Volgens mij wel!quote:Op maandag 15 april 2013 09:58 schreef Beau87 het volgende:
Ik zit op youtube zomaar wat filmpjes te kijken van de marathon.
En als ik het goed zie komt Yur hier voorbij
http://m.youtube.com/watch?v=24dLgrfu_qQ
Ik heb relatief veel pasta gegeten etc. de week van tevoren, maar weinig gekke dingen, gewoon vrij normaal gedaan.quote:Op maandag 15 april 2013 09:57 schreef Saysem het volgende:
Hoe hebben de marathoners het trouwens aangepakt qua voeding (voor en vooral tijdens)? Ben ik wel benieuwd naar.
Ik was echt oververhit na de finish. Kon amper op m'n benen staan, heb ook eerst op een stoepje gezeten en wat gelegen en toen langzaam blijven wandelen om de aanzet tot kramp eruit te krijgen, water en sportdrank gedronken en thee gedronken en pas 2 uur na de finish weer gegeten of zo, toen voelde m'n maag en lichaam weer iets kalmer en kon ik dat wel weer aan.quote:Op maandag 15 april 2013 09:59 schreef Beau87 het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook benieuwd naar! Ben sowieso benieuwd naar de voorbereiding.
Maar ook achteraf. Wat doe je bijv na de finish? Loop je nog wat uit? Of lekker niks meer?
Die is cool!quote:Op maandag 15 april 2013 09:18 schreef hatsaflats het volgende:
Oei, ik vrees dat ik toch 2 maanden eerder m'n eerste HM wil gaan lopen. Ik krijg net een mailtje:
[..]
Lijkt me tof!
Bij mij liepen mn benen compleet vol na de finish en heb ik staan/zitten janken van de pijn. Guppy heeft me haar jas omgedaanquote:Op maandag 15 april 2013 10:14 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik heb relatief veel pasta gegeten etc. de week van tevoren, maar weinig gekke dingen, gewoon vrij normaal gedaan.
's Ochtends heb ik 5 boterhammen gegeten, 1 koffie, water erbij en voor de start heb ik nog ongeveer 0.3l sportdrank gedronken.
Bij de posten heb ik elke 5 kilometer 1/2 bekertjes water gepakt en die rennend gedronken, verder heb ik nog een flesje met 0.5l sportdrank aangepakt van vrienden bij de 28 kilometer en heb ik elke 7 km zo ongeveer een sportgel gegeten / gedronken.
[..]
Ik was echt oververhit na de finish. Kon amper op m'n benen staan, heb ook eerst op een stoepje gezeten en wat gelegen en toen langzaam blijven wandelen om de aanzet tot kramp eruit te krijgen, water en sportdrank gedronken en thee gedronken en pas 2 uur na de finish weer gegeten of zo, toen voelde m'n maag en lichaam weer iets kalmer en kon ik dat wel weer aan.
@TheWhiteCowboy: damn, ook al zo'n lastige marathon gehad...Dan ben ik er nog 'genadig' afgekomen zo te horen, maar eigenlijk blijkt uit alle verhalen ook wel dat het gewoon best een lastige editie was denk ik hoor.
Maar respect dat je ook bent doorgegaan.
Stevig ontbijt wel. Daar ben ik ook wel een liefhebber van, maar ik hoor ook van hardlopers die 's morgens bijna niks eten.quote:Op maandag 15 april 2013 10:14 schreef DeeBee het volgende:
's Ochtends heb ik 5 boterhammen gegeten, 1 koffie, water erbij en voor de start heb ik nog ongeveer 0.3l sportdrank gedronken.
Bij de posten heb ik elke 5 kilometer 1/2 bekertjes water gepakt en die rennend gedronken, verder heb ik nog een flesje met 0.5l sportdrank aangepakt van vrienden bij de 28 kilometer en heb ik elke 7 km zo ongeveer een sportgel gegeten / gedronken.
Ja, ik had er 4 bij mij. 2 in broekband 'geklemd' en 2 in zakje met rits achterop, merk je niet zo veel van... En ik had bij 28 kilometer m'n 'powerflesje' afgegeven met dus die sportdrank erin en had ik nog 2 gels aan vast getaped.quote:Op maandag 15 april 2013 10:19 schreef Saysem het volgende:
[..]
Stevig ontbijt wel. Daar ben ik ook wel een liefhebber van, maar ik hoor ook van hardlopers die 's morgens bijna niks eten.
En die gelletjes droeg je gewoon bij je?
Ik had 4 gelletjes in mn Spibelt (heb je hem weer met zn Spibelt), en mn vader fietste mee en die had er voor de zekerheid ook nog bij zich. Ik kreeg alleen vanaf 30km echt niets meer weg. Ik kreeg daar nog zo'n winegum met gel erin, maar zelfs die heb ik weer uitgespuugdquote:Op maandag 15 april 2013 10:19 schreef DeeBee het volgende:
Jezus, zie nu pas de beelden van Butter ook, pff, die zat er ook doorheen zeg...
[..]
Ja, ik had er 4 bij mij. 2 in broekband 'geklemd' en 2 in zakje met rits achterop, merk je niet zo veel van... En ik had bij 28 kilometer m'n 'powerflesje' afgegeven met dus die sportdrank erin en had ik nog 2 gels aan vast getaped.
Zonder brandstof geen energiequote:Op maandag 15 april 2013 10:19 schreef Saysem het volgende:
[..]
Stevig ontbijt wel. Daar ben ik ook wel een liefhebber van, maar ik hoor ook van hardlopers die 's morgens bijna niks eten.
En die gelletjes droeg je gewoon bij je?
quote:Op maandag 15 april 2013 10:04 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zo ik leef ook nog. Helaas ook ik kan hier geen succesverhaal neerzetten over mijn marathon avontuur. Al vanaf de start was de vorm er al niet. De pacer met de balonnen met een tid van 4:00 kon ik niet gemakkelijk bijhouden. Wat wel mogelijk had moeten zijn. Hartslag lag ook hoger dan de bedoeling was. Ik wou hem het liefst onder de 160 houden. Ik kreeg het enorm warm en hoofdpijn kwam ook nog eens opzetten. Na 4 kilometer had ik al geen zin meer in. En ik had het behoorlijk warm.
Om mij heen kijkend was ik niet de enige. Ik zag al regelmatig wat mensen uitstappen. 1 vrouw vroeg aan een agent hoe ze weer op de coolsingel kon, vooral uit uitdrukkelijk vermelden dat het niet via het marathon parcours moest.![]()
Moeizaam vorderend en af en toe lichtelijk aan uit stappen gadacht. Maar dat echt over mijn lijk. En dan kom je weer vlakbij de coolsingel op km punt 26 ongeveer.In een bocht mijn vriendin en nicht ontdekt. Nog even staan babbelen en verteld dat het ruk ging. Wil je uitstappen dan? Zijn nu toch dichtbij de coolsingel. Hell no. De afgelopen 22 km was al een merteling dan kunnen die 18 er ook nog wel bij.
Zo raak je weer steeds verder verwijderd van de coolsingel. Nog een flink eindje kunnen hardlopen tot een km of 31. Daarna werd het steeds erger. De stukken die ik kon hardlopen tussen het stevig doorlopen door werden steeds korter.
Almet al met veel moeite op de coolsingel aangekomen. De laaste 500meter sprint werd 50 meter sprint. Na 50 meter werd het al snel redelijk tempohardlopen. Maar fuck it we hebben het gehaald in een tijd van 4:40:05.
Ik had gehoopt op een tijd iets onder 4:00. Was ook zeer blij geweest met een tijd onder de 4:15 wat haalbaar had moeten zijn. Maar naar omstandigheden mag ik er niet ontevreden over zijn. Nu zijn we 8 paracetamol verder en heb verrassend genoeg niet heel veel spierpijn.
Ja, je lichaam neemt dan ook gewoon geen energie meer op nee...quote:Op maandag 15 april 2013 10:22 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik had 4 gelletjes in mn Spibelt (heb je hem weer met zn Spibelt), en mn vader fietste mee en die had er voor de zekerheid ook nog bij zich. Ik kreeg alleen vanaf 30km echt niets meer weg. Ik kreeg daar nog zo'n winegum met gel erin, maar zelfs die heb ik weer uitgespuugd
Coolquote:Op maandag 15 april 2013 10:34 schreef Lastpost het volgende:
Ook leuk om je trainingsarbeid ineens op een kaart te zien trouwens, zag dat ik na m'n 6 trainingsuurtjes in totaal nu vanaf m'n huis al de Belgische grens bij Essen over had kunnen zijn als ik niet steeds terug zou keren naar m'n beginpunt.![]()
Bizar.
Gewoon in Google Maps, startlocatie m'n woonplaats en een beetje op de gok de bestemming aanklikken.quote:
Ik zou dan nu in Charleroi kunnen zitten. Of in Westvleteren (maar dan moet ik een stukje met de veerboot).quote:Op maandag 15 april 2013 10:34 schreef Lastpost het volgende:
Ook leuk om je trainingsarbeid ineens op een kaart te zien trouwens, zag dat ik na m'n 6 trainingsuurtjes in totaal nu vanaf m'n huis al de Belgische grens bij Essen over had kunnen zijn als ik niet steeds terug zou keren naar m'n beginpunt.![]()
Bizar.
Ik ben momenteel nergens lid.quote:Op maandag 15 april 2013 10:44 schreef Beau87 het volgende:
Zo leuk om jullie persoonlijke marathon verhalen te lezen.
Nooit geweten dat er ook winegums bestaan met die gel erin.
Maarja ik loop nog niet eens de 5 en heb dus nog lang geen gelletjes nodig.
Wie weet, ooit.. ;-)
Deebee ben jij ook aangesloten bij een loopvereniging?
Ik vraag me af of er ook lopers zijn die helemaal alleen getraind hebben voor de marathon.
En Yur, smaakte het biertje? Stond je niet op z'n kop?
Alcohol is zeker helemaal not done maanden voor de marathon?
quote:Op maandag 15 april 2013 10:04 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zo ik leef ook nog. Helaas ook ik kan hier geen succesverhaal neerzetten over mijn marathon avontuur. Al vanaf de start was de vorm er al niet. De pacer met de balonnen met een tid van 4:00 kon ik niet gemakkelijk bijhouden. Wat wel mogelijk had moeten zijn. Hartslag lag ook hoger dan de bedoeling was. Ik wou hem het liefst onder de 160 houden. Ik kreeg het enorm warm en hoofdpijn kwam ook nog eens opzetten. Na 4 kilometer had ik al geen zin meer in. En ik had het behoorlijk warm.
Om mij heen kijkend was ik niet de enige. Ik zag al regelmatig wat mensen uitstappen. 1 vrouw vroeg aan een agent hoe ze weer op de coolsingel kon, vooral uit uitdrukkelijk vermelden dat het niet via het marathon parcours moest.![]()
Moeizaam vorderend en af en toe lichtelijk aan uit stappen gadacht. Maar dat echt over mijn lijk. En dan kom je weer vlakbij de coolsingel op km punt 26 ongeveer.In een bocht mijn vriendin en nicht ontdekt. Nog even staan babbelen en verteld dat het ruk ging. Wil je uitstappen dan? Zijn nu toch dichtbij de coolsingel. Hell no. De afgelopen 22 km was al een merteling dan kunnen die 18 er ook nog wel bij.
Zo raak je weer steeds verder verwijderd van de coolsingel. Nog een flink eindje kunnen hardlopen tot een km of 31. Daarna werd het steeds erger. De stukken die ik kon hardlopen tussen het stevig doorlopen door werden steeds korter.
Almet al met veel moeite op de coolsingel aangekomen. De laaste 500meter sprint werd 50 meter sprint. Na 50 meter werd het al snel redelijk tempohardlopen. Maar fuck it we hebben het gehaald in een tijd van 4:40:05.
Ik had gehoopt op een tijd iets onder 4:00. Was ook zeer blij geweest met een tijd onder de 4:15 wat haalbaar had moeten zijn. Maar naar omstandigheden mag ik er niet ontevreden over zijn. Nu zijn we 8 paracetamol verder en heb verrassend genoeg niet heel veel spierpijn.
Geweldigquote:Op zondag 14 april 2013 19:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Hier het filmpje van de idiote finisherhet is waarschijnlijk tamelijk zuur om dit te zien, als je net op je tandvlees een marathon hebt gelopen.
Deze kerel is in ieder geval heel blij dat ie op het 500m punt is, maar ik heb nou niet het idee dat ie op z'n tandvlees heeft gelopen...
Overigens ging er al een hele show aan vooraf, maar ik had de camera niet paraat. Oh en ik bedacht inderdaad te laat dat ik beter landscape had kunnen filmen...
Knap hoor!quote:Op maandag 15 april 2013 10:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik ben momenteel nergens lid.
Heb tot m'n 20e baanatletiek gedaan, maar daarna voornamelijk zelf getraind en dus inderdaad ook alleen voorbereid op de marathon nu.
Op zich is de voorbereiding samen met anderen doen wel leuk ja, zeker als je zelfde doelen hebt, maar uiteindelijk moet je zo'n race toch wel echt zelf doen, dat zal zelden voorkomen dat je een marathon goed met iemand samen kan lopen, want dan kan je elkaar ook echt over de kop lopen als de een net een betere dag heeft of zo...
De belangrijkste les van Getting Things Done is: je grote (schier onhaalbare) doel terugleiden naar kleinere haalbare doelen. Je bent nu op weg naar de 5 en voor je het weet heb je dat doel bereikt. Dan ga je kijken of je verder wilt. Zo ja: volgende stap 10km. En met elke stap komt de marathon dichterbijquote:Op maandag 15 april 2013 10:52 schreef Beau87 het volgende:
Gezellig he Robdriessen.
Wie weet mag ik volgend jaar over de 10k in Rdam meepraten.
Maar eerst de 5 maar eens bereiken. Wie had gedacht dat ik ooit zulke dromen zou hebben? Niks vergeleken bij de marathon natuurlijk
Ik voel precies hetzelfde. Je zou denken dat de verhalen afschrikken, maar ik ga er juist de enorme uitdaging door zien.quote:Op maandag 15 april 2013 10:58 schreef streamnl het volgende:
Damn... Wat heftige verhalen/ervaringen over de marathon. Veel lof voor jullie![]()
Maar ben ik nu 1 van de weinige hier die juist door deze verhalen denkt:" Dat wil ik ook!!"?
Sommige mensen hier zullen nu hun neus en/of schouders ophalen (quote:Op maandag 15 april 2013 10:58 schreef streamnl het volgende:
Damn... Wat heftige verhalen/ervaringen over de marathon. Veel lof voor jullie![]()
Maar ben ik nu 1 van de weinige hier die juist door deze verhalen denkt:" Dat wil ik ook!!"?
Ik begrijp dat welquote:Op maandag 15 april 2013 11:01 schreef Hinder het volgende:
[..]
Ik voel precies hetzelfde. Je zou denken dat de verhalen afschrikken, maar ik ga er juist de enorme uitdaging door zien.
Hey, een mede-things-user. Hoewel het bij mij even in het slop zit tijdelijk, maar de reminders bliepen er iig vrolijk op los.quote:Op maandag 15 april 2013 11:00 schreef robdriessen het volgende:
[..]
De belangrijkste les van Getting Things Done is: je grote (schier onhaalbare) doel terugleiden naar kleinere haalbare doelen. Je bent nu op weg naar de 5 en voor je het weet heb je dat doel bereikt. Dan ga je kijken of je verder wilt. Zo ja: volgende stap 10km. En met elke stap komt de marathon dichterbijIk denk zelf dat ik nu via intervaltrainingen aan mijn snelheid ga werken voordat ik richting de 16km (10EM = Dam tot Dam) ga. De marathon wil ik me niet aan wagen. Maar ik zeg nooit nooit
Wat je zou kunnen doen: Neem je schoenen eens mee naar een andere RW of De Hardloopwinkel, bijvoorbeeld in Den Haag. Eens kijken hoe die er tegenaan kijkenquote:Op maandag 15 april 2013 11:03 schreef Quoi het volgende:
Zit hier een beetje in dubio again
Compleet toegegeven aan rust nemen ivm knieen, kan ook niet anders want gewoon (trap)lopen doet ook al pijn. Nu heb ik vandaag een dagje vrij en twijfel hoe één en ander nu aan te pakken. Denk zelf aan:
- Sowieso: rust.
- Eerst probleem met schoenen uitsluiten en met oude én nieuwe Asics naar Runnersworld.
- Mocht dat het niet zijn, dan sportfysio bellen.
Alleen Runnersworld is vandaag dicht![]()
Extra vraagje voor de ervaringsdeskundigen: hoe houdt je tijdens die rust toch je conditie enigszins op peil?
dit en zet hardlopen even uit je hoofd, ga zwemmen ofzo... of wandelen.quote:Op maandag 15 april 2013 11:04 schreef YUR het volgende:
[..]
Wat je zou kunnen doen: Neem je schoenen eens mee naar een andere RW of De Hardloopwinkel, bijvoorbeeld in Den Haag. Eens kijken hoe die er tegenaan kijken
quote:Op maandag 15 april 2013 11:05 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dit en zet hardlopen even uit je hoofd, ga zwemmen ofzo... of wandelen.
Uhu... Theresiastraat fijne winkel?quote:Op maandag 15 april 2013 11:04 schreef YUR het volgende:
[..]
Wat je zou kunnen doen: Neem je schoenen eens mee naar een andere RW of De Hardloopwinkel, bijvoorbeeld in Den Haag. Eens kijken hoe die er tegenaan kijken
Damn, ik heb pas net geaccepteerd dat ik weer een weekje niet ga lopen. Rustig aan mensen, mijn mentale gezondheidquote:
Yepquote:Op maandag 15 april 2013 11:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
Uhu... Theresiastraat fijne winkel?
[..]
Damn, ik heb pas net geaccepteerd dat ik weer een weekje niet ga lopen. Rustig aan mensen, mijn mentale gezondheid
Lees anders de OP ffquote:Op maandag 15 april 2013 11:08 schreef Lastpost het volgende:
En trouwens, geen idee wie erover gaat ... maar kan/mag ik toegelaten worden tot die Fok! groep op Endo?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |