Ik gok iets met rood erinquote:Op zondag 7 april 2013 22:08 schreef RegularShow het volgende:
@Spinosaurus, het enige bewijs dat ze zelf niet met het glas hebben geschoven, is dat ze een vraag moeten die allen niet weten. Bijvoorbeeld ''Welke kleur heeft mijn ondergoed die ik nu aan heb?''.
quote:Op zondag 7 april 2013 22:23 schreef RadioSlut het volgende:
Aan de ene kant lijkt het me kicken om te doen maar ik krijg al snel trauma's dusja doe maar niet dan.
Met je laatste zin ben ik het niet eens. Sommige mensen kunnen zichzelf behoorlijk bang maken.quote:Op maandag 8 april 2013 00:35 schreef Kwi-Ukte-Uktena het volgende:
Een Ouijabord is speelgoed dat op de markt wordt gebracht door de Amerikaanse firma Parker Brothers.
De theorie dat via een ouijabord wordt gecommuniceerd met bijvoorbeeld de geest van overledenen behoort tot de reclameverhalen van William Fuld. Wetenschappers schrijven de werking van het bord zuiver toe aan handelingen van de deelnemers, die hun verwachtingen over het antwoord op een vraag bewust of onbewust omzetten in spierbewegingen. Wanneer iemand die aan een bepaalde handeling denkt, deze gedachte onbewust omzet in een spierbeweging, spreken we van het Carpenter-effect.
Wanneer de bedieners van een ouijabord niet kunnen volgen welke woorden gevormd worden, bijvoorbeeld doordat ze geblinddoekt zijn, ontstaan geen begrijpelijke boodschappen.
bron: wiki
Onschuldige shit.
Dat doen ze zoals je al zegt, toch echt zelf. Niet dat onschuldige spelletje.quote:Op maandag 8 april 2013 12:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Met je laatste zin ben ik het niet eens. Sommige mensen kunnen zichzelf behoorlijk bang maken.
Dat klopt, maar omdat mensen dat wel doen is het niet helemaal zonder risico. Een plankje met wat letters en een aanwijzertje zijn op zich geen gevaarlijke dingen, nee.quote:Op maandag 8 april 2013 12:47 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat doen ze zoals je al zegt, toch echt zelf. Niet dat onschuldige spelletje.
Dus er is geen contact met een geest?quote:Op maandag 8 april 2013 13:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat klopt, maar omdat mensen dat wel doen is het niet helemaal zonder risico. Een plankje met wat letters en een aanwijzertje zijn op zich geen gevaarlijke dingen, nee.
quote:Op maandag 8 april 2013 17:16 schreef Spinosaurus het volgende:
[..]
Dus er is geen contact met een geest?
Maar heeft dat bord een bepaalde functie bij het fenomeen geesten oproepen? Ik snap helemaal niet wat zo'n (houten of kartonnen) ding als toevoegende waarde heeft voor geesten oproepen.quote:Op maandag 8 april 2013 17:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je eigen geest en die van de andere deelnemers. Dat geesten an sich bestaan kan ik niet uitsluiten, maar zeker niet bewijzen.
[..]
quote:Op maandag 8 april 2013 18:37 schreef Spinosaurus het volgende:
[..]
Maar heeft dat bord een bepaalde functie bij het fenomeen geesten oproepen? Ik snap helemaal niet wat zo'n (houten of kartonnen) ding als toevoegende waarde heeft voor geesten oproepen.
Doen mensen die ''goed'' zijn in geesten oproepen het ook met zo'n bord. Ik bedoel: hoe kan een stuk bord wat hoogstwaarschijnlijk in een fabriek wordt gemaakt zoiets als geesten oproepen tot stand brengen???
Dit soort reacties altijdquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:32 schreef Catnip het volgende:
Geen dingen waar je mee moet klooien denk ik maar..
Ze heeft gewoon gelijk. Inderdaad boze spookjes, alleen boze spookjes, niet spookjes van overledenen.quote:Op maandag 8 april 2013 20:02 schreef 2dope het volgende:
[..]
Dit soort reacties altijd
Want waarom moet je er niet mee klooien? Omdat er dan boze spoken je komen opzoeken? Wie zegt dat, al die geloofwaardige verhalen op internet zeker?
Als je met een ouija board de doden zou kunnen toespreken, zou dat natuurlijk geweldig zijn; eindelijk bewijs dat contact met het hiernamaals mogelijk is. Vooralsnog blijft het bij avontuurlijke verhaaltjes op internet.
Vooral het "ja maar er gebeurde wel echt iets"-argument maakt mensen bang. Het liefst zo vaag mogelijk doen.
Waarom zal je oma je zo laten schrikken? Snappen geesten niet dat je dan de mensen bang maakt lolquote:Op maandag 8 april 2013 19:53 schreef metis het volgende:
wat ik heb meegemaakt was niet met een bord. Een bord is echt niet nodig. Eigenlijk heb je niks nodig. Gewoon de wil om contact te maken is genoeg. En met serieuze mensen en geen mensen die het als iets grappigs zien.
Wij gebruikte 2 kaarsen en een portret van een overleden oma. En dat deed het.
We gingen in een cirkel zitten, handen in elkaar en kaars links en kaars rechts. Bij de derde keer dat ik vroeg, oma, ben je daar? Schoot de linkse vlam bijna een meter naar boven. terwijl de rechtse stabiel bleef. WIj verschoten zo hard dat ik direct riep van stop, stop, Ik trok mijn handen los en toen zakte de vlam terug. Heb het nooit meer gedurfd.
En zoiets kun je niet met je onderbewustzijn doen.
Nee, dat bord is er voor de commerce.
Weet je wat het is mensen krijgen een psychose net zoals van wiet roken niks geen geest gewoon een zwakke geest en die bevind zich in het individu en die beschikt gewoon nog over een lichaam.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:16 schreef LXIV het volgende:
Met je auto met 140 km/hr over polderweggetjes racen kan ook echt leuk zijn! Totdat het fout gaat.
quote:Op maandag 8 april 2013 20:42 schreef Manke het volgende:
[..]
Ze heeft gewoon gelijk. Inderdaad boze spookjes, alleen boze spookjes, niet spookjes van overledenen.
Hoe ze het glas of pen met automatisch schrift laten bewegen is volgens mij door aan je hoofd te hangen en je motoriek manipuleren, zo deden ze het bij mij, ze tekenden een gedetailleerde kip, best mooi en in 1 keer goed getekend :p
Prachtige voorbeelden inderdaad die mijn post bevestigen. Lekker elkaar angst aanpraten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:26 schreef Manke het volgende:
Wees blij met je saaie leventje nu, kan alleen maar erger worden na geesten oproepen, en steeds als je denkt dat het niet erger kan, wordt het erger en verlang je naar het vorige, je zakt steeds dieper de put in. Bij mij zei een geest "zoek eens het woord cunning op, dat zijn wij".
Het is waar wat Manke zegt. Kan me wel voorstellen dat het angstig kan zijn voor mensen die het willen proberenquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:42 schreef 2dope het volgende:
[..]
[..]
Prachtige voorbeelden inderdaad die mijn post bevestigen. Lekker elkaar angst aanpraten.
Van al mn vrienden ben ik 1 van de weinigen die niet blowt en nu ben ik de enige met een psychosequote:Op maandag 8 april 2013 23:44 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
Weet je wat het is mensen krijgen een psychose net zoals van wiet roken niks geen geest gewoon een zwakke geest en die bevind zich in het individu en die beschikt gewoon nog over een lichaam.
applaus voor jezelfquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:42 schreef 2dope het volgende:
[..]
[..]
Prachtige voorbeelden inderdaad die mijn post bevestigen. Lekker elkaar angst aanpraten.
Het was ook niet mijn bedoeling om jou iets te verwijten, ik vind de verhaaltjes van ervaringen ook best vermakelijk om te lezen - even los van hoe ik over de geloofwaardigheid denk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:08 schreef Manke het volgende:
applaus voor jezelf
ik praat niemand angst aan hier, denk ik.
Dat is een beetje de essentie van het punt dat ik probeer te maken. Met een angstige state of mind begint men dan aan zo'n experiment.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:51 schreef Catnip het volgende:
Kan me wel voorstellen dat het angstig kan zijn voor mensen die het willen proberen
aha op die manierquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:19 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het was ook niet mijn bedoeling om jou iets te verwijten, ik vind de verhaaltjes van ervaringen ook best vermakelijk om te lezen - even los van hoe ik over de geloofwaardigheid denk.
Wat me wel vaak opvalt bij dit soort topics, 'glaasje draaien'-topics op FOK! zijn er legio van, is dat er een heleboel mensen elkaar graag ophitsen met posts als "niet doen! niet mee fucken, gaat echt mis" en "mijn neef deed dat ook en die is nu dood", wat m.i. de drang om het wèl te doen alleen maar doet toenemen.
Idd wedje maken ik ga op een kerkhof zitten met zon houten bord en wedde dat er niks gaat gebeuren....quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:42 schreef 2dope het volgende:
[..]
[..]
Het is geen goede vraag.quote:Op zondag 7 april 2013 22:08 schreef RegularShow het volgende:
@Spinosaurus, het enige bewijs dat ze zelf niet met het glas hebben geschoven, is dat ze een vraag moeten die allen niet weten. Bijvoorbeeld ''Welke kleur heeft mijn ondergoed die ik nu aan heb?''.
Mensen met zo'n simpele kijk falen in het levenquote:Op donderdag 11 april 2013 12:58 schreef GoobyPls het volgende:
Mensen die hierin geloven falen in het leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |