abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 16:52:20 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125159911
het is ook irrelevant

kijk het is natuurlijk best raar dat een mannetje of 300 dat soort idiote berichten liken op facebook maar moet je daar nu echt dergelijke conclusies aan verbinden?

er zullen best 300 radicale xenofoben zijn in Nederland ja ... ik wil daar zelfs wel 3000 van maken of 30.000 wat jij wil maar die waren er 30 jaar geleden ook wel

het is vandaag de dag alleen gemakkelijker om die onzin wereldkundig te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 11 april 2013 @ 16:52:58 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125159934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:52 schreef sp3c het volgende:
het is ook irrelevant

kijk het is natuurlijk best raar dat een mannetje of 300 dat soort idiote berichten liken op facebook maar moet je daar nu echt dergelijke conclusies aan verbinden?

er zullen best 300 radicale xenofoben zijn in Nederland ja ... ik wil daar zelfs wel 3000 van maken of 30.000 wat jij wil maar die waren er 30 jaar geleden ook wel

Helemaal mee eens spekje :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_125159966
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:52 schreef sp3c het volgende:
het is ook irrelevant

Er wordt nogal makkelijk xenofoob geroepen, ook hier op FOK!.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 16:54:25 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125160014
alles wordt makkelijk geroepen hier op fok!

daarom zitten we hier de hele dag met zijn allen *O*
pi_125160208
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:06 schreef Slurrrrp het volgende:
Ik vermoed dat het jarenlang compleet falen van de overheid in het aanpakken van de 'kutmarokkanen' ietsjes meer invloed heeft dan wat geblaat van Wilders. Denk ik zo maar.
Ik denk dat het veel dieper zit. Eeuwenlang zijn er groepen mensen naar Nederland gekomen en die hebben hier hun plaats gevonden. Net zoals ook veel Nederlanders zijn geëmigreerd en zich daar hebben aangepast.

Het grote verschil tussen vroeger en nu is dat groepen migranten destijds integreerderen in onze samenleving, terwijl het de laatste 40-50 jaar gaat om (bepaalde) groepen die totaal niet integreren en hun eigen mini-samenleving vormen. Dat is trouwens niet mijn verzinsel, het is gewoon onderzocht en pas nog in een SCP-rapport vastgesteld: groepen mensen leven compleet langs elkaar heen. Er is totaal geen wil om te integreren; van beide kanten niet.

En aangezien je van Nederlanders moeilijk kunt gaan verwachten dat we ons gedrag aanpassen aan dat van moslims - en aangezien heel wat moslims slecht integreren - krijg je automatisch wrijving. Ik vind dat allemaal echt niet zo verwonderlijk. De opvattingen en de cultuur staan te ver uiteen. We hebben ons hierin enorm verslikt. De schuld ligt bij stugge, conservatieve moslims die in een liberaal, seculier land komen wonen. Maar de schuld ligt zeker ook bij onszelf: we hebben veel te weinig eisen gesteld aan nieuwkomers.

En nu heb je een enorm wij-zij-gevoel. Ik geloof ook werkelijk niet dat dat ooit verdwijnt; schaarse uitzonderingen daargelaten. Net zoals je onder moslims extremisten en gematigden hebt, heb je dat ook onder Nederlanders. En in die kringen zien ze alle moslims nog liever vandaag dan morgen vertrekken. Ik kan dat niet zo heel erg verwonderlijk vinden.
pi_125160264
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat het veel dieper zit. Eeuwenlang zijn er groepen mensen naar Nederland gekomen en die hebben hier hun plaats gevonden. Net zoals ook veel Nederlanders zijn geëmigreerd en zich daar hebben aangepast.

Het grote verschil tussen vroeger en nu is dat groepen migranten destijds integreerderen in onze samenleving, terwijl het de laatste 40-50 jaar gaat om (bepaalde) groepen die totaal niet integreren en hun eigen mini-samenleving vormen. Dat is trouwens niet mijn verzinsel, het is gewoon onderzocht en pas nog in een SCP-rapport vastgesteld: groepen mensen leven compleet langs elkaar heen. Er is totaal geen wil om te integreren; van beide kanten niet.

En aangezien je van Nederlanders moeilijk kunt gaan verwachten dat we ons gedrag aanpassen aan dat van moslims - en aangezien heel wat moslims slecht integreren - krijg je automatisch wrijving. Ik vind dat allemaal echt niet zo verwonderlijk. De opvattingen en de cultuur staan te ver uiteen. We hebben ons hierin enorm verslikt. De schuld ligt bij stugge, conservatieve moslims die in een liberaal, seculier land komen wonen. Maar de schuld ligt zeker ook bij onszelf: we hebben veel te weinig eisen gesteld aan nieuwkomers.

En nu heb je een enorm wij-zij-gevoel. Ik geloof ook werkelijk niet dat dat ooit verdwijnt; schaarse uitzonderingen daargelaten. Net zoals je onder moslims extremisten en gematigden hebt, heb je dat ook onder Nederlanders. En in die kringen zien ze alle moslims nog liever vandaag dan morgen vertrekken. Ik kan dat niet zo heel erg verwonderlijk vinden.
Amen.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 17:03:34 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125160390
ik denk, dat meneer Kustaw online niet verder komt dan zijn facebook en zijn twitter accounts en een linkje toegestuurd heeft gekregen waar hij een beetje van is geschrokken en er gelijk een artikel over heeft geschreven

de man trok de verkeerde conclusie als je het mij vraagt

heel het internet is 'radicaler' geworden, of dat nu over moslims, linksch/rechtsmensen, dikkerds, Amerikanen, Joden, siloconentettendragers, kleinetettendragers, kattenliefhebbers, MBO'ers, Voetbalfans van de verkeerde club of de concorrerende site/slowchat gaat lijkt niet zo heel erg veel uit te maken

allemaal sterf dit, sterf dat en krijg toch de Re maar echt heel veel gebeurt er niet

ja in Haren was een feestje ... blabla
pi_125160717
Meneer Kustaw is de hoofdredacteur van de Vonk en daarvoor redacteur van de Pers.

Heeft vroeger veel onderzoek gedaan naar eerwraak en andere multiculturele problematiek. Is ook heel kritisch geweest richting links en het ontkennen van de problemen.

Hij roept niet zomaar wat en het valt niet te ontkennen dat een heel groot deel van de Nederlanders negatief staat ten opzichte van moslims. De retoriek wordt extremer. Klopt ook.
pi_125160949
Vroeger ging de integratie zeker niet zonder slag of stoot.
Vreemde bewering van Elf om te stellen dat de mensen vroeger altijd integreerden en dat dat nu niet gebeurt.

Verder is het ook een veel te subjectief begrip om er zo een oordeel over te kunnen vellen.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 17:16:28 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125160954
'een heel groot deel' is nogal een subjectieve beschrijving dat kan ik moeilijk ontkennen idd

in mijn ogen valt het wel mee, ik denk ook niet dat het een heel hoog percentage zal zijn, de Nederlanders in mijn directe omgeving lijken er iig weinig problemen mee te hebben en wij hebben nogal wat moslims rondlopen hier

maar de retoriek is idd extremer ja daar heb ik gelijk in

wijdverbreide xenofobie kom ik als xeno iig niet tegen
pi_125161009
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:16 schreef De_Guidance het volgende:
Vroeger ging de integratie zeker niet zonder slag of stoot.
Vreemde bewering van Elf om te stellen dat de mensen vroeger altijd integreerden en dat dat nu niet gebeurt.

Verder is het ook een veel te subjectief begrip om er zo een oordeel over te kunnen vellen.
Toont gewoon aan dat bepaalde lieden totaal geen historisch besef hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_125161052
Ik vind het trouwens heel fijn dat jullie kunnen relativeren.

Maar als het de andere kant op is zijn het precies dezelfde mensen die hier nu posten die moord en brand schreeuwen en doordraaien.

En dan komt spec even langs om te vertellen dat de woede wel te begrijpen is.

Het is zo enorm selectief en hypocriet allemaal en het is vreemd dat jullie het niet doorhebben.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 17:20:06 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125161106
waar kom ik wat vertellen?
pi_125161148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:16 schreef sp3c het volgende:
'een heel groot deel' is nogal een subjectieve beschrijving dat kan ik moeilijk ontkennen idd

in mijn ogen valt het wel mee, ik denk ook niet dat het een heel hoog percentage zal zijn, de Nederlanders in mijn directe omgeving lijken er iig weinig problemen mee te hebben en wij hebben nogal wat moslims rondlopen hier

maar de retoriek is idd extremer ja daar heb ik gelijk in

wijdverbreide xenofobie kom ik als xeno iig niet tegen
Nja de waarheid zal wel weer in het midden liggen.

50% is hoog.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 17:25:03 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125161308
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:21 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nja de waarheid zal wel weer in het midden liggen.

50% is hoog.
daar zit nogal wat variatie in per onderzoekje

http://www.nieuwsmeteengl(...)tiever-over-moslims/
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 17:25:54 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125161345
maar waar kom ik precies vertellen dat de woede wel te begrijpen is?

en waar schreeuw ik moord en brand als het de andere kant op is??

ik ben reuze benieuwd
pi_125161351
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:20 schreef sp3c het volgende:
waar kom ik wat vertellen?
Nja misschien is dat niet relevante irritatie vanuit mijn kant.

Maar ik moest denken aan een situatie in NWS waarin bijvoorbeeld Lavender constant zat te roepen hoe erg iets was.

En toen ik zei dat het wel meeviel en alles op het internet wordt overdreven zei jij steeds dat het begrijpelijk was dat mensen boos worden.

Maar ik snap ook wel weer waarom je dat doet.

Edit: ik weet weer waar dat over ging: uitgaansgeweld
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 17:27:46 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125161420
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:26 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nja misschien is dat niet relevante irritatie vanuit mijn kant.

Maar ik moest denken aan een situatie in NWS waarin bijvoorbeeld Lavender constant zat te roepen hoe erg iets was.

En toen ik zei dat het wel meeviel en alles op het internet wordt overdreven ging zei jij steeds dat het begrijpelijk was dat mensen boos worden.

Maar ik snap ook wel weer waarom je dat doet.
haha ok man ^O^
pi_125161497
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 17:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

haha ok man ^O^
Tja, ik heb te goeder trouw jouw vraag beantwoord. Wat je er mee doet moet je zelf weten.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 17:30:23 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125161526
je antwoord alleen niet echt

je herhaalt je eerdere verhaal met wat meer woorden en je zegt nog steeds niets
pi_125161604
Wat wil je? Een link?

Ga het niet voor je zoeken, doe maar een beroep op je geheugen.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 17:33:24 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125161634
haha ok ^O^
pi_125161658
Mja dit is voor mij een verder totaal niet boeiend zijspoor.

Als jij hypocriet wil zijn moet je dat vooral doen.
pi_125161748
deel1 en deel2 helemaal gelezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')