abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116113661
Beste Fokkers,

Om moedeloos van te worden heb ik nu al zoveel verschillende programma's gezocht.Bigasoft, Easy DVD Creator, Coolutilis Total Video Convertor etc.

Elk programma kan FLV bestanden naar van alles converten maar gewoon niet naar DVD .vob bestanden.

Is er een programma die dit wel kan? Betaalde of gratis programma maakt niet uit ;)
Of saté?
pi_116113837
Eerst naar een tussenformaat converteren?
pi_116113930
Maar het probleem is dat ik helemaal geen enkel bestand naar DVD kan converteren.
Of saté?
pi_116114087
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:36 schreef zarGon het volgende:
Eerst naar een tussenformaat converteren?
Da's natuurlijk geen goede aanpak.
pi_116114091
Ook niet met ConvertXtoDVD? Eerste hit op Google toen ik zocht naar "convert to dvd".
pi_116114105
Jaar geleden heb ik xvids naar .vob geconvert, zal even kijken voor je
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_116114121
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:43 schreef Riparius het volgende:

[..]

Da's natuurlijk geen goede aanpak.
Inderdaad, levert alleen maar kwaliteitsverlies op. Maar ja, het is slechts een optie. Ik ken verder geen programma's die .flv direct kunnen omzetten naar .vob.
pi_116114149
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_116114710
Als het je niet uitmaakt of het betaald is of niet, kun je misschien beter naar een mediaspeler kijken. Dan hoef je de bestanden niet te converteren en ook niets op DVD te branden. De mediaspeler sluit je aan op de televisie met het bestand erop en je kunt bijna alles afspelen.

Dat scheelt DVD's die je moet branden en tijd om te converteren.
pi_116114761
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:32 schreef De-Hamster het volgende:
Beste Fokkers,

Om moedeloos van te worden heb ik nu al zoveel verschillende programma's gezocht. Bigasoft, Easy DVD Creator, Coolutilis Total Video Convertor etc.

Elk programma kan FLV bestanden naar van alles converten maar gewoon niet naar DVD .vob bestanden.

Is er een programma dat dit wel kan? Betaalde of gratis programma maakt niet uit ;)
Er is een universele (en kosteloze) methode om elk willekeurig videoformaat om te zetten, mits je dit kunt afspelen (via een DirectShow filter) in bijvoorbeeld de Windows Media Player. Geschikte DirectShow splitters en filters (ook voor .flv) zijn bijvoorbeeld beschikbaar in het K-Lite Codec Pack.

De werkwijze die ik gebruik is als volgt. Het toverwoord is frameserving. Om dit te kunnen gebruiken moet je het kosteloze AviSynth hebben. Dit is los te downloaden, maar wordt ook meegeleverd bij veel applicaties die VirtualDubMod gebruiken, zoals AutoGk. Je maakt dan een .avs script en gebruikt een applicatie die .avs scripts als input accepteert. Aangenomen dat je een PAL DVD gaat maken en aangenomen dat het bronmateriaal al de juiste aspect ratio heeft (hetzij 4:3 hetzij 16:9) zou zo'n .avs bestandje dan bijvoorbeeld de volgende inhoud kunnen hebben:

1
2
3
4
DirectShowSource("MYFILE.FLV",25,true,true,true)
ConvertToYV12()
LanczosResize(704,576,0.0,0.6)
AddBorders(8,0,8,0)

Uiteraard is het de bedoeling dat je dit bestand in dezelfde directory (map) hebt staan als je .flv bestand. In je applicatie die .avs bestanden als input accepteert open je dan dit .avs bestand en kun je converteren naar (bijvoorbeeld) een DVD compliant MPEG2 bestand, dat je dan weer in een DVD authoring programma kunt importeren. Ik gebruik zelf CCE (Cinema Craft Encoder) voor een hoogwaardige conversie naar DVD compliante MPEG2 bestanden en DVD Lab Pro voor DVD authoring, maar dat zijn (eigenlijk ...) geen 'gratis' programma's. De resultaten zijn uitstekend, maar dat hangt uiteraard ook af van de kwaliteit van je bronmateriaal. Voor een tutorial over CCE 2.70 kun je hier terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 28-08-2012 20:20:03 ]
  woensdag 29 augustus 2012 @ 00:10:25 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_116132921
Misschien denk ik te simpel, maar hier staan toch genoeg opties:
http://www.google.nl/search?q=.flv+to+dvd&oq=.flv+to+dvd
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: