abonnement Unibet Coolblue
pi_125189100
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 08:31 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ik wil nog even terug komen op dit.
Gister avond alles opnieuw geinstalleerd op de PC2 en daar even de game bfplay4free erop gezet, mijn vriendin vind het leuk :+ speel zelf ook wel een potje.
Valt me op dat die game eigenlijk prima speelt op een onboard video, shared memory staat op 256mb maar via instellingen zie ik 700mb staan :?
Voor de rest kan ik die PC verder upgraden dan wat ik met mijn intel kan doen, die kan ik tot E6700 upgraden de AMD kan ik van singel core tot six core uitbreiden dus meer mogelijkheden voor mij.

Maakt het wat uit als ik alleen DDR2 in kan zetten en geen DDR3 qua prestatie?
Als je gaat upgraden moet je ook gewoon lekker een nieuw moederbord erbij doen.
ddr3 is iets sneller dan ddr2, maar in de prestaties van je systeem zal je dat nauwelijks merken. grootste nadeel vvsn ddr2 is dat het gewoon slecht verkrijgbaar is (zeker de iets grotere modules, in 2013 wil je natuurlijk niet meer met modules van 1 of 2 GB aankomen..)
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:40:19 #152
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_125190216
Yep dat kan inderdaad maar dan zal ik eerder die van intel vervangen naar I5 of I7.
2de PC kan ik ook vervangen gezien de six cores amper nog te verkrijgen zijn, tweakers heeft er maar 1 daarvan.
Ach voor nu kan het nog wel even ;) eerst de badkamer maar eens klaar maken die heb ik in de verbouwing :+
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  vrijdag 12 april 2013 @ 17:34:25 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_125202501
Volgens mij moet ik iets gaan doen aan mijn planningsskills:

• Zondagmiddag komt er iemand de zithoek ophalen
• Zondagavond komt familie op de koffie
So we just called him Fred
pi_125202530
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:34 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij moet ik iets gaan doen aan mijn planningsskills:

• Zondagmiddag komt er iemand de zithoek ophalen
• Zondagavond komt familie op de koffie
_O-
gewoon tegen je familie zeggen dat ze een stoel mee moeten nemen...
pi_125207020
Wie heeft hier wel eens met Humax opnames gewerkt?

Gisteren hebben wij in HD wat opgenomen, daar bleek nog ondertiteling bij te zitten ook. (Was History HD, met je tv (en waarschijnlijk ook wel decoder) kun je ondertiteling kiezen. Standaard staat dat uit maar blijkbaar heeft de Humax dat wel meegenomen, want bij terugkijken kregen we NL-ondertiteling.

Ik ben nu via FTP de opname aan het overzetten naar een PC (alle bestanden, dus .hmt, .nts, .thm, .ts) en die willen we nu gaan gebruiken.

Ten eerste; op DVD. Bestandsgrootte is nu ruim 7.5GB. Dit willen wij in een bruikbaar bestandsformaat/container zetten (.mkv mogelijk?) en eerst nog inknippen (als dat lukt).
Hopelijk valt bestand dan kleiner uit dan nu zodat het op DVD past.

Maar nu praktische vragen:
- Wat is de meest logische/mooie manier om deze rare bestanden in een bruikbaar bestand te krijgen?
- Valt dit nog enigszins te knippen? (dus reclames eruit halen)
- Graag willen we het in .mkv of .avi o.i.d op de NAS zetten zodat we het via XBMC kunnen afspelen. Maar hoe doe ik dat met branden naar DVD?
Eerst die rare bestanden inknippen en dan omzetten naar een formaat dat op DVD past.
Of eerst verknippen en dan omzetten naar DVD-formaat?
pi_125207445
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:34 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij moet ik iets gaan doen aan mijn planningsskills:

• Zondagmiddag komt er iemand de zithoek ophalen
• Zondagavond komt familie op de koffie
even een paar kratjes bier halen dus :+
pi_125210572
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:53 schreef Iemand91 het volgende:
Wie heeft hier wel eens met Humax opnames gewerkt?

Gisteren hebben wij in HD wat opgenomen, daar bleek nog ondertiteling bij te zitten ook. (Was History HD, met je tv (en waarschijnlijk ook wel decoder) kun je ondertiteling kiezen. Standaard staat dat uit maar blijkbaar heeft de Humax dat wel meegenomen, want bij terugkijken kregen we NL-ondertiteling.

Ik ben nu via FTP de opname aan het overzetten naar een PC (alle bestanden, dus .hmt, .nts, .thm, .ts) en die willen we nu gaan gebruiken.

Ten eerste; op DVD. Bestandsgrootte is nu ruim 7.5GB. Dit willen wij in een bruikbaar bestandsformaat/container zetten (.mkv mogelijk?) en eerst nog inknippen (als dat lukt).
Hopelijk valt bestand dan kleiner uit dan nu zodat het op DVD past.

Maar nu praktische vragen:
- Wat is de meest logische/mooie manier om deze rare bestanden in een bruikbaar bestand te krijgen?

Er is niets raars aan deze bestanden. De .ts bestanden zijn standaard (single program) transport streams. De overige bestanden zijn metabestanden die de Humax nodig heeft maar die je verder niet nodig hebt als je het .ts bestand op de computer gaat bewerken.
quote:
- Valt dit nog enigszins te knippen? (dus reclames eruit halen)
Ja, maar HD opnamen (MPEG4) zijn veel lastiger te bewerken dan SD (MPEG2) opnamen, er zijn nauwelijks goede editors voor die dit zonder hercodering (conversie) en dus ook zonder verlies kunnen knippen. Dat komt omdat dit eigenlijk een distributieformaat voor eindgebruikers (consumenten) is, geen productieformaat. Maar aangezien je toch wil gaan converteren is dat in dit geval niet echt een bezwaar.
quote:
- Graag willen we het in .mkv of .avi o.i.d op de NAS zetten zodat we het via XBMC kunnen afspelen. Maar hoe doe ik dat met branden naar DVD?
Eerst die rare bestanden inknippen en dan omzetten naar een formaat dat op DVD past.
Of eerst verknippen en dan omzetten naar DVD-formaat?
Geen van beide. Ik zou het kosteloze AviSynth gebruiken (een frameserver) en dan een eenvoudig .avs script maken dat je als input voor een video editor of converter kunt gebruiken (die dan wel .avs scripts moet ondersteunen). Zo'n script kun je ook meteen de rescaling naar SD laten doen, zie ook hier. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Cinema Craft Encoder (CCE) voor professionele resultaten, maar dat is eigenlijk geen 'gratis' programma. Dan kun je een DVD compliante MPEG2 maken met een zodanige bitrate dat dit precies op een enkellaags DVD past, als het programmamateriaal tenminste geen zuivere speelduur langer dan pakweg 90 minuten heeft. Knippen van MPEG2 materiaal zónder hercodering gaat uitstekend met de TMPGEnc MPEG Editor, maar er zijn ook andere programma's die MPEG2 verliesvrij kunnen knippen, VideoRedo TV Suite bijvoorbeeld (een aanrader voor iedere Humax PVR bezitter, aangezien je hiermee SD opnamen verliesvrij op DVD kunt krijgen). Ondertitels erbij krijgen op DVD wordt een lastige zaak. Niet omdat het moeilijk is de DVB subtitle stream uit je .ts te vissen, dat gaat prima met bijvoorbeeld ProjectX, maar je zult je subtitle stream ook moeten editten om alles in sync te houden. Ik zou zo gauw geen applicatie weten waarmee je HD transportstreams verliesvrij kunt editten met behoud van de subtitle stream.
pi_125231742
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:09 schreef Riparius het volgende:
(laaaaang verhaal)
Damn wat een moeite. Voor een leek als mij is dat toch wel even slikken.

Heb net even SickBeard op de NAS aangeslingerd en deze heeft een 720p .mkv van het programma binnengehaald. Net geen 1GB groot maar helaas vind XBMC (nog?) geen ondertiteling, verwacht ik ook niet want het zal niet zo'n populair programma zijn.
Is een .avc videostreem in een .mkv container. 'ns kijken hoe we daar een stuk of 4 van straks op DVD krijgen.

En over die pc waar ik het hier pas over had, keuze is nu min of meer tussen een AMD A8-5600K/A10-5800K en Intel i3-3225 met HD4000. Geen apart videokaart maar gamen gaat ook niet gebeuren. Deze CPU's ontlopen elkaar weinig dus dat wordt moeilijk kiezen...

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 13-04-2013 15:21:24 ]
pi_125260138
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:34 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij moet ik iets gaan doen aan mijn planningsskills:

• Zondagmiddag komt er iemand de zithoek ophalen
• Zondagavond komt familie op de koffie
Oplossing?

  Lieve Belg zondag 14 april 2013 @ 13:29:49 #160
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_125263502
Hmm, gisteren cpu en memory upgradet in desktop en de ganse avond op bezig geweest. Vandaag doet die mottig. Na een tiental minuten vallen beide schermen uit en schiet cpu naar 100% (hoor het aan de fan). En de event log zegt ook niks deftigs :/
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_125285115
Best wel lame dat SD materiaal op de HD zenders niet geüpscaled worden. Krijg je van die lelijke jaggies.



En omdat het signaal 1920x1080i is, wordt het door de televisie ook niet meer geüpscaled. Zelfs SD zenders zien er beter uit op mijn televisie. Die kunnen tenminste wel geüpscaled worden.
pi_125285662
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:31 schreef Dimens het volgende:
Best wel lame dat SD materiaal op de HD zenders niet geüpscaled worden. Krijg je van die lelijke jaggies.

[ afbeelding ]

En omdat het signaal 1920x1080i is, wordt het door de televisie ook niet meer geüpscaled. Zelfs SD zenders zien er beter uit op mijn televisie. Die kunnen tenminste wel geüpscaled worden.
dat het niet mooi is ben ik met je eens, maar dan is de vraag: hoe erg zie je het ook daadwerkelijk bij een 'correcte' kijkafstand (dus niet dat je 1 meter naar een 50" tv zit te staren..)
pi_125286422
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 21:39 schreef mschol het volgende:

[..]

dat het niet mooi is ben ik met je eens, maar dan is de vraag: hoe erg zie je het ook daadwerkelijk bij een 'correcte' kijkafstand (dus niet dat je 1 meter naar een 50" tv zit te staren..)
Ik zie het op zo'n 3 meter afstand op mijn 40" televisie. Maar het irritante zijn dus die kartels (jaggies) en mijn televisie kan daar niets mee omdat het signaal HD is. Als het signaal daar nou SD zou zijn, zou het beeld veel beter zijn door upscaling.
pi_125310718
Heeft iemand een idee hoe CPU's voor een leek zijn te vergelijken. Hoe CPU's bij normaal gebruik verschil gaan maken.

Voor een simpele dual monitor setup zit ik nu te vergelijken tussen de AMD A10-5800K Black Edition en de Intel i3-3225. (specifiek de 3225 om z'n HD4000)

Prijsverschil is er eigenlijk niet. Enige waar ik op kan komen is:
- Intel: zuiniger (en dus ook minder warmte -> minder koeling/geluid).
- AMD: veel betere ingebouwde GPU.

Als er nou een beetje mee gegamed zou worden dan was het wel duidelijk, maar gamen gaat niet gebeuren. Iemand een idee waar deze 2 in normaal gebruik verschil gaan maken?
pi_125312354
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:42 schreef Iemand91 het volgende:
Heeft iemand een idee hoe CPU's voor een leek zijn te vergelijken. Hoe CPU's bij normaal gebruik verschil gaan maken.

Voor een simpele dual monitor setup zit ik nu te vergelijken tussen de AMD A10-5800K Black Edition en de Intel i3-3225. (specifiek de 3225 om z'n HD4000)

Prijsverschil is er eigenlijk niet. Enige waar ik op kan komen is:
- Intel: zuiniger (en dus ook minder warmte -> minder koeling/geluid).
- AMD: veel betere ingebouwde GPU.

Als er nou een beetje mee gegamed zou worden dan was het wel duidelijk, maar gamen gaat niet gebeuren. Iemand een idee waar deze 2 in normaal gebruik verschil gaan maken?
De opvallende verschillen heb je zelf al aangegeven, ik denk dat je beter kan zoeken naar de beeldkwaliteit en kleurweergave. Daar moet je de verschillen gaan zoeken.
Powered by Janetje®
  dinsdag 16 april 2013 @ 11:02:38 #166
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_125346186
Wie weet er een goeie screenrecorder? Liefst zonder watermerk als dat gratis mogelijk is :Y

Wil namelijk o.a gameplay recorden voor mijn YT-channel :{w ;(
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_125346541
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:02 schreef Lt.Surge het volgende:
Wie weet er een goeie screenrecorder? Liefst zonder watermerk als dat gratis mogelijk is :Y

Wil namelijk o.a gameplay recorden voor mijn YT-channel :{w ;(
http://camstudio.org/ ?
  dinsdag 16 april 2013 @ 11:37:48 #168
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_125347179
quote:
Hmmm zegt mij niks, vanavond maar even een poging doen :D
Thx ^O^
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_125347237
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:37 schreef Lt.Surge het volgende:

[..]

Hmmm zegt mij niks, vanavond maar even een poging doen :D
Thx ^O^
ik heb ook maar even snel gegoogled :+
  dinsdag 16 april 2013 @ 11:41:19 #170
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_125347279
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 11:39 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb ook maar even snel gegoogled :+
oh, oh :P Ik vertrouw random dingen van google nooit zo ;_; tenzij mensen het gebruikt hebben ofc :P
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_125378480
Weten jullie nog dat ik vertelde dat ik een tweede sollicitatiegesprek had bij een bedrijf en dat ik daar ook een assessment voor moest doen? Dat heeft zijn vruchten afgeworpen en ik ben aangenomen. Maandag is mijn eerste werkdag.
  dinsdag 16 april 2013 @ 23:14:20 #172
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_125378830
Nice *O*.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_125378953
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:07 schreef Dimens het volgende:
Weten jullie nog dat ik vertelde dat ik een tweede sollicitatiegesprek had bij een bedrijf en dat ik daar ook een assessment voor moest doen? Dat heeft zijn vruchten afgeworpen en ik ben aangenomen. Maandag is mijn eerste werkdag.
Gefeliciteerd! :)
pi_125378962
Thanks
  dinsdag 16 april 2013 @ 23:18:27 #175
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125379069
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:07 schreef Dimens het volgende:
Weten jullie nog dat ik vertelde dat ik een tweede sollicitatiegesprek had bij een bedrijf en dat ik daar ook een assessment voor moest doen? Dat heeft zijn vruchten afgeworpen en ik ben aangenomen. Maandag is mijn eerste werkdag.
Gefeliciteerd :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')