden zich:
Hinder
Get stoned
  maandag 15 april 2013 @ 12:15:57 #21
236410 MaleDuck
pi_125305549
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:13 schreef Hinder het volgende:

[..]

Er staat hier nog niets op de agenda op 6 juli, dus ik doe graag mee! :)

Dus Arquero, mag ik erbij in de OP?

06 Juli 2013 - Ekiden Rotterdam
de volgende enthousiastelingen melden zich:
Hinder
*O* Goed bezig!

En als we YUR en hatsaflats weten over te halen, dan zitten we al op 2 teams ^O^
Dan moet 3 teams toch ook wel haalbaar zijn! En als je het gevoel hebt dat je te langzaam bent? Dat ben je niet, want we hebben geen streeftijd en de enige doelen die we hebben zijn: Geniet van het lopen en loop hem uit :Y
pi_125305646
Vandaag een rustdagje, morgen weer een loopje volgens mijn schema.
Woensdag start de loopgroep voor de DtD. Het kriebelt al weer flink bij me :)
pi_125305748
quote:
2s.gif Op maandag 15 april 2013 12:15 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

*O* Goed bezig!

En als we YUR en hatsaflats weten over te halen, dan zitten we al op 2 teams ^O^
Dan moet 3 teams toch ook wel haalbaar zijn! En als je het gevoel hebt dat je te langzaam bent? Dat ben je niet, want we hebben geen streeftijd en de enige doelen die we hebben zijn: Geniet van het lopen en loop hem uit :Y
Ja, uiteraard! Denk dat 't flink wat gezelligheid met zich meebrengt, het lopen met zo'n team. Heb nog niet eerder in een team gelopen, dus ben erg benieuwd. :)
Get stoned
  maandag 15 april 2013 @ 12:22:11 #24
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125305788
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb m met potlood in mn agenda getypt... ;)
F means you're fucked
pi_125305802
quote:
2s.gif Op maandag 15 april 2013 12:15 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

*O* Goed bezig!

Het lijkt mij ook wel erg leuk om aan mee te doen! Ik zal het er hier even over hebben, of het kan :). Meteen een goede mogelijkheid om wat mensen van hier te leren kennen! Is erg gezellig!
Zet mij maar even ovb dan!
Ik heb trouwens een eigen chip, dus scheelt weer ¤2,- voor het team :P
  maandag 15 april 2013 @ 12:22:52 #26
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125305817
Vanaf half 4 live de Boston Marathon: http://watchlive.baa.org/
F means you're fucked
pi_125305830
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:22 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ik heb trouwens een eigen chip, dus scheelt weer ¤2,- voor het team :P
Oh ik heb zelf ook een chip inderdaad!
Get stoned
pi_125305866
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:22 schreef YUR het volgende:

[..]

Moet ik je een pen opsturen??
:P
pi_125305873
quote:
Vanaf half 4 live de Boston Marathon: http://watchlive.baa.org/
Oh goeie tip! Bedankt!
Kon je nog een beetje van de trap afkomen vanochtend, of moest je net als veel mensen achteruit kruipend enzo? :)
pi_125305879
Lula, jij ook al last.. Misschien ging evy toch wat te hard dat laatste weekje ;)
  maandag 15 april 2013 @ 12:27:55 #31
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125306006
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:24 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Oh goeie tip! Bedankt!
Kon je nog een beetje van de trap afkomen vanochtend, of moest je net als veel mensen achteruit kruipend enzo? :)
We hebben geen trap in huis O+

Vanavond gaan we met de groep gewoon naar de club in ons oranje event-tee. Dan gaan we een klein rondje wandelen en gezellig wat drinken en ervaringen delen met de rest van de groep, want die hebben ook hartstikke meegeleefd naast de 4 man/vrouw die mee hebben gefietst _O_
F means you're fucked
pi_125306065
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hij is wel ernstig vet! :P Gewoon een Trail-marathon eigenlijk, al lijkt me dat over de rotsen klimmen best gevaarlijk, vooral als je al behoorlijk verzuurd bent, maar wel een erg mooie uitdaging!
  maandag 15 april 2013 @ 12:30:55 #33
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_125306130
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 12:24 schreef streamnl het volgende:

[..]

Moet ik je een pen opsturen??
:P
of een labelwriter...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_125306189
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:27 schreef YUR het volgende:

[..]

We hebben geen trap in huis O+

Vanavond gaan we met de groep gewoon naar de club in ons oranje event-tee. Dan gaan we een klein rondje wandelen en gezellig wat drinken en ervaringen delen met de rest van de groep, want die hebben ook hartstikke meegeleefd naast de 4 man/vrouw die mee hebben gefietst _O_
Gezellig! Dat is wel leuk en ik kan me goed voorstellen dat iedereen om je heen wel veel hebben meegeleefd ja, als ook iedereen hier in het topic zo meeleeft.
Heb je al een beetje een richtlijn wanneer je weer start met herstelloopjes en wanneer je gaat beginnen met de nieuwe snellere loopgroep? Hoelang moet je rust houden na zo'n eerste marathon?
pi_125306308
quote:

[..]

:D!
Ja doei.
  maandag 15 april 2013 @ 12:36:48 #36
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125306338
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:32 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Gezellig! Dat is wel leuk en ik kan me goed voorstellen dat iedereen om je heen wel veel hebben meegeleefd ja, als ook iedereen hier in het topic zo meeleeft.
Heb je al een beetje een richtlijn wanneer je weer start met herstelloopjes en wanneer je gaat beginnen met de nieuwe snellere loopgroep? Hoelang moet je rust houden na zo'n eerste marathon?
Woensdag gaan we een klein half uurtje lopen. De warmingup meedoen met de loopgroep, en dan op hetzelfde tempo weer terug naar de kantine. Zaterdag ook zoiets, en daarna zien we wel hoe het gevoel zich gaat ontwikkelen :)
F means you're fucked
pi_125306394
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:29 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Hij is wel ernstig vet! :P Gewoon een Trail-marathon eigenlijk, al lijkt me dat over de rotsen klimmen best gevaarlijk, vooral als je al behoorlijk verzuurd bent, maar wel een erg mooie uitdaging!
die stukken ren je natuurlijk ook niet, net als de trappen en echt steile hellingen, maar verdomd zwaar zal 't wel zijn! En mooi ... O+
Ja doei.
pi_125306427
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Lula, jij ook al last.. Misschien ging evy toch wat te hard dat laatste weekje ;)
Heb jij ook ergens last van? Overheen gelezen denk ik....

Ik had er met hardlopen helemaal geen last van, ik zat zaterdagavond gewoon lekker relaxt met mijn voeten onder een deken en ik stond op en het leek wel of het in mijn teen schoot :-) Heb dat wel eens eerder gehad maar dan was het zo weer over. Nu blijft het maar pijnlijk, als ik er op sta dan of loop. Als ik gewoon zit voel ik niets....

Nou heb ik een keer geen spierpijn over gehouden na het lopen en sta ik eigenlijk alweer te popelen om weer te gaan en dan dit weer... Maar ja mag nog niet mopperen dat ik tot nu toe eigenlijk gewoon door heb kunnen lopen en sinds mijn nieuwe schoenen ook geen last meer van mijn schenen

Dus jij moet ook even kalm aan doen? Of kan je weer snel aan de slag?
pi_125306556
Mijn linkerscheen is pijnlijk.. gewoon met lopen gaat het wel, maar als ik iets meer druk zet (trap/koppelen in de auto), dan doet het echt pijn. Ik had het bij de laatste les evy op dinsdag al een beetje, maar tijdens het lopen ging het wel over. Dus ik dacht dat het wel mee zou vallen. Afgelopen zaterdagochtend een 30-min willen proberen. Maar deze keer kreeg ik het er niet uitgelopen, en ben ik na 15 minuten gestopt. En dat zit er nu dus nog..
En ik wil zo graag weer.. Maar nu even rustig aan, en dan hopen dat het in ieder geval zondag (afgezette 5km loop) beter is.. Misschien donderdagavond een blokje doen. wandelen met blokjes van 5 minuten hardlopen misschien. Niet veel geks in ieder geval. En dan hopen dat het zo overwaait ;)
pi_125306598
Yur hebben er nog meer me sen van je club meegelopen?

Vervelend Lula. Misschien wil de bank gewoon dat je op hem blijft zitten ;)
pi_125306669
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:38 schreef Lula het volgende:

[..]

Heb jij ook ergens last van? Overheen gelezen denk ik....

Ik had er met hardlopen helemaal geen last van, ik zat zaterdagavond gewoon lekker relaxt met mijn voeten onder een deken en ik stond op en het leek wel of het in mijn teen schoot :-) Heb dat wel eens eerder gehad maar dan was het zo weer over. Nu blijft het maar pijnlijk, als ik er op sta dan of loop. Als ik gewoon zit voel ik niets....

Nou heb ik een keer geen spierpijn over gehouden na het lopen en sta ik eigenlijk alweer te popelen om weer te gaan en dan dit weer... Maar ja mag nog niet mopperen dat ik tot nu toe eigenlijk gewoon door heb kunnen lopen en sinds mijn nieuwe schoenen ook geen last meer van mijn schenen

Dus jij moet ook even kalm aan doen? Of kan je weer snel aan de slag?
Pas je wel op?

Wat ik lees de laatste dagen loop je best veel en sloeg je van de week ook een rustdag over al, dus niet teveel forceren! Want rustdagen zijn er niet voor niets, ook al gaat het hardlopen steeds beter, je lichaam moet ook herstellen van steeds beter / verder / sneller lopen, dus een dagje of twee dagen langer rusten is af en toe ook niets mis mee. :)
Jack does it in real time...
  maandag 15 april 2013 @ 12:46:10 #42
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125306683
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:05 schreef Lula het volgende:
Zo net even alles gelezen. Ongelooflijk dat mensen zoveel doorzettingsvermogen hebben om door te gaan ook al gaat het eigenlijk niet meer. Echt petje af!!!

Hier extra rustdag, voel me niet helemaal top en heb een rare pijn aan mijn linker grote teen, of onderkant voet bij die teen (weet eigenlijk niet eens precies waar het zit) en lopen is pijnlijk. Niet eens opgelopen bij het hardlopen maar gewoon toen ik opstond van de bank. Belachelijk!!! Baal wel omdat het zaterdag zo lekker ging en zou het liefst gewoon doorgaan, maar dit is geen spierpijn dus dan zou ik verder van huis zijn. Hopelijk morgen beter. Moet vanaf vrijdag weer werken, vakantie voorbij en had voor die tijd nog wel een aantal keer een poging willen doen om weer dat half uur aan één stuk te rennen. Maar goed, volgende week is er ook nog een week mocht het deze week niet gaan. Stapje terug en weer een stapje vooruit zeggen ze toch altijd?:-)
Dat schiet niet op he.. :{w 1 achteruit en 2 vooruit! ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 15 april 2013 @ 12:46:36 #43
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125306698
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:44 schreef Beau87 het volgende:
Yur hebben er nog meer me sen van je club meegelopen?

Vervelend Lula. Misschien wil de bank gewoon dat je op hem blijft zitten ;)
Yep, we hebben er met zijn 5-en (en soms 6-en) naartoe gewerkt. Allemaal hebben we de finish gehaald *O*
F means you're fucked
pi_125306960
Het is trouwens maar goed ook Daywalk3r, dat jij gister een behoorlijke kater had. Ik ben vandaag helemaal gesloopt. Gister viel het allemaal goed mee, nergens last van eigenlijk, dus ik dacht dat ik vandaag wel een herstelloopje kon doen ofzo. Maar vandaag toch wel ernstig spierpijn gekregen, die morgen nog wel iets erger zal zijn :P. Vooral moeite met opstaan enzo, nou ja af en toe mag dat. Heb ik in ieder geval het idee dat ik iets gedaan heb gister.
Zelfs mijn compressiekousen maar weer even aangedaan voor een hopelijk snel herstel.
pi_125307042
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 12:46 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dat schiet niet op he.. :{w 1 achteruit en 2 vooruit! ^O^
[/quote]

Oh ja! Wel dom maar niet slim haha
pi_125307081
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn linkerscheen is pijnlijk.. gewoon met lopen gaat het wel, maar als ik iets meer druk zet (trap/koppelen in de auto), dan doet het echt pijn. Ik had het bij de laatste les evy op dinsdag al een beetje, maar tijdens het lopen ging het wel over. Dus ik dacht dat het wel mee zou vallen. Afgelopen zaterdagochtend een 30-min willen proberen. Maar deze keer kreeg ik het er niet uitgelopen, en ben ik na 15 minuten gestopt. En dat zit er nu dus nog..
En ik wil zo graag weer.. Maar nu even rustig aan, en dan hopen dat het in ieder geval zondag (afgezette 5km loop) beter is.. Misschien donderdagavond een blokje doen. wandelen met blokjes van 5 minuten hardlopen misschien. Niet veel geks in ieder geval. En dan hopen dat het zo overwaait ;)
Ik ga met je mee hopen!! Omdat je dan zo lekker gaat word je misschien wel een beetje over enthousiast en wil je maar meer. Maar het is waar....je hebt jezelf ermee als je je overbelast
  maandag 15 april 2013 @ 13:00:08 #47
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125307137
Overbelasting is er sneller dan je denkt. Rust is het enige medicijn :)
pi_125307147
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:45 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Pas je wel op?

Wat ik lees de laatste dagen loop je best veel en sloeg je van de week ook een rustdag over al, dus niet teveel forceren! Want rustdagen zijn er niet voor niets, ook al gaat het hardlopen steeds beter, je lichaam moet ook herstellen van steeds beter / verder / sneller lopen, dus een dagje of twee dagen langer rusten is af en toe ook niets mis mee. :)
Ja ik ga vandaag echt niet lopen:-) Dit is dus de eerste keer dat ik twee rustdagen heb. En als morgen nog niet gaat dan zelfs drie, maar daar ga ik niet van uit. Positief blijven!

Vanaf vrijdag heb ik nachtdienst en dan heb ik zelfs vier rustdagen;-) Of ik moet dan zo gek zijn dat ik toch ga lopen ook al ben ik bekaf. Tot nu toe heb ik daar nog niet de behoefte aan gehad.
pi_125307166
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:57 schreef Lula het volgende:

[..]

Ik ga met je mee hopen!! Omdat je dan zo lekker gaat word je misschien wel een beetje over enthousiast en wil je maar meer. Maar het is waar....je hebt jezelf ermee als je je overbelast
Ik heb de route ook nog even nagekeken, maar heb in dat kwartier ook bijna 2,5 km gelopen. Terwijl ik eerder 2 km in een kwartier deed. Dus blijkbaar ook net even te enthousiast van start..
pi_125307224
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:01 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Ik heb de route ook nog even nagekeken, maar heb in dat kwartier ook bijna 2,5 km gelopen. Terwijl ik eerder 2 km in een kwartier deed. Dus blijkbaar ook net even te enthousiast van start..
Wat goed, ik doe nog steeds zo rond de acht minuten over een kilometer en als ik die tijden dan hier zie dan vind ik dat gewoon ongelooflijk dat mensen dat kunnen. Ik kan ook echt niet sneller dan wat ik nu doe.
  Moderator maandag 15 april 2013 @ 13:04:31 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_125307267
Ik heb trouwens nog even de uitslag van de dansende marathon finisher opgezocht en hij heeft 3:28:13 gelopen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125307354
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:02 schreef Lula het volgende:

[..]

Wat goed, ik doe nog steeds zo rond de acht minuten over een kilometer en als ik die tijden dan hier zie dan vind ik dat gewoon ongelooflijk dat mensen dat kunnen. Ik kan ook echt niet sneller dan wat ik nu doe.
ik liep ook steeds 8 minuten over de kilometer. bij de laatste paar lessen daar onder gedoken (af en toe een sprintje om even gang te maken. Maar blijkbaar toch te hard.

En dan die marathonlopers, die mooi wel 42 km lang harder lopen dan ik om mijn 1e km..
  maandag 15 april 2013 @ 13:08:45 #53
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_125307396
Ik wil ook meedoen aan dat Rotterdamse estafette evenement! Tof. :D
pi_125307406
Vandaag bij http://watch2day.nl/ een Timex Ironman GPS horloge voor een goede prijs. Voor iedereen die nog een goede kwaliteit GPS horloge zoekt voor relatief weinig geld. Ik heb er best goede reviews over gelezen en als ik niet de Garmin had, had ik het wel geweten denk ik :).
  maandag 15 april 2013 @ 13:10:22 #55
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125307441
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:08 schreef Lastpost het volgende:
Die estafettelopers zijn best frustrerend als je de marathon loopt. Ben je compleet naar de kloten, komt er een estafetteloper voorbij gesprint omdat ie net is gestart :+
F means you're fucked
pi_125307545
Hoe nauwkeurig zijn die horloges? Mijn telefoon maakt er een potje van.. Snijdt stukken af, zigzagt op recht stukken. :P

Estaffete in Rotterdam klinkt leuk, maar ietsjes te ver weg.. Kan ik beter kijken naar een team hier voor de batavierenrace(estafette nijmegen-enschede, 175 km in 25 etappes, start middernacht)
pi_125307602
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:10 schreef YUR het volgende:

[..]

Die estafettelopers zijn best frustrerend als je de marathon loopt. Ben je compleet naar de kloten, komt er een estafetteloper voorbij gesprint omdat ie net is gestart :+
Ja, hoe oneerlijk is dat ook inderdaad... _O-

Kwamen er meerderen ook in een sprint voorbij richting de 20 kilometer, want dat was hun laatste stukje, ik dacht echt: 'wat is dit?!'

De chaos op die wisselpunten leek op zich nog mee te vallen trouwens, had het erger verwacht.
Jack does it in real time...
  Moderator maandag 15 april 2013 @ 13:18:31 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_125307719
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:10 schreef YUR het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen!! Maar bij de Ekiden is het de bedoeling ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 15 april 2013 @ 13:21:14 #59
236410 MaleDuck
pi_125307797
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:08 schreef Lastpost het volgende:
Oké, je staat op mijn lijstje :Y

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:14 schreef Deepfreeze het volgende:
Hoe nauwkeurig zijn die horloges? Mijn telefoon maakt er een potje van.. Snijdt stukken af, zigzagt op recht stukken. :P

Estaffete in Rotterdam klinkt leuk, maar ietsjes te ver weg.. Kan ik beter kijken naar een team hier voor de batavierenrace(estafette nijmegen-enschede, 175 km in 25 etappes, start middernacht)
Horloges zijn wel nauwkeuriger :Y

Jammer dat de afstand een bottleneck is voor je -O- maar begrijpelijk...
  maandag 15 april 2013 @ 13:21:54 #60
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_125307816
Moet me sowieso eens gaan verdiepen in wedstrijden zodra ik soepeltjes de 10km loop, lijkt me zo leuk om ook 'echt' te lopen. :D
  maandag 15 april 2013 @ 13:28:07 #61
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125307985
quote:
10s.gif Op maandag 15 april 2013 13:21 schreef Lastpost het volgende:
Moet me sowieso eens gaan verdiepen in wedstrijden zodra ik soepeltjes de 10km loop, lijkt me zo leuk om ook 'echt' te lopen. :D
Er zijn ook echt hele leuke 5km wedstrijdjes :Y
F means you're fucked
  maandag 15 april 2013 @ 13:28:30 #62
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125307994
quote:
10s.gif Op maandag 15 april 2013 13:15 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ja, hoe oneerlijk is dat ook inderdaad... _O-

Kwamen er meerderen ook in een sprint voorbij richting de 20 kilometer, want dat was hun laatste stukje, ik dacht echt: 'wat is dit?!'

De chaos op die wisselpunten leek op zich nog mee te vallen trouwens, had het erger verwacht.
Die chaos viel mij inderdaad ook alles mee, dat was goed geregeld ^O^
F means you're fucked
  maandag 15 april 2013 @ 13:32:12 #63
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_125308113
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:28 schreef YUR het volgende:

[..]

Er zijn ook echt hele leuke 5km wedstrijdjes :Y
Vast en zeker, maar dat loop ik nu al dusdanig soepel en makkelijk dat ik dáar dan weer niet al teveel aan vind. Vrees dat ik daar weer teveel sportman voor ben, de lat moet zo'n beetje op m'n grens liggen en het liefst nog net even iets verder qua afstand. ;)

Qua PR's etc. liggen er natuurlijk wel voldoende mogelijkheden en uitdagingen, maar die loop ik dan liever op een trainingsdag. :D
(Nu ik het zo zie staan komt dat nogal arrogant en minderwaardig tov de afstand over, zo bedoel ik het overigens niet.)
pi_125308239
Zo, de Witte Cowboy heeft ook flink moeten afzien dan. Maar toch volbracht, geweldig goed ^O^

Net op mijn 5kmtje, had ik het bij de 4 een beetje moeilijk en dacht ik, zal ik even gaan wandelen? Maar toen dacht nee vrouw, dit is niks vergeleken bij wat Yur heeft moeten doorstaan. Gewoon doorlopen en gas erop!

Zo zie je maar dat jullie ook nog stimulerend voor de anderen zijn!
pi_125308402
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:32 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Vast en zeker, maar dat loop ik nu al dusdanig soepel en makkelijk dat ik dáar dan weer niet al teveel aan vind. Vrees dat ik daar weer teveel sportman voor ben, de lat moet zo'n beetje op m'n grens liggen en het liefst nog net even iets verder qua afstand. ;)

Qua PR's etc. liggen er natuurlijk wel voldoende mogelijkheden en uitdagingen, maar die loop ik dan liever op een trainingsdag. :D
(Nu ik het zo zie staan komt dat nogal arrogant en minderwaardig tov de afstand over, zo bedoel ik het overigens niet.)
Niet fout bedoeld hoor, maar dat is niet echt de juiste instelling. In trainingen is het juist níet de bedoeling om PR's te lopen. Trainingen moet je gewoon rustig aan doen, zorgen dat je altijd wat over hebt. Daarmee bouw je op, als je in trainingen voluit gaat en dat meerdere keren per week dan breek je juist af. Of je moet zeggen dat je dat misschien 1 keer in de 3/4 weken zo'n training erin gooit, dan snap ik het nog :). Maar dan is het nog leuker om gewoon een 5km wedstrijd te lopen, vaak ook omdat je in wedstrijden gewoon nog veel meer kan geven.
Ik moet zeggen dat ik een 5km nog steeds een net zo grote uitdaging vind als de Halve Marathon die ik laatst gelopen heb. Maar de 5km doe je dan gewoon in een veel hoger tempo, dan kan je zelfs nog meer kapot gaan dan van een HM, daar moet je toch wat meer temporiseren. De 28e heb ik weer een 5km wedstrijd, een belangrijke voor mij, want de laatste wedstrijd van de competitie. Maar ik heb er nu al kriebels van, gewoon om te zorgen dat ik dan goed in mijn vel zit en een goede voorbereiding heb. Dan knallen op die wedstrijd en hopen dat ik een PR kan lopen! En dan misschien zelfs nog 1e worden in de competitie!
pi_125308403
Oef, trappetje af valt nog niet mee :D
pi_125308418
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:42 schreef BlueNumber het volgende:
:D Lekker he! Ook succes met het herstel!
  maandag 15 april 2013 @ 13:45:39 #68
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_125308494
quote:
Dat ga ik straks ook eens proberen. Ff naar buiten om een klein ommetje te maken :7

/ouwelul
F means you're fucked
pi_125308570
Maleduck, Heb eigenlijk geen idee wat ik me voor moet stellen bij de ekiden, hoeveel mensen mis je nog?
pi_125308597
quote:
Oei, en dan moet je later ook nog eens omhoog..
Yur ook sterkte met je trap :P
pi_125308663
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:48 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Oei, en dan moet je later ook nog eens omhoog..
Yur ook sterkte met je trap :P
Omhoog is vele malen makkelijker dan naar beneden ;)
pi_125308715
Ik heb al best zin in de ekiden! Gezellig in het zonnetje een beetje zitten ouwehoeren en dan ineens tussendoor even een stukkie lopen. Ik denk dat ik daar wel weer lekker voor de 5km ga. Dan hou ik meer tijd over voor in de zon zitten en ouwehoeren. Net als vorig jaar. :D
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_125308722
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:50 schreef BlueNumber het volgende:

[..]

Omhoog is vele malen makkelijker dan naar beneden ;)
Beneden kun je toch op je billen doen? Treetje voor treetje, zoals een klein kindje?
Omhoog al kruipend :P
pi_125308728
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:42 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Niet fout bedoeld hoor, maar dat is niet echt de juiste instelling. In trainingen is het juist níet de bedoeling om PR's te lopen. Trainingen moet je gewoon rustig aan doen, zorgen dat je altijd wat over hebt. Daarmee bouw je op, als je in trainingen voluit gaat en dat meerdere keren per week dan breek je juist af. Of je moet zeggen dat je dat misschien 1 keer in de 3/4 weken zo'n training erin gooit, dan snap ik het nog :). Maar dan is het nog leuker om gewoon een 5km wedstrijd te lopen, vaak ook omdat je in wedstrijden gewoon nog veel meer kan geven.
Ik moet zeggen dat ik een 5km nog steeds een net zo grote uitdaging vind als de Halve Marathon die ik laatst gelopen heb. Maar de 5km doe je dan gewoon in een veel hoger tempo, dan kan je zelfs nog meer kapot gaan dan van een HM, daar moet je toch wat meer temporiseren. De 28e heb ik weer een 5km wedstrijd, een belangrijke voor mij, want de laatste wedstrijd van de competitie. Maar ik heb er nu al kriebels van, gewoon om te zorgen dat ik dan goed in mijn vel zit en een goede voorbereiding heb. Dan knallen op die wedstrijd en hopen dat ik een PR kan lopen! En dan misschien zelfs nog 1e worden in de competitie!
Weinig aan toe te voegen. En succes! 1e worden met iets is altijd lekker.
  maandag 15 april 2013 @ 13:56:46 #75
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125308906
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 12:54 schreef Jero_nimo het volgende:
Het is trouwens maar goed ook Daywalk3r, dat jij gister een behoorlijke kater had. Ik ben vandaag helemaal gesloopt. Gister viel het allemaal goed mee, nergens last van eigenlijk, dus ik dacht dat ik vandaag wel een herstelloopje kon doen ofzo. Maar vandaag toch wel ernstig spierpijn gekregen, die morgen nog wel iets erger zal zijn :P. Vooral moeite met opstaan enzo, nou ja af en toe mag dat. Heb ik in ieder geval het idee dat ik iets gedaan heb gister.
Zelfs mijn compressiekousen maar weer even aangedaan voor een hopelijk snel herstel.
Dat heb ik ook wel eens na squats. Dan moet je je als oude opa uit de stoel afzetten. Mijn benen voelen goed na gisteren. Als ik mijn voeten naar boven trek dan voel ik heel licht mijn schenen en ook heel iets m'n linker wreef. Maar dat komt goed. ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_125309028
Iemand hier nog tips voor schoenen voor kruising off-road/on-road met een voorkeur naar off-road? Merk duidelijk aan mijn lichaam dat de off-road fijner is voor m'n lichaam en vind het ook een grotere uitdaging, dus wil me voornamelijk daar op gaan focussen. De loop van zaterdag liet me echter ook wel weer zien dat m'n schoenen niet genoeg grip hebben voor wanneer het wat glibberiger wordt.

Ga deze vraag ook even neerleggen bij de loopclub en zelf nog even langs wat winkels als m'n geld binnen is, maar wie weet hebben jullie nog leuke tests gelezen de laatste tijd? :) RD misschien nog briljante tips?
Ja doei.
pi_125309128
quote:
99s.gif Op maandag 15 april 2013 13:51 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb al best zin in de ekiden! Gezellig in het zonnetje een beetje zitten ouwehoeren en dan ineens tussendoor even een stukkie lopen. Ik denk dat ik daar wel weer lekker voor de 5km ga. Dan hou ik meer tijd over voor in de zon zitten en ouwehoeren. Net als vorig jaar. :D
Dit moedigt mij wel aan om ook mee te doen :)
pi_125309155
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
Iemand hier nog tips voor schoenen voor kruising off-road/on-road met een voorkeur naar off-road? Merk duidelijk aan mijn lichaam dat de off-road fijner is voor m'n lichaam en vind het ook een grotere uitdaging, dus wil me voornamelijk daar op gaan focussen. De loop van zaterdag liet me echter ook wel weer zien dat m'n schoenen niet genoeg grip hebben voor wanneer het wat glibberiger wordt.

Ga deze vraag ook even neerleggen bij de loopclub en zelf nog even langs wat winkels als m'n geld binnen is, maar wie weet hebben jullie nog leuke tests gelezen de laatste tijd? :) RD misschien nog briljante tips?
Ik vind zelf dat Inov-8 erg mooie schoentjes heeft voor trailrunnen. Daar ben ik nu mede naar aan het kijken. De trailroc zijn mooie lichte schoentjes met genoeg profiel. Het meeste van hun is alleen wel allemaal minimalistisch. Zo heb je bij de trailroc 235 0-drop tot de 255 die 6mm drop heeft.
Ik weet niet wat voor schoenen je nu loopt en wat ongeveer je bedoeling is, 'normale' schoenen of meer minimalistisch. Dikke of dunnere zolen, watervast bovenwerk of niet? Veel keuze in ieder geval!
  maandag 15 april 2013 @ 14:07:40 #79
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_125309324
Kan iemand mij verwijzen naar een pagina die meer uitleg geeft over 'drop' ?
  maandag 15 april 2013 @ 14:08:55 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125309374
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo, de Witte Cowboy heeft ook flink moeten afzien dan. Maar toch volbracht, geweldig goed ^O^

Net op mijn 5kmtje, had ik het bij de 4 een beetje moeilijk en dacht ik, zal ik even gaan wandelen? Maar toen dacht nee vrouw, dit is niks vergeleken bij wat Yur heeft moeten doorstaan. Gewoon doorlopen en gas erop!

Zo zie je maar dat jullie ook nog stimulerend voor de anderen zijn!
:D ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 15-04-2013 14:13:57 ]
  maandag 15 april 2013 @ 14:11:15 #81
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125309464
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:14 schreef Deepfreeze het volgende:

Ik moet nog ff zien hoe ik rond die periode met vakanties enzo zit, maar Ekiden lijkt me ook leuk en dan ga ik waarschijnlijk met de auto en mag je best meerijden. Moet je alleen ff naar Nijverdal.
  maandag 15 april 2013 @ 14:12:05 #82
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125309485
quote:
6s.gif Op maandag 15 april 2013 14:07 schreef robdriessen het volgende:
Kan iemand mij verwijzen naar een pagina die meer uitleg geeft over 'drop' ?
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Drop

Sorry :')
  maandag 15 april 2013 @ 14:13:04 #83
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_125309512
quote:
Proficiat. Jij wint vandaag de Voorspelbaarheidstrofee.
  maandag 15 april 2013 @ 14:15:34 #84
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125309629
quote:
6s.gif Op maandag 15 april 2013 14:13 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Proficiat. Jij wint vandaag de Voorspelbaarheidstrofee.
Woei *O* Op Google vind je er veel over, weinig drop, zero drop, barefoot.
  maandag 15 april 2013 @ 14:16:36 #85
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_125309670
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:42 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik snap (inmiddels, haha) wel dat het niet de bedoeling is om iedere training volle bak te gaan, zorg ook steeds dat ik voldoende over hou, gewoon kan communiceren, ademhaling normaal etc. tijdens de trainingen hoor. Doelde dan ook meer op een keer in de zoveel tijd voluit gaan. :)

Heb nog totaal geen wedstrijdervaring, dus misschien verkijk ik me daar volledig op, zal me binnenkort eens een keertje zo'n 5KM inschrijven en kijken of het me bevalt. Denk waarschijnlijk nog teveel in "Kan ik al. Next ...", terwijl er nog zat te verbeteren valt ... op ieder punt. :')
pi_125309690
quote:
1s.gif Op maandag 15 april 2013 14:11 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik moet nog ff zien hoe ik rond die periode met vakanties enzo zit, maar Ekiden lijkt me ook leuk en dan ga ik waarschijnlijk met de auto en mag je best meerijden. Moet je alleen ff naar Nijverdal.
Hmm, nijverdal is met de trein goed te doen..

Mijn man zal me wel helemaal voor gek verklaren ;)
Maar dan moet ik eerst de 5 k wel fatsoenlijk kunnen doen. Vraag het over een maandje nog eens :P
pi_125309697
Over ekiden en vervoer.
Ik ga met de auto en ben woonachtig in de regio Eindhoven.
Wanneer iemand op de route woont, kan die gerust mee rijden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 april 2013 @ 14:20:09 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125309838
quote:
U bent ingeschreven voor de volgende evenementen
11-08-2013: Vooroeverloop Enkhuizen - Medemblik, Medemblik
Meneer Swetsenegger
Onderdeel: Halve marathon, Categorie: Mannen 35
Bring it on.
  maandag 15 april 2013 @ 14:21:08 #89
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125309888
Ik ben ook benieuwd naar en na zondag qua tijd. Heb nog geen wedstrijdtijd ofzo dus dan weet ik erna of ik mijn trainingen niet veel te snel loop enzo.
  maandag 15 april 2013 @ 14:22:41 #90
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_125309956
quote:
6s.gif Op maandag 15 april 2013 14:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Bring it on.
_O_
pi_125309965
quote:

[..]

Bring it on.
:D Tof!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 april 2013 @ 14:23:20 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125309996
Arquero, kan je me toevoegen?

1
2
[b]11-08-2013 - [url=http://www.vooroeverloop.nl]Vooroeverloop (Medemblik)[/url] 
Swetsenegger - HM
pi_125310025
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:00 schreef motorbloempje het volgende:

Deze niets voor jou? :P (wel maar 3mm drop overigens.. )
SPOILER
pi_125310036
quote:

[..]

Bring it on.
Goed bezig! :D
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 april 2013 @ 14:24:53 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125310056
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:22 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

:D Tof!
:Y Ga je 'm ook lopen? Ik probeer Aquero ook zover te krijgen :)
pi_125310200
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou vooruit maar, hij staat in het lijstje:

08-05-2013: Alkmaar City Run by Night, Alkmaar
Onderdeel: 5 km recreatieloop, Categorie: Vrouwen recreanten

11-08-2013: Vooroeverloop Enkhuizen - Medemblik, Medemblik
Onderdeel: Halve marathon, Categorie: Vrouwen senioren

08-09-2013: Rabo Bridge to Bridge, Arnhem
Onderdeel: Van Wijnen 10 Engelse Mijl, Categorie: Vrouwen senioren

21-09-2013: Vredesloop Den Haag (5+10 km), Den Haag
Onderdeel: 10 km Loop, Categorie: Vrouw

20-10-2013: 38e TCS Amsterdam Marathon, Amsterdam
Onderdeel: Mizuno Halve Marathon, Categorie: Vrouwen recreanten

Arquero, mag ik er ook bij in het lijstje voor de Vooroeverloop?
1[*] hatsaflats - HM
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 april 2013 @ 14:34:05 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125310402
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:28 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Nou vooruit maar, hij staat in het lijstje:
  maandag 15 april 2013 @ 14:54:43 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_125311163
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 14:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Arquero, kan je me toevoegen?
[ code verwijderd ]

:o Hoop voor je dat de temperatuur dan draaglijk is :P

Daarom loop ik alleen HM's in het najaar :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_125311195
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het lijkt me wel een hele mooie loop, maar moet eerlijk zeggen dat het idee dat ik een halve marathon zou gaan lopen me wel afschrikt.
Ik moet er echt nog ff nachtje over slapen :')

Heb jullie toegevoegd.
pi_125311253
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:09 schreef Jero_nimo het volgende:
Vandaag bij http://watch2day.nl/ een Timex Ironman GPS horloge voor een goede prijs. Voor iedereen die nog een goede kwaliteit GPS horloge zoekt voor relatief weinig geld. Ik heb er best goede reviews over gelezen en als ik niet de Garmin had, had ik het wel geweten denk ik :).
Kun je hierin ook trainingsschema's (intervallen enzo) programmeren, dat jij weet?

Ik had aanvankelijk een Garmin Forerunner 610 tweedehands gekocht voor dezelfde prijs, alleen nu krijg ik een mailtje van Marktplaats dat deze verkoper geblokkeerd is enzo. Gelukkig nog niks betaald :')

//Edit
Wilt dit:
quote:
5 Interval trainer met optie voor warming up en cooling down
zeggen dat er dus idd trainingen op geprogrammeerd kunnen worden?
pi_125311337
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:54 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik hoop het ook :Y Maar het lijkt mee een veel mooiere eerste HM dan in Amsterdam.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 april 2013 @ 14:59:48 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125311348
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:54 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Zal vast wel een windje staan over het ijsselmeer?

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:55 schreef Arquero het volgende:

[..]

Het lijkt me wel een hele mooie loop, maar moet eerlijk zeggen dat het idee dat ik een halve marathon zou gaan lopen me wel afschrikt.
Mij ook :D Maar ik loop nu ook net 10KM weer he. Laatste keer 15KM was 9 december.
  maandag 15 april 2013 @ 15:00:31 #103
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_125311373
Oh ja, nog niet opgegeven, maar vrijwel zeker: kan iemand me bij de Marathon Eindhoven zetten? De Halve dan :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 april 2013 @ 15:00:45 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125311378
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:59 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik hoop het ook :Y Maar het lijkt mee een veel mooiere eerste HM dan in Amsterdam.
EN een klein loopje. Max 300 deelnemers, dus geen hysterische taferelen.
  maandag 15 april 2013 @ 15:03:09 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_125311465
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2013 15:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

EN een klein loopje. Max 300 deelnemers, dus geen hysterische taferelen.
Het heeft zijn voordelen en zijn nadelen. Ik vond het publiek bij de HM van Eindhoven wel erg gezellig O+ Maar kan me wel voorstellen dat lekker je eigen stukje weg pakken ook fijn is.
  maandag 15 april 2013 @ 15:03:28 #106
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125311474
Finishen in het Olympisch Stadion daarentegen... O+ Denk de mooiste finish van al m'n wedstrijden (dat zijn er inmiddels toch wel 25 ongeveer) O+

Tof dat je een HM gaat lopen Swets! Succes met trainen!
pi_125311544
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:03 schreef GotC het volgende:
Finishen in het Olympisch Stadion daarentegen... O+
O, maar daar kijk ik alsnog wel naar uit hoor :)
pi_125311548
Alle lopers van afgelopen gefeliciteerd. Leuk om al die verslagen te lezen. Het was niet makkelijk zo te lezen :) Van mijn loopgroep hebben er ook 3 meegedaan, waarvan 1 zijn 'normale' niveau heeft gehaald. De andere 2 zijn ook de spreekwoordelijke man met de hamer tegen gekomen.

Zelf zit ik nu in de laatste week voor mijn 'doel-race', de halve marathon van Enschede. Vanavond dus rust ipv een lange duurloop, dat is wel ff wennen. Woensdag nog een training met de club (zal wel een rustige training worden) en dan as zondag vlammen! Het lijkt wel weer wat koeler te worden, dat is in ieder geval wel lekker.
pi_125311616
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2013 14:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Mij ook :D Maar ik loop nu ook net 10KM weer he. Laatste keer 15KM was 9 december.
Denk dat ik eerst morgen eens met de trainer ga praten en bezoek aan hardloopwinkel ga brengen.
Ik had het er vrijdag nog over met GotC; voorlopig loop ik nu nog op schoenen met veel correctie en ondersteuning, of Titanics zoals zij het noemde :P
Ik denk dat het verstandiger is om me eerst te concentreren op het sterker maken van mijn spieren plus eerst te wennen aan regelmatig 10+ km te lopen voordat ik aan een HM ga denken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 april 2013 @ 15:10:41 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125311667
Sowieso verstandig :)
pi_125311821
:Y

Ik moet voor die tijd ook een stuk minder corrigerende schoenen, of ik moet dan een HM op Kinvara's aandurven, maar ik vrees van niet. Dat is wel een nadeel van dat m'n techniek in vrij korte tijd vrij veel verbeterd is: m'n schoenen corrigeren nu eigenlijk al teveel en die 12mm drop begint toch wel storend te worden.
pi_125311872
Zo, ik ben ook weer helemaal bijgelezen. Het was een hele rits pagina's die ik had gemist sinds gisteren en eigenlijk wil ik maar 1 ding kwijt:

Aan alle (marathon) lopers van gisteren: Proficiat met het uitlopen! Ik vond het geweldig om jullie voorbereiding (ook al ben ik relatief nieuw) te kunnen volgen, tijdens de marathon updates over jullie te krijgen en nu de verslagen achteraf te lezen.
Ik heb niets anders dan respect voor jullie! _O_ _O_
pi_125311972
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:16 schreef hatsaflats het volgende:
:Y

Ik moet voor die tijd ook een stuk minder corrigerende schoenen, of ik moet dan een HM op Kinvara's aandurven, maar ik vrees van niet. Dat is wel een nadeel van dat m'n techniek in vrij korte tijd vrij veel verbeterd is: m'n schoenen corrigeren nu eigenlijk al teveel en die 12mm drop begint toch wel storend te worden.
Dat idee heb ik op zich ook wel dat mijn schoenen nu wat teveel corrigeren. Plus dat ik ze onderhand aardig zwaar en lomp vind worden. Maar goed, misschien heb ik het toch nog wel nodig.
In ieder geval goede reden om weer ff bij hardloopwinkel binnen te stappen :9
pi_125312097
Ik keek net een filmpje op facebook: wat als... de ipod niet bestond..
Haha :') even kijken of ik hem hier kan delen :)
pi_125312104
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:20 schreef Arquero het volgende:

[..]

Dat idee heb ik op zich ook wel dat mijn schoenen nu wat teveel corrigeren. Plus dat ik ze onderhand aardig zwaar en lomp vind worden. Maar goed, misschien heb ik het toch nog wel nodig.
Ja, zij kunnen wel vrij goed beoordelen of je er nog een tijdje op door kunt. Ben je ook km/tijdtechnisch toe aan nieuwe schoenen, of zou je eigenlijk nog een tijd op je huidige door moeten?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 april 2013 @ 15:29:53 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125312315
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:20 schreef Arquero het volgende:

[..]

Je hebt ze net?

Overigens heb ik geen idee wat de "drop"is van mijn schoenen. Kan het ook nergens vinden.
pi_125312345
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:23 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ja, zij kunnen wel vrij goed beoordelen of je er nog een tijdje op door kunt. Ben je ook km/tijdtechnisch toe aan nieuwe schoenen, of zou je eigenlijk nog een tijd op je huidige door moeten?
Wat betreft kilometers / tijd zou ik nog wel vooruit kunnen op mijn huidige schoenen.
pi_125312394
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:09 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik heb hem net besteld. Bedankt voor de tip!
pi_125312441
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:32 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik heb hem net besteld. Bedankt voor de tip!
Oh, nice! Veel plezier ermee, wou net reageren op je andere bericht. Net klaar met Game of Thrones kijken, mooi op tijd om de Boston Marathon te bekijken. http://watchlive.baa.org/ met dank aan YUR.
Maar je kan er inderdaad trainingen en dergelijke inzetten. Het is best een mooi uitgebreid horloge, ik geloof zelfs 4 vlakken voor informatie, wat ik af en toe nog wel mis op mijn Garmin. Kan je dan net niet alles wat je wilt weten opzetten.
pi_125312538
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:34 schreef Jero_nimo het volgende:
Maar je kan er inderdaad trainingen en dergelijke inzetten. Het is best een mooi uitgebreid horloge, ik geloof zelfs 4 vlakken voor informatie, wat ik af en toe nog wel mis op mijn Garmin. Kan je dan net niet alles wat je wilt weten opzetten.
Inderdaad ja. Je kan het scherm helemaal zelf indelen; d.w.z keuze tussen 3 of 4 lijnen en precies in te stellen wat je op welke lijn ziet. Trainingen programmeren (voor mij het belangrijkste) en je kan er voor de rest alles mee wat een Garmin ook kan (als ik het goed heb).

Er is zelfs een plugin voor Runkeeper/ Endomondo om de gegevens van de Timex te kunnen importeren, dus kan gewoon Runkeeper blijven gebruiken :)
Het enige (mogelijke) nadeel is de grootte. Ik heb vrij dunne polsen, dus ben benieuwd hoe die gaat passen.

//Edit
En de levertijd is 8-10 werkdagen, wat ook wel jammer is. Maar ach, mag niet klagen voor dit geld :)
  maandag 15 april 2013 @ 15:40:56 #122
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_125312642
Wb schoenen..als ze maar lekker lopen en goed voor je zijn :Y) en of dat nou een 0mm drop is, of 15mm: /care

Maar zoals ik vrijdag al zei Arquero..de Titanics zijn gewoon niet leuk :D
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 april 2013 @ 15:44:52 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125312771
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:30 schreef Arquero het volgende:

[..]

Wat betreft kilometers / tijd zou ik nog wel vooruit kunnen op mijn huidige schoenen.
Kan je geen rondje proberen op je oude schoenen?
pi_125312914
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kan je geen rondje proberen op je oude schoenen?
Ja, dat zou de 1e optie zijn inderdaad. Die neem ik ook mee om verschil te zien :Y
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 april 2013 @ 15:48:54 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_125312922
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:40 schreef GotC het volgende:
Wb schoenen..als ze maar lekker lopen en goed voor je zijn :Y) en of dat nou een 0mm drop is, of 15mm: /care

Maar zoals ik vrijdag al zei Arquero..de Titanics zijn gewoon niet leuk :D
Schoenen zijn voor hardlopers ook een soort van talisman heb ik het idee. Als je nieuwe schoenen net hebt en je krijgt dan een pijntje of je loopt een paar keer kut ga je direct aan je schoenen twijfelen. En twijfel aan De Schoenen is killing :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')