abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125144020
quote:
Ik maak me langzamerhand steeds meer zorgen. Afgelopen zondag kwam ik terecht in een Facebookgroep, genaamd ‘Nederland mijn vaderland’. Daar was een bericht geplaatst over brandstichting in een moskee in Enkhuizen.

Het bericht werd een keer of driehonderd geliket. Eronder verschenen reacties die bijna zonder uitzondering deze strekking hadden: ‘Jammer dat ie niet volledig is afgebrand.’ ‘Daar moet op gedronken worden.’ ‘Laat dit het voorbeeld zijn voor alle moskeeën. Hulde aan de dader.’ ‘Jammer dat er niemand in zat.’ ‘Gaan we een inzamelingsactie opzetten voor oud papier en peut?’ ‘Iemand zin om hier in IJmuiden een moskee weg te ruimen?’ En zo verder.

Al een paar jaar vallen me plekken op internet op waar de haat tegen de islam, moslims, Marokkanen zo oploopt, dat een sfeer ontstaat waarin geweld bijna logisch is. Soms doet het me denken aan de broeierige webfora van jihadisten. En ik zou niet raar meer opkijken als een of andere gek ervan overtuigd raakt dat hij de daad bij het woord moet voegen.

Twee dagen na die berichten in de facebookgroep publiceerde PVV-leider Geert Wilders een stuk. Hij schrijft: ‘Het is tijd voor de aanpak van de grootste ziekte die ons land de afgelopen eeuw heeft gekend, de islam.’ De islam is dus erger dan al het andere de afgelopen eeuw. En het is een ziekte. Wie die twee dingen echt gelooft, kan maar één conclusie trekken: die ziekte moet worden uitgeroeid.

Wilders laat er in het stuk geen twijfel over bestaan wie deze ziekte verspreiden: dat zijn de Marokkanen. Die maakt hij met de term ‘Marokkanenprobleem’ collectief verantwoordelijk voor criminaliteit.

En ja, hij stelt daarna wat maatregeltjes voor maar die staan zó niet in verhouding tot zijn probleemschets, die lijken maar een schaamlap.

Als je hierop wijst, heet je al gauw: links, politiek correct, een probleemontkenner, een wegkijker. Dat is onzin. Je kunt bijvoorbeeld prima kritisch zijn op de islam, prima criminele Marokkaans-Nederlandse jongens aanpakken en tóch bezwaar maken tegen de suggestie dat een bevolkingsgroep uit ziekteverwekkers bestaat. Maar de rechtse kerk is nét als de linkse kerk: niet argumenteren maar met kwalificaties smijten om anderen buiten de discussie te plaatsen.

Het is raar. Toen Wilders minder erge dingen zei, stonden velen vaak onnodig op hun achterste benen. Nu is het stiller. Terwijl ik bang ben dat Wilders en de PVV intussen omstandigheden helpen scheppen waarin geweld als legitiem wordt gezien.

Kustaw Bessems
BNR

http://www.bnr.nl/opinie/(...)ustaw-bessems-zorgen

Dit is iets wat meer mensen opvalt maar er waar er nog verbazingwekkend weinig aandacht voor is. Het is eigenlijk absurd. De rol van Wilders in het creëren van een geweldsklimaat wordt weer pijnlijk duidelijk. Maar ook de andere partijen tonen steeds meer onvervalste xenofobie.
Het verschil met jihadwebsites wordt steeds vager en het zou niemand verbazen als er na Breivik weer een gek opstaat.
pi_125144109
Pleur toch op man, het xenofobe gedrag is een laatste stuip tot de pleuris uitbreekt.
Ga nou niet proberen uit te leggen dat 'ze' het er zelf niet naar gemaakt hebben.
pi_125144157
Beetje harde reactie mssn, waarvoor excuus.
Wat ik eigenlijk wou zeggen is dat 'ons' gedragh een logisch vervolg is op 'hun' gedrag. We moeten oorzaak en gevolg niet om gaan lopen draaien.
  donderdag 11 april 2013 @ 09:17:32 #4
28033 Pek
je moet wat
pi_125144160
Dit zijn slechts incidenten, het is een kleine groep die het verpest voor de rest.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 09:18:39 #5
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_125144174
Een column is maar een mening en geen nieuws. Kan wel naar KLB of ONZ denk ik.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_125144197
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:17 schreef my2cents het volgende:
Wat ik eigenlijk wou zeggen is dat 'ons' gedragh een logisch vervolg is op 'hun' gedrag. We moeten oorzaak en gevolg niet om gaan lopen draaien.
:') x heel veel ... als er iemand juist een verkeerd omgedraaid beeld heeft van daders en slachtoffers, zijn het wel mensen die het goed gaan praten dat mensen kennelijk brandaanslagen plegen.
en dingen gaan zeggen als dat de "slachtoffers erom gevraagd zouden hebben".

Overigens, over de stelling van de TS, ik heb grote twijfels erbij of het erg veranderd is ind e tijd... brandaanslagen én mensen die dat goedpraten is uit alle tijden... in de jaren negentig waren er ook de idiote Rara-groep, die aanslagen pleegde, of bv radicale mileiuaanhangers en 'dierenvrienden' die dat als rechtvaardiging voor aanslagen goedvionden en ook die hadden best een substantiele achterban van idioten die dat wel 'goedvonden'...

verschil is hooguit dat het via bv sociale media (maar evengoed op Fok! zelf, zie de post van die meneer 2cent) opeens veel inzichtelijker is dat mensen dat openlijk rechtvaardigen.

Evenmin is het zo dat de media zulke dingen compleet negeert, enkel is het ook nutteloos om er overdreven veel aandacht aan te geven, idioten bestaan nu eenmaal, en een idioot die rechtvaardigt dat iemand vanuit politieke motieven een geweldsdaad/misdrijf is zelf gewoon heel erg dom, maar niet strafbaar...
strafbaar zijn vooral de daders en die moeten gepakt en bestraft worden.

[ Bericht 20% gewijzigd door RM-rf op 11-04-2013 09:25:02 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_125144208
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:14 schreef my2cents het volgende:
Pleur toch op man, het xenofobe gedrag is een laatste stuip tot de pleuris uitbreekt.
Ga nou niet proberen uit te leggen dat 'ze' het er zelf niet naar gemaakt hebben.
Je bewijst het gelijk van de columnist, waarvoor dank.
  donderdag 11 april 2013 @ 09:20:30 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_125144218
quote:
Is wel een beetje het probleem van de heethoofdjes hè, eerst doen, dan denken.
Ik ga naar huis.
pi_125144239
quote:
4s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:09 schreef De_Guidance het volgende:
Dit is iets wat meer mensen opvalt maar er waar er nog verbazingwekkend weinig aandacht voor is. Het is eigenlijk absurd.
Joh, de ene helft negeert Wilders, de andere helft neemt dit soort dingen blind aan. Denk dat niemand meer de behoefte heeft om water naar de zee te dragen door er tegenin te gaan.

Vind dit trouwens een verkapte holocaustontkenning en dus mag Wilders hiervoor vervolgd worden imo. Paar tasjesdieven en kontengrijpers erger noemen dan wat er in WO2 is gebeurd...
pi_125144261
quote:
Mensen verzinnen altijd wel een excuus om hele groepen te haten en over een kam te scheren.

Zoveel individuen uit de 'andere groep' waar jij nu een hekel aan hebt terwijl ze jou niks hebben gedaan.
pi_125144305
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:21 schreef Deshain het volgende:

[..]

Joh, de ene helft negeert Wilders, de andere helft neemt dit soort dingen blind aan. Denk dat niemand meer de behoefte heeft om water naar de zee te dragen door er tegenin te gaan.

Vind dit trouwens een verkapte holocaustontkenning en dus mag Wilders hiervoor vervolgd worden imo. Paar tasjesdieven en kontengrijpers erger noemen dan wat er in WO2 is gebeurd...
Ja, hij zegt in feite dat de aanwezigheid van moslims in dit land erger is dan WOI, WOII en de holocaust.

En noemt het een ziekte. Wat doe je met ziektes?

Gewoon een sfeer creëren waarbij geweld logisch lijkt. Dat is wat hij doet.
pi_125144310
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:17 schreef Pek het volgende:
Dit zijn slechts incidenten, het is een kleine groep die het verpest voor de rest.
Dit.

Misschien heeft die kleine groep problemen waar we ze mee moeten helpen om dit in de toekomst te voorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smack10 op 11-04-2013 09:46:22 ]
pi_125144346
Ik ben opgegroeid in een tolerant, open en vrij Nederland. Met multicultureel als ideaal (en echt multicultureel ben ik nog steeds voorstander van, niet die mono islam cultuur zoals we hier in Nederland geimporteerd hebben). En de intolerantie en afkeer van integratie komt niet vanuit Nederlanders (al zijn er natuurlijk wel xenofobe nederlanders).
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 09:30:31 #14
341203 3-voud
pi_125144434
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:22 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Mensen verzinnen altijd wel een excuus om hele groepen te haten en over een kam te scheren.

Zoveel individuen uit de 'andere groep' waar jij nu een hekel aan hebt terwijl ze jou niks hebben gedaan.
Mja. Allochtonen haten "verderfelijke westerlingen" ook. Als we de incidenten erbij pakken hebben die allochtonen meer op hun kerfstok dan andersom. Blijkbaar handelen die vaker naar hun haat dan xenofoben, of voor mijn part Wilders aanhangers, allochtonen in elkaar zien rammen.
Geregeld lezen we weer dat homo's in elkaar gemept worden of familieleden die het in hun hoofd halen met zon kafir aan te pappen. Incidenten te over.

Hoe vaak lezen we dat b.v. Marokkanen of Irakezen in elkaar gemept zijn om hun afkomst?

Beetje raar dat we ons drukker moeten maken om wat geroep dan de daadwerkelijke gevolgen.
pi_125144550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:30 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mja. Allochtonen haten "verderfelijke westerlingen" ook. Als we de incidenten erbij pakken hebben die allochtonen meer op hun kerfstok dan andersom. Blijkbaar handelen die vaker naar hun haat dan xenofoben, of voor mijn part Wilders aanhangers, allochtonen in elkaar zien rammen.
Geregeld lezen we weer dat homo's in elkaar gemept worden of familieleden die het in hun hoofd halen met zon kafir aan te pappen. Incidenten te over.

Hoe vaak lezen we dat b.v. Marokkanen of Irakezen in elkaar gemept zijn om hun afkomst?

Beetje raar dat we ons drukker moeten maken om wat geroep dan de daadwerkelijke gevolgen.
Ten eerste begint het altijd met geroep en ten tweede zijn er al zeer veel incidenten geweest.

Het is verre van alleen geroep en het wordt steeds erger en meer geaccepteerd.

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/kristallnacht-2.html
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 09:38:54 #16
341203 3-voud
pi_125144604
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ten eerste begint het altijd met geroep en ten tweede zijn er al zeer veel incidenten geweest.

Je hebt gewoon 1 groot probleem met je betoog:

1. Waar zijn de incidenten dat xenofoben wekelijks allochtonen in elkaar meppen, zoals omgekeerd het nieuws de krant uitpuilt.

Vooralsnog is het veel gejammer, zoveel zelf dat het bovenstaande feit probeert te overschreeuwen.
pi_125144680
quote:

[..]

Je kunt je natuurlijk ook zorgen (of druk) maken om beide trends.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 11 april 2013 @ 09:42:32 #18
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125144698
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt je natuurlijk ook zorgen (of druk) maken om beide trends.
Het is natuurlijk geen trend, dit is al zo oud als de mensheid zelve.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_125144712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan vervang je trends door 'zaken'. Het woord was gewoon lukraak gekozen.
  donderdag 11 april 2013 @ 09:44:05 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125144725
Dit stuk op GS viel me ook al op: Het stelt dat er geen islamofoben zijn maar enkel verdedigers van de waarden van de Verlichting. Onder die vlag kun je dan natuurlijk zo'n beetje alles uithalen. Als iemand daar iets van vindt zeg je gewoon: "He, luister eens. Ik ben hier de waarden van de Verlichting aan het verdedigen met mijn Molotov-cocktail."
Met die hypocracy heb ik wel een beetje moeite, want de gemiddelde islamofoob heeft natuurlijk net zo weinig met de Verlichting op als de gemiddelde moslim.
quote:
Hoe islamofoob zijn moskee-aanslagen?

MoloNietZoTov.jpgMensen die gebouwen aanvallen omdat ze het niet eens zijn met de mensen die die gebouwen gebruiken zijn mentale treurwilgen met lafheids-issues. Kom zeg. Tussen 2005 en 2010 hebben troglodieten die vergeten zijn uit te sterven 117 gewelddadige incidenten tegen moskeeën gepleegd, en nu is het moskee-kapotmaken weer hot vanwege een brandstichting in de Alaattin moskee te Enkhuizen. Zichtbare moskeeën in kleinere gemeenten zijn kwetsbaarder, aldus Yassin Elforkani, onze moslimspreekbuizende Koeweitse sokpop. Islamofoben hebben volgens hem moeite met de zichtbaarheid van de Islam. Oh ja? Ten eerste: het is niet zeker dat de brandstichting tegen de moskee gericht was. Ten tweede: islamofobie bestaat niet. Er zijn veel mensen die moeite hebben met een onderdrukkende, agressieve veroveringsgodsdienst die van de gelovigen eist dat zij de normen en waarden van de Islam stellen boven die van het land waarin zij leven. Dat zijn geen islamofoben, dat zijn verdedigers van de waarden van de Verlichting. Om die mensen islamofoob te noemen zou net zo iets zijn als mensen die tegen Apartheid zijn 'blankofoob' te noemen. Zoals Pat Condell het bondig uitdrukt: "Islamofobie is een islamitische afkorting voor vrijheid van meningsuiting, seculiere democratie en gezond verstand." Dat gezegd hebbende, dienen Islamcritici natuurlijk wel met hun poten en molotovcocktails van moskees af te blijven.

En ten derde: ís de Alaattin moskee wel in brand gestoken door islamhaters? Waarom komt dit meteen onder het kopje 'discriminatie'? De moskee maakt deel uit van het Diyanet-netwerk, een door de Turkse overheid gerunde koepelorganisatie van moskeeën waar door de Turkse overheid goedgekeurde imams preken in het Turks. Dat het stevig rommelt in die gemeenschap is bekend. Dat Turken op alle niveaus een stevige machtsbasis hebben opgebouwd in Nederland en daarbij onderling weleens in de clinch liggen ook. Voor hetzelfde geld heeft een boos Gülen-baasje of een hondsdolle Grijze Wolf met lucifers lopen kloten maar hey, als we het 'discriminatie' danwel 'Islamofobie' kunnen noemen, score! Anti-islamitisch geweld, discriminatieloketten leven ervan dus is het belangrijk dat het bestaat. En concurrerende moslimgroepen blijven lekker uit beeld als iedereen naar halfdebiele stormfrontertjes op zoek is. Die het evengoed best gedaan kunnen hebben natuurlijk, maar tunnelvisie is nooit slim als het om brisante hate-crimes gaat.
The End Times are wild
pi_125144741
Dat is ook een absurd stuk op Geenstijl. Lijkt steeds meer op goedpraten daar, tussen de regels door.
  donderdag 11 april 2013 @ 09:45:07 #22
165633 eriksd
The grand facade...
pi_125144745
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit.

Misschien heeft die kleine groep was problemen waar we ze mee moeten helpen om dit in de toekomst te voorkomen.
Hmmmhmmm
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_125144870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je kunt dit soort trends prima omkeren of in toom houden. Maar dat is een keuze inderdaad
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 09:51:20 #24
341203 3-voud
pi_125144878
Ik ga mezelf maar quoten in afwachting tot iemand er iets zinnigs op te zeggen heeft.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je hebt gewoon 1 groot probleem met je betoog:

1. Waar zijn de incidenten dat xenofoben wekelijks allochtonen in elkaar meppen, zoals omgekeerd het nieuws de krant uitpuilt.

Vooralsnog is het veel gejammer, zoveel zelf dat het bovenstaande feit probeert te overschreeuwen.
  donderdag 11 april 2013 @ 09:51:55 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125144891
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:51 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Je kunt dit soort trends prima omkeren of in toom houden. Maar dat is een keuze inderdaad
Eens, maar moet van 2 (alle eigenlijk) kanten komen.
Get woke, go broke!
  donderdag 11 april 2013 @ 09:54:28 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_125144952
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:51 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat kun je niet denk ik. Er is heel veel geld en moeite gestopt in het in toom houden van deze trend. Tot nu toe is het economisch allemaal wel goed gegaan. Als de welvaart inzakt komt het in een stroomversnelling.
The End Times are wild
pi_125145002
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eens, maar moet van 2 (alle eigenlijk) kanten komen.
in de kwestie van brandstichting is het kul om te zeggen dat een oplossing van twee kanten moet komen..

nee, brandstichting mag gewoon niet en degenen die brand stichtten moeten daarvoor streng bestrafd worden...
Hooguit kunnen er best verdere problemen zijn (alhoewel ik eigenlijk niet snap waarom mensen zich gaan opwinden om het 'geloof' van anderen mensen, zolang dat gewoon en persoonlijk geloof is, dat ze hooguit uitten)... maar dat staat verder los van strafdaden of misbrijven als brandstichting..

Bij een misdrijf is het juist weinig interssant 'waarom' iemand het doet.. alsof het opeens goedgepraat kan worden als iemand er een verklaring voor geeft
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_125145028
De vlam slaat een keer in de pan.. En zou ook een logisch gevolg zijn..

En dan is het gewoon een incident. Kopje thee drinken en op vlindervakantie naar New York ofzo.

Move along people, nothing to see here w/
pi_125145065
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:22 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik kan iets gemist hebben maar zijn de daders dan gepakt die het hebben gedaan?

Als je Wilders noemt, noem dan ook even op dat hij al een paar jaar onder constante beveiliging moet leven wegens de dreiging radicale moslims.

Wanneer stopt dat eens?

Wel consequent blijven ;)
pi_125145240
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:59 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik kan iets gemist hebben maar zijn de daders dan gepakt die het hebben gedaan?

Als je Wilders noemt, noem dan ook even op dat hij al een paar jaar onder constante beveiliging moet leven wegens de dreiging radicale moslims.

Wanneer stopt dat eens?

Wel consequent blijven ;)
Natuurlijk is dat kwalijk, maar ik krijg nou niet bepaald het idee dat daar nonchalant over wordt gedaan. De bedreigingen aan het adres van Wilders zijn ernstig, de problematiek met Marokkaanse jongeren moet worden aangepakt en extremisme dient te worden bestreden. Allemaal zaken die aandacht verdienen en die die aandacht (gelukkig) ook krijgen.

Ik snap dan ook niet dat wanneer bepaalde mensen constateren dat xenofobie toeneemt, de 'ja maar-roepers' zich weer verdringen. Want haat richting bevolkingsgroepen is blijkbaar plots oke wanneer die andere problemen erbij worden gesleept.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:09:06 #31
341203 3-voud
pi_125145297
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat kwalijk, maar ik krijg nou niet bepaald het idee dat daar nonchalant over wordt gedaan. De bedreigingen aan het adres van Wilders zijn ernstig, de problematiek met Marokkaanse jongeren moet worden aangepakt en extremisme dient te worden bestreden. Allemaal zaken die aandacht verdienen en die die aandacht (gelukkig) ook krijgen.

Ik snap dan ook niet dat wanneer bepaalde mensen constateren dat xenofobie toeneemt, de 'ja maar-roepers' zich weer verdringen. Want haat richting bevolkingsgroepen is blijkbaar plots oke wanneer die andere problemen erbij worden gesleept.
Allemaal leuk en aardig maar leg nu eens de fysieke gevolgen van beide kanten naast elkaar. Hoe vaak schoppen xenofoben allochtonen onder de stoeptegels vs. andersom?

Beetje vreemd dat het meeste geluid van de verkeerde kant komt, niet? Waar ligt dat aan denk je?
pi_125145325
Ik keur de opmerkingen op 'Nederland mijn vaderland' zonder meer af. Toch moet ook de vraag worden gesteld waarom mensen zulke opmerkingen plaatsen. Hoe komt het dat een bericht over brand in een moskee dergelijke 'vreugde' oproept?

Het valt wat mij betreft niet los te zien van hetgeen moslims anderen aandoen, zoals de brandstichtingen in Nigeriaanse kerken. En dan moet er nog bij worden gezegd dat het bij de brand in Enkhuizen mogelijk niet eens zozeer om de moskee ging, maar meer om het feit dat iemand graag gebouwen in brand steekt.

Het valt ook niet los te zien van het probleemgedrag en de slechte integratie van grote groepen Turken en vooral Marokkanen in Nederland. Niet dat daarmee geweld of terreur valt te rechtvaardigen, maar we kunnen niet ontkennen dat er in dit land groepen mensen zijn die compleet langs elkaar heen leven. Dat probleemgedrag gaat trouwens ook gepaard met een compleet falen van politie en justitie om overlast en crimineel gedrag accuraat te pakken. De woede daarover vertaalt zich indirect ook door.

Wat ik persoonlijk minstens zo zorgwekkend vind als de getoonde xenofobie, is de ongehinderde opkomst (cq. comeback) van ultra-orthodox gedachtengoed in het seculiere, liberale en ruimdenkende Nederland. Het werkt niet samen en het gaat ook niet werken. Niet zelden is zulk gedachtengoed verwerpelijk; neem als voorbeeld welke opvattingen er onder Marokkaanse jongens heersen over meisjes die zichzelf niet bedekken.

Grote groepen moslims (de schaarse uitzonderingen daargelaten) plaatsen zichzelf heel bewust buiten de Nederlandse samenleving. Een samenleving die eigenljk geen samenleving is, omdat groepen mensen langs elkaar heen leven. Dat probleem wordt steeds groter en is volgens mij ook een belangrijke voedingsbodem voor de genoemde xenofobie.

Het aanpassingsvermogen en de wil om te integreren is bij grote groepen moslims ver te zoeken. We zien al 40-50 jaar hetzelfde beeld. In dat opzicht is de opstelling van bezoekers van 'Nederland mijn vaderland' niet meer of minder verwerpelijk. Die willen zich ook niet aanpassen en geven hun onverbloemde, haatdragende mening.

Het is verder opvallend dat de auteur zich zorgen maakt over wat hij leest op 'Nederland mijn vaderland', om vervolgens te refereren aan 'de broeierige webfora van jihadisten'. - De wat? Precies: de plek waar groepen extremistische moslims elkaar treffen om de heilige strijd te bepleiten. Minstens zo zorgwekkend. En tevens het bewijs van hoe slecht het botert tussen de islam en de westerse wereld.
pi_125145328
quote:
13s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:20 schreef nietzman het volgende:

[..]

Is wel een beetje het probleem van de heethoofdjes hè, eerst doen, dan denken.
Ze zijn niet anders gewend op de camping.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_125145348
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb zelf het idee dat mensen op die rare Facebook pagina totaal niet serieus worden genomen door mensen die wel verstand hebben.

Ik vind het zelf triest en ze zetten zich net zo voor gek als die SHARIA4HOLLAND figuren :')

Gewoon geen aandacht aan besteden is het beste denk ik.
pi_125145360
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar leg nu eens de fysieke gevolgen van beide kanten naast elkaar. Hoe vaak schoppen xenofoben allochtonen onder de stoeptegels vs. andersom?

Beetje vreemd dat het meeste geluid van de verkeerde kant komt, niet? Waar ligt dat aan denk je?
Het meeste geluid? U heeft onder een steen geleefd? Er gaat de laatste tien jaar geen week voorbij of het probleem met Marokkanen dient op hoge poten te worden benoemd. Ik heb talloze columns voorbij zien komen op GS, De Dagelijkse Standaard, etc, maar ook in kwaliteitskranten als Trouw en de VK. En in al deze stukken wordt verklaard dat de problematiek de spuigaten uitloopt.

Dus dat 'meeste geluid van de verkeerde kant' herken ik totaal niet.
pi_125145394
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:10 schreef Elfletterig het volgende:
Ik keur de opmerkingen op 'Nederland mijn vaderland' zonder meer af. Toch moet ook de vraag worden gesteld waarom mensen zulke opmerkingen plaatsen. Hoe komt het dat een bericht over brand in een moskee dergelijke 'vreugde' oproept?
Het eeuwige zwaktebod.

Ik keur het af, maar...

Ja ik keur de fucking Apartheid ook af, maar die negers werden er wel mooi door in toom gehouden.

Dat geouwehoer.
pi_125145410
quote:

[..]

Mja. Sommige allochtonen haten "verderfelijke westerlingen" ook.
Fixed.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:15:06 #38
341203 3-voud
pi_125145443
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het meeste geluid? U heeft onder een steen geleefd? Er gaat de laatste tien jaar geen week voorbij of het probleem met Marokkanen dient op hoge poten te worden benoemd. Ik heb talloze columns voorbij zien komen op GS, De Dagelijkse Standaard, etc, maar ook in kwaliteitskranten als Trouw en de VK. En in al deze stukken wordt verklaard dat de problematiek de spuigaten uitloopt.

Dus dat 'meeste geluid van de verkeerde kant' herken ik totaal niet.
Ik heb het over het geluid dat 1 van de 2 groepen zich moet schamen, onmenselijk zijn, weggezet worden als schandalige idioten, IQ's hebben van minder dan een banaan... en zo verder.

En wat zeggen die schreeuwers over de groep die geen haar beter is en zelfs daadwerkelijk de handjes los heeft zitten? Dat zijn stakkers, arme drommels, moeten we een platform geven... en zo verder.

Tenenkrommend krom, wat?
pi_125145474
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:26 schreef truthortruth het volgende:
Ik ben opgegroeid in een tolerant, open en vrij Nederland. Met multicultureel als ideaal (en echt multicultureel ben ik nog steeds voorstander van, niet die mono islam cultuur zoals we hier in Nederland geimporteerd hebben). En de intolerantie en afkeer van integratie komt niet vanuit Nederlanders (al zijn er natuurlijk wel xenofobe nederlanders).
Ik HAAT die cut-islam cultuur en het zieltjeswinnen ronduit. Dat wil absoluut niet zeggen dat er moet worden gebrandsticht oid, maar een tegengeluid moet gewoon geuit en gehoord kunnen worden. Niet iedereen vind een hoofddoek mooi of positief en daar is helemaal niets mis mee.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 10:18:38 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125145525
ik merk eigenlijk maar bar weinig van die radicale xenofobie eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_125145528
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:15 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik heb het over het geluid dat 1 van de 2 groepen zich moet schamen, onmenselijk zijn, weggezet worden als schandalige idioten, IQ's hebben van minder dan een banaan... en zo verder.

En wat zeggen die schreeuwers over de groep die geen haar beter is en zelfs daadwerkelijk de handjes los heeft zitten? Dat zijn stakkers, arme drommels, moeten we een platform geven... en zo verder.

Tenenkrommend krom, wat?
En dat is volgens jou 'het meeste geluid?' Want ik moet je bekennen; ik ben bekend met dergelijke opvattingen, maar ze zijn fucking zeldzaam.

Sterker, ik wil wel eens wat opiniestukken zijn waarin hetgeen jij hierboven beschrijft, uiteen wordt gezet. En nee, geen postings van een handvol geitenwollensokken-dragende FOK!kers, maar een echt opiniestuk.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:20:00 #42
341203 3-voud
pi_125145561
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:16 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik HAAT die cut-islam cultuur en het zieltjeswinnen ronduit. Dat wil absoluut niet zeggen dat er moet worden gebrandsticht oid, maar een tegengeluid moet gewoon geuit en gehoord kunnen worden. Niet iedereen vind een hoofddoek mooi of positief en daar is helemaal niets mis mee.
Probleem is:

Door je mening zo bloot te geven ben jij een racist, tokkie, een lopende schande... en als je even wacht, een Nazi tot zelfs een gevaar voor de samenleving.

De andere kant die wat minder hun mening ventileert, zij het op fora, maar wel fysiek ernaar handeld wordt omarmt omdat er begrip is voor hun ergernis.

... we zijn ergens flink ontspoort.
pi_125145576
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:18 schreef sp3c het volgende:
Meen je dit?

Wat vond je ervan toen een mod hier zei dat er brandbommen naar een moskee moesten worden gegooid?
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 10:21:00 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125145588
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Meen je dit?

Wat vond je ervan toen een mod hier zei dat er brandbommen naar een moskee moesten worden gegooid?
dat heb je al eens gevraagd
pi_125145592
Maar liefst driehonderd likes op Facebook? :o
Dat gaat wel ver, zeg...
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
pi_125145598
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Probleem is:

Door je mening zo bloot te geven ben jij een racist, tokkie, een lopende schande... en als je even wacht, een Nazi tot zelfs een gevaar voor de samenleving.

De andere kant die wat minder hun mening ventileert, zij het op fora, maar wel fysiek ernaar handeld wordt omarmt omdat er begrip is voor hun ergernis.

... we zijn ergens flink ontspoort.
Andersom wordt er meteen gestrooid met politiek correct, links en landverrader.
pi_125145606
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:18 schreef sp3c het volgende:
Ik merk er alleen online wat van. :')

Maar in Utrecht zie ik vnl. mensen van allerlei afkomsten in harmonie leven.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:21:59 #48
341203 3-voud
pi_125145611
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is volgens jou 'het meeste geluid?' Want ik moet je bekennen; ik ben bekend met dergelijke opvattingen, maar ze zijn fucking zeldzaam.
Neem als voorbeeld jouw achtervolgingswaanzin naar mij als ik in dergelijke allochtonen topics post waar je direct erbovenop zit met de meest idiote posts. Nog maar over andere users te zwijgen.

quote:
Sterker, ik wil wel eens wat opiniestukken zijn waarin hetgeen jij hierboven beschrijft, uiteen wordt gezet. En nee, geen postings van een handvol geitenwollensokken-dragende FOK!kers, maar een echt opiniestuk.
Je onderbouwd nu mijn punt. Ik stel namelijk ook dat dat angstvallig wordt ontweken.
pi_125145630
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat heb je al eens gevraagd
Nogal een normvervaging als zelfs dat niet radicaal is.
pi_125145640
Heerlijk dit soort topics :") .

Een marokaan krijgt belastings controle: ze zijn intimiderend is racisme
Een marokaan misdraagd zich in het zwembad: hij roept racisme joh laat maar.
Een marokaan wordt aangehouden door de politie: roept meteen racisme
Een marokaan krijgt geen baan: Het zal niet aan hem liggen maar aan de witte man roept Racisme

Een marokaan nederlander noemen: Marokaan zegt nee ik ben Marokaan en nederlanders zijn niet te vertrouwen. Dat heb ik van mijn vader geleerd en ik leer dit ook weer aan mijn kind.

Zelfs mijn toffe marokaanse collega roept dat erg jammer ;( . (en ik vind het een nederlander)
Eigenlijk merk ik dat marokanen racistischer zijn dan nederlanders :D
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:23:47 #51
341203 3-voud
pi_125145653
quote:
9s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:21 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik zit ook liever in de groep die wat meningen naar zijn kop krijgt gegooid en verder niks gebeurd, terwijl mijn medestanders op straat de een na de andere autochtoon mishandeld. Vooral als ik als groepslid nog een hele schare volk achter me heb staan met knuffelen en de subsidies voor mijn voeten gegooid worden.

Halleluja.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 10:24:07 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125145661
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

ja online roept iedereen vanalles anoniem maar vooralsnog loop ik al 30 jaar met een minder dan gebruikelijke huidskleur door Nederland rond en ik krijg niet de indruk dat mensen er last van hebben

voor mijn gevoel is het zelfs minder geworden
pi_125145662
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ja je ziet het meer online inderdaad. Of als mensen met hun eigen groep onder elkaar zijn. Goed te zien in dat NTR programma.

Maar het is er dus wel alleen minder duidelijk aanwezig de oppervlakte.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 10:24:59 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125145683
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:22 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nogal een normvervaging als zelfs dat niet radicaal is.
dan ga je er vanuit dat ik dat vroeger wel radicaal vond

ik ben niet echt onder de indruk van wat mensen online roepen ... nooit geweest ook
pi_125145686
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja online roept iedereen vanalles anoniem maar vooralsnog loop ik al 30 jaar met een minder dan gebruikelijke huidskleur door Nederland rond en ik krijg niet de indruk dat mensen er lastf van hebben

Mja tegenwoordig richt het zich op andere groepen.

De OP gaat ook niet over radicalisering tegen mensen met een andere huidskleur.
pi_125145698
quote:

[..]

ja online roept iedereen vanalles anoniem maar vooralsnog loop ik al 30 jaar met een minder dan gebruikelijke huidskleur door Nederland rond en ik krijg niet de indruk dat mensen er last van hebben

Voor mijn gevoel ook. :D

Maar ja, probeer dat maar eens wijs te maken aan die zolderkamer-figuren die om de 5 minuten nieuwssites checken of er ergens in het land weer een allochtoon iets verkeerds heeft gedaan zodat ze op hun 56e tabblad hier een reactie kunnen gaan typen over hoe dit land naar de klote is gegaan door buitenlanders. :')
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 10:26:18 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125145721
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:25 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Mja tegenwoordig richt het zich op andere groepen.

De OP gaat ook niet over radicalisering tegen mensen met een andere huidskleur.
het gaat over toegenomen radicale xenofobie

daar zou ik wat van moeten merken in het dagelijks leven
pi_125145754
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

het gaat over toegenomen radicale xenofobie

daar zou ik wat van moeten merken in het dagelijks leven
Lees de OP anders.

De nieuwe afkeer waar ik het over heb gaat niet over huidskleur.

Ik heb het geen racisme genoemd.
pi_125145784
quote:

Het valt wat mij betreft niet los te zien van hetgeen moslims anderen aandoen, zoals de brandstichtingen in Nigeriaanse kerken. En dan moet er nog bij worden gezegd dat het bij de brand in Enkhuizen mogelijk niet eens zozeer om de moskee ging, maar meer om het feit dat iemand graag gebouwen in brand steekt.

Het valt ook niet los te zien van het probleemgedrag en de slechte integratie van grote groepen Turken en vooral Marokkanen in Nederland. Niet dat daarmee geweld of terreur valt te rechtvaardigen, maar we kunnen niet ontkennen dat er in dit land groepen mensen zijn die compleet langs elkaar heen leven. Dat probleemgedrag gaat trouwens ook gepaard met een compleet falen van politie en justitie om overlast en crimineel gedrag accuraat te pakken. De woede daarover vertaalt zich indirect ook door.

Wat ik persoonlijk minstens zo zorgwekkend vind als de getoonde xenofobie, is de ongehinderde opkomst (cq. comeback) van ultra-orthodox gedachtengoed in het seculiere, liberale en ruimdenkende Nederland. Het werkt niet samen en het gaat ook niet werken. Niet zelden is zulk gedachtengoed verwerpelijk; neem als voorbeeld welke opvattingen er onder Marokkaanse jongens heersen over meisjes die zichzelf niet bedekken.

Grote groepen moslims (de schaarse uitzonderingen daargelaten) plaatsen zichzelf heel bewust buiten de Nederlandse samenleving. Een samenleving die eigenljk geen samenleving is, omdat groepen mensen langs elkaar heen leven. Dat probleem wordt steeds groter en is volgens mij ook een belangrijke voedingsbodem voor de genoemde xenofobie.

Het aanpassingsvermogen en de wil om te integreren is bij grote groepen moslims ver te zoeken. We zien al 40-50 jaar hetzelfde beeld. In dat opzicht is de opstelling van bezoekers van 'Nederland mijn vaderland' niet meer of minder verwerpelijk. Die willen zich ook niet aanpassen en geven hun onverbloemde, haatdragende mening.

Het is verder opvallend dat de auteur zich zorgen maakt over wat hij leest op 'Nederland mijn vaderland', om vervolgens te refereren aan 'de broeierige webfora van jihadisten'. - De wat? Precies: de plek waar groepen extremistische moslims elkaar treffen om de heilige strijd te bepleiten. Minstens zo zorgwekkend. En tevens het bewijs van hoe slecht het botert tussen de islam en de westerse wereld.
Die henkies weten echt niet wat moslims in oa Nigeria uitvoeren. Sorry, verder nog nie gelezen.
pi_125145788
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Neem als voorbeeld jouw achtervolgingswaanzin naar mij als ik in dergelijke allochtonen topics post waar je direct erbovenop zit met de meest idiote posts. Nog maar over andere users te zwijgen.

[..]

Je onderbouwd nu mijn punt. Ik stel namelijk ook dat dat angstvallig wordt ontweken.
Je hebt, kortom, dus niks. Want wat een aantal onbeduidende figuren roept op een forum, vind ik niet bijster relevant. We hebben het over opiniemakers zoals Kustaw. Jij ziet louter goedpraters in de media. Toon ze dan.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:28:49 #61
341203 3-voud
pi_125145790
quote:
9s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:21 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wat gruwelijk. Ik kan me voorstellen dat jij je liever in elkaar laat slaan om een mobieltje.
pi_125145794
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

En ik ben niet lullig, maar altijd wel bereid om een knuppel in het hoenderhok te gooien: Theo van Gogh remember? Toch ook wel een verschilletje, een gebouw of wat dat in de hens gaat of een mens die op klaarlichte dag wordt afgeslacht als een beest.....maar vooral blijven roepen dat het met de islamhaat zo erg gesteld is....
pi_125145823
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:28 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En ik ben niet lullig, maar altijd wel bereid om een knuppel in het hoenderhok te gooien: Theo van Gogh remember? Toch ook wel een verschilletje, een gebouw of wat dat in de hens gaat of een mens die op klaarlichte dag wordt afgeslacht als een beest.....maar vooral blijven roepen dat het met de islamhaat zo erg gesteld is....
Volkert was geen moslim.

Moeten we nu ook alle autochtonen haten?

Karst T. zelfde verhaal.

Schutter Alphen aan de Rijn ook.
pi_125145828
quote:

[..]

Ik vond het ook vooral leuk dat de moslim gemeenschap het sterk afkeurde o ja nee wacht. :D
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:30:33 #65
341203 3-voud
pi_125145834
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt, kortom, dus niks. Want wat een aantal onbeduidende figuren roept op een forum, vind ik niet bijster relevant. We hebben het over opiniemakers zoals Kustaw. Jij ziet louter goedpraters in de media. Toon ze dan.
Blijkbaar wel. Je maakt je hier op Fok drukker om wat "rechtsen" danwel "PVV'ers" met hun mening dan de allochtoon die zijn frustratie fysiek uitvoert. Daar brand jij je handjes niet aan anders dan "oppakken en aanpakken!". Maar dat is te makkelijk natuurlijk.
pi_125145835
quote:

[..]

En dan kom je met een voorbeeld aan van bijna 10 jaar geleden?
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 10:30:57 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125145844
quote:
3s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:27 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Lees de OP anders.

De nieuwe afkeer waar ik het over heb gaat niet over huidskleur.

Ik heb het geen racisme genoemd.
nee je noemde het xenofobie

quote:
Xenofobie (Oudgrieks: ksénos/ξένος=vreemdeling; phóbos/φόβος=angst, vrees) is een irrationele en/of obsessieve angst voor vreemdelingen en/of buitenlanders.
ik zie er overduidelijk uit als iemand waar je dan duidelijk een steeds groter wordende wijdverbreide obsessieve angst voor zou moeten zijn maar ik merk er maar bar weinig van
pi_125145851
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Ik vond het ook vooral leuk dat de moslim gemeenschap het sterk afkeurde o ja nee wacht. :D
Vrijwel alle moslimorganisaties hebben die moord stellig afgekeurd.
pi_125145879
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee je noemde het xenofobie

[..]

ik zie er overduidelijk uit als iemand waar je dan duidelijk een steeds groter wordende wijdverbreide obsessieve angst voor zou moeten zijn maar ik merk er maar bar weinig van
Xenofobie hoeft zich niet op alle vreemdelingen te richten. Dat snap je best denk ik.

Er is ook veel minder xenofobie tegen Belgen in Nederland.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 10:33:33 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125145905
ja logisch, bij Belgen merk je het niet tot ze hun scheur open trekken

xenofobie = vreemdelingenangst

ik merk het niet en ik gok zomaar dat jij het buiten fok! ook maar zelden tegenkomt
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:33:33 #71
341203 3-voud
pi_125145906
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:32 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Xenofobie hoeft zich niet op alle vreemdelingen te richten. Dat snap je best denk ik.

Er is ook veel minder xenofobie tegen Belgen in Nederland.
Aangezien jij de TS bent weet iedereen wel waarom je ermee aankomt.
Dit is dan gewoon een slechte poging.
pi_125145922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. Je maakt je hier op Fok drukker om wat "rechtsen" danwel "PVV'ers" met hun mening dan de allochtoon die zijn frustratie fysiek uitvoert. Daar brand jij je handjes niet aan anders dan "oppakken en aanpakken!". Maar dat is te makkelijk natuurlijk.
Het is niet relevant in deze discussie. Jij had het over 'het meeste geluid'. En met dat geluid doelde je dus op het eindeloze rechtlullen.

Ik mag toch aannemen dat je het dan hebt over het eindeloze rechtlullen in het publieke debat, dat wordt gevoerd in de Tweede Kamer en de media. Dus nogmaals, toon mij stukken, zoals die van Kustaw, die zijn verschenen in Trouw, de VK of weet ik het waar, waarin de toon wordt aangeslagen die jij zo enorm hekelt.

Want ik mag toch aannemen dat wij FOK!kers het publieke debat niet vorm geven.
pi_125145926
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:31 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Vrijwel alle moslimorganisaties hebben die moord stellig afgekeurd.
Het gaat om de gemeenschap. Niet om de organisaties.
Dat miste ik persoonlijk heel erg en ik ben niet bang voor marokanen of moslims.
Ben ook niet racistisch het viel me op. (daar konden ze namelijk makkelijk het tij keren)
Doe mee aan een mars tegen dat soort idioten maar nee het bleef angstvallig stil.
pi_125145933
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:33 schreef sp3c het volgende:
ja logisch, bij Belgen merk je het niet tot ze hun scheur open trekken

xenofobie = vreemdelingenangst

ik merk het niet en ik gok zomaar dat jij het buiten fok! ook maar zelden tegenkomt
Dat gok jij dan erg verkeerd.
pi_125145938
Breivik.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 10:34:50 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125145940
wat is het laatste dat je hebt meegemaakt?
pi_125145944
Is dat een xenofoob?
pi_125145961
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:34 schreef Bangerhart het volgende:
Is dat een xenofoob?
Ja.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_125145986
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:34 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Het gaat om de gemeenschap. Niet om de organisaties.
Dat miste ik persoonlijk heel erg en ik ben niet bang voor marokanen of moslims.
Ben ook niet racistisch het viel me op. (daar konden ze namelijk makkelijk het tij keren)
Doe mee aan een mars tegen dat soort idioten maar nee het bleef angstvallig stil.
Er liepen genoeg moslims mee in de stille tocht in Amsterdam.
pi_125145987
quote:
Iemand zin om hier in IJmuiden een moskee weg te ruimen
Ik zou het even naar de politie sturen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_125145992
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:34 schreef sp3c het volgende:
Nederlander die aan mij vraagt wat voor lingerie ik aan heb terwijl ik boos ben.

Nederlandse mensen soms :r
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 10:36:57 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125146008
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:36 schreef Bangerhart het volgende:

[..]

Nederlander die aan mij vraagt wat voor lingerie ik aan heb terwijl ik boos ben.

wat voor lingerie heb je eigenlijk aan als je boos bent?
pi_125146019
quote:

Jij weet het wat beter te formuleren dan mij, maar dit is precies hoe ik er over denk. Met name het vette deel. Ik wordt werkelijk schijt- en schijtziek van die kut-islam en de manier waarop die in mijn omgeving het leven van jonge vrouwen zeer negatief beïnvloed. Van die hypocriete teringschaamlap van een hoofddoek tot de vrijwel dagelijkse aanrandingen in het OV en het 's avonds niet meer veilig over straat kunnen als vrouw alleen.
  donderdag 11 april 2013 @ 10:37:22 #84
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125146024
quote:

[..]

idd, heel erg schadelijk :').
Get woke, go broke!
pi_125146031
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:34 schreef sp3c het volgende:
Mijn ma is op racistische wijze op straat uitgescholden door een tokkie bijvoorbeeld.
pi_125146065
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:37 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Jij weet het wat beter te formuleren dan mij, maar dit is precies hoe ik er over denk. Met name het vette deel. Ik wordt werkelijk schijt- en schijtziek van die kut-islam en de manier waarop die in mijn omgeving het leven van jonge vrouwen zeer negatief beïnvloed. Van die hypocriete teringschaamlap van een hoofddoek tot de vrijwel dagelijkse aanrandingen in het OV en het 's avonds niet meer veilig over straat kunnen als vrouw alleen.
Hoofddoek? Wat is daar het probleem van? Hoe kan het dat jij dagelijks wordt aangerand in het ov en niet 's avonds alleen over straat kan? Ik ervaar die shizzle anders.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 10:41:20 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125146128
quote:
11s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:37 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Mijn ma is op racistische wijze op straat uitgescholden door een tokkie bijvoorbeeld.
wat een wereld!
pi_125146136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

idd, heel erg schadelijk :').
het is meer het idee. Respectloos is 't.

Afijn.

Xenofobie merk ik persoonlijk niet veel van.
pi_125146139
quote:
4s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:23 schreef imanidiot het volgende:
Heerlijk dit soort topics :") .

Een marokaan krijgt belastings controle: ze zijn intimiderend is racisme
Een marokaan misdraagd zich in het zwembad: hij roept racisme joh laat maar.
Een marokaan wordt aangehouden door de politie: roept meteen racisme
Een marokaan krijgt geen baan: Het zal niet aan hem liggen maar aan de witte man roept Racisme

Een marokaan nederlander noemen: Marokaan zegt nee ik ben Marokaan en nederlanders zijn niet te vertrouwen. Dat heb ik van mijn vader geleerd en ik leer dit ook weer aan mijn kind.

Zelfs mijn toffe marokaanse collega roept dat erg jammer ;( . (en ik vind het een nederlander)
Eigenlijk merk ik dat marokanen racistischer zijn dan nederlanders :D
Opmerkelijk.
pi_125146148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat een wereld!
Nja het is inderdaad niet wereldschokkend maar het was een antwoord op je vraag.
pi_125146169
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:41 schreef Bangerhart het volgende:

[..]

het is meer het idee. Respectloos is 't.

Afijn.

Xenofobie merk ik persoonlijk niet veel van.
Ben je wel een xeno dan?
pi_125146175
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Er liepen genoeg moslims mee in de stille tocht in Amsterdam.
In mijn ogen vanuit hun gemeenschap niet genoeg.
En die gemeenschap zou ook wat meer open moeten worden, het zou ze ook sieren om een huidje te kweken.
Daar zijn onze Christen vrienden de laatste jaren wel in gegroeid.

En zelfs de meest racistische mensen die ik heb leren kennen zijn allemaal wel ingekakt ik zie eigenlijk steeds minder van xenofobie, ik zie alleen maar meer racisme vanuit de alochtonen komen.
pi_125146181
Het feit dat je als Turk/Marokkaan minder makkelijk aan een stageplaats/baan op niveau komt is ook zoiets.
pi_125146193
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
Het eeuwige zwaktebod.

Ik keur het af, maar...

Ja ik keur de fucking Apartheid ook af, maar die negers werden er wel mooi door in toom gehouden.

Dat geouwehoer.
Probeer je nou serieus een paar lacherige opmerkingen over brand in een moskee gelijk te stellen aan een systematisch beleid als de Apartheid?
pi_125146202
Xena the warrior princess.
pi_125146208
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:43 schreef imanidiot het volgende:
En die gemeenschap zou ook wat meer open moeten worden, het zou ze ook sieren om een huidje te kweken.
Hoe kom je hierbij? Wat voor ervaringen heb jij die aantonen dat die gemeenschap niet open genoeg is of geen dikke huid heeft ?
  donderdag 11 april 2013 @ 10:44:34 #97
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_125146214
Waarom het xenofobie noemen als het alleen tegen de islam/Marokkanen gericht is? Ik zie niemand die problemen heeft met Chinezen.
pi_125146231
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:43 schreef De_Guidance het volgende:
Het feit dat je als Turk/Marokkaan minder makkelijk aan een stageplaats/baan op niveau komt is ook zoiets.
Eens. Daarom solliciteren met de naam 'ingrid de vries' of 'henk schoenmakers'. Heb je meer kans.
pi_125146236
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Probeer je nou serieus een paar lacherige opmerkingen over brand in een moskee gelijk te stellen aan een systematisch beleid als de Apartheid?
Lacherig?

"De volgende keer met alle tapijtsnuivers erin"

Lachen man.
  donderdag 11 april 2013 @ 10:45:41 #100
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125146248
quote:
Sja, ik snap dat het vervelend is. maar als jij een bedrijf hebt en na een aantal jaren ervaring merkt dat het een stuk minder soepel loopt als je een marokkaans iemand aanneemt, is het dan racisme of de realiteit?

Dat zijn geen nazigedachtes maar zakelijke. En nee, ik vind niet dat dat goed is, maar ik kan het me gewoon prima voorstellen vanuit de werkgever gezien.
Get woke, go broke!
pi_125146255
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:44 schreef GoobyPls het volgende:
Waarom het xenofobie noemen als het alleen tegen de islam/Marokkanen gericht is? Ik zie niemand die problemen heeft met Chinezen.
Xenofobie richt zich vrijwel nooit op alle minderheden. Blijft xenofobie.
pi_125146267
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:28 schreef Bangerhart het volgende:

[..]

Die henkies weten echt niet wat moslims in oa Nigeria uitvoeren. Sorry, verder nog nie gelezen.
Ik dat de meeste van die "Henkies" dat echt wel meekrijgen. Vaak geldt ook dat mensen lezen wat ze willen lezen. Berichten over misstanden aangericht door moslims, worden met gretigheid aangegrepen; berichten over zaken waar moslims slachtoffer zijn, worden genegeerd. Ik denk trouwens dat het omgekeerd niet veel anders is.
pi_125146271
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, ik snap dat het vervelend is. maar als jij een bedrijf hebt en na een aantal jaren ervaring merkt dat het een stuk minder soepel loopt als je een marokkaans iemand aanneemt, is het dan racisme of de realiteit?

Dat zijn geen nazigedachtes maar zakelijke. En nee, ik vind niet dat dat goed is, maar ik kan het me gewoon prima voorstellen vanuit de werkgever gezien.
Is niet enkel bij Turkse/Marokkanen zo. Bij veel buitenlandse namen. Helaas.
pi_125146276
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat mij om het 'ja, maar'-verhaal.

Eerst afkeuren om vervolgens een heel af te steken waarin in duidelijk maakt dat je er ergens ook wel begrip voor hebt, is de oudste en misselijkste truc uit het boek.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 11-04-2013 10:52:35 ]
pi_125146289
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik dat de meeste van die "Henkies" dat echt wel meekrijgen. Vaak geldt ook dat mensen lezen wat ze willen lezen. Berichten over misstanden aangericht door moslims, worden met gretigheid aangegrepen; berichten over zaken waar moslims slachtoffer zijn, worden genegeerd. Ik denk trouwens dat het omgekeerd niet veel anders is.
De moslims in Nederland hebben even weinig als de moslims in Nigeria te maken als jij met Breivik.
  donderdag 11 april 2013 @ 10:47:14 #106
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125146297
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:45 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Xenofobie richt zich vrijwel nooit op alle minderheden. Blijft xenofobie.
Xenofobie is angst voor het onbekende, niet voor specifiek iets. het is gewoon een triest feit dat marokkanen het minder goed doen. maar dat moet niet het probleem van de werkgever worden:

http://www.volkskrant.nl/(...)n-uitzondering.dhtml
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:47:43 #107
341203 3-voud
pi_125146308
quote:
11s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:37 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Te erg voor woorden.

Zat ze erdoor onder de blauwe plekken en liep haar geld uit angst vanzelf haar portemonnee uit?
pi_125146332
quote:
11s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Volkert was geen moslim.

Moeten we nu ook alle autochtonen haten?

Karst T. zelfde verhaal.

Schutter Alphen aan de Rijn ook.
Maar Volkert is ook geen held of rolmodel.

Karst T. had hooguit iets tegen Beatrix en co, maar daar zat beslist geen religieus of politiek motief achter. Verder is ook hij geen held of rolmodel, eerder een zielige gek.

Tristan idem.

En dat is dus het grote verschil: de moord op Theo was een religieus/politiek geïnspireerde daad, uitgevoerd door een fanaat, die op zijn beurt weer een held en voorbeeld is voor andere fanatici.
En hoe hard je ook blijft roepen, maar dergelijke fanatici zijn er aan "onze" zijde nog niet gevonden.
pi_125146364
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:48 schreef stopnaald het volgende:
En hoe hard je ook blijft roepen, maar dergelijke fanatici zijn er aan "onze" zijde nog niet gevonden.
Nee idd, Breivik bv. is een verzinsel.
pi_125146372
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:48 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Maar Volkert is ook geen held of rolmodel.

Karst T. had hooguit iets tegen Beatrix en co, maar daar zat beslist geen religieus of politiek motief achter. Verder is ook hij geen held of rolmodel, eerder een zielige gek.

Tristan idem.

En dat is dus het grote verschil: de moord op Theo was een religieus/politiek geïnspireerde daad, uitgevoerd door een fanaat, die op zijn beurt weer een held en voorbeeld is voor andere fanatici.
Onze zijde hahahahaz

Maar breivik
  donderdag 11 april 2013 @ 10:50:43 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125146394
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:49 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

nee, maar heeft die een heldenstatus? Zijn er mensen die denken, ja, dat was een goeie actie? En zijn er mensen die het goedpraten uit geloofsovertuigingen?

Zieke geesten heb je altijd en die Breivik moeten ze aan zijn ballen opknopen...
Get woke, go broke!
pi_125146397
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:24 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja, hij zegt in feite dat de aanwezigheid van moslims in dit land erger is dan WOI, WOII en de holocaust.

En noemt het een ziekte. Wat doe je met ziektes?

Gewoon een sfeer creëren waarbij geweld logisch lijkt. Dat is wat hij doet.
IK weet niet wat jij met ziektes doet, maar ik neem meestal een pilletje of twee en ga de rest van de dag in mijn nest liggen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_125146399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

En dan kom je met een voorbeeld aan van bijna 10 jaar geleden?
Punt is dat er wél een religieus/politieke moord is uitgevoerd vanuit moslimzijde, maar dat zelfs 10 jaar later, de eerste tegenmoord nog moet komen, zó érg is het met de xenofobie/islamofobie in NL gesteld. En nou jij weer!
pi_125146407
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee, maar heeft die een heldenstatus? Zijn er mensen die denken, ja, dat was een goeie actie? En zijn er mensen die het goedpraten uit geloofsovertuigingen?

Zieke geesten heb je altijd en die Breivik moeten ze aan zijn ballen opknopen...
Aan het aantal brieven dat die man heeft gekregen sinds zijn daad te zien:
Ja, ja en ja.
  donderdag 11 april 2013 @ 10:51:33 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125146418
pleonasme }:|
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:51:57 #116
341203 3-voud
pi_125146432
quote:

[..]

Beetje afkeer tegen Nederlanders? Goh.
  donderdag 11 april 2013 @ 10:52:01 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125146436
quote:
3s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:51 schreef Re het volgende:
pleonasme }:|
Pleonacisme!
Get woke, go broke!
pi_125146437
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, best veel! Die het met em eens zijn, hem een held vinden en zijn daad goedkeuren. Om dexelfde redenenx
  donderdag 11 april 2013 @ 10:52:48 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125146462
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Pleonacisme!
stomme bijna tuindorper :r
pi_125146465
Wat leuk, een "Jamaar hullie!"-topic.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_125146478
quote:

[..]

lang niet alle allochtonen haten de verderfelijke westerlingen. sure, sommigen wel, maar lang niet alle. in essentie gedraag jij je precies zoals de allochtonen die je noemt. dus wat maakt dat van jou dan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_125146479
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:34 schreef Bangerhart het volgende:
Breivik.
Was een NOOR! En zelfs in Noorwegen staat nagenoeg geen mens achter zijn ideeën. Dat is bij onze lieve Mo B toch wel anders.
  donderdag 11 april 2013 @ 10:53:42 #123
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_125146489
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Xenofobie is angst voor het onbekende, niet voor specifiek iets. het is gewoon een triest feit dat marokkanen het minder goed doen. maar dat moet niet het probleem van de werkgever worden:

Helemaal eens. Het is het probleem van de Marokkaan die alleen die Marokkaan kan oplossen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:54:03 #124
341203 3-voud
pi_125146500
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:53 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Was een NOOR! En zelfs in Noorwegen staat nagenoeg geen mens achter zijn ideeën. Dat is bij onze lieve Mo B toch wel anders.
Zal dat kwartje ooit vallen denk je?
pi_125146505
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:17 schreef Pek het volgende:
Ah, daar is ie weer hoor. de "kleine groep". :') Ik blijf het knap vinden dat "die kleine groep" landelijk kan opereren en voor zoveel overlast kan zorgen. :')
pi_125146509
quote:

[..]

Oh het was een Noor?

Move along folks, nothing to see here...
pi_125146524
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

IK weet niet wat jij met ziektes doet, maar ik neem meestal een pilletje of twee en ga de rest van de dag in mijn nest liggen.
Je doet een poging te genezen. Dus de ziekte uit je lichaam te verwijderen.

Het is immers een ziekte.
pi_125146533
quote:

[..]

Ja, dan kun je maar beter aangerand of in elkaar geslagen worden door nutteloos rondhangend tuig.
pi_125146536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:44 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? Wat voor ervaringen heb jij die aantonen dat die gemeenschap niet open genoeg is of geen dikke huid heeft ?
Ervaringen :) genoeg.
Maakte een grapje over het betreffende geloof werdt bij mijn strot gepakt en bedreigd met de dood.
Kijk ik maar er geen punt van. maar de directie wel.
Was lekker op reis in de trein werdt een grapje gemaakt stond meteen een te schreeuwen.
Zit er eentje aan mijn vriendin zeg er wat van tjah.
Ik ben een smerige nederlander moet mijn bek houden....
Staat een goepje te hangen moeten zeer nodig tegen je op lopen.
Gevolg je krijg weer ruzie.

Ik zie het ze niet zo snel bij hun (eigen volk doen)
En vanuit mijn ogen zijn hun de racisten.

Ik generaliseer ze niet en heb zeker wat marokaanse vrienden.
Alleen zijn ze erg westers en zie ze dan ook als nederlanders.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 10:55:17 #130
341203 3-voud
pi_125146545
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:54 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ah, daar is ie weer hoor. de "kleine groep". :') Ik blijf het knap vinden dat "die kleine groep" landelijk kan opereren en voor zoveel overlast kan zorgen. :')
Ja echt. 10-50 man maar. Die rijden met een busjes heel het land door.
pi_125146582
quote:

[..]

was een noor maar staan wel veel gekkies achter hem en dat is het punt. Beetje zelfse gedachtegang als jij hebt (alleen dan heftiger) met je angstZ een gelijke van jouw kant
pi_125146587
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:54 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Je doet een poging te genezen. Dus de ziekte uit je lichaam te verwijderen.

Het is immers een ziekte.
Mwah, ik ga er gewoon min of meer vanuit dat het wel weer over waait, ik ben niet zo iemand die voor elke scheet die dwars zit naar de dokter rent. Radicaal niet?
pi_125146599
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:45 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Lacherig?

Lachen man.
Ik moest lachen. :@
Maar ja, ik lach ook om grappen die over mij gaan. *O*
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
  donderdag 11 april 2013 @ 10:57:11 #134
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_125146606
quote:
Zolang je je als Turk of Marokkaan profileert zal dat ook wel zo blijven.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_125146631
Dit vraagt om een Europese aanpak gecoördineerd vanuit Brussel.
pi_125146634
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:54 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Ervaringen :) genoeg.
Maakte een grapje over het betreffende geloof werdt bij mijn strot gepakt en bedreigd met de dood.
Kijk ik maar er geen punt van. maar de directie wel.
Was lekker op reis in de trein werdt een grapje gemaakt stond meteen een te schreeuwen.
Zit er eentje aan mijn vriendin zeg er wat van tjah.
Ik ben een smerige nederlander moet mijn bek houden....
Staat een goepje te hangen moeten zeer nodig tegen je op lopen.
Gevolg je krijg weer ruzie.

Ik zie het ze niet zo snel bij hun (eigen volk doen)
En vanuit mijn ogen zijn hun de racisten.

Ik generaliseer ze niet en heb zeker wat marokaanse vrienden.
Alleen zijn ze erg westers en zie ze dan ook als nederlanders.
Ik tel 4 persoonlijke ervaringen.
Maar de gehele Marrokaanse gemeenschap is niet open genoeg of heeft geen dikke huid?
pi_125146644
Ik heb trouwens het idee dat er sommige users zijn die Marokkaans hangtuig die een scooter jat zien als religieus-politiek terrorisme.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_125146654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:58 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik tel 4 persoonlijke ervaringen.
Maar de gehele Marrokaanse gemeenschap is niet open genoeg of heeft geen dikke huid?
Maar gelukkig zijn er ook marokanen die dat vinden.
pi_125146655
quote:
6s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:57 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zolang je je als Turk of Marokkaan profileert zal dat ook wel zo blijven.
nee:(
pi_125146670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:58 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Maar gelukkig zijn er ook marokanen die dat vinden.
Ah een krantenartikel waarin 1 Marrokaan zijn mening geeft, je hebt gelijk, die hele gemeenschap is verrot....
pi_125146694
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:58 schreef Barbusse het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat er sommige users zijn die Marokkaans hangtuig die een scooter jat zien als religieus-politiek terrorisme.
marokkaans straattuig is al genoeg om in de broek te poepen, zelfs als ze niks uitvoeren
pi_125146712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mwah, ik ga er gewoon min of meer vanuit dat het wel weer over waait, ik ben niet zo iemand die voor elke scheet die dwars zit naar de dokter rent. Radicaal niet?
:')

Ben je nou dom of zie je het gevaar niet als een politicus met brede steun de aanwezigheid van mensen in een land vergelijkt met een ziekte en zegt dat het de ergste ramp is van de afgelopen eeuw?

Dus erger dan WOI, WOII en de holocaust.

Dat is gewoon vreemd. En in de geneeskunde probeert men over het algemeen ziektes uit je lichaam te verwijderen ja.
pi_125146741
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:00 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ben je nou dom of zie je het gevaar niet als een politicus met brede steun de aanwezigheid van mensen in een land vergelijkt met een ziekte en zegt dat het de ergste ramp is van de afgelopen eeuw?

Dus erger dan WOI, WOII en de holocaust.

Dat is gewoon vreemd. En in de geneeskunde probeert men over het algemeen ziektes uit je lichaam te verwijderen ja.
Ben je nou dom of neem je altijd alles wat Wilders roept serieus?
pi_125146743
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

(Troll) Zeg jij nou dat we de moslims allemaal een pilletje moeten geven? (/Troll)
Sorry, kon het niet laten (ik begin een beetje melig te worden) ;)
kunst zonder trein
pi_125146763
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:59 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ah een krantenartikel waarin 1 Marrokaan zijn mening geeft, je hebt gelijk, die hele gemeenschap is verrot....
Dat zeg ik nergens waar haal je dat vandaan?
Ik noem alleen op dat het bij mij vaker dan een keer mis is gegaan vergeleken bij andere bevolkings groepen.
Geld voor?
Antilianen geen problemen mee nooit wat mee gehad
Turken eigenlijk nooit problemen mee gehad
Surinamers geen problemen mee gehad
Molukkers Idem
Aziaten nope
polen? nah
pi_125146770
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:01 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

(Troll) Zeg jij nou dat we de moslims allemaal een pilletje moeten geven? (/Troll)
Sorry, kon het niet laten (ik begin een beetje melig te worden) ;)
Een chillpill af en toe zou geen kwaad kunnen.
  donderdag 11 april 2013 @ 11:02:45 #147
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125146778
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

De mening van 1 politicus is WEL representatief voor alle Nederlanders, de daden van honderden Marokkaanse criminelen zijn incidenten, jij snapt er echt niets van he? B-).
Get woke, go broke!
  donderdag 11 april 2013 @ 11:03:17 #148
66825 Reya
Fier Wallon
pi_125146787
Ik zie dat Koos en Guido al bezig zijn de brand te blussen, dan blijf ik voorlopig supervisie uitoefenen.
pi_125146800
quote:
3s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:00 schreef Bangerhart het volgende:

[..]

marokkaans straattuig is al genoeg om in de broek te poepen, zelfs als ze niks uitvoeren
Ja, het is werkelijk een schrikbewind wat in Nederland aan de gang is. Ik bel Amnesty International wel even voor jullie. Of zijn zij ook een te linksegeitewollensokkerigminderhedenknuffelaarsorganisatie?
pi_125146801
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De mening van 1 politicus is WEL representatief voor alle Nederlanders, de daden van honderden Marokkaanse criminelen zijn incidenten, jij snapt er echt niets van he? B-).
Och ja, bedankt dat je me weer terug naar de realiteit brengt.
  donderdag 11 april 2013 @ 11:06:44 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125146871
nou ja, radicale xenofobie werkt wel 2 kanten op, en het bestaat allebei en versterkt elkaar... niets mis mee om dat eens goed uit te tekenen en daar naar te handelen
pi_125146884
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om of Guido de woorden van Wilders serieus neemt. Feit is dat een publiek figuur zoiets roept.

Overigens zijn er zat gekken die de woorden van Wilders wel serieus nemen.
pi_125146921
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om of Guido de woorden van Wilders serieus neemt. Feit is dat een publiek figuur zoiets roept.

Helaas is dat zonder meer onomstotelijk waar.
Als men zijn woorden niet serieus neemt, stemt men niet op hem.
kunst zonder trein
pi_125146949
quote:

[..]

Dit is toch precies het probleem wat heerst? Altijd een jamaar jullie reactie, en altijd aangeven dat 1 persoon niet representatief is voor een hele groep. Wordt door beide kampen continue geroepen en is inhoudsloos. En ik mag toch hopen dat een mening van een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger meer gewicht in de schaal legt in het publieke debat dan 14-jarige Mo die "hey meisje, psssst" roept.

Maar goed, de enige overlast die ik ooit ervaren heb was door blanke autochtoontjes, dus buitenlanders zijn tof en Nederlanders kut. Allemaal. w/
pi_125147002
quote:

[..]

Hoeveel mensen in Nederland stemmen op GW en hoeveel op een radicale moslimspartij?
pi_125147015
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:45 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Lacherig?

Lachen man.
De meeste van die opmerkingen zijn lacherig (vanuit de optiek van de personen in kwestie). Dat is wat anders dan leuk.
pi_125147123
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De meeste van die opmerkingen zijn lacherig (vanuit de optiek van de personen in kwestie). Dat is wat anders dan leuk.
Hoe weet je dat? Ken je ze? Zo kan ik stellen dat alle overlast door hangmarokkaantjes ook alleen maar grappen en grollen zijn. Practical jokes ftw jeweets. B-) Heb jij wel door welke richting je een debat op laat gaan als je dit soort aannames als feit presenteert?
pi_125147160
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat mij om het 'ja, maar'-verhaal.

Eerst afkeuren om vervolgens een heel af te steken waarin in duidelijk maakt dat je er ergens ook wel begrip voor hebt, is de oudste en misselijkste truc uit het boek.
Ik begon bewust met het afkeuren van de vergoeilijkende opmerkingen over die moskeebrand en zeker die opmerkingen die aansturen op herhaling, of uit de categorie "jammer dat er geen mensen binnen waren." Ik vind zulke teksten verwerpelijk en neem er nadrukkelijk afstand van. Net als oproepen tot geweld. Daarom begon ik daar ook mee.

Tegelijk probeer ik een paar redenen te noemen waarom mensen toch zulke opmerkingen maken. Begrijpen waarom mensen zulke opmerkingen maken, is wat anders dan inhoudelijk begrip hebben voor die opmerkingen. Ik zal nooit begrip hebben voor extremisme, dus ook niet voor nationaal-extremisme waarbij er tot geweld wordt opgeroepen.

quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:47 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

De moslims in Nederland hebben even weinig als de moslims in Nigeria te maken als jij met Breivik.
Dat zal best, maar dat wordt niet door iedereen zo ervaren. Wat ik eerder al schreef: mensen lezen wat ze willen lezen.
pi_125147303
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.

Als zoiets op Marokko.nl stond had jij hier moord en brand geschreeuwd.

Het zijn geen lacherig bedoelde reacties. Er zit een wraak en "lekker voor ze" toontje in.

Die had jij ook helemaal verklaard net.
pi_125147306
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:58 schreef Barbusse het volgende:
Zie jij dat 100 procent los van elkaar dan? Ik niet, namelijk. Waarbij ik benadruk dat "enig verband zien" wat anders is dan gelijkstellen.

Ik signaleeer onder Marokkaanse jongeren een sterke drang om zich tegen de Nederlandse samenleving af te zetten. De houding is heel duidelijk: ze kunnen me niks maken. En dat gaat gepaard met een compleet gebrek aan respect voor orde en gezag; zeker als het gaat om Nederlanders. De stap naar gebrek aan respect voor andermans eigendom is dan snel gezet.

Of laat ik het anders vragen: hoe komt het volgens jou dan dat Marokkaanse jongens 5-6 keer vaker crimineel zijn dan autochtone jongeren? Daar moeten toch bepaalde redenen voor zijn? Jij ziet totaal geen enkele correlatie met zaken als opvoeding, cultuur, etc?
pi_125147394
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:49 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zwaktebod, Breivik is én geen nederlander, én geen held of rolmodel (zelfs niet in eigen land).
pi_125147453
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:23 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Zwaktebod, Breivik is én geen nederlander, én geen held of rolmodel (zelfs niet in eigen land).
Je bent zelf een zwaktebod.

Geen held of rolmodel? :D

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)naar-sympathisanten/
pi_125147480
quote:
5s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zie jij dat 100 procent los van elkaar dan? Ik niet, namelijk. Waarbij ik benadruk dat "enig verband zien" wat anders is dan gelijkstellen.

Ik signaleeer onder Marokkaanse jongeren een sterke drang om zich tegen de Nederlandse samenleving af te zetten. De houding is heel duidelijk: ze kunnen me niks maken. En dat gaat gepaard met een compleet gebrek aan respect voor orde en gezag; zeker als het gaat om Nederlanders. De stap naar gebrek aan respect voor andermans eigendom is dan snel gezet.

Of laat ik het anders vragen: hoe komt het volgens jou dan dat Marokkaanse jongens 5-6 keer vaker crimineel zijn dan autochtone jongeren? Daar moeten toch bepaalde redenen voor zijn? Jij ziet totaal geen enkele correlatie met zaken als opvoeding, cultuur, etc?
Ik stel dat die criminaliteit geen kruistocht tegen het westen is, zoals sommige anderen wel doen. Er is altijd enig verband tussen zaken. Maar het wordt teveel als verklaring gebracht, zodat we het beestje een naam kunnen geven. Maar het doorgeslagen individualisme in deze maatschappij, het gebrek aan intergratiewetgeving die er al 50 jaar geleden had moeten zijn, een onderwijssysteem waar amper tijd is om taalachterstand in te kunnen halen en waar iedereen in exact dezelfde mal dient te worden gegoten laten we allemaal maar liever weg, onder het smoesje "als ik er wat van zeg heb ik een mes tussen mijn ribben". Wel lekker gaan lopen klagen op internet, zodat je geen nuance hoeft te hebben. Want veilig en anoniem.
pi_125147536
quote:

[..]

Holy guacamole, wat een onzin is dit? :') :')
pi_125147614
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 10:45 schreef HeatWave het volgende:
Mwah, uit een recent criminologisch onderzoek bleek zelfs dat Nederlanders met een strafblad makkelijker reactie krijgen op hun sollicitaties dan Marokkanen en Antillianen zonder strafblad (terwijl het helemaal niet het doel was van het onderzoek om zoiets te bewijzen. Er werd onderzocht wat het effect van detentie/criminaliteit was op de kansen op de arbeidsmarkt).
Blijven toch aparte (en misschien wel onwenselijke) verschijnselen.
pi_125147635
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Kristallnacht 2.0 :D
Ik predik het al tijden, zit het er dan toch aan te komen?
pi_125147653
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:32 schreef Murdera het volgende:

[..]

Kristallnacht 2.0 :D
Ik predik het al tijden, zit het er dan toch aan te komen?
Alleen als jij vooraan gaat staan.
  donderdag 11 april 2013 @ 11:34:02 #168
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125147707
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:31 schreef Fides het volgende:

[..]

Mwah, uit een recent criminologisch onderzoek bleek zelfs dat Nederlanders met een strafblad makkelijker reactie krijgen op hun sollicitaties dan Marokkanen en Antillianen zonder strafblad (terwijl het helemaal niet het doel was van het onderzoek om zoiets te bewijzen. Er werd onderzocht wat het effect van detentie/criminaliteit was op de kansen op de arbeidsmarkt).
Blijven toch aparte (en misschien wel onwenselijke) verschijnselen.
Natuurlijk is het onwenselijk. Maar het is ook onwenselijk dat homo's en vrouwen benadeeld worden. En dat gehandicapten minder snel aan een baan komen.

Er is geen werkgever die marokkanen per se WIL weigeren op basis van marokkaan zijn, maar als je gewoon een aantal slechte ervaringen hebt gehad kies je voor een ander. Dat het oneerlijk kan zijn klopt, maar een werkgever moet aan zijn winst denken, niet aan politiek correct zijn waar het niet kan.
Get woke, go broke!
pi_125147720
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:32 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Alleen als jij vooraan gaat staan.
Waar vooraan?
De haat van 2 groepen naar elkaar blijft groeien, blijft sterker worden.
Uiteindelijk zal er een kristallnacht 2.0 komen.
Of de groepen moeten opeens drastisch naar elkaar toe groeien, maar dat zie ik niet gebeuren.

Volgens mij interpreteer je mijn bericht niet zoals ik het bedoel. :') Ik moedig het niet aan.
pi_125147801
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:34 schreef Murdera het volgende:

[..]

Waar vooraan?
De haat van 2 groepen naar elkaar blijft groeien, blijft sterker worden.
Uiteindelijk zal er een kristallnacht 2.0 komen.
Of de groepen moeten opeens drastisch naar elkaar toe groeien, maar dat zie ik niet gebeuren.

Volgens mij interpreteer je mijn bericht niet zoals ik het bedoel. :') Ik moedig het niet aan.
Op internetfora misschien, met virtuele stokken en stenen.

''Ik predik'' is ''ik zet aan tot'' :P
pi_125147926
Kristallnacht 2.0 :')

Onder aanvoering van Henkie Bres zeker.
  donderdag 11 april 2013 @ 11:47:44 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125148148
jullie blijven met je tengels af van mijn turkse bakker op de hoek
pi_125148156
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
Kristallnacht 2.0 :')

Onder aanvoering van Henkie Bres zeker.
Misschien dat de Pedofielen Opruimings Dienst ook mee kan.

pi_125148188
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind je verontwaardiging selectief. Er zijn genoeg Marokkanen en Turken die zeer minachtend denken over de westerse samenleving en die daar behoorlijk vijandig tegenover staan. Daar hoor ik je niet over. Wel over Wilders. Waarom? Alleen omdat Wilders toevallig een publiek figuur is?

Wilders overdrijft graag en is een goedkope populist, maar jouw blinde Wilders-haat zorgt ervoor dat je problemen kennelijk niet meer onder ogen wilt zien. Verontwaardigd doen over Wilders is immers belangrijker.
  donderdag 11 april 2013 @ 11:49:39 #175
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125148210
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:47 schreef Re het volgende:
jullie blijven met je tengels af van mijn turkse bakker op de hoek
Alle turken terug naar marokko!
Get woke, go broke!
pi_125148230
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:37 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Op internetfora misschien, met virtuele stokken en stenen.

''Ik predik'' is ''ik zet aan tot'' :P
Hoeft niet, veel mensen prediken 1000 jaar in het vagevuur of in de hel. ;) Is ook niet echt aanzetten tot. :)
  donderdag 11 april 2013 @ 11:50:27 #177
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125148239
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Alle turken terug naar marokko!
zeg... laat die cousvousvreters er een buiten jah :(
pi_125148257
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:50 schreef Murdera het volgende:

[..]

Hoeft niet, veel mensen prediken 1000 jaar in het vagevuur of in de hel. ;) Is ook niet echt aanzetten tot. :)
Meerdere betekenissen idd, maar je snapt mijn verwarring! ;)

PREDIKEN
1) Aanzetten tot 2) De goddienst verkondigen 3) Een leerrede houden 4) Leraren 5) Leren 6) Preken 7) Verkondigen
pi_125148259
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind je verontwaardiging selectief. Er zijn genoeg Marokkanen en Turken die zeer minachtend denken over de westerse samenleving en die daar behoorlijk vijandig tegenover staan. Daar hoor ik je niet over. Wel over Wilders. Waarom? Alleen omdat Wilders toevallig een publiek figuur is?
Moet ik dan gaan reageren op uitspraken van elke willekeurige allochtoon? Als een allochtoon 20 virtuele zetels verovert met haatpraat richting Nederlanders, ben ik van de partij.

quote:
Wilders overdrijft graag en is een goedkope populist, maar jouw blinde Wilders-haat zorgt ervoor dat je problemen kennelijk niet meer onder ogen wilt zien. Verontwaardigd doen over Wilders is immers belangrijker.
Net of het ene flikker uitmaakt of ik problemen wel of niet onder ogen wil zien.

Overigens boeit die hele Wilders mij al geruime tijd geen ene reet meer. Marginaal figuur. Ik kan mij echter wel voorstellen dat je als allochtoon wat minder schik hebt van zijn gelul.
pi_125148331
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.

Als zoiets op Marokko.nl stond had jij hier moord en brand geschreeuwd.

Het zijn geen lacherig bedoelde reacties. Er zit een wraak en "lekker voor ze" toontje in.

Die had jij ook helemaal verklaard net.
Ik kom nooit op Marokko.nl - mijn digitale ik wil daar nog niet dood gevonden worden. Trouwens: wie waren er ook alweer vrolijk aan het feestvieren op straat op 11 september 2001?

Ik vind de gemaakte opmerkingen overwegend lacherig; inderdaad ook met een gehalte "net goed". Waar ik tegen ageerde, was de vergelijking die werd gemaakt tussen een handvol losse opmerkingen en Apartheid; een stelselmatig systeem waarbij grote groepen mensen werden onderdrukt en gediscrimineerd.
pi_125148342
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:51 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Meerdere betekenissen idd, maar je snapt mijn verwarring! ;)

PREDIKEN
1) Aanzetten tot 2) De goddienst verkondigen 3) Een leerrede houden 4) Leraren 5) Leren 6) Preken 7) Verkondigen
Ja, ik zal voortaan een ander woord gebruiken. :P
pi_125148373
Marokko.nl, is dat niet hetzelfde als stormfront? Maar dan voor mensen met een andere achtergrond?
  donderdag 11 april 2013 @ 11:56:33 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125148417
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kom nooit op Marokko.nl - mijn digitale ik wil daar nog niet dood gevonden worden. Trouwens: wie waren er ook alweer vrolijk aan het feestvieren op straat op 11 september 2001?
:O, dat die 2 tieners in Ede al zo lang viral zijn wordt ook wel een beetje oubollig
quote:
Ik vind de gemaakte opmerkingen overwegend lacherig; inderdaad ook met een gehalte "net goed". Waar ik tegen ageerde, was de vergelijking die werd gemaakt tussen een handvol losse opmerkingen en Apartheid; een stelselmatig systeem waarbij grote groepen mensen werden onderdrukt en gediscrimineerd.
ja de negers hier lachen zich de ballen uit de broek nu er andere groepen eens ter discussie staan
pi_125148454
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik stel dat die criminaliteit geen kruistocht tegen het westen is, zoals sommige anderen wel doen. Er is altijd enig verband tussen zaken. Maar het wordt teveel als verklaring gebracht, zodat we het beestje een naam kunnen geven. Maar het doorgeslagen individualisme in deze maatschappij, het gebrek aan intergratiewetgeving die er al 50 jaar geleden had moeten zijn, een onderwijssysteem waar amper tijd is om taalachterstand in te kunnen halen en waar iedereen in exact dezelfde mal dient te worden gegoten laten we allemaal maar liever weg, onder het smoesje "als ik er wat van zeg heb ik een mes tussen mijn ribben". Wel lekker gaan lopen klagen op internet, zodat je geen nuance hoeft te hebben. Want veilig en anoniem.
Van doorgeslagen individualisme hebben we allemaal last. Toch zijn Marokkaanse jongens 5 keer vaker crimineel. Er is nog eerder een omgekeerd evenredig verband.

Gebrek aan integratiewetgeving: inderdaad, daar noem je zoiets. Taalachterstand? Hoe kom je daar als kind aan? Nummer 1-antwoord: er wordt thuis geen Nederlands gesproken. Een welbewuste keuze van de ouders.

En juist vanwege je laatste opmerking begrijp ik des te meer waarom mensen op internet hun frustraties spuien (waarmee ik trouwens geen begrip toon voor bepaalde opmerkingen die daar worden gemaakt).
pi_125148554
Elf blijft hangen op dat Apartheid-voorbeeld.

He held, dat was een voorbeeld. Ja had Apartheid ook in mogen ruilen voor elke willekeurige misstand in de wereld. Koos echter bewust niet voor, bijvoorbeeld, de joden in de jaren dertig, want dan wordt direct weer paniekerig 'Godwin!!' geschreeuwd.
pi_125148581
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

He held, dat was een voorbeeld. Ja had Apartheid ook in mogen ruilen voor elke willekeurige misstand in de wereld. Koos echter bewust niet voor, bijvoorbeeld, de joden in de jaren dertig, want dan wordt direct weer paniekerig 'Godwin!!' geschreeuwd.
Note!
pi_125148587
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je zit zelf overvol van selectieve verontwaardiging als ik je posts zo lees. En de vraag in je post is eigenlijk niet eens het beantwoorden waard, maar ik zal het beleefdheidshalve toch maar even doen: niet alle moslims waren aan het feesten, integendeel zelfs.

Dat je nu zegt dat je de opmerkingen lacherig VIND, is dus iets heel anders dan wat je aangaf in je andere post. Vandaar dat je niet op mijn reactie op die post inging. Dus enige vorm van zelfreflectie is er nog gelukkig. Gebruik het, de maatschappij heeft het nodig.
pi_125148675
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
Moet ik dan gaan reageren op uitspraken van elke willekeurige allochtoon? Als een allochtoon 20 virtuele zetels verovert met haatpraat richting Nederlanders, ben ik van de partij.
Dus alleen de mening van politici doet ter zake? Het verdere maatschappelijke debat wens je niet te voeren, want tja... dat zijn maar willekeurige individuen....

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
Net of het ene flikker uitmaakt of ik problemen wel of niet onder ogen wil zien.

Overigens boeit die hele Wilders mij al geruime tijd geen ene reet meer. Marginaal figuur. Ik kan mij echter wel voorstellen dat je als allochtoon wat minder schik hebt van zijn gelul.
Tuurlijk maakt dat wel uit. Want als jij problemen niet onder ogen wilt zien, is dat tevens het bewijs dat je een gekleurde bril op hebt. Een bril die elke tweet van Wilders 10 keer uitvergroot en die je blind maakt voor problemen die onze samenleving wel degelijk kent.

Ik heb tot slot nog een schokkend bericht voor je. Ik heb als autochtoon ook minder schik van het gelul van bepaalde Marokkanen en Turken in dit land. Heb ik dan ook nog recht van spreken, of moeten die arme allochtonen altijd maar in de slachtofferrol zitten omdat de Grote Geblondeerde Leider het op ze voorzien heeft?
pi_125148757
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Van doorgeslagen individualisme hebben we allemaal last. Toch zijn Marokkaanse jongens 5 keer vaker crimineel. Er is nog eerder een omgekeerd evenredig verband.

Gebrek aan integratiewetgeving: inderdaad, daar noem je zoiets. Taalachterstand? Hoe kom je daar als kind aan? Nummer 1-antwoord: er wordt thuis geen Nederlands gesproken. Een welbewuste keuze van de ouders.

En juist vanwege je laatste opmerking begrijp ik des te meer waarom mensen op internet hun frustraties spuien (waarmee ik trouwens geen begrip toon voor bepaalde opmerkingen die daar worden gemaakt).
Doorgeslagen individualisme is een gat in de markt als je zelf nog steeds in een cultuur leeft waar groepsverband erg belangrijk is. Zie het als culturele marktwerking. Jij zou het ook doen. En kom niet aan met taalachterstand is de schuld van de ouders, want thuis spreken ze geen Nederlands. Met fatsoenlijk onderwijs had dat allang opgevangen kunnen worden. Maar als ze zelfs op de Pabo al moeite hebben met taal gaat dat moeilijk worden natuurlijk. Echter is dat ook uiteraard de schuld van de ouders.
pi_125148791
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

Het principe blijft onverkort overeind. Je vergelijkt doodleuk een paar opmerkingen op een Facebook-pagina met stelselmatige systemen van discriminatie; ongeacht of dat nou de Apartheid is, of de Holocaust.

Een vergelijking met de Jodenvervolging zou sowieso hoogst ongepast zijn. Als er érgens binnen de Nederlandse samenleving nog veel anti-semitisme aanwezig is, is het wel onder moslims.
pi_125148929
quote:
15s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het principe blijft onverkort overeind. Je vergelijkt doodleuk een paar opmerkingen op een Facebook-pagina met stelselmatige systemen van discriminatie; ongeacht of dat nou de Apartheid is, of de Holocaust.

Een vergelijking met de Jodenvervolging zou sowieso hoogst ongepast zijn. Als er érgens binnen de Nederlandse samenleving nog veel anti-semitisme aanwezig is, is het wel onder moslims.
Ik vergelijk helemaal niks. Ik vind het ook kwalijk dat je dat niet ziet. Ik dacht ik te maken met iemand die een beetje opleiding heeft gevolgd.
pi_125149056
Maar goed, het is dus idd alleen maar "jamaar hullie" geworden. Zonder ook maar 1 kleine poging tot vinden van een constructieve oplossing. Trap er zelf nog in ook. :')

Dus ik ga maar even op een terrasje lunchen :9
pi_125149136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je zit zelf overvol van selectieve verontwaardiging als ik je posts zo lees. En de vraag in je post is eigenlijk niet eens het beantwoorden waard, maar ik zal het beleefdheidshalve toch maar even doen: niet alle moslims waren aan het feesten, integendeel zelfs.

Dat je nu zegt dat je de opmerkingen lacherig VIND, is dus iets heel anders dan wat je aangaf in je andere post. Vandaar dat je niet op mijn reactie op die post inging. Dus enige vorm van zelfreflectie is er nog gelukkig. Gebruik het, de maatschappij heeft het nodig.
Nee, niet alle moslims waren aan het feesten. Net zo min als dat alle Nederlanders op "Nederland mijn Vaderland" hun goedkeuring uitspreken over een brandende moskee. :{

Niet alle moslims waren aan het feesten: 26% van de Marokkaanse moslims in Nederland keurt de aanslagen van 11 september 2001 goed; 21% steunt een jihad tegen de VS.

Van je geneuzel over het woordje "lacherig" snap ik überhaupt weinig. Het ging mij namelijk om het structurele, systematische karakter van zaken als Apartheid. De vergelijking van KoosVogels sloeg de plank dan ook totaal mis.
pi_125149236
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, niet alle moslims waren aan het feesten. Net zo min als dat alle Nederlanders op "Nederland mijn Vaderland" hun goedkeuring uitspreken over een brandende moskee. :{

Niet alle moslims waren aan het feesten: 26% van de Marokkaanse moslims in Nederland keurt de aanslagen van 11 september 2001 goed; 21% steunt een jihad tegen de VS.

Van je geneuzel over het woordje "lacherig" snap ik überhaupt weinig. Het ging mij namelijk om het structurele, systematische karakter van zaken als Apartheid. De vergelijking van KoosVogels sloeg de plank dan ook totaal mis.
Voor de honderste keer: er werd geen vergelijking gemaakt met Apartheid! GEEN VER-GE-LIJK-ING MET APARTHEID.

Het ging mij om het 'jaja, ik vind het heel erg, maar'.

Nogmaals, je had ook een ander voorbeeld mogen pakken. Een die jou meer aan zal spreken:

Over de aanslagen op 9/11: 'Jaja, heel erg enzo, maar uiteindelijk hebben ze het er zelf naar gemaakt enzo'.

Dat idee.
pi_125149258
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Doorgeslagen individualisme is een gat in de markt als je zelf nog steeds in een cultuur leeft waar groepsverband erg belangrijk is. Zie het als culturele marktwerking. Jij zou het ook doen. En kom niet aan met taalachterstand is de schuld van de ouders, want thuis spreken ze geen Nederlands. Met fatsoenlijk onderwijs had dat allang opgevangen kunnen worden. Maar als ze zelfs op de Pabo al moeite hebben met taal gaat dat moeilijk worden natuurlijk. Echter is dat ook uiteraard de schuld van de ouders.
Er zijn allerlei groepen in Nederland voor wie het groepsverband belangrijk is. Toch zijn die groepen lang niet zo crimineel als Marokkanen, die samen met Antillianen eenzaam de lijst aanvoeren.

De taalachterstand is natuurlijk we grotendeels de schuld van de ouders. Dat jij hier doodleuk het straatje van de ouders schoonveegt, is precies waarom het zo misgaat. Het gaat hier om mensen die willens en wetens in Nederland wonen, maar die slecht integreren en zelfs hun kinderen willens en wetens op een achterstand zetten. De mate waarin ons onderwijssysteem capabel genoeg is om puin te ruimen, is niet relevant voor deze discussie. Het gaat erom dat er puin moet worden geruimd. Dat zou niet moeten hoeven.
pi_125149306
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:57 schreef Elfletterig het volgende:
Toch zijn Marokkaanse jongens 5 keer vaker crimineel. Er is nog eerder een omgekeerd evenredig verband.
En in verhouding tot autochtone mannen uit de sociale onderklasse?
pi_125149340
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vergelijk helemaal niks. Ik vind het ook kwalijk dat je dat niet ziet. Ik dacht ik te maken met iemand die een beetje opleiding heeft gevolgd.
Ah, dus omdat ik een andere mening heb dan jouw naiëve, eenzijdige, oogkleppen-mening, heb ik geen opleiding gevolgd? (Volgens mij hebben we precies dezelfde opleiding gevolgd, maar dat terzijde).
pi_125149372
quote:

Bron?
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 12:24:44 #199
341203 3-voud
pi_125149383
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah, dus omdat ik een andere mening heb dan jouw naiëve, eenzijdige, oogkleppen-mening, heb ik geen opleiding gevolgd? (Volgens mij hebben we precies dezelfde opleiding gevolgd, maar dat terzijde).
Isie eindelijk overgegaan in jij-bakken? De argumenten zijn dan op.
pi_125149390
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor de honderste keer: er werd geen vergelijking gemaakt met Apartheid! GEEN VER-GE-LIJK-ING MET APARTHEID.

Het ging mij om het 'jaja, ik vind het heel erg, maar'.

Nogmaals, je had ook een ander voorbeeld mogen pakken. Een die jou meer aan zal spreken:

Over de aanslagen op 9/11: 'Jaja, heel erg enzo, maar uiteindelijk hebben ze het er zelf naar gemaakt enzo'.

Dat idee.
Dan slaat het nog steeds nergens op, want ik nam - als eerste - nadrukkelijk afstand van de gedane uitlatingen. Daarna ben ik ingegaan op de vraag waarom mensen toch zulke opmerkingen maken; waar het vandaan komt.
pi_125149424
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dan slaat het nog steeds nergens op, want ik nam - als eerste - nadrukkelijk afstand van de gedane uitlatingen. Daarna ben ik ingegaan op de vraag waarom mensen toch zulke opmerkingen maken; waar het vandaan komt.
Dat is toch ook waar ik over viel, held? Eerst afstand doen, en dan een of ander verhaal afsteken waarin je kenbaar maakt dat je ergens wel begrip hebt voor de reacties.

Dat vind ik gelul.
pi_125149439
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:22 schreef Deshain het volgende:

[..]

En in verhouding tot autochtone mannen uit de sociale onderklasse?
Geen idee. Als je cijfers hebt, lees ik die graag. Je zult mij overigens niet horen zeggen dat we in dit land geen problemen hebben met bepaalde groepen uit de sociale onderklasse, maar goed...

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:24 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Bron?
hier: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/09_september/24/binnenland/enquete.xml
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 12:27:35 #203
341203 3-voud
pi_125149470
Enfin, niemand heeft een antwoord waarom we ons drukker moeten maken op wat geroep en geblaat dan de fysieke handelingen die er tegenover staan van die groep die zich verongelijkt voelt.
pi_125149486
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is toch ook waar ik over viel, held? Eerst afstand doen, en dan een of ander verhaal afsteken waarin je kenbaar maakt dat je ergens wel begrip hebt voor de reacties.

Dat vind ik gelul.
Nee, dan kun je gewoon niet lezen. Want ik heb nergens gezegd dat ik begrip heb voor die reacties.
  donderdag 11 april 2013 @ 12:29:30 #205
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125149528
Ik moet bekennen dat ik mij keer op keer verbaas dat men hier de hele dag loopt te raaskallen over allochtonen, maar daar is men verder geen steek verder mee geholpen. Het is volgens mij meer dat velen er naar smachten om over te discussiëren of met one-liners te strooien. FOK! is dan nog geen extremistische site, maar het heeft wel een paar draken van een users.
pi_125149535
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:26 schreef Elfletterig het volgende:
hier: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/09_september/24/binnenland/enquete.xml
Dank je!

Aan 400 moslims gevraagd dus die niet allen Marrokaan zijn.
  donderdag 11 april 2013 @ 12:30:27 #207
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125149550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:27 schreef 3-voud het volgende:
Enfin, niemand heeft een antwoord waarom we ons drukker moeten maken op wat geroep en geblaat dan de fysieke handelingen die er tegenover staan van die groep die zich verongelijkt voelt.
Waarom? In NL zitten 20% van de Marokkanen aan het staatsinfuus. Laten we een veiligheidsmarge van 5% nemen. Dan heb je nog 75% Marokkanen die gewoon elke dag werken. Die mensen scheer jij ook over een kam. Dat lijken veel mensen niet te zien. Voornamelijk negatieve berichtgeving doet het meer dan uitstekend. Het zal zeker niet de eerste keer zijn dat daar meerdere topics over lopen. Tot een reeks aan toe.

Ik denk dat veel mensen er van genieten om te reageren in dit soort topics. Prachtig als er allochtonen bij zijn betrokken. Roep je dan wat, dan krijg je de volgende reacties 'oh, de allochtonen trekken de racismekaart weer'. Dat zijn vooral geluiden van rechtse rakkers, om minderheden in een hoekje te drukken. We kunnen ook stellen dat die mensen hun geluid laten horen. Op die manier werkt het in een democratie. Heb er verder vrede mee.
pi_125149575
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:29 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dank je!

Aan 400 moslims gevraagd dus die niet allen Marrokaan zijn.
Hoe representatief.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 12:31:56 #209
341203 3-voud
pi_125149588
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:30 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Waarom? In NL zitten 20% van de Marokkanen aan het staatsinfuus. Laten we een veiligheidsmarge van 5% nemen. Dan heb je nog 75% Marokkanen die gewoon elke dag werken. Die mensen scheer jij ook over een kam.
Huh?
pi_125149592
Maar nu ga ik echt lunchen, veul belangrijker dan dit :9
  donderdag 11 april 2013 @ 12:32:36 #211
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125149608
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:32 schreef Barbusse het volgende:
NIET!

Get woke, go broke!
pi_125149617
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

NIET!

[ afbeelding ]
Die blijft leuk! :D
pi_125149640
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

NIET!

[ afbeelding ]
  donderdag 11 april 2013 @ 12:34:50 #214
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125149684
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:31 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Huh?
Klopt. Jij ziet alleen het tuig in Gouda, en daardoor scheer je een heel bevolkingsgroep over een kam. Waar heb je eigenlijk last van? Minderwaardigheidscomplex?
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 12:36:18 #215
341203 3-voud
pi_125149729
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:34 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Klopt. Jij ziet alleen het tuig in Gouda, en daardoor scheer je een heel bevolkingsgroep over een kam. Waar heb je eigenlijk last van? Minderwaardigheidscomplex?
Misschien moet je eens de relaties van die cijfers en conclusie met elkaar uitleggen, want die zijn er niet.
  donderdag 11 april 2013 @ 12:36:24 #216
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125149732
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:32 schreef Barbusse het volgende:
Eet ze, kerel. :W Ik ga zometeen ook even naar de Oude Gracht in Utrecht.
pi_125149763
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:36 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Eet ze, kerel. :W Ik ga zometeen ook even naar de Oude Gracht in Utrecht.
Pas op voor Marrokanen he, die zijn levensgevaarlijk.
  donderdag 11 april 2013 @ 12:38:08 #218
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125149780
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:37 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Pas op voor Marrokanen he, die zijn levensgevaarlijk.
Ik ben zelf een Marokkaan, beste PBateman1978.
pi_125149841
quote:
5s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:20 schreef Elfletterig het volgende:
De overgrote meerderheid van de jonge autochtonen uit deze statistiek woont niet in een achterbuurt, het gros van de Marokkaanse jongens wel. Als je al een vergelijking wil maken tussen bevolkingsgroepen, vergelijk dan mensen in soortgelijke economische omstandigheden en laat de jeugd in de betere buurten buiten beschouwing. Het zou me niet verbazen als dan zou blijken dat autochtone jeugd uit achterbuurten even crimineel is als de Marokkaanse.
Maar nee, we blijven deze scheve vergelijking maar herhalen alsof het een mantra is ..
pleased to meet you
  donderdag 11 april 2013 @ 12:40:32 #220
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125149857
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Misschien moet je eens de relaties van die cijfers en conclusie met elkaar uitleggen, want die zijn er niet.
Marokkanen hebben relatief vaak een uitkering, dat zijn gewoon statistieken die het CBS bij houdt, maar de meesten werken gewoon en daar heb je verder geen last van. Die cijfers kun je gewoon opzoeken. Het CBS houdt alles bij. Die 75% die alledaags weer naar hun job gaat, scheer jij ook over een kam, door alle Marokkanen op een hoopje te gooien. Ik denk dat het meer een stukje frustratie is van jouw kant.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 12:42:11 #221
341203 3-voud
pi_125149909
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:40 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Marokkanen hebben relatief vaak een uitkering, dat zijn gewoon statistieken die het CBS bij houdt, maar de meesten werken gewoon en daar heb je verder geen last van. Die cijfers kun je gewoon opzoeken. Het CBS houdt alles bij. Die 75% scheer jij ook over een kam, door alle Marokkanen over een kam te scheren.
Zie dik gedrukte...
Boude stelling. Toon maar eens aan dan.
pi_125149966
quote:
6s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:38 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik ben zelf een Marokkaan, beste PBateman1978.
Dan nog! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zie dik gedrukte...
Ga op een doordeweekse ochtend op Utrecht Centraal staan kijken en je ziet 't zelf.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 12:45:24 #223
341203 3-voud
pi_125150014
quote:
12s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:44 schreef PBateman1978 het volgende:

Ga op een doordeweekse ochtend op Utrecht Centraal staan kijken en je ziet 't zelf.
Wat moet ik zien dan?
pi_125150043
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:45 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wat moet ik zien dan?
Hele volkstammen Marrokanen op weg naar school/werk.
  donderdag 11 april 2013 @ 12:46:51 #225
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125150067
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zie dik gedrukte...
Ik spreek uit een stukje ervaring. Degenen die kattenkwaad uithalen, zijn werkloos of dusdanig jong, dat ze net op de middelbare school zitten. De Gemeente Gouda kan wel telkens de publiciteit opzoeken, maar de politie valt bijvoorbeeld onder supervisie van de Burgemeester die genoeg bevoegdheden heeft tot handhaving als er bewijzen zijn. Dat houdt niet gelijk in dat alle Marokkanen crimineel zijn, zoals jij vaak doet overkomen. Daar doe je velen een zwaar onrecht mee.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 12:47:03 #226
341203 3-voud
pi_125150074
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:46 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hele volkstammen Marrokanen op weg naar school/werk.
En dat bewijst dat ze geen last veroorzaken?
Zin om die rare stelling uit te leggen?
pi_125150107
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:47 schreef 3-voud het volgende:

[..]

En dat bewijst dat ze geen last veroorzaken?
Zin om die rare stelling uit te leggen?
Lees je eigen post anders even terug, ik maak het makkelijk voor je :

POL / Radicale xenofobie steeds meer wijdverbreid
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 12:47:46 #228
341203 3-voud
pi_125150110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik spreek uit een stukje ervaring.
Te laat. Je beweerde dat het er bij CBS cijfers van waren.
Nou hup, voor de draad ermee.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 12:48:27 #229
341203 3-voud
pi_125150133
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:47 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Heb je 12 bier op toevallig?
  donderdag 11 april 2013 @ 12:48:39 #230
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125150147
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:47 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Te laat. Je beweerde dat het er bij CBS cijfers van waren.
Nou hup, voor de draad ermee.
Tuurlijk. CBS cijfers wat betreft het aantal Marokkanen dat aan het staatsinfuus zit. Dat percentage lag volgens mij op 20%. Je kunt het zelf opzoeken. Je hebt het hele internet tot je beschikking.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 12:49:31 #231
341203 3-voud
pi_125150179
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:48 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tuurlijk. CBS cijfers wat betreft het aantal Marokkanen dat aan het staatsinfuus zit. Dat percentage lag volgens mij op 20%.
Dat bewijst niks over dat jouw vermeende overige 75% wat werkt geen last veroorzaakt.
Ga je die uitspraak terugnemen of onderbouwen? Make a choice.
  donderdag 11 april 2013 @ 12:50:19 #232
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125150212
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:47 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hij raaskalt vaak. Dat we hem nog zoveel aandacht geven.
pi_125150214
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:48 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Heb je 12 bier op toevallig?
Heb je geen argumenten meer toevallig?
  donderdag 11 april 2013 @ 12:51:09 #234
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125150245
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:49 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat bewijst niks over dat jouw vermeende overige 75% wat werkt geen last veroorzaakt.
Ga je die uitspraak terugnemen of onderbouwen? Make a choice.
Overlast is een breed begrip. Als een van die Marokkanen een ongeluk veroorzaakt met haar/zijn auto is dat ook overlast, dus tuurlijk zullen die overlast veroorzaken, maar niet zo stelselmatig als het tuig in Gouda. Taalkundig zullen ze zeker voor een vorm van overlast zorgen, maar het is geenzins vergelijkbaar met de overlast van het tuig in bijvoorbeeld Gouda. Dat verschil lijk jij niet te zien. Het gaat jou meer om een heel bevolkingsgroep, en niet specifiek om de overlastgevers. Dat geluid klinkt uit al je posts.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 12:54:56 #235
341203 3-voud
pi_125150366
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Overlast is een breed begrip. Als een van die Marokkanen een ongeluk veroorzaakt met haar/zijn auto is dat ook overlast, dus tuurlijk zullen die overlast veroorzaken, maar niet zo stelselmatig als het tuig in Gouda. Taalkundig zullen ze zeker voor een vorm van overlast zorgen, maar het is niet het overlast van het tuig in bijvoorbeeld Gouda. Dat verschil lijk jij niet te zien. Het gaat jou meer om een heel bevolkingsgroep, en niet specifiek om de overlastgevers. Dat geluid klinkt uit al je posts.
Ik hoor alleen onderbuik. Daar kunnen we niks mee. En dat voor iemand die direct de aanval opzoekt met anderen verplicht cijfertjes te tonen. Wat een tegenvaller.
We zullen ons erin berusten dat je maar wat roept. Niet je "finest moment" zeg maar. Alweer.
pi_125150371
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:40 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Marokkanen hebben relatief vaak een uitkering, dat zijn gewoon statistieken die het CBS bij houdt,
Weet je ook dat van alle uitkeringstrekkers 100% een uitkering heeft? Klagen over 'draken van users' maar hier zelf bij horen door door te drammen met cijfers zonder context om je 'gelijk' te behalen.

Hoeveel van die probleem-Marokkanen vallen binnen die 20%, en hoeveel probleem-autochtonen, probleem-Antillianen, probleem-Javanen of probleem-Chinezen?

Context...
  donderdag 11 april 2013 @ 12:55:56 #237
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125150400
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:54 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik hoor alleen onderbuik. Daar kunnen we niks mee. En dat voor iemand die direct de aanval opzoekt met anderen verplicht cijfertjes te tonen. Wat een tegenvaller.
We zullen ons erin berusten dat je maar wat roept. Niet je "finest moment" zeg maar. Alweer.
Ik had ook geen andere reactie van je verwacht. Jij schept er volgens mij genoegen in om gewoon alles op een hoopje te gooien. Hoe negatiever, hoe meer pap jij er van lust.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 12:56:56 #238
341203 3-voud
pi_125150425
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:55 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik had ook geen andere reactie van je verwacht. Jij schept er volgens mij genoegen in om gewoon alles op een hoopje te gooien. Hoe negatiever, hoe meer pap jij er van lust.
Herkenbaar. Zelf onomstotelijk falen en dan nog de schuld elders zoeken.
Nog even en je begint weer met je tirade mij als vuile racist uit te maken.
  donderdag 11 april 2013 @ 12:58:15 #239
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125150476
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:55 schreef Deshain het volgende:

[..]

Weet je ook dat van alle uitkeringstrekkers 100% een uitkering heeft? Klagen over 'draken van users' maar hier zelf bij horen door door te drammen met cijfers zonder context om je 'gelijk' te behalen.

Hoeveel van die probleem-Marokkanen vallen binnen die 20%, en hoeveel probleem-autochtonen, probleem-Antillianen, probleem-Javanen of probleem-Chinezen?

Context...
De percentages van mensen die aan het staatsinfuus zitten kun je gewoon opzoeken. Het lag volgens mij op 20% wat betreft de Marokkaanse minderheid in NL. Het verifiëren laat ik aan jou over. Ik stel dat zeker 75% van de Marokkanen elke dag naar haar werk trekt. Die mensen worden door aardig wat mensen gewoon over een kam geschoren. Dat laatste is zeer kwalijk te noemen. Als men last heeft van tuig, dan moet men dat aanpakken, maar het niet laten dooretteren. Simpel. Ik neem aan dat bewoners klagen bij de politie? Namen zijn bekend? Wat let de popo's in Gouda?

Dit soort topics komen alledaags voor op FOK! Het is volgens mij ook een stukje entertainment geworden voor velen.
  donderdag 11 april 2013 @ 13:00:37 #240
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125150564
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Herkenbaar. Zelf onomstotelijk falen en dan nog de schuld elders zoeken.
Nog even en je begint weer met je tirade mij als vuile racist uit te maken.
Dat maak jij ervan. Dat is iets wat jij graag ziet. Helaas ben jij degene die faalt door een heel bevolkingsgroep keer op keer over een kam te scheren. Het is dan een mooi feit om te stellen dat 75% van de Marokkanen gewoon werkt voor zijn/haar brood. Iets wat jij liever niet hoort volgens mij. Spreek mij tegen als ik het fout heb.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 13:01:44 #241
341203 3-voud
pi_125150611
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:00 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan. Dat is iets wat jij graag ziet. Helaas ben jij degene die faalt door een heel bevolkingsgroep keer op keer over een kam te scheren. Het is dan een mooi feit om te stellen dat 75% van de Marokkanen gewoon werkt voor zijn/haar brood. Iets wat jij liever niet hoort volgens mij. Spreek mij tegen als ik het fout heb.
Je neemt veel aan. Maar punten maak je niet.
Wat probeer je eigenlijk?
pi_125150639
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:01 schreef 3-voud het volgende:

[..]

En jij?
  donderdag 11 april 2013 @ 13:06:14 #243
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125150775
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:01 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat is simpel. Ik stel even wat feitjes vast, namelijk dat 75% van de Marokkanen werkt (zie CBS), mensen die jij hier over een kam scheert zijn nu gewoon aan het werk. Dat wil jij niet zien. Is dat net wat te positief voor je? Je lijkt alleen een heel bevolkingsgroep dagelijks in een zwart daglicht te willen stellen. Je doel is het dagelijks zagen, maar verder hebben we zeer weinig aan je als user. Je maakt nooit punten en reageert zelden inhoudelijk.

Uiteraard is daar de overlast van het tuig niet mee opgelost. Maar met woorden alleen los je het probleem ook niet op. Als er namen bekend zijn, bewijzen, dan kun je daarnaar handelen. Dat is verder een probleem van de centrale/decentrale overheden. Als ze dat niet doen, dat is dat hun pakkie an en van de ouders van het tuig, maar niet van alle Marokkanen in Nederland zoals we hier dagelijks te horen krijgen.
pi_125150854
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:06 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is simpel. Ik stel even wat feitjes vast, namelijk dat 75% van de Marokkanen werken (zie CBS), mensen die jij hier over een kam scheert zijn nu gewoon aan het werk. Dat wil jij niet zien. Is dat net wat te positief voor je? Je lijkt alleen een heel bevolkingsgroep dagelijks in een zwart daglicht te willen stellen. Je doel is het dagelijks zagen, maar verder hebben we zeer weinig aan je als user. Je maakt nooit punten en reageert zelden inhoudelijk.
Als ze klaar zijn met werken trekken ze natuurlijk hun pak uit, hun bontkraagje aan en gaan dan Nederlanders pesten!
  donderdag 11 april 2013 @ 13:09:38 #245
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125150893
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:08 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Als ze klaar zijn met werken trekken ze natuurlijk hun pak uit, hun bontkraagje aan en gaan dan Nederlanders pesten!
Ik ga zometeen in de Oude Gracht naar een Nederlandse dame 'psst, psst, meisje' roepen.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 13:13:52 #246
341203 3-voud
pi_125151041
quote:
6s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:09 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik ga zometeen in de Oude Gracht naar een Nederlandse dame 'psst, psst, meisje' roepen.
Doe dat. Is deze discussie verlost van je getroll.
  donderdag 11 april 2013 @ 13:15:48 #247
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125151112
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:13 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Doe dat. Is deze discussie verlost van je getroll.
Je bent uitgenodigd. Ik sta zelfs open om samen met je wat te gaan drinken bij een café/restaurant naar believen op een dag als je daarvoor open staat? Zal je zeer beleefd tegemoet komen en je kunt dan gerust zeggen wat je op het hart ligt. Je hebt mijn woord.
pi_125151214
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Je bewijst het gelijk van de columnist, waarvoor dank.
Echt he, in de eerste reactie gewoon al :')

Nu de rest lezen
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 13:19:08 #249
341203 3-voud
pi_125151230
quote:
6s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:15 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je bent uitgenodigd. Ik sta zelfs open om samen met je wat te gaan drinken bij een café/restaurant naar believen op een dag als je daarvoor open staat? Zal je zeer beleefd tegemoet komen en je kunt dan gerust zeggen wat je op het hart ligt. Je hebt mijn woord.
Je bent je imago als voorbeeldige schoonzoon weer in de etalage aan het zetten lees ik.
  donderdag 11 april 2013 @ 13:19:33 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125151241
lekker niveautje discussie hier in POL zie ik :'), mag je hier wel op de man spelen?
  donderdag 11 april 2013 @ 13:19:35 #251
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125151244
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:19 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je bent je imago als voorbeeldige schoonzoon weer in de etalage aan het zetten lees ik.
No, ik ben gekalmeerd nadat ik een paar dagen geleden boos werd. Een stukje vrede gevonden, maar heb er ook van geleerd. Mijn excuses voor mijn tirade toen. Ik begrijp dat het wel moeilijk voor je te bevatten is dat 'ik je niet al de huid heb vol gescholden, maar probeer je daar over heen te zetten'. Niet alles voldoet aan het stereotype dat jij voor ogen hebt.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 13:22:48 #252
341203 3-voud
pi_125151372
quote:
6s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:19 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

No, ik ben gekalmeerd nadat ik een paar dagen geleden boos werd. Mijn excuses voor mijn tirade toen. Ik begrijp dat het wel moeilijk voor je te bevatten is dat 'ik je niet al de huid heb vol gescholden, maar probeer je daar over heen te zetten'. Niet alles voldoet aan het stereotype dat jij voor ogen hebt.
Neuh. Dat radicale aapje kwam wel vaker uit jouw mouw. We zijn ermee bekend. dus zo verrassend was het niet.
  donderdag 11 april 2013 @ 13:24:10 #253
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125151424
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:22 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Neuh. Dat radicale aapje kwam wel vaker uit jouw mouw. We zijn ermee bekend. dus zo verrassend was het niet.
Wat jij wilt. Dat is een stereotype beeld waarmee je mij niet in de verlegenheid brengt. Je bent mij eigenlijk nu ook over een kam aan het scheren. Geen idee of je het door hebt. Als je een keer wat wilt drinken (gewoon in een druk café), dan sta ik daarvoor open. Ik houd het verder voor gezien. Aju.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 13:24:51 #254
341203 3-voud
pi_125151457
quote:
3s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:19 schreef Re het volgende:
lekker niveautje discussie hier in POL zie ik :'), mag je hier wel op de man spelen?

Moet zo lachen om jou. Je stapt met deze opmerking er pas in als ik ietsjepietsje persoonlijk wordt. Dat de "ander" me al 20x weggezet heeft laat je onbetuigd.
Alsof je op het hoekje zat te wachten tot de tijd rijp was.

Je bent ook zo doorzichtig als een boterhamzakje.
pi_125151590
Mensen, hap niet op die 3-voud troll.
  donderdag 11 april 2013 @ 13:29:22 #256
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125151642
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:24 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Moet zo lachen om jou. Je stapt met deze opmerking er pas in als ik ietsjepietsje persoonlijk wordt. Dat de "ander" me al 20x weggezet heeft laat je onbetuigd.
Alsof je op het hoekje zat te wachten tot de tijd rijp was.

Je bent ook zo doorzichtig als een boterhamzakje.
die zijn juist wat ondoorzichtig, maar goed, maar nee hoor ik had al wat eerder gereageerd in dit topic en wilde eens kijken wat er zoal meer werd gezegd, en dan zie ik niets meer dan een provocerende jij-bakken troll

je bent gewoon grappig met je nep rants :), meer niet, normaal discussiëren kun je niet, nooit geleerd waarschijnlijk

anyhow, fobieën daar heb je medicatie voor beetje zoals agorafobie, maar dan anders
pi_125151737
Wat is deze? Topic verplaatst naar mijn mooie POL?
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 13:40:59 #258
341203 3-voud
pi_125152032
quote:
3s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:29 schreef Re het volgende:

[..]

die zijn juist wat ondoorzichtig, maar goed, maar nee hoor ik had al wat eerder gereageerd in dit topic en wilde eens kijken wat er zoal meer werd gezegd, en dan zie ik niets meer dan een provocerende jij-bakken troll

je bent gewoon grappig met je nep rants :), meer niet, normaal discussiëren kun je niet, nooit geleerd waarschijnlijk

anyhow, fobieën daar heb je medicatie voor beetje zoals agorafobie, maar dan anders
Dat een mod als jij zon troll uithangt is zeker ook niet gratis. Wat kost zoiets?
  donderdag 11 april 2013 @ 13:42:28 #259
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125152080
Volgens het CBS waren er in 2012 15,5% van de Niet-Westerse allochtonen werkloos. Dat is veel meer dan de 6% autochtonen die zonder baan thuis zit. Dan nemen we een veiligheidsmarge van 10% wat betreft Marokkanen. Dan kunnen we met zekerheid zeggen dat 75% van de Marokkanen werkt. Het enige punt is het tuig aanpakken, maar dat stokt al jaren en is een groot probleem, die nog wel jaren zal dooretteren met het huidige beleid. Een beleid waarmee men ook door het debat de 75% die werkt op een hoopje wil gooien. Hoe zorg je ervoor dat mensen zich gaan distantiëren van de maatschappij. Op deze manier dus.

http://statline.cbs.nl/St(...)DR=T,G4&STB=G2,G1,G3
  donderdag 11 april 2013 @ 13:44:28 #260
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125152160
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:40 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat een mod als jij zon troll uithangt is zeker ook niet gratis. Wat kost zoiets?
2 citroenen en een appel
pi_125152171
quote:

[..]

Hij is voor best veel extreem enge mensen wel een held en/of rolmodel. Lijkt mij niet iets wat te ontkennen valt. Misschien je meer verdiepen in de zaak Breivik.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 13:45:27 #262
341203 3-voud
pi_125152183
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:44 schreef Re het volgende:

[..]

2 citroenen en een appel
Mja, dat is ook wel een koopje dan.
  † In Memoriam † donderdag 11 april 2013 @ 13:48:44 #263
341203 3-voud
pi_125152303
quote:
9s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:45 schreef Bangerhart het volgende:

[..]

Hij is voor best veel extreem enge mensen wel een held en/of rolmodel. Lijkt mij niet iets wat te ontkennen valt. Misschien je meer verdiepen in de zaak Breivik.
Wat is "best veel"? Heb je aantallen of gok je maar wat?
  donderdag 11 april 2013 @ 13:51:35 #264
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_125152416
quote:

[..]

Kan me niet voorstellen dat er zoveel extreme mensen zijn. Het blijft toch altijd maar een klein clubje, gelukkig.
Leef en Laten Leven
pi_125152598
quote:

[..]

Breivik staat zover van mij af, dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb om me in hem (of zijn ideeën) te verdiepen. Ik geloof gerust wel dat een aantal idoten hem vreselijk interessant zullen vinden, maar of dat er nou werkelijk zoveel zijn......ik moet het nog zien.

Verder is alles wat in Noorwegen (of waar dan ook in het buitenland) gebeurt, wat mij betreft een ver-van-mijn-bed-show, daar doe ik niet lullig over.
  donderdag 11 april 2013 @ 13:57:26 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125152673
quote:
14s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:44 schreef Re het volgende:

[..]

2 citroenen en een appel
ja, Re, je hebt een voorbeeldfunctie en je mag je eigen mening nooit geven op FOK!.

Foei!.
Get woke, go broke!
  donderdag 11 april 2013 @ 13:58:35 #267
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125152721
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, Re, je hebt een voorbeeldfunctie en je mag je eigen mening nooit geven op FOK!.

Foei!.
je hebt gvd meer notes dan mij :(
  donderdag 11 april 2013 @ 13:59:02 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125152746
quote:
6s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:58 schreef Re het volgende:

[..]

sukkel ben mij
  donderdag 11 april 2013 @ 14:00:38 #269
177885 JoaC
Het is patat
pi_125152823
quote:
6s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:58 schreef Re het volgende:

[..]

Daar kan verandering in komen, POL is mijn terrein })
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  donderdag 11 april 2013 @ 14:01:07 #270
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125152843
Ontopic, kut c :rew :(.
Get woke, go broke!
  donderdag 11 april 2013 @ 14:01:12 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125152844
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:00 schreef JoaC het volgende:

[..]

Daar kan verandering in komen, POL is mijn terrein })
tsss newbie :{w
pi_125153186
Gelukkig blijf ik de note-koning.
  donderdag 11 april 2013 @ 14:18:36 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_125153530
Wat de kernwaarde van de Verlichting is, is de menselijke waardigheid, een gegeven gebaseerd op de rede.

Mensen dienen t.a.t. op hun karakter, niet hun afkomst, beoordeeld te worden. Dat is overigens geen jaren '70 linksdraaiende biodikpap slogan uitgebroed in een met henneplucht vergeven commune, het is een stelregel die reeds bij de Klassieke filosofen voorkwam. De voorlopers, zeg maar, van de Verlichting, dat evenement waar menig PVV-er zo graag naar verwijst om die andere cultuur weg te zetten als achterlijk.

De hele term 'Marokkanenprobleem' is, puur ethisch (en redelijk) gezien, volstrekt debiel. TENZIJ men natuurlijk vasthoudt aan Gobineau-esque ideeën omtrent ingebakken, genetische inferioriteit, gepredestineerde aanleg tot criminaliteit en andere ondeugden en meer van dat 19e eeuwse salonfähige geneuzel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 april 2013 @ 14:21:22 #274
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_125153660
quote:

[..]

dan ga je er vanuit dat ik dat vroeger wel radicaal vond

ik ben niet echt onder de indruk van wat mensen online roepen ... nooit geweest ook
Even alles teruggelezen.

Dat is te merken, dat je niet onder de indruk bent.
Maar is dat nou juist niet jouw taak om racisme en extreme uitingen eruit te halen? Ik vind dat je hierin te kort komt. Aangezien het wel duidelijk is dat die extreme uitingen juist vaak op internet voorkomen zoals hier terecht al vaker gezegd is.
Leef en Laten Leven
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 14:22:34 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125153726
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:21 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Even alles teruggelezen.

Dat is te merken, dat je niet onder de indruk bent.
Maar is dat nou juist niet jouw taak om racisme en extreme uitingen eruit te halen? Ik vind dat je hierin te kort komt. Aangezien het wel duidelijk is dat die extreme uitingen juist vaak op internet voorkomen zoals hier terecht al vaker gezegd is.
lijkt me meer iets voor feedback
  donderdag 11 april 2013 @ 14:23:57 #276
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_125153776
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt me meer iets voor feedback
Heb al zo vaak gereageerd in Feedback. Wat krijg je dan: je bent een NSB-er :')
Jij reageert hier zelf op, in dit topic...en ik reageer op jou. That's all.
Leef en Laten Leven
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 14:26:42 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125153892
ik ga hier niet over beleidszaken praten
  donderdag 11 april 2013 @ 14:28:03 #278
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_125153939
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:26 schreef sp3c het volgende:
ik ga hier niet over beleidszaken praten
Dat is prima.
Maar ik wilde dit toch even gezegd hebben.
Leef en Laten Leven
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 14:28:27 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125153951
wat je zegt klopt niet
  donderdag 11 april 2013 @ 14:30:08 #280
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_125154020
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:28 schreef sp3c het volgende:
wat je zegt klopt niet
Tja, je zegt zelf dat je niet onder de indruk bent van wat er gezegd wordt op internet, in jouw subforum.
Leef en Laten Leven
pi_125154024
Mensen mensen, niemand zegt hier wat. We schrijven.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 14:31:58 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125154099
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:30 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Tja, je zegt zelf dat je niet onder de indruk bent van wat er gezegd wordt op internet, in jouw subforum.
nee daar zie ik geen steeds wijder verbreide xenofobie in
  donderdag 11 april 2013 @ 14:33:05 #283
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_125154152
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee daar zie ik geen steeds wijder verbreide xenofobie in
Hier zie ik het vaak.
En dat mag dan gewoon blijven staan.
Leef en Laten Leven
  donderdag 11 april 2013 @ 14:34:14 #284
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125154200
Get woke, go broke!
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 14:34:19 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125154203
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:33 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Hier zie ik het vaak.
En dat mag dan gewoon blijven staan.
gek is dat, ik haal het vaak weg

anders moet je ff een tr zetten of het feedback topic opzoeken
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 14:35:24 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125154248
ow we zitten in POL tegenwoordig :?

hier haal ik het idd nooit weg nee *)
  donderdag 11 april 2013 @ 14:36:29 #287
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_125154297
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

gek is dat, ik haal het vaak weg

anders moet je ff een tr zetten of het feedback topic opzoeken
Heb ik al zo vaak gedaan. Zoals je weet. Het helpt niets.
Leef en Laten Leven
  donderdag 11 april 2013 @ 14:37:39 #288
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125154345
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:36 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Heb ik al zo vaak gedaan. Zoals je weet. Het helpt niets.
Misschien heb je het dan wel gewoon fout he?! :').
Get woke, go broke!
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 14:38:33 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125154381
dan zal het wel meevallen of niet tegen de regels zijn

heb je toevallig nog een voorbeeldje van een TR die je gezet hebt waar niets mee gedaan is want ik kan me er zo snel geen 1 van jou voor de geest halen?
pi_125154420
quote:

[..]

...
...
Bron?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  donderdag 11 april 2013 @ 14:39:30 #291
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_125154421
Misschien heb je het dan wel gewoon fout he?! :').
[/quote]
Sorry, jou neem ik niet meer serieus na alles wat ik van jou gezien heb.
Leef en Laten Leven
pi_125154440
Xenofobie is een kwestie van perceptie.

Volgens sommigen was Hitler immers ook gewoon een doodnormale vent.
  donderdag 11 april 2013 @ 14:40:44 #293
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_125154485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:39 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Denk het niet.
Maarre...

[..]

Sorry, jou neem ik niet meer serieus na alles wat ik van jou gezien heb.
Er is op FOK! echt helemaal niemand die jou serieus neemt, kleine hint is misschien dat er geen hond naar je gejank luistert in FB :').
Get woke, go broke!
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 14:41:54 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125154538
weet niet hoe jij dat doet maar ik luister naar iedereen in FB
  donderdag 11 april 2013 @ 14:42:02 #295
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_125154544
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:38 schreef sp3c het volgende:
dan zal het wel meevallen of niet tegen de regels zijn

heb je toevallig nog een voorbeeldje van een TR die je gezet hebt waar niets mee gedaan is want ik kan me er zo snel geen 1 van jou voor de geest halen?
Ik heb erg vaak in Feedback News gereageerd, dat weet je toch wel...?
Uiteindelijk kreeg ik de naam dat ik een NSB-er zou zijn hier. Te gek voor woorden.
Leef en Laten Leven
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 14:42:23 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125154557
quote:
6s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
Xenofobie is een kwestie van perceptie.

Volgens sommigen was Hitler immers ook gewoon een doodnormale vent.
ja waar gaat dat heen met de wereld

dat dit kan in Nederland

vroeger was alles beter
  donderdag 11 april 2013 @ 14:42:29 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_125154563
'Xenofobie' en 'racisme' worden sinds pak 'm beet 2002 verpakt in iets wat 'kritische amateur antropologie' zou moeten heten.

Niks racistisch aan, joh.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 11 april 2013 @ 14:42:38 #298
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_125154577
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er is op FOK! echt helemaal niemand die jou serieus neemt, kleine hint is misschien dat er geen hond naar je gejank luistert in FB :').
Precies, je bewijst mijn punt. Domme vent.
Leef en Laten Leven
pi_125154604
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja waar gaat dat heen met de wereld

dat dit kan in Nederland

vroeger was alles beter
Vroeger rook Nederland nog naar spruitjes.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 14:43:04 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125154611
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:42 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ik heb erg vaak in Feedback News gereageerd, dat weet je toch wel...?
Uiteindelijk kreeg ik de naam dat ik een NSB-er zou zijn hier. Te gek voor woorden.
die kreeg je niet van een NWS mod
  donderdag 11 april 2013 @ 14:44:33 #301
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_125154678
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

die kreeg je niet van een NWS mod
Nou okee.
Dan zal ik elke uiting van racisme weer rapporteren in de NWS feedback.
Leef en Laten Leven
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 14:47:07 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_125154797
ik zit een beetje die feedbacktopics door te bladeren maar voor zover ik kan zien welden al je klachten gewoon netjes afgehandeld hoor ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')