Zoals de huidige hybrides? Enige is dat die momenteel wel een heel beperkte actieradius hebben.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:59 schreef flappy het volgende:
Het gaat zeker de toekomst worden, maar eerst moet de techniek nog wat verder ontwikkeld worden. Zodat je snel kunt laden en niet te vaak. Misschien wel met een alternatieve reserve-aandrijving.
Ik heb wel eens een electrische scooter gehuurd en kon de laatste 8 kilometer dus lopen. Dan had ik hem al 3 keer opgeladen. Het scheelde maar een haar of dat heel kloteding ging het kanaal in.
Nee, met zonnecellen op het dak of iets dergelijks. Of een heel klein dieselmotortje om de accu weer op te laden.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zoals de huidige hybrides? Enige is dat die momenteel wel een heel beperkte actieradius hebben.
Ik doelde op het volledig elektrische bereik, excuses.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef flappy het volgende:
[..]
Nee, met zonnecellen op het dak of iets dergelijks. Of een heel klein dieselmotortje om de accu weer op te laden.
Waarom hebben hybrides een beperkte actieradius? Volgens mij kun je tanken en onbeperkt doorrijden. Net als gewone auto's.
Wel eens van ontwikkeling gehoord?quote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.
Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
Een uitlaatpijp die niet onder de auto hangt maar ergens op een industrielocatie in het land met alle verliezen tot het stopcontact thuis die erbij hoort is geen duurzame oplossing.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ja elektrische auto's worden de toekomst. Je zit nog met de actieradius en met de laadtijden. Verwacht eordt dat je in 2016 in ongeveer 8 min een accupakket vol kunt laden.
en bedoel je volledig electrisch TS of een elektrische auto's met range extender
Dat is gewoon een kwestie van tijd. Dan zijn al jouw punten opgelost.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.
Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
Kort maar krachtig antwoord:quote:Kort maar krachtige openingspost.
Alleen hoeveel tijd, de ontwikkeling van accu's gaat niet bepaald hard. Wil de elektrische auto een succes worden moet er in de komende 10 jaar toch wel een flinke stap gemaakt worden in de capaciteit en de laadsnelheid. Persoonlijk zie ik het niet gebeuren (maar wellicht zit ik er naast).quote:Op woensdag 3 april 2013 13:08 schreef flappy het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kwestie van tijd. Dan zijn al jouw punten opgelost.
Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wel eens van ontwikkeling gehoord?
Wat een onzinbericht dit
Ff jerrycan stroom meequote:Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.
Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
Welke ontwikkeling. Feit blijft dat je een bepaalde hoeveelheid energie nodig hebt om een breed voertuig van 1,5 ton met 120km/u vooruit te krijgen. Als je hogere capaciteit accu's hebt duurt het opladen weer langer en om dat te versnellen moet je domweg meer stroom door het stroomnet heen pompen en daar zitten nou eenmaal limieten aan. En het produceren van accu's is vanwege de grondstoffen zoals lithium nou niet bepaald milieuvriendelijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wel eens van ontwikkeling gehoord?
Wat een onzinbericht dit
laat jij daar nu maar eens een gedegen onderzoek van zien.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:11 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.
En je kunt beter 100 oude diesels oprijden dan 1 elektrische auto maken. Dat is ongeveer even vervuilend.
Accu's maken is nu eenmaal heel vervuilend.
Serieuze vraag: is er al eens een objectieve test bedacht waarbij een elektroauto en een normale benzine- of dieselauto naast elkaar worden gezet en alle aspecten van energie- en grondstofverbruik van productie tot sloop worden meegewogen?quote:Op woensdag 3 april 2013 13:11 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n hippie die denkt dat stroom alleen van wind en zonlicht word gemaakt? Droom verder.
En je kunt beter 100 oude diesels oprijden dan 1 elektrische auto maken. Dat is ongeveer even vervuilend.
Accu's maken is nu eenmaal heel vervuilend.
ik meen dat ik dat een keer in de KIJK had gelezen.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Serieuze vraag: is er al eens een objectieve test bedacht waarbij een elektroauto en een normale benzine- of dieselauto naast elkaar worden gezet en alle aspecten van energie- en grondstofverbruik van productie tot sloop worden meegewogen?
Jij bent er zo 1 die zonder kijken oversteekt?quote:Op woensdag 3 april 2013 15:29 schreef Haasbeuntje het volgende:
En ze zijn ook nog een gevaarlijk, je hoort ze niet aankomen brr
Die verliezen gaan net zo goed op voor brandstof, in mijn ogen dus geen valide argument. Centrale opwekking van energie gaat wel gepaard met een hoger rendement.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een uitlaatpijp die niet onder de auto hangt maar ergens op een industrielocatie in het land met alle verliezen tot het stopcontact thuis die erbij hoort is geen duurzame oplossing.
Ik geloof niet in elektrische auto's, ik zou er geen willen rijden en de mensen die er een rijden zijn doorgaans van die 0%-bijtelling-ridders. Begrijpelijk, maar ik wil er geen deel van uitmaken.
Ik denk dat er een duurzamere/biologischere vorm van transport mogelijk moet zijn in de toekomst. Tot die tijd blijft de verbrandingsmotor heer en meester.
In beginsel niet.quote:
Als ik midden in de stad zou wonen zou ik best voor door de stad crossen een Tweazy willen als soort van scooter zegmaar. Dan is zo'n auto prima bruikbaar en zijn de voordelen van dat ding ook groter dan de nadelen.quote:Waarom wel
Aan alle huidige modellen kleven forse nadelen. Ik noem hoge prijs, tijd om te 'tanken', beperkte actieradius, zwaar... De voordelen zijn beperkt. Ja, een lage bijtelling. Nou, dan betaal ik wel wat meer voor een veel leuker model.quote:en waarom niet?
Indien ik 1 model zou moeten kiezen en daar dagelijks in zou moeten rijden de Model S van Tesla, of beter indien je dat als elektrisch wil zien de Karma (want die rijdt tenminste op benzine!).quote:En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?
In steden zullen ze populair worden denk ik. Maar verder... flop.quote:En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?
Waar zijn de mods als je ze nodig hebt...quote:Zoals het een slechte TS betaamd, begint zij deze keer niet. Ik wil jullie mening eerst horen.
op die tegen alle regels ingaat! iedereen heeft een mening, jij zeker.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:52 schreef Anne het volgende:
Kort maar krachtige openingspost.
Zou jij er eentje (willen) rijden? Waarom wel en waarom niet?
En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?
En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?
Zoals het een slechte TS betaamd, begint zij deze keer niet. Ik wil jullie mening eerst horen.
je begrijpt belastingen niet. belastingen is zoveel mogelijk van de burger afpakken maar dan net niet zoveel dat ze je komen halen met guns. als alle auto's opeens x2 wegen dan gaat de wegenbelasting dus omlaag.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:16 schreef Hendroit het volgende:
Misschien over 15 jaar. Klopt het dat nu alle elektrische auto's belastingvrij zijn? Als dat zo is dan komen ze er over 5/6 jaar mee dat je met die auto's ook wegenbelasting moet betalen en die auto's wegen nogal wat.
Tevens zijn er ook te weinig oplaadpalen beschikbaar en het duurt te lang om de accu's op te laden.
Ze zijn nu wel bezig met technieken om de accu's sneller op te laden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |