Zoals de huidige hybrides? Enige is dat die momenteel wel een heel beperkte actieradius hebben.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:59 schreef flappy het volgende:
Het gaat zeker de toekomst worden, maar eerst moet de techniek nog wat verder ontwikkeld worden. Zodat je snel kunt laden en niet te vaak. Misschien wel met een alternatieve reserve-aandrijving.
Ik heb wel eens een electrische scooter gehuurd en kon de laatste 8 kilometer dus lopen. Dan had ik hem al 3 keer opgeladen. Het scheelde maar een haar of dat heel kloteding ging het kanaal in.
Nee, met zonnecellen op het dak of iets dergelijks. Of een heel klein dieselmotortje om de accu weer op te laden.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zoals de huidige hybrides? Enige is dat die momenteel wel een heel beperkte actieradius hebben.
Ik doelde op het volledig elektrische bereik, excuses.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef flappy het volgende:
[..]
Nee, met zonnecellen op het dak of iets dergelijks. Of een heel klein dieselmotortje om de accu weer op te laden.
Waarom hebben hybrides een beperkte actieradius? Volgens mij kun je tanken en onbeperkt doorrijden. Net als gewone auto's.
Wel eens van ontwikkeling gehoord?quote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.
Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
Een uitlaatpijp die niet onder de auto hangt maar ergens op een industrielocatie in het land met alle verliezen tot het stopcontact thuis die erbij hoort is geen duurzame oplossing.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ja elektrische auto's worden de toekomst. Je zit nog met de actieradius en met de laadtijden. Verwacht eordt dat je in 2016 in ongeveer 8 min een accupakket vol kunt laden.
en bedoel je volledig electrisch TS of een elektrische auto's met range extender
Dat is gewoon een kwestie van tijd. Dan zijn al jouw punten opgelost.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.
Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
Kort maar krachtig antwoord:quote:Kort maar krachtige openingspost.
Alleen hoeveel tijd, de ontwikkeling van accu's gaat niet bepaald hard. Wil de elektrische auto een succes worden moet er in de komende 10 jaar toch wel een flinke stap gemaakt worden in de capaciteit en de laadsnelheid. Persoonlijk zie ik het niet gebeuren (maar wellicht zit ik er naast).quote:Op woensdag 3 april 2013 13:08 schreef flappy het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kwestie van tijd. Dan zijn al jouw punten opgelost.
Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wel eens van ontwikkeling gehoord?
Wat een onzinbericht dit
Ff jerrycan stroom meequote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.
Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
Welke ontwikkeling. Feit blijft dat je een bepaalde hoeveelheid energie nodig hebt om een breed voertuig van 1,5 ton met 120km/u vooruit te krijgen. Als je hogere capaciteit accu's hebt duurt het opladen weer langer en om dat te versnellen moet je domweg meer stroom door het stroomnet heen pompen en daar zitten nou eenmaal limieten aan. En het produceren van accu's is vanwege de grondstoffen zoals lithium nou niet bepaald milieuvriendelijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wel eens van ontwikkeling gehoord?
Wat een onzinbericht dit
laat jij daar nu maar eens een gedegen onderzoek van zien.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:11 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.
En je kunt beter 100 oude diesels oprijden dan 1 elektrische auto maken. Dat is ongeveer even vervuilend.
Accu's maken is nu eenmaal heel vervuilend.
Serieuze vraag: is er al eens een objectieve test bedacht waarbij een elektroauto en een normale benzine- of dieselauto naast elkaar worden gezet en alle aspecten van energie- en grondstofverbruik van productie tot sloop worden meegewogen?quote:Op woensdag 3 april 2013 13:11 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.
En je kunt beter 100 oude diesels oprijden dan 1 elektrische auto maken. Dat is ongeveer even vervuilend.
Accu's maken is nu eenmaal heel vervuilend.
ik meen dat ik dat een keer in de KIJK had gelezen.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Serieuze vraag: is er al eens een objectieve test bedacht waarbij een elektroauto en een normale benzine- of dieselauto naast elkaar worden gezet en alle aspecten van energie- en grondstofverbruik van productie tot sloop worden meegewogen?
Jij bent er zo 1 die zonder kijken oversteekt?quote:Op woensdag 3 april 2013 15:29 schreef Haasbeuntje het volgende:
En ze zijn ook nog een gevaarlijk, je hoort ze niet aankomen brr
Die verliezen gaan net zo goed op voor brandstof, in mijn ogen dus geen valide argument. Centrale opwekking van energie gaat wel gepaard met een hoger rendement.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een uitlaatpijp die niet onder de auto hangt maar ergens op een industrielocatie in het land met alle verliezen tot het stopcontact thuis die erbij hoort is geen duurzame oplossing.
Ik geloof niet in elektrische auto's, ik zou er geen willen rijden en de mensen die er een rijden zijn doorgaans van die 0%-bijtelling-ridders. Begrijpelijk, maar ik wil er geen deel van uitmaken.
Ik denk dat er een duurzamere/biologischere vorm van transport mogelijk moet zijn in de toekomst. Tot die tijd blijft de verbrandingsmotor heer en meester.
In beginsel niet.quote:
Als ik midden in de stad zou wonen zou ik best voor door de stad crossen een Tweazy willen als soort van scooter zegmaar. Dan is zo'n auto prima bruikbaar en zijn de voordelen van dat ding ook groter dan de nadelen.quote:Waarom wel
Aan alle huidige modellen kleven forse nadelen. Ik noem hoge prijs, tijd om te 'tanken', beperkte actieradius, zwaar... De voordelen zijn beperkt. Ja, een lage bijtelling. Nou, dan betaal ik wel wat meer voor een veel leuker model.quote:en waarom niet?
Indien ik 1 model zou moeten kiezen en daar dagelijks in zou moeten rijden de Model S van Tesla, of beter indien je dat als elektrisch wil zien de Karma (want die rijdt tenminste op benzine!).quote:En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?
In steden zullen ze populair worden denk ik. Maar verder... flop.quote:En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?
Waar zijn de mods als je ze nodig hebt...quote:Zoals het een slechte TS betaamd, begint zij deze keer niet. Ik wil jullie mening eerst horen.
op die tegen alle regels ingaat! iedereen heeft een mening, jij zeker.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:52 schreef Anne het volgende:
Kort maar krachtige openingspost.
Zou jij er eentje (willen) rijden? Waarom wel en waarom niet?
En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?
En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?
Zoals het een slechte TS betaamd, begint zij deze keer niet. Ik wil jullie mening eerst horen.
je begrijpt belastingen niet. belastingen is zoveel mogelijk van de burger afpakken maar dan net niet zoveel dat ze je komen halen met guns. als alle auto's opeens x2 wegen dan gaat de wegenbelasting dus omlaag.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:16 schreef Hendroit het volgende:
Misschien over 15 jaar. Klopt het dat nu alle elektrische auto's belastingvrij zijn? Als dat zo is dan komen ze er over 5/6 jaar mee dat je met die auto's ook wegenbelasting moet betalen en die auto's wegen nogal wat.
Tevens zijn er ook te weinig oplaadpalen beschikbaar en het duurt te lang om de accu's op te laden.
Ze zijn nu wel bezig met technieken om de accu's sneller op te laden.
2cv.. da's dan een conversie bakkie en zo kun je alles electrisch krijgen natuurlijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:55 schreef T42 het volgende:
als ik hem krijg wil ik er wel mee rijden.
welke? vw kever, vw t2, vw t3, vw ponton en ook wel een citroen 2cv. (want die heb je allemaal 100% electrisch)
electrische auto's gooien gemiddeld ongeveer net zoveel / meer co2 in het milieu per km als soortgelijke benzineprijzen. wel leuk voor de fabrikanten natuurlijk al die subsidies op elektrisch.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:11 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.
En je kunt beter 100 oude diesels oprijden dan 1 elektrische auto maken. Dat is ongeveer even vervuilend.
Accu's maken is nu eenmaal heel vervuilend.
zijn al de auto's die ik noemdequote:Op woensdag 3 april 2013 18:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
2cv.. da's dan een conversie bakkie en zo kun je alles electrisch krijgen natuurlijk.
nou wat veiligheid betreft verkies ik toch een modern gebakkie geloof ik. maar een combi van veilig en eend lijkt me superquote:Op woensdag 3 april 2013 18:59 schreef T42 het volgende:
[..]
zijn al de auto's die ik noemdemaar dan pas wil ik er in rijden. een moderne auto... echt nie
ik verkies gordelloosquote:Op woensdag 3 april 2013 19:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nou wat veiligheid betreft verkies ik toch een modern gebakkie geloof ik. maar een combi van veilig en eend lijkt me super
pattent aanvragen!!!quote:Op woensdag 3 april 2013 19:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik heb iets verzonnen, zo geniaal. het wordt gemaakt van dode planten / dieren, levert een vloeistof op welke je makkelijk kan bijvullen en veel energie bevat. als je nou op heel veel plekken deze vloeistof bij kan vullen kun je oneindig ver rijden! en het is nog eens een hermetisch gesloten proces ook. kringloop ftw!
als je kijkt naar de afschrijving lijkt het me niet echt goedkoper. als je hem krijgt wel natuurlijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:16 schreef Sounddragon het volgende:
Stel; mijn werkgever stelt er eentje beschikbaar voor woon-werk met oplaadmogelijkheid op de zaak en thuis; jaMeeste km's die ik maak zijn woon-werk, en hoe je het ook wendt of keert; elektrisch rijden is dik de helft goedkoper als op fossiele zooi. Bedenk ook het plezier van het opladen van je karretje voor nop dmv een windmolen of solarpanelen, elke volt die je van zon of wind kunt meepikken, is er eentje die je niet hoeft te betalen.
Voor privé niet, voornamelijk omdat idd het bereik gewoon niet afdoende is om een langer stuk mee te rijden, en een verbrandingsmotor een karakteristiek geluid geeft, en het blijft toch lekker om ook te hóren wat je doet met je rechtervoet.
Ik zou er iig wel voor te porren zijn onder bepaalde voorwaarden.
Gewoon een hok van de zaak, puur om woon-werk mee te doen, dus zonder bijtelling..quote:Op woensdag 3 april 2013 19:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je kijkt naar de afschrijving lijkt het me niet echt goedkoper. als je hem krijgt wel natuurlijk.
en als het een 2cv is?quote:Op woensdag 3 april 2013 20:47 schreef 2cv het volgende:
Nee. Redenen:
- Die dingen zien er in 99,9% van de gevallen nog lelijker uit dan wat er tegenwoordig uit de fabriek rolt en waar een verbrandingsmotor in zit.
- De accu's nemen vrij veel ruimte in beslag. Dat kost binnenruimte.
- Het opladen duurt enorm lang, vele malen langer dan een gewone tankbeurt.
- De actieradius is beperkt.
- Het electriciteitsnet is er niet tegen bestand (stel je eens voor wat er gebeurt als heel Nederland zijn elektrieke vehikel om 18:00u aan de stroom zet).
- Electrische auto's zijn zwaarder. Nu mag je het gewicht van de accu's nog van het gewicht van de auto af trekken voor het bepalen van de wegenbelasting, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat teruggedraaid wordt zodra er genoeg mensen electrisch rijden en de overheid vindt dat dat teveel kost aan inkomsten uit de houderschapsbelasting.
Ik heb laatst toevallig wel iets gelezen over een 'per ongeluke' ontdekking van iets dat heel snel opgeladen kan worden, maar dat staat nog in de prilste kiderschoenen en ik weet niet eens meer waar ik het lasHeb je dus niets aan
![]()
Model S is wel ruim...quote:Op woensdag 3 april 2013 19:16 schreef Sounddragon het volgende:
Een Tesla is natuurlijk leuk, maar meer voor speeldagjes.
érg ruim zelfsquote:
quote:
De accu's worden niet zo de vuilverbranding in gekieperd hoor.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:24 schreef Q.C.Passed het volgende:
Ik hoor niemand over de wederverkoop. Ik zou nooit met een gerust hart een tweedehands elektrische auto willen kopen dezer dagen.
Als ik zo om mij heen kijk is het gros van deze auto's geleased en de occasions worden wel te koop gezet, maar de vraagprijs is om te lachen/huilen.
En dan nog de belasting op het milieu wanneer zo een wagen gesloopt moet worden.
Ik kijk altijd wel uit, maar soms dan word je zicht geblokkeerdquote:Op woensdag 3 april 2013 15:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jij bent er zo 1 die zonder kijken oversteekt?
Schijnbaar vinden veel mensen het ook nog steeds bijzonder dat fietsers geen herrie maken want veel mensen steken als een blinde kip over zonder ook maar te kijken.
Bij autowegen zijn er dus ook nog steeds mensen die zonder uit te kijken oversteken.![]()
Door een scheefstaand petje?quote:Op donderdag 4 april 2013 15:16 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Ik kijk altijd wel uit, maar soms dan word je zicht geblokkeerd
Nee wat bedoel je daarme?quote:
dan mag ik iedere dag mijn auto de laatste kilometers naar huis duwenquote:Op donderdag 4 april 2013 16:44 schreef noutie het volgende:
Die actieradius van 200 km @100 km/u ofzo (toekomst) wordt dan ineens heel acceptabel.
klinkt tof. wel duur rijden met de hedendaagse benzineprijzen zo'n 7 6 cilinder lijkt mequote:Op donderdag 4 april 2013 19:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik reed vandaag ook lekker in m'n 7-serie uit 1980, met het geronk van de 6-in-lijn op de achtergrond, maar hoe leuk dat ook is, als ik ver in de 52% schijf zat met een eigen bedrijfje, dan zou ik ook een elektrische auto aanschaffen. Scheelt echt zo ontzettend veel. Ampera vind ik toch nog wel iets hebben...
Het rendement van een verbrandingsmotor van tank naar as is 25 % of zoiets, elektrisch zul je met alle omzettingen uitkomen op een rendement van (iets van) 40 % van brandstof naar as.quote:Op maandag 8 april 2013 14:15 schreef poktor het volgende:
Electrische auto's zijn grote onzin. Eerst verliezen bij opwekking van stroom uit fossiele brandstof (90% van alle Nederlandse stroom komt uit kolencentrales! was gisteren toevallig nog op TV, de kolen komen uit de USA, ze hebben daar teveel kolen en de import is vervijfvoudigd. Groene stroom wordt via certificaten ingekocht in het buitenland, vooral scandinavie), dan verliezen bij transport van stroom naar laadpunt, dan verliezen bij transport van laadpunt naar accu's, vervolgens verliezen in de accu's zelf en tenslotte verliezen bij omzetting van stroom in bewegingsenergie. Al met al ZEER oneconomisch, maar dat mag je niet zeggen van de poltiek en fabrikanten.![]()
Daarnaast actieradius: autoweek heeft getest met de ampera, die slechts 40km ver kwam op een acculading. Daarmee kom ik nog niet eens op mn werk!
Laten we het over laadtijden maar niet hebben..![]()
![]()
Alleen 6-cyl+ hierquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:27 schreef Djurres het volgende:
Wij rijden een Opel Ampera.
Bazenauto.nl
Huidige actieradius op accu's behaald, 64 kilometer op een vol pakket.
Verbruik sinds dat de auto bij ons is is 1:24, en er worden lange afstanden mee gereden!
Rijd heerlijk, lekker stil, en t enige nadeel is dat je bij t tankstation toch even op moet letten of mensen je wel zien, geld ook voor parkeerplaatsen, en andere dingen waar je stapvoets rijd.
Inderdaad. Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:36 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Alleen 6-cyl+ hierniet boven het geluid van een benzine motor.
Nooit elektrisch rijden hier.
En gas is zeker alleen om op te koken....quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom zou je in godsnaam een diesel verkiezen boven een benzinemotor... diesel is voor boten en tractors.
Ik rijd een 3l 5 pitter diesel in lijn, in een Merc G-Klasse om die elektrische te compenseren.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:36 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Alleen 6-cyl+ hierniet boven het geluid van een benzine motor.
Nooit elektrisch rijden hier.
Dat hoor je mij niet zeggen... maar diesel stinkt en maakt lawaai.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En gas is zeker alleen om op te koken....
1990 belde, ze willen hun opmerking terug.
oude diesels ja.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen... maar diesel stinkt en maakt lawaai.
goed plan, met de almaar stijgende brandstofprijzenquote:Op woensdag 10 april 2013 20:42 schreef Pap89 het volgende:
6liter muscle car, lijkt mij een beter alternatief.
Het is in ieder geval leuk.quote:Op woensdag 10 april 2013 20:45 schreef Bart het volgende:
[..]
goed plan, met de almaar stijgende brandstofprijzen
quote:Op woensdag 10 april 2013 13:55 schreef ikbenik het volgende:
Op zich zou ik er wel in willen rijden. Er zitten wel wat voorwaarden aan:
Opladen moet altijd mogelijk zijn, ook tijdens het rijden. Het beste zou dat natuurlijk via zonnepanelen gaan, maar dan moet eerst het rendement van die panelen omhoog (meer dan 22% rendement heb je geloof ik nu niet).
Ook de accutechniek moet beter, accu's moeten lichter en kleiner worden.
Zodra de techniek in orde is en betaalbaar, wil ik wel overstappen naar electrisch rijden. Genoeg tijd voorlopig, ik zie me toch de komende jaren niet van auto veranderen.
Inductieladen d.m.v. spoelen/draden/'dingen' (quote:Op woensdag 10 april 2013 15:50 schreef powerflux het volgende:
opladen tijdens het rijden kun je vergeten. rijden kost tientallen kilowatts, dat krijg jij niet via wat voor mobiele electrische bron behalve accu's niet binnen.
Nee. Rendement is beroerd.quote:Op donderdag 11 april 2013 02:50 schreef 2cv het volgende:
[..]
[..]
Inductieladen d.m.v. spoelen/draden/'dingen' () onder het wegdek.
kan, maar een dergelijk uitwisselbaar frame eet wel weer ruimte voor de passagiers op..quote:Op donderdag 11 april 2013 08:12 schreef Apekoek het volgende:
Je zou een soort leen/lease accu bij pomps nodig hebben.
+ de eeuwige discussie die je ook bij gasflessen altijd ziet. Je wilt nooit oudere accu's ontvangen, want stel dat jij de laatste bent die ze te pakken heeft, dan kan jij gaan betalen.quote:Op donderdag 11 april 2013 08:57 schreef powerflux het volgende:
[..]
kan, maar een dergelijk uitwisselbaar frame eet wel weer ruimte voor de passagiers op..
onze oude prius staat op meer dan 2 ton met originele accu's en rijdt nog steeds rond de 1:20. dit is geen uniek voorbeeld. In New York en ook in Sidney rijden 1st gen priussen (ondertussen 12 jaar oud!) met het (3) dubbele van deze stand bij bosjes. En de accutechniek is alleen maar beter aan het worden.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Zou jij er eentje (willen) rijden? Waarom wel en waarom niet?
Nee.
1. Nieuw kan en wil ik niet betalen. Ben dus aangewezen op tweedehands. En wie kan mij
vertellen hoe de accu's er voorstaan na 4 of 5 jaar rijden, dat risico ga ik niet nemen
Toyota koopt alle oude accu's terug en recycled voor meer dan 90%. Initieel veel belasting voor het milieu, maar de 2e life-cycle een stuk minder. Wat meer zou helpen is ook accu's van telefoons en laptops fatsoenlijk recyclen en niet alleen van 1 autofabrikant.quote:2. Ik ben van mening dat een accu produceren en afvoeren veel te milieubelastend is, qua milieu dus geen vooruitgang
Kwestie van tijd. De eerste mobieltjes gingen ook maar een half uurtje mee.quote:3. Actieradius te beperkt
Jammer. Het leek mij de beste oplossing.quote:
Ik ken ook mensen die al rokend 100 worden.quote:Op donderdag 11 april 2013 09:33 schreef powerflux het volgende:
Ik haak gewoon ergens in.
[..]
onze oude prius staat op meer dan 2 ton met originele accu's en rijdt nog steeds rond de 1:20. dit is geen uniek voorbeeld. In New York en ook in Sidney rijden 1st gen priussen (ondertussen 12 jaar oud!) met het (3) dubbele van deze stand bij bosjes. En de accutechniek is alleen maar beter aan het worden.
Maar nog steeds veel energie voor nodig. Net als voor het opladen vanuit kolencentrales.quote:Toyota koopt alle oude accu's terug en recycled voor meer dan 90%. Initieel veel belasting voor het milieu, maar de 2e life-cycle een stuk minder. Wat meer zou helpen is ook accu's van telefoons en laptops fatsoenlijk recyclen en niet alleen van 1 autofabrikant.
Mijn mobiel uit 1998 ging net zo lang op de accu mee als nu: 1 dag. Alleen doen ik er nu meer mee. Dus die vooruitgang valt wel mee hoorquote:Kwestie van tijd. De eerste mobieltjes gingen ook maar een half uurtje mee.
Ja, het klinkt leuk en ze zijn wel aan het experimenteren met trams, maar die volgen altijd dezefde weg en zo.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Jammer. Het leek mij de beste oplossing.
Ja, dat bestaat al: de verbrandingsmotor.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:45 schreef 2cv het volgende:
Het mooiste zou zijn als je geen accu's nodig hebt. Dan heb je het gewicht van die dingen ook niet meer.
In de USA nog steeds rond 50 cent per liter! (prijs van afgelopen december)quote:Op woensdag 10 april 2013 20:46 schreef Pap89 het volgende:
Ach dat is ook maar een "zeepbubbel", gaat een keer gigantisch op z'n gat, 10cent de liter
En dan het idee dat hun de afgelopen jaren, steen en been klagen over de exorbitante prijzenquote:Op donderdag 11 april 2013 23:24 schreef poktor het volgende:
[..]
In de USA nog steeds rond 50 cent per liter! (prijs van afgelopen december)![]()
vergeet niet dat ze 10x zoveel rijden als jij, en hun lonen 10x zo laag liggen. 2 baantjes (een overdag, een 's avonds) om het hoofd boven water te kunnen houden is niet afwijkend.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:15 schreef Pap89 het volgende:
[..]
En dan het idee dat hun de afgelopen jaren, steen en been klagen over de exorbitante prijzen
Ja, roze polo's ook, maar wee o wee als de buurman ermee loopt, dan is het ineens modequote:Op vrijdag 12 april 2013 00:45 schreef djbosanac het volgende:
vindt het bullshit, (het systeem dan)
Als het beter uitpakt misschein dat ik het goed ga vinden, maar voor nu is het alleen maar gay...
Daar verdien je al snel 50k p/j en zeker als je buiten de grotere steden zit, kost een huis met een lap grond 75-125k, enige waardoor ze zeuren om geld, is 9/10x ze altijd maar weer een lening nemen voor een nieuwe autoquote:Op vrijdag 12 april 2013 20:46 schreef powerflux het volgende:
[..]
vergeet niet dat ze 10x zoveel rijden als jij, en hun lonen 10x zo laag liggen. 2 baantjes (een overdag, een 's avonds) om het hoofd boven water te kunnen houden is niet afwijkend.
Zoiets moet het wel zijn ja. Als doorgwinterd IT'er met 20 jaar ervaring kan ik in de VS inderdaad zo 40-50k per jaar verdienen. Met de lage belastingen daar (max 20%) is dat riant! Daar komen nog wel de vaste lasten e.d. bij wat niet misselijk is, dus de helft gaat eraf. Ik denk niet dat ik veel te klagen zal hebben daar!quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:45 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Daar verdien je al snel 50k p/j en zeker als je buiten de grotere steden zit, kost een huis met een lap grond 75-125k, enige waardoor ze zeuren om geld, is 9/10x ze altijd maar weer een lening nemen voor een nieuwe auto
[]
quote:
Je vergeet gemakshalve dat ze ook niets mogen trekken, dus mensen die een sleurhut hebben kunnen er helemaal niets mee.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.
Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
dat staat niets in de weg, zie het succes van de toyota prius.quote:Op zondag 14 april 2013 14:33 schreef CedeMaiori het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve dat ze ook niets mogen trekken, dus mensen die een sleurhut hebben kunnen er helemaal niets mee.
Ook mensen zoals ik die regelmatig met een aanhanger op weg zijn is geen optie.
Ik denk dat dat nog het meeste tegenstaat.
Prius mag ook niets trekken, alleen een trekhaak tbv fietsendrager.quote:Op zondag 14 april 2013 14:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat staat niets in de weg, zie het succes van de toyota prius.
Stijl is net als herpes, je hebt het, of je hebt het niet...quote:
dat argument gaat net zo hard op als 'ja maar in de auto kan ik 5 man stoppen' maar dat doe je misschien een keertje in de 5 jaar, en niet eens omdat het niet anders kanquote:Op zondag 14 april 2013 14:33 schreef CedeMaiori het volgende:
[..]
Je vergeet gemakshalve dat ze ook niets mogen trekken, dus mensen die een sleurhut hebben kunnen er helemaal niets mee.
Ook mensen zoals ik die regelmatig met een aanhanger op weg zijn is geen optie.
Ik denk dat dat nog het meeste tegenstaat.
Bij bosjes worden ze gekocht door leasemaatschappijen...quote:Op zondag 14 april 2013 17:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dat is mijn punt? en toch kopen mensen ze in bosjes.
Best hoor, dan huur je een dikke station tijdens de vakantie. Je spaart door het jaar heen een hele sloot brandstof uit.quote:Op zondag 14 april 2013 14:33 schreef CedeMaiori het volgende:
Je vergeet gemakshalve dat ze ook niets mogen trekken, dus mensen die een sleurhut hebben kunnen er helemaal niets mee.
No shit.quote:Op zondag 14 april 2013 14:41 schreef Fogel het volgende:
3 jaar geleden serieus overwogen om een electirsche auto te kopen omdat er in Noorwegen nogal veel voordelen zijn. Gratis over tolwegen, gratis parkeren op gemeentelijke plekken, je mag op de busbaan rijden en kan zelfs gratis laden op een aantal plaatsen. En daarnaast is de verzekering lager evenals de wegenbelasting en bij aanschaf betaal je geen BTW.
[..]
Alleen lijkt het me wel dat alle belastingvoordelen en alle andere voordelen binnenkort verdwijnen als de regering doorheeft dat ze geld mislopen, dan is milieu niet meer zo belangrijk voor ze.
geldt voor zoveel auto's omdat particulier nieuw kopen van zo'n grote auto gewoon te duur is.quote:Op zondag 14 april 2013 17:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij bosjes worden ze gekocht door leasemaatschappijen...
Een Prius is inmiddels een grote, dure auto?quote:Op zondag 14 april 2013 18:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
geldt voor zoveel auto's omdat particulier nieuw kopen van zo'n grote auto gewoon te duur is.
Ze willen het stimuleren. Dus.quote:
Heb ik ook, 3 stuks zelfs, maar die kunnen nog steeds mijn aanhangwagen niet trekken, net zomin als een hybride.quote:Op zondag 14 april 2013 17:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat argument gaat net zo hard op als 'ja maar in de auto kan ik 5 man stoppen' maar dat doe je misschien een keertje in de 5 jaar, en niet eens omdat het niet anders kan
Koop gewoon een motor
ik verzeker je dat er maar weinig mensen zijn die prive meer uitgeven aan de aanschaf van een nieuwe auto dan 25k.quote:Op zondag 14 april 2013 18:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een Prius is inmiddels een grote, dure auto?
Ik heb wat gemist denk ik.
Maar lees je stelling wat preciezer en je snapt wat ik bedoel.
Nah, een collega heeft een Prius en een deal met de zaak dat tijdens de vakantie's dat hij een caravan moet trekken, hij een andere auto meekrijgt.quote:Op zondag 14 april 2013 17:40 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Best hoor, dan huur je een dikke station tijdens de vakantie. Je spaart door het jaar heen een hele sloot brandstof uit.
Mijn vader heeft zijn Prius toch echt gewoon zelf nieuw gekocht.quote:Op zondag 14 april 2013 19:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik verzeker je dat er maar weinig mensen zijn die prive meer uitgeven aan de aanschaf van een nieuwe auto dan 25k.
om ongegronde redenen imo.quote:
Goed geregeld dan toch?quote:Op zondag 14 april 2013 19:03 schreef CedeMaiori het volgende:
[..]
Nah, een collega heeft een Prius en een deal met de zaak dat tijdens de vakantie's dat hij een caravan moet trekken, hij een andere auto meekrijgt.
Voor mij word dat iets moelijker omdat ik vantevoren niet in kan plannen wanneer ik de aanhanger nodig heb.
Anders word het als ik over 2 jaar een andere auto 'mag' uitzoeken, dan word het wel een Aurus Sportswagon hybride en krijgt de auto van mijn vriendin op mijn kosten een trekhaak.
Ach, je moet toch wat als je je 'groen' voor wil doen terwijl je zo'n 2 miljoen vaten olie(en equivalenten) per dag produceertquote:
http://www.autoblog.nl/be(...)oor-65-nieuwverkopenquote:Op zondag 14 april 2013 19:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn vader heeft zijn Prius toch echt gewoon zelf nieuw gekocht.
groot is ie sowiesoquote:Op zondag 14 april 2013 18:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een Prius is inmiddels een grote, dure auto?
Ik heb wat gemist denk ik.
Maar lees je stelling wat preciezer en je snapt wat ik bedoel.
Daarvoor heb je nauwelijks een fatsoenlijk aangeklede polo... Dus ik denk dat er nog best veel zijn. Met name omdat nog altijd de meeste auto's privé gekocht worden, al is die voorsprong klein.quote:Op zondag 14 april 2013 19:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik verzeker je dat er maar weinig mensen zijn die prive meer uitgeven aan de aanschaf van een nieuwe auto dan 25k.
linkje?quote:Op zondag 14 april 2013 20:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daarvoor heb je nauwelijks een fatsoenlijk aangeklede polo... Dus ik denk dat er nog best veel zijn. Met name omdat nog altijd de meeste auto's privé gekocht worden, al is die voorsprong klein.
Heb ik zo niet. Ik zie hierboven wel een link met andere cijfers, maar dat kan eigenlijk niet kloppen. Bedrijfsauto's zijn bijna altijd lease en lease is ongeveer 40% van de nieuw gekentekende auto's. Misschien dat de kleine bedrijfsauto's meegenomen worden bij die cijfers ofzo...quote:
Neuh... Wel vgl bij een polo, maar verder niet hoor.quote:
met wat anders f150?quote:Op zondag 14 april 2013 20:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Neuh... Wel vgl bij een polo, maar verder niet hoor.
Vergeleken met sedans/stations uit het (wat) hogere segment is een Prius niet echt een 'grote auto' noch een dure auto.quote:
Hij is groter, dat was voldoende om de stelling 'een prius is groot' te onderbouwenquote:Op zondag 14 april 2013 21:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vergeleken met sedans/stations uit het (wat) hogere segment is een Prius niet echt een 'grote auto' noch een dure auto.
Preciesquote:Op zondag 14 april 2013 21:37 schreef Actaeon het volgende:
Vergeleken met sedans/stations uit het (wat) hogere segment is een Prius niet echt een 'grote auto' noch een dure auto.
Groter dan wat? Het is iig een stuk kleinere auto dan die van mij... En die is weer klein vgl bij een f150 en gelukkig maar!quote:Op zondag 14 april 2013 21:40 schreef Life2.0 het volgende:
Hij is groter, dat was voldoende om de stelling 'een prius is groot' te onderbouwen
gelukkig bestaat de rest van de wereld alleen uit jouw auto'squote:Op zondag 14 april 2013 21:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Groter dan wat? Het is iig een stuk kleinere auto dan die van mij... En die is weer klein vgl bij een f150 en gelukkig maar!
En das fucking handig.quote:Op zondag 14 april 2013 21:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gelukkig bestaat de rest van de wereld alleen uit jouw auto's
Nou nee dat is niet voldoende om de stelling de 'Prius is groot' te onderbouwen want hij ìs niet groot en ook niet groter dan veel auto's die je hier kan kopen. F150 of Hyundai Santa Fe? Kom op man alles van het kaliber 5-series en groter is groter dan een Priusquote:Op zondag 14 april 2013 21:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hij is groter, dat was voldoende om de stelling 'een prius is groot' te onderbouwen
enige wat hier in de groot groter is is de f150 of een hyundai wannabe suv, en die kunnen niet inparkeren binnen 5 minuten hier..
Mwah, er is geen middenklasser die zoveel ruimte op de achterbank biedt als een Prius, zelfs de klasse daarboven is niet zo ruim op de achterbank.quote:Op zondag 14 april 2013 21:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nou nee dat is niet voldoende om de stelling de 'Prius is groot' te onderbouwen want hij ìs niet groot en ook niet groter dan veel auto's die je hier kan kopen. F150 of Hyundai Santa Fe? Kom op man alles van het kaliber 5-series en groter is groter dan een PriusEen Prius is gewoon een standaard middenklasser, net als een 3-series.
dat kan zijn, maar tegelijkertijd is een nieuwe middenklasser voor de middenklasse nauwelijks meer betaalbaar. Dus wat is dan groot en wat is dan klein?quote:Op zondag 14 april 2013 21:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nou nee dat is niet voldoende om de stelling de 'Prius is groot' te onderbouwen want hij ìs niet groot en ook niet groter dan veel auto's die je hier kan kopen. F150 of Hyundai Santa Fe? Kom op man alles van het kaliber 5-series en groter is groter dan een PriusEen Prius is gewoon een standaard middenklasser, net als een 3-series.
Superb, i40, Mazda6.quote:Op zondag 14 april 2013 21:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, er is geen middenklasser die zoveel ruimte op de achterbank biedt als een Prius, zelfs de klasse daarboven is niet zo ruim op de achterbank.
Wat heeft het al dan niet betaalbaar zijn van een auto voor een bepaalde groep mensen te maken met het formaat van de auto? Een auto wordt niet groter of kleiner als meer of minder mensen 'm kunnen betalen.quote:Op zondag 14 april 2013 21:49 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat kan zijn, maar tegelijkertijd is een nieuwe middenklasser voor de middenklasse nauwelijks meer betaalbaar. Dus wat is dan groot en wat is dan klein?
Nee, maar je bent een beetje zwakzinnig aan het lullen als je stelt dat alleen een F150 en een verdwaalde Hyundai SUV groter kan zijn.quote:Op zondag 14 april 2013 21:44 schreef Life2.0 het volgende:
gelukkig bestaat de rest van de wereld alleen uit jouw auto's
het 'er bestaat iets groter dus het is neit waar' argumentquote:Op zondag 14 april 2013 21:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nou nee dat is niet voldoende om de stelling de 'Prius is groot' te onderbouwen want hij ìs niet groot en ook niet groter dan veel auto's die je hier kan kopen. F150 of Hyundai Santa Fe? Kom op man alles van het kaliber 5-series en groter is groter dan een PriusEen Prius is gewoon een standaard middenklasser, net als een 3-series.
dat klopt, maar 'groot' of 'klein' hangt wel af van wat 'gemiddeld' is. En als je naar de Nederlandse particuliere autopopulatie kijkt valt het aantal jonge auto's van het formaat aardige middenklasser, zoals de genoemde bmw 3 of prius, best wel vies tegen. Dat maakt die auto's dus wel degelijk 'groot' en niet 'gemiddeld'.quote:Op zondag 14 april 2013 21:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat heeft het al dan niet betaalbaar zijn van een auto voor een bepaalde groep mensen te maken met het formaat van de auto? Een auto wordt niet groter of kleiner als meer of minder mensen 'm kunnen betalen.
Dat waag ik ernstig te betwijfelen, maar er is natuurlijk wel meer dan een achterbank.quote:Op zondag 14 april 2013 21:49 schreef Leandra het volgende:
Mwah, er is geen middenklasser die zoveel ruimte op de achterbank biedt als een Prius, zelfs de klasse daarboven is niet zo ruim op de achterbank.
Nou nee voor mij wordt ie daar niet 'groot' van maar blijft ie gewoon gemiddeld. En in het geval van de Prius ook nog vreselijk saai en lelijk.quote:Op zondag 14 april 2013 21:58 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat klopt, maar 'groot' of 'klein' hangt wel af van wat 'gemiddeld' is. En als je naar de Nederlandse particuliere autopopulatie kijkt valt het aantal jonge auto's van het formaat aardige middenklasser, zoals de genoemde bmw 3 of prius, best wel vies tegen. Dat maakt die auto's dus wel degelijk 'groot' en niet 'gemiddeld'.
Ik ken eigenlijk niemand die in dezen een gewogen gemiddelde gebruikt.quote:Op zondag 14 april 2013 21:58 schreef CafeRoker het volgende:
dat klopt, maar 'groot' of 'klein' hangt wel af van wat 'gemiddeld' is. En als je naar de Nederlandse particuliere autopopulatie kijkt valt het aantal jonge auto's van het formaat aardige middenklasser, zoals de genoemde bmw 3 of prius, best wel vies tegen. Dat maakt die auto's dus wel degelijk 'groot' en niet 'gemiddeld'.
Ja, je kunt ook je eigen mening als gemiddelde nemen natuurlijkquote:Op zondag 14 april 2013 22:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nou nee voor mij wordt ie daar niet 'groot' van maar blijft ie gewoon gemiddeld. En in het geval van de Prius ook nog vreselijk saai en lelijk.
maar jouw definitie van een grote dure auto is niet dezelfde als de mijn, wonderbaarlijk hequote:Op zondag 14 april 2013 21:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar je bent een beetje zwakzinnig aan het lullen als je stelt dat alleen een F150 en een verdwaalde Hyundai SUV groter kan zijn.
Als jij mij vertelt dat je een grote dure auto gekocht hebt en deze aan mij wil showen en we komen in jouw garage met ruimte voor één auto en daar staat een prius, dan zal ik geschokt reageren... "ze hebben je nieuwe auto gestolen!". Misschien heb ik dan ook nog de tegenwoordigheid van geest om je te condoleren vanwege de extreem wrede actie van de dader dat hij een prius er voor in de plaats heeft achtergelaten...
Jij kwam met het ridicule argument dat alleen een F150 of grote SUV groter dan een Prius zijn? Dat is gewoon onzin aangezien je bij zowat elke autoboer wel een grotere auto dan een Prius kan kopen. Het is juist jouw argumentatie die kant noch wal raakt.quote:Op zondag 14 april 2013 21:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het 'er bestaat iets groter dus het is neit waar' argument
de afmetingen van een prius kan je gewoon vergelijke met een willekeurige wannabe suv, niet een focus
Dat dus.quote:Op zondag 14 april 2013 21:58 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat klopt, maar 'groot' of 'klein' hangt wel af van wat 'gemiddeld' is. En als je naar de Nederlandse particuliere autopopulatie kijkt valt het aantal jonge auto's van het formaat aardige middenklasser, zoals de genoemde bmw 3 of prius, best wel vies tegen. Dat maakt die auto's dus wel degelijk 'groot' en niet 'gemiddeld'.
Sorry, maar als je mensen vertelt dat je een grote, dure auto gekocht hebt en je vertelt daarna dat het een prius is, dan komen de meesten niet meer bij van het lachen en de rest heeft geen gevoel voor humor.quote:Op zondag 14 april 2013 22:02 schreef Life2.0 het volgende:
maar jouw definitie van een grote dure auto is niet dezelfde als de mijn, wonderbaarlijk he![]()
Dat zal mij iig jeuken. Maar je doet je best maar.quote:misschien vind ik jouw auto wel een lelijke grafbak, maar wat zou dat?
Wat heeft uiterlijk nou in vredesnaam met prijs en grootte te maken? Je raaskalt!quote:maakt dat hem goedkoper of kleiner?
En hier hangt hij er ergens tussenin.quote:Op zondag 14 april 2013 22:03 schreef Life2.0 het volgende:
Ja in de vs is een prius een klein ding en in malaysia is het een vrachtwagen...
gewoon voor de grap he; qoute even waar ik dat zei?quote:Op zondag 14 april 2013 22:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij kwam met het ridicule argument dat alleen een F150 of grote SUV groter dan een Prius zijn? Dat is gewoon onzin aangezien je bij zowat elke autoboer wel een grotere auto dan een Prius kan kopen. Het is juist jouw argumentatie die kant noch wal raakt.
Ik zeg alleen dat of een auto groot of klein is voor mij niet afhangt van het feit hoeveel mensen 'm kunnen betalen. Een Prius is in te delen in de 'middenklasse' categorie. Dat naar jouw mening weinig mensen 'm kunnen betalen doet daar voor mij niets aan af.quote:Op zondag 14 april 2013 22:01 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, je kunt ook je eigen mening als gemiddelde nemen natuurlijk
Voor de voorzitter van de unimogclub is een 7 serie ook een ukkepuk..
jij had het over een grote dure auto, knulquote:Op zondag 14 april 2013 22:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sorry, maar als je mensen vertelt dat je een grote, dure auto gekocht hebt en je vertelt daarna dat het een prius is, dan komen de meesten niet meer bij van het lachen en de rest heeft geen gevoel voor humor.
[..]
Dat zal mij iig jeuken. Maar je doet je best maar.
[..]
Wat heeft uiterlijk nou in vredesnaam met prijs en grootte te maken? Je raaskalt!
enige wat hier in de groot groter is is de f150 of een hyundai wannabe suvquote:Op zondag 14 april 2013 22:04 schreef Life2.0 het volgende:
ik zei namelijk hier in de straatwat een redelijke afspiegeling is van een bovenmodale laag, dus een straat vol panda's tel ik niet mee
quote:Op zondag 14 april 2013 22:04 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gewoon voor de grap he; qoute even waar ik dat zei?
ik zei namelijk hier in de straatwat een redelijke afspiegeling is van een bovenmodale laag, dus een straat vol panda's tel ik niet mee
Ik zie niet direct hoe ik hier uit had moeten halen dat het over jouw straat ging? Typ dan gewoon een coherent verhaal hier met inachtneming van de spelling- en interpunctieregels voor je verongelijkt gaat doen.quote:Op zondag 14 april 2013 21:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hij is groter, dat was voldoende om de stelling 'een prius is groot' te onderbouwen
enige wat hier in de groot groter is is de f150 of een hyundai wannabe suv, en die kunnen niet inparkeren binnen 5 minuten hier..
Nee, iemand anders begon erover dat een Prius groot en duur zou zijn, maar zelfs als ik er over zou zijn begonnen, wat heeft uiterlijk er dan mee te maken?quote:Op zondag 14 april 2013 22:05 schreef Life2.0 het volgende:
jij had het over een grote dure auto, knul
Hier.quote:Op zondag 14 april 2013 22:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
enige wat hier in de groot groter is is de f150 of een hyundai wannabe suv
Sorry dat we hier niet uit lezen dat het om jouw straat gaat...![]()
Maar verder... bovenmodaal en alleen een Hyundai SUV en een F150 en de rest truttenschudders? Dat klinkt niet erg bovenmodaal. Maar dat terzijde.
Als mijn dorp de norm is, bestaat de prius niet eens.quote:
Niets, evenals dat jij er niet om geeft of ik jouw mooie dure auto ook een mooie dure auto vind, ben je nu in de war door je eigen posts?quote:Op zondag 14 april 2013 22:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, iemand anders begon erover dat een Prius groot en duur zou zijn, maar zelfs als ik er over zou zijn begonnen, wat heeft uiterlijk er dan mee te maken?
Nou dan zijn we klaar toch? De prius een goedkope lelijke auto die niet bestaatquote:Op zondag 14 april 2013 22:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als mijn dorp de norm is, bestaat de prius niet eens.
quote:Alhoewel het zakelijke aandeel dus toeneemt in het C segment, zien we dit niet
vertaald in een verwachte groei van het diesel aandeel. In eerste instantie is het
diesel aandeel nog wel gestegen, maar vanaf 2006 is er weer een dalende trend
ingezet, waardoor het diesel aandeel in 2008 maar marginaal boven dat van 2000
ligt. Daarnaast zien we vanaf 2003 een dalend aandeel van benzine als brandstof. In
eerste instantie nog gecompenseerd door het toen nog stijgende diesel aandeel.
Maar vanaf 2007 zien we de echte doorbraak van alternatieve brandstoffen en/of
aandrijfvormen. Met name hybride is vanaf dat jaar, met de Honda Civic hybrid, een
significante speler in het C-segment aan het worden. (Prius is D-segment)
Bron
quote:D-segment
(Upper family) De personenautomarkt (geel kenteken) is door de RDC in een aantal segmenten ingedeeld. Voorbeelden van auto's uit het D-segment: • BMW 3-serie • Ford Mondeo • VW Passat • Mercedes-Benz C-klasse
quote:C-segment
(Lower family) De personenautomarkt (geel kenteken) is door de RDC in een aantal segmenten ingedeeld. Voorbeelden van auto's uit het C-segment: • Opel Astra • VW Golf • Ford Focus
Bestond de Prius echt maar niet. Dat zal het wagenpark een aanzienlijke esthetische boost geven.quote:Op zondag 14 april 2013 22:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als mijn dorp de norm is, bestaat de prius niet eens.
Wat een goede smaak hebben de bewoners van het dorp waar ik woon toch, als ik er toch eens goed over nadenk...
Dank voor de info SD!quote:Op zondag 14 april 2013 22:13 schreef Sounddragon het volgende:
Kunnen we een klein beetje ontopic blijven aub?
Inmiddels lijkt het me duidelijk dat een Prius een middenklasser is.
[..]
[..]
[..]
Overigens geldt dat voor bijzonder veel elektrische auto's, behalve de echt grote en dure... (Model S, Karma).quote:Op zondag 14 april 2013 22:13 schreef Actaeon het volgende:
Bestond de Prius echt maar niet. Dat zal het wagenpark een aanzienlijke esthetische boost geven.
Dat is waar.quote:Op zondag 14 april 2013 22:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Overigens geldt dat voor bijzonder veel elektrische auto's, behalve de echt grote en dure... (Model S, Karma).
Zo, cirkel is rond.
Dat is gewoon een Prius met een ander huidje en veel te harde dempers.quote:Op maandag 15 april 2013 18:02 schreef krokdown het volgende:
Hybride zeker! mijn vader heeft een ct 200 h en dat beestje rijd fantastisch!![]()
Elektrisch verwarmen gaat prima als je het via een warmtepomp doet. Airco voldoet dan prima....quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:36 schreef Pine het volgende:
Elektrisch rijden heeft nog ontwikkeltijd nodig. Vergeet niet dat de verbrandingsmotor al 100 jaar ontwikkeling heeft gehad, en nog steeds niet ideaal is. De elektrische auto staat nog in de kinderschoenen.
De techniek ligt voor de hand eigenlijk, het is een kwestie van accuvermogen geworden. Voor woon/werk verkeer is het hele prinicipe zo gek nog niet. 500 km bereik op een accu is prima dan natuurlijk. Elke avond opladen en je kan weer. Geeft ook opties in bijvoorbeeld smartgrids als decentrale opwek. Het probleem is, in dit scenario, de verwarming: elektrisch verwarmen is bijzonder inefficient. In de winter trek je de accu leeg in enkele tientallen minuten als je de auto lekker warm wilt hebben. Werkt dus niet.
Voor vakantiereizen is 500 km gewoon te kort. Men wilt niet elke 500 km eerst 20 minuten moeten opladen. En een caravan trekken? Laat die droom maar varen. Elektromotoren krijgen pas echt grote koppels bij grotere maten en andere vormen die niet geschikt zijn voor de auto. Denk aan een asynchrone machine of een grote synchrone. Beiden volstrekt ongeschikt in de auto.
Mijn mening; Ja, elektrisch rijden is de toekomst. Elektrificatie van alles is de toekomst, omdat het een geweldige energiedrager is. Maar binnen 5 jaar? Nee. 10 jaar? Nog niet denk ik. 20 jaar? Ja.
CVT is natuurlijk ideaal bij een elektromotor met een hoog koppel. De CVT kan de motor op het ideale toerental houden en de auto versnellen.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:39 schreef DS4 het volgende:
CVT is beperkt in de hoeveelheid koppel die het aankan, dus met een dikke vette motor voelt het waarschijnlijk niet zo goed aan...
Het is ook bij uitstek een bak voor rustig rijden en niet voor sportief rijden. In die zin past het dus prima bij veel elektrische auto's.
Er waren eerder elektromotoren dan verbrandingsmotoren hoor.quote:Op vrijdag 19 april 2013 10:36 schreef Pine het volgende:
Vergeet niet dat de verbrandingsmotor al 100 jaar ontwikkeling heeft gehad, en nog steeds niet ideaal is.
Niet in de vorm geschikt voor autoquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:57 schreef Bart het volgende:
[..]
Er waren eerder elektromotoren dan verbrandingsmotoren hoor.
Genoeg technieken ontwikkeld waarbij een CVT niet zwakker is dan een schakelbak.quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:35 schreef DS4 het volgende:
Zullen we net doen alsof we het over de consumentenversie hebben van de CVT? In de F1 hoeft het maar een paar duizend km heel te blijven. Geloof me, veel van de technieken die ze in de F1 gebruiken wil jij niet op jouw auto hebben.
Met de huidige CO2-afhankelijke BPM-regeling en hoge brandstofprijzen? Redelijk. Minder dan met leaserijders, maar het is zeker de moeite waard als je een auto wil kopen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:39 schreef daNpy het volgende:
Hoe populair zou die elektrotroep nou echt zijn zonder leaserijders?
Ligt eraan hoeveel je het wil stimuleren waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 19 april 2013 23:39 schreef daNpy het volgende:
Hoe populair zou die elektrotroep nou echt zijn zonder leaserijders?
1850: We zullen nooit vliegen want:quote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.
Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
comfortabel, gaat lekker mee in het verkeer en luxe.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is gewoon een Prius met een ander huidje en veel te harde dempers.
Dus ik weet niet wat jouw referentie is, maar hoe dan ook rijdt die "Prius" niet fantastisch.
Ik vind het leuk dat je in de marketingpraatjes van Toyota gelooft, maar die dure lexus is helemaal niet zo bijzonder luxe, is nog steeds vrij traag en heeft te harde dempers, waardoor deze op slecht wegdek gewoon niet comfortabel rijdt. Heb je in NL niet zo heel vaak last van, maar toch.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:08 schreef krokdown het volgende:
comfortabel, gaat lekker mee in het verkeer en luxe.
Als je de lat zo laag legt als jij de lat kennelijk legt rijdt een Dacia Sandero misschien ook nog wel lekker...quote:Gewoon een zeer lekkere auto om in te rijden.
Jawel. De beste afstemming heeft de Auris, daar is vering en demping met elkaar in balans. Omdat men de Lexusvariant sportiever wilde maken (bizarre gedacht natuurlijk, als je een sportieve auto wil, dan neem je geen Prius-achtige) heeft men er hardere dempers onder geflikkerd. Zo hou je nl. in veel gevallen wel het comfort (want vering is gelijk), maar gaat de auto net wat strakker door de bocht... maar wel met als nadeel dat op slechter wegdek de auto stoterig wordt.quote:En nee, de dempers staan niet te hard afgesteld.
na sorry, ben helaas al voor een ander gedrocht gegaan.quote:Op donderdag 25 april 2013 08:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het leuk dat je in de marketingpraatjes van Toyota gelooft, maar die dure lexus is helemaal niet zo bijzonder luxe, is nog steeds vrij traag en heeft te harde dempers, waardoor deze op slecht wegdek gewoon niet comfortabel rijdt. Heb je in NL niet zo heel vaak last van, maar toch.
[..]
Als je de lat zo laag legt als jij de lat kennelijk legt rijdt een Dacia Sandero misschien ook nog wel lekker...
[..]
Jawel. De beste afstemming heeft de Auris, daar is vering en demping met elkaar in balans. Omdat men de Lexusvariant sportiever wilde maken (bizarre gedacht natuurlijk, als je een sportieve auto wil, dan neem je geen Prius-achtige) heeft men er hardere dempers onder geflikkerd. Zo hou je nl. in veel gevallen wel het comfort (want vering is gelijk), maar gaat de auto net wat strakker door de bocht... maar wel met als nadeel dat op slechter wegdek de auto stoterig wordt.
Het is gewoon objectief geen goede auto. Als je per sé zo'n gedrocht wil koop je het beste de Auris.
Welke dan?quote:Op maandag 29 april 2013 00:03 schreef krokdown het volgende:
na sorry, ben helaas al voor een ander gedrocht gegaan.
Heel leuk zoiets, maar jij hebt geen energie-aansluiting hebt die krachtig genoeg is daarvoor. Neem een Tesla, 56kWh opslag in de accu. Dat in een half uur opladen trekt 112 kW, met een éénfase-aansluiting van 230V heb je dan een 500A-aansluiting nodig.quote:Op maandag 29 april 2013 11:31 schreef Pindakaasappelsap het volgende:
Ik vind dat Elektrische auto's pas interessant worden als Multi Cell Charging word toegepast
een accu bestaat uit duizenden cellen en als jij de accu wilt opladen dan zal een voor 1 alle cellen worden opgeladen en dat duurt dus laten we zeggen 10.000.000 x 0,003 sec
maar met Multi Cell Charging kunnen meerdere cellen tegelijk opgeladen worden dus 5000 cellen in dezelfde tijd, en dan kan je je electrische auto in een half uur opladen
Simpele oplossing want als je thuis bent hoeft je auto niet zo snel op te laden omdat je toch niet weg moet, dus dan kan je hem gewoon op de reguliere manier opladen, en dat ze dan op een tankstation een speciale aansluiting hebben die wel dat amperage kan leveren en dan kan je snel je auto opladen en weer op de weg verder,quote:Heel leuk zoiets, maar jij hebt geen energie-aansluiting hebt die krachtig genoeg is daarvoor. Neem een Tesla, 56kWh opslag in de accu. Dat in een half uur opladen trekt 112 kW, met een éénfase-aansluiting van 230V heb je dan een 500A-aansluiting nodig.
Dat gaat niet gebeuren. De kosten voor zo'n installatie zijn immens. Kabel die 500A kan hebben is niet te tillen, beveiligingsinstallaties zijn onbetaalbaar. Enige manier om de stroomsterkte acceptabel te houden is de spanning verhogen naar bijvoorbeeld 10kV. Maar dan zit je weer met compleet andere problemen.quote:Op maandag 29 april 2013 13:12 schreef Pindakaasappelsap het volgende:
[..]
Simpele oplossing want als je thuis bent hoeft je auto niet zo snel op te laden omdat je toch niet weg moet, dus dan kan je hem gewoon op de reguliere manier opladen, en dat ze dan op een tankstation een speciale aansluiting hebben die wel dat amperage kan leveren en dan kan je snel je auto opladen en weer op de weg verder,
Grappig, ik ben het helemaal met je eens. Ik kon een hybride krijgen voor een aantal maandjes van een organisatie waar ik voor freelance. Diverse geprobeerd, en ik vond inderdaad alleen de nieuwe Auris echt gewoon lekker rijden. Deze is comfortabel en komt redelijk van zijn plek. Stuurt aardig. Hij is alleen niet heel erg mooi, maar dat zal me verder verrotten.quote:Op donderdag 25 april 2013 08:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het leuk dat je in de marketingpraatjes van Toyota gelooft, maar die dure lexus is helemaal niet zo bijzonder luxe, is nog steeds vrij traag en heeft te harde dempers, waardoor deze op slecht wegdek gewoon niet comfortabel rijdt. Heb je in NL niet zo heel vaak last van, maar toch.
[..]
Als je de lat zo laag legt als jij de lat kennelijk legt rijdt een Dacia Sandero misschien ook nog wel lekker...
[..]
Jawel. De beste afstemming heeft de Auris, daar is vering en demping met elkaar in balans. Omdat men de Lexusvariant sportiever wilde maken (bizarre gedacht natuurlijk, als je een sportieve auto wil, dan neem je geen Prius-achtige) heeft men er hardere dempers onder geflikkerd. Zo hou je nl. in veel gevallen wel het comfort (want vering is gelijk), maar gaat de auto net wat strakker door de bocht... maar wel met als nadeel dat op slechter wegdek de auto stoterig wordt.
Het is gewoon objectief geen goede auto. Als je per sé zo'n gedrocht wil koop je het beste de Auris.
Bij edmunds.com hebben ze er een gekocht voor een duurtest. De actieradius is inderdaad niet zo goed als de opgegeven waardes (net zoals bij benzine), maar het varieert ook van tester tot tester.quote:Op maandag 29 april 2013 19:38 schreef DS4 het volgende:
Actieradius van de model s is bij 90 km/u constant.
250 km is al heel wat voor de model s. Moet je niet te gek doen.
Dat is dus totaal niet het enige dat ertoe doet. Een elektrische auto's mist elke vorm van beleving en gevoel...dat je dan nog steeds snel kan zijn is echt totaal niet meer relevant. Je hebt geen mooi geluid, geen ademend hart in je auto..geen benzinedampen...en meer van dat soort dingen..dat maakt elektrisch rijden tot iets verschrikkelijks.quote:Op maandag 29 april 2013 21:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hij trekt die Porsche 991 er wel uit bij het stoplicht
Nou, ik heb een stukje in een Tesla Roadster mee mogen rijden, en de beleving die je hebt als het gaspedaal wordt ingetrapt is enorm: je zit meteen aan de maximale versnelling, en dat gaat maar door. Schakelen hoef je niet. Als in een raket!quote:Op maandag 29 april 2013 21:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is dus totaal niet het enige dat ertoe doet. Een elektrische auto's mist elke vorm van beleving en gevoel...dat je dan nog steeds snel kan zijn is echt totaal niet meer relevant. Je hebt geen mooi geluid, geen ademend hart in je auto..geen benzinedampen...en meer van dat soort dingen..dat maakt elektrisch rijden tot iets verschrikkelijks.
Maar dat zijn dus juist de dingen die je NIET wilt. Althans ik. Echt afgrijselijk dat soort auto's. Snelheidsbeleving is gewoon niet alles, het is de totaalbeleving, en daar is de verbrandingsmotor voor mij een groot deel van, die telt. Het machtige gevoel van grote benzinemotor in het vooronder.quote:Op maandag 29 april 2013 22:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, ik heb een stukje in een Tesla Roadster mee mogen rijden, en de beleving die je hebt als het gaspedaal wordt ingetrapt is enorm: je zit meteen aan de maximale versnelling, en dat gaat maar door. Schakelen hoef je niet. Als in een raket!
John Carmack van id software heeft een hele garage vol Ferrari's maar hij rijd lever in zijn Roadster. Veel meer snelheidsbeleving. En je kunt ondertussen rustig van muziek genieten.
Ik heb eens in een fabriek een elektromotor gereviseerd die een hele hal vol pompen aandreef. Dat ding was ruim 3 meter in doorsnee.quote:Op maandag 29 april 2013 22:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar dat zijn dus juist de dingen die je NIET wilt. Althans ik. Echt afgrijselijk dat soort auto's. Snelheidsbeleving is gewoon niet alles, het is de totaalbeleving, en daar is de verbrandingsmotor voor mij een groot deel van, die telt. Het machtige gevoel van grote benzinemotor in het vooronder.
Ieder z'n ding denk ik ja. Ik vind elektrische auto's één van de meest afgrijselijke vormen van automobiliteit die er bestaan. Of ze snel zijn of niet doet daar niets aan af.quote:Op maandag 29 april 2013 22:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik heb eens in een fabriek een elektromotor gereviseerd die een hele hal vol pompen aandreef. Dat ding was ruim 3 meter in doorsnee.
Als ik denk aan "POWER!", dan herinner ik me altijd de eerste keer dat dat ding werd aangezet terwijl ik er naast stond. Onbeschrijfelijk...
Maar ieder zijn ding
Hangt van het type af. Ik trek die Model S er met mijn station weer lachend uit. Dat lijkt mij niet zo relevant voor een elektrische auto, want als je zo wil rijden is de actieradius helemaal klein...quote:Op maandag 29 april 2013 21:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hij trekt die Porsche 991 er wel uit bij het stoplicht
De broer van een van mijn beste vrienden heeft de ene na de andere Ferrari gekocht, maar hij rijdt liever in zijn Mercedes...quote:Op maandag 29 april 2013 22:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
John Carmack van id software heeft een hele garage vol Ferrari's maar hij rijd lever in zijn Roadster.
Wat voor station heb je dan? Met 500+ pk en AWD?quote:Op maandag 29 april 2013 22:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hangt van het type af. Ik trek die Model S er met mijn station weer lachend uit. Dat lijkt mij niet zo relevant voor een elektrische auto, want als je zo wil rijden is de actieradius helemaal klein...
Uiteraard. Maar je moet het wel eerst ervaren wil je het kunnen vergelijken.quote:Op maandag 29 april 2013 22:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
De broer van een van mijn beste vrienden heeft de ene na de andere Ferrari gekocht, maar hij rijdt liever in zijn Mercedes...
Kwestie van smaak lijkt mij.
Als je hard rijd, ja. (Moet je wel naar Duitsland, als je het legaal wilt doen.) Maar met "regenerative braking" is dat ook het enige. Start-en-stop of filerijden is veel efficiënter met een elektromotor.quote:Natuurlijk is zo'n roadster wel aardig. Maar het is toch meer een gimmick, omdat je met zo'n rijstijl heel snel ridder te voet bent.
RS6 met 700+ pk, gemeten 3,9 naar de 100, 12,1 naar de 200 en 20,3 naar de 250.quote:Op maandag 29 april 2013 22:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wat voor station heb je dan? Met 500+ pk en AWD?
Dat is allemaal waar, maar ik kan veel meer energie meenemen en het kost per 'lading' maar 5 minuten ipv 7 uur. En daar zit het verschil.quote:In tegenstelling tot een verbrandingsmotor, maakt het voor een elektromotor niet uit hoe snel je accelereert, zolang je accupakket het vermogen kan leveren. En je hebt ook geen verbruik als de motor geen vermogen hoeft te leveren (behalve rolverliezen), terwijl die verbrandingsmotor iedere omwenteling brandstof nodig heeft.
Maar wel veeeeeeeeel minder leuk en fijn.quote:Op maandag 29 april 2013 22:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar je moet het wel eerst ervaren wil je het kunnen vergelijken.
[..]
Als je hard rijd, ja. (Moet je wel naar Duitsland, als je het legaal wilt doen.) Maar met "regenerative braking" is dat ook het enige. Start-en-stop of filerijden is veel efficiënter met een elektromotor.
Hum, 45 minuten in plaats van 7 uur.quote:Op maandag 29 april 2013 22:57 schreef DS4 het volgende:
Dat is allemaal waar, maar ik kan veel meer energie meenemen en het kost per 'lading' maar 5 minuten ipv 7 uur. En daar zit het verschil.
Het maakt dus wel een ruk uit. Juist dingen als het geluid, het vervangen van olie, water en andere vloeistoffen, het tot leven komen van een motor, de geur van benzine zorgen ervoor dat auto's en autorijden leuk is. Dat kan dus nooit met een elektrische auto. Nooit.quote:Op dinsdag 30 april 2013 00:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hum, 45 minuten in plaats van 7 uur.
Maar dat zal inderdaad wel het grote verschil in perceptie blijven.
Totdat mensen het proberen en ervaren dat het geen ruk uitmaakt. Je hebt apps voor iPhone/Android die je precies laten zien wat de huidige lading is, en waar al de oplaadstations in de buurt zijn.
En dan is het toch leuk als je maar een paar cent per kilometer kwijt bent, en je nooit de olie of het water hoeft te verversen. En dan je veel minder vaak je remschijven en banden hoeft te vervangen. En die motor gaat de levensduur van je auto echt wel mee.
Je grootste uitgave is een nieuw accupakket. Maar terwijl dat eerst iedere 30.000 kilometer was, is dat nu al iedere 300.000 kilometer geworden. Bij de volgende generatie is dat de maximale levensduur van de auto.
Behalve natuurlijk als je bij het horen van het zoemen van die motor moet denken aan die enorme elektromotor.quote:Op dinsdag 30 april 2013 00:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het maakt dus wel een ruk uit. Juist dingen als het geluid, het vervangen van olie, water en andere vloeistoffen, het tot leven komen van een motor, de geur van benzine zorgen ervoor dat auto's en autorijden leuk is. Dat kan dus nooit met een elektrische auto. Nooit.
Een elektrische auto is een emotieloos en levenloos ding. Een auto met een mooie verbrandingsmotor leeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |