vertel dat maar aan de fansubbers, die zweren er heilig bij, al jaren..quote:Op woensdag 24 april 2013 00:52 schreef Dimens het volgende:
[..]
Voor 10-Bit colordepth heb je gewoon een sterke machine nodig. En dan kan je monitor / televisie het waarschijnlijk alsnog niet weergeven.
Kijk die ellende dan ook niet.quote:Op woensdag 24 april 2013 00:38 schreef mschol het volgende:
Een anime encode ( ... ) hapert en stottert
Welke televisie?quote:Op woensdag 24 april 2013 00:55 schreef mschol het volgende:
[..]
vertel dat maar aan de fansubbers, die zweren er heilig bij, al jaren..
(overigens kan mijn tv volgens mij wel 10bit weergeven, bij specs staat dattie een 10-bit panel heeft, maar zeker weten doe ik het niet)
de sony KDL-40W4500quote:
daar hebben ze maling aan, want 'iedereen' kijkt op de PC anime en dus werkt het.. (ja dat is letterlijk de redenering, aan argumenten als mediaspelers en b.v.tot voorkort xbmc hadden ze geen boodschap)quote:Ik snap niet dat ze 10-bit colordepth gebruiken. Bijna geen apparatuur dat dit ondersteund.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 april 2013 01:15 schreef mschol het volgende:
[..]
de sony KDL-40W4500
[..]
daar hebben ze maling aan, want 'iedereen' kijkt op de PC anime en dus werkt het.. (ja dat is letterlijk de redenering, aan argumenten als mediaspelers en b.v.tot voorkort xbmc hadden ze geen boodschap)
de reden dat ze het gebruiken is vanwege kleur overgangen die beter zouden zijn: (+minder ruimte kosten, een aflevering van 25 minuten gaat in 720p van 300+mb naar 250MB ofzo, en die ruimte gebruiken ze dan weer om de bitrate omhoog te gooien, dus qua ruimte win je niks)Allemaal heel leuk en aardig, maar zonder apparatuur dat 10-bit kan weergeven, heb je er werkelijk 0,0% profijt van. Je speler moet het supporten (software), je output (software en hardware) en je monitor / televisie. Kan een van de apparaten dat niet (99,9% van de kijkers), is er geen rede tot het gebruik van 10-bit. En een lagere bitrate kunnen gebruiken terwijl je dezelfde beeldkwaliteit behoudt is ook ook mythe, dan krijg je meer macroblock artefacten. Er zit ook geen logica in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die comparison. Hoe ga je het verschil tussen een 10-bit en 8-bit laten zien in een 8-bit png?
Met tevens twee verschillende frames ook nog eens.![]()
Valt wel mee, monitor had er denk ik wel ingepast.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:16 schreef KomtTijd... het volgende:
volgens mij hebben ze alleen kleine klotekluisjes... al kom ik er ook niet iedere dag.
Je vergeet iets heel belangrijks, namelijk de interne digitale signaalverwerking. Als je al je interne bewerkingen met 8 bits gaat doen, dan krijg je grote cumulatieve afrondingsfouten en heeft je eindresultaat dus een effectieve resolutie die beduidend minder is dan 8 bits en introduceer je ook artefacten (zoals solarisatie). Om dat te voorkomen moet je al je interne processing met (veel) meer bits doen en pas op het laatst afronden naar (bijvoorbeeld) 8 bits, of naar 10 bits als je een 10-bits paneel gebruikt. Bij het bewerken van digitale audio gaat dat ook zo. Als ik in Adobe Audition 16-bits digitale audio (bijvoorbeeld van een CD of van een DVD) ga bewerken, dan rekent Adobe Audition intern met een nauwkeurigheid van 32 bits, en pas op het laatst zet ik dat dan weer om naar 16 bits, waarbij ook dither wordt toegevoegd om de effecten van kwantisatieruis te minimaliseren (eventueel kun je ook nog verschillende soorten noise shaping gebruiken). Bij digitale beeldbewerking (ook in een digitale TV) geldt mutatis mutandis hetzelfde.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:03 schreef Dimens het volgende:
[..]
Welke televisie?
Ik snap niet dat ze 10-bit colordepth gebruiken. Bijna geen apparatuur dat dit ondersteunt.
Whats next? De NOS op koninginnendag?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:03 schreef Lamabal het volgende:
DDOS aanval op digiD.
Mensen hebben niks te doen
Nee, koninklijkhuis.nl natuurlijkquote:Op woensdag 24 april 2013 19:34 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Whats next? De NOS op koninginnendag?
En nu maar hopen dat het niet daadwerkelijk gaat gebeuren en dat ik in de boeien geslagen wordt omdat ik het hier gezegd hebt en dus beraamd heb :;')quote:
Je zit toch wel achter minstens 7 proxies hoop ik?quote:Op woensdag 24 april 2013 19:45 schreef Troel het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat het niet daadwerkelijk gaat gebeuren en dat ik in de boeien geslagen wordt omdat ik het hier gezegd hebt en dus beraamd heb :;')
ik heb het niet verzonnen he?quote:Op woensdag 24 april 2013 11:36 schreef Dimens het volgende:
[..]
Allemaal heel leuk en aardig, maar zonder apparatuur dat 10-bit kan weergeven, heb je er werkelijk 0,0% profijt van. Je speler moet het supporten (software), je output (software en hardware) en je monitor / televisie. Kan een van de apparaten dat niet (99,9% van de kijkers), is er geen rede tot het gebruik van 10-bit. En een lagere bitrate kunnen gebruiken terwijl je dezelfde beeldkwaliteit behoudt is ook ook mythe, dan krijg je meer macroblock artefacten. Er zit ook geen logica in.
En die comparison. Hoe ga je het verschil tussen een 10-bit en 8-bit laten zien in een 8-bit png?
Met tevens twee verschillende frames ook nog eens.
ja (alleen kan de HD niet maximaal zijn snelheid gebruiken omdat die beperkt wordt door de sata 300 aansluiting)quote:Op woensdag 24 april 2013 22:08 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vind de vraag geen nieuw topic waard, daarom hier. Is een 2.5 " sata-600 HD aan te sluiten op een notebook met een sata-300 aansluiting?
OK, thanks!quote:Op woensdag 24 april 2013 22:13 schreef mschol het volgende:
[..]
ja (alleen kan de HD niet maximaal zijn snelheid gebruiken omdat die beperkt wordt door de sata 300 aansluiting)
Was meer in het algemeen bedoeld.quote:
Heeft puur te maken met twee verschillende frames. Het is technisch onmogelijk om de kwaliteit van 10-bit te zien. Of het zit tussen je oren.quote:overigens zie, zelfs op die 8bit png wel kwaliteitsverschil (de kleurovergang tussen donkere, bijna zwarte kleuren, zijn vloeiender)
Jawel, banding wordt voorkomen. Je ziet het verschil echt wel. Daarnaast is efficiëntere compressie echt wel een feit.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:20 schreef Dimens het volgende:
[..]
Was meer in het algemeen bedoeld.
[..]
Heeft puur te maken met twee verschillende frames. Het is technisch onmogelijk om de kwaliteit van 10-bit te zien. Of het zit tussen je oren.
Colour banding wordt niet voorkomen door video 10-Bits af te spelen op een 8-Bits paneel. Een 8-Bits LCD paneel is technisch niet in staat om 10-Bit te weergeven.quote:Op woensdag 24 april 2013 23:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jawel, banding wordt voorkomen.
Dat jij het ziet, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zichtbaar is. Technisch is het onmogelijk te zien. Er komen niet ineens 2-Bits aan LCD subpixels bij als je 10-Bits afspeelt.quote:Je ziet het verschil echt wel.
Zelfs op een 8-bit paneel zie je het verschil. Ik weet de details niet, maar het encoderingsproces gaat beter.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:17 schreef Dimens het volgende:
[..]
Colour banding wordt niet voorkomen door video 10-Bits af te spelen op een 8-Bits paneel. Een 8-Bits LCD paneel is technisch niet in staat om 10-Bit te weergeven.
[..]
Dat jij het ziet, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zichtbaar is. Technisch is het onmogelijk te zien. Er komen niet ineens 2-Bits aan LCD subpixels bij als je 10-Bits afspeelt.
versienummer met resourcehacker verhoogen en et werkt weer, msn reviver doet dit automatisch voor jequote:Op donderdag 25 april 2013 11:55 schreef Iemand91 het volgende:
Het MSN tijdperk is definitief voorbij, ik kan sinds vandaag niet meer inloggen.
Ik gebruikte het ook alleen maar voor de popups die verschijnen bij nieuwe mail.
Eens kijken welk mailprogramma ik ga gebruiken die deze taak kan overnemen...
Het is technisch onmogelijk om 10-Bit te weergeven op een 8-Bit LCD paneel. Die twee kleurenbits zijn er gewoonweg niet.quote:Op donderdag 25 april 2013 07:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zelfs op een 8-bit paneel zie je het verschil. Ik weet de details niet, maar het encoderingsproces gaat beter.
Maar de compressiealgoritmes werken efficiënter. Ik weet dat je 10-bit niet op een 8-bit paneel gaat zien.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:59 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het is technisch onmogelijk om 10-Bit te weergeven op een 8-Bit LCD paneel. Die twee kleurenbits zijn er gewoonweg niet.
[ afbeelding ]
Die zijn nodig om meer gradaties te laten zien en kleurbanding te verhelpen. Dat de kwaliteit van de 8-Bit vergeleken met de 10-Bit net iets minder goed is, komt door de mate van compressie algoritmes die gebruikt worden. Als deze niet gelijk zijn aan die van 10-Bit, is de vergelijking al niet betrouwbaar.
Het is ook onlogisch dat je met 10-Bit een hogere kwaliteit video kan halen met dezelfde bitrate. Elke "byte" heeft namelijk 2 bits extra aan informatie die niet gebruikt worden op een 8-Bits paneel. Het neemt dus meer ruimte in.
Het klinkt meer als specfappen.
dat krijg ik al jaren sinds ik er een email programma wordt meegeleverd met windowsquote:Op donderdag 25 april 2013 13:16 schreef .Neovo. het volgende:
Ik gebruikte het toch niet meer. Geen hond wou tegen me praten.
En sinds ik Windows 8 heb krijg ik automagisch een melding als er bij hotmail iets binnenkomt.
Ik vind het maar een vreemd verhaal en niet echt duidelijk. (Eerste gedeelte gaat voornamelijk om een 10-Bits output.)quote:Op donderdag 25 april 2013 20:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar de compressiealgoritmes werken efficiënter. Ik weet dat je 10-bit niet op een 8-bit paneel gaat zien.
Hier wat leesvoer:
http://x264.nl/x264/10bit(...)t_save_bandwidth.pdf
Ben benieuwd.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:46 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vreemd verhaal en niet echt duidelijk. (Eerste gedeelte gaat voornamelijk om een 10-Bits output.)
Misschien dat riparius hier meer en duidelijker over kan vertellen.
volgens mij heb ik LAV niet geprobeerd, zou ik eff na moeten kijkenquote:Op woensdag 24 april 2013 23:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jawel, banding wordt voorkomen. Je ziet het verschil echt wel. Daarnaast is efficiëntere compressie echt wel een feit.
Op screenshotcomparison zul je nog wat leuke voorbeelden vinden.
En mschol, gewoon LAV al geprobeerd?
De 32-bit versie met de 32-bit MPC-HC. Ik wed dat die dat gewoon goed afspeelt.quote:Op vrijdag 26 april 2013 08:28 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij heb ik LAV niet geprobeerd, zou ik eff na moeten kijken
Welk programma?quote:Op donderdag 25 april 2013 22:43 schreef mschol het volgende:
[..]
dat krijg ik al jaren sinds ik er een email programma wordt meegeleverd met windows(bij wijze van spreken)
Heb nu maar even Outlook geïnstalleerd, maar echt praktisch vindt ik het niet.quote:Op vrijdag 26 april 2013 08:46 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Welk programma?![]()
Makkelijke is dat bij Windows 8 het op de achtergrond draait, ik hoef niet meer de hele dag outlook open te laten staan.
Nu zoek ik nog een programma die automatisch op de mailserver van KPN kijkt, aangezien er daar ook nog wel eens wat mail op binnenkomt. Die vage POP scanners die een melding geven werken er niet lekker mee.
Avi is een containerformaat, dat kan dus met allerlei codecs gemaakt zijn. Als je niet de juiste codecs geinstalleerd hebt dan zal het nergens afspelen, dat heeft verder weinig met Windows 8 te maken. VLC is verder een van de meeste beroerde players die er is, toegegeven dat het een hoop afspeelt is de beeldkwaliteit om te janken. Verder kan je zelf instellen met wel applicatie je een bepaald bestandsformaat wil openen, dit is exact hetzelfde als in Windows 7, rechtermuisknop > Openen met... (Daar kan je ook aangeven dat je dit permanent zo wil hebben)quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
Dat omzetten hierboven gaat nog nauwelijks. Hou ik een bestand over dat 17 minuten duurt i.p.v. een klein uur...
En wat is W8 toch een bout-besturingssysteem. Kan een doodgewone .avi nog niet normaal afspelen. Wil direct naar Metro App springen die 'm vervolgens ook niet wil afspelen.
Heb ik vlc-player geïnstalleerd (onder het mom; die zou alles moeten afspelen); crasht dat programma en wil die nu ook niets meer.
Echt waar; W8 is gewoon kut wat voorstanders ook zeggen.![]()
Daarom; iemand tips hoe je W8 zoveel mogelijk naar Windows 7 kunt krijgen; dus dat Metro apps niet meer gestart worden, ik weer normaal videobestanden kan afspelen etc.?
Gewoon aanpassen welke apps welke bestandstypen openen. De 'oude' image viewer zit er bijvoorbeeld gewoon nog in.quote:Op zaterdag 27 april 2013 19:27 schreef Iemand91 het volgende:
Daarom; iemand tips hoe je W8 zoveel mogelijk naar Windows 7 kunt krijgen; dus dat Metro apps niet meer gestart worden, ik weer normaal videobestanden kan afspelen etc.?
Sowieso heb ik alle metro-apps verwijderd.quote:Op zondag 28 april 2013 16:58 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Gewoon aanpassen welke apps welke bestandstypen openen. De 'oude' image viewer zit er bijvoorbeeld gewoon nog in.
QFT!quote:Op zondag 28 april 2013 19:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Sowieso heb ik alle metro-apps verwijderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |