SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Diepgang is af te halen bij die dames.quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:57 schreef Weissman het volgende:
[..]
Wat een oppervlakkige denkwijze is deze.
Jammer dat je zo bevooroordeeld ben tegenover ''mooie'' vrouwenquote:Op vrijdag 12 april 2013 09:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Diepgang is af te halen bij die dames.
Jammer dat je zo beoordelend bent over mijn persoon.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:11 schreef Weissman het volgende:
[..]
Jammer dat je zo bevooroordeeld ben tegenover ''mooie'' vrouwen
Geef toe, je bent wel trots.quote:
Nou, zie je wat ik bedoel?quote:
http://www.bbc.co.uk/worl(...)r/grammar_challenge/quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Geef toe, je bent wel trots.
@sylvesterr, ik zie je quote nu pas.Bedankt voor de link maar ik bedoelde gewoon een site waar je je grammer enzeu kan trainen.
Yep, dat is Julis.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:54 schreef WammesWaggel het volgende:
https://www.facebook.com/(...)1478000329045&type=1
Julide, ben jij dit echt? of is dit een andere?
Rechts bovenin kun je ook voor de optie Engels kiezen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:27 schreef ChesterPerry het volgende:
Arkadaslar,
Ik heb jullie hulp nodig, mijn turks is nog niet zo goed kan iemand kijken of deze site/verkoper ook naar Nederland verscheept?
http://www.sahibinden.com(...)hirt-120301830/detay
quote:Satıcının Gönderi Yapabileceği Alanlar
Tüm Türkiye'ye gönderilir.
Binnen Turkije versturen ze dus naar overal, maar misschien zou je eens contact met ze op kunnen nemen om wat te regelen. Onderaan de site staan een telefoonnummer en e-mailadres.quote:Shipping to
Anywhere in Turkey.
thanks gapquote:Op vrijdag 12 april 2013 21:39 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Rechts bovenin kun je ook voor de optie Engels kiezen.
[..]
[..]
Binnen Turkije versturen ze dus naar overal, maar misschien zou je eens contact met ze op kunnen nemen om wat te regelen. Onderaan de site staan een telefoonnummer en e-mailadres.
Edit: O, ik zie nu pas dat het een soort Marktplaats is, dus de vraag is of men dan wel naar het buitenland wil versturen. Er staat in ieder geval dus dat ze (alleen) binnen Turkije versturen.
Helaas nietquote:
Ugh. Jonge meiden die zich zo dragen en zulke make-up opdoen, en er oud uitzien.quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk eens een Turkse vrouw op https://www.facebook.com/Modepolitie/
Nicequote:Op zaterdag 13 april 2013 22:53 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben begonnen met mijn blog en tastespotting heeft een foto van mij geaccepteerd (een lelijke, dat dan weer wel).
http://www.tastespotting.com/search/sarma/1
De eerste foto is van mij.
Pardon lanneman, voortaan zal ik mijn wangzakken opsieren met een tampon om overmatig kwijlen op mijn puike Persian tapijtje te voorkomenquote:
Jaaa, ziet er echt netjes uit met de foto's en de tekstopbouw zo! De layout van je blog is een beetje standaardquote:Op zaterdag 13 april 2013 23:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Thaaanks.
Nu nog werken aan de lay-out en meer recepten toevoegen natuurlijk.
Goed begin!quote:Op zaterdag 13 april 2013 22:53 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben begonnen met mijn blog en tastespotting heeft een foto van mij geaccepteerd (een lelijke, dat dan weer wel).
http://www.tastespotting.com/search/sarma/1
De eerste foto is van mij.
Yes!quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Goed begin!
Ik zie overigens dat je er ook een domeinnaam etc. aan hebt gehangen. Zelf geregeld?
Oh ga je gang! Ik weet dat er vast veel taal en andere fouten tussen zitten, maar daar maak ik mij momenteel niet zo druk om. Als het maar leesbaar is.quote:Mag ik een aantal taalfouten verbeteren?
quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:21 schreef Bortecinem het volgende:
Oh maar de vraag is, zien de foto's er appetijtelijk uit, zarGon? Want dat is waar het allemaal om draait het?
Het leest lekker weg in ieder geval. Wat dat betreft zit het verhaal goed in elkaar.quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Yes!
[..]
Oh ga je gang! Ik weet dat er vast veel taal en andere fouten tussen zitten, maar daar maak ik mij momenteel niet zo druk om. Als het maar leesbaar is.
Wordpress kun je uitbreiden met thema's en plugins, Blogger niet. Verder vind ik de mobiele lay-out van Blogger niets (en werken de desktopthema's niet lekker op een smartphone).quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:40 schreef Bortecinem het volgende:
^Ah ik twijfelde al tussen sarma en sarma's hehe.
Ik had al een google account en verder leek blogspot mij handiger. Verder geen speciale reden ofzo.
Had ik voor Wordpress moeten kiezen dan?
Tss en dat vertel je mij nu pas.quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wordpress kun je uitbreiden met thema's en plugins, Blogger niet. Verder vind ik de mobiele lay-out van Blogger niets (en werken de desktopthema's niet lekker op een smartphone).
Volhouden.quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vind het al heel wat dat ik ben begonnen.
Aangezien mijn man en ik vaste lasten hebben. Hij heeft een vast baan en betaald vrijwel alles. Zodat ik kan sparen voor mijn studie. Ik had hiervoor al 15000 gespaard maar die 8000 ging ik betalen voor de huisje en bruiloft. Nu heb ik maar een buffer van 7000 over, ik spaar iedere maand 300 euro opzij. Het gaat wel langzaam maar aangezien de crisis in de kdv kan ik niet meer uren werken. Ik weet niet of 7000 genoeg is om de hele studie te betalen aangezien ik niet in de schulden wil zitten. Ik mijn ogen klinkt hè erg weinig. Een vriendin van mij moest 9000 euro aflossen. Ik ben momenteel 21 jaarquote:
Ja maar geld lenen wil ik juist niet vandaar dat ik nu aan het sparen ervoor ben. Heb jij er geen buffer voor dan?quote:Op zondag 14 april 2013 11:43 schreef zarGon het volgende:
En zolang je geen bende maakt van je studie kun je met gemak wat bijlenen.
Ik ben normaal gesproken ook tegen lenen, mits onnodig/tenzij primaire behoeften. Het gaat hier om je toekomst én de voorwaarden bij DUO zijn gunstig.quote:Op zondag 14 april 2013 11:47 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ja maar geld lenen wil ik juist niet vandaar dat ik nu aan het sparen ervoor ben. Heb jij er geen buffer voor dan?
Je gaat er al vanuit dat je een hbo opleiding binnen 4 jaar gaat halen, beschik je wel over de motivatie? Slim hoef je niet te zijn, hbo is door bijna iedereen wel te halen mits je motivatie en discipline hebt.quote:Op zondag 14 april 2013 11:31 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Heylang geleden zeg!!
Ik ben van plan om te gaan studeren hoeveel kost een vier jarig hbo studie en ik heb iets gehoord van dat het nu in een leenstelsel word omgezet? Aangezien ik een buffer van 10 000 had heb ik nu nog allee. 7000 over ivm nieuwe meubilair etc. Ik heb geen vast baan etc ik had ook gehoord dat de leenstelsel je leengeld de lenig na 15 jaar kwijtscheld? Wie weet hier meer over? En wat is de gemiddd spaari komen van een 21 jaar student? Aangezien ik mschn overweeg om nog 1 jaar door te sparen met mijn part time baan... Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Thanks!quote:Op zondag 14 april 2013 01:30 schreef TheMagnificent het volgende:
Succes! Ziet er goed uit. In het subforum CUL is er ook een user die hier volgens mij redelijk professioneel mee bezig is: RobinOok. Zij houdt ook een blog bij en soms verschijnen er foto's van haar in tijdschriften en dergelijke, als ik me niet vergis. Misschien kun jij eenzelfde weg inslaan. Zou mooi zijn om op die manier wat te verdienen met iets wat je ook leuk vindt.
Hoi!quote:
Standaard lens. 18-135 mm.quote:
Ik wilde je na deze ondervraging complimenteren zonder dat je erom vroeg.quote:Op zondag 14 april 2013 20:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Standaard lens. 18-135 mm.
Doe je ook aan fotografie? Zien mijn foto's er goed uit? He he he he?
Ik was toch eerder he he.quote:Op zondag 14 april 2013 20:54 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik wilde je na deze ondervraging complimenteren zonder dat je erom vroeg.
Foto's zien er goed uit, maar wie ben ik dat om te zeggen want ik ben nog maar een beginner. Maar de composities bevielen me wel.
Voor de blog heb ik, als ik zo vrij mag zijn, de gebruikelijke commentaar die al eerder genoemd is: liever Wordpress. Dat de tekst gecentreerd is vind ik ook niet prettig lezen. Dat was het.
Zelf doe ik sinds kort inderdaad ook aan fotografie (lees: ben aan het leren) en dan met name macrofotografie (Canon 100mm 2.8 macro). Had je wel kunnen verwachten van mij, ben van de beestjes hè.
Succes met je blog!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Levolution op 14-04-2013 21:15:43 ]This isn't even my final form.
quote:Op zondag 14 april 2013 21:10 schreef Levolution het volgende:
Ik zuig nog man, is best moeilijk.
Ik doe vooral mijn mieren en die zijn klein en snel, ik merk dat ik echt een flitser nodig heb om ze te 'freezen'. Hopelijk straks in de lente/zomer wat grotere beestjes die makkelijker te fotograferen zijn.
Maar hier wat foto's (met niet echt geweldige composities, maar vooral om de beestjes in beeld te brengen):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Toffe foto's! Beter dan met de USB-microscoop..
Mijn maag draait om bij het zien van die eieren. De mieren doen mij verder niks ondanks mijn insectenfobie.quote:Op zondag 14 april 2013 21:16 schreef zarGon het volgende:
Bij mieren krijg ik geen kriebelig gevoel als ik naar plaatjes kijk. Bij spinnen heb ik dat wel.
Hmhmm...
Afstandsbediening: ja, heb ik nodig om trillingen te voorkomen. Uit China besteld en dit werkt uiteraard perfect voor heel weinig geld. Ik heb [url=http://www.**********.com/product148479.html]deze[/url]. Kun je zelfs half indrukken voor AF enzo.quote:Op zondag 14 april 2013 21:15 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens Lev, heb jij een tripod of een afstandsbediening voor je camera? Ik zoek naar beide. Op marktplaats zie ik wel een paar tripods staan waar ik uit kan kiezen maar heb verder geen idee waar ik moet beginnen met zoeken voor een afstandsbediening.
Dankje! Beter inderdaad, maar nog niet perfect. Je ziet korreligheid op sommige foto's door de hoge ISO enzo, problemen die met een flitser opgelost kunnen worden. En ze zijn ook best saai verder, in zo'n grauw formicarium komen ze niet tot hun recht zoals ze in de natuur zouden doen.quote:Op zondag 14 april 2013 21:16 schreef zarGon het volgende:
[..].
Toffe foto's! Beter dan met de USB-microscoop..
Wow die is goedkoop! Die ga ik even bestellen.quote:Op zondag 14 april 2013 21:24 schreef Levolution het volgende:
[..]
Afstandsbediening: ja, heb ik nodig om trillingen te voorkomen. Uit China besteld en dit werkt uiteraard perfect voor heel weinig geld. Ik heb [url=http://www.**********.com/product148479.html]deze[/url]. Kun je zelfs half indrukken voor AF enzo.
Hmm dat wist ik niet. Dus die 50-60 euro tripods op marktplaats zijn niks waard zeg je? Wil er ook weer niet al te veel geld aan uitgeven om eerlijk te zijn.quote:Tripod: ja en nee. Ik heb er één van onder de 10 euro uit China. Ik kan je garanderen dat dat absoluut geen succes is, maar dat wist ik ook wel van tevoren en bestelde gewoon uit nieuwsgierigheid. Maar ik kan er mee klooien en in ieder geval met veel moeite en frustratie focus stacks maken. Het klopt wat ze zeggen, als je een tripod wil moet je echt geld uitgeven anders is het weggegooid geld. Manfrotto en Giottos maken hele mooie tripods die ik wel op het oog heb, maar ik wacht nog even (flitser heeft voorrang). Dit is een mooi ding dat ook nog enigszins betaalbaar is, maar vooralsnog niet makkelijk te verkrijgen.
Even meer over de tripod, wat een moeilijkere keus is dan de afstandsbediening: voor wat voor foto's wil je er één hebben?
Met goede voorzorgsmaatregelen zullen ze niet zomaar ontsnappen, maar een ontsnapping is inderdaad altijd mogelijk. Ik heb wel eens een ontsnapping gehad van enkele tientallen mieren, is geen probleem verder. Een ware plaag zullen ze nooit vormen, het zijn geen plaagsoorten. De meeste van mijn mieren zijn inheems, eentje is Zuid-Europees en niet goed in ontsnappen en zal bij ontsnapping toch niet overleven.quote:Op zondag 14 april 2013 21:28 schreef expans het volgende:
Ben je nooit bang dat die mieren 'ontsnappen' en een ware plaag vormen?
Bij mij heb je in de zomer altijd spinnen hier, dan laat ik ze met rust omdat het kleintjes zijn en dan zijn ze na X aantal weken best groot geworden.
Laat je niet afzetten hier in Nederland, bestel dit soort accessoires uit China. Ik heb ook veel omkeerringen enzo en wat tussenringen, die dingen kosten daar maar een paar euro. Leuke manier om met je gewone lens kennis te maken met macro. Lens hoods kosten op ebay maar een paar euro bijvoorbeeld, hier tientallen euro's. Is maar een stuk plastic, waarom zou die per se van Canon zelf moeten zijn?quote:Op zondag 14 april 2013 21:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wow die is goedkoop! Die ga ik even bestellen.
Sommige Manfrotto's enzo gaan ook voor 50-60 euro weg tweedehands, op zich kunnen daar wel goede tripods tussen zitten. Maar tripods die nieuw rond die prijs hangen, zijn inderdaad niks waard.quote:[..]
Hmm dat wist ik niet. Dus die 50-60 euro tripods op marktplaats zijn niks waard zeg je? Wil er ook weer niet al te veel geld aan uitgeven om eerlijk te zijn.
En ik heb vooral met het fotograferen van eten een tripod nodig. Maar ook gewoon in het algemeen eigenlijk. Laatst was ik een foto aan het maken van de maan en het heeft mij echt lang geduurd voordat ik een fatsoenlijke foto had. Voor zulke foto's heb je sowieso een afstandsbediening en een tripod nodig.
Betaal je met creditcard? Zoja, dan hoef je je geen zorgen te maken.quote:Op zondag 14 april 2013 21:41 schreef Ayca het volgende:
Sta op het punt om te boeken.. jullie ervaring met TRV / Bravofly ?
Hmm ik heb er toch echt een nodig voor deze maand. Veel te besteden heb ik niet dus dat zal toch een tripod van rond de 60 euro worden denk ik. Ik heb er een gevonden voor ongeveer die prijs en de waardering op foto sites is erg hoog. Ah ja, ik kan er tenminste een beetje mee spelen zodat ik wanneer ik oud en wijs ben (quote:Op zondag 14 april 2013 21:41 schreef Levolution het volgende:
[..]
Sommige Manfrotto's enzo gaan ook voor 50-60 euro weg tweedehands, op zich kunnen daar wel goede tripods tussen zitten. Maar tripods die nieuw rond die prijs hangen, zijn inderdaad niks waard.
Geloof me, dit is echt een product waar je geen miskoop mee wil, je mag best een 10 euro tripod bestellen omdat dat toch geen geld is en gewoon om het eens te 'voelen', maar dan zul je inzien wat een goedkope tripod zo kut maakt: niet stabiel, aanpassingen niet snel/smooth, etc.
Oh dat dacht ik ook voordat ik begon. Maar je moest eens weten hoe vaak ik wel niet denk 'Had ik maar een tripod!!'. Vooral in de winter wanneer ik slecht licht heb. In de zomer kan ik makkelijk zonder,quote:Voor het fotograferen van eten heb je niet per se een tripod nodig, een tripod maakt alles wel makkelijker natuurlijk maar jij hebt geen hoge sluitertijden of kleine diafragma's nodig (sterker nog, ik denk dat je grote diafragma wil om bokeh te creëren). Anderzijds is het fotograferen van voedsel niet echt in extreme omstandigheden en ook niet in rare hoeken, dus je komt met een goedkope tripod wel makkelijker weg dan bijvoorbeeld bij macro- of nachtfotografie. Maar misschien wil je je tripod ooit ook voor andere dingen gebruiken en dan ga je wel weer last krijgen van je cheape tripod en is het een weggegooide 50 euro.
Zo ver ben ik nog laaaang niet.quote:Voor de maan is een stevige tripod wel vereist natuurlijk. Stel dat jij ooit een zware telelens neemt voor de maan of wat dan ook, dan wil je echt wel een stabiele tripod.
Zal ik doen. Thanks voor alle advies.quote:
Hahaha. Je kijkt toch niet bij je overburen in de slaapkamer hè?quote:Op zondag 14 april 2013 21:53 schreef Bortecinem het volgende:
Toen ik die foto aan het maken was (en alle andere keren dat ik in het donker vanuit mijn zolderraam aan het fotograferen ben) hoorde ik mensen beneden 'tsss, cik cik' reageren alsof ik een foto van hun aan het nemen ben.
Bitch please.![]()
Mijn lens is heel duidelijk naar voren/boven gericht en wie ben jij dat ik een foto van jou zou nemen... denk ik dan en wil ik dan roepen maar doe ik uiteindelijk niet.
Je mag me wel dm'en welke tripod dat is, ben wel benieuwd. Wees niet bang, ik zal hem niet stealen.quote:Op zondag 14 april 2013 21:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hmm ik heb er toch echt een nodig voor deze maand. Veel te besteden heb ik niet dus dat zal toch een tripod van rond de 60 euro worden denk ik. Ik heb er een gevonden voor ongeveer die prijs en de waardering op foto sites is erg hoog. Ah ja, ik kan er tenminste een beetje mee spelen zodat ik wanneer ik oud en wijs ben (![]()
) en genoeg geld heb, een goede duurdere kan kopen en handlen.
[..]
Oh dat dacht ik ook voordat ik begon. Maar je moest eens weten hoe vaak ik wel niet denk 'Had ik maar een tripod!!'. Vooral in de winter wanneer ik slecht licht heb. In de zomer kan ik makkelijk zonder,
[..]
Zo ver ben ik nog laaaang niet.
[..]
Zal ik doen. Thanks voor alle advies.![]()
Dit is de foto die ik bedoelde trouwens:
[ afbeelding ]
De maan had echt een mooie kleur die avond.
Oh dat durf ik ook wel op het forum te schrijven hoor.quote:Op zondag 14 april 2013 21:56 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je mag me wel dm'en welke tripod dat is, ben wel benieuwd. Wees niet bang, ik zal hem niet stealen.
Geen idee?quote:Maar I know that feel bro, soms is een tripod echt nodig. Wat is de maximale diafragma van je lens eigenlijk? Wel eens een lichtgevoelige lens overwogen (plastic fantastic)? Die heb ik ook liggen.
Hij is redelijk maar heb wel tig foto's genomen voordat ik een redelijke had. En dat bedoel ik nou.quote:Die foto is best goed gelukt trouwens, zonder tripod en telelens ook nog! Netjes.
Hahaha ik heb het niet zo met flitsers. Ik probeer de standaard flitser op mijn camera zelfs zo min mogelijk te gebruiken. Heb er echt een hekel aan.quote:En wat sylvesterrr zegt kan ook, monopod of zelfs een zelf-geknutselde string tripod. Lol, ik heb zelfs een flitsgeleider geknutseld met karton en aluminiumfolie voor mijn interne flitser om de mieren iets beter te belichten bij kleine diafragma's, zodat het licht precies voor de lens komt.
Fotografeer jij ook?quote:Op zondag 14 april 2013 22:02 schreef sylvesterrr het volgende:
Of je een monopod of tripod neemt, zorg voor een goede statiefkop (tilt).
Manfrotto ftw!
Fotografeerde.quote:
Hahah.quote:Op zondag 14 april 2013 21:53 schreef Bortecinem het volgende:
Toen ik die foto aan het maken was (en alle andere keren dat ik in het donker vanuit mijn zolderraam aan het fotograferen ben) hoorde ik mensen beneden 'tsss, cik cik' reageren alsof ik een foto van hun aan het nemen ben.
Bitch please.![]()
Mijn lens is heel duidelijk naar voren/boven gericht en wie ben jij dat ik een foto van jou zou nemen... denk ik dan en wil ik dan roepen maar doe ik uiteindelijk niet.
Jajajajaajaja ik wacht nog steeds op je kebab foto's.quote:Op zondag 14 april 2013 22:08 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hahah.
Ik heb weer eens veel te lang niet gefotografeerd.voor andere hobby's ook geen tijd
![]()
Dat je je huis, auto, fiets, vrouw etc. verkoopt kan ik mij voorstellen, maar je camera???!quote:Op zondag 14 april 2013 22:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Fotografeerde.
Ik had een EOS350D met 70-200mm f/4L, 17-40mm f/4L, 50mm f/1.8, Speedlite 430EX. Wegens structureel gebrek aan tijd heb ik de hobby beëindigd (en alle spullen verkocht).
¤ 0,05 goedkoper: http://www.statiefshop.nl(...)n/velbon-ex-630.htmlquote:Op zondag 14 april 2013 22:07 schreef Bortecinem het volgende:
Levo,
http://www.mediamarkt.nl/(...)6169.html?langId=-11
Dees.
Wat zeg jij ervan? Mind ya dat hij momenteel alleen voor huis, tuin en keuken gebruik is.
Nou ja, ik heb de camera met kitlens (18-55 geloof ik) nog wel. Ik kreeg er destijds niet meer dan ¤ 200 voor (ik weet nog dat ik er ¤ 850 voor heb neergeteld!!!quote:Op zondag 14 april 2013 22:11 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat je je huis, auto, fiets, vrouw etc. verkoopt kan ik mij voorstellen, maar je camera???!
Hmmpf.quote:Op zondag 14 april 2013 22:11 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
¤ 0,05 goedkoper: http://www.statiefshop.nl(...)n/velbon-ex-630.html
Ik weet niet wat voor foto's je precies wil maken, kan dus niet echt oordelen of het in jouw geval een goed statief is. Je zou je zomaar eens kunnen ergeren aan het ontbreken van een degelijke statiefkop (waarbij je de camera makkelijk kan kantelen, in alle richtingen).
Dat klopt (heb ook gegoogled). De plastic fantastic is 1.8. Moet je nagaan hoeveel licht je dan hebt. Ik heb hem tweedehands gekocht voor 50 euro, nieuw kost-ie rond de 100 euro. Dit ding is echt geliefd, zoek maar eens op.quote:Op zondag 14 april 2013 22:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh dat durf ik ook wel op het forum te schrijven hoor.Ik kijk zo wel welke het was.
[..]
Geen idee?Maar ik heb het gegoogled en dit was wat google zegt over de 85-135mm lens.
f/3.5-5.6
^Kan het kloppen?
Ik haatte de flitser ook. En in de kale toestand mag je de interne flitser ook best haten. Vooral met portretfotografie krijg je hele lelijke schaduwen in het gezicht enzo.quote:[..]
Hij is redelijk maar heb wel tig foto's genomen voordat ik een redelijke had. En dat bedoel ik nou.
[..]
Hahaha ik heb het niet zo met flitsers. Ik probeer de standaard flitser op mijn camera zelfs zo min mogelijk te gebruiken. Heb er echt een hekel aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This isn't even my final form.
Een goede statiefkop kost al meer dan ¤ 60.quote:Op zondag 14 april 2013 22:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hmmpf.
Ik wil er maximaal 100 euro aan uitgeven. Weet jij een betere?
Oh die! Die wou ik vorig jaar nog kopen tijdens de btw vrije dagen bij de mediamarkt maar ze hadden hem jammer genoeg niet meer! Daarna nooit meer aan gedacht..quote:Op zondag 14 april 2013 22:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat klopt (heb ook gegoogled). De plastic fantastic is 1.8. Moet je nagaan hoeveel licht je dan hebt. Ik heb hem tweedehands gekocht voor 50 euro, nieuw kost-ie rond de 100 euro. Dit ding is echt geliefd, zoek maar eens op.
quote:Ik haatte de flitser ook. En in de kale toestand mag je de interne flitser ook best haten. Vooral met portretfotografie krijg je hele lelijke schaduwen in het gezicht enzo.
Maar je moet beseffen dat de flitser, mits slim gebruikt, geweldige toepassingen heeft. Voor macro is het vaak noodzakelijk omdat je kleine diafragma's en snelle sluitertijden nodig hebt. Maar als je je flitslicht goed "diffused" en eens niet recht op je object richt (ceiling bouncing) (kan dus alleen met een externe flitser), kijk dan wat er allemaal mogelijk is:Hmm ik moet mij daar meer in verdiepen maar ik denk dat de flitser en ik nooit beste vrienden zullen worden. Zelfs toen ik jaaaren terug mijn eerste digitale camera kocht haatte ik de flitser. We zijn iets van 6 jaar verder en nog steeds denk ik er zo over. Maar.. zo veel verstand heb ik niet van fotografie en misschien ligt het gewoon aan mij en weet ik niet hoe ik de flitser moet gebruiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vooral eten maar heb hem deze maand nodig voor een zelfportret.quote:Op zondag 14 april 2013 22:16 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Een goede statiefkop kost al meer dan ¤ 60.Wat wil je met het statief doen? Voor wat voor foto's wil je het gebruiken?
Heb je een vaste opstelling voor het eten?quote:Op zondag 14 april 2013 22:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Vooral eten maar heb hem deze maand nodig voor een zelfportret.
Shit, dat is het echte werk.quote:Op zondag 14 april 2013 22:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Fotografeerde.
Ik had een EOS350D met 70-200mm f/4L, 17-40mm f/4L, 50mm f/1.8, Speedlite 430EX. Wegens structureel gebrek aan tijd heb ik de hobby beëindigd (en alle spullen verkocht).
Goedendag Chef van de Turken op Fok!. Hoe rolt het daar in het noorden?quote:
Goedendag mevrouw Chefkok van de Fok! Turken. Ik at net een heerlijke stuk cake en ik dacht:"Mjam. Als Borte dit had gemaakt was het vast nog lekkerder."quote:[..]
Hoi!![]()
quote:Op zondag 14 april 2013 22:22 schreef Arcadia het volgende:
Goedendag mevrouw Chefkok van de Fok! Turken. Ik at net een heerlijke stuk cake en ik dacht:"Mjam. Als Borte dit had gemaakt was het vast nog lekkerder."
Zelfportret kan toch ook met een krukje/tafel/zakje rijst?quote:Op zondag 14 april 2013 22:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Vooral eten maar heb hem deze maand nodig voor een zelfportret.
Geduld heb ik niet. Heb hem binnen een maand - of ja, binnen twee weken nodig. Ik moet goede portretfoto's maken van mezelf.quote:Op zondag 14 april 2013 22:21 schreef Levolution het volgende:
Eens met sylvesterrr, dan zijn dit betere statieven: http://www.marktplaats.nl/verkopers/14167762.html
Nu lijkt die prijs erg aantrekkelijk, alleen... heb je dan nog geen statiefhoofd. Een een goede mag ook wat kosten. Kom je toch weer boven de 100 uit.
Geprobeerd maar het lukte niet.quote:Op zondag 14 april 2013 22:24 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zelfportret kan toch ook met een krukje/tafel/zakje rijst?
Ik ben eerlijk gezegd net terug van 2 weken "vakantie" in Turkije. Edirne, Bursa, Istanbul en Bolu bezocht. Oude moskeëen, tombes, e.d. bezocht. Op de bosporus gegaan met een veerboot, waar ik dolfijnen zag dartelen tussen de stromingen van kwallen. In Istanbul onderhandeld met de marktverkopers en kleren weten in te slaan voor de komende lente/zomer. Enzovoort. Nu ben ik inderdaad terug in Turkije.quote:Op zondag 14 april 2013 22:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]![]()
Yagci seni.![]()
Hoe gaat het met jou? Zit je nog steeds in Belgie?
Ik zie daar alleen strijkijzers staan?quote:Op zondag 14 april 2013 22:21 schreef Levolution het volgende:
Eens met sylvesterrr, dan zijn dit betere statieven: http://www.marktplaats.nl/verkopers/14167762.html
Nu lijkt die prijs erg aantrekkelijk, alleen... heb je dan nog geen statiefhoofd. Een een goede mag ook wat kosten. Kom je toch weer boven de 100 uit.
De hobby heeft mij toen heel wat geld gekost ja. Het is een dure en verslavende hobby.quote:Shit, dat is het echte werk.Wat zonde, heb je nog wel pics die je destijds hebt gemaakt?
Die 430EX had ik wel van je willen overkopen.
Vah. Ne resimler cekilirdi oralarda.quote:Op zondag 14 april 2013 22:27 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd net terug van 2 weken "vakantie" in Turkije. Edirne, Bursa, Istanbul en Bolu bezocht. Oude moskeëen, tombes, e.d. bezocht. Op de bosporus gegaan met een veerboot, waar ik dolfijnen zag dartelen tussen de stromingen van kwallen. In Istanbul onderhandeld met de marktverkopers en kleren weten in te slaan voor de komende lente/zomer. Enzovoort. Nu ben ik inderdaad terug in Turkije.
Meh.quote:Hoe gaat het met jou?
quote:Op zondag 14 april 2013 22:27 schreef Arcadia het volgende:
[..]
(..) Istanbul (..) de bosporus (..) In Istanbul (..)
Scrollen brahquote:Op zondag 14 april 2013 22:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik zie daar alleen strijkijzers staan?
Ik ben benieuwd.quote:[..]
De hobby heeft mij toen heel wat geld gekost ja. Het is een dure en verslavende hobby.Alleen jammer dat ik gewoon geen tijd had.
Ik heb vast nog wel "wat" foto's. Ik zal ze van de week eens opzoeken.
100 geboden! oh shit...quote:Tsja, voor de 430EX ben je bijna [url=5 jaar te laat.http://tweakers.net/aanbod/121178/canon-speedlite-430ex.html
quote:
quote:100 geboden! oh shit...
Dat is inderdaad lang geleden, dat die shit niet analoog is zeg...quote:Op zondag 14 april 2013 22:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]Giottos!
[..]Toen ik 'm in augustus 2008 verkocht was ie al 21 maanden oud. Holy shit. Ik heb die flitser dus eind 2006 gekocht.
Damn, dat is lang geleden.
De 350D is het tweede instapmodel van Canon.quote:Op zondag 14 april 2013 22:35 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is inderdaad lang geleden, dat die shit niet analoog is zeg...
Inderdaad. Ik moet bekennen dat ik er zelfs zou willen wonenquote:
Damn.quote:Op zondag 14 april 2013 22:37 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De 350D is het tweede instapmodel van Canon.
Ik was afgelopen zomer voor het eerst in Istanbul. Liefde op het eerste gezicht gewoon. Vervolgens in november weer teruggegaan.quote:Op zondag 14 april 2013 22:47 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik moet bekennen dat ik er zelfs zou willen wonen. Ik ben daar verliefd geworden op de type van sommige vrouwen.
Ik voel me oud. Ik heb de camera volgens mij eind 2005 gekocht, toen ik nog een jaar of 19 was. Daarna in korte tijd héél veel geld aan uitgegeven.quote:Op zondag 14 april 2013 22:54 schreef Levolution het volgende:
[..]
Damn.Ik weet nog dat ik toen ook een beetje rondkeek en aan iemand van mijn middelbare school die fotografeerde dingen vroeg enzo. Dat was in die tijd met de 350D inderdaad.
Heb het eigenlijk al jaren gewild maar pas een paar maanden geleden na goed overwegen overstag gegaan.
Als ik er net zo luxe kan leven als ik nu leef, dan zou ik direct verhuizen.quote:Op maandag 15 april 2013 13:51 schreef Ayca het volgende:
Weet niet of ik zou willen wonen, maar ik wil er zeker nog een aantal keer heen.
Ja, zijn kritiek op Erdogan zou ook op de achtergrond een rol spelen.quote:Op maandag 15 april 2013 16:22 schreef Julis het volgende:
[..]
Alleen door zijn mening over de islam te uiten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2013 10:40:35 ]
quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:40 schreef zarGon het volgende:
Ah, wat leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eigenlijk wel, he.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als Van kedisi een hoofddoek op moet, dan moet Adana kedisi een salvar aan.
Daarmee doelt hij niet op de alledaagse moslim, maar op zij die het geloof en hun zogenaamde vroomheid gebruiken voor hun eigenbelang (in de politiek of in de zakenwereld). 'Allahcı' (ik ben het ook niet eens met zijn woordkeuze) komt ongeveer op hetzelfde neer als 'İslamcı' (zoals het verschil islamiet - islamist). En geheel ongelijk heeft hij niet als je naar organisaties als Kombassan en Deniz Feneri kijkt, die misbruik hebben gemaakt van de religieuze gevoeligheden van mensen.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:08 schreef Bilge het volgende:
"Bilmem fark ettiniz mi nerde yavşak, adi, magazinci, hırsız, şaklaban varsa hepsi Allah' cı. Bu bir paradoks mu?"
De tweet van Fazil Say. Hij zegt dus dat alle kontelikkende, vuile, sensatiezuchtige, stelende clowns het Islamitische geloof hebben. Dit is geen kritiek op de Islam maar ordinair schelden op moslims. Van een wereldberoemde pianist zou je meer klasse verwachten.
Ik heb geprobeerd om op de site van TDK de exacte betekenis van Allahci op te zoeken, maar krijg geen gehoor. Ik vermoed niet dat Fazil Say met Allahci hetzelfde bedoelt als Islamci gezien de rest van zijn zin. Hij zegt immers 'bilmem fark ettiniz mi' en 'bu bir paradoks mu'. Dat een Islamci niet deugt volgt uit het woord zelf en is niets vernieuwends, dat is net zoiets als vragen: "ik weet niet of het jullie wel eens is opgevallen dat al het gras groen is. Is dit een paradox?" Dat slaat nergens op.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Daarmee doelt hij niet op de alledaagse moslim, maar op zij die het geloof en hun zogenaamde vroomheid gebruiken voor hun eigenbelang (in de politiek of in de zakenwereld). 'Allahcı' (ik ben het ook niet eens met zijn woordkeuze) komt ongeveer op hetzelfde neer als 'İslamcı' (zoals het verschil islamiet - islamist). En geheel ongelijk heeft hij niet als je naar organisaties als Kombassan en Deniz Feneri kijkt, die misbruik hebben gemaakt van de religieuze gevoeligheden van mensen.
Laat hem zeggen wat hij wil, denk ik dan. Deze voorwaardelijke straf werkt zo alleen in zijn voordeel.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:07 schreef Bilge het volgende:
maar kan zich nu wel voordoen als de voorvechter van het vrije woord, die als een verlichte held tegen de achterlijke barbaren strijdt.
Dit dusquote:Op woensdag 17 april 2013 19:07 schreef Bilge het volgende:
Als het volk ziet wat voor grofgebekte, drammerige, elitaire snob hij werkelijk is, zal zijn aanzien en relevantie dalen tot een niveau die hij verdient. De voorwaardelijke gevangenisstraf is dus meer een beloning omdat hij nu groter lijkt dan hij is.
Als hij het zo heeft bedoeld heeft hij dik gelijk, durf met zekerheid te zeggen dat 50% van de bestuursleden bij moskeeen veel geld in hun zak steken. Mede dankzij dat de meeste gelovigen te veel als schapen leven.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Daarmee doelt hij niet op de alledaagse moslim, maar op zij die het geloof en hun zogenaamde vroomheid gebruiken voor hun eigenbelang (in de politiek of in de zakenwereld). 'Allahcı' (ik ben het ook niet eens met zijn woordkeuze) komt ongeveer op hetzelfde neer als 'İslamcı' (zoals het verschil islamiet - islamist). En geheel ongelijk heeft hij niet als je naar organisaties als Kombassan en Deniz Feneri kijkt, die misbruik hebben gemaakt van de religieuze gevoeligheden van mensen.
In principe is hij nu monddood en dat lijkt mij een straf opzich.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:07 schreef Bilge het volgende:
Eigenlijk is hij ook niet bestraft. Hij hoeft niet in de gevangenis (het is een voorwaardelijke straf)
Maar dan wel Dogal Su noemen.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:27 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik ben niet zwanger.
Maar als ik later een meisje krijg, gaat ze inderdaad Su heten. Ik kan alleen helemaal geen leuke 2e naam bedenken.
en waar is deze rijkdom aan kennis op gebaseerd?quote:Op woensdag 17 april 2013 21:04 schreef xminator het volgende:
[..]
Als hij het zo heeft bedoeld heeft hij dik gelijk, durf met zekerheid te zeggen dat 50% van de bestuursleden bij moskeeen veel geld in hun zak steken. Mede dankzij dat de meeste gelovigen te veel als schapen leven.
moest ook aan deze naam denkenquote:
Op basis van extrapolatie uit eigen gegevens. Vier van de vier moskeeen welke ik ken heeft het bestuur gesjoemeld met geld. Van duizenden euros tot honderdduizenden euros zijn ontvreemd. Als het huidige bestuur er niet direct mee betrokken is zijn hun voorgangers dat wel. Iedereen een paardenklepje op en gormemezlikten gelsin.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
en waar is deze rijkdom aan kennis op gebaseerd?
zijn er juridische stappen ondernomen?quote:Op woensdag 17 april 2013 22:55 schreef xminator het volgende:
[..]
Op basis van extrapolatie uit eigen gegevens. Vier van de vier moskeeen welke ik ken heeft het bestuur gesjoemeld met geld. Van duizenden euros tot honderdduizenden euros zijn ontvreemd. Als het huidige bestuur er niet direct mee betrokken is zijn hun voorgangers dat wel. Iedereen een paardenklepje op en gormemezlikten gelsin.
Dus 60% is nog licht optimistisch.
Bij twee van de vier wel. Eén daarvan is echt in de doofpot gestopt.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
zijn er juridische stappen ondernomen?
walgelijkquote:Op donderdag 18 april 2013 04:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat vinden jullie als moslims van deze banner op FOK! bovenaan?
[ afbeelding ]
Beetje hipsternamen allemaal, zou ik mijn kind nooit aandoen.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:46 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Devin Su, klinkt dat een beetje?
Devin = Hareket, kimildanis
Idil Su?
Idil = Içten ve saf ask.
Valt wel mee.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:58 schreef Levolution het volgende:
[..]
Beetje hipsternamen allemaal, zou ik mijn kind nooit aandoen.
Sappig.quote:Op donderdag 18 april 2013 04:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kom je aan zoveel kaartjes?quote:Op donderdag 18 april 2013 19:21 schreef fb12fb12 het volgende:
Wie wil inespo kaartjes kopen inplaats van 12 euro per stuk voor 5 euro per stuk 29 beschikbaar
quote:Op donderdag 18 april 2013 10:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Ik heb maar één naam, en die is best wel zwaar voor mij. En dat wil ík míjn kinderen niet aandoen.Ben je gepest om je naam?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baris Akar Su.quote:En Sezen Ak Su als het een meisje wordt.
Sowieso rocken dubbele voornamen.
Nederland telt circa 453 moskeeen. Misschien heb jij net de verkeerde 4 te pakken en zijn de overige moskeebesturen wel betrouwbaar?quote:Op woensdag 17 april 2013 22:55 schreef xminator het volgende:
[..]
Op basis van extrapolatie uit eigen gegevens. Vier van de vier moskeeen welke ik ken heeft het bestuur gesjoemeld met geld. Van duizenden euros tot honderdduizenden euros zijn ontvreemd. Als het huidige bestuur er niet direct mee betrokken is zijn hun voorgangers dat wel. Iedereen een paardenklepje op en gormemezlikten gelsin.
Dus 60% is nog licht optimistisch.Herinner je het Wildersproces? Zijn advocaat probeerde de rechter te overtuigen dat Wilders de Islam bekritiseerde en niet de intentie had om Moslims te beledigen of haat op te wekken. Ook de rechter zag geen groepsbelediging/ opruiing, maar dat betekent dat het beledigen van groepen mensen hier verboden is. Een Nederlandse rechter zou Say dus vermoedelijk ook veroordelen.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:17 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
In principe is hij nu monddood en dat lijkt mij een straf opzich.
Is er nog een optie tot vrijspraak in de zin van hoger beroep of herziening mogelijk?
In kranten lees ik dat de Turkse rechter niet wegens groepsbelediging maar wegens het beledigen van religieuze waarden heeft veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf. Ik weet niet of dat waar is, maar deze onderbouwing zou het EHRM onacceptabel kunnen achten, omdat de vrijheid van meningsuiting slechts mag worden beperkt voor bepaalde doelen. 'Goede zeden' is zo'n doel, met een beetje fantasie kun je religieuze waarden daaronder scharen, maar aan de andere kant kun je daarmee alle beperkingen van vrije meningsuiting wel goedpraten. Ik weet niet hoe het EHRM 'de goede zeden' precies interpreteert. Het Nederlandse verbod op groepsbelediging is in ieder geval toegestaan, omdat dat duidelijk onder de 'bescherming van goede naam' valt.
Ik zou ook liever zien dat beledigen van mensen en religieuze waarden wordt toegestaan, om talloze redenen Het is de vraag of het mensenrechtenverdrag uitkomst biedt, maar als dat niet zo is heb je je aan de wet te houden en kun je slechts proberen om een meerderheid te vinden om deze wetten in het parlement aan te passen. Jouw voorstelling van zaken, dat Erdogan een vinger in deze zaak zou hebben, en de insinuaties van sommige media, dat Fazil Say een arme, beschaafde pianist met keurig onderbouwde kritiek op het Islamitische geloof is, kloppen iig niet. Fazil Say is een megalomane viswijf die in Nederland ook veroordeeld zou worden.Eens, ik ben ook voor een ruime vrijheid van meningsuiting. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat deze zaak iets anders ligt dan wat men beweerde/ insinueerde.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:04 schreef Julis het volgende:
[..]
Laat hem zeggen wat hij wil, denk ik dan. Deze voorwaardelijke straf werkt zo alleen in zijn voordeel.
[..]
Dit dus.
Nee, niet zo zeer gepest, maar het is geen veel voorkomende naam. Sowieso ken ik geen ander meisje met deze naam, alleen maar nieuwgeboren jongens.quote:
Gekregen wil je kopen???quote:Op donderdag 18 april 2013 19:30 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hoe kom je aan zoveel kaartjes?
[..]
Ben je gepest om je naam?
[..]
Baris Akar Su.En Sezen Ak Su als het een meisje wordt.
Sowieso rocken dubbele voornamen.
[..]
Nederland telt circa 453 moskeeen. Misschien heb jij net de verkeerde 4 te pakken en zijn de overige moskeebesturen wel betrouwbaar?
[..]
Herinner je het Wildersproces? Zijn advocaat probeerde de rechter te overtuigen dat Wilders de Islam bekritiseerde en niet de intentie had om Moslims te beledigen of haat op te wekken. Ook de rechter zag geen groepsbelediging/ opruiing, maar dat betekent dat het beledigen van groepen mensen hier verboden is. Een Nederlandse rechter zou Say dus vermoedelijk ook veroordelen.
In kranten lees ik dat de Turkse rechter niet wegens groepsbelediging maar wegens het beledigen van religieuze waarden heeft veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf. Ik weet niet of dat waar is, maar deze onderbouwing zou het EHRM onacceptabel kunnen achten, omdat de vrijheid van meningsuiting slechts mag worden beperkt voor bepaalde doelen. 'Goede zeden' is zo'n doel, met een beetje fantasie kun je religieuze waarden daaronder scharen, maar aan de andere kant kun je daarmee alle beperkingen van vrije meningsuiting wel goedpraten. Ik weet niet hoe het EHRM 'de goede zeden' precies interpreteert. Het Nederlandse verbod op groepsbelediging is in ieder geval toegestaan, omdat dat duidelijk onder de 'bescherming van goede naam' valt.
Ik zou ook liever zien dat beledigen van mensen en religieuze waarden wordt toegestaan, om talloze redenen Het is de vraag of het mensenrechtenverdrag uitkomst biedt, maar als dat niet zo is heb je je aan de wet te houden en kun je slechts proberen om een meerderheid te vinden om deze wetten in het parlement aan te passen. Jouw voorstelling van zaken, dat Erdogan een vinger in deze zaak zou hebben, en de insinuaties van sommige media, dat Fazil Say een arme, beschaafde pianist met keurig onderbouwde kritiek op het Islamitische geloof is, kloppen iig niet. Fazil Say is een megalomane viswijf die in Nederland ook veroordeeld zou worden.
[..]
Eens, ik ben ook voor een ruime vrijheid van meningsuiting. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat deze zaak iets anders ligt dan wat men beweerde/ insinueerde.
Op zaterdag 20 april vindt INESPO plaats! Dit is een jaarlijkse duurzaamheidsolympiade waarbij jongeren aan het grote publiek tonen wat hun oplossingen zijn voor problemen rondom milieu en duurzaamheid. Denk bijvoorbeeld aan het zuiniger omgaan met energie, verbeteringen in de voedselproductie, de stijgende zeespiegel.. Noem het maar op! Dit jaar wordt INESPO gehouden in het Koninklijk Instituut voor de Tropen, met gratis toegang tot het Tropenmuseum voor alle bezoekers die het evenement komen bekijken. Deze duurzaamheidsdag duurt van 10.00 tot 17.00 uur, met voor ieder wat wils (het dagprogramma wordt binnenkort bekend gemaakt). Kom dus ook! En neem uw vrienden en familie mee voor dit leuke dagje uit.quote:
Als je geen toegangsbewijs heb mag je niet gratis in die tropenmuseumquote:Op donderdag 18 april 2013 19:52 schreef Bilge het volgende:
[..]
Op zaterdag 20 april vindt INESPO plaats! Dit is een jaarlijkse duurzaamheidsolympiade waarbij jongeren aan het grote publiek tonen wat hun oplossingen zijn voor problemen rondom milieu en duurzaamheid. Denk bijvoorbeeld aan het zuiniger omgaan met energie, verbeteringen in de voedselproductie, de stijgende zeespiegel.. Noem het maar op! Dit jaar wordt INESPO gehouden in het Koninklijk Instituut voor de Tropen, met gratis toegang tot het Tropenmuseum voor alle bezoekers die het evenement komen bekijken. Deze duurzaamheidsdag duurt van 10.00 tot 17.00 uur, met voor ieder wat wils (het dagprogramma wordt binnenkort bekend gemaakt). Kom dus ook! En neem uw vrienden en familie mee voor dit leuke dagje uit.
http://www.tropenmuseum.n(...)id=6314&paid=2949470
![]()
![]()
Of je kent ze niet goed genoeg, of ze hebben het jaren geleden gedaan of ze doen het wel maar merk jij het niet op.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:46 schreef Bilge het volgende:
Wat is je naam?
Mijn naam (Ihsan) komt ook niet zo vaak voor, wordt steeds verkeerd uitgesproken (iesjan/ igsan/ iexan) en ik hoorde van een Arabisch meisje dat haar nichtje ook zo heette.![]()
@X: ik ken 3 moskeeen aardig goed, nul keer gesjoemeld. Ik denk echt dat jij net de verkeerde te pakken hebt.
best geil die tepel!!!quote:Op donderdag 18 april 2013 04:26 schreef capuchon_jongen het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 18 april 2013 20:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Viel mij ook als eerste op..
Ach, de vorige banner met varkens was ook vunzig.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:07 schreef DrDentz het volgende:
![]()
Ik zie er een man in die zijn gezicht en rode neus tegen de harige kont van een andere man drukt.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 01:04 schreef zarGon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lucky pigs
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2013 20:40:33 ]
Destan.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:46 schreef Bilge het volgende:
Wat is je naam?
Mijn naam (Ihsan) komt ook niet zo vaak voor, wordt steeds verkeerd uitgesproken (iesjan/ igsan/ iexan) en ik hoorde van een Arabisch meisje dat haar nichtje ook zo heette.![]()
Nee, de toekomstige papa wilt Su.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:41 schreef xminator het volgende:
Namen moet je niet kiezen om een betekenis.
Beter Sueda oid dan Su.
Waaromquote:Op donderdag 18 april 2013 21:08 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee, de toekomstige papa wilt Su.
Wat waarom?quote:
Oh sorry, ik dacht dat je de boel belazerde, verkeerd gelezen dus.quote:Op donderdag 18 april 2013 19:57 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Als je geen toegangsbewijs heb mag je niet gratis in die tropenmuseum
quote:Op donderdag 18 april 2013 21:36 schreef Bilge het volgende:
@Isetmyfriendsonfire: Als jongen wil ik geen meisjesnaam, netzoals jij geen jongensnaam wilde. Een meisjesnaam wekt bij anderen verwachtingen op waar ik liever niet mee geassocieerd wil worden. Dat is verder niet vrouwonvriendelijk bedoeld ofzo.
Waar woonde dat meisje?quote:Op donderdag 18 april 2013 22:04 schreef Bortecinem het volgende:
Toen ik klein was kende ik een meisje met dezelfde naam als jij, Isetmyfriendsonfire. Misschien was jij het wel bedenk ik mij nu.
Soms hebben mensen een reden waarom ze een naam kiezen, mesela hun jeugdliefde oid.quote:Op donderdag 18 april 2013 21:22 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Wat waarom?Omdat hij die naam mooi vindt. Net zoals ik jongensnamen heb die ik mooi vind. Is dat zo raar?
Ze kunnen goed werk verrichten, maar op het moment dat 2 ton aan gemeenschapsgeld verduisterd wordt, vind ik het toch een slechte bedoeling. Je moet je schamen om als moslim zelfs 10 euro te stelen. Vervolgens houden ze elke maand zielig hun handje open (buiten jaarlijkse contributie), opdat zij weer door kunnen gaan met het verkloten van het gemeenschappelijk geld. Dan hoeft het niet van mij. Overdag zijn ze in de moskee, 's nachts bij de hoeren. Hypocriete bedoeling. Wil daar geen deel van uitmaken.quote:Op donderdag 18 april 2013 21:36 schreef Bilge het volgende:
@X,
De bestuursleden van moskeeën zijn geen evil marsmannetjes ofzo, maar onze eigen vaders/ moeders/ ooms/ tantes die net zo corrupt/ eerlijk zijn als de gemiddelde Turk. Niet meer, niet minder. De veralgemenisering van <1% van alle gegevens over de resterende >99% is nattevingerwerk, bedoeld om jouw onderbuikgevoelens een wetenschappelijk tintje te geven.![]()
Moskeeën doen heel nuttig werk voor de Turkse gemeenschap (niet alleen religieus!!! maar ook sociaal, economisch, politiek en cultureel) en daarom worden ze steeds door nationalistische Nederlanders beklad, in brand gestoken en met wetten geminimaliseerd. Ik vraag me af waar jouw irrationele antipathie jegens moskeeën vandaan komt. Ik hoop dat het jeugdige baldadigheid is, en dat je naar mate je leeftijd toeneemt tot inkeer komt.![]()
Waar jij vandaan komt.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:07 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Waar woonde dat meisje?
quote:Op donderdag 18 april 2013 22:47 schreef xminator het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe verzinnen ze het allemaal
![]()
[ afbeelding ]
Dit is één van die dingen die je niet wil kijken maar waardoor je tegelijkertijd toch gefascineerd bent waardoor je blijft kijken met een zuur gezicht.quote:
Zucht.quote:Op donderdag 18 april 2013 21:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]![]()
Ik dacht altijd dat jij een meisje was (en Bilge heette). Sorry.
Nee, ik snap je.
Eens.quote:Op donderdag 18 april 2013 22:15 schreef xminator het volgende:
Ze kunnen goed werk verrichten, maar op het moment dat 2 ton aan gemeenschapsgeld verduisterd wordt, vind ik het toch een slechte bedoeling. Je moet je schamen om als moslim zelfs 10 euro te stelen. Vervolgens houden ze elke maand zielig hun handje open (buiten jaarlijkse contributie), opdat zij weer door kunnen gaan met het verkloten van het gemeenschappelijk geld. Dan hoeft het niet van mij. Overdag zijn ze in de moskee, 's nachts bij de hoeren. Hypocriete bedoeling. Wil daar geen deel van uitmaken.
Ik doe mijn gebed in een moskee en that's it. Plus kom op wat is nou de kans dat je at random vier moskeeën uit een groep van 453 selecteert en alle vier betrokken zijn met het verduisteren van geld?
Oftewel hou je ogen open en leef al
Heerlijk.quote:
Nasilsin abi = enkelvoud, nasilsiniz abiler = meervoud.quote:
Die verklaring kan je vinden in een combinatie van een enorme groei van de bevolking, geringe economische groei en voortschrijdende technologie.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:29 schreef Bilge het volgende:
Dit mooie artikel verklaart waarom er de laatste tien jaar zoveel oorlogen en opstanden in het Midden-Oosten/ Noord-Afrika zijn. Het is wel een beetje lang, maar ik vond het verhelderend en geloofwaardiger dan de gangbare twee verklaringen (dat het om olie/gasvoorraden of de mensenrechten is te doen).
Paypal is bedacht door Ebay, dus eigenlijk wel te verwachten, maar je kunt gewoon je creditcard koppelen aan je paypal account.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:36 schreef Bortecinem het volgende:
Iemand ervaring met ebay? Kun je er met een creditcard betalen? Ik zie bij bijna alle verkopers alleen 'paypal' staan.
Zelf gebruik ik altijd PayPal en een creditcard of ideal, gaat altijd goed.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:36 schreef Bortecinem het volgende:
Iemand ervaring met ebay? Kun je er met een creditcard betalen? Ik zie bij bijna alle verkopers alleen 'paypal' staan.
En wat nu als je geen paypal account hebt en die verder ook niet kunt aanmaken (lang verhaal)? Kun je dan geen gebruik maken van ebay?quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Paypal is bedacht door Ebay, dus eigenlijk wel te verwachten, maar je kunt gewoon je creditcard koppelen aan je paypal account.
Naber askim?
Paypal en een creditcard? En wat?! Je kunt betalen met ideal?quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:41 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zelf gebruik ik altijd PayPal en een creditcard of ideal, gaat altijd goed.
Ebay ondersteunt zelf wel creditcards:quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En wat nu als je geen paypal account hebt en die verder ook niet kunt aanmaken (lang verhaal)? Kun je dan geen gebruik maken van ebay?
Gut.Jij?
Hmmmmmmmmmmmm. Even uitzoeken dan.quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ebay ondersteunt zelf wel creditcards:
http://pages.ebay.nl/help/pay/methods.html
maar kan zijn dat een verkoper dat niet ondersteunt helaas.
Sagol bende
Eyvallahquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:45 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hmmmmmmmmmmmm. Even uitzoeken dan.
Thanks voor de info.![]()
Even iets helderder formulerenquote:Op zaterdag 20 april 2013 00:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Paypal en een creditcard? En wat?! Je kunt betalen met ideal?
Vandaag of gisteren?quote:Op zondag 21 april 2013 15:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Is er een speciale dag vandaag voor TR? Ik zag allemaal Turken met rode roos in de hand wandelen uit het cultureel centrum zeeburgpad.
Vandaag, nu weet ik dus waarom! Dankquote:Op zondag 21 april 2013 15:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vandaag of gisteren?
Zoiets? http://www.bhznet.nl/Nieuws.asp?Id=12037.
De rest van het jaar kunnen ze omgekeerde laten zien.quote:Jaarlijks worden door de Mimar Sinan moskee in de rozenweek bloemen uitgedeeld om mensen de mooiheid, barmhartigheid, het respect en de tolerantie van de Islam te laten zien.
is dat celik?quote:
Je moet ze ook wel openklappen.quote:Op zondag 21 april 2013 18:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn tenen zijn bükük en staan niet op de foto.
Hebben deze meisjes geen familie?quote:
quote:Op zondag 21 april 2013 19:44 schreef Bortecinem het volgende:
'Dovmelerimizi gordunuz mu? Sex ve porno'
Die moeder.....quote:
De atheisten laten hier geen goedkeurende geluiden horen, hmmm....quote:Op zondag 21 april 2013 19:45 schreef WammesWaggel het volgende:
De mannen laten hier geen afkeurende geluiden horen, hmmm...
quote:
Na afloop van een oorlog tussen Grieken en Egyptenaren zou het iemand zijn opgevallen dat de Grieken en Egyptenaren aparte voetvormen hebben. De Celtische tenen schijnen ook zo te zijn ontdekt (zevende alinea). Ik weet niet hoe betrouwbaar deze verhalen zijn. Misschien is het allemaal verzonnen omdat sommige lijken na een oorlog zo onherkenbaar verminkt/ verbrand raken dat de overlevenden niet weten of het vrienden/ vijanden zijn en volgens welke religieuze regels de doden begraven dienen te worden. Je moet toch kiezen. Als je dat niet doet en alle doden op 1 hoop gooit, denken de overlevenden ook: waar vecht ik eigenlijk voor.quote:Op zondag 21 april 2013 22:59 schreef Julis het volgende:
[..]. Ik ben benieuwd op welk(e) onderzoek(en) dit is gebaseerd. Lijkt me wel leuk om een artikel erover te lezen (O.a. welke factoren invloed hadden op dit soort voetontwikkelingen. Ik heb geen idee of ze daar mogelijke verklaringen voor hebben
).
Leuk liedje toch? Wat vind je daar grappig aan?quote:
quote:Sick, Fat and nearly Dead is interessante en leuke documentaire van de Australiër Joe Cross over hoe hij zijn gezondheid drastisch verbetert en overgewicht overwint met een “juice fast” (sap vasten) van 60 dagen. Hij valt maar liefst 45 kg af in 60 dagen met “Juicen”
Moet 'm zelf nog kijken...
Zeker leuk liedjequote:Op maandag 22 april 2013 23:32 schreef Bilge het volgende:
[..]
Na afloop van een oorlog tussen Grieken en Egyptenaren zou het iemand zijn opgevallen dat de Grieken en Egyptenaren aparte voetvormen hebben. De Celtische tenen schijnen ook zo te zijn ontdekt (zevende alinea). Ik weet niet hoe betrouwbaar deze verhalen zijn. Misschien is het allemaal verzonnen omdat sommige lijken na een oorlog zo onherkenbaar verminkt/ verbrand raken dat de overlevenden niet weten of het vrienden/ vijanden zijn en volgens welke religieuze regels de doden begraven dienen te worden. Je moet toch kiezen. Als je dat niet doet en alle doden op 1 hoop gooit, denken de overlevenden ook: waar vecht ik eigenlijk voor.
Volgens de Turkse vice-premier Cemil Çiçek is het trouwens geen broodje-aapverhaal dat veel gedode PKK'ers geen voorhuid hebben, wat duidt op een Armeense afkomst.
[..]
Leuk liedje toch? Wat vind je daar grappig aan?
quote:Op maandag 22 april 2013 23:32 schreef Bilge het volgende:
Na afloop van een oorlog tussen Grieken en Egyptenaren zou het iemand zijn opgevallen dat de Grieken en Egyptenaren aparte voetvormen hebben. De Celtische tenen schijnen ook zo te zijn ontdekt (zevende alinea). Ik weet niet hoe betrouwbaar deze verhalen zijn. Misschien is het allemaal verzonnen omdat sommige lijken na een oorlog zo onherkenbaar verminkt/ verbrand raken dat de overlevenden niet weten of het vrienden/ vijanden zijn en volgens welke religieuze regels de doden begraven dienen te worden. Je moet toch kiezen. Als je dat niet doet en alle doden op 1 hoop gooit, denken de overlevenden ook: waar vecht ik eigenlijk voor.
Volgens de Turkse vice-premier Cemil Çiçek is het trouwens geen broodje-aapverhaal dat veel gedode PKK'ers geen voorhuid hebben, wat duidt op een Armeense afkomst.
En dit vind ik wel een goedequote:omdat sommige lijken na een oorlog zo onherkenbaar verminkt/ verbrand raken dat de overlevenden niet weten of het vrienden/ vijanden zijn en volgens welke religieuze regels de doden begraven dienen te worden. Je moet toch kiezen. Als je dat niet doet en alle doden op 1 hoop gooit, denken de overlevenden ook: waar vecht ik eigenlijk voor.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 02:15 schreef zarGon het volgende:
[..]Goede post, ga ik zeker kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet 'm zelf nog kijken...
Wat Ayca zegt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:19 schreef Ayca het volgende:
Niet gekeken maar waarom niet de groente en fruit eten ipv te'juicen'. Hij eet gewoon weinig calorieën voor 60 dagen met als resultaat dat hij afvalt, niks speciaals aan.
Can Atilla, Ahmet Koc, Omar Faruk Tekbilek.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:50 schreef RoW_0 het volgende:
Merhaba,
Vrijdag heb ik een personeelsfeestje die ik mag organiseren.
Naast baklava en kisir moet ik natuurlijk ook voor muziek zorgen. Ik ben op zoek naar instrumentale genre wat vaak uit istanbul komt. Vast bekend als Sofra of Restoran muzigi.
Alleen kan ik nergens een album, playlist of zonder zang iets vinden. Tips iemand? Daar zou ik erg blij mee zijn.
/edit:
Dit soort muziek dus.
Triptime? Zitten af en toe wel goede last minutes bij.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:03 schreef Mercan het volgende:
Iemand nog tips waar ik kan kijken voor last minute vliegtickets naar Istanbul.
Zo snel mogelijk en zo goedkoop mogelijk, vanaf Amsterdam/Dusseldorf/Brussel.
quote:Op woensdag 24 april 2013 22:01 schreef RoW_0 het volgende:
Kunnen jullie ook toevallig aan albums of playlists komen? Namen is meer dan voldoende, uiteraard is het met een link beter. Compilatie is prima.
Heb echt gevonden wat ik wil. Vrolijk en gewoon retegoaf.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik kan er wel een voor je opstellen als je dat wilt
pegasusair wellicht?quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:03 schreef Mercan het volgende:
Iemand nog tips waar ik kan kijken voor last minute vliegtickets naar Istanbul.
Zo snel mogelijk en zo goedkoop mogelijk, vanaf Amsterdam/Dusseldorf/Brussel.
Gekkenhuis danquote:Op donderdag 25 april 2013 23:07 schreef zarGon het volgende:
Met een beetje geluk komen ze naar de Arena.. Daar wordt de finale gespeeld, hehe.
Volgende meet in de Arena. Of niet dan, xminator?!.
Laten we niet te hard van stapel lopen....quote:Op donderdag 25 april 2013 23:07 schreef zarGon het volgende:
Met een beetje geluk komen ze naar de Arena.. Daar wordt de finale gespeeld, hehe.
Volgende meet in de Arena. Of niet dan, xminator?!.
Thnx zal het ff bekijken.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:59 schreef Ayca het volgende:
[..]
Triptime? Zitten af en toe wel goede last minutes bij.
quote:Op zondag 28 april 2013 12:45 schreef Bilge het volgende:
Haar optreden is hier kosteloos terug te zien. (RTL vraagt geld voor het bekijken van herhalingen)
Erg zelfverzekerde meid! Ali B is stiekem ook wel een topgozer.
Inderdaad!quote:Op zondag 28 april 2013 22:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wat een geboefte! Neppe parfum en natuurlijk de oplichters die je naar een bar lokken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |