God in ieder geval. Maar Satan niet denk ik. Hij kan natuurlijk wel een demon sturen om het waar te maken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:08 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Neeh, ik bedoelde eerder een kwade demon of Satan..daarom had ik mijn post nog even gewijzigd..ik denk namelijk niet dat Satan zo slecht is..misschien is God wel the bad guy..ohw ik denk dat die overal op meerdere plekken kunnen zijn.
Ik geloof zelf niet zozeer in God of Satan..ik heb altijd het gevoel gehad dat wat goed is eigenlijk heel slecht is(kijk maar naar de wereld) en wat slecht is juist het goede met ons voor had..ik denk dat daar een hele goede wisselwerking tussen is met in het midden een bron=0 of 1.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
God in ieder geval. Maar Satan niet denk ik. Hij kan natuurlijk wel een demon sturen om het waar te maken.
Of Satan of God de good guy is: laten we het erop houden dat ze allebei wat anders met de mensheid voorhebben... Maar Satan kan enkel bestaan dankzij de wil van God. Dus hij zal zijn functie wel hebben. Oorspronkelijk is Satan natuurlijk een aartsengel en ooit zal hij zich ook weer aan Gods wil onderwerpen.
Denk dat ze doen wat ze zelf willen en wat jij denkt dat dat ook uitmaakt.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
God in ieder geval. Maar Satan niet denk ik. Hij kan natuurlijk wel een demon sturen om het waar te maken.
Geen enkel? Geen volledig bewijs nee.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:05 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
en ook geen enkel bewijs dat het niet werkt.
Niet echt nieuwsgierigheid, omdat ik de uitkomst al had verwacht. Maar als zoveel mensen erin geloven en ik kan het zo makkelijk testen. Dan kan ik bij een eventuele discussie naast het missen van bewijs ook uit persoonlijke ervaring geen bewijs heb kunnen vinden. Nu kan ik het de aankomende 10 dagen nog 10x proberen maar ik vermoed dat het nogal zonde van mijn tijd gaat zijn. Het is wetenschappelijk gezien ook niet de bedoeling iets ontkracht moet worden van iets waar geen bewijs van is, juist andersom.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:24 schreef Natalie het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierigheid
Ik durf 't zelf niet aan, overigens.
Zo'n persoonlijke ervaring lijkt mij ook beter dan 'de buurman napraten'.quote:Op zondag 14 juli 2013 02:12 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Niet echt nieuwsgierigheid, omdat ik de uitkomst al had verwacht. Maar als zoveel mensen erin geloven en ik kan het zo makkelijk testen. Dan kan ik bij een eventuele discussie naast het missen van bewijs ook uit persoonlijke ervaring geen bewijs heb kunnen vinden. Nu kan ik het de aankomende 10 dagen nog 10x proberen maar ik vermoed dat het nogal zonde van mijn tijd gaat zijn. Het is wetenschappelijk gezien ook niet de bedoeling iets ontkracht moet worden van iets waar geen bewijs van is, juist andersom.
True, alleen veel verhalen van beide kampen die het tegengestelde roepen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:05 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
en ook geen enkel bewijs dat het niet werkt.
'k Zie niet direct een verband tussen glaasjedraaien en Satan/God, maar ik herinner me wel een discussie, redelijk recent, over de 'bestaat Satan-kwestie'. Op zich wel interessant nl.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:08 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Neeh, ik bedoelde eerder een kwade demon of Satan..daarom had ik mijn post nog even gewijzigd..ik denk namelijk niet dat Satan zo slecht is..misschien is God wel the bad guy..ohw ik denk dat die overal op meerdere plekken kunnen zijn.
Zoals ik zei. Als iemand een claim maakt en een ander daarvan overtuigen. Dan zal die met bewijs moeten komen maakt niet betreft welk idee/theorie of whatever bedacht is. Als ik zeg eenhoorns bestaan neem ik aan dat jij vindt dat ik met bewijs moet komen. En andersom om het tegendeel te bewijzen. De wetenschappelijke benadering.quote:Op zondag 14 juli 2013 08:24 schreef Natalie het volgende:
[..]
True, alleen veel verhalen van beide kampen die het tegengestelde roepen.
Er zijn mensen die claimen negatieve ervaringen te hebben met een ouijabord. Aan een ervaring valt weinig te bewijzen als die op zichzelf staat.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:05 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Zoals ik zei. Als iemand een claim maakt en een ander daarvan overtuigen. Dan zal die met bewijs moeten komen maakt niet betreft welk idee/theorie of whatever bedacht is. Als ik zeg eenhoorns bestaan neem ik aan dat jij vindt dat ik met bewijs moet komen. En andersom om het tegendeel te bewijzen. De wetenschappelijke benadering.
Trouwens er bestaat verder geen enkel bewijs van wat voort bovennatuurlijk iets. Als je bekend met James Randi, die geeft je een miljoen dollar als je iets dergelijks onder normale/duidelijke omstandigheden(Worden van te voren afspraken over gemaakt waar beide kanten het mee eens zijn als testmethode)Kan aantonen. 100erden hebben het geprobeerd. blijven proberen. Maar ze falen stuk voor stuk. Bewijst niet dat er niks bovennatuurlijks bestaat, maar maakt het wel minder aannemelijk.
Als er meerdere mensen zijn met een bepaalde 'niet-logisch verklaarbare' ervaring. En je hoort dat vrij vaak ja. Zou het dan niet aannamelijk zijn dat er ook al bewijs over bestond. Film, of dat je door meerdere testen het zou kunnen aantonen. En nog aannemelijker dat er ergens ter wereld over iets vergelijkbaars onverklaarbaar een bepaalde mate van bewijs verzameld zou zijn. Zegt niet dat het niet nog kan komen, Alleen ga ik er vanuit van niet.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er zijn mensen die claimen negatieve ervaringen te hebben met een ouijabord. Aan een ervaring valt weinig te bewijzen als die op zichzelf staat.
Ik ben wel meer geneigd te geloven dat mensen zichzelf bang maken of dat een latente geestelijke aandoening op een moment dat als spannend of beangstigend wordt ervaren manifest wordt.
En James Randi, tja, ik heb ook het eea. aan kritiek gehoord, maar ik heb dat niet even niet paraat, helaas.
Ik ook niet.. en een ervaring van meerdere mensen zegt niet zo heel veel er is ook nog zoiets als groepsdynamiek.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 02:16 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Als er meerdere mensen zijn met een bepaalde 'niet-logisch verklaarbare' ervaring. En je hoort dat vrij vaak ja. Zou het dan niet aannamelijk zijn dat er ook al bewijs over bestond. Film, of dat je door meerdere testen het zou kunnen aantonen. En nog aannemelijker dat er ergens ter wereld over iets vergelijkbaars onverklaarbaar een bepaalde mate van bewijs verzameld zou zijn. Zegt niet dat het niet nog kan komen, Alleen ga ik er vanuit van niet.
Define proofquote:Op zondag 14 juli 2013 09:05 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Zoals ik zei. Als iemand een claim maakt en een ander daarvan overtuigen. Dan zal die met bewijs moeten komen maakt niet betreft welk idee/theorie of whatever bedacht is. Als ik zeg eenhoorns bestaan neem ik aan dat jij vindt dat ik met bewijs moet komen. En andersom om het tegendeel te bewijzen. De wetenschappelijke benadering.
Trouwens er bestaat verder geen enkel bewijs van wat voort bovennatuurlijk iets. Als je bekend met James Randi, die geeft je een miljoen dollar als je iets dergelijks onder normale/duidelijke omstandigheden(Worden van te voren afspraken over gemaakt waar beide kanten het mee eens zijn als testmethode)Kan aantonen. 100erden hebben het geprobeerd. blijven proberen. Maar ze falen stuk voor stuk. Bewijst niet dat er niks bovennatuurlijks bestaat, maar maakt het wel minder aannemelijk.
Ik geloof dit niet.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:22 schreef HighVolume het volgende:
Hier geen leuke ervaring.5 keer niks gebeurt 6e keer ging het los.Iedereen werd "uitgescholden" op hetbord met lul etc. tv sprong aan en de kraan ging open.Iedereen scheet zn broek vol en zijn dus ook gestopt
Dat kan simpelweg niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:04 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk..zoals je het zegt..ik denk idd niet dat je ermee moet gaan fucken of wat dan ook. Voor je het weet heb je de duivel of een demon in je kop zitten..ik kan je vertellen dat je ongeveer zo'n 20 jaar bezig bent met je eigen exorcisme (naar schatting).
Jaja, alleen Jezus. Sorry dat ik het zeg hoor..maar ik denk dus dat je dit zelf ook kan doen als je over die capaciteiten beschikt.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:56 schreef Catnip het volgende:
[..]
Dat kan simpelweg niet.
Je kan jezelf niet bevrijden van een demon. Dat kan alleen Jezus.
Yep! Vind ze ook gewoon mooi dus ik dacht ik bestel een handgemaakte met een Triquetra er op.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh, heb je er een gekocht? Cool! De meeste mensen improviseren er één.
Tsja. Laat satan maar komen! Je gaat maar 1 keer doodquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:03 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Zal je Satan tegenkomen..net of die zich daar wat van aantrekt..niet dat Satan zo slecht is hoor..of God..die heeft ook wel aparte trucjes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |