Ik gok iets met rood erinquote:Op zondag 7 april 2013 22:08 schreef RegularShow het volgende:
@Spinosaurus, het enige bewijs dat ze zelf niet met het glas hebben geschoven, is dat ze een vraag moeten die allen niet weten. Bijvoorbeeld ''Welke kleur heeft mijn ondergoed die ik nu aan heb?''.
quote:Op zondag 7 april 2013 22:23 schreef RadioSlut het volgende:
Aan de ene kant lijkt het me kicken om te doen maar ik krijg al snel trauma's dusja doe maar niet dan.
Met je laatste zin ben ik het niet eens. Sommige mensen kunnen zichzelf behoorlijk bang maken.quote:Op maandag 8 april 2013 00:35 schreef Kwi-Ukte-Uktena het volgende:
Een Ouijabord is speelgoed dat op de markt wordt gebracht door de Amerikaanse firma Parker Brothers.
De theorie dat via een ouijabord wordt gecommuniceerd met bijvoorbeeld de geest van overledenen behoort tot de reclameverhalen van William Fuld. Wetenschappers schrijven de werking van het bord zuiver toe aan handelingen van de deelnemers, die hun verwachtingen over het antwoord op een vraag bewust of onbewust omzetten in spierbewegingen. Wanneer iemand die aan een bepaalde handeling denkt, deze gedachte onbewust omzet in een spierbeweging, spreken we van het Carpenter-effect.
Wanneer de bedieners van een ouijabord niet kunnen volgen welke woorden gevormd worden, bijvoorbeeld doordat ze geblinddoekt zijn, ontstaan geen begrijpelijke boodschappen.
bron: wiki
Onschuldige shit.
Dat doen ze zoals je al zegt, toch echt zelf. Niet dat onschuldige spelletje.quote:Op maandag 8 april 2013 12:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Met je laatste zin ben ik het niet eens. Sommige mensen kunnen zichzelf behoorlijk bang maken.
Dat klopt, maar omdat mensen dat wel doen is het niet helemaal zonder risico. Een plankje met wat letters en een aanwijzertje zijn op zich geen gevaarlijke dingen, nee.quote:Op maandag 8 april 2013 12:47 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat doen ze zoals je al zegt, toch echt zelf. Niet dat onschuldige spelletje.
Dus er is geen contact met een geest?quote:Op maandag 8 april 2013 13:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat klopt, maar omdat mensen dat wel doen is het niet helemaal zonder risico. Een plankje met wat letters en een aanwijzertje zijn op zich geen gevaarlijke dingen, nee.
quote:Op maandag 8 april 2013 17:16 schreef Spinosaurus het volgende:
[..]
Dus er is geen contact met een geest?
Maar heeft dat bord een bepaalde functie bij het fenomeen geesten oproepen? Ik snap helemaal niet wat zo'n (houten of kartonnen) ding als toevoegende waarde heeft voor geesten oproepen.quote:Op maandag 8 april 2013 17:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je eigen geest en die van de andere deelnemers. Dat geesten an sich bestaan kan ik niet uitsluiten, maar zeker niet bewijzen.
[..]
quote:Op maandag 8 april 2013 18:37 schreef Spinosaurus het volgende:
[..]
Maar heeft dat bord een bepaalde functie bij het fenomeen geesten oproepen? Ik snap helemaal niet wat zo'n (houten of kartonnen) ding als toevoegende waarde heeft voor geesten oproepen.
Doen mensen die ''goed'' zijn in geesten oproepen het ook met zo'n bord. Ik bedoel: hoe kan een stuk bord wat hoogstwaarschijnlijk in een fabriek wordt gemaakt zoiets als geesten oproepen tot stand brengen???
Dit soort reacties altijdquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:32 schreef Catnip het volgende:
Geen dingen waar je mee moet klooien denk ik maar..
Ze heeft gewoon gelijk. Inderdaad boze spookjes, alleen boze spookjes, niet spookjes van overledenen.quote:Op maandag 8 april 2013 20:02 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dit soort reacties altijd
Want waarom moet je er niet mee klooien? Omdat er dan boze spoken je komen opzoeken? Wie zegt dat, al die geloofwaardige verhalen op internet zeker?
Als je met een ouija board de doden zou kunnen toespreken, zou dat natuurlijk geweldig zijn; eindelijk bewijs dat contact met het hiernamaals mogelijk is. Vooralsnog blijft het bij avontuurlijke verhaaltjes op internet.
Vooral het "ja maar er gebeurde wel echt iets"-argument maakt mensen bang. Het liefst zo vaag mogelijk doen.
Waarom zal je oma je zo laten schrikken? Snappen geesten niet dat je dan de mensen bang maakt lolquote:Op maandag 8 april 2013 19:53 schreef metis het volgende:
wat ik heb meegemaakt was niet met een bord. Een bord is echt niet nodig. Eigenlijk heb je niks nodig. Gewoon de wil om contact te maken is genoeg. En met serieuze mensen en geen mensen die het als iets grappigs zien.
Wij gebruikte 2 kaarsen en een portret van een overleden oma. En dat deed het.
We gingen in een cirkel zitten, handen in elkaar en kaars links en kaars rechts. Bij de derde keer dat ik vroeg, oma, ben je daar? Schoot de linkse vlam bijna een meter naar boven. terwijl de rechtse stabiel bleef. WIj verschoten zo hard dat ik direct riep van stop, stop, Ik trok mijn handen los en toen zakte de vlam terug. Heb het nooit meer gedurfd.
En zoiets kun je niet met je onderbewustzijn doen.
Nee, dat bord is er voor de commerce.
Weet je wat het is mensen krijgen een psychose net zoals van wiet roken niks geen geest gewoon een zwakke geest en die bevind zich in het individu en die beschikt gewoon nog over een lichaam.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:16 schreef LXIV het volgende:
Met je auto met 140 km/hr over polderweggetjes racen kan ook echt leuk zijn! Totdat het fout gaat.
quote:Op maandag 8 april 2013 20:42 schreef Manke het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon gelijk. Inderdaad boze spookjes, alleen boze spookjes, niet spookjes van overledenen.
Hoe ze het glas of pen met automatisch schrift laten bewegen is volgens mij door aan je hoofd te hangen en je motoriek manipuleren, zo deden ze het bij mij, ze tekenden een gedetailleerde kip, best mooi en in 1 keer goed getekend :p
Prachtige voorbeelden inderdaad die mijn post bevestigen. Lekker elkaar angst aanpraten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:26 schreef Manke het volgende:
Wees blij met je saaie leventje nu, kan alleen maar erger worden na geesten oproepen, en steeds als je denkt dat het niet erger kan, wordt het erger en verlang je naar het vorige, je zakt steeds dieper de put in. Bij mij zei een geest "zoek eens het woord cunning op, dat zijn wij".
Het is waar wat Manke zegt. Kan me wel voorstellen dat het angstig kan zijn voor mensen die het willen proberenquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:42 schreef 2dope het volgende:
[..]
[..]
Prachtige voorbeelden inderdaad die mijn post bevestigen. Lekker elkaar angst aanpraten.
Van al mn vrienden ben ik 1 van de weinigen die niet blowt en nu ben ik de enige met een psychosequote:Op maandag 8 april 2013 23:44 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
Weet je wat het is mensen krijgen een psychose net zoals van wiet roken niks geen geest gewoon een zwakke geest en die bevind zich in het individu en die beschikt gewoon nog over een lichaam.
applaus voor jezelfquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:42 schreef 2dope het volgende:
[..]
[..]
Prachtige voorbeelden inderdaad die mijn post bevestigen. Lekker elkaar angst aanpraten.
Het was ook niet mijn bedoeling om jou iets te verwijten, ik vind de verhaaltjes van ervaringen ook best vermakelijk om te lezen - even los van hoe ik over de geloofwaardigheid denk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:08 schreef Manke het volgende:
applaus voor jezelf
ik praat niemand angst aan hier, denk ik.
Dat is een beetje de essentie van het punt dat ik probeer te maken. Met een angstige state of mind begint men dan aan zo'n experiment.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:51 schreef Catnip het volgende:
Kan me wel voorstellen dat het angstig kan zijn voor mensen die het willen proberen
aha op die manierquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:19 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het was ook niet mijn bedoeling om jou iets te verwijten, ik vind de verhaaltjes van ervaringen ook best vermakelijk om te lezen - even los van hoe ik over de geloofwaardigheid denk.
Wat me wel vaak opvalt bij dit soort topics, 'glaasje draaien'-topics op FOK! zijn er legio van, is dat er een heleboel mensen elkaar graag ophitsen met posts als "niet doen! niet mee fucken, gaat echt mis" en "mijn neef deed dat ook en die is nu dood", wat m.i. de drang om het wèl te doen alleen maar doet toenemen.
Idd wedje maken ik ga op een kerkhof zitten met zon houten bord en wedde dat er niks gaat gebeuren....quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:42 schreef 2dope het volgende:
[..]
[..]
Het is geen goede vraag.quote:Op zondag 7 april 2013 22:08 schreef RegularShow het volgende:
@Spinosaurus, het enige bewijs dat ze zelf niet met het glas hebben geschoven, is dat ze een vraag moeten die allen niet weten. Bijvoorbeeld ''Welke kleur heeft mijn ondergoed die ik nu aan heb?''.
Mensen met zo'n simpele kijk falen in het levenquote:Op donderdag 11 april 2013 12:58 schreef GoobyPls het volgende:
Mensen die hierin geloven falen in het leven.
De realiteit is vrij somberquote:Op donderdag 11 april 2013 21:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat is nou wel een wat sombere kijk
quote:Op dinsdag 30 april 2013 16:02 schreef SchoneZoon het volgende:
Mensen die van plan zijn om dit te doen: Waarom filmen jullie het niet?
Denk dat veel mensen het wel zouden willen zien.
Ik vraag me altijd af waarom men dit dan schrijft;quote:Op maandag 8 april 2013 00:35 schreef Kwi-Ukte-Uktena het volgende:
Een Ouijabord is speelgoed dat op de markt wordt gebracht door de Amerikaanse firma Parker Brothers.
De theorie dat via een ouijabord wordt gecommuniceerd met bijvoorbeeld de geest van overledenen behoort tot de reclameverhalen van William Fuld. Wetenschappers schrijven de werking van het bord zuiver toe aan handelingen van de deelnemers, die hun verwachtingen over het antwoord op een vraag bewust of onbewust omzetten in spierbewegingen. Wanneer iemand die aan een bepaalde handeling denkt, deze gedachte onbewust omzet in een spierbeweging, spreken we van het Carpenter-effect.
Wanneer de bedieners van een ouijabord niet kunnen volgen welke woorden gevormd worden, bijvoorbeeld doordat ze geblinddoekt zijn, ontstaan geen begrijpelijke boodschappen.
bron: wiki
Onschuldige shit.
Is dit dan complete bullshit?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:22 schreef HighVolume het volgende:
Hier geen leuke ervaring.5 keer niks gebeurt 6e keer ging het los.Iedereen werd "uitgescholden" op hetbord met lul etc. tv sprong aan en de kraan ging open.Iedereen scheet zn broek vol en zijn dus ook gestopt
Het kan best zo zijn dat het 'voertuig voor boodschappen van gene zijde' de menselijke geest is. Dus dan klopt het dat er niks zinnigs meer uitkomt als de deelnemers niet weten wat ze doen. Het is dus idd. projectie.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:18 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af waarom men dit dan schrijft;
[..]
Is dit dan complete bullshit?
Ik denk ook niet dat het "geesten" zijn, maar ik vraag me af hoe mensen dan bij die verhalen komen dat er een kraan ineens open gaat. Of een deur open vliegt en de lichten beginnen te flikkeren. Ook dat de TV ineens aan gaat.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het kan best zo zijn dat het 'voertuig voor boodschappen van gene zijde' de menselijke geest is. Dus dan klopt het dat er niks zinnigs meer uitkomt als de deelnemers niet weten wat ze doen. Het is dus idd. projectie.
Ik denk dat je dat soort spectaculaire verhalen wel met een korrel zout moet nemen.
Ik ken wel het verhaal van een kennis van me, die heel erg bang is geworden nav. zo'n spelletje. Zij meende werkelijk dat ze belaagd werd door een geest, die ze tijdens zo'n sessie in de spiegel meende te zien verschijnen, maar ze was toen al randpsychotisch en een geestesziekte was dan ook de echte oorzaak van haar problemen.
Onschuldig zou ik dit soort spelletjes dan ook niet willen noemen. Soms kunnen mensen zichzelf behoorlijk bang maken, vooral labiele types kunnen er flink zenuwachtig van worden.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat wat overdreven verhalen zijn.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:38 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het "geesten" zijn, maar ik vraag me af hoe mensen dan bij die verhalen komen dat er een kraan ineens open gaat. Of een deur open vliegt en de lichten beginnen te flikkeren. Ook dat de TV ineens aan gaat.
Ik bedoel, daar zitten meerdere mensen bij, en het lijken me niet allemaal mensen met een psychose die ineens allemaal hetzelfde zien.
Het is nooit wetenschappelijk aangetoond dat zo'n board werkt inderdaad. Nu ben ik niet iemand die zo arrogant is om te denken dat mensen alles kunnen "bevatten" of wetenschappelijk kunnen bewijzen vanwege ons beperkte brein, maar ik vind het toch zeer opmerkelijk dat de wetenschap het "niet lukt"
Simpel, deze mensen lullen maar wat om een spannend verhaal te hebben. Plus dat mijn verwarming ook wel eens zomaar gaat tikken, en mijn douche heeft ook wel eens willekeurig staan druppelen. Maar of dat door geesten gedaan wordt?quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:38 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het "geesten" zijn, maar ik vraag me af hoe mensen dan bij die verhalen komen dat er een kraan ineens open gaat. Of een deur open vliegt en de lichten beginnen te flikkeren. Ook dat de TV ineens aan gaat.
Ik bedoel, daar zitten meerdere mensen bij, en het lijken me niet allemaal mensen met een psychose die ineens allemaal hetzelfde zien.
Idd geen enkele wetenschappelijk bewijs van dat het zou werken.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:38 schreef SchoneZoon het volgende:
Mensen geloven in een ouija bord en staan daardoor open voor contact met het bovennatuurlijke. Misschien werkt het daarom?
Als je zelf zo'n ding maakt, dan sta je er minder open voor denk ik. Omdat je misschien denkt dat jouw houten bord toch niet zal werken.
Ik ben eigenlijk nog steeds benieuwd naar filmpjes ervan. Heb tot nu toe helaas niks kunnen vinden.
Best triest dan, dat er zoveel mensen lullen om aandacht te krijgenquote:Op donderdag 2 mei 2013 17:13 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Simpel, deze mensen lullen maar wat om een spannend verhaal te hebben. Plus dat mijn verwarming ook wel eens zomaar gaat tikken, en mijn douche heeft ook wel eens willekeurig staan druppelen. Maar of dat door geesten gedaan wordt?
Ik denk eigenlijk dat veel verhalen die zo spectaculair zijn, niet uit de eerste hand zijn. Verder kunnen mensen dingen gaan toeschrijven aan onjuiste oorzaken. Een verwarming die begint te tikken kan al heel beangstigend zijn, als je elkaar of jezelf bang zit te maken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 08:52 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Best triest dan, dat er zoveel mensen lullen om aandacht te krijgen
Weet jij veel hoe grappig ze dat vinden?quote:Op zondag 5 mei 2013 03:07 schreef Kwi-Ukte-Uktena het volgende:
Geesten hebben volgens mij wel betere dingen te doen dan rond te kutten met letterspelletjes en labiele mensen..
Ja dat kan.quote:Op maandag 8 april 2013 20:02 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dit soort reacties altijd
Want waarom moet je er niet mee klooien? Omdat er dan boze spoken je komen opzoeken? Wie zegt dat, al die geloofwaardige verhalen op internet zeker?
Als je met een ouija board de doden zou kunnen toespreken, zou dat natuurlijk geweldig zijn; eindelijk bewijs dat contact met het hiernamaals mogelijk is. Vooralsnog blijft het bij avontuurlijke verhaaltjes op internet.
Vooral het "ja maar er gebeurde wel echt iets"-argument maakt mensen bang. Het liefst zo vaag mogelijk doen.
Misschien interessant als je daar wat meer over verteltquote:Op donderdag 16 mei 2013 21:58 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ja dat kan.
En ik heb zelf geen ervaring (gelukkig) en ben ook niet meer van plan het te doen. Dat veranderd nog weleens moet ik eerlijk bekennen, maar het lijkt me verstandiger om het dus niet te doen. Ook omdat ik mijn God lief heb, en me niet wil inlaten met dat soort occultisme.
Maar demonen kunnen zeker wel invloed hebben op zo'n bord.
God is je vriend, en aan hem mag je wijsheid en kracht vragen. Soms antwoord hij met ''nee'' of ''nu nog niet'' of ''ja''. Dus als je daadwerkelijk wilt weten over demonen je dan kan je dat aan hem vragen. Zelf heb ik het ook gevraagd, en het is mij wel duidelijk geworden. En nee, dat hoef je niet te geloven. Maar mocht je je het echt afvragen..vraag het! Vraag of God je wil laten zien hoe het allemaal in elkaar steekt. En vraag of hij je leert om de juiste weg te gaan..want dat is belangrijk. En naar zijn stem te luisteren, want dat is misschien moeilijk..maar het is zeker weten mogelijk.
Maargoed, dat is mijn mening..je teveel met demonen en met dit soort dingen bezig houden is ook niet oké. Dat kan ook nooit goed zijn.
Ik heb me een tijdje beziggehouden met demonen en dat soort dingen. Ik las er niks over..Maar ik snapte niet hoe het kon dat mensen die overleden waren weer terug konden naar aarde. Dat vond ik zo vaag..en ik dacht ook als God zo'n mooie toekomst voor ons in petto heeft, waarom zouden we dan als geest terugkeren naar de aarde?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:14 schreef Manke het volgende:
[..]
Misschien interessant als je daar wat meer over vertelt
Het bevat van die tekens en combinaties waardoor her iets magisch kan gebeuren .. van die soort van "seals"quote:Op zondag 7 april 2013 22:03 schreef Spinosaurus het volgende:
Hmm, interessant onderwerp. Kan iemand mij uitleggen waarom je juist met zo'n bord geesten kunt oproepen?
Waarom niet gewoon op een willekeurige plek zonder bord? Wat heeft zo'n bord als functie. Ik denk dan gelijk meer aan een soort show.
Hij heeft gewoon gelijkquote:Op donderdag 11 april 2013 21:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mensen met zo'n simpele kijk falen in het leven.
wij hebben geen officieel bord gebruikt gewoon 2 a4jes aan elkaar en met pen a tm z ja en nee opgeschreven.En nee ik lul niet die shit heb ik meegemaakt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:18 schreef EggsTC het volgende:
[..]
[..]
dus volgens jou zijn het geen overledenen waarmee je op die manier (vermeend) contact krijgt?quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:31 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik heb me een tijdje beziggehouden met demonen en dat soort dingen. Ik las er niks over..Maar ik snapte niet hoe het kon dat mensen die overleden waren weer terug konden naar aarde. Dat vond ik zo vaag..en ik dacht ook als God zo'n mooie toekomst voor ons in petto heeft, waarom zouden we dan als geest terugkeren naar de aarde?
Ik heb toen niet heel bewust, maar toch wel een tijdje echt afgevraagd God hoe zit dit nu? Ik snapte er niks van, en zodra je de heilige geest heb krijg je bepaalde inzichten. Die inzichten zijn reuze handig, je moet ook openstaan voor wat God tegen je verteld. Maargoed die inzichten dus. Ik hoorde toch al vrij snel een gedachte in mijn hoofd die zei. Als je naar de hemel of hel gaat kan je toch niet terugkeren of achterblijven op aarde? (zo simpel maar heel effectief) Het heeft me onwijs aan het denken gezet. Hoe het precies zit met de hel weet ik ook niet. Misschien is het een tijdelijke straf, eerlijk gezegd weet ik dat niet. Het is inedergeval een plaats waar God niet is. Binnenkort hoop ik er meer over in de bijbel te lezen.
Maargoed even verder, vanuit dat punt ben ik verder gaan denken. Wat zijn gevallen engelen? (want daar had ik weleens over gehoord) En hoe komt het dat mensen toch overleden mensen kunnen zien? Toen heb ik ook gepraat met meerdere mensen, dat waren gelukkig de juiste mensen. Die bleken ook dezelfde mening te delen. En dat heeft mij best laten groeien in mijn geloof.
Maargoed genoeg eer aan Satan gegeven deze avond![]()
God is veel belangrijker!! Niet vergeten, hij roept ook jou bij je naam. Laat het een troost voor je zijn dat hij bij je is, en sterker dan welke demoon dan ook. Die demonen stellen helemaal niks voor..Zijn een stelletje vervelende lastpakken..
Kan niet voor high volume spreken maar weet uit eigen ervaring dat het geen BS isquote:Op donderdag 2 mei 2013 11:18 schreef EggsTC het volgende:
[..]
[..]
Is dat zo? Hoe weet jij dat?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:07 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijkDit is nog kanslozer dan religie.
Nee.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
dus volgens jou zijn het geen overledenen waarmee je op die manier (vermeend) contact krijgt?
Ja, demonen. Ook wel gevallen engelen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is je ook verteld wat het dan wel is?
Aha! Het zou kunnen.. hoewel ik eigenlijk denk dat we het zelf zijn. We duwen of trekken obewust het glaasje en geven zo zelf de antwoorden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:23 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ja, demonen. Ook wel gevallen engelen.
precies!quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Kan niet voor high volume spreken maar weet uit eigen ervaring dat het geen BS is
Ik heb echt hardop gelachen.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:22 schreef HighVolume het volgende:
Hier geen leuke ervaring.5 keer niks gebeurt 6e keer ging het los.Iedereen werd "uitgescholden" op hetbord met lul etc. tv sprong aan en de kraan ging open.Iedereen scheet zn broek vol en zijn dus ook gestopt
Nou, dan moet het vast ook lukken met tentamens en repetities als dat voor juiste antwoorden zorgt hequote:Op donderdag 23 mei 2013 10:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Aha! Het zou kunnen.. hoewel ik eigenlijk denk dat we het zelf zijn. We duwen of trekken obewust het glaasje en geven zo zelf de antwoorden.
quote:Op woensdag 5 juni 2013 03:51 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Nou, dan moet het vast ook lukken met tentamens en repetities als dat voor juiste antwoorden zorgt he
Mevrouw heeft teveel Supernatural gekeken?quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:23 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ja, demonen. Ook wel gevallen engelen.
Neen.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:37 schreef Jordi23 het volgende:
[..]
Mevrouw heeft teveel Supernatural gekeken?
Erg interessant. Volgens mij draaien wij mensen steeds ergens omheen maar kunnen we het niet bereiken of vastpakken omdat wij op dit moment allemaal slechts verbaal aan het communiceren zijn dmv een vocabulair waarvan alle woorden zijn gevormd uit 26 letters. Het is ook maar een menselijke uitvinding.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:58 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ja dat kan.
En ik heb zelf geen ervaring (gelukkig) en ben ook niet meer van plan het te doen. Dat veranderd nog weleens moet ik eerlijk bekennen, maar het lijkt me verstandiger om het dus niet te doen. Ook omdat ik mijn God lief heb, en me niet wil inlaten met dat soort occultisme.
Maar demonen kunnen zeker wel invloed hebben op zo'n bord.
God is je vriend, en aan hem mag je wijsheid en kracht vragen. Soms antwoord hij met ''nee'' of ''nu nog niet'' of ''ja''. Dus als je daadwerkelijk wilt weten over demonen je dan kan je dat aan hem vragen. Zelf heb ik het ook gevraagd, en het is mij wel duidelijk geworden. En nee, dat hoef je niet te geloven. Maar mocht je je het echt afvragen..vraag het! Vraag of God je wil laten zien hoe het allemaal in elkaar steekt. En vraag of hij je leert om de juiste weg te gaan..want dat is belangrijk. En naar zijn stem te luisteren, want dat is misschien moeilijk..maar het is zeker weten mogelijk.
Maargoed, dat is mijn mening..je teveel met demonen en met dit soort dingen bezig houden is ook niet oké. Dat kan ook nooit goed zijn.
Het is niet gevaarlijk, behalve als je jezelf bang maakt of bang laat maken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:59 schreef alinity het volgende:
ik heb dit altijd al eens willen doen midden in de nacht met een groep vriendenMaar mensen aan wie ik het vertel zeggen altijd ernstig serieus dat je dat echt niet moet doen omdat het heel gevaarlijk is
Nee dat ben ik niet, maar die mensen reageerden heel serieus met dat je het 'gewoon' niet moet doenquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is niet gevaarlijk, behalve als je jezelf bang maakt of bang laat maken.
Ach joh, daag die mensen eens uit: als je iedereen blinddoekt, de letters verwisseld en één iemand die niet geblinddoekt is de antwoorden laat opschrijven (maar die uiteraard niks mag zeggen), zul je zien dat er niks zinnigs meer uitkomt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:23 schreef alinity het volgende:
[..]
Nee dat ben ik niet, maar die mensen reageerden heel serieus met dat je het 'gewoon' niet moet doenWaardoor ik ben gaan twijfelen hahaha
Ik probeer al jaren lang van dit soort mensen los te krijgen hoe ik het zo gevaarlijk mogelijk kan maken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:59 schreef alinity het volgende:
ik heb dit altijd al eens willen doen midden in de nacht met een groep vriendenMaar mensen aan wie ik het vertel zeggen altijd ernstig serieus dat je dat echt niet moet doen omdat het heel gevaarlijk is
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:45 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik probeer al jaren lang van dit soort mensen los te krijgen hoe ik het zo gevaarlijk mogelijk kan maken.
Maar als je het gevaar opzoekt schijnt het juist weer niet te werken natuurlijk
Je moet het anders zien. In het spirituele realm zijn er wetten . Die wetten zorgen ervoor dat demonen je niet lastig kunnen vallen TENZIJ dit uit vrije wil gebeurt . Dus eerst moet er een wens zijn om contact te leggen en als het contact eenmaal is gelegd. Dan kan het zo zijn dat je een tijdje lastiggevallen word ''geesten van doden''quote:Op maandag 3 juni 2013 23:12 schreef Stickertje het volgende:
Zo'n Ouija bord vind ik al jaren interessant.
Ik heb gehoord dat als je zo'n Ouija bord seance doet, of hoe je het ook wilt noemen, dat de kans bestaat dat er geesten in je huis kunnen achterblijven nadat je zo'n seance gehouden hebt.
Dus locatie is toch ook belangrijk, of niet..?
Ik had gelezen dat je ze na afloop ook moet 'wegsturen'quote:Op maandag 3 juni 2013 23:12 schreef Stickertje het volgende:
Zo'n Ouija bord vind ik al jaren interessant.
Ik heb gehoord dat als je zo'n Ouija bord seance doet, of hoe je het ook wilt noemen, dat de kans bestaat dat er geesten in je huis kunnen achterblijven nadat je zo'n seance gehouden hebt.
Dus locatie is toch ook belangrijk, of niet..?
Oh, heb je er een gekocht? Cool! De meeste mensen improviseren er één.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:34 schreef Dovahkiin_Daenerys het volgende:
Ik kreeg bij mijn Ouija board informatie over hoe je een sessie moet beginnen en eindigen, zodat er geen geesten achterblijven.
Ik denk dat het bijzonder saaie filmpjes worden....quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:37 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Jammer dat er geen normale filmpjes van zijn. Dus geen schreeuwende of debiele figuren (zoals op youtube) maar gewoon mensen die dit gecontroleerd en professioneel doen.
Het toont aan dat de antwoorden worden gemaakt door de deelnemers idd. en uiteraard niet door een glaasje en wat letters.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:56 schreef UtregseBloedhond het volgende:
Doe het is een keer met een blinddoek en film het.Allemaal bullshit. Het wordt ideomotorisch effect genoemd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Carpenter-effect
Mensen die andere dingen hebben beleeft, zoals TV aan, is nep. Die zaten waarschijnlijk op de afstandsbediening.
Zo denk ik er ook over. Alleen de suggestie van het contact-zoeken is voor mij al voldoende om me er niet aan te wagen. Maar dat moet anderen niet beletten het wél te doen. Ben wel nieuwsgierig naar hun verhalen, of course. Zo is 't ook weer.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:29 schreef torrhen het volgende:
Ik vind het maar niks zo'n ding. Laat ik het zo zeggen; je moet de doden met rust laten.
1 maal geprobeerd alleen om naast de wetenschappelijk afwezigheid ervan ook vanuit tenminste 1 eigen ervaring geen bewijs gezien te hebben.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:55 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Alleen de suggestie van het contact-zoeken is voor mij al voldoende om me er niet aan te wagen. Maar dat moet anderen niet beletten het wél te doen. Ben wel nieuwsgierig naar hun verhalen, of course. Zo is 't ook weer.
Is 't lang geleden of recent gedaan?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:31 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
1 maal geprobeerd alleen om naast de wetenschappelijk afwezigheid ervan ook vanuit tenminste 1 eigen ervaring geen bewijs gezien te hebben.
Minder dan een jaar of hooguit een jaar, why?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
Is 't lang geleden of recent gedaan?
Gewoon nieuwsgierigheidquote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:52 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Minder dan een jaar of hooguit een jaar, why?
Ze kunnen toch een exorcist laten komen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:09 schreef LXIV het volgende:
Een kennis van ons in het dorp heeft dat anderhalf jaar geleden ook een keer gedaan. Thuis. Nu hebben ze nog overlast van spoken. Klokken die stilstaan, dingen die van tafel gegooid worden, deuren die openzwaaien, storing op televisie, melk die zuur wordt, kopjes die spontaan (dus terwijl ze gewoon op tafel staan) aan diggelen gaan. Het is een hoop gedoe allemaal.
Ze zijn niet katholiek, dus ze kunnen ook niet meneer pastoor langs laten komen om ze weer weg te laten jagen.
Gelukkig doen ze geen echt gevaarlijke dingen, het zijn meer plaaggeesten. Maar ik zou het thuis toch niet doen, zeker niet als er kinderen wonen. Lijkt me doodeng, wanneer je kleine 'veilig' op z'n kamertje ligt te slapen terwijl je weet dat die kutspoken telkens allerlei rotgeintjes uithalen.
Die zijn wel te bestellen, maar die komen ook niet zomaar bij iedereen langs.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:54 schreef Woestijnvos het volgende:
Op zaterdag 13 juli 2013 21:09 schreef LXIV het volgende:
Zal je Satan tegenkomen..net of die zich daar wat van aantrekt..niet dat Satan zo slecht is hoor..of God..die heeft ook wel aparte trucjesquote:Op maandag 8 juli 2013 19:34 schreef Dovahkiin_Daenerys het volgende:
Ik kreeg bij mijn Ouija board informatie over hoe je een sessie moet beginnen en eindigen, zodat er geen geesten achterblijven.
Je hebt helemaal gelijk..zoals je het zegt..ik denk idd niet dat je ermee moet gaan fucken of wat dan ook. Voor je het weet heb je de duivel of een demon in je kop zitten..ik kan je vertellen dat je ongeveer zo'n 20 jaar bezig bent met je eigen exorcisme (naar schatting).quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:29 schreef torrhen het volgende:
Ik vind het maar niks zo'n ding. Laat ik het zo zeggen; je moet de doden met rust laten.
en ook geen enkel bewijs dat het niet werkt.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:35 schreef Purplesparks het volgende:
geen enkel bewijs voor dat het werkt,
Maar Satan himself zul je toch niet zo snel oproepen? Die heeft toch wel wat anders aan zijn hoofd? Bovendien lijkt het me apart als die 20 jaar in je hoofd gaat zitten. Laat hij de rest van de wereld dan met rust in die periode?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:03 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Zal je Satan tegenkomen..net of die zich daar wat van aantrekt..
Neeh, ik bedoelde eerder een kwade demon of Satan..daarom had ik mijn post nog even gewijzigd..ik denk namelijk niet dat Satan zo slecht is..misschien is God wel the bad guy..ohw ik denk dat die overal op meerdere plekken kunnen zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar Satan himself zul je toch niet zo snel oproepen? Die heeft toch wel wat anders aan zijn hoofd? Bovendien lijkt het me apart als die 20 jaar in je hoofd gaat zitten. Laat hij de rest van de wereld dan met rust in die periode?
God in ieder geval. Maar Satan niet denk ik. Hij kan natuurlijk wel een demon sturen om het waar te maken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:08 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Neeh, ik bedoelde eerder een kwade demon of Satan..daarom had ik mijn post nog even gewijzigd..ik denk namelijk niet dat Satan zo slecht is..misschien is God wel the bad guy..ohw ik denk dat die overal op meerdere plekken kunnen zijn.
Ik geloof zelf niet zozeer in God of Satan..ik heb altijd het gevoel gehad dat wat goed is eigenlijk heel slecht is(kijk maar naar de wereld) en wat slecht is juist het goede met ons voor had..ik denk dat daar een hele goede wisselwerking tussen is met in het midden een bron=0 of 1.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
God in ieder geval. Maar Satan niet denk ik. Hij kan natuurlijk wel een demon sturen om het waar te maken.
Of Satan of God de good guy is: laten we het erop houden dat ze allebei wat anders met de mensheid voorhebben... Maar Satan kan enkel bestaan dankzij de wil van God. Dus hij zal zijn functie wel hebben. Oorspronkelijk is Satan natuurlijk een aartsengel en ooit zal hij zich ook weer aan Gods wil onderwerpen.
Denk dat ze doen wat ze zelf willen en wat jij denkt dat dat ook uitmaakt.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
God in ieder geval. Maar Satan niet denk ik. Hij kan natuurlijk wel een demon sturen om het waar te maken.
Geen enkel? Geen volledig bewijs nee.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:05 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
en ook geen enkel bewijs dat het niet werkt.
Niet echt nieuwsgierigheid, omdat ik de uitkomst al had verwacht. Maar als zoveel mensen erin geloven en ik kan het zo makkelijk testen. Dan kan ik bij een eventuele discussie naast het missen van bewijs ook uit persoonlijke ervaring geen bewijs heb kunnen vinden. Nu kan ik het de aankomende 10 dagen nog 10x proberen maar ik vermoed dat het nogal zonde van mijn tijd gaat zijn. Het is wetenschappelijk gezien ook niet de bedoeling iets ontkracht moet worden van iets waar geen bewijs van is, juist andersom.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:24 schreef Natalie het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierigheid
Ik durf 't zelf niet aan, overigens.
Zo'n persoonlijke ervaring lijkt mij ook beter dan 'de buurman napraten'.quote:Op zondag 14 juli 2013 02:12 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Niet echt nieuwsgierigheid, omdat ik de uitkomst al had verwacht. Maar als zoveel mensen erin geloven en ik kan het zo makkelijk testen. Dan kan ik bij een eventuele discussie naast het missen van bewijs ook uit persoonlijke ervaring geen bewijs heb kunnen vinden. Nu kan ik het de aankomende 10 dagen nog 10x proberen maar ik vermoed dat het nogal zonde van mijn tijd gaat zijn. Het is wetenschappelijk gezien ook niet de bedoeling iets ontkracht moet worden van iets waar geen bewijs van is, juist andersom.
True, alleen veel verhalen van beide kampen die het tegengestelde roepen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:05 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
en ook geen enkel bewijs dat het niet werkt.
'k Zie niet direct een verband tussen glaasjedraaien en Satan/God, maar ik herinner me wel een discussie, redelijk recent, over de 'bestaat Satan-kwestie'. Op zich wel interessant nl.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:08 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Neeh, ik bedoelde eerder een kwade demon of Satan..daarom had ik mijn post nog even gewijzigd..ik denk namelijk niet dat Satan zo slecht is..misschien is God wel the bad guy..ohw ik denk dat die overal op meerdere plekken kunnen zijn.
Zoals ik zei. Als iemand een claim maakt en een ander daarvan overtuigen. Dan zal die met bewijs moeten komen maakt niet betreft welk idee/theorie of whatever bedacht is. Als ik zeg eenhoorns bestaan neem ik aan dat jij vindt dat ik met bewijs moet komen. En andersom om het tegendeel te bewijzen. De wetenschappelijke benadering.quote:Op zondag 14 juli 2013 08:24 schreef Natalie het volgende:
[..]
True, alleen veel verhalen van beide kampen die het tegengestelde roepen.
Er zijn mensen die claimen negatieve ervaringen te hebben met een ouijabord. Aan een ervaring valt weinig te bewijzen als die op zichzelf staat.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:05 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Zoals ik zei. Als iemand een claim maakt en een ander daarvan overtuigen. Dan zal die met bewijs moeten komen maakt niet betreft welk idee/theorie of whatever bedacht is. Als ik zeg eenhoorns bestaan neem ik aan dat jij vindt dat ik met bewijs moet komen. En andersom om het tegendeel te bewijzen. De wetenschappelijke benadering.
Trouwens er bestaat verder geen enkel bewijs van wat voort bovennatuurlijk iets. Als je bekend met James Randi, die geeft je een miljoen dollar als je iets dergelijks onder normale/duidelijke omstandigheden(Worden van te voren afspraken over gemaakt waar beide kanten het mee eens zijn als testmethode)Kan aantonen. 100erden hebben het geprobeerd. blijven proberen. Maar ze falen stuk voor stuk. Bewijst niet dat er niks bovennatuurlijks bestaat, maar maakt het wel minder aannemelijk.
Als er meerdere mensen zijn met een bepaalde 'niet-logisch verklaarbare' ervaring. En je hoort dat vrij vaak ja. Zou het dan niet aannamelijk zijn dat er ook al bewijs over bestond. Film, of dat je door meerdere testen het zou kunnen aantonen. En nog aannemelijker dat er ergens ter wereld over iets vergelijkbaars onverklaarbaar een bepaalde mate van bewijs verzameld zou zijn. Zegt niet dat het niet nog kan komen, Alleen ga ik er vanuit van niet.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er zijn mensen die claimen negatieve ervaringen te hebben met een ouijabord. Aan een ervaring valt weinig te bewijzen als die op zichzelf staat.
Ik ben wel meer geneigd te geloven dat mensen zichzelf bang maken of dat een latente geestelijke aandoening op een moment dat als spannend of beangstigend wordt ervaren manifest wordt.
En James Randi, tja, ik heb ook het eea. aan kritiek gehoord, maar ik heb dat niet even niet paraat, helaas.
Ik ook niet.. en een ervaring van meerdere mensen zegt niet zo heel veel er is ook nog zoiets als groepsdynamiek.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 02:16 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Als er meerdere mensen zijn met een bepaalde 'niet-logisch verklaarbare' ervaring. En je hoort dat vrij vaak ja. Zou het dan niet aannamelijk zijn dat er ook al bewijs over bestond. Film, of dat je door meerdere testen het zou kunnen aantonen. En nog aannemelijker dat er ergens ter wereld over iets vergelijkbaars onverklaarbaar een bepaalde mate van bewijs verzameld zou zijn. Zegt niet dat het niet nog kan komen, Alleen ga ik er vanuit van niet.
Define proofquote:Op zondag 14 juli 2013 09:05 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Zoals ik zei. Als iemand een claim maakt en een ander daarvan overtuigen. Dan zal die met bewijs moeten komen maakt niet betreft welk idee/theorie of whatever bedacht is. Als ik zeg eenhoorns bestaan neem ik aan dat jij vindt dat ik met bewijs moet komen. En andersom om het tegendeel te bewijzen. De wetenschappelijke benadering.
Trouwens er bestaat verder geen enkel bewijs van wat voort bovennatuurlijk iets. Als je bekend met James Randi, die geeft je een miljoen dollar als je iets dergelijks onder normale/duidelijke omstandigheden(Worden van te voren afspraken over gemaakt waar beide kanten het mee eens zijn als testmethode)Kan aantonen. 100erden hebben het geprobeerd. blijven proberen. Maar ze falen stuk voor stuk. Bewijst niet dat er niks bovennatuurlijks bestaat, maar maakt het wel minder aannemelijk.
Ik geloof dit niet.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:22 schreef HighVolume het volgende:
Dat kan simpelweg niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:04 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk..zoals je het zegt..ik denk idd niet dat je ermee moet gaan fucken of wat dan ook. Voor je het weet heb je de duivel of een demon in je kop zitten..ik kan je vertellen dat je ongeveer zo'n 20 jaar bezig bent met je eigen exorcisme (naar schatting).
Jaja, alleen Jezus. Sorry dat ik het zeg hoor..maar ik denk dus dat je dit zelf ook kan doen als je over die capaciteiten beschikt.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:56 schreef Catnip het volgende:
[..]
Dat kan simpelweg niet.
Je kan jezelf niet bevrijden van een demon. Dat kan alleen Jezus.
Yep! Vind ze ook gewoon mooi dus ik dacht ik bestel een handgemaakte met een Triquetra er op.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh, heb je er een gekocht? Cool! De meeste mensen improviseren er één.
Tsja. Laat satan maar komen! Je gaat maar 1 keer doodquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:03 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Zal je Satan tegenkomen..net of die zich daar wat van aantrekt..niet dat Satan zo slecht is hoor..of God..die heeft ook wel aparte trucjes
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:07 schreef Dovahkiin_Daenerys het volgende:
[..]
Tsja. Laat satan maar komen! Je gaat maar 1 keer dood
Precies.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:07 schreef Dovahkiin_Daenerys het volgende:
Tsja. Laat satan maar komen! Je gaat maar 1 keer dood
Het is wachten op een grappenmaker die game over op een ouja bord spelt!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:03 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Precies.
Dus enige voorzichtigheid is wel geboden.
No replay or save game
Heb je er zelf ervaring mee?quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:37 schreef spekkebekkie het volgende:
Ik heb niet alle berichten hier gelezen , maar ik kan je zeggen dat geesten oproepen echt is
En of je het met een ouijabord of met een glas , het kan met beide
Is het veilig , nee , het is hartstikke gevaarlijk
Ga is verder. Waarom is het zó gevaarlijk? Ik heb het namelijk ook gedaan en weet je wat er gebeurde? Helemaal niksquote:Op dinsdag 3 september 2013 15:37 schreef spekkebekkie het volgende:
Ik heb niet alle berichten hier gelezen , maar ik kan je zeggen dat geesten oproepen echt is
En of je het met een ouijabord of met een glas , het kan met beide
Is het veilig , nee , het is hartstikke gevaarlijk
Als dit je hobby is dan moet je het gewoon doen vind ik! Ja, je hebt geesten of demonen die je blijven achtervolgen maar ik denk wel dat je dit weet als je hieraan begint.quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:19 schreef spekkebekkie het volgende:
Ik heb vroeger wel eens geesten op geroepen
Nu begin ik er niet meer aan omdat ik weet wat er kan gebeuren
En dat ze wel degelijk bestaan is ook eigen ervaring
Ben vanwege een hobby veel in verlaten gebouwen geweest ( woonhuizen , kastelen , kinder tehuizen , psychiatrische inrichtingen e.d , en heb daar genoeg gezien en gehoord
Ik ben ook met een paranormaal team mee op onderzoek geweest in een oud huis ( hooghuys in doel )
Nahh. Zo zie ik het niet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:03 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Precies.
Dus enige voorzichtigheid is wel geboden.
No replay or save game
Ik ook niet hoor, wat Ouija betreft. Verder ligt de nadruk op enige.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:33 schreef Dovahkiin_Daenerys het volgende:
Nahh. Zo zie ik het niet.
Hmm... dat zou in ons geval een zooi papiersnippers en een half pakje sigaretten inhouden.. (Dat pakje gleed beter dan het glas, vandaar.)quote:Op woensdag 18 september 2013 14:42 schreef Mirage het volgende:
Ik vind ze meestal ook mooi.... k mis trouwens plaatjes van jullie eigen borden in dit topic.
Ik heb er zelf wel eens wat gemaakt.quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hmm... dat zou in ons geval een zooi papiersnippers en een half pakje sigaretten inhouden.. (Dat pakje gleed beter dan het glas, vandaar.)
oh wat cool!quote:Op zaterdag 21 september 2013 09:52 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik heb er zelf wel eens wat gemaakt.
De letters en cijfers echt ingekerfd met zo'n hout bewerk dingetje en dan goud geschilderd.
Alleen al het maken vond ik leuk. Even creatief bezig zijn, lekker priegelen me je eigen gedachten.
[ afbeelding ]
Cool! Ook wel eens gebruikt?quote:Op zaterdag 21 september 2013 09:52 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik heb er zelf wel eens wat gemaakt.
De letters en cijfers echt ingekerfd met zo'n hout bewerk dingetje en dan goud geschilderd.
Alleen al het maken vond ik leuk. Even creatief bezig zijn, lekker priegelen me je eigen gedachten.
[ afbeelding ]
Hahahah relaxt toch zon film het is een beetje hetzelfde als naar de Tour de France kijkenquote:Op woensdag 31 juli 2013 21:36 schreef Natalie het volgende:
Ik viel in slaap van Paranormal Activity..
Oeehoeeh, de deur staat een stukje verder open dan hij gisteren open stond! Vreselijk griezelig idd
quote:Op donderdag 4 april 2013 20:11 schreef Phoenix.- het volgende:
Oke.
Ik geloofde niet dat er ook maar IETS ging gebeuren, dus heb ik met een groepje waaronder iemand die ervaring heeft met het ouija bord, geesten opgeroepen.
Nou was het super leuk, we hadden zelfs een geest met humor.!
We hebben wel een half uur (al niet langer) met deze man gepraat.
Ook al dacht ik in het begin dat een van ons het glas duwde, dacht ik daar later toch anders over. Op sommige momenten vloog het glas over het bord met een bepaalde snelheid dat het eigenlijk niet mogelijk was dat een van ons dat deed.
Ik hoor alleen maar slechte verhalen over dit soort dingen. En dat terwijl wij het echt super leuk vonden en er geen negativiteit aanwezig was.
Hopelijk zijn er meer die het zo ervaren.
Het kan echt leuk zijn!
quote:
die is van fantast/exorcist Joost.quote:
Google maar op exorcist Joostquote:Op zondag 29 september 2013 23:39 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
HAhahaha is die gast bekend danVertel !
Lol >> http://www.spunk.nl/article/4766/de-exorcistquote:Op zondag 29 september 2013 23:49 schreef Manke het volgende:
[..]
Google maar op exorcist Joost
Had contact met hem omdat ik problemen heb met geesten / demonen
Hij: Heb je last van woedeaanvallen?
Ik: nee nooit eigenlijk
Hij: Jawel, er rust een vloek op je, graag betalen dan kan ik je verder helpen (niet precies zo, is alweer een tijd geleden)
Ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat mensen doodgaan aan glaasje draaien.. (behalve dan dat vage filmpje dat hier ooit gepost is, waarvan ik niet kan geloven dat het echt is.)quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:04 schreef Barachem het volgende:
Occultisten zelfs raden af om ouija borden te gebruiken voor contacten met het paranormale, zij weten dat het op een gegeven moment mis zal gaan.
Kun je dus ook checken en opzoeken wat de beroemdere occultisten ervan zeggen.
Tja als bijbelgelovige kan ik het nog sterker afraden, je schiet er in het beste geval weinig mee op, in het ergste geval wordt je een bezetene of ga je dood.
Voorkomen is beter dan genezen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat mensen doodgaan aan glaasje draaien.. (behalve dan dat vage filmpje dat hier ooit gepost is, waarvan ik niet kan geloven dat het echt is.)
Grappig dat je vooral hier tegen wat ik geloof in gaat, erg typisch ook, vraag me ook af wat je op dit forumgeddelte doet als je het afwijst en maar mensen lastig valt dat het allemaal niet zo is zoals zij zien, maar wel zoals jij het ziet?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:29 schreef Sjeenkske het volgende:
@BarachemIedereen gaat dood en bezetenen bestaan niet. Tenzij je epilepsie en spierziekten als bezetene ziet.
Maar goed, bijbelgelovige geloven nog wel meer dingen die niet bestaan. Zelfs de bijbel zegt dat witte en zwarte magie bestaat, in plaats van uit te leggen dat het allemaal de grootste flauwekul is.
Daarom:![]()
![]()
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ideomotorisch_effect
Dat iets niet direct bewezen kan worden, maakt het nog geen onzin.. Dat is waarover dit subforum gaat. Een ander subforum gaat over wetenschap.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:55 schreef Sjeenkske het volgende:
@Barachem. Het forumgedeelte heet: "The Truth is in here", dan moet je niet met zo'n onzin als een Ouija Bord of bijbelgeloof komen. Kom dan met bewijs dat erkent wordt door doctoren en wetenschappers.
Dat je graag zou willen dat het zo was is wat anders. En de bijbel is 100% zeker weten echt en alles wat er in staat is complete onzin.
Ik val mensen niet lastig. Jullie doen dat door mensen proberen te overtuigen dat ze in onzin moeten geloven.
Ik denk dat de gevaren van glaasje draaien sterk worden overdreven. Veel mensen experimenteren ermee en verhalen over vliegend meubilair, sterfgevallen en bezetenheid komen eigenlijk nooit uit de eerste hand. Verreweg de meesten hebben gewoon een leuke avond.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:47 schreef Barachem het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan genezen?
Ik heb het ook niet alleen over doodgaan, want uiteindelijk sterft iedereen lichamelijk.
Kom je dus wel met het welles nietes gedrag.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:55 schreef Sjeenkske het volgende:
@Barachem. Het forumgedeelte heet: "The Truth is in here", dan moet je niet met zo'n onzin als een Ouija Bord of bijbelgeloof komen. Kom dan met bewijs dat erkent wordt door doctoren en wetenschappers.
Dat je graag zou willen dat het zo was is wat anders. En de bijbel is 100% zeker weten echt en alles wat er in staat is complete onzin.
Ik val mensen niet lastig. Jullie doen dat door mensen proberen te overtuigen dat ze in onzin moeten geloven.
Tja, ik ben er zelf wel van overtuigd dat Ouijabord doen je wel openstelt voor negatieve bovennatuurlijke entiteiten, maar dat het meestal ook goed gaat omdat die entiteiten dan geen interesse in die personen hebben.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat de gevaren van glaasje draaien sterk worden overdreven. Veel mensen experimenteren ermee en verhalen over vliegend meubilair, sterfgevallen en bezetenheid komen eigenlijk nooit uit de eerste hand. Verreweg de meesten hebben gewoon een leuke avond.
Behalve dan een voorval dat in mijn naaste omgeving plaatshad.
Wel is het zo dat er paranoide van kan worden en als je al labiel bent kan dat net de druppel zijn. Zoals bij die kennis van me. Zij kreeg een psychose en hield zich bezig met spiritisme. Uiteraard kreeg 'het occulte' de schuld, maar dat was vooral omdat ze zichzelf flink bang had gemaakt. Haar ziekte had toch echt een medische oorzaak en ze is ook op die manier geholpen.
Wat beschuldig je mij nou van welles-niet gedrag. Ik ben volkomen overtuigd en verlicht door te weten dat het allemaal non-sense is. En dan je aanname dat ik me niet genoeg verdiept heb in het paranormale en geloven is ook een compleet verkeerde aanname. Pas als je gelooft, ben je volgens jou pas genoeg verdieptquote:
Dan spoor ik je in mijn vorige post aan om wat (seculiere) GESCHIEDENIS te bestuderen of een (seculiere) UNIVERSITEITSBIBLIOTHEEK in te duiken om de zaken te onderzoeken en ga je dit soort onzin van me beweren: "Pas als je gelooft, ben je volgens jou pas genoeg verdieptquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:44 schreef Sjeenkske het volgende:
[..]
Wat beschuldig je mij nou van welles-niet gedrag. Ik ben volkomen overtuigd en verlicht door te weten dat het allemaal non-sense is. En dan je aanname dat ik me niet genoeg verdiept heb in het paranormale en geloven is ook een compleet verkeerde aanname. Pas als je gelooft, ben je volgens jou pas genoeg verdieptWeer zo'n typische cliché-uitspraak van een gelovige. Als je kritisch bent, ben je tegen de kerk (volgens gelovigen). Bespaar ons je onzin over het verheerlijken van geesten en goden. Ze bestaan niet. Als je stemmen hoort moet je naar een psychiater, niet naar de kerk.
Gelovigen en spirituelen houden van de macht die ze denken te hebben. Ze kunnen andere mensen manipuleren en zien dat het liegen echt werkt. Dit is simpelweg een vorm van liegen en kwakzalverij die door justitie keihard aangepakt moet worden.
Hoe is ze geholpen? Ik heb er nog steeds last van.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat de gevaren van glaasje draaien sterk worden overdreven. Veel mensen experimenteren ermee en verhalen over vliegend meubilair, sterfgevallen en bezetenheid komen eigenlijk nooit uit de eerste hand. Verreweg de meesten hebben gewoon een leuke avond.
Behalve dan een voorval dat in mijn naaste omgeving plaatshad.
Wel is het zo dat er paranoide van kan worden en als je al labiel bent kan dat net de druppel zijn. Zoals bij die kennis van me. Zij kreeg een psychose en hield zich bezig met spiritisme. Uiteraard kreeg 'het occulte' de schuld, maar dat was vooral omdat ze zichzelf flink bang had gemaakt. Haar ziekte had toch echt een medische oorzaak en ze is ook op die manier geholpen.
het heeft ook zn voordelen, ik ben er een bijbelgelover door geworden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:04 schreef Barachem het volgende:
Occultisten zelfs raden af om ouija borden te gebruiken voor contacten met het paranormale, zij weten dat het op een gegeven moment mis zal gaan.
Kun je dus ook checken en opzoeken wat de beroemdere occultisten ervan zeggen.
Tja als bijbelgelovige kan ik het nog sterker afraden, je schiet er in het beste geval weinig mee op, in het ergste geval wordt je een bezetene of ga je dood.
Met antipsychotica was het hele probleem opgelost. Naderhand bleek ook dat ze al langer randpsychotisch was.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:19 schreef Manke het volgende:
[..]
Hoe is ze geholpen? Ik heb er nog steeds last van.
Maar dat is dan de uitzondering...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:22 schreef Manke het volgende:
[..]
het heeft ook zn voordelen, ik ben er een bijbelgelover door geworden.
Rond het paranormale, ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Vaak zie je dat dit soort discussies mensen verdeeld in twee kampen: zij die niets geloven wat niet bewezen is, en degenen die alles geloven zolang het maar niet bewezen is.De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden.
Dit subforum gaat niet primair over bewijsvoering, maar over ervaringen. In dit geval met die van het ouija bord. Dat het niet kan bestaan mag iedereen vinden en zeggen, maar boor elkaar niet de grond in op grond van (vermeend) bewijs of levensovertuiging. Dat is hier feitelijk offtopic.
Daar heb je zeker een puntquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:02 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Rond het paranormale, ja.
Dit gaat echter over een ordinair spel, waarbij de maker zelf allerlei geruchten de wereld in hielp.
Dat kan en mag je niet serieus nemen ! Tenzij je jezelf graag belachelijk maakt.
Eerst moest ik mij verdiepen, nu ben ik opeens een fanatieke religieuze haatheist? Ben blij dat je eindelijk inziet dat geloof onzin is en ik hoop voor je dat je stopt zieltjes te winnen met je leugens. Nee, jij kan niet aangesproken worden, want jij hebt alles gelezen uit een boek. Misschien moet je de echte wereld eens onder ogen zien en beseffen dat niet alles zwart / wit (magie) is. Toveren bestaat niet, terwijl de bijbel zegt dat het wel echt is, is weer een goede reden om de bijbel in twijfel te trekken. Goochelen bestaat wel. En daar heb ik ook diep respect voor, omdat een goochelaar eerlijk is over het feit dat hij je voor de gek houdt. Jij doet alsof het echt is, dat maakt jou geen goochelaar, maar een leugenaar.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:35 schreef Barachem het volgende:
[..]
Maar dat is dan de uitzondering...
@Sjeenkske: Echt waar gast, je zult en je moet een "welles nietes" spelletje spelen, of niet?
De reden waarom ik dat voorspelde is vanwegen eerdere ervaringen met fanatieke religieuze haatheisten zoals jij, empirisch ondervonden.
Nogmaals, tabee, val maar iemand anders lastig.
Een overtuiging dat een excorsisme helpt, zou natuurlijk ook iemand met paranoide ideeën kunnen helpen. Heeft het denk ik ook gedaan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:52 schreef Sjeenkske het volgende:
[..]
Eerst moest ik mij verdiepen, nu ben ik opeens een fanatieke religieuze haatheist? Ben blij dat je eindelijk inziet dat geloof onzin is en ik hoop voor je dat je stopt zieltjes te winnen met je leugens. Nee, jij kan niet aangesproken worden, want jij hebt alles gelezen uit een boek. Misschien moet je de echte wereld eens onder ogen zien en beseffen dat niet alles zwart / wit (magie) is. Toveren bestaat niet, terwijl de bijbel zegt dat het wel echt is, is weer een goede reden om de bijbel in twijfel te trekken. Goochelen bestaat wel. En daar heb ik ook diep respect voor, omdat een goochelaar eerlijk is over het feit dat hij je voor de gek houdt. Jij doet alsof het echt is, dat maakt jou geen goochelaar, maar een leugenaar.
Voor jou is dit inderdaad een spelletje, mensen manipuleren en voorliegen. Ik wil alleen de waarheid en ik haat leugens, dat maakt mij zo opstandig tegen jouw leugens en gezwets.
Ontopic over Ouija. Ik heb vroeger wat klasgenootjes gehad die dit ook vaker hebben gedaan. Ze vonden het spannend en er kwamen wat leuke verhalen uit. Alleen een persoon dacht dat het echt was is uiteindelijk in een kliniek terecht gekomen. Het zat dus in zijn hoofd en was niet echt. Het wordt dus pas gevaarlijk als je denkt dat het echt is. Dan beland je in een bad-trip terwijl je nuchter bent, daar kom je dus nooit meer normaal uit zonder de juiste medicatie. Probleem is dat mensen dan hulp gaan zoeken bij een exorcist of andere charlatans, die gooien nog wat extra olie op het vuur en tegen betaling of geldoffers willen ze je dan wel helpen. Allemaal uit hetzelfde oplichters-hout gesneden zoals Jomanda of welke 'spiritueel' persoon dan ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |