Helemaal mee eens spekjequote:Op donderdag 11 april 2013 16:52 schreef sp3c het volgende:
het is ook irrelevant
kijk het is natuurlijk best raar dat een mannetje of 300 dat soort idiote berichten liken op facebook maar moet je daar nu echt dergelijke conclusies aan verbinden?
er zullen best 300 radicale xenofoben zijn in Nederland ja ... ik wil daar zelfs wel 3000 van maken of 30.000 wat jij wil maar die waren er 30 jaar geleden ook wel
het is vandaag de dag alleen gemakkelijker om die onzin wereldkundig te maken
Er wordt nogal makkelijk xenofoob geroepen, ook hier op FOK!.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:52 schreef sp3c het volgende:
het is ook irrelevant
kijk het is natuurlijk best raar dat een mannetje of 300 dat soort idiote berichten liken op facebook maar moet je daar nu echt dergelijke conclusies aan verbinden?
er zullen best 300 radicale xenofoben zijn in Nederland ja ... ik wil daar zelfs wel 3000 van maken of 30.000 wat jij wil maar die waren er 30 jaar geleden ook wel
het is vandaag de dag alleen gemakkelijker om die onzin wereldkundig te maken
Ik denk dat het veel dieper zit. Eeuwenlang zijn er groepen mensen naar Nederland gekomen en die hebben hier hun plaats gevonden. Net zoals ook veel Nederlanders zijn geëmigreerd en zich daar hebben aangepast.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:06 schreef Slurrrrp het volgende:
Ik vermoed dat het jarenlang compleet falen van de overheid in het aanpakken van de 'kutmarokkanen' ietsjes meer invloed heeft dan wat geblaat van Wilders. Denk ik zo maar.
Amen.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat het veel dieper zit. Eeuwenlang zijn er groepen mensen naar Nederland gekomen en die hebben hier hun plaats gevonden. Net zoals ook veel Nederlanders zijn geëmigreerd en zich daar hebben aangepast.
Het grote verschil tussen vroeger en nu is dat groepen migranten destijds integreerderen in onze samenleving, terwijl het de laatste 40-50 jaar gaat om (bepaalde) groepen die totaal niet integreren en hun eigen mini-samenleving vormen. Dat is trouwens niet mijn verzinsel, het is gewoon onderzocht en pas nog in een SCP-rapport vastgesteld: groepen mensen leven compleet langs elkaar heen. Er is totaal geen wil om te integreren; van beide kanten niet.
En aangezien je van Nederlanders moeilijk kunt gaan verwachten dat we ons gedrag aanpassen aan dat van moslims - en aangezien heel wat moslims slecht integreren - krijg je automatisch wrijving. Ik vind dat allemaal echt niet zo verwonderlijk. De opvattingen en de cultuur staan te ver uiteen. We hebben ons hierin enorm verslikt. De schuld ligt bij stugge, conservatieve moslims die in een liberaal, seculier land komen wonen. Maar de schuld ligt zeker ook bij onszelf: we hebben veel te weinig eisen gesteld aan nieuwkomers.
En nu heb je een enorm wij-zij-gevoel. Ik geloof ook werkelijk niet dat dat ooit verdwijnt; schaarse uitzonderingen daargelaten. Net zoals je onder moslims extremisten en gematigden hebt, heb je dat ook onder Nederlanders. En in die kringen zien ze alle moslims nog liever vandaag dan morgen vertrekken. Ik kan dat niet zo heel erg verwonderlijk vinden.
Toont gewoon aan dat bepaalde lieden totaal geen historisch besef hebben.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:16 schreef De_Guidance het volgende:
Vroeger ging de integratie zeker niet zonder slag of stoot.
Vreemde bewering van Elf om te stellen dat de mensen vroeger altijd integreerden en dat dat nu niet gebeurt.
Verder is het ook een veel te subjectief begrip om er zo een oordeel over te kunnen vellen.
Nja de waarheid zal wel weer in het midden liggen.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:16 schreef sp3c het volgende:
'een heel groot deel' is nogal een subjectieve beschrijving dat kan ik moeilijk ontkennen idd
in mijn ogen valt het wel mee, ik denk ook niet dat het een heel hoog percentage zal zijn, de Nederlanders in mijn directe omgeving lijken er iig weinig problemen mee te hebben en wij hebben nogal wat moslims rondlopen hier
maar de retoriek is idd extremer ja daar heb ik gelijk in
wijdverbreide xenofobie kom ik als xeno iig niet tegen
daar zit nogal wat variatie in per onderzoekjequote:Op donderdag 11 april 2013 17:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nja de waarheid zal wel weer in het midden liggen.
50% is hoog.
Nja misschien is dat niet relevante irritatie vanuit mijn kant.quote:
haha ok manquote:Op donderdag 11 april 2013 17:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nja misschien is dat niet relevante irritatie vanuit mijn kant.
Maar ik moest denken aan een situatie in NWS waarin bijvoorbeeld Lavender constant zat te roepen hoe erg iets was.
En toen ik zei dat het wel meeviel en alles op het internet wordt overdreven ging zei jij steeds dat het begrijpelijk was dat mensen boos worden.
Maar ik snap ook wel weer waarom je dat doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |