Google maar op exorcist Joostquote:Op zondag 29 september 2013 23:39 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
HAhahaha is die gast bekend danVertel !
Lol >> http://www.spunk.nl/article/4766/de-exorcistquote:Op zondag 29 september 2013 23:49 schreef Manke het volgende:
[..]
Google maar op exorcist Joost
Had contact met hem omdat ik problemen heb met geesten / demonen
Hij: Heb je last van woedeaanvallen?
Ik: nee nooit eigenlijk
Hij: Jawel, er rust een vloek op je, graag betalen dan kan ik je verder helpen (niet precies zo, is alweer een tijd geleden)
Ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat mensen doodgaan aan glaasje draaien.. (behalve dan dat vage filmpje dat hier ooit gepost is, waarvan ik niet kan geloven dat het echt is.)quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:04 schreef Barachem het volgende:
Occultisten zelfs raden af om ouija borden te gebruiken voor contacten met het paranormale, zij weten dat het op een gegeven moment mis zal gaan.
Kun je dus ook checken en opzoeken wat de beroemdere occultisten ervan zeggen.
Tja als bijbelgelovige kan ik het nog sterker afraden, je schiet er in het beste geval weinig mee op, in het ergste geval wordt je een bezetene of ga je dood.
Voorkomen is beter dan genezen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat mensen doodgaan aan glaasje draaien.. (behalve dan dat vage filmpje dat hier ooit gepost is, waarvan ik niet kan geloven dat het echt is.)
Grappig dat je vooral hier tegen wat ik geloof in gaat, erg typisch ook, vraag me ook af wat je op dit forumgeddelte doet als je het afwijst en maar mensen lastig valt dat het allemaal niet zo is zoals zij zien, maar wel zoals jij het ziet?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:29 schreef Sjeenkske het volgende:
@BarachemIedereen gaat dood en bezetenen bestaan niet. Tenzij je epilepsie en spierziekten als bezetene ziet.
Maar goed, bijbelgelovige geloven nog wel meer dingen die niet bestaan. Zelfs de bijbel zegt dat witte en zwarte magie bestaat, in plaats van uit te leggen dat het allemaal de grootste flauwekul is.
Daarom:![]()
![]()
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ideomotorisch_effect
Dat iets niet direct bewezen kan worden, maakt het nog geen onzin.. Dat is waarover dit subforum gaat. Een ander subforum gaat over wetenschap.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:55 schreef Sjeenkske het volgende:
@Barachem. Het forumgedeelte heet: "The Truth is in here", dan moet je niet met zo'n onzin als een Ouija Bord of bijbelgeloof komen. Kom dan met bewijs dat erkent wordt door doctoren en wetenschappers.
Dat je graag zou willen dat het zo was is wat anders. En de bijbel is 100% zeker weten echt en alles wat er in staat is complete onzin.
Ik val mensen niet lastig. Jullie doen dat door mensen proberen te overtuigen dat ze in onzin moeten geloven.
Ik denk dat de gevaren van glaasje draaien sterk worden overdreven. Veel mensen experimenteren ermee en verhalen over vliegend meubilair, sterfgevallen en bezetenheid komen eigenlijk nooit uit de eerste hand. Verreweg de meesten hebben gewoon een leuke avond.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:47 schreef Barachem het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan genezen?
Ik heb het ook niet alleen over doodgaan, want uiteindelijk sterft iedereen lichamelijk.
Kom je dus wel met het welles nietes gedrag.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:55 schreef Sjeenkske het volgende:
@Barachem. Het forumgedeelte heet: "The Truth is in here", dan moet je niet met zo'n onzin als een Ouija Bord of bijbelgeloof komen. Kom dan met bewijs dat erkent wordt door doctoren en wetenschappers.
Dat je graag zou willen dat het zo was is wat anders. En de bijbel is 100% zeker weten echt en alles wat er in staat is complete onzin.
Ik val mensen niet lastig. Jullie doen dat door mensen proberen te overtuigen dat ze in onzin moeten geloven.
Tja, ik ben er zelf wel van overtuigd dat Ouijabord doen je wel openstelt voor negatieve bovennatuurlijke entiteiten, maar dat het meestal ook goed gaat omdat die entiteiten dan geen interesse in die personen hebben.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat de gevaren van glaasje draaien sterk worden overdreven. Veel mensen experimenteren ermee en verhalen over vliegend meubilair, sterfgevallen en bezetenheid komen eigenlijk nooit uit de eerste hand. Verreweg de meesten hebben gewoon een leuke avond.
Behalve dan een voorval dat in mijn naaste omgeving plaatshad.
Wel is het zo dat er paranoide van kan worden en als je al labiel bent kan dat net de druppel zijn. Zoals bij die kennis van me. Zij kreeg een psychose en hield zich bezig met spiritisme. Uiteraard kreeg 'het occulte' de schuld, maar dat was vooral omdat ze zichzelf flink bang had gemaakt. Haar ziekte had toch echt een medische oorzaak en ze is ook op die manier geholpen.
Wat beschuldig je mij nou van welles-niet gedrag. Ik ben volkomen overtuigd en verlicht door te weten dat het allemaal non-sense is. En dan je aanname dat ik me niet genoeg verdiept heb in het paranormale en geloven is ook een compleet verkeerde aanname. Pas als je gelooft, ben je volgens jou pas genoeg verdieptquote:
Dan spoor ik je in mijn vorige post aan om wat (seculiere) GESCHIEDENIS te bestuderen of een (seculiere) UNIVERSITEITSBIBLIOTHEEK in te duiken om de zaken te onderzoeken en ga je dit soort onzin van me beweren: "Pas als je gelooft, ben je volgens jou pas genoeg verdieptquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:44 schreef Sjeenkske het volgende:
[..]
Wat beschuldig je mij nou van welles-niet gedrag. Ik ben volkomen overtuigd en verlicht door te weten dat het allemaal non-sense is. En dan je aanname dat ik me niet genoeg verdiept heb in het paranormale en geloven is ook een compleet verkeerde aanname. Pas als je gelooft, ben je volgens jou pas genoeg verdieptWeer zo'n typische cliché-uitspraak van een gelovige. Als je kritisch bent, ben je tegen de kerk (volgens gelovigen). Bespaar ons je onzin over het verheerlijken van geesten en goden. Ze bestaan niet. Als je stemmen hoort moet je naar een psychiater, niet naar de kerk.
Gelovigen en spirituelen houden van de macht die ze denken te hebben. Ze kunnen andere mensen manipuleren en zien dat het liegen echt werkt. Dit is simpelweg een vorm van liegen en kwakzalverij die door justitie keihard aangepakt moet worden.
Hoe is ze geholpen? Ik heb er nog steeds last van.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 16:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat de gevaren van glaasje draaien sterk worden overdreven. Veel mensen experimenteren ermee en verhalen over vliegend meubilair, sterfgevallen en bezetenheid komen eigenlijk nooit uit de eerste hand. Verreweg de meesten hebben gewoon een leuke avond.
Behalve dan een voorval dat in mijn naaste omgeving plaatshad.
Wel is het zo dat er paranoide van kan worden en als je al labiel bent kan dat net de druppel zijn. Zoals bij die kennis van me. Zij kreeg een psychose en hield zich bezig met spiritisme. Uiteraard kreeg 'het occulte' de schuld, maar dat was vooral omdat ze zichzelf flink bang had gemaakt. Haar ziekte had toch echt een medische oorzaak en ze is ook op die manier geholpen.
het heeft ook zn voordelen, ik ben er een bijbelgelover door geworden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:04 schreef Barachem het volgende:
Occultisten zelfs raden af om ouija borden te gebruiken voor contacten met het paranormale, zij weten dat het op een gegeven moment mis zal gaan.
Kun je dus ook checken en opzoeken wat de beroemdere occultisten ervan zeggen.
Tja als bijbelgelovige kan ik het nog sterker afraden, je schiet er in het beste geval weinig mee op, in het ergste geval wordt je een bezetene of ga je dood.
Met antipsychotica was het hele probleem opgelost. Naderhand bleek ook dat ze al langer randpsychotisch was.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:19 schreef Manke het volgende:
[..]
Hoe is ze geholpen? Ik heb er nog steeds last van.
Maar dat is dan de uitzondering...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:22 schreef Manke het volgende:
[..]
het heeft ook zn voordelen, ik ben er een bijbelgelover door geworden.
Rond het paranormale, ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Vaak zie je dat dit soort discussies mensen verdeeld in twee kampen: zij die niets geloven wat niet bewezen is, en degenen die alles geloven zolang het maar niet bewezen is.De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden.
Dit subforum gaat niet primair over bewijsvoering, maar over ervaringen. In dit geval met die van het ouija bord. Dat het niet kan bestaan mag iedereen vinden en zeggen, maar boor elkaar niet de grond in op grond van (vermeend) bewijs of levensovertuiging. Dat is hier feitelijk offtopic.
Daar heb je zeker een puntquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:02 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Rond het paranormale, ja.
Dit gaat echter over een ordinair spel, waarbij de maker zelf allerlei geruchten de wereld in hielp.
Dat kan en mag je niet serieus nemen ! Tenzij je jezelf graag belachelijk maakt.
Eerst moest ik mij verdiepen, nu ben ik opeens een fanatieke religieuze haatheist? Ben blij dat je eindelijk inziet dat geloof onzin is en ik hoop voor je dat je stopt zieltjes te winnen met je leugens. Nee, jij kan niet aangesproken worden, want jij hebt alles gelezen uit een boek. Misschien moet je de echte wereld eens onder ogen zien en beseffen dat niet alles zwart / wit (magie) is. Toveren bestaat niet, terwijl de bijbel zegt dat het wel echt is, is weer een goede reden om de bijbel in twijfel te trekken. Goochelen bestaat wel. En daar heb ik ook diep respect voor, omdat een goochelaar eerlijk is over het feit dat hij je voor de gek houdt. Jij doet alsof het echt is, dat maakt jou geen goochelaar, maar een leugenaar.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:35 schreef Barachem het volgende:
[..]
Maar dat is dan de uitzondering...
@Sjeenkske: Echt waar gast, je zult en je moet een "welles nietes" spelletje spelen, of niet?
De reden waarom ik dat voorspelde is vanwegen eerdere ervaringen met fanatieke religieuze haatheisten zoals jij, empirisch ondervonden.
Nogmaals, tabee, val maar iemand anders lastig.
Een overtuiging dat een excorsisme helpt, zou natuurlijk ook iemand met paranoide ideeën kunnen helpen. Heeft het denk ik ook gedaan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:52 schreef Sjeenkske het volgende:
[..]
Eerst moest ik mij verdiepen, nu ben ik opeens een fanatieke religieuze haatheist? Ben blij dat je eindelijk inziet dat geloof onzin is en ik hoop voor je dat je stopt zieltjes te winnen met je leugens. Nee, jij kan niet aangesproken worden, want jij hebt alles gelezen uit een boek. Misschien moet je de echte wereld eens onder ogen zien en beseffen dat niet alles zwart / wit (magie) is. Toveren bestaat niet, terwijl de bijbel zegt dat het wel echt is, is weer een goede reden om de bijbel in twijfel te trekken. Goochelen bestaat wel. En daar heb ik ook diep respect voor, omdat een goochelaar eerlijk is over het feit dat hij je voor de gek houdt. Jij doet alsof het echt is, dat maakt jou geen goochelaar, maar een leugenaar.
Voor jou is dit inderdaad een spelletje, mensen manipuleren en voorliegen. Ik wil alleen de waarheid en ik haat leugens, dat maakt mij zo opstandig tegen jouw leugens en gezwets.
Ontopic over Ouija. Ik heb vroeger wat klasgenootjes gehad die dit ook vaker hebben gedaan. Ze vonden het spannend en er kwamen wat leuke verhalen uit. Alleen een persoon dacht dat het echt was is uiteindelijk in een kliniek terecht gekomen. Het zat dus in zijn hoofd en was niet echt. Het wordt dus pas gevaarlijk als je denkt dat het echt is. Dan beland je in een bad-trip terwijl je nuchter bent, daar kom je dus nooit meer normaal uit zonder de juiste medicatie. Probleem is dat mensen dan hulp gaan zoeken bij een exorcist of andere charlatans, die gooien nog wat extra olie op het vuur en tegen betaling of geldoffers willen ze je dan wel helpen. Allemaal uit hetzelfde oplichters-hout gesneden zoals Jomanda of welke 'spiritueel' persoon dan ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |