BNRquote:Ik maak me langzamerhand steeds meer zorgen. Afgelopen zondag kwam ik terecht in een Facebookgroep, genaamd ‘Nederland mijn vaderland’. Daar was een bericht geplaatst over brandstichting in een moskee in Enkhuizen.
Het bericht werd een keer of driehonderd geliket. Eronder verschenen reacties die bijna zonder uitzondering deze strekking hadden: ‘Jammer dat ie niet volledig is afgebrand.’ ‘Daar moet op gedronken worden.’ ‘Laat dit het voorbeeld zijn voor alle moskeeën. Hulde aan de dader.’ ‘Jammer dat er niemand in zat.’ ‘Gaan we een inzamelingsactie opzetten voor oud papier en peut?’ ‘Iemand zin om hier in IJmuiden een moskee weg te ruimen?’ En zo verder.
Al een paar jaar vallen me plekken op internet op waar de haat tegen de islam, moslims, Marokkanen zo oploopt, dat een sfeer ontstaat waarin geweld bijna logisch is. Soms doet het me denken aan de broeierige webfora van jihadisten. En ik zou niet raar meer opkijken als een of andere gek ervan overtuigd raakt dat hij de daad bij het woord moet voegen.
Twee dagen na die berichten in de facebookgroep publiceerde PVV-leider Geert Wilders een stuk. Hij schrijft: ‘Het is tijd voor de aanpak van de grootste ziekte die ons land de afgelopen eeuw heeft gekend, de islam.’ De islam is dus erger dan al het andere de afgelopen eeuw. En het is een ziekte. Wie die twee dingen echt gelooft, kan maar één conclusie trekken: die ziekte moet worden uitgeroeid.
Wilders laat er in het stuk geen twijfel over bestaan wie deze ziekte verspreiden: dat zijn de Marokkanen. Die maakt hij met de term ‘Marokkanenprobleem’ collectief verantwoordelijk voor criminaliteit.
En ja, hij stelt daarna wat maatregeltjes voor maar die staan zó niet in verhouding tot zijn probleemschets, die lijken maar een schaamlap.
Als je hierop wijst, heet je al gauw: links, politiek correct, een probleemontkenner, een wegkijker. Dat is onzin. Je kunt bijvoorbeeld prima kritisch zijn op de islam, prima criminele Marokkaans-Nederlandse jongens aanpakken en tóch bezwaar maken tegen de suggestie dat een bevolkingsgroep uit ziekteverwekkers bestaat. Maar de rechtse kerk is nét als de linkse kerk: niet argumenteren maar met kwalificaties smijten om anderen buiten de discussie te plaatsen.
Het is raar. Toen Wilders minder erge dingen zei, stonden velen vaak onnodig op hun achterste benen. Nu is het stiller. Terwijl ik bang ben dat Wilders en de PVV intussen omstandigheden helpen scheppen waarin geweld als legitiem wordt gezien.
Kustaw Bessems
Was het maar waar.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
Op FOK! kennen wij dat niet, xenofobie.
Daar is eenvoudig antwoord op te geven: omdat u uitkering trekt.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:01 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
TS kun je hierop antwoord geven?
Waarom is racistisch gedrag door Nederlanders helemaal uit den boze en onacceptabel
maar
racistisch gedrag door Turken, Marokkanen en islamieten moet kunnen?
Leg dat maar eens uit.
Het gaat niet over mij persoonlijkquote:Op donderdag 11 april 2013 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is eenvoudig antwoord op te geven: omdat u uitkering trekt.
nee hoorquote:Op donderdag 11 april 2013 15:34 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Was het maar waar.
Maar er wordt idd gedaan alsof het hier niet bestaat.
Wat een bizarre vraagstelling...quote:Op donderdag 11 april 2013 16:01 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
TS kun je hierop antwoord geven?
Waarom is racistisch gedrag door Nederlanders helemaal uit den boze en onacceptabel
maar
racistisch gedrag door Turken, Marokkanen en islamieten moet kunnen?
Leg dat maar eens uit.
Nog bizarder antwoord.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat een bizarre vraagstelling...
Dat is oorzaak en gevolg...quote:
Zucht. Het is simpele wetenschap. Wanneer iemand een uitkering trekt, dan is zijn mening automatisch minder waard. Derhalve kan het punt dat jij opwerpt nooit enige relevantie hebben.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:08 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Het gaat niet over mij persoonlijkkluns en zelfs dan kun je dat niet aan de buitenkant zien.
Maar hoe praat je dus racistische gedrag goed? Ligt het dan aan wie het doet?
Omdat jij de discussie niet weet te voeren gooi je het op een kutsmoesje om onderuit te komen.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht. Het is simpele wetenschap. Wanneer iemand een uitkering trekt, dan is zijn mening automatisch minder waard. Derhalve kan het punt dat jij opwerpt nooit enige relevantie hebben.
Hoe kun je het oorzaak en gevolg noemen?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is oorzaak en gevolg...
Maar ik probeer even te begrijpen welk instituut racisme A afkeurt en racisme B aanvaardt.
Uhm, neen.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:20 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Hoe kun je het oorzaak en gevolg noemen?
Dus een straatmarokkaan mag een langs lopende vrouw uitschelden voor hoer en slet omdat hij een paar dagen daarvoor afgewezen werd voor een baan en racisme vermoedt?
Dat is jouw mening dat het bizar is. En dat boeit mij geen reet. Kom hier met argumenten.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm, neen.
Ik doelde met 'oorzaak en gevolg' op je reactie dat mijn reactie een bizarre reactie was, aangezien de stelling inherent bizar is.
Ja, daar kwam ik dus net mee... welk instituut heeft hier bepaald dat racisme vorm A aanvaardbaar is, en racisme vorm B niet? Wie heeft dat bepaald?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:23 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Dat is jouw mening dat het bizar is. En dat boeit mij geen reet. Kom hier met argumenten.
Dat doen vele fokkers en specifieker, dat doen de overheid en zo'n beetje iedere prive onderwijsinstelling en bedrijf dmv positieve discriminatie programma's.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, daar kwam ik dus net mee... welk instituut heeft hier bepaald dat racisme vorm A aanvaardbaar is, en racisme vorm B niet? Wie heeft dat bepaald?
Scheelt natuurlijk dat niemand jou al op voorhand al serieus nam met zo'n username.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:19 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
Maar bedankt iig, je spaart mij de moeite om jou serieus te nemen.
Echt? De Overheid heeft racisme A goedgekeurd en racisme B niet? Waar kan ik de documentatie vinden?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:28 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Dat doen vele fokkers en specifieker, dat doen de overheid en zo'n beetje iedere prive onderwijsinstelling en bedrijf dmv positieve discriminatie programma's.
Quota's zijn hier het meest schrijnend voorbeeld van.
Geen instituut, maar de praktijk. "Die gierige kankerkazen nemen me niet eens aan maar ik eis rezzzpect"quote:Op donderdag 11 april 2013 16:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, daar kwam ik dus net mee... welk instituut heeft hier bepaald dat racisme vorm A aanvaardbaar is, en racisme vorm B niet? Wie heeft dat bepaald?
Ja, jouw praktijk kennelijk. Ik ken werkelijk geen enkele Marokkaan die überhaupt zo praat. Wellicht een Randstad-gebeuren?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen instituut, maar de praktijk. "Die gierige kankerkazen nemen me niet eens aan maar ik eis rezzzpect"
om het even kort duidelijk te maken.
Mensen uitsluiten van de discussie op basis van hun usernaamquote:Op donderdag 11 april 2013 16:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Scheelt natuurlijk dat niemand jou al op voorhand al serieus nam met zo'n username.
kom je dat zo enorm vaak tegen dan??quote:Op donderdag 11 april 2013 16:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen instituut, maar de praktijk. "Die gierige kankerkazen nemen me niet eens aan maar ik eis rezzzpect"
Een schreeuw om discriminatie. So wat de fuck dan nog? Laat ze lekker.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik reis nog wel eens met OV ja, en dit soort dingen hoor ik vaker. nee niet elke dag, de hele dag. Maar laten we zeggen dat ik de term kankerkaazz niet verzonnen heb.quote:
damnquote:Op donderdag 11 april 2013 16:32 schreef Re het volgende:
maar worden we nou xenofoob omdat ze psssst psssst zeggen of allahakbar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Ach heden... en hoe praten kakkers over paupers? En paupers over kakkers?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik reis nog wel eens met OV ja, en dit soort dingen hoor ik vaker. nee niet elke dag, de hele dag. Maar laten we zeggen dat ik de term kankerkaazz niet verzonnen heb.
En het gaat trouwens net zo mbt surinamers.
Wat begrijp je niet aan positieve discriminatie?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt? De Overheid heeft racisme A goedgekeurd en racisme B niet? Waar kan ik de documentatie vinden?
maar je gebruikt hem zelf vaker dan je hem hoort of niet?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik reis nog wel eens met OV ja, en dit soort dingen hoor ik vaker. nee niet elke dag, de hele dag. Maar laten we zeggen dat ik de term kankerkaazz niet verzonnen heb.
Niet om het een of ander, maar als ik in de kroeg of zelfs gewoon met vrienden ben, dan valt ook regelmatig het begrip 'Kanker-Marokkaan', Lekker interessant.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 april 2013 16:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
damn
kankerkaas kwetst jouw natuurlijk dubbel!
daar zou ik ook een wijdverbeende xenofoob van wordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
Positieve discriminatie... dat is dat je als Marokkaan c.q. Turk c.q. Malinees (laten we het voor het gemak in de islamitische hoek houden, dat schijnt populair te zijn) dus Nederlandse vrouwen voor 'hoer' mag uitschelden, om vervolgens te piepen over discriminatie na geweigerd te zijn bij een sollicitatie?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:34 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan positieve discriminatie?
Laten wij voor jouw gemak de hele grillige en bevooroordeelde aanpak van criminaliteit door Justitie even buiten beschouwing laten.
een surinamer kaaskop noemen lijkt me dan weer onnodig racistischquote:Op donderdag 11 april 2013 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar waarom maken "we" er dan zo'n probleem van hier, zie TS?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar als ik in de kroeg of zelfs gewoon met vrienden ben, dan valt ook regelmatig het begrip 'Kanker-Marokkaan', Lekker interessant.
Randstad?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om een scheldwoord hier en daar. Kustaw (je weet wel, de auteur van dat stuk in de OP) constateert wat meer extreme haat richting allochtonen op de genoemde Facebook-pagina. Je weet wel, gelul als 'jammer dat de brandende moskee leeg is'.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar waarom maken "we" er dan zo'n probleem van hier, zie TS?
Dat ben ik natuurlijk ook gewoon met je eens. Extreme haat is nooit goed, maar ik word zo moe van die racismekaart als het gewoon overduidelijk niet maar van 1 kant komt.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om een scheldwoord hier en daar. Kustaw (je weet wel, de auteur van dat stuk in de OP) constateert wat meer extreme haat richting allochtonen op de genoemde Facebook-pagina. Je weet wel, gelul als 'jammer dat de brandende moskee leeg is'.
Kijk, niks mis met een beetje schelden op allochtonen, maar om ze nou dood te wensen.
daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op donderdag 11 april 2013 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om een scheldwoord hier en daar. Kustaw (je weet wel, de auteur van dat stuk in de OP) constateert wat meer extreme haat richting allochtonen op de genoemde Facebook-pagina. Je weet wel, gelul als 'jammer dat de brandende moskee leeg is'.
Kijk, niks mis met een beetje schelden op allochtonen, maar om ze nou dood te wensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Klopt, daar heet het de waarheid.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
Op FOK! kennen wij dat niet, xenofobie.
quote:Op donderdag 11 april 2013 16:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar ben ik het helemaal mee eens
maar de conclusie die TS trekt met zijn OP en TT zijn een beetje uit de lucht gegrepen imo
het is niet gebaseerd op wat Kustaw zegt iig, de man maakt zich zorgen over het bovenstaande ... daar kan ik hem geen ongelijk in geven maar om daar dan maar de conclusie uit te trekken dat radicale xenofobie steeds meer wijdverbreid is en het verhaal door te trekken naar Breivik ...
gaat mij wat ver
imo stellen al die kankerkazen die roepen dat al die kankerbuitenlanders ze allemaal lopen te haten zich aan als kleine kinderen
en vice versa hetzelfde verhaalMoet ook bekennen dat ik de rode lijn in het eerdere topic volledig kwijt was. Op een gegeven moment ging het over Breivik en weet ik het allemaal. Lijkt mij weinig relevant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Helemaal mee eens spekjequote:Op donderdag 11 april 2013 16:52 schreef sp3c het volgende:
het is ook irrelevant
kijk het is natuurlijk best raar dat een mannetje of 300 dat soort idiote berichten liken op facebook maar moet je daar nu echt dergelijke conclusies aan verbinden?
er zullen best 300 radicale xenofoben zijn in Nederland ja ... ik wil daar zelfs wel 3000 van maken of 30.000 wat jij wil maar die waren er 30 jaar geleden ook wel
het is vandaag de dag alleen gemakkelijker om die onzin wereldkundig te maken
Er wordt nogal makkelijk xenofoob geroepen, ook hier op FOK!.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:52 schreef sp3c het volgende:
het is ook irrelevant
kijk het is natuurlijk best raar dat een mannetje of 300 dat soort idiote berichten liken op facebook maar moet je daar nu echt dergelijke conclusies aan verbinden?
er zullen best 300 radicale xenofoben zijn in Nederland ja ... ik wil daar zelfs wel 3000 van maken of 30.000 wat jij wil maar die waren er 30 jaar geleden ook wel
Ik denk dat het veel dieper zit. Eeuwenlang zijn er groepen mensen naar Nederland gekomen en die hebben hier hun plaats gevonden. Net zoals ook veel Nederlanders zijn geëmigreerd en zich daar hebben aangepast.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:06 schreef Slurrrrp het volgende:
Ik vermoed dat het jarenlang compleet falen van de overheid in het aanpakken van de 'kutmarokkanen' ietsjes meer invloed heeft dan wat geblaat van Wilders. Denk ik zo maar.
Amen.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel dieper zit. Eeuwenlang zijn er groepen mensen naar Nederland gekomen en die hebben hier hun plaats gevonden. Net zoals ook veel Nederlanders zijn geëmigreerd en zich daar hebben aangepast.
Het grote verschil tussen vroeger en nu is dat groepen migranten destijds integreerderen in onze samenleving, terwijl het de laatste 40-50 jaar gaat om (bepaalde) groepen die totaal niet integreren en hun eigen mini-samenleving vormen. Dat is trouwens niet mijn verzinsel, het is gewoon onderzocht en pas nog in een SCP-rapport vastgesteld: groepen mensen leven compleet langs elkaar heen. Er is totaal geen wil om te integreren; van beide kanten niet.
En aangezien je van Nederlanders moeilijk kunt gaan verwachten dat we ons gedrag aanpassen aan dat van moslims - en aangezien heel wat moslims slecht integreren - krijg je automatisch wrijving. Ik vind dat allemaal echt niet zo verwonderlijk. De opvattingen en de cultuur staan te ver uiteen. We hebben ons hierin enorm verslikt. De schuld ligt bij stugge, conservatieve moslims die in een liberaal, seculier land komen wonen. Maar de schuld ligt zeker ook bij onszelf: we hebben veel te weinig eisen gesteld aan nieuwkomers.
En nu heb je een enorm wij-zij-gevoel. Ik geloof ook werkelijk niet dat dat ooit verdwijnt; schaarse uitzonderingen daargelaten. Net zoals je onder moslims extremisten en gematigden hebt, heb je dat ook onder Nederlanders. En in die kringen zien ze alle moslims nog liever vandaag dan morgen vertrekken. Ik kan dat niet zo heel erg verwonderlijk vinden.
Toont gewoon aan dat bepaalde lieden totaal geen historisch besef hebben.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:16 schreef De_Guidance het volgende:
Vroeger ging de integratie zeker niet zonder slag of stoot.
Vreemde bewering van Elf om te stellen dat de mensen vroeger altijd integreerden en dat dat nu niet gebeurt.
Verder is het ook een veel te subjectief begrip om er zo een oordeel over te kunnen vellen.
Nja de waarheid zal wel weer in het midden liggen.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:16 schreef sp3c het volgende:
'een heel groot deel' is nogal een subjectieve beschrijving dat kan ik moeilijk ontkennen idd
in mijn ogen valt het wel mee, ik denk ook niet dat het een heel hoog percentage zal zijn, de Nederlanders in mijn directe omgeving lijken er iig weinig problemen mee te hebben en wij hebben nogal wat moslims rondlopen hier
maar de retoriek is idd extremer ja daar heb ik gelijk in
wijdverbreide xenofobie kom ik als xeno iig niet tegen
daar zit nogal wat variatie in per onderzoekjequote:Op donderdag 11 april 2013 17:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nja de waarheid zal wel weer in het midden liggen.
50% is hoog.
Nja misschien is dat niet relevante irritatie vanuit mijn kant.quote:
haha ok manquote:Op donderdag 11 april 2013 17:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nja misschien is dat niet relevante irritatie vanuit mijn kant.
Maar ik moest denken aan een situatie in NWS waarin bijvoorbeeld Lavender constant zat te roepen hoe erg iets was.
En toen ik zei dat het wel meeviel en alles op het internet wordt overdreven ging zei jij steeds dat het begrijpelijk was dat mensen boos worden.
Maar ik snap ook wel weer waarom je dat doet.
wijs maar aan waar ik hypocriet doe danquote:Op donderdag 11 april 2013 17:33 schreef De_Guidance het volgende:
Mja dit is voor mij een verder totaal niet boeiend zijspoor.
Als jij hypocriet wil zijn moet je dat vooral doen.
ik ben niet de hypocriet hier ...quote:als het de andere kant op is
Het hoeft ook niet zonder slag of stoot te gaan, maar er komt ook een keer een grens in zicht, wat betreft de inspanningen en het incasseringsvermogen dat je van een samenleving kunt vragen.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:16 schreef De_Guidance het volgende:
Vroeger ging de integratie zeker niet zonder slag of stoot.
Vreemde bewering van Elf om te stellen dat de mensen vroeger altijd integreerden en dat dat nu niet gebeurt.
Verder is het ook een veel te subjectief begrip om er zo een oordeel over te kunnen vellen.
Sterkte.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn vaderland is allereerst Brabant...
Dat zei ik ook toen mijn rare biefstukje zwart op tafel kwam.quote:Op donderdag 11 april 2013 23:40 schreef Mishu het volgende:
Mensen die dingen gaan verbranden zijn vrij sneu.
Het is veel makkelijker en ook veel geaccepteerder om allerlei rare praat overal neer te kwakken.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:52 schreef sp3c het volgende:
het is ook irrelevant
Dit. TS zit in mijn ogen compleet mis met de analyse. De overheid faalt in de aanpak en het onderkennen. Vervolgens zijn mensen er last van hebben, totaal gedemoniseerd omdat ze het iedere benoemen en het opvalt dat het om moslims gaat. Ze worden weggezet als racisten en vervolgens krijgen ze alleen maar meer last omdat het kutvolk vrij baan krijgt. Downward spiral.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:06 schreef Slurrrrp het volgende:
Ik vermoed dat het jarenlang compleet falen van de overheid in het aanpakken van de 'kutmarokkanen' ietsjes meer invloed heeft dan wat geblaat van Wilders. Denk ik zo maar.
Cpt. Hindsight.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:23 schreef arjan1212 het volgende:
Hm. Stel het is 1988. Wat had de overheid anders moeten doen in de periode 1988-2013
Toen waren ze al royaal de fout in gegaan. Ze hadden nooit aan die gezinshereniging moeten beginnen. Gewoon "Nou Ali, bedankt voor bewezen diensten. Je hebt 7 jaar in Nederland gewerkt? Hier heb je een bonus en doe ze de groeten in Casablanca."quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:23 schreef arjan1212 het volgende:
Hm. Stel het is 1988. Wat had de overheid anders moeten doen in de periode 1988-2013
De mensen niet zien als melkkoe voor het bedrijfsleven en ervan hopen dat ze toch wel teruggaan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:23 schreef arjan1212 het volgende:
En dat de opvattingen die voorkomen uit die middeleeuwse levenswijze die ze hebben, hier niet gewenst is. Je cultuur meenemen, feesten, eten.. prima, maar je behandeld wel iedereen met respect.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De mensen niet zien als melkkoe voor het bedrijfsleven en ervan hopen dat ze toch wel teruggaan.
Mensen stimuleren om te werken en integreren (dus niet uitkeringen uitdelen aan iedereen)
Liberale bewegingen steunen in plaats van conservatieve.
Voila http://www.binnenlandsbes(...)iminele.152108.lynkxquote:Op zaterdag 13 april 2013 04:37 schreef Bangerhart het volgende:
Ik ben benieuwd naar betrouwbare cijfers waaruit blijkt hoe het zit met de criminaliteit van Marokkanen. Waar kan ik daadwerkelijke cijfers vinden?
De fout is dat een gastarbeider altijd een gastarbeider moet blijven. Ze mogen hier werken en verdienen zolang we ze nodig hebben en daarna terug naar huis. Er had gewoon een apart belastingregime moeten zijn voor die mensen zonder de verplichte sociale "verzekeringen".quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:27 schreef fratsman het volgende:
[..]
Toen waren ze al royaal de fout in gegaan. Ze hadden nooit aan die gezinshereniging moeten beginnen. Gewoon "Nou Ali, bedankt voor bewezen diensten. Je hebt 7 jaar in Nederland gewerkt? Hier heb je een bonus en doe ze de groeten in Casablanca."
Meneer is oh zo 'libertarisch'. Tot het over buitenlanders gaat. Dan blijkt het laagje chroom toch niet zo dik, goh waar hebben we dat eerder gezien?quote:Op zaterdag 13 april 2013 07:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De fout is dat een gastarbeider altijd een gastarbeider moet blijven. Ze mogen hier werken en verdienen zolang we ze nodig hebben en daarna terug naar huis. Er had gewoon een apart belastingregime moeten zijn voor die mensen zonder de verplichte sociale "verzekeringen".
Opmerkelijk inderdaad, aangezien libertariërs niet veel op zouden moeten hebben met door overheden afgebakende stukjes land.quote:Op zaterdag 13 april 2013 08:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Meneer is oh zo 'libertarisch'. Tot het over buitenlanders gaat. Dan blijkt het laagje chroom toch niet zo dik, goh waar hebben we dat eerder gezien?
Dat is de theorie. De praktijk onder de internetlibertariers is 9 van de 10 keer helaas andersquote:Op zaterdag 13 april 2013 08:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Opmerkelijk inderdaad, aangezien libertariërs niet veel op zouden moeten hebben met door overheden afgebakende stukjes land.
er wonen 10.000 marokanen in gouda. als je dus 330 marokanen oppakt en in de cel smijt daalt de criminaliteit met 30%quote:Op zaterdag 13 april 2013 06:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voila http://www.binnenlandsbes(...)iminele.152108.lynkx
Ik snap je reactie. Wat mij betreft is iedereen welkom zolang die in zijn/haar eigen onderhoud voorziet of iemand bereid ziet daarin te voorzien. We hebben helaas te maken met de realiteit van elke dag en dat is dat de maatschappij zo niet is vormgegeven. In dat licht moet je mijn reactie zien.quote:Op zaterdag 13 april 2013 08:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Meneer is oh zo 'libertarisch'. Tot het over buitenlanders gaat. Dan blijkt het laagje chroom toch niet zo dik, goh waar hebben we dat eerder gezien?
Zo is het.quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:39 schreef arjan1212 het volgende:
libertariers zijn voor open grenzen zolang er geen sociale zekerheid is
quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:46 schreef De_Guidance het volgende:
Ach ja Ron Paul heeft het ook niet zo op negers en homo's. Blijven een beetje wappie die mensen.
http://www.paulitiek.nl/site/?page_id=1574quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:46 schreef De_Guidance het volgende:
Ach ja Ron Paul heeft het ook niet zo op negers en homo's. Blijven een beetje wappie die mensen.
Ja.... en dus vind je dat de staat moet ingrijpen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik snap je reactie. Wat mij betreft is iedereen welkom zolang die in zijn/haar eigen onderhoud voorziet of iemand bereid ziet daarin te voorzien. We hebben helaas te maken met de realiteit van elke dag en dat is dat de maatschappij zo niet is vormgegeven. In dat licht moet je mijn reactie zien.
Driewerf hoera voor fanboy-websites.quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:50 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
[..]
http://www.paulitiek.nl/site/?page_id=1574
Ach ja, zo werkt het nu eenmaal in de Lolbetarische praktijkquote:Op zaterdag 13 april 2013 10:46 schreef De_Guidance het volgende:
Men moet ergens hun inspiratie en mening vandaan halen. Geheel zelfstandig nadenken is niet echt de bedoeling bij deze groep.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Driewerf hoera voor fanboy-websites.
Probleem met libertariers is dat hun dogmatische kijk op zaken hun blikveld vernauwt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Men moet ergens hun inspiratie en mening vandaan halen. Geheel zelfstandig nadenken is niet echt de bedoeling bij deze groep.
dat is oproepen tot geweld en strafbaar, haatzaaier!quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens dienen libertariers gewoon harde klappen te krijgen.
Het eigen denkwereldje is het alomvattende denkkader.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem met libertariers is dat hun dogmatische kijk op zaken hun blikveld vernauwt.
Strafbaar gedrag bestaat niet in libertopia.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:57 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
dat is oproepen tot geweld en strafbaar, haatzaaier!
Eerst stompen ze de leden van de pers vol op de muil.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens dienen libertariers gewoon harde klappen te krijgen.
Agressieve typjes toch elke keer weer die lolbetariers...quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Eerst stompen ze de leden van de pers vol op de muil.
Dit is bijvoorbeeld wel héél erg tendentieus en hysterisch. Het enige doel van zo'n onderbuikerig stukje kan m.i haast alleen maar het simpelweg behouden van retorisch momentum zijn. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij dat echt denkt.quote:"Twee dagen na die berichten in de facebookgroep publiceerde PVV-leider Geert Wilders een stuk. Hij schrijft: ‘Het is tijd voor de aanpak van de grootste ziekte die ons land de afgelopen eeuw heeft gekend, de islam. De islam is dus erger dan al het andere de afgelopen eeuw. En het is een ziekte. Wie die twee dingen echt gelooft, kan maar één conclusie trekken: die ziekte moet worden uitgeroeid."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |