Als je gegarandeerd werk wil hebben, dan is elektrotechniek een goede keus jaquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:25 schreef Dimens het volgende:
[..]
Had ik misschien toch maar dat vak moeten kiezen.
quote:
quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:27 schreef Bart het volgende:
Oh wacht je hebt tieten, dan mag je blijven.
Ja ik dus ookquote:
Veterstrikdiploma?quote:
Ik denk niet dat ik daar heel gelukkig van word.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:28 schreef Bart het volgende:
[..]
Als je gegarandeerd werk wil hebben, dan is elektrotechniek een goede keus ja.
Da's wat anders. Maar voor werkloosheid ben ik niet bangquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:32 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik daar heel gelukkig van word.
Checkers? Dammen bedoel je?quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:33 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ja die ook. Zelfs een checkersdiploma.
Ik snap sowieso niet hoe je bang kunt zijn voor werkloosheid. Er bestaat toch altijd nog de McDonald's enzo?quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:33 schreef Bart het volgende:
[..]
Da's wat anders. Maar voor werkloosheid ben ik niet bang.
Oh, dammen op een schaakbordquote:
Daar kan ik mijn hypotheek niet van betalen, dus dat staat voor mij gelijk aan werkloosheid.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet hoe je bang kunt zijn voor werkloosheid. Er bestaat toch altijd nog de McDonald's enzo?
Euhja. Dat is met de huidige huizenmarkt nog wel een serieus dingetje ja.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Daar kan ik mijn hypotheek niet van betalen, dus dat staat voor mij gelijk aan werkloosheid.
Ja, net anderhalf jaar geleden een huis gekochtquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:36 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Euhja. Dat is met de huidige huizenmarkt nog wel een serieus dingetje ja.
Hoezo, dan gooi je het er toch gewoon op dat je schoolverlater bent die niets kan? Precies het profiel wat ze zoeken.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:36 schreef Bart het volgende:
Daarbij nemen ze mij echt niet aan bij de mac hoor, ben je overgekwalificeerd enzo. En dus snel weer weg, zodra je wat beters hebt of erop bent uitgekeken.
quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoezo, dan gooi je het er toch gewoon op dat je schoolverlater bent die niets kan? Precies het profiel wat ze zoeken.
Uit alle wanhoop heb ik daar dus gesolliciteerd. Gelukkig diezelfde dag nog weten te solliciteren bij SnowWorld Zoetermeer en de dag daarna daar aangenomen. Wat ben ik blij dat ik daar niet hoef te werken. Ik denk dat ik op dit moment ook liever van een uitkering leef dan dat ik daar moet werken.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet hoe je bang kunt zijn voor werkloosheid. Er bestaat toch altijd nog de McDonald's enzo?
Oude versleten kleren, niet vieze. Anders denken ze dat je niet hygienisch bent.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Beetje kwijlen op je sollicitatiegesprek, in vieze kleren aan komen zetten enzo, dan ben je zo aangenomen.
Oh ja, dat is beter. Je hebt er wel verstand van zegquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:39 schreef Dimens het volgende:
[..]
Oude versleten kleren, niet vieze. Anders denken ze dat je niet hygienisch bent.
Al denk ik niet dat ze zoveel zullen aantrekken van hygiene. Burgers die op de grond gevallen zijn, worden gewoon weer terug op het broodje gedaan.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:40 schreef Bart het volgende:
[..]
Oh ja, dat is beter. Je hebt er wel verstand van zeg.
Sja je kunt ook stoppen met werken en in een grot gaan wonen, eigen keuze hoorquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:40 schreef Bart het volgende:
Op zich wel krom hoor deze maatschappij. Ik doe het mezelf aan, maar ik moet gewoon blijven werken om mijn huis te kunnen betalen. Slaaf van mezelf dus eigenlijk.
Dat zal ook wel per persoon verschillen hoor. Tokkies heb je bij ieder bedrijf. Fatsoenlijke mensen ook.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Al denk ik niet dat ze zoveel zullen aantrekken van hygiene. Burgers die op de grond gevallen zijn, worden gewoon weer terug op het broodje gedaan.
Aldus een oud collega die bij de Mac heeft gewerkt en snel is weggegaan omdat de manier van werken hem niet beviel.
Precies, dat laatste kan nu dus niet meer. Als ik moet verkopen, zit ik met een restschuld van minstens 50kquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Sja je kunt ook stoppen met werken en in een grot gaan wonen, eigen keuze hoor
En het is nu met die huizencrisis een beetje uit balans enzo, maar het idee is natuurlijk dat je in geval van nood gewoon de boel kunt verkopen en ergens een flatje kunt gaan huren.
Het is niet het eerste verhaal wat ik erover hoor.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:43 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat zal ook wel per persoon verschillen hoor. Tokkies heb je bij ieder bedrijf. Fatsoenlijke mensen ook.
Ja, zo heb ik bij de Action gesolliciteerd. Maar daar was ik te goed voorquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat niet alleen je bent ook te oud, overal waar ik zo'n zaak binnen loop (als ik dat al doe) staat er jong spul als je geluk heb en anders jong dom spul wat je glazig aankijkt als ze de bestelling niet snappenquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:36 schreef Bart het volgende:
Daarbij nemen ze mij echt niet aan bij de mac hoor, ben je overgekwalificeerd enzo. En dus snel weer weg, zodra je wat beters hebt of erop bent uitgekeken.
Ook dat, iemand van 30 is veel te duur om hamburgers te draaien, iemand van 16 hoeven ze minder te betalen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:40 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dat niet alleen je bent ook te oud, overal waar ik zo'n zaak binnen loop (als ik dat al doe) staat er jong spul als je geluk heb en anders jong dom spul wat je glazig aankijkt als ze de bestelling niet snappen.
Er lopen alleen dertigers rond als management in zo'n zaak, maar dat moet je ook niet willen lijkt mijquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:41 schreef Bart het volgende:
[..]
Ook dat, iemand van 30 is veel te duur om hamburgers te draaien, iemand van 16 hoeven ze minder te betalen.
Nou ja, ligt eraan. Als je graag 'leiding geeft' aan 16-jarige geile breezersletjes die promotie willen maken, dan kan het nog best leuk zijnquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:42 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Er lopen alleen dertigers rond als management in zo'n zaak, maar dat moet je ook niet willen lijkt mij.
Niet altijd.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:08 schreef Dimens het volgende:
[..]
Die komt meestal bij een stel tieten.
Of wezens die teveel de foute beslissingen maken ...quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:11 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daarom ook "meestal". Er zijn nog wel eens fouten in de natuur.
Het kwam me idd al bekend voor, misschien moet de zooi hier ook maar eens gezellig in #dig komen op irc.fok.nl ;Dquote:Op zaterdag 6 april 2013 17:25 schreef Troel het volgende:
Niet weer deze discussieDie heb ik vandaag al een keer gelezen
Dat zei ik Bart pas ook al. Dat daar veel meer tieten langskomen dan hierquote:Op zaterdag 6 april 2013 17:39 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Het kwam me idd al bekend voor, misschien moet de zooi hier ook maar eens gezellig in #dig komen op irc.fok.nl ;D
denk aan de tieten!quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:37 schreef Bart het volgende:
Misschien moet dat achterhaalde IRC gewoon eens offline.
precies, gewoon allemaal op msn...quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:37 schreef Bart het volgende:
Misschien moet dat achterhaalde IRC gewoon eens offline.
Waarom msn als je FOK! hebt.quote:
Kan ook op FOK!.quote:
Ik zweer bij Transmissionquote:Op zondag 7 april 2013 15:00 schreef robin007bond het volgende:
Hebben jullie uTorrent al vervangen voor een andere client?
Ik vertrouw die samenwerking tussen MPAA en Bittorrent inc. niet.
inb4: aluhoedje etc.
gewoon de good old 2.1.2 blijven gebruiken, 3.x zit toch vol met apps, adds. en andere zooi... (al kan je het (vrijwel) helemaal terug naar 2.1.2. look krijgenquote:Op zondag 7 april 2013 15:00 schreef robin007bond het volgende:
Qbitttorentquote:Op zondag 7 april 2013 15:00 schreef robin007bond het volgende:
Afbeeldingen die het niet doen zijn PNG? Dat probleem had ik ook eens en toen bleken de afbeeldingen die het niet deden PNG te zijn.quote:Op zondag 7 april 2013 15:19 schreef J.Appleseed het volgende:
Hmm, op mijn iPad wil ik wel graag wat boeken lezen en omdat al die saaie standaard covers ook maar saai zijn heb ik in iTunes sommige albumillustraties veranderd.
Bij bepaalde boeken werkt het wel: Reis om de wereld in 80 dagen, Max Havelaar.
Bij andere weer niet: Oliver Twist, The Picture of Dorian Gray, Dracula. Vreemd
[ afbeelding ]
Alle bovenstaande zijn uit de iBooks winkel gehaald.
Wij ook.quote:Op zondag 7 april 2013 20:10 schreef Troel het volgende:
De wereld van Sofie? Die heb ik nog wel origineel hier in de boekenkast staan
Dankquote:Op zondag 7 april 2013 20:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Afbeeldingen die het niet doen zijn PNG? Dat probleem had ik ook eens en toen bleken de afbeeldingen die het niet deden PNG te zijn.
Het waren wel .png's. Nu even synchroniseren en dan weten we hetquote:
Ik had het dan wel met muziek maar het idee is hetzelfde. Wel op de computer zichtbaar, maar niet op m'n telefoon.quote:Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Het waren wel .png's. Nu even synchroniseren en dan weten we het
EDIT
Jawel hoor, ziet er nu weer netjes uit
Ik haal muziek binnen in iTunes (m4a) formaat dus daar zit alle informatie, afbeeldingen incluis, mooi in verwerktquote:Op zondag 7 april 2013 20:31 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik had het dan wel met muziek maar het idee is hetzelfde. Wel op de computer zichtbaar, maar niet op m'n telefoon.
Ik gebruik iTunes match waar ik de MP3 bestanden match en vervolgens de M4A download. Dus uiteindelijk wel de iTunes kwaliteit maar helaas niet automatisch alle metadata erbij. Die moet ik er wel zelf bij plaatsen.quote:Op zondag 7 april 2013 20:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik haal muziek binnen in iTunes (m4a) formaat dus daar zit alle informatie, afbeeldingen incluis, mooi in verwerkt
Hoe werkt dat iTunes Match precies? Je betaalt een X bedrag voor het omzetten van je MP3-bestanden in iTunes-bestanden + beschikbaarheid op al je (iOS-)apparaten?quote:Op zondag 7 april 2013 21:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik gebruik iTunes match waar ik de MP3 bestanden match en vervolgens de M4A download. Dus uiteindelijk wel de iTunes kwaliteit maar helaas niet automatisch alle metadata erbij. Die moet ik er wel zelf bij plaatsen.
Ik gebruik pas sinds kort de functie om illustraties er automatisch via iTunes bij te zetten. Hiervoor zat er namelijk een bug in iTunes match waardoor de album illustratie dan niet op je andere apparaten verscheen. Voor computer niet zo erg, maar wel voor mijn iPhone aangezien ik daar niet de functie heb de illustratie automatisch te downloaden. Gelukkig hebben ze die bug opgelost en kan ik voor een groot deel van mijn muziek de illustraties uit iTunes zelf halen.
Ik betaal nu ¤25,- per jaar en alle muziek die ik in iTunes zet, gaat iTunes dan matchen met de iTunes bibliotheek. Daarvoor moet het uiteraard wel in de iTunes store staan.quote:Op zondag 7 april 2013 21:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hoe werkt dat iTunes Match precies? Je betaalt een X bedrag voor het omzetten van je MP3-bestanden in iTunes-bestanden + beschikbaarheid op al je (iOS-)apparaten?
Dat vindt je niet genoeg?quote:Op zondag 7 april 2013 22:51 schreef Troel het volgende:
Maar wat is nou het voordeel van dat FLAC. Ja, geen verliezen in de hogere en lagere tonen en dergelijke, maar voor de rest?
Dat je keiveel indruk kunt maken op je audiofiele vriendenquote:Op zondag 7 april 2013 22:51 schreef Troel het volgende:
Maar wat is nou het voordeel van dat FLAC. Ja, geen verliezen in de hogere en lagere tonen en dergelijke, maar voor de rest?
Op een goede audioset heb je meer tonen waardoor geluid voller klinkt. Maar het heeft geen nut om het te spelen op je Logitech speakers.quote:Op zondag 7 april 2013 22:51 schreef Troel het volgende:
Ik heb geen goede audioset, ik luister in principe alles gewoon vanaf mijn laptopquote:Op zondag 7 april 2013 23:32 schreef KomtTijd... het volgende:
ik zou er niet te rouwig om zijn. Behalve die goeie audioset heb je ook een goed afgestelde, stille luisteromgeving en een paar geoefende oren hebben, anders ga je het verschil echt niet merken.
mits fatsoenlijke bitrate natuurlijk.
Daar heb je het al.quote:Op zondag 7 april 2013 23:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb geen goede audioset, ik luister in principe alles gewoon vanaf mijn laptop
vrijwel alle popmuziek wordt tegenwoordig zo vlak afgemixt dat iedere vorm van optimalisatie in het opslaan of afspelen eigenlijk zinloos is.quote:Op zondag 7 april 2013 23:38 schreef Dimens het volgende:
Ik vind het ook erg verschillen per genre. House muziek download ik nooit in FLAC / ALAC want daar is het verschil toch niet te horen. Te bedenken dat de bron waarschijnlijk ook geen hoge kwaliteit is.
Ik luister bijna geen popmuziek. De meeste muziek die ik in FLAC / ALAC heb, is jazz en rockquote:Op zondag 7 april 2013 23:58 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
vrijwel alle popmuziek wordt tegenwoordig zo vlak afgemixt dat iedere vorm van optimalisatie in het opslaan of afspelen eigenlijk zinloos is.
Zelf vind ik het allemaal niet zo boeiend, ik heb een leuke (analoge) versterker met leuke speakers eraan, maar luister de hele dag webradio. Die laatste (duurste) procentjes kwaliteit die tegen het placebo-effect aanzitten kunnen me gestolen worden.
Dat schaar ik ook onder popmuziek hoor, Herinnert u zich Metallica's Death Magnetic album nog?quote:Op maandag 8 april 2013 00:01 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik luister bijna geen popmuziek. De meeste muziek die ik in FLAC / ALAC heb, is jazz en rock
Nou ja, daar is bij veel muziek het verschil wel te horen. Het is weinig, maar het is er wel. En qua ruimte neemt het toch vrij weinig in.quote:Op maandag 8 april 2013 00:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat schaar ik ook onder popmuziek hoor, Herinnert u zich Metallica's Death Magnetic album nog?
Maar idd het zijn wel de genres waar ook vaak zat op kwaliteit afgemixt wordt ipv op zoveel mogelijk volume.
Meh, heb het zelf niet, maar normaal gesproken hoort dit vloeiend in elkaar over te gaan. Dus muis verder naar rechts, monitor 2, weer naar links, monitor 1.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:59 schreef Iemand91 het volgende:
Even een (waarschijnlijk heel domme) vraag: als men een computer setup heeft met 2 of meer monitoren en men speelt een game op 1 monitor. Ik hoor dan vaak dat mensen dan op het andere scherm(en) dan bijvoorbeeld een browser, skype en/of youtube o.i.d. open hebben staan.
Nou ben ik misschien heel dom, maar hoe bedien je die programma's als je aan het gamen bent; je kunt de game uiteraard pauzeren, maar moet je de game dan ook eerst minimaliseren, afsluiten o.i.d. of hoe gaat dat?
(M'n broer's laptop houdt er mee op en ik mag eens gaan kijken of ik een dual-monitor setup kan samenstellen voor een toch wel beperkt budget)
Ik had het vroeger maar ben er vanaf gestapt. Neemt veel ruimte in, kost veel als je twee goede monitoren wil hebben en het gaf weinig toegevoegde waarde. Ik kon msn open hebben en tegelijkertijd een game op het andere scherm spelen, maar je bent bezig met een game en niet met msn dus uiteindelijk deed ik dat ook niet gebruiken. Tevens kon ik mij ontzettend ergeren aan het gedeelte "niets" tussen de monitoren. Dat stukje bezel waardoor je een irritante overgang hebt.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:59 schreef Iemand91 het volgende:
Even een (waarschijnlijk heel domme) vraag: als men een computer setup heeft met 2 of meer monitoren en men speelt een game op 1 monitor. Ik hoor dan vaak dat mensen dan op het andere scherm(en) dan bijvoorbeeld een browser, skype en/of youtube o.i.d. open hebben staan.
Nou ben ik misschien heel dom, maar hoe bedien je die programma's als je aan het gamen bent; je kunt de game uiteraard pauzeren, maar moet je de game dan ook eerst minimaliseren, afsluiten o.i.d. of hoe gaat dat?
(M'n broer's laptop houdt er mee op en ik mag eens gaan kijken of ik een dual-monitor setup kan samenstellen voor een toch wel beperkt budget)
Thanks. Werkt prima dus.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:05 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Meh, heb het zelf niet, maar normaal gesproken hoort dit vloeiend in elkaar over te gaan. Dus muis verder naar rechts, monitor 2, weer naar links, monitor 1.
Zo had een vriend het iig, niets voor mij
Edit:
bv.
Persoonlijk lijkt me zo'n 21:9 ook wel vet (zou ik een desktop gebruiken); wel het gemak van 'dual screen' maar niet meer bezels in het midden en dus ook vaak nog bruikbaar voor gaming.quote:
Het kost wel veel ja, maar dan heb je ook wat. Nu ik die monitoren zo eens zit te kijken, zie ik ook dat de Dell UltraSharp U2913WM ook in de fabriek al gekalibreerd wordt. Mocht de monitor dus voor design gebruikt worden, heeft dat een enorm groot voordeel. Is weer een monitor die ik kan toevoegen aan het lijstje met monitoren die al gekalibreerd zijn voordat je ze koopt.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:43 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Thanks. Werkt prima dus.
Niet dat hij een enorme gamer is (een videokaart is dus waarschijnlijk ook niet per se nodig).
[..]
Persoonlijk lijkt me zo'n 21:9 ook wel vet (zou ik een desktop gebruiken); wel het gemak van 'dual screen' maar niet meer bezels in het midden en dus ook vaak nog bruikbaar voor gaming.
Maar Tweakers pricewatch geeft aan dat je minimaal ¤460 mag overhandigen voor een dergelijk scherm. Dat is dus véél te veel.
Bovendien zweert hij erbij; hij gebruikt nu al bij z'n laptop onze oude monitor erbij.
Tijdje geleden stond bij Saturn webshop een mooie IPS-scherm voor ¤99 in de aanbieding. Moesten toen toch maar 2 gekocht hebben...
De kraan werkt nog :'Xquote:Op woensdag 10 april 2013 16:53 schreef KomtTijd... het volgende:
De drinkwater rekening op tijd betaald?
Met een dual-monitor setup zou er toch 2 nieuwe schermen moeten komen. Hij gebruikt nu een oude 4:3 TFT van onze oude desktop bij z'n laptop. Een breedbeeld 1080p naast zo'n monitor is niet echt handig/mooi.quote:Op woensdag 10 april 2013 15:06 schreef Dimens het volgende:
Iets waar ik mij ook aan kon ergeren bij het gebruik van twee monitoren was de verschillen in kleur. Als je twee dezelfde monitoren koopt is dat niet zo'n groot probleem, maar met twee verschillende monitoren is verschil ontzettend groot en moeilijk in de instellingen bij te werken.
Tja, ook zoiets. Welk type scherm. Instap IPS-schermen heb je vanaf zo'n ¤120 (t.o.v. een TN-paneel dat je voor dik ¤100 hebt) en dat keer 2 is maar ¤40. Maar daarvoor heb je ook al bijna een 500GB schijf o.i.d. Morgen maar weer eens flink vergelijken...quote:Op woensdag 10 april 2013 23:06 schreef mschol het volgende:
ik heb hier al langere tijd 2xeen samsung 2443BW en wil echt niets anders meer.. (dat grapje kostte wel eff >500 euro), voordeel is wel dat de bezels toendertijd vrij klein waren i.c.m. een goed scherm
daarvoor had ik wel 2 verschillende schermen, en dat is wel vervelend.. (zoals gezegd: verschillen in kleur en kijkhoek)
Sudo pacman -Syuquote:Op woensdag 10 april 2013 21:52 schreef KomtTijd... het volgende:
[ afbeelding ]
Whehe. Sudo apt-get upgrade
Tuurlijk, als de computer verder nog goed werkt kan je dat prima doen, zoals je zelf zegt kan je hem meenemen naar een nieuwe pc. Wat dat betreft is een voeding een vrij universeel product.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:02 schreef Lamabal het volgende:
Zou het nog waard zijn om een pc van 4 jaar oud zijn voeding te vervangen? Of zou ik een andere kopen?
Ik kan dan nog altijd die nieuwe voeding meenemen naar mijn nieuwe pc.
Naja ik zit dus te twijfelen. Ik gok dat mijn voeding soms wat spanning verliest. Hierdoor blijft mijn pc dus hangen en ik ben bang dat hierdoor mijn HDD en noem het op een mindere levensduur krijgen.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:16 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Tuurlijk, als de computer verder nog goed werkt kan je dat prima doen, zoals je zelf zegt kan je hem meenemen naar een nieuwe pc. Wat dat betreft is een voeding een vrij universeel product.
Die instap IPS panelen zijn ook niet de beste hoor. LG's goedkope IPS panelen hebben bijvoorbeeld maar 6-Bit per color support waardoor je dus geen 24-Bit True Color (Ook wel 32-Bit op Windows genoemd) krijgt maar 18-Bit. De panelen maken gebruik van Frame Rate Control door dithering toe te passen waardoor het optisch lijkt op een 8-Bit paneel.quote:Op donderdag 11 april 2013 00:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tja, ook zoiets. Welk type scherm. Instap IPS-schermen heb je vanaf zo'n ¤120 (t.o.v. een TN-paneel dat je voor dik ¤100 hebt) en dat keer 2 is maar ¤40. Maar daarvoor heb je ook al bijna een 500GB schijf o.i.d. Morgen maar weer eens flink vergelijken...
productie gaat gewoon door.., niks mis mee toch.. op een bepaald moment heb je het kosten/baten plaatje dat tegenwerktquote:Op donderdag 11 april 2013 12:01 schreef Dimens het volgende:
Panasonic stopt verdere ontwikkeling van plasmapanelen
Dus toch...
Toch is het jammer dat de ontwikkeling stopt. Aan de andere kant is het wel goede dat ze zich volledig in gaan zetten op de ontwikkeling van OLED. Nu maar hopen dat ze na volgend jaar niet ineens zeggen de productie van plasmatelevisies ook stop te zettenquote:Op donderdag 11 april 2013 12:12 schreef mschol het volgende:
[..]
productie gaat gewoon door.., niks mis mee toch.. op een bepaald moment heb je het kosten/baten plaatje dat tegenwerkt
Als de ontwikkeling er zo ongeveer uit is wat moeten ze dan? Dat ze zich nu gaan richten op OLED is toch prima. Wordt dat straks ook mooi spul. Ze blijven toch nog wel plasma verkopen.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:01 schreef Dimens het volgende:
Panasonic stopt verdere ontwikkeling van plasmapanelen
Dus toch...
Tja, als je aan video/fotobewerking, geld over hebt en het beste van het beste wil hebben begrijp ik dat je het niet goed spul vindt.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:12 schreef Dimens het volgende:
Die instap IPS panelen zijn ook niet de beste hoor. LG's goedkope IPS panelen hebben bijvoorbeeld maar 6-Bit per color support waardoor je dus geen 24-Bit True Color (Ook wel 32-Bit op Windows genoemd) krijgt maar 18-Bit. De panelen maken gebruik van Frame Rate Control door dithering toe te passen waardoor het optisch lijkt op een 8-Bit paneel.
Maar ook goedkope TN panelen hebben dit hoor. Dus als het goedkoop moet blijven, ontkom je er bijna niet aan.
Het is echt zo. Ik loop nu stage bij een winkel wat ook reparaties uitvoert en pc systemen etc verkoopt.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:38 schreef remlof het volgende:
'Windows 8 oorzaak van instorten pc-markt'
Muahahahaha
Laten we hopen dat dit meteen het einde van Windows en Microsoft betekent.
ik gooi er een flinke bak zout bij: pc upgraden heeft nauwelijks zin meer tegenwoordig, systemen van max 3-4 jaar oud zijn gewoon nog RUIM voldoende om alles te kunnen doen wat men wil, en hoeft dus niet te worden vervangen, Win8 is daar geen oorzaak van..quote:Op donderdag 11 april 2013 12:38 schreef remlof het volgende:
Muahahahaha
ME/vista niet hoorquote:Op donderdag 11 april 2013 13:00 schreef Troel het volgende:
En dat was bij elke nieuwe Windowsversie zo en uiteindelijk gaat toch het gros over.
Toch is het jammer.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als de ontwikkeling er zo ongeveer uit is wat moeten ze dan? Dat ze zich nu gaan richten op OLED is toch prima. Wordt dat straks ook mooi spul. Ze blijven toch nog wel plasma verkopen.
In de BBG zul je niet zo snel een IPS paneel tegenkomen. Voor gamers, waar die BBG voornamelijk voor is, is TN veel beter door snellere responstijd. IPS laat veel meer motion blur achter bij gamen.quote:Tja, als je aan video/fotobewerking, geld over hebt en het beste van het beste wil hebben begrijp ik dat je het niet goed spul vindt.
In ons geval gebruikt hij die monitor wat een 4:3 1280x1024 TN-scherm is waar we nooit problemen mee gehad hebben. Nooit gehad dat kleuren niet goed genoeg waren, of kijkhoek of andere dingen.
Werkt voor ons dus prima.
Als ik naar de Tweakers Best Buy Guide kijk is het goedkoopste 1080P scherm zo'n ¤104 t.o.v. een ¤121 voor het goedkoopste IPS-monitor. Scheelt nauwelijks, maar keer 2 is dat ¤34 en dat is bijvoorbeeld alweer een vaak genoemde kast of voeding.
Op Tweakers maar 'ns een topic aanmaken wat ik er mee aanmoet.
Welk OS moet er dan op computers komen?quote:Op donderdag 11 april 2013 12:38 schreef remlof het volgende:
Muahahahaha
Ubuntu is aanzienlijk makkelijker in zowel gebruik als onderhoud, dus dat zal wel meevallen.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:04 schreef Lamabal het volgende:
[..]
En al die digibeten die er geen hol van snappen.
En al die fabrikanten die moeten switchen van driver software.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ubuntu is aanzienlijk makkelijker in zowel gebruik als onderhoud, dus dat zal wel meevallen.
Neh, om dezelfde reden dat mensen niet tevreden zijn met Windows 8: Wat de boer niet kent, dat eet'ie niet.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:10 schreef Dimens het volgende:
Ik denk niet dat men tevreden zal zijn als Ubuntu op computers meegeleverd gaat worden.
Dan kun je niet zo goed meer gamen op pc1?quote:Op donderdag 11 april 2013 17:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
ING of wel StorINGze moeten altijd ING weer hebben en dat is best wel lache
gelukkig zit ik daar niet bij
Anyway 1 vraagje beetje zonde om voor deze vraagje een topic te openen.
Ik heb nu momenteel een 2 PC staan hier.
PC 1:
Intel core 2 duo E4400 @ 2ghz
3gb DDR 3 geheugen
Amd Radeon HD 6570
PC 2 net kunnen mee nemen:
Amd Athlon x2 250 @ 3.1ghz
4gb DDR2 geheugen
Onboard videogeheugen
PC 1 staat beneden en is aangesloten op de TV, op deze PC gebeurd alles op..films kijken, downloaden en gaming.
PC 2 staat boven en wordt momenteel voornamelijk voor mijn weerstation gedraaid.
Als ik nu de videokaart omzet naar de PC 2 krijg ik dan een beter PC of maakt het weinig uit, dit vooral met gaming.
heb geen benchmarks opgezocht maar volgens mij is die athlon nog niet half zo snel als die c2d. Lijkt me niet dus.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Als ik beter af ben met PC2 waarom zou ik PC 1 dan nog gebruiken voor gaming?![]()
PC 1 zal dan dienen als PC2 en anders om
Maak er zelf een met behulp van een Raspberry Pi.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:00 schreef Troel het volgende:
oja weerstation, nu weet ik weer wat ik voor mijn verjaardag wilde vragen
Doe maar Davisquote:Op donderdag 11 april 2013 18:00 schreef Troel het volgende:
oja weerstation, nu weet ik weer wat ik voor mijn verjaardag wilde vragen
De athlon is inderdaad wat sneller, de intel PC weet ik zo niet of die een onboard video heeft, anders heb ik nog wel een videokaart liggen van 512mbquote:Op donderdag 11 april 2013 18:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
heb geen benchmarks opgezocht maar volgens mij is die athlon nog niet half zo snel als die c2d. Lijkt me niet dus.
-edit- my bad, die athlon is wel sneller. Zou dus wel een leuke upgrade zijn, mits die c2d ook over onboard video beschikt natuurlijk.
Ja, je kan alles met die dingen doen, maar met mijn gebrekkige kennis kom je niet verquote:Op donderdag 11 april 2013 19:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maak er zelf een met behulp van een Raspberry Pi.
Ik heb me er totaal nog niet in verdiept. Het moet niet teveel kosten en bij voorkeur wel automagisch mij alle gegevens aanleveren op mijn pc zodat ik grafiekjes kan maken, want grafiekjes zijn kek.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Doe maar Davis![]()
Mijn ava is de Davis Vue
[..]
De athlon is inderdaad wat sneller, de intel PC weet ik zo niet of die een onboard video heeft, anders heb ik nog wel een videokaart liggen van 512mb
Kennis is er om uitgebreid te worden.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, je kan alles met die dingen doen, maar met mijn gebrekkige kennis kom je niet ver
Maar ik zuig al zoveel kennis op in #dig, dat wil je niet wetenquote:Op donderdag 11 april 2013 19:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kennis is er om uitgebreid te worden.
Ik kan toch moeilijk een ding van 500 euro voor mijn verjaardag vragenquote:Op donderdag 11 april 2013 19:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Weerstation > Datalogger > PC > Software > Grafieken > Overzicht![]()
Niet te veel? Wat vind je niet te veel dan?die van mij kost 345 euro, moet alleen nog datalogger bij dus reken maar 484 ben je helemaal klaar
![]()
Wil je wat luxer en uitbreid mogelijkheden hebben dan betaal je natuurlijk wat meer, natuurlijk zijn er ook goedkopere stations maar dan moet je je temp sensor beschermen tegen de zonanders ga je 40 graden meten ivp 26 graden
Blaast stof af:quote:Op donderdag 11 april 2013 19:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kan toch moeilijk een ding van 500 euro voor mijn verjaardag vragen
http://www.weerstationexpert.nl/alecto-ws-4500 < dat ziet er wel leuk uit, maar dat is dus niets begrijp ik?
Ah, ik zie al dat ze het op een gegeven moment over die 4000 gaan hebbenquote:Op donderdag 11 april 2013 20:02 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Blaast stof af:
DIG / Alecto WS-4000 weerstation - data uitlezen
Redelijke budget oplossing, staat redelijk bekend ook dat ding (de 4000 dus) de 4500 kan je niet uitlezen.
maarja verbleekt natuurlijk wel bij de rest van het duurdere spul. Handige is dat het allemaal telefoonkabel is (en je dus de sensors prima bij elkaar weg kan halen om zo betere metingen te krijgen).
Ik wil nog even terug komen op dit.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:30 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
heb geen benchmarks opgezocht maar volgens mij is die athlon nog niet half zo snel als die c2d. Lijkt me niet dus.
-edit- my bad, die athlon is wel sneller. Zou dus wel een leuke upgrade zijn, mits die c2d ook over onboard video beschikt natuurlijk.
Neem dan de WS4000, deze is beter dan de WS4500.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kan toch moeilijk een ding van 500 euro voor mijn verjaardag vragen
http://www.weerstationexpert.nl/alecto-ws-4500 < dat ziet er wel leuk uit, maar dat is dus niets begrijp ik?
Als je gaat upgraden moet je ook gewoon lekker een nieuw moederbord erbij doen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik wil nog even terug komen op dit.
Gister avond alles opnieuw geinstalleerd op de PC2 en daar even de game bfplay4free erop gezet, mijn vriendin vind het leukspeel zelf ook wel een potje.
Valt me op dat die game eigenlijk prima speelt op een onboard video, shared memory staat op 256mb maar via instellingen zie ik 700mb staan![]()
Voor de rest kan ik die PC verder upgraden dan wat ik met mijn intel kan doen, die kan ik tot E6700 upgraden de AMD kan ik van singel core tot six core uitbreiden dus meer mogelijkheden voor mij.
Maakt het wat uit als ik alleen DDR2 in kan zetten en geen DDR3 qua prestatie?
quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:34 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij moet ik iets gaan doen aan mijn planningsskills:
• Zondagmiddag komt er iemand de zithoek ophalen
• Zondagavond komt familie op de koffie
even een paar kratjes bier halen dusquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:34 schreef FredvZ het volgende:
Er is niets raars aan deze bestanden. De .ts bestanden zijn standaard (single program) transport streams. De overige bestanden zijn metabestanden die de Humax nodig heeft maar die je verder niet nodig hebt als je het .ts bestand op de computer gaat bewerken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:53 schreef Iemand91 het volgende:
Wie heeft hier wel eens met Humax opnames gewerkt?
Gisteren hebben wij in HD wat opgenomen, daar bleek nog ondertiteling bij te zitten ook. (Was History HD, met je tv (en waarschijnlijk ook wel decoder) kun je ondertiteling kiezen. Standaard staat dat uit maar blijkbaar heeft de Humax dat wel meegenomen, want bij terugkijken kregen we NL-ondertiteling.
Ik ben nu via FTP de opname aan het overzetten naar een PC (alle bestanden, dus .hmt, .nts, .thm, .ts) en die willen we nu gaan gebruiken.
Ten eerste; op DVD. Bestandsgrootte is nu ruim 7.5GB. Dit willen wij in een bruikbaar bestandsformaat/container zetten (.mkv mogelijk?) en eerst nog inknippen (als dat lukt).
Hopelijk valt bestand dan kleiner uit dan nu zodat het op DVD past.
Maar nu praktische vragen:
- Wat is de meest logische/mooie manier om deze rare bestanden in een bruikbaar bestand te krijgen?
Ja, maar HD opnamen (MPEG4) zijn veel lastiger te bewerken dan SD (MPEG2) opnamen, er zijn nauwelijks goede editors voor die dit zonder hercodering (conversie) en dus ook zonder verlies kunnen knippen. Dat komt omdat dit eigenlijk een distributieformaat voor eindgebruikers (consumenten) is, geen productieformaat. Maar aangezien je toch wil gaan converteren is dat in dit geval niet echt een bezwaar.quote:- Valt dit nog enigszins te knippen? (dus reclames eruit halen)
Geen van beide. Ik zou het kosteloze AviSynth gebruiken (een frameserver) en dan een eenvoudig .avs script maken dat je als input voor een video editor of converter kunt gebruiken (die dan wel .avs scripts moet ondersteunen). Zo'n script kun je ook meteen de rescaling naar SD laten doen, zie ook hier. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Cinema Craft Encoder (CCE) voor professionele resultaten, maar dat is eigenlijk geen 'gratis' programma. Dan kun je een DVD compliante MPEG2 maken met een zodanige bitrate dat dit precies op een enkellaags DVD past, als het programmamateriaal tenminste geen zuivere speelduur langer dan pakweg 90 minuten heeft. Knippen van MPEG2 materiaal zónder hercodering gaat uitstekend met de TMPGEnc MPEG Editor, maar er zijn ook andere programma's die MPEG2 verliesvrij kunnen knippen, VideoRedo TV Suite bijvoorbeeld (een aanrader voor iedere Humax PVR bezitter, aangezien je hiermee SD opnamen verliesvrij op DVD kunt krijgen). Ondertitels erbij krijgen op DVD wordt een lastige zaak. Niet omdat het moeilijk is de DVB subtitle stream uit je .ts te vissen, dat gaat prima met bijvoorbeeld ProjectX, maar je zult je subtitle stream ook moeten editten om alles in sync te houden. Ik zou zo gauw geen applicatie weten waarmee je HD transportstreams verliesvrij kunt editten met behoud van de subtitle stream.quote:- Graag willen we het in .mkv of .avi o.i.d op de NAS zetten zodat we het via XBMC kunnen afspelen. Maar hoe doe ik dat met branden naar DVD?
Eerst die rare bestanden inknippen en dan omzetten naar een formaat dat op DVD past.
Of eerst verknippen en dan omzetten naar DVD-formaat?
Damn wat een moeite. Voor een leek als mij is dat toch wel even slikken.quote:
Oplossing?quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:34 schreef FredvZ het volgende:
dat het niet mooi is ben ik met je eens, maar dan is de vraag: hoe erg zie je het ook daadwerkelijk bij een 'correcte' kijkafstand (dus niet dat je 1 meter naar een 50" tv zit te staren..)quote:Op zondag 14 april 2013 21:31 schreef Dimens het volgende:
Best wel lame dat SD materiaal op de HD zenders niet geüpscaled worden. Krijg je van die lelijke jaggies.
[ afbeelding ]
En omdat het signaal 1920x1080i is, wordt het door de televisie ook niet meer geüpscaled. Zelfs SD zenders zien er beter uit op mijn televisie. Die kunnen tenminste wel geüpscaled worden.
Ik zie het op zo'n 3 meter afstand op mijn 40" televisie. Maar het irritante zijn dus die kartels (jaggies) en mijn televisie kan daar niets mee omdat het signaal HD is. Als het signaal daar nou SD zou zijn, zou het beeld veel beter zijn door upscaling.quote:Op zondag 14 april 2013 21:39 schreef mschol het volgende:
[..]
dat het niet mooi is ben ik met je eens, maar dan is de vraag: hoe erg zie je het ook daadwerkelijk bij een 'correcte' kijkafstand (dus niet dat je 1 meter naar een 50" tv zit te staren..)
De opvallende verschillen heb je zelf al aangegeven, ik denk dat je beter kan zoeken naar de beeldkwaliteit en kleurweergave. Daar moet je de verschillen gaan zoeken.quote:Op maandag 15 april 2013 14:42 schreef Iemand91 het volgende:
Heeft iemand een idee hoe CPU's voor een leek zijn te vergelijken. Hoe CPU's bij normaal gebruik verschil gaan maken.
Voor een simpele dual monitor setup zit ik nu te vergelijken tussen de AMD A10-5800K Black Edition en de Intel i3-3225. (specifiek de 3225 om z'n HD4000)
Prijsverschil is er eigenlijk niet. Enige waar ik op kan komen is:
- Intel: zuiniger (en dus ook minder warmte -> minder koeling/geluid).
- AMD: veel betere ingebouwde GPU.
Als er nou een beetje mee gegamed zou worden dan was het wel duidelijk, maar gamen gaat niet gebeuren. Iemand een idee waar deze 2 in normaal gebruik verschil gaan maken?
http://camstudio.org/ ?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:02 schreef Lt.Surge het volgende:
Wie weet er een goeie screenrecorder? Liefst zonder watermerk als dat gratis mogelijk is![]()
Wil namelijk o.a gameplay recorden voor mijn YT-channel![]()
Hmmm zegt mij niks, vanavond maar even een poging doenquote:
ik heb ook maar even snel gegoogledquote:Op dinsdag 16 april 2013 11:37 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Hmmm zegt mij niks, vanavond maar even een poging doen
Thx
oh, ohquote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:07 schreef Dimens het volgende:
Weten jullie nog dat ik vertelde dat ik een tweede sollicitatiegesprek had bij een bedrijf en dat ik daar ook een assessment voor moest doen? Dat heeft zijn vruchten afgeworpen en ik ben aangenomen. Maandag is mijn eerste werkdag.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 16 april 2013 23:07 schreef Dimens het volgende:
Weten jullie nog dat ik vertelde dat ik een tweede sollicitatiegesprek had bij een bedrijf en dat ik daar ook een assessment voor moest doen? Dat heeft zijn vruchten afgeworpen en ik ben aangenomen. Maandag is mijn eerste werkdag.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:07 schreef Dimens het volgende:
veel sites doen dat zelf als de site bepaalde tijd geen focus heeft. iig de sneeuwheader van FOK is zo ingesteld, aangezien één zo'n header voor de meeste lowrange computers al genoeg is om het hele ding te doen vastlopen, laat staan als je er meerdere tegelijk open hebt staan.quote:Op donderdag 18 april 2013 17:16 schreef Dimens het volgende:
Ligt het aan mij of gebruikt Google Chrome tegenwoordig ook freeze wanneer je niet op die pagina bent? Op mijn MacBook had ik dit al maar op Windows is dit mij nooit opgevallen tot vandaag. Als ik twee pagina's naast elkaar open, stoppen veel bewegende elementen in het niet actieve venster zoals bijvoorbeeld de sneeuwbanner van FOK!
Op zich wel goed, bespaart weer processorkracht.
Aha. Ik zie dat steeds meer gebeuren. Zo ook bijvoorbeeld FOK! updates die pas geladen worden als je op de pagina bent terwijl dat vroeger volgens mij niet zo was.quote:Op donderdag 18 april 2013 18:46 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
veel sites doen dat zelf als de site bepaalde tijd geen focus heeft. iig de sneeuwheader van FOK is zo ingesteld, aangezien één zo'n header voor de meeste lowrange computers al genoeg is om het hele ding te doen vastlopen, laat staan als je er meerdere tegelijk open hebt staan.
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Thanksquote:
OMG pics!quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:27 schreef KomtTijd... het volgende:
OMG. De real-life Amy Farrah Fowler is bij Pauw & Witteman.
Oude medewerker van google-ads die nu bij die krant werktquote:Op zondag 21 april 2013 20:47 schreef Jump het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)el-over-Boston.dhtml
[ afbeelding ]
Slechte combinatie
een airco-printer-in-1quote:Op maandag 22 april 2013 09:26 schreef .Neovo. het volgende:
Zojuist bij de koffieautomaat: "Ja, de printer is kapot, en de airco heeft het ook al begeven. De harde schijf van de airco is kapot".
Ik:
Toch maar gevraagd of ie niet de printer bedoelde
DIG / Windows 8 #7 Halloquote:Op maandag 22 april 2013 13:07 schreef Iwanius het volgende:
Kan iemand mij even helpen met een vraag die ik eigenlijk in het centrale Windows 8 topic moet stellen daar het daarover gaat maar ik momenteel niet kan vinden in DIG.
Smartcare he, ze caren niet om smartnessquote:Op maandag 22 april 2013 12:52 schreef FredvZ het volgende:
Leuke jongen bij Hi Smartcare....
Ik bel om een afspraak te maken voor defecte Samsung S3 (met sudden death). Dus ik uitleggen dat de telefoon helemaal niets meer doet,afspraak gemaakt zegt die medewerker aan de telefoon: kunt nog wel even een back-up maken van de telefoon.
Kan je beter 'computer van de klantquote:Op maandag 22 april 2013 14:47 schreef Lamabal het volgende:
Hatelijk dit. Moet een back up maken voor een klant.
Draai ik updates, blijft hij hangen.
Windows 8![]()
Oh. Nou mijn ervaring met windows 8 is niet zo heel erg super.quote:Op maandag 22 april 2013 16:15 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Kan je beter 'computer van de klant' zeggen, werkt prima namelijk.
Erg snugger inderdaad! Ik wel zeggen dat opvallend veel Androidgebruikers geen gebruik maken van de synchronisatieopties. Het nadeel van niet verwijderbare 'sd-kaartjes' is dat je niet even makkelijk je data veilig kan stellen.quote:Op maandag 22 april 2013 12:52 schreef FredvZ het volgende:
Leuke jongen bij Hi Smartcare....
Ik bel om een afspraak te maken voor defecte Samsung S3 (met sudden death). Dus ik uitleggen dat de telefoon helemaal niets meer doet,afspraak gemaakt zegt die medewerker aan de telefoon: kunt nog wel even een back-up maken van de telefoon.
Gelukkig had ik al de gewoonte om alles in de cloud te stoppenquote:Op maandag 22 april 2013 16:20 schreef Dubbeldrank het volgende:
Erg snugger inderdaad! Ik wel zeggen dat opvallend veel Androidgebruikers geen gebruik maken van de synchronisatieopties. Het nadeel van niet verwijderbare 'sd-kaartjes' is dat je niet even makkelijk je data veilig kan stellen.
Moet wel zeggen dat een kale W8 niets mis mee is maar dat ik al bakkies heb gezien waar de fabrikant/computerboer vanalles extra's heeft opgezet het weer lekker snel brak is :/.quote:Op maandag 22 april 2013 16:15 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Kan je beter 'computer van de klant' zeggen, werkt prima namelijk.
Dat is met Windows 7 en diezelfde crap ook, dat heeft verder weinig met het OS te maken. Standaardregel is eigenlijk om gelijk een schone installatie te doen als je iets kant-en-klaars koopt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 06:53 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat een kale W8 niets mis mee is maar dat ik al bakkies heb gezien waar de fabrikant/computerboer vanalles extra's heeft opgezet het weer lekker snel brak is :/.
Correct, maar als je een digibeet bent snappen ze dat toch allemaal niet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:49 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dat is met Windows 7 en diezelfde crap ook, dat heeft verder weinig met het OS te maken. Standaardregel is eigenlijk om gelijk een schone installatie te doen als je iets kant-en-klaars koopt.
Inderdaad, die zien alleen een computer die niet veel sneller is dan hun vorige. Om over crashes nog maar te zwijgen die de slecht geprogrammeerde tools veroorzaken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:58 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Correct, maar als je een digibeet bent snappen ze dat toch allemaal niet.
dat valt tegenwoordig best mee, vroeger was het echt vele malen erger..quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:06 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Inderdaad, die zien alleen een computer die niet veel sneller is dan hun vorige. Om over crashes nog maar te zwijgen die de slecht geprogrammeerde tools veroorzaken.
Powershell voor Linux clientsquote:Op dinsdag 23 april 2013 13:01 schreef KomtTijd... het volgende:
Zeg, mensen. Wat is de makkelijkste manier om een commando uit te voeren op een windows-machine?
Windows server 2008 gaat het om. En dan vanaf een linux-machine, als het even kan.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:01 schreef KomtTijd... het volgende:
Zeg, mensen. Wat is de makkelijkste manier om een commando uit te voeren op een windows-machine?
Ik sta zo'n beetje op het punt om die langs al die machines te sturen met die handgranaten ja.quote:
dan ga jij en 1 van je vrienden naar binnen en dan geef je je vriend geld van te voren?quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:19 schreef Iemand91 het volgende:
Weten jullie ook hoe streng ze bij Media Markt zijn met wat betreft hun "Max. 1 aanbieding per klant" policy?
Wil graag 2 monitors halen die (flink) in de aanbieding zijn maar ben bang dat dat niet gaat lukken.
(Kom overigens ook niet met de auto en kan dus ook niet even 1e in de auto leggen en nog een keer 1 kopen (bij een andere kassa)
Ninja edit, hij zegt dat hij alleen ging.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:30 schreef mschol het volgende:
[..]
dan ga jij en 1 van je vrienden naar binnen en dan geef je je vriend geld van te voren?
Helaas niet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:57 schreef Dimens het volgende:
Ooit wel eens gehad dat je aan een baan begon en je niet helemaal zeker was of dat het nou echt was?
Wat danquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:00 schreef Dimens het volgende:
[..]
2e dag en eigenlijk viel het tegen ja.
Hmm, zie je nog verandering komen dat het door het wennen komt? Kun je het bespreekbaar maken?quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:00 schreef Dimens het volgende:
[..]
2e dag en eigenlijk viel het tegen ja.
Misschien dat het nog gaat wennen, maar ik ben bang..quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Hmm, zie je nog verandering komen dat het door het wennen komt? Kun je het bespreekbaar maken?
Die gasten zijn heel aardig en leuk hoor, maar ik denk niet dat ik het trek de hele dag door mails van (boze) klanten te beantwoorden en twee uur achter elkaar bestellingen inpakken.quote:
Hmm. Niet helemaal de functieomschrijving waarop je gesolliciteerd had toch?quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:04 schreef Dimens het volgende:
[..]
Misschien dat het nog gaat wennen, maar ik ben bang..
[..]
Die gasten zijn heel aardig en leuk hoor, maar ik denk niet dat ik het trek de hele dag door mails van (boze) klanten te beantwoorden en twee uur achter elkaar bestellingen inpakken.
En jij bedankt voor je TR.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hmm. Niet helemaal de functieomschrijving waarop je gesolliciteerd had toch?
Dat zie ik graag.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:08 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Nooit te beroerd om een beetje te NSB-en.
Eigenlijk wel, maar ik had niet verwacht dat dit het gevoel zou zijn wat erbij komt. Het kantoorbaangevoel wat je van binnen opvreet en je langzaam omtovert tot zo'n kantoorzombie. Dat baart me eigenlijk wel zorgen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hmm. Niet helemaal de functieomschrijving waarop je gesolliciteerd had toch?
Huh maar je moest toch helemaal iets maken ofzo? Voor het beantwoorden van mails en inpakken van bestellingenquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:21 schreef Dimens het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, maar ik had niet verwacht dat dit het gevoel zou zijn wat erbij komt. Het kantoorbaangevoel wat je van binnen opvreet en je langzaam omtovert tot zo'n kantoorzombie. Dat baart me eigenlijk wel zorgen.
Wat zeg je nou allemaal?quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:16 schreef Troel het volgende:
whehehe
De laatste keer dat ik melding maakte las je niet eens wat ik allemaal zei Bart
Ik brabbel maar wat. En nu lees je het ineens welquote:
Mijn TR was maar 4 letters.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:16 schreef Troel het volgende:
whehehe
De laatste keer dat ik melding maakte las je niet eens wat ik allemaal zei Bart
Die assessment? Ja, dat is wel de positieve kant.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:22 schreef Bart het volgende:
[..]
Huh maar je moest toch helemaal iets maken ofzo? Voor het beantwoorden van mails en inpakken van bestellingen.
Hij weet toch niet wie die TR leestquote:
Ja maar ik snap het niet, waarom moet je voor een assessment een presentatie ofzo maken, terwijl je dan in je werk moet inpakken en mails beantwoorden? Ik zie het verband nietquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:23 schreef Dimens het volgende:
[..]
Die assessment? Ja, dat is wel de positieve kant.
Nee geen presentatie. Mijn werk bestaat voornamelijk uit klanten helpen via de mail. Ik ben zeg maar de klantenservice. Maar ik had niet verwacht dat er zoveel "boos" was. En ik had niet verwacht twee uur te moeten inpakken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:25 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja maar ik snap het niet, waarom moet je voor een assessment een presentatie ofzo maken, terwijl je dan in je werk moet inpakken en mails beantwoorden? Ik zie het verband niet.
Oh dat dacht ikquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:29 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nee geen presentatie. Mijn werk bestaat voornamelijk uit klanten helpen via de mail. Ik ben zeg maar de klantenservice. Maar ik had niet verwacht dat er zoveel "boos" was. En ik had niet verwacht twee uur te moeten inpakken.
En nu ga ik film kijken.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:30 schreef mschol het volgende:
[..]
dan ga jij en 1 van je vrienden naar binnen en dan geef je je vriend geld van te voren?
quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:13 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Ninja edit, hij zegt dat hij alleen ging.
M'n mogelijkheden so far...quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:21 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik wil best even zo'n scherm voor je halen hoor, maak het geld maar vast over op mijn Nigeriaanse bankrekening!
Voor 10-Bit colordepth heb je gewoon een sterke machine nodig. En dan kan je monitor / televisie het waarschijnlijk alsnog niet weergeven.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:38 schreef mschol het volgende:
ik snap er niet echt veel van, een film op 1080p met een overall bitrate van 6256Kbps (video is 5500Kbps) speelt vlekkeloos af
Een anime encode van 720p (1544 Kbps overall, video bitrate ziet MediaInfo niet..?) hapert en stottert (niet heel extreem, maar net genoeg om subtitels achter te laten lopen en dus heel irritant te zijn)
enige verschil wat ik zo zie is dat de anime 10bit is en de film 8bit..
de machine is niet enorm snel, maar moet snel zat zijn: AMD athlon X2 6000+, 4GB ram, AMD HD5450, Windows 7/8 met XBMC..
op XBMCbuntu is het ook niet 100% maar iets beter..
vertel dat maar aan de fansubbers, die zweren er heilig bij, al jaren..quote:Op woensdag 24 april 2013 00:52 schreef Dimens het volgende:
[..]
Voor 10-Bit colordepth heb je gewoon een sterke machine nodig. En dan kan je monitor / televisie het waarschijnlijk alsnog niet weergeven.
Kijk die ellende dan ook niet.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:38 schreef mschol het volgende:
Een anime encode ( ... ) hapert en stottert
Welke televisie?quote:Op woensdag 24 april 2013 00:55 schreef mschol het volgende:
[..]
vertel dat maar aan de fansubbers, die zweren er heilig bij, al jaren..
(overigens kan mijn tv volgens mij wel 10bit weergeven, bij specs staat dattie een 10-bit panel heeft, maar zeker weten doe ik het niet)
de sony KDL-40W4500quote:
daar hebben ze maling aan, want 'iedereen' kijkt op de PC anime en dus werkt het.. (ja dat is letterlijk de redenering, aan argumenten als mediaspelers en b.v.tot voorkort xbmc hadden ze geen boodschap)quote:Ik snap niet dat ze 10-bit colordepth gebruiken. Bijna geen apparatuur dat dit ondersteund.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 april 2013 01:15 schreef mschol het volgende:
[..]
de sony KDL-40W4500
[..]
daar hebben ze maling aan, want 'iedereen' kijkt op de PC anime en dus werkt het.. (ja dat is letterlijk de redenering, aan argumenten als mediaspelers en b.v.tot voorkort xbmc hadden ze geen boodschap)
de reden dat ze het gebruiken is vanwege kleur overgangen die beter zouden zijn: (+minder ruimte kosten, een aflevering van 25 minuten gaat in 720p van 300+mb naar 250MB ofzo, en die ruimte gebruiken ze dan weer om de bitrate omhoog te gooien, dus qua ruimte win je niks)Allemaal heel leuk en aardig, maar zonder apparatuur dat 10-bit kan weergeven, heb je er werkelijk 0,0% profijt van. Je speler moet het supporten (software), je output (software en hardware) en je monitor / televisie. Kan een van de apparaten dat niet (99,9% van de kijkers), is er geen rede tot het gebruik van 10-bit. En een lagere bitrate kunnen gebruiken terwijl je dezelfde beeldkwaliteit behoudt is ook ook mythe, dan krijg je meer macroblock artefacten. Er zit ook geen logica in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die comparison. Hoe ga je het verschil tussen een 10-bit en 8-bit laten zien in een 8-bit png?
Met tevens twee verschillende frames ook nog eens.![]()
Valt wel mee, monitor had er denk ik wel ingepast.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:16 schreef KomtTijd... het volgende:
volgens mij hebben ze alleen kleine klotekluisjes... al kom ik er ook niet iedere dag.
Je vergeet iets heel belangrijks, namelijk de interne digitale signaalverwerking. Als je al je interne bewerkingen met 8 bits gaat doen, dan krijg je grote cumulatieve afrondingsfouten en heeft je eindresultaat dus een effectieve resolutie die beduidend minder is dan 8 bits en introduceer je ook artefacten (zoals solarisatie). Om dat te voorkomen moet je al je interne processing met (veel) meer bits doen en pas op het laatst afronden naar (bijvoorbeeld) 8 bits, of naar 10 bits als je een 10-bits paneel gebruikt. Bij het bewerken van digitale audio gaat dat ook zo. Als ik in Adobe Audition 16-bits digitale audio (bijvoorbeeld van een CD of van een DVD) ga bewerken, dan rekent Adobe Audition intern met een nauwkeurigheid van 32 bits, en pas op het laatst zet ik dat dan weer om naar 16 bits, waarbij ook dither wordt toegevoegd om de effecten van kwantisatieruis te minimaliseren (eventueel kun je ook nog verschillende soorten noise shaping gebruiken). Bij digitale beeldbewerking (ook in een digitale TV) geldt mutatis mutandis hetzelfde.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:03 schreef Dimens het volgende:
[..]
Welke televisie?
Ik snap niet dat ze 10-bit colordepth gebruiken. Bijna geen apparatuur dat dit ondersteunt.
Whats next? De NOS op koninginnendag?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:03 schreef Lamabal het volgende:
DDOS aanval op digiD.
Mensen hebben niks te doen
Nee, koninklijkhuis.nl natuurlijkquote:Op woensdag 24 april 2013 19:34 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Whats next? De NOS op koninginnendag?
En nu maar hopen dat het niet daadwerkelijk gaat gebeuren en dat ik in de boeien geslagen wordt omdat ik het hier gezegd hebt en dus beraamd heb :;')quote:
Je zit toch wel achter minstens 7 proxies hoop ik?quote:Op woensdag 24 april 2013 19:45 schreef Troel het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat het niet daadwerkelijk gaat gebeuren en dat ik in de boeien geslagen wordt omdat ik het hier gezegd hebt en dus beraamd heb :;')
ik heb het niet verzonnen he?quote:Op woensdag 24 april 2013 11:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Allemaal heel leuk en aardig, maar zonder apparatuur dat 10-bit kan weergeven, heb je er werkelijk 0,0% profijt van. Je speler moet het supporten (software), je output (software en hardware) en je monitor / televisie. Kan een van de apparaten dat niet (99,9% van de kijkers), is er geen rede tot het gebruik van 10-bit. En een lagere bitrate kunnen gebruiken terwijl je dezelfde beeldkwaliteit behoudt is ook ook mythe, dan krijg je meer macroblock artefacten. Er zit ook geen logica in.
En die comparison. Hoe ga je het verschil tussen een 10-bit en 8-bit laten zien in een 8-bit png?
Met tevens twee verschillende frames ook nog eens.
ja (alleen kan de HD niet maximaal zijn snelheid gebruiken omdat die beperkt wordt door de sata 300 aansluiting)quote:Op woensdag 24 april 2013 22:08 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vind de vraag geen nieuw topic waard, daarom hier. Is een 2.5 " sata-600 HD aan te sluiten op een notebook met een sata-300 aansluiting?
OK, thanks!quote:Op woensdag 24 april 2013 22:13 schreef mschol het volgende:
[..]
ja (alleen kan de HD niet maximaal zijn snelheid gebruiken omdat die beperkt wordt door de sata 300 aansluiting)
Was meer in het algemeen bedoeld.quote:
Heeft puur te maken met twee verschillende frames. Het is technisch onmogelijk om de kwaliteit van 10-bit te zien. Of het zit tussen je oren.quote:overigens zie, zelfs op die 8bit png wel kwaliteitsverschil (de kleurovergang tussen donkere, bijna zwarte kleuren, zijn vloeiender)
Jawel, banding wordt voorkomen. Je ziet het verschil echt wel. Daarnaast is efficiëntere compressie echt wel een feit.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:20 schreef Dimens het volgende:
[..]
Was meer in het algemeen bedoeld.
[..]
Heeft puur te maken met twee verschillende frames. Het is technisch onmogelijk om de kwaliteit van 10-bit te zien. Of het zit tussen je oren.
Colour banding wordt niet voorkomen door video 10-Bits af te spelen op een 8-Bits paneel. Een 8-Bits LCD paneel is technisch niet in staat om 10-Bit te weergeven.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jawel, banding wordt voorkomen.
Dat jij het ziet, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zichtbaar is. Technisch is het onmogelijk te zien. Er komen niet ineens 2-Bits aan LCD subpixels bij als je 10-Bits afspeelt.quote:Je ziet het verschil echt wel.
Zelfs op een 8-bit paneel zie je het verschil. Ik weet de details niet, maar het encoderingsproces gaat beter.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:17 schreef Dimens het volgende:
[..]
Colour banding wordt niet voorkomen door video 10-Bits af te spelen op een 8-Bits paneel. Een 8-Bits LCD paneel is technisch niet in staat om 10-Bit te weergeven.
[..]
Dat jij het ziet, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zichtbaar is. Technisch is het onmogelijk te zien. Er komen niet ineens 2-Bits aan LCD subpixels bij als je 10-Bits afspeelt.
versienummer met resourcehacker verhoogen en et werkt weer, msn reviver doet dit automatisch voor jequote:Op donderdag 25 april 2013 11:55 schreef Iemand91 het volgende:
Het MSN tijdperk is definitief voorbij, ik kan sinds vandaag niet meer inloggen.
Ik gebruikte het ook alleen maar voor de popups die verschijnen bij nieuwe mail.
Eens kijken welk mailprogramma ik ga gebruiken die deze taak kan overnemen...
Het is technisch onmogelijk om 10-Bit te weergeven op een 8-Bit LCD paneel. Die twee kleurenbits zijn er gewoonweg niet.quote:Op donderdag 25 april 2013 07:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zelfs op een 8-bit paneel zie je het verschil. Ik weet de details niet, maar het encoderingsproces gaat beter.
Maar de compressiealgoritmes werken efficiënter. Ik weet dat je 10-bit niet op een 8-bit paneel gaat zien.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:59 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het is technisch onmogelijk om 10-Bit te weergeven op een 8-Bit LCD paneel. Die twee kleurenbits zijn er gewoonweg niet.
[ afbeelding ]
Die zijn nodig om meer gradaties te laten zien en kleurbanding te verhelpen. Dat de kwaliteit van de 8-Bit vergeleken met de 10-Bit net iets minder goed is, komt door de mate van compressie algoritmes die gebruikt worden. Als deze niet gelijk zijn aan die van 10-Bit, is de vergelijking al niet betrouwbaar.
Het is ook onlogisch dat je met 10-Bit een hogere kwaliteit video kan halen met dezelfde bitrate. Elke "byte" heeft namelijk 2 bits extra aan informatie die niet gebruikt worden op een 8-Bits paneel. Het neemt dus meer ruimte in.
Het klinkt meer als specfappen.
dat krijg ik al jaren sinds ik er een email programma wordt meegeleverd met windowsquote:Op donderdag 25 april 2013 13:16 schreef .Neovo. het volgende:
Ik gebruikte het toch niet meer. Geen hond wou tegen me praten.
En sinds ik Windows 8 heb krijg ik automagisch een melding als er bij hotmail iets binnenkomt.
Ik vind het maar een vreemd verhaal en niet echt duidelijk. (Eerste gedeelte gaat voornamelijk om een 10-Bits output.)quote:Op donderdag 25 april 2013 20:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar de compressiealgoritmes werken efficiënter. Ik weet dat je 10-bit niet op een 8-bit paneel gaat zien.
Hier wat leesvoer:
http://x264.nl/x264/10bit(...)t_save_bandwidth.pdf
Ben benieuwd.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:46 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vreemd verhaal en niet echt duidelijk. (Eerste gedeelte gaat voornamelijk om een 10-Bits output.)
Misschien dat riparius hier meer en duidelijker over kan vertellen.
volgens mij heb ik LAV niet geprobeerd, zou ik eff na moeten kijkenquote:Op woensdag 24 april 2013 23:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jawel, banding wordt voorkomen. Je ziet het verschil echt wel. Daarnaast is efficiëntere compressie echt wel een feit.
Op screenshotcomparison zul je nog wat leuke voorbeelden vinden.
En mschol, gewoon LAV al geprobeerd?
De 32-bit versie met de 32-bit MPC-HC. Ik wed dat die dat gewoon goed afspeelt.quote:Op vrijdag 26 april 2013 08:28 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij heb ik LAV niet geprobeerd, zou ik eff na moeten kijken
Welk programma?quote:Op donderdag 25 april 2013 22:43 schreef mschol het volgende:
[..]
dat krijg ik al jaren sinds ik er een email programma wordt meegeleverd met windows(bij wijze van spreken)
Heb nu maar even Outlook geïnstalleerd, maar echt praktisch vindt ik het niet.quote:Op vrijdag 26 april 2013 08:46 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Welk programma?![]()
Makkelijke is dat bij Windows 8 het op de achtergrond draait, ik hoef niet meer de hele dag outlook open te laten staan.
Nu zoek ik nog een programma die automatisch op de mailserver van KPN kijkt, aangezien er daar ook nog wel eens wat mail op binnenkomt. Die vage POP scanners die een melding geven werken er niet lekker mee.
Avi is een containerformaat, dat kan dus met allerlei codecs gemaakt zijn. Als je niet de juiste codecs geinstalleerd hebt dan zal het nergens afspelen, dat heeft verder weinig met Windows 8 te maken. VLC is verder een van de meeste beroerde players die er is, toegegeven dat het een hoop afspeelt is de beeldkwaliteit om te janken. Verder kan je zelf instellen met wel applicatie je een bepaald bestandsformaat wil openen, dit is exact hetzelfde als in Windows 7, rechtermuisknop > Openen met... (Daar kan je ook aangeven dat je dit permanent zo wil hebben)quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
Dat omzetten hierboven gaat nog nauwelijks. Hou ik een bestand over dat 17 minuten duurt i.p.v. een klein uur...
En wat is W8 toch een bout-besturingssysteem. Kan een doodgewone .avi nog niet normaal afspelen. Wil direct naar Metro App springen die 'm vervolgens ook niet wil afspelen.
Heb ik vlc-player geïnstalleerd (onder het mom; die zou alles moeten afspelen); crasht dat programma en wil die nu ook niets meer.
Echt waar; W8 is gewoon kut wat voorstanders ook zeggen.![]()
Daarom; iemand tips hoe je W8 zoveel mogelijk naar Windows 7 kunt krijgen; dus dat Metro apps niet meer gestart worden, ik weer normaal videobestanden kan afspelen etc.?
Gewoon aanpassen welke apps welke bestandstypen openen. De 'oude' image viewer zit er bijvoorbeeld gewoon nog in.quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
Daarom; iemand tips hoe je W8 zoveel mogelijk naar Windows 7 kunt krijgen; dus dat Metro apps niet meer gestart worden, ik weer normaal videobestanden kan afspelen etc.?
Sowieso heb ik alle metro-apps verwijderd.quote:Op zondag 28 april 2013 16:58 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Gewoon aanpassen welke apps welke bestandstypen openen. De 'oude' image viewer zit er bijvoorbeeld gewoon nog in.
QFT!quote:Op zondag 28 april 2013 19:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Sowieso heb ik alle metro-apps verwijderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |